سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14
نمایش شاخه ای32علاقمندی ها

موضوع: Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,634 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    نام فیلم: گلادیاتــــور (GLADIATOR)
    Gladiator
    اطلاعات فیلم
    کارگردان:رایدلی اسکات
    تهیه کننده: داگلاس ویک، دیوید فرانزونی
    نویسنده: دیوید فرانزونی، جان لوگان
    موسیقی: هانس زیمر
    فیلمبردار: جان ماتیسن
    تدوین: پیترا اسکالیا
    کارگردان هنری: آرتور مکس
    بازیگران
    راسل کرو: ماکسیموس
    یواکین فینیکس: کومودوس
    کانی نیلسون: لوسیلا
    الیور رید: پروکسیمو
    ریچارد هریس: مارکوس اورلیوس
    درک جاکوبی: گریتوس
    دیوید شوفیلد: فالکو
    اطلاعات دیگر
    ژانر: حادثه ای، هیجان انگیز، درام
    درجه نمایش: R
    کمپانی سازنده: دریم ورکس، یونیورسال پیکچرز
    اکران: 5 می 2000 در آمریکا
    مدت زمان: 155 دقیقه
    ساخته شده توسط: آمریکا، انگلستان
    زبان: انگلیسی

    بودجه: 103 میلیون دلار
    فروش کل فیلم: 457 میلیون دلار
    افتخارات و جوایز
    نامزد 12 جایزه اسکار و برنده جوایز
    اسکار بهترین فیلم سال 2001
    اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال 2001
    اسکار بهترین جلوه ویژه سال 2001
    اسکار بهترین طراحی لباس سال 2001
    اسکار بهترین صدابرداری سال 2001
    نامزد 5 جایزه گلدن گلوب و برنده جوایز
    بهترین فیلم درام سال 2001
    بهترین موزیک متن سال 2001
    برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره بفتا
    برنده جایزه بهترین تدوین از جشنواره بفتا
    برنده جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره بفتا
    و ده ها جایزه دیگر ...

    تحلیل و بررسی از یحیی رستگاری
    1CHAMPION, The Pianist, Bloo و 11 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #2
    مرا در گورستان سگها دفن کنید شاید دمی در میان با وفایان عالم باشم
    SovRan آواتار ها
    وضعیت : SovRan آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : همه جای ایران سرای من است
    نوشته ها : 1,334
    سپاس ها : 3,243
    سپاس شده 4,256 در 922 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 725 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  qdwawtud45xqghi49kpa.gif
مشاهده: 7104
حجم:  149.3 کیلو بایت
    تحلیل فیلم گلادیاتور

    فیلم گلادیاتور ساخته ریدلی اسکات و بازی به یاد ماندنی راسل کرو، محصول سال 2000 آمریکا است که توانست در آن سال 5 جایزه اسکار از جمله برترین فیلم سال را از آن خود کند. ریدلی اسکات کارگردان انگلیسی تباری است که فیلم­های بزرگ و موفقی را در کارنامه خود ثبت کرده است که از آنها می­توان به فیلم­هایی چون "هانیبال"،"گانگستر آمریکایی"، "رابین هود" و ... اشاره کرد. از این میان او تا کنون تنها برای ساخت فیلم­های گلادیاتور، تلما و لوییز و سقوط شاهین سیاه نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. وی با وجود ساخت چنین فیلم­های قوی نتوانسته است جایزه را از آن خود کند.

    گلادیاتور دومین ساخته ریدلی اسکات است که پس از فیلم " تلما و لوییز" توانست نامزدی دریافت جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد. گلادیاتور فیلمی تاریخی است که به سرگذشت یکی از بزرگترین ژنرال­های روم باستان می­پردازد. ژنرال ماکسیموس فرماندهی ارتش روم را برای مقابله با آخرین گروه بربرها در آلمان در دست دارد. او فاتح این جنگ می­شود و پس از آن از سوی امپراطور وقت روم، مارکوس اورلیوس، که در بستر مرگ قرار دارد زمام امور به دست وی سپرده می­شود و ...
    راسل کرو در این فیلم نقش ژنرال ماکسیموس را بر عهده دارد و توانست با بازی درخشان خود در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر را کسب کند. پیش از آن وی توانسته بود برای بازی در فیلم "یک ذهن زیبا" نامزد دریافت این جایزه شود ولی بخت با او یار نبود و نتوانست به این عنوان دست پیدا کند.
    فیلم گلادیاتور از آن دسته فیلم­هایی است که به هیچ عنوان تماشاگر را خسته و کسل نمی­کند. زمان 171 دقیقه­ای فیلم که نسبتا بلند است، می­توانست یکی از عواملی باشد که یک فیلم تاریخی را دچار مشکل کند ولی در این فیلم به هیچ عنوان این­گونه نیست. روند داستانی فیلم به گونه­ای است که تماشاگر خود را با شخصیت اصلی داستان همراه می­کند و برای به ثمر رساندن ادامه زندگی­اش با او احساس همدردی و تلاش می­کند. شاید یکی از مهمترین دلایلی که زمان فیلم را برای کسل کنندگی رفع می­کند همین قدرت کشش داستانی و ابراز علاقه­ای باشد که بیننده نسبت به ماکسیموس پیدا کرده است. احساس افتخاری که ماکسیموس به دنبال آن است و بیننده نیز به وضوح خود را دنباله­رو وی می­یابد. فیلم گلادیاتور از چند شخصیت اصلی تشکیل شده است که محوریت داستان بر روی آنها می­چرخد و شاید بتوان گفت داستان فیلم هم به دو بخش فراز و نشیب تقسیم می­شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  5h1ykf9sergrt5lt30q.png
مشاهده: 1334
حجم:  18.6 کیلو بایت

    در ابتدا باید به شخصیت اصلی داستان، ماکسیموس، اشاره کرد. او در این فیلم نقش ژنرال ارتش روم را دارد که تمام زندگی خود را وقف خدمت به امپراطور زمان و کشورش کرده است، با ناجوانمردی خانواده و زندگی خود را در اوج محبوبیت از دست می­دهد و به بردگی و پست­ترین درجه زندگی آن دوران که تبدیل شدن به گلادیاتور بوده است؛ تنزل پیدا می­کند. وی در ابتدای ورود به دنیای بردگی نمی­خواهد دست به شمشیر ببرد، ولی عطش انتقام سرانجام او را مجبور می­سازد تا به دنیای مبارزه­های خونین پای بگذارد. بازی فوق العاده استثنائی راسل کرو در این نقش شاید یکی از مهمترین عواملی است که موجب شد این فیلم جایگاه مناسبی پیدا کند تا آنجایی که به عنوان بهترین فیلم سال شناخته شود. صحنه­های غرور، افتخار، احساسات و ... که وی در این فیلم استادانه آن را بازی می­کند و خیلی سریع به شخصیت مورد علاقه هر بیننده­ای تبدیل می­شود.

    شخص دوم داستان را می­توان پسر امپراطور، کمودوس، انتخاب نمود. مارکوس اورلیوس، امپراطور روم، تصمیم دارد روم را دوباره به جمهوری تبدیل و مجلس سنا را بر پا کند. وی که از قدرت طلبی فرزند خود کمودوس با اطلاع است، قدرت را به ماکسیموس می­دهد و از او می­خواهد تا قدرت گرفتن مجلس سنا، انجام امور را در دست بگیرد. کمودوس پس از اطلاع از این موضوع امپراطور را به قتل می­رساند و در ادامه به خاطر اینکه می­داند ماکسیموس از این ماجرا با خبر است و آن را نمی­پذیرد و از آنجا که او یکی از بزرگترین فرماندهان جنگی کشور است و ارتش بزرگی پشت او قرار دارد، دستور به قتل او و خانواده­اش می­دهد. پس از تاج گذاری، دوران دیکتاتوری روم با فرمانروایی کمودوس شروع می­شود.
    لوسیا، خواهر کمودوس، یکی دیگر از شخصیت­های اصلی داستان است. او که به گفته پدرش یکی از سیاستمداران بزرگ به حساب می­آید و اگر پسر بود امپراطور بزرگی برای روم می­شد، پشت پرده برای خاتمه دادن به دیکتاتوری تاریک برادرش، مخفیانه با سناتورهای کنار گذاشته شده فعالیت می­کند. لوشیس، پسر لوسیا، امپراطور بعدی روم پس از کمودوس خواهد بود و برای ترس از جان او؛ لوسیا نمی­تواند فعالیت خود را بیشتر کند و در مورد کارهای برادرش جبهه مشخصی بگیرد.
    می­توان داستان فیلم گلادیاتور را به دو بخش مجزا تقسیم کرد. بخشی که شخصیت اصلی داستان از بالاترین درجات مقام به یکی از پست­ترین درجه­های آن پائین می­آید و قسمت دیگری که او می­کوشد از آن مراحل عبور کند و کار نیمه تمام خود را به اتمام برساند.

    قسمت اول را می­توان اینطور بیان کرد که فرمانده بزرگ ارتش که در تمامی جنگ­های خود پیروز شده است و در درجه بالایی از محبوبیت قرار دارد، پس از سه سال دوری از خانواده­اش تمام تقاضایش این است که پیش آنها بازگردد اما دچار غرور و زیاده خواهی فرد دیگری می­شود و خانواده­اش به طرز فجیعی به قتل می­رسند و خودش نیز به مرگ محکوم می­شود. سکانس آغازین فیلم که ارتش روم به فرماندهی ماکسیموس را نشان می­دهد، از جهات بسیاری بیننده را یاد 20 دقیقه صحنه مبارزه آغازین فیلم "نجات سرباز رایان" می­اندازد. ده دقیقه آغازینی که ارتش روم با آخرین گروه بربرها مبارزه می­کند و در نهایت همه آنها را از بین می­برد. یکی از صحنه­های نبردی که به زیبایی تصویر برداری شده است و می­توان برای آن دلایل بسیاری آورد. کارگردان در این صحنه به زیبایی به بیننده خشونتی را نشان می­دهد که او باید تا آخر آن را در نظر داشته باشد. جنگ­ها و مبارزاتی که به طرز فجیعی باعث می­شود انسان­ها یکدیگر را بکشند و جالب­تر از آن این است که هیچکس، نه امپراطور و نه فرماندهان جنگ، هیچ ابراز پشیمانی نسبت به کشته شدن انسان­ها ندارند. فرماندهی ماکسیموس در این صحنه و علاقه­ای که سربازان به او دارند یکی از نکات داستانی است که در ادامه باعث می­شود به زیبایی اتفاقاتی که خواهد افتاد جواب قانع کننده­ای در ذهن بیننده ایجاد کند. ماکسیموس از مرگ جان سالم به در می­برد و به سرعت به سوی خانه­اش حرکت می­کند ولی با جنازه سوخته پسر و همسرش مواجه می­شود. پس از دیدن جنازه خانواده­اش از خود بیخود شده و آنها را دفن می­کند و بر اثر عفونتی که در بازویش به وجود آمده است ار هوش می­رود. پس از به هوش آمدن خود را یک برده می­بیند که به پروکسیمو، شخصی که گلادیاتور تربیت می­کند، فروخته می­شود و از آنجاست که باید برای زندگی­اش مبارزه کند. چیزی که برای ماکسیموس معنایی ندارد، زندگی است. او آزادی و رسیدن به خانواده­اش که مهمترین خواسته­اش بوده است را در مرگ می­بیند ولی عطش انتقام و خواسته­های مرد بزرگی که قدرت را بر عهده او گذاشته بود تا بتواند روم را دوباره قوی سازد، باعث می­شود او برای زنده ماندن و فرا رسیدن زمان انتقام یک گلادیاتور شود.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  5h1ykf9sergrt5lt30q.png
مشاهده: 1334
حجم:  18.6 کیلو بایت

    ماکسیموس مرد بزرگی است. فیلم در تک تک سکانس­های زندگی گلادیاتوری او به ما نشان می دهد چیزی که مهم است، درون انسان وجود دارد. سکانسی که ماکسیموس بعد از به قتل رساندن چند گلادیاتور دیگر با جمعیت صحبت می­کند و از آنها می­پرسد که "آیا سرگرم شده­اند یا نه" به زیبایی نشان می­دهد که ماکسیموس از دیدن مردمی که برای دیدن خون و کشته شدن یک انسان هیچ ارزشی قائل نیستند به چه اندازه شرمنده است. مردمی که برای سرگرمی به تماشای سلاخی شدن انسان­ها توسط یکدیگر می­نشینند. شاید دلیلی که می­توان برای نشان دادن این صحنه­ها پیدا کرد این است که کارگردان سعی دارد به نحوی به بیننده بفهماند که به چه دلیل ماکسیموس باید بتواند روم را دوباره به قدرت و عظمت باز گرداند. عظمت یک کشور به قدرت نظامی آن نیست. جمله­ای که مارکوس اورلیوس به ماکسیموس در رابطه با وجود همیشگی دشمن برای جنگیدن می­گوید؛ شاید اینطور تعبیر می­شود که اگر دشمن خارجی هم وجود نداشته باشد، چیزی که وجود دارد مردمی هستند که این­گونه خود را سرگرم می­کنند و باید با آنها جنگید.
    سر انجام کومودوس تصمیم می­گیرد تا به مناسبت تاج گذاریش نمایش­های گلادیاتوری را برگذار کند.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  rskbz3q9lr0lwo9gagff.gif
مشاهده: 1420
حجم:  159.0 کیلو بایت

    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    ماکسیموس و دیگر گلادیاتورهایی که برده شخصی به نام پراکسیمو هستند آماده می­شوند تا به این مبارزات بروند. پراکسیمو در سکانسی که با ماکسیموس صحبت می­کند از سرگذشت زندگی خود با او سخن می­گوید و ماکسیموس که می­فهمد در آن مسابقات امپراطور را ملاقات می­کند یک گام به خواسته­اش نزدیک­تر می­شود، زیرا گروهی که بتواند در این مبارزات پیروز شود با امپراطور ملاقات می­کند و از بردگی آزاد می­شود.
    در سکانس بعد صحنه­هایی از روم و کلوسئوم، معروف­ترین آمفی تئاتر تاریخ، نشان داده می­شود. باید اعتراف کرد که این سکانس­ها بسیار زیبا تصویر برداری شده­اند و بازسازی این آمفی تئاتر به خوبی و زیبایی هرچه تمام­تر به نمایش در آمده است. نبرد آغاز می­شود، آوازه شهرت ماکسیموس که به او لقب اسپانیایی داده­اند، در سراسر روم پیچیده است. روز موعود فرا می­رسد و ماکسیموس با وجود افراد کم خود با قدرت رهبری که دارد گروه بربرها را نابود می­کند و همین امر باعث می­شود امپراطور بخواهد او را ببیند. یکی از زیباترین صحنه­هایی که در این فیلم وجود دارد صحنه معرفی ماکسیموس به مردم حاضر است. او که در اینجا گلادیاتوری بیش نیست؛ به مردم خود را معرفی می­کند و می­گوید که چطور یکی از بزرگترین فرماندهان جنگی روم بوده است و فرزند و همسر خود را از دست داده است و اکنون برای انتقام است که در این محل ایستاده است. صحنه­ای که پیش از آن پراکسیمو به او می­گوید و ماکسیموس معنای واقعی قدرت را درک می­کند. او مورد علاقه تماشاگران است، برتری خود را به آنها اثبات کرده است تا آنجایی که حتی امپراطور روم نیز نمی­تواند او را به قتل برساند و یا آنکه برایش حکمی صادر کند. پس از معرفی ماکسیموس و زنده ماندن وی، لوسیا امید از دست رفته­اش برای از بین بردن این دیکتاتوری را در خود زنده می­کند. جمعیتی که ماکسیموس را دوست دارند او را همراهی می­کنند و همین امر موجب می­شود تا کومودس نتواند او را به همین راحتی بکشد.
    بخش دوم داستان فیلم از اینج جان تازه­ای می­گیرد. حال دیگر همه ژنرال افسانه­ای روم را می­شناسند و در کنار او هستند. کمودوس نمی­تواند او را به قتل برساند و این سرآغازی است برای انتقامی که ماکسیموس به دنبال آن بوده است.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  5h1ykf9sergrt5lt30q.png
مشاهده: 1334
حجم:  18.6 کیلو بایت

    پس آن محبوبیت ماکسیموس دو چندان می­شود. لوسیا که از زنده بودن ژنرال خوشحال است تصمیم می­گیرد با او ملاقات کند و نقشه فرار ماکسیموس را می­کشند. در این نقشه ماکسیموس زندانی می­شود و بسیاری دیگر از گلادیاتورهای پراکسیمو و خودش کشته می­شوند. کمودوس تصمیم می­گیرد خودش ماکسیموس را بکشد. قبل از مبارزه او را زخمی می­کند ولی در نهایت ماکسیموس کمودوس را در نبرد تن به تن می­کشد و انتقام خود را از او می­گیرد. ماکسیموس در سکانس پایانی مرگش قدرت را به سنا باز می­گرداند و افرادش را آزاد می­کند. فلش بک­هایی که در سکانس پایانی از زندگی او نشان داده می­شود او را در رؤیایی که در زندگی دیگر به انتظار آن نشسته بود نشان می­دهد. او در آن دنیا در کنار همسر و فرزندش زندگی می­کند و آزادی را که به دنبالش بود را به­دست می­آورد.
    سرتاسر داستان فیلم پر از افتخار برای شخصی است که زندگی­اش را از دست داده است. در تمامی سکانس­هایی که او در میدان به عنوان یک گلادیاتور مبارزه می­کند تماشاگران روی سر او گل می­ریزند. گل­هایی که نشان دهنده افتخار و علاقه­ای است که او برای خودش به دست آورده است و در دل مردم به عنوان یک قهرمان جا باز کرده است. او به تمامی حریفانش ادای احترام می­کند و از اینکه باید شاهد چنین بی­رحمی­هایی باشد ناراحت است. موسیقی فیلم در این سکانس­ها بسیار مناسب انتخاب شده است و به زیبایی قدرت انتقال احساسات صحنه به بیننده را دارد. صحنه­های نبرد و کشته شدن و سکانس­های تاریک دیکتاتوری کمودوس به طرز استادانه­ای به تصویر کشده شده­اند و موسیقی متن هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است. داستان فیلم بسیار جذاب است. کارگردان به زیبایی توانسته است حس از دست رفتن یک زندگی را به بیننده منتقل کند. صحنه­های نبرد و سیاهی لشکر به زیبایی ساخته شده­اند و روابطی که بر داستان فیلم حاکم است باعث می­شود بیننده در تمامی قسمت­های فیلم خود را با بازیگر اصلی همراه سازد.
    داستان فیلم همان­طور که قبلا به آن اشاره شد، می­تواند دو قسمت باشد. صحنه­هایی که پستی و بلندی، خفقان و تاریکی و زشتی­های روزگار را نشان می­دهد و قسمت دیگری که امید به آینده و هدف ساختن کاری، باعث می­شود یک انسان بتواند دوباره از نو شروع کند و برای هدفش سخت تلاش کند. مفهوم آزادی در فیلم گلادیاتور به گونه­ای بیان نمی­شود که فرد در بالاترین مقام­ها باشد یا در خوارترین قسمت­ها. چیزی که ما در فلش بک­هایی می­بینیم که او در آستانه مرگ هم به محصولات و خانواده­اش فکر می­کند، صحنه­ای که از آغاز فیلم تا پایان آن نشان داده می­شود و آن این است که چطور ماکسیموس ژنرال بزرگ ارتش و جانشین امپراطور به تنها چیزی که فکر می­کند خانواده­اش است. شاید او دیگر در این دنیا قادر به دیدن آنها نباشد، ولی مرگ برای او دری است که از این دنیای جنگ و زشتی پا به جایی می­گذارد که همراه با خانواده­اش زندگی می­کند و به معنای واقعی کلمه در آنجا آزاد است.
    ژنرالی که در مقام فرماندهی کل ارتش قرار دارد یک اسیر است، زیرا نمی­تواند با همسر خود به برداشت محصولات کشاورزی خود بپردازد و گلادیاتوری که برای جانش مبارزه می­کند از سوی دیگر یک اسیر است؛ زیرا در بند هوس­ها و علاقمندی­های مردمی که از خشونت لذت می­برند قرار دارد.
    فیلم گلادیاتور مفهوم آزادی و امید به ادامه را به بیننده به زیبایی منتقل می­کند و همین موجب شده است تا یکی از زیباترین فیلم­های تاریخ سینما باشد.
    با تشکر از سعید عزیز SÆED بابت گرافیک و پرنیان عزیز "parnian"بابت ویراستاری
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  5h1ykf9sergrt5lt30q.png
مشاهده: 1334
حجم:  18.6 کیلو بایت
    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    تحلیل و بررسی از یحیی رستگاری
    ویرایش توسط FFKIA : 02-03-2013 در ساعت 14:21
    The Pianist, قطره باران, یاسر و 10 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.

    کاش می شد که کسی می آمد/ باور تیره ما را می شست
    و به ما می فهماند دل ما منزل تاریکی نیست

    اخم بر چهره بسی نا زیباست/بهترین وقت همان لبخند است

    کاش می شد که به انگشت نخی می بستیم


    تا فراموش نگردد که هنوز انسانیم

    که هنوز انسانیم...



  4. #3
    گاهی آدمی در 20 سالگی میمیرد ولی در 70 سالگی به خاک سپرده می شود...
    LuCiFer آواتار ها
    وضعیت : LuCiFer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2012
    محل سکونت : 021
    نوشته ها : 1,928
    سپاس ها : 2,687
    سپاس شده 7,565 در 1,699 پست
    یاد شده
    در 9 پست
    تگ شده
    در 338 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    در این که ریدلی اسکات کارگردان توانمندی هست هیچ شکی نیست فقط لازم یک نگاه به کارنامه هنریش بندازیم...آثار فاخری مثل Blade Runer و Alien و Thelma And Louise و... گواه این موضوع هستند
    البته بنظر میرسه ریدلی اسکات علاقه ی وافری به ساخت فیلم های تاریخی-حماسی داره(فیلم هائی مثل GlaDiat0r و Kingdom Of Heaven و RobinHooD) و هرچند سال یکبار سراغشون میره و اثری رو خلق میکنه که انصافا هم آثار زیبا و خوبی هستند(ولی هیچ کدم به پای گلادیاتور نمیرسند) گلادیاتور همیشه جایگاه خودش رو داره

    و در کنار کارگردانی ماهرانه ریدلی اسکات از بازی "راسل کرو" نباید غافل بشیم...
    راسل کروئی که در سال 1997 با بازی تو فیلم محرمانه ی لس آنجلس خودش رو مطرح کرد,در سال 1999 در "insider" مایکل مان با یکی از غول های تاریخ سینما(آل پاچینو) همبازی شد و بالاخره در سال 2000 با فیلم Gladiator خودش رو بعنوان یک چهره جهانی مطرح کرد و همون طور که در تحلیل بالا هم عنوان شد اسکار بهترین بازیگر مرد رو بدست آورد
    و اینجا جا داره یادی از JoaQuin PhoeniX بکنیم در نقش کُمُدوس که بعنوان نقش منفی فیلم در مقابل راسل کرو عالی بازی کرد

    خوب در کنار همه ی این مسائل میدونیم که اکثر شاهکار های دنیا بیشتر معروفیت و محبوبیتشون رو مدیون موسیقی متنشون هستند آثاری مثل پدر خوانده,فهرست شیندلر,تایتانیک,... و 100البته گلادیاتور هم از این قاعده مستثنی نیست و موسیقی متن هانس زیمر و لیزا جرارد در سکانس های مختلف باعث جذب بیشتر تماشاگر و نوعی انفجار احساسی میشود تا جائی که در بعضی قسمت ها خیلی راحت میشود با بازیگر اصلی همزاد پنداری کرد و حاصل این همکاری زیمر و جرارد جایزه گلدن گلاب بهترین موسیقی متن فیلم در سال 2000 میشود
    .
    .
    .
    در پایان بجرئت می شه گفت گلادیاتور یکی از شاهکار های تکرار نشدنی تاریخ سینما هستش که تا چندین و چند سال بعد هم همچنان محبوبیت و ماندگاریش رو حفظ خواهد کرد(و همچنین
    تشکر میکنم از جناب فرخ بابت معرفی فیلم و جناب یحیی بابت تحلیل و بررسی فیلم)
    ویرایش توسط LuCiFer : 02-03-2013 در ساعت 16:06
    The Pianist به این پست علاقمند بوده است.


  5. 7 کاربر از پست مفید LuCiFer سپاس کرده اند .


  6. #4
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,645 در 7,115 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    نقل قول نوشته اصلی توسط SovRan نمایش پست ها
    سرتاسر داستان فیلم پر از افتخار برای شخصی است که زندگی­اش را از دست داده است. در تمامی سکانس­هایی که او در میدان به عنوان یک گلادیاتور مبارزه می­کند تماشاگران روی سر او گل می­ریزند. گل­هایی که نشان دهنده افتخار و علاقه­ای است که او برای خودش به دست آورده است و در دل مردم به عنوان یک قهرمان جا باز کرده است. او به تمامی حریفانش ادای احترام می­کند و از اینکه باید شاهد چنین بی­رحمی­هایی باشد ناراحت است. موسیقی فیلم در این سکانس­ها بسیار مناسب انتخاب شده است و به زیبایی قدرت انتقال احساسات صحنه به بیننده را دارد. صحنه­های نبرد و کشته شدن و سکانس­های تاریک دیکتاتوری کمودوس به طرز استادانه­ای به تصویر کشده شده­اند و موسیقی متن هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است. داستان فیلم بسیار جذاب است. کارگردان به زیبایی توانسته است حس از دست رفتن یک زندگی را به بیننده منتقل کند. صحنه­های نبرد و سیاهی لشکر به زیبایی ساخته شده­اند و روابطی که بر داستان فیلم حاکم است باعث می­شود بیننده در تمامی قسمت­های فیلم خود را با بازیگر اصلی همراه سازد.
    داستان فیلم همان­طور که قبلا به آن اشاره شد، می­تواند دو قسمت باشد. صحنه­هایی که پستی و بلندی، خفقان و تاریکی و زشتی­های روزگار را نشان می­دهد و قسمت دیگری که امید به آینده و هدف ساختن کاری، باعث می­شود یک انسان بتواند دوباره از نو شروع کند و برای هدفش سخت تلاش کند. مفهوم آزادی در فیلم گلادیاتور به گونه­ای بیان نمی­شود که فرد در بالاترین مقام­ها باشد یا در خوارترین قسمت­ها. چیزی که ما در فلش بک­هایی می­بینیم که او در آستانه مرگ هم به محصولات و خانواده­اش فکر می­کند، صحنه­ای که از آغاز فیلم تا پایان آن نشان داده می­شود و آن این است که چطور ماکسیموس ژنرال بزرگ ارتش و جانشین امپراطور به تنها چیزی که فکر می­کند خانواده­اش است. شاید او دیگر در این دنیا قادر به دیدن آنها نباشد، ولی مرگ برای او دری است که از این دنیای جنگ و زشتی پا به جایی می­گذارد که همراه با خانواده­اش زندگی می­کند و به معنای واقعی کلمه در آنجا آزاد است.
    ژنرالی که در مقام فرماندهی کل ارتش قرار دارد یک اسیر است، زیرا نمی­تواند با همسر خود به برداشت محصولات کشاورزی خود بپردازد و گلادیاتوری که برای جانش مبارزه می­کند از سوی دیگر یک اسیر است؛ زیرا در بند هوس­ها و علاقمندی­های مردمی که از خشونت لذت می­برند قرار دارد.
    فیلم گلادیاتور مفهوم آزادی و امید به ادامه را به بیننده به زیبایی منتقل می­کند و همین موجب شده است تا یکی از زیباترین فیلم­های تاریخ سینما باشد.
    فکر کنم کلا باید در مورد این تیکه حرف بزنیم :دی
    ابتدا از یحیی عزیز کمال تشکر رو دارم بابت تحلیل یکی از فیلم های محبوب من !
    گلادیاتور یکی از فیلم هایی است که باید هر از چندگاهی تو خلوت فیلم دهی نشست و دید و از دیدنش لذت برد!
    خوب برسیم به تحلیل
    ابتدای امر از یحیی یک گله دارم ! این تحلیل کجا و تحلیل های ابتدایی اش که انجام میداد کجا به نظرم رفته رفته تحلیل هات وارفتن و کم کم اون حسی که تو تحلیل 12 مرد و دیوانه از قفس بود دیگه تو تحلیل هات دیده نمیشه و رفته رفته بیشتر سوق پیدا کردی به تعریف و تمجید از فیلم و فقط چند خط اونم در اخر که همین بالا نقل قول کردم در مورد کارگردان و .... نوشتی که باز هم به تعریف و تمجید پرداخته شده و به موارد مختلف فیلم اشاره ای نداشتی ...
    نمیدونم شاید دیگه حس و حال تحلیل کردن نداشته باشی .... اما واقعا من تحلیل هات رو دوست دارم و از خوندنش لذت میبرم و بارها تو تحلیل هات این رو گفتم اما این تحلیلت بیشتر رفته سمت و سوی تعریف و تمجید و توضیح فیلم کاش به اتفاقات حاشیه ای فیلم هم اشاراتی داشتی و به تصویر برداری و موزیک متن و فیلم نامه و .....
    که هیچ کدوم در تحلیلت اشاره ای بهش نشده ...

    بازم میام این بار در مورد خود فیلم البته اگه جواب دادی در جوابت بر میگردم :دی
    قطره باران به این پست علاقمند بوده است.
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  7. 3 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


  8. #5
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,645 در 7,115 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    راستی این رو اضافه کنم !
    یاکین فینیکس با بازی تو این فیلم خودش رو به یکی از منفورترین شخصیت های سینمایی تبدیل کرد و هر کسی این بازیگر رو میدید او را به یاد کومودوس می انداخت و تا سالها این صفت برای او باقی مانده بود که فینیکس با بازی در فیلم زندگی جانی کش دوباره خودش رو به دنیا ثابت کرد و اون دیدی که بینندگان از کومودوس در ذهنشون داشتن رو با بازی جانی کش چنج کردند و او به یکی از محبوبترین بازیگرهای چند سال تبدیل شد...
    یاکین هم دورانی برای خودش داشته ها... امسال هم که با بازی در فیلم master دوباره عرض اندامی به هالیوود و بینندگانش کرده...
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  9. 4 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


  10. #6
    گاهی تنها ماندن بهای آدم ماندن است...
    MoonCity آواتار ها
    وضعیت : MoonCity آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    محل سکونت : زنــ ــــــــــــ ـده باد.... ایران
    سن: 27
    نوشته ها : 2,473
    سپاس ها : 4,280
    سپاس شده 6,616 در 1,422 پست
    یاد شده
    در 20 پست
    تگ شده
    در 816 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    این فیلم بی تردید یکی از خاطره انگیز ترین فیلم‌ها برای خیلی ها هست
    بازی فوق العاده راسل کرو بیشتر از هر چیزی به چشم میومد، من اولین بار این فیلم رو از تلویزیون دیدم و چند سال بعد هم نسخه زبان اصلیش رو دیدم، و در هر دوبار به هیچ وجه از دیدن این فیلم خسته نشدم؛
    نکته مهم دیگه که به نظرم میرسه پایان بندی بسیار خوب این فیلم هست، از معدود فیلم هایی بود که پایانش رو بسیا دوس داشتم

    یک تشکر ویژه هم از یحیی عزیز بابت این تحلیل خوب

    دوستان حدود 10 روز از قرار گرفتن تحلیل میگذزه، یعی هیچکس راجب این شاهکار نظری نداره؟!!!

  11. کاربر روبرو از پست مفید MoonCity سپاس کرده است .


  12. #7
    Attorney آواتار ها
    وضعیت : Attorney آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Apr 2012
    سن: 28
    نوشته ها : 235
    سپاس ها : 248
    سپاس شده 532 در 140 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 240 تاپیک

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    ضمن تشکر از همه دوستان دست اندرکار و خانواده آقای رجبی
    این فیلم خیلی زیباس،کلا فیلم های تاریخی رو خیلی دوس دارم، فیلم باعث میشه چندین احساس درونیت رو لمس کنی،گاهی خشمگین میشی گاهی حس عشق ناب رو درک میکنی غمگین میشی(مثل صحنه مرگ زن و همسر گلادیاتور) یه وقتایی حس آزادی و رهایی میکنی مثل صحنه مرگ خود گلادیاتور(چه قدر موسیقیش با تصویرش هماهنگی داشت تو فیلم پا به پای این مرد جنگیدی،زمین خوردی،زخمی شدی،غصه خوردی و بعد آزاد شدی)
    بسیار فیلم تاثیر گذاری هست،نقد فنی باشه به عهده دوستان آگاه در این زمینه،نظرات من راجع به فیلم ها حول و حوش حوالی احساسم نسبت به فیلم میچرخه،
    آرزو میکنم
    زندگی،بی گره ببافد
    طرح آرزوهایت را..

    (
    وبلاگ من)



  13. 4 کاربر از پست مفید Attorney سپاس کرده اند .


  14. #8
    A.R
    AnathemA
    A.R آواتار ها
    وضعیت : A.R آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Sep 2011
    نوشته ها : 250
    سپاس ها : 183
    سپاس شده 550 در 182 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 459 تاپیک

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    شاهکاری که از دیدنش هیچ وقت خسته نمی شم.
    چیزی که بیشتر جلب توجه میکرد بازی راسل کرو و جاکوین فونیکس بود. و بعد اون پایان حیرت انگیز که بیننده رو میخکوب میکرد.
    واقعا که بی نظیر بود.
    ازتون متشکرم.
    Through the tears I watched you fly
    Far away from me

    « Daniel & Vincent Cavanagh »

  15. #9
    هر نتی که از عشق بگوید، زیباست... حالا سمفونی پنجم بتهون باشد یا زنگ تلفنی که در انتظار صدای توست...
    Parnian آواتار ها
    وضعیت : Parnian آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2010
    نوشته ها : 1,879
    سپاس ها : 4,267
    سپاس شده 4,229 در 1,374 پست
    یاد شده
    در 4 پست
    تگ شده
    در 522 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    گلادیاتور برای من یکی از شاهکارهای سینما محسوب میشه. از اون دسته فیلم هاییه که هر بار دیدنش همون جذابیت اولیه رو داره. از نظر من
    اساس فیلم در درجه اول عشقه: عشق به خانواده و میهن.
    بازی راسل کرو هم در این فیلم استثناییه. در هر سکانسی کاملا احساس ماکسیموس رو به ببیننده منتقل کرده و بیننده رو باهاش همراه کرده.


    نقل قول نوشته اصلی توسط SovRan نمایش پست ها
    سکانسی که ماکسیموس بعد از به قتل رساندن چند گلادیاتور دیگر با جمعیت صحبت می­کند و از آنها می­پرسد که "آیا سرگرم شده­اند یا نه" به زیبایی نشان می­دهد که ماکسیموس از دیدن مردمی که برای دیدن خون و کشته شدن یک انسان هیچ ارزشی قائل نیستند به چه اندازه شرمنده است. مردمی که برای سرگرمی به تماشای سلاخی شدن انسان­ها توسط یکدیگر می­نشینند.
    این یکی از نقاط قوت داستانه. این سکانس به خوبی حس شرم از انسان بودن رو به بیننده منتقل می کنه. اینکه چطور مردم از کشته شدن و دیدن خون به هیجان میان و لذت می برن.


    نقل قول نوشته اصلی توسط SovRan نمایش پست ها
    سرتاسر داستان فیلم پر از افتخار برای شخصی است که زندگی­اش را از دست داده است.
    با این جمله موافقم. البته اگرچه ماکسیموس زندگیش رو از دست داده ولی از جهاتی میشه گفت که براش یه تولد دوباره بود چون تونست به هدفش برسه و حتی برای کوتاه زمانی هم که شده، چشمان مردم رو باز کنه.


    من عاشق این دیالوگ سزار و ماکسیموسم که واقعا به یاد ماندنیه:

    سزار: با چه جراتی به من پشت میکنی؟! برده!
    کلاهخودت رو بردار و اسمت رو به من بگو!
    ماکسیموس در حالیکه کلاهخودش رو برمیداره میگه: اسم من ماکسیموس دسیموس مریدوسه! فرمانده ارتش شمال، ژنرال لژیون فلیکس، خدمتگزار وفادار امپراتور واقعی، مارکوس اورلیوس. پدر فرزندی به قتل رسیده، همسر زنی به قتل رسیده و انتقام خود را خواهم گرفت. چه در این زندگی، چه در زندگی بعد!


    ممنون یحیی جان.




  16. 3 کاربر از پست مفید Parnian سپاس کرده اند .


  17. #10
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,645 در 7,115 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.79- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلادیاتـــــور (Gladiator)

    نقل قول نوشته اصلی توسط "parnian" نمایش پست ها
    من عاشق این دیالوگ سزار و ماکسیموسم که واقعا به یاد ماندنیه:

    سزار: با چه جراتی به من پشت میکنی؟! برده!
    کلاهخودت رو بردار و اسمت رو به من بگو!
    ماکسیموس در حالیکه کلاهخودش رو برمیداره میگه: اسم من ماکسیموس دسیموس مریدوسه! فرمانده ارتش شمال، ژنرال لژیون فلیکس، خدمتگزار وفادار امپراتور واقعی، مارکوس اورلیوس. پدر فرزندی به قتل رسیده، همسر زنی به قتل رسیده و انتقام خود را خواهم گرفت. چه در این زندگی، چه در زندگی بعد!
    اینجا یه سوال پیش میاد کسی هست عاشق این دیالوگ نباشه؟؟؟؟؟
    اما این دیالوگ و گفتن اسم خودش برا من جالبه ! my name is maximos sinos cosinos tanjant cotanjant:دی اینم یه طرز بیان این اسم هستش
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  18. 3 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دریافت موسیقی متن فیلم Gladiator
    توسط John Christopher Depp II در انجمن موسیقی متن فیلمهای جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-27-2010, 06:09
  2. معرفی Gladiator
    توسط ScarFace در انجمن معـرفی فیــلم‌های جهان (آزاد)
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 09-15-2010, 16:56

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •