سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20
نمایش شاخه ای26علاقمندی ها

موضوع: معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,202
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Poster1.jpg
مشاهده: 11860
حجم:  62.7 کیلو بایت

    نام فیلم همشهری کین (Citizen Kane) کارگردان اورسن ولز
    کشورسازنده آمریکا تهیه کننده اورسن ولز
    سال تولید 1941 فیلم نامه اورسن ولز - هرمن جی منکیه ویچ
    ژانر درام - رازآلود فیلم بردار کریگ تولاند
    زمان فیلم 119 دقیقه آهنگساز برنارد هرمن
    کمپانی RKO و مرکوری تدوین گر روبرت وایز
    زبان فیلم انگلیسی درجه نمایش Approved صدا بردار جیمز جی استوارت
    بودجه تولید 686 هزار دلار فروش فیلم 1.5 میلیون دلار طراح صحنه دارل سیلوا
    افتخارات
    بازیگران
    نامزد 9 اسکار سال 1942 در بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اول مد، بهترین فیلم نامه، بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلم برداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین ضبط صدا
    برنده اسکار بهترین فیلم نامه (اورسن ولز و منکیه ویچ)
    برنده جایزه بهترین فیلم سال از برد ملی منتقدین سال 1941
    برنده جایزه بهترین فیلم از دایره منتقدین فیلم نیویورک 1941
    برنده جایزه برد ملی فیلم در سال 1989
    اورسن ولز: چارلز فاستر کین
    جوزف کاتن: یوداتیا لیلاند
    دورتی کامینگور: سوزان الکساندر کین
    اگنس مورهد: ماری کین
    روث واریک: امیلی مونرو نورتون کین
    ری کالینز: جیمز دبلیو گتیس
    اورت اسلوان: آقای برنستین
    جورج کولورایس: والتر پارک تاچر
    درباره داستان
    چارلز فاستر کین یک روزنامه نگار پر قدرت و ثروتمند مشهور زندگی را وداع میگوید.
    روزنامه نگاران در مورد زندگی پر ماجرای او یک فیلم مستند میسازند که شامل تمام جزئیات کوچک و بزرگ زندگی چارلز فاستر کین است. اما سوالی که پاسخ آن برای همه جذاب است و کسی هم جواب آنرا نمیداند کلمه ای است که کین در لحظه مرگ بر زبان رانده است... "رزباد"
    گروه خبرنگاران تصمیم میگیریند که پاسخ این سوال را به هر ترتیب شده بیابند و به همین ترتیب فردی مسئول پرس و جو از نزدیکان و همکاران چارلز فاستر کین درباره این کلمه مرموز میشود. این فرد به سراغ یک به یک همسران، همکاران، دوستان و مستخدمین وی میرود بلکه پاسخ سوال را دریابد.
    چارلز فاستر کین در کودکی از مادرش که در کلورادو زندگی میکرده جدا میشود تا تحت حمایت بنیاد مالی تاچر که قیومیت اموال کین جوان را بر عهده دارد، تربیت و بزرگ شود ...
    درباره فیلم
    سالهاست که نام فیلم "همشهری کین" بر تارک سینمای جهان درخشیده است و هیچ منتقدی حتی با حداکثر سخت گیری هم شکی در قرار دادن این فیلم در بین یکی از 5 فیلم برتر دوران به خود راه نداده است.
    اما واقعا دلیل این محبوبیت شگفت انگیز "همشهری کین" چیست؟
    اگر علاقمند سینمای اورسن ولز باشید و کارهای مختلف او را دیده باشید متوجه میشوید که پس از اولین فیلم بلندش یعنی "همشهری کین" سینمای او هیچ گاه نتوانست به استانداردهای "همشهری کین" برسد. اورسن ولز حتی قبل از همشهری کین در هیچ فیلم بلند دیگری بازی نکرده بود. او حتی پس از این هم کمتر از 8 فیلم بلند ساخت و البته اکثر فیلمهای او مورد توجه بوده اند و منتقدین به آنها امتیاز بالائی داده اند. فیلمهائی نظیر "اثر شیطان" و "امبرسونهای باشکوه" و بازسازی های تئاتری وی مانند "مکبث" و "اوتللو" همواره مورد عنایت جمیع منتقدین و کارگردانهای برجستته تاریخ سینما بوده اند.
    اما با دقت به همشهری کین به راحتی میشود نشان کارگردانی را پیدا کرد که بی شک در صورت ادامه همین روند لقب برترین فیلم ساز تمام اعصار از هم اکنون تا همیشه را به خود اختصاص میداد، (هر چند که در حال حاضر هم گروه بزرگی از سینماگران و منتقدین بر این باور هستند).
    همشهری کین ترکیب قدرتمندی از تمام تکنیکهای فیلم سازی از ابتدا تا زمان ساخته شدن فیلم است، علاوه بر این که در موارد زیادی مثل فیلم برداری و تدوین از عصر خود و حتی عصر ما هم جلوتر است.

    • فیلم بردار "گریک تولاند" در این فیلم کاری کرده نزدیک به اعجاز (با توجه به امکانات آن زمان)، تصویر برداری از زوایای پایین و عمیق با وجود کمبود فضا (در نماهای داخلی)، ترکیب نور از زوایای مختلف در جهت بدست آوردن عمق در فضا و زمان. سکانسهائی نظیر پیانو زدن سوزان و گذشت زمان، گذر زمان بین امیلی و چارلز و تغییر دائمی نور و میزانسن و یا اوپرای سوزان ...
    • تدوین فیلم از دید بنده هنوز هم در بین برترینهای تاریخ قرار دارد. در حقیقت رابرت وایز توانسته در "همشهری کین" تدوینی انجام دهد که به جرات میتوان گفت یکی از دلایل اصلی جذابیت فیلم و حتی محبوبیت بعدی ولز است. نمونه فوق عالی از تدوین در فیلم سکانس نمایش سوزان است، جائی که کین به دیدن اوپرا نشسته و به طور همزمان نیز شاهد شرایط دیگر بیننده های نمایش مثل للاند، برنستین هستیم. نمونه های دیگری مثل سکانس پازلها یا صحبتهای امیلی و چارلز.
    • نورپردازی فیلم نیز کاملا معنا دار و هدفمند است. در واقع میتوان گفت که دلیل اصلی مرموز بودن شخصیت کین و گرایش وی به تاریکی نیز همین نور پردازی است. ولز در نور پردازی تلاش قراوانی کرده تا نوعی تیرگی را در شخصیت کین بپروراند و این تیرگی دقیقا دلیل همان منفور بودن وی در اذهان عمومی نیز هست. در سکانس صحبت سه نفره للاند، کین و برنستین عملا میبینیم که کین در بین دو نفر کاملا سیاه به نمایش در می آید، در صحنه های دیگری که او قصد اعمال قدرت خودش را دارد نیز شاهد چنین نورپردازی ای هستیم، مثل سکانسی که کین تلاش دارد تا سوزان را مجبور به ادامه اوپراها کند و سایه تاریک او چهره سوزان را سیاه میکند.
    • طراحی صحنه این فیلم نشانگر یک اثر باشکوه در سینماست، پر هزینه و با آثاری از هوش ولز در چینش میزانس. در صحنه های ابتدائی در زمانی که قصر زنادو از زوایای مختلف به نمایش در می آید و یا نماهای داخلی زنادو میتوان به خوبی قدرت طراحی صحنه را دید.

    "همشهری کین" از حیث فنی کاریست قابل تحسین و از حیث فیلم نامه کاملا قدرتمند و دارای کشش. این کشش بعد از یک سوم ابتدائی داستان بیشتر میشود و اصولا بیننده تا حدی درگیر زندگی کین (با بازی عالی اورسن ولز) میشود که از خاطر میبرد که هدف اصلی فیلم در ابتدا چیز دیگری بوده است. اما همیشه این سوال مطرح است که چرا ولز بعد از شاهکاری مثل "همشهری کین" دیگر نتوانست در فیلم سازی موفقیتی در این حد بدست بیاورد حال آنکه در بازیگری همچنان قدرتمند بود.
    آنچه مورد تائید اکثر صاحب نظران است این حقیقت است که درگیری شدید ولز با اکثر کمپانی های فیلم سازی که در آن زمان حرف اول و آخر صنعت فیلم را میزدند سبب شد تا ولز علی رغم همه قدرت و محبوبیتش نتواند سرمایه کافی برای پروژه هایش و ادامه فعالیت فیلم سازی خود بدست بیارود. همین امر سبب شد که در عرصه فیلم سازی کمتر بدرخشد.
    همشهری کین قطعا یکی از چند فیلم برتر تاریخ سینمای جهان است. کمتر کسی را سراغ دارم که آنرا ندیده باشد. اما اگر ندیده اید، این اثر بدیع را از دست ندهید.

    ارادتمند ...فرخ فرمان
    نماهائی از فیلم
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Kane1.jpg
مشاهده: 4346
حجم:  37.2 کیلو بایت

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Kane2.jpg
مشاهده: 3242
حجم:  55.2 کیلو بایت
    این مطالب تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است . لذا هر گونه کپی برداری از این مطالب بدون اجازه نویسنده و سایت سینماسنترپایگاه تحلیلی و خبری سینماسنتر نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب می گردد.
    ویرایش توسط FFKIA : 05-11-2013 در ساعت 17:03
    Anti Trust, A!i, .:SoMaYeH:. و 8 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #2
    "بهترين چيز نگاهيست كه از معجزه عشق تر است"
    M.Night آواتار ها
    وضعیت : M.Night آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 36
    نوشته ها : 208
    سپاس ها : 1,370
    سپاس شده 661 در 177 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 18 تاپیک

    پاسخ : معرفی و دریافت Citizen kane

    جوایز

    • برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامهٔ غیر اقتباسی برای ژوزف منکویچ و اورسن ولز.
    • نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم
    • نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای اورسن ولز.
    • نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای اورسن ولز.
    • نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری سیاه‌سفید برای گرگ تولاند.
    • نامزد جایزه اسکار بهترین موسیقی متن برای برنارد هرمن
    • نامزد جایزه اسکار بهترین صدابرداری برای جان آلبرگ


    آنچه درباره همشهری کین گفته می‌شود تلاش اورسن ولز برای رسیدن به روش جدیدی از فیلمسازی با شناخت و استفاده و ترکیب فرم‌های مختلفی از فیلمسازی بود.
    تولند فیلم‌بردار فیلم برای گرفتن کلوزآپ‌ها از لنزهای تله فوتو استفاده می‌کرد و جاهایی که فوکوس عمیق غیرممکن بود، تولند برای حفظ فوکوس کل صفحه از یک چاپگر نوری استفاده می‌کرد (چاپ قسمتی از فیلم روی قسمتی دیگر). در ضمن مقدار زیادی از فوکوس عمیق‌ها حاصل تاثیرات درون دوربینی بودند. از دیگر روش‌های متفاوت استفاده‌شده در فیلم، نماهای از زاویه پایین‌هایی بودند که سقف را در پس زمینه نشان می‌دادند.
    سکانس‌هایی که از نظر زمانی فاصله داشتند اما در یک لوکیشن واحد بودند، با عوض کردن لباس و گریم بازیگرها پشت سرهم فیلمبرداری می‌شد.


    تحليلي بر اين فيلم

    اما مؤلفه ی خاص و مهم در فیلمنوشت این اثر ارزشمند ، عدم وجود ضد قهرمان عینی و همیشه حاضر و صرف است ، بطوری که می توان گفت قهرمان قصه یعنی " فاسترکین" خود ضد قهرمان قصه نیز محسوب می شود! چرا که عموما حضوری عینی از ضد قهرمان ها در فیلم به جز حضور کوتاه و البته موثر گینس ، دیده نمی شود و به نظر می رسد فاستر کین از ابتدا به خاطر غرور بی سر حد خود از تعادل خارج می شود و به مرور و در سه مرحله بحران و شکست پی در پی به فاجعه می رسد در این بابمی توان اشاره ای جدی به نابلدی کین در امور سیاست کرد و دلیل اصلی شکست وی را متوجه ی درگیری او با سیاستمداران دانست ، چنانکه حمله های فاستر کین به رئیس جمهور و به نوعی برخورد غیر حرفه ای اش با فرماندار گینس او را در موقعیتی قرار می دهد که با طناب نا مستحکم غروراش به چاهی وارد شود که کمتر بتوان از آن خارج شد!

    لازم است اشاره ای دیگر به جایگاه ضد قهرمان در این فیلم داشت و آن اینکه عدم پرداخت عینی به شخصیت های منفی و به نوعی خلق ضد قهرمانهایی نامرئی! تصمیم در مورد آنان را به شدت دشوار کرده و بیشتر کشمکش ها را متوجه ی درگیری های درونی قهرمان کرده است تا درگیریهای فردی و البته کوتاه مدت او با اندک ضد قهرمانهای حاضر.
    در نهایت به عقیده ی من ، همشهری کین به عنوان یک اثر کلاسیک و با وجود شاخصه های کنونی یک فیلم نوشت خوب و حتی کلاسیک ، استفاده ی چندانی از فیلمنامه ای فنی نکرده است و قدرت فیلم به اصل داستان قوی و از سوی دیگر ساختار خوب و استوار آن و نهایتا نورپردازی هنرمندانه ، استوار است.


    تحلیل صحنه به صحنه!

    صحنه 1- تابلوی ورود ممنوع – نمائی از قصر متروک کین – مرگ کین در تنهائی – قنچه ی رز
    صحنه 2-نمایش فیلم تبلیغاتی کین – شهرت و ثروت کین و خبر مرگ او – نوع زندگی کین و...
    صحنه 3- سالن نمایش فیلم - راز قنچه ی رز – پیگیری راز
    صحنه 4-دیدار با سوزان الکساندر و برخورد بد سوزان
    صحنه 5-پیگیری یاداشت های تاچر
    صحنه 6-کودکی کین – تحویل شدن کین به تاچر
    صحنه 7- سرکشی کین از کودکی تا بزرگی در برابر تاچر و علاقه ی کین به دفاع از مردم و عدم علاقه ی کین به ثروت
    صحنه 8-انتقال روزنامه از کین به تاچر
    صحنه 9- دیدار با برینسی دوست کین – فلاش بک - ارائه ی اطلاعاتی در مورد کین و عدم کشف راز رز – بازگشت به حال - معرفی جاناتای
    صحنه 10-فلاش بک - تحویل روزنامه ی جدید توسط کین – حدف سردبیر پیر – اعلامیه ی اصول زندگی – چاپ روزنامه ی جدید – تلاش برای رشد روزنامه - رسیدن تیراژ به 684000 نسخه – جشن روزنامه – مسافرت کین
    صحنه 11- علاقه ی مین به خریدن مجسمه و الماس - بازگشت کین با همسرش امیلی (ازدواج کین)
    صحنه 12- بازگشت به زمان دیدار با برینسی – معرفی سوزان الکساندر – پاس به جاناتای
    صحنه 13-دیدار با جاناتای در بیمارستان – معرفی امیلی
    صحنه 14-فلاش بک – زندگی امیلی و کین – سرد شدن زندگی امیلی و کین – نارضایتی امیلی از حرکات کین – حمله ی کین به رئیس جمهور- کین روز به روز مغرور تر می شود – بازگشت به زمان دیدار با برینسی – معرفی سوزان
    صحنه 15- فلاش بک – آشنائی کین و سوزان - ورود به خانه ی سوزان و دوستی کین با سوزان – سوزان خواننده است و پیانو هم می زند
    صحنه 16-سخنرانی کین برای انتخابات فرمانداری – درگیری اولیه با گینس – لو رفتن ارتباط کین و سوزان نزد امیلی – تهدید کین توسط گینس – تصمیم کین برای ادامه ی مبارزه و عدم توجه به تهدید گینس - جدائی امیلی
    صحنه 17- لو رفتن ارتباط کین و گینس در جراید – شکست کین در انتخابات – درگیری کین با جاناتای
    صحنه 18- ازدواج کین با سوزان و تصمیم کین برای ساختن اپرا برای سوزان
    صحنه 19- اصرار کین برای خوانندگی سوزان و ساخت اپرا برای سوزان – خوانندگی سوزان در اپرا
    صحنه 20- نقد هنری جاناتای در مورد سوزان و تکمیل آن توسط کین - بازگشت به زمان دیدار با جاناتای در بیمارستان – از راز قنچه ی رز خبری نیست!
    صحنه 21- دیدار با سوزان الکساندر و صحبت در مورد کین – سوزان مست است – مردم با شنیدن صدای سوزان عصبانی می شدند!
    صحنه 22- فلاش بک – زندگی سوزان و کین – آموزش موسیقی سوزان – سوزان در موسیقی کم فهم است – اصرار کین برای ادامه ی خواندن سوزان
    صحنه 23–چاپ مطلب جاناتای علیه سوزان در روزنامه ی کین – درگیری کین و سوزان – تاکید کین بر ادامه ی خواندن سوزان
    صحنه 24-سوزان همچنان می خواند – روزنامه های کین برای سوزان تبلیغ می کنند
    صحنه 25-خود کشی سوزان – زنده ماندن سوزان – صرف نظر کین از ادامه ی خواندن سوزان
    صحنه 26- قصر بزرگ کین و زندگی در آن – زندگی سرد و یکنواخت سوزان در قصر – اعتراض سوزان به این زندگی
    صحنه 27-پیک نیک سوزان و کین –بهانه گیری و درگیری سوزان و کین (سیلی خوردن سوزان از کین)
    صحنه 28-سوزان از کین جدا می شود – چارلی التماس می کند – سوزان می رود – چارلی خرد می شود – بازگشت به زمان دیدار با سوزان در کافه – بازگشت به کافه و دیدار سوزان – معرفی مامور تشریفات
    صحنه 29- دیدار با مامور تشریفات در قصر زانادو – فلاش بک – ری اکشن کین پس از رفتن سوزان – چارلی همه چیز را بهم می زند اما کره ی شیشه ای را در دست میگیرد و میرود و می میرد! – بازگشت به دیدار با مامور تشریفات – عکاسی از چیزهایی که چارلی در تمام عمرش جمع کرده بود. راز قنچه ی رز هنوز کشف نشده- صرف نظر از کشف راز
    صحنه 30- آتش زدن تمام زندگی چارلی – قرائت راز قنچه ی رز توسط نریشن – قنچه ی رز سورتمه ی دوران کودکی کین است.
    صحنه 31- تکرار صحنه ی یک – تابلوی ورود ممنوع!


    تحلیل صحنه و بررسی ارائه ی اطلاعات بر اساس صحنه ها!


    1- زندگی سرد و متروک – مرگ فاستر کین (اشاره)
    2- کین ، مردی با یک دنیا شهرت (تفصیلی)
    3- قنچه ی رز (طرح معما ی اصلی)
    4- سوزان الکساندر ، زنی سرخورده و درمانده (اشاره)
    5- داستان اصلی – چگونگی آغاز داستان – کودکی فاستر کین – حضور تاچر و معرفی نسبی او (اشاره)
    6- معرفی چارز فاستر کین – ادبیات فاستر کین – روزنامه نگاری او (اشاره)
    7- ضعف کین در مقابل تاچر (اشاره)
    8- معرفی برینسی دوست کین – معرفی بیشتر خصوصیان کین (اشاره)
    9- خرید روزنامه ی دوم- معرفی اخلاق کاری و روزنامه ای کین – قدرت طلبی کین – اشاره به اعلامیه ی اصول زندگی
    10- اولین ازدواج کین ، ازدواج با امیلی و معرفی نسبی امیلی
    11- اشاره به سوزان الکساندر و خصوصیات او (ارائه ی کد)
    12- معرفی جاناتای لیلان دوست کین – معرفی بیشتر کین – کین خود خواه است
    13- معرفی نوع زندگی کین و امیلی – سردی زندگی کین و امیلی (اشاره)
    14- آشنائی با سوزان الکساندر – معرفی سوزان
    15- معرفی بیشتر زندگی کین – قدرت طلبی کین – شرکت در انتخابات – مردم دوستی کین – مبارزه برای مردم!
    16- درگیری فاستر کین با گینس – جدایی از امیلی (اولین بحران)
    17- شکست فاستر کین در برابر گینس (نقطه ی عطف)
    18- درگیری جاناتای با کین – اولین مقابله با کین! – آغاز پس لرزه های شکست
    19- ازدواج با سوزان الکساندر و آغاز دوباره ی مبارزه – مبارزه با مردم!
    20- مناظره ی کین و جاناتای – ارائه ی کد ایجاد بحران
    21- معرفی زندگی دوم کین و سوزان
    22- مقابله ی جاناتای با کین ، چاپ مطلب علیه سوزان – درگیری کین و سوزان – اخراج لیلان معرفی کارائی اعلامیه ی اصول زندگی (دومین بحران)
    23- پافشاری کین بر مبارزه با مردم – حذف سوزان – شکست دوم کین
    24- آغاز مبارزه ی درونی کین، قصر
    25- درگیری های دائمی با سوزان – ارئه ی کد های شکست دوباره (سومین بحران)
    26- جدائی سوزان از کین و شکست نهائی کین – مرگ فاستر کین در نهایت شکست
    27- در جستجوی راز قنچه ی رز – صرف نظر از کشف راز
    28- اشاره ی روایتی به راز قنچه ی رز – کشف راز ( گره گشائی داستان)


    مشخصات فنی فیلمنامه!

    کشمکش :
    قهرمان: درونی - فردی
    ضد قهرمان : فردی

    سبک :
    نوعی اکسپرسیون تعدیل یافته با چاشنی تراژدی بسیار

    ژانر:
    چیزی میان تنبیه و سرخوردگی با سنگینی به طرف ژانر تنبیه

    ایده ی اولیه :
    ثروتمندی بزرگ که بر اثر غرور دچار فاجعه می شود

    ایده ی ناظر:
    شکست غرور و نمایش سرنوشت کسی که از تعادل خارج شده است.

    خصوصیات قهرمان :
    سرکش ، مغرور ، کله خر! ، در فکر مقابله با نیرو های حاکم ، اما گاهی دوست داشتنی و حتی همدلی برانگیز ، قابل دلسوزی است.

    خصوصیات ضد قهرمان:
    اطلاعات چندانی در این باب ارائه نمی شود اما بر اساس گفته های کین و حضور گینس افرادی حرفه ای و زیرک و سیاستمدار هستند.

    مشکل فزاینده :
    غرور بی سر حد قهرمان که او را دچار بحران و شکست های پی در پی می کند.

    حذف پلان:
    فیلم چندان بر پایه ی فیلمنامه پایدار نیست و می توان برخی پلانها مثل برخی از پلانهای قصر یا اشاره به زندگی ها و... را حذف کرد بی آنکه فیلم آسیبی ببیند!
    نویسنده می توانست برخی از اطلاعات را در یک صحنه ارائه دهد و از کش دادن صحنه ها بپرهیزد.


    نقطه ی اوج:
    لو رفتن ارتباط کین با سوزان و درج آن در جراید و شکست در انتخابات

    حادثه ی محرک :
    توسط کسی که قدرت تغییر زندگی قهرمان را دارد رقم می خورد اما قهرمان نیز آن را ادامه میدهد.

    تحلیل متن :
    فیلم بیشتر بر متن متکی است تا زیر متن ، با نظر من به راز قنچه ی رز سطحی پرداخت شده است و نویسنده چندان سعی در پرداخت زیر متنی نداشته است.

    نقاط عطف:
    1- بحران اصلی ، لو فتن ارتباط کین و سوزان در جراید (شکست اول)
    2- بحران دوم ، چاپ مطلب علیه سوزان – خودکشی سوزان (شکست دوم)
    3- بحرتم نهائی ، جدائی از سوزان و مرگ کین (شکست آخر)


    پایان فیلم:
    پایان فیلم صادق است.

    نوشته ی: سید محمد مهدی حسینی پارسا
    خانه هنر و ادبيات پارسا


    Caligula, FFKIA, *Shiny* و 2 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.

  4. 13 کاربر از پست مفید M.Night سپاس کرده اند .


  5. #3
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,202
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی همشهري كين Citizen kane

    درباره «همشهری کین» يكي از بهترین فیلم هاي تاریخ سینما

    سینمای ما - اورسن ولز در 25 سالگی "همشهری کین" را به عنوان اولین فیلم سینمایی خود ساخت و یک فیلم کالت تمام‌عیار به تاریخ سینما هدیه کرد که هنوز در صدر فهرست بهترین‌های تاریخ سینما مکانی ثابت دارد.
    فیلم "همشهری کین" در آستانه هفتاد سالگی موفقیتی جدید به دست آورده و از سوی منتقدان مجله معتبر فرانسوی کایه دو سینما در صدر فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفته است.
    این اولین و آخرین عنوانی نیست که شاهکار ولز طی این سالها به خود اختصاص داده که از آنها می‌توان به صدرنشینی در فهرست نظرسنجی موسسه فیلم آمریکا به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا در سال 2007 و قرار گرفتن در فهرست 100 کارگردان برتر تاریخ سینما به انتخاب نشریه سینمایی "توتال فیلم" بریتانیا در سال 2007 و همچنین فهرست 10 فیلمنامه برتر تاریخ سینما از سوی صنف نویسندگان آمریکا در سال 2006 اشاره کرد.
    اورسن ولز در 25 سالگی "همشهری کین" را به عنوان اولین بلند سینمایی خود ساخت. او که با ساخت فیلم کوتاه "قلب پیر" در سال 1934 با زمان چهار دقیقه آغاز کرده بود، فیلم نیمه‌بلند "خیلی زیاد جانسون" را در سال 1938 ساخت. بالاخره ولز در سال 1941 با ساخت "همشهری کین" یک فیلم‌کالت تمام‌عیار به تاریخ سینما هدیه کرد.
    حاشیه‌های پررنگ فیلم، شباهت‌های قهرمان فیلم (چارلز فاستر کین) به یک شخصیت واقعی، ساختار نوین فیلم در داستانگویی و حتی حضور برجسته خود ولز در نقش اصلی، تنها دلایلی نبودند که فیلم را از جریان عمومی فیلمسازی هالیوود جدا می‌کردند. نکته مهمتر در مورد "همشهری کین" این بود که سازنده‌اش تنها 25 سال داشت و فیلم تنها بخشی از بلندپروازی و جاه‌طلبی او را به رخ می‌کشید.
    این حاشیه‌های پررنگتر از متن موجب شد تا فیلم با وجود نامزد شدن در 9 رشته از آکادمی اسکار تنها جایزه بهترین فیلمنامه را به دست آورد که هنوز هم سوال‌برانگیز جلوه می‌کند. "همشهری کین" همراه با بسیاری از"اولین‌ها" که برای ولز به همراه داشت، اولین فیلم او هم محسوب می‌شود که به نمایش عمومی درآمد.
    همه اینها در 25 سالگی همان اوجی است که کاراکتر چارلز فاستر کین هم به نوعی دچارش شد و عجیب اینکه پایان اسطوره ولز هم متأثر از همین کاراکتر و نقش‌آفرینی است. یک ستاره خلاق در نقطه اوج که فرودش در تنهایی و توهم رقم می‌خورد.
    "همشهری کین" با یدک کشیدن نام ولز به عنوان کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و بازیگر اصلی، اثری منحصر به فرد و شخصی در کارنامه او محسوب می‌شود. فیلمی که حاشیه‌های پررنگ آن نمی‌تواند بر ارزش‌های ذاتی اثر سایه بیندازد. فیلم علاوه بر تثبیت چهره خلاقانه ولز، یک وجه مهم را نیز در او تثبیت کرد.
    ولز هنرمندی بود که از زمان خود بسیار جلوتر بود و همین تقدم و تأخر زمانی بود که او را به عنوان یک جاه‌طلب اصیل معرفی کرد. هنرمندی که با جاه‌طلبی‌هایش، چیزی بیشتر از سینمای متعارف آن زمان طلب می‌کرد و همین وجه را در فیلم انعکاس داد.
    "همشهری کین" بر پایه نوعی روایت چرخشی پیش می‌رود که امروز عنوان روایت مدرن با شکست زمان را به آن اطلاق می‌کنیم. قصه با حرکت در زمان و مکان و تکیه بر نریشنی که مربوط به فیلم مستند زندگی چارلز فاستر کین است، محل زندگی، حاشیه‌های زندگی او و ... را معرفی می‌کند و نهایتاً به روایت دوستان و نزدیکان از کین می‌رسد.
    هر چند روایت‌های تصویری دیگران به گونه‌ای چیده شده که مقاطع زندگی ولز از کودکی تا جوانی، بزرگسالی و پیری به ترتیب دنبال هم باشد، ولی این توالی زمانی نمی‌تواند ارزش‌های بدیع ساختار روایتی فیلم را بخصوص در آن زمان کمرنگ کند. زمانی که نه "ممنتو" ساخته شده بود نه "21 گرم" و ... که شکستن قالب‌های قصه‌گویی کلاسیک کاری متعارف محسوب شود.
    نقاط اوج و فرود زندگی پرماجرای کین با تکیه بر جزئیاتی پیش می‌رود که برجسته‌ترین آن همان رزباد است که اساس جستجوی فیلم مستندی از زندگی کین می‌شود. به این ترتیب نخ تسبیح نمادین که گروه سازنده مستند را به گفتگو با نزدیکان و آشنایان او وامی‌دارد علاوه بر اینکه سازنده داستان فیلم است، با یک مولفه عینی هم منطقی جلوه می‌کند.
    از ورای این جستجو به تدریج پازل شخصیتی کین کامل می‌شود و در انتها همان کلمه رزباد که کین موقع مرگ ادا کرده، مفهوم بازگشت به ریشه‌ها و رویاهای کودکی را برای رستگاری بشر تداعی می‌کند.
    کین هنگام مرگ و در اوج تنهایی نه به عشق‌های گذشته، نه به موفقیت‌های کاری و ... بلکه به یک چیز فکر می‌کرده: سورتمه برفی که با مهاجرت او به شهر و مهد تمدن، در انباری خانه خاک خورد. "رزباد" کودکی فراموش‌شده کین است که در جاه‌طلبی او سوخت.
    از میان فیلم‌هایی که ولز کارگردانی کرده می‌توان به "نشانی از شر"، "امبرسون‌های باشکوه"، "غریبه"، "بانویی از شانگهای"، "مکبث"، "اتللو"، "گزارش محرمانه"، "تماس زشت"، "محاکمه"، "قصه جاویدان" و "برای تقلید" نام برد.
    این آثار در مقابل فیلم‌هایی که در آنها نقش‌آفرینی کرده سهمی کمتر دارند که از میان آنها می‌توان به "جین ایر"، "دوئل در خورشید"، "مرد سوم"، "رز سیاه"، "ناپلئون"، "موبی‌دیک"، "تابستان گرم و طولانی"، "پاریس می‌سوزد؟"، "مردی برای تمام فصول"، "جزیره گنج" و ... اشاره کرد.
    اورسن ولز که به شکلی بی‌نقص نمایشنامه‌های شکسپیر را به فیلم برگرداند و با نمایش رادیویی بسیار معروف "جنگ دنیاها" یک ملت را به وحشت انداخت، کارنامه کاری خود را با حرف زدن به جای شخصیتی به نام یونیکرون، یک سیاره اهریمنی قادر به تغییر شکل در انیمیشن "ترانسفورماتورها: فیلم" به پایان برد.

    منبع: خبرگزاری مهر
    Sherlockii و RASHNO به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  6. 11 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  7. #4
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,647 در 7,116 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی همشهري كين Citizen kane

    نقد راجر ابرت بر فیلم همشهری کین :
    درسال ۱۹۴۲ ”اورسون ولز“ ساختن فيلمی را به پايان رسانده بود که بعدها لقب بزرگترين فيلم تاريخ سينما را از آن خود کرد. با اين وجود برای نمايش اين فيلم مشکلات زيادی را متحمل شد. ”همشهری کين“ داستان سرمايه دار با نفوذ و پرسن و سالی را تعريف می کرد که غرورش باعث شده بود همه کسانی که دوستش داشتند از او فراری شوند. او در نهايت در عمارت عظيم گوتيک دلگيرش در ”فلوريدا“ چشم از جهان فروبست. برای خيلی از بينندگان، ”چارلز فاستر کين“ شباهت عجيبی به ”ويليام رندولف هرست“ سرمايه دار سالخورده ای که در ”کاليفرنيا“ و در قلعه معروفش ”سن سيمون“ زندگی می کرد، داشت. به نظر نوچه های ”هرست“ فيلم چنان نسبت به اربابشان توهين آميز بود که آنها هر اشاره ای را نسبت به اين فيلم در روزنامه ها، ايستگاههای راديويی و تلويزيونهای کابلی ”هرست“ ممنوع کردند. به همين ترتيب استوديوی سازنده فيلم ”RKO Radio Pictures“ را هم بايکوت کردند.
    در يکی از مذاکراتی که درباره اکران شدن فيلم انجام شد حتی وجود خود فيلم هم زير سوال رفت. عده ای از کله گنده های صنعت فيلمسازی تحت رهبری ”لوئيس بی ماير“ (رئيس کمپانی مترو گلدن ماير) که از احتمال حرکتهای ضد هاليوودی در روزنامه های ”هرست“ ترسيده بودند، به ”RKO“ مبلغی را به عنوان خسارت پيشنهاد کردند تا فيلم را نابود کند. اين مبلغ خرج ساخت فيلم را جبران می کرد و مقداری هم بابت سود باقی می گذاشت. اما تمام اين نقشه ها نقش بر آب شد. ”ولز“ فيلم را در نمايشهای خصوصی و تا حدودی دزدکی به خيلی از حضرات قدرتمند و جريان سازهای فکری نشان داده بود تا نشود به آسانی کلک فيلم را کند!
    با اين وجود ”همشهری کين“ هيچ وقت در خود آمريکا درست و حسابی اکران نشد. خيلی از سينماهای بزرگ شهرهای معروف فيلم را به نمايش نگذاشتند. به خاطر اينکه توسط استوديوهای گردن کلفت که فيلم را بايکوت کرده بودند اجاره شده بودند. به همين ترتيب فيلم از تبليغات موثر نشريات ”هرست“ هم محروم ماند (تنها چيزی که روزنامه ها به عنوان تبليغ برای فيلم نوشتند اين جمله بود: يک جذبه سينمايی جديد!) در نهايت فيلم با وجود اينکه تحسين بسياری از منتقدان بزرگ زمان مثل ”جان اوهارا“ از ”نيوزويک“ و ”بوسلی کروسر“ از ”نيويورک تايمز“ را برانگيخت فقط برنده يک اسکار شد که ”ولز“ و ”منکه ويتس“ جايزه فيلمنامه را باهم قسمت کردند.
    افسانه ”همشهری کين“ و ”ولز“ در نيمه دوم قرن بيستم به یکی از بزرگترين اسطوره های هاليوود تبديل شد: چطور يک آقاپسر نابغه در نيمه دهه سوم زندگيش قدرت مطلق العنانی را بدست آورد تا دقيقا همان فيلمی را که می خواست بسازد و چطور در پاسخ به اين امتياز، او بزرگترين فيلم تاريخ سينما را ساخت. و چطور در آخرکار، هم فيلم و هم زحمات ”ولز“ بوسيله رشوه گريهای کوته فکر هاليوود برباد رفت. ”ولز“ به بزرگترين قهرمان غير خودی سينما تبديل شد: يکی از ستونهای ”اوتور“ منتقدهای فرانسوی و سرمشق فيلمسازان مستقل و نقل مجلس تمام مدعيانی شد که هنر فيلمسازی را برتر از تجارت فيلمسازی می دانستند.( Auteur کلمه فرانسوی به معنای فيلمسازی است که خودش فيلمنامه فيلمهايش را نوشته و بر تمام مراحل ساخت فيلم نظارت دقيق دارد. چنين فيلمسازی از اسلوب و سبک ويژه خودش استفاده می کند. ”سر آلفرد هيچکاک“ يکی از بزرگترين اوتور های سينماست) حالا ”ولز“ سالهاست که مرده همين طور تمام جوانان مستعدی که در گروه بازيگری تئاتر ”مرکوری“ او به غرب رفتند تا فيلمی را بسازند. ولی افسانه ”همشهری کين“ هنوز هم به حياتش ادامه می دهدو به طور متوالی به عنوان بهترين فيلم تاريخ سينما انتخاب شده به خصوص در نظرخواهی بين المللی که توسط مجله انگليسی ”سايت اند ساوند“ در سالهای ۱۹۶۲ ۱۹۷۲ و ۱۹۸۲ برگزار شد.
    در سال ۱۹۹۱ و در پنجاهمين سالگرد ساخته شدن فيلم يک نسخه احيا شده و با کيفيت عالی در سراسر آمريکا به نمايش درآمد.درباره نسخه جديد و احياء فيلم نکته طنزآميزی وجود دارد: مالک فعلی ”همشهری کين“ فردی است بنام ”تد ترنر“ مالک رسانه های بين المللی با شباهتهای بسيار نزديک به ”هرست“ و ”کين“!! هر سه نفر گذشته فقيرانه ای داشتند، رسانه های ورشکسته را به ارزانی صاحب شدند، درباره مخاطبان و شيوه برخورد با آنها نظريات جديد و انقلابی ارائه کردند و در نهايت به ميليونرهای بزرگی تبديل شدند که با هنرپيشه های زن روی هم ريختند!!
    ترنر“ می گويد: در سال فقط وقت برای ديدن سه يا چهار فيلم را دارد و من شرط می بندم که ”همشهری کين“ حتما يکی از آنهاست. شايد او به شباهتهای خودش با فيلم هم توجه ميکند: چطور يک کج سليقگی باعث ميشه تمام دستاوردهای بزرگ آدم براش بی معنی به نظر برسه. سقوط ”کين“ وقتی فرا رسيد که عاشق يک دختر فروشنده بدبخت و بيچاره شد و خواست او را عليرغم بی استعداديش تبديل به يک خواننده بزرگ اپرا بکنه! پاشنه آشيل ”ترنر“ هم وقتی گريبانش را گرفت که او عاشق يک خلاقيت تکنيکی جديد به نام رنگی سازی شد و تصميم گرفت عليرغم اعتراضات گسترده عاشقان سينما فيلمهای سياه و سفيد سينما را به ملقمه های رنگارنگ و مصنوعی تبديل کند. بله! همين ”ترنر“ که نسخه زيبا و احيا شده ”همشهری کين“ را به نمايش گذاشت همان کسی بود که می خواست شاهکار ”ولز“ را رنگی کند. ”ولز“ چند هفته قبل از مرگش به دوستش ”هنری جگلام“ گفت: يه قولی به من بده. ”تد ترنر“ و اون مدادشمعی های لعنتيشو از فيلم من دور نگه دار!!. با اين وجود در حقيقت يک قرارداد به قدمت پنجاه سال بود که مدادشمعيهای ”ترنر“ را از ”همشهری کين“ دور نگه داشت. قرارداد ”ولز“ با ”RKO“ که در زمان خودش غيرعادی ترين قراردادی بود که يک فيلمساز با استوديو امضا کرده، اختيار مطلق ”ولز“ را درباره تمام جنبه های فيلم تضمين می کرد حتی درباره رنگ آن!
    بدين ترتيب فيلم در نمايش جديد همانطوری بود که در سال ۱۹۴۱ و در اولين اکرانش به نظر می رسيد. برای بسياری از فيلم دوستان اين نسخه الهام بخش بود. اما بيش از هر فيلم ديگری ”همشهری کين“ بايد با نسخه ۳۵ ميليمتری به تصوير کشيده شده تا مورد تحسين قرار گيرد. من فيلم را حداقل ۵۰ بار به صورت ۱۶ ميليمتری روی نوار و CD تماشا کرده ام. ۲۵ بار در کلاسها و فستيوالهای مختلف سينمايی با دستگاههای آناليز فيلم را صحنه به صحنه بررسی کرده ام. با اين وجود فقط دو بار موفق به ديدن نسخه ۳۵ ميليمتری آن شدم: سال ۱۹۵۶ وقتی برای اولين بار به طور درست و حسابی اکران شد(در آن زمان من يک شاگرد دبيرستانی بودم) و در سال ۱۹۷۸ وقتی که يک نسخه جديد در فستيوال فيلم ”شيکاگو“ به نمايش درآمد. از نسخه سال ۱۹۵۶ فقط تاثير مقهور کننده فيلم را به خاطر ميارم که جلوه های تصويری و تخيل جسورانه اش مرا با تمام لوس بازيها و سرگرمی های کوته فکرانه ای که در فيلمهای ديگر مد بود، بيگانه کرد. از نمايش سال ۱۹۷۸ به خاطر ميارم که چطور شفافيت و جزئيات نسخه ۳۵ ميليمتری زوايای مبهم و تاريک فيلم را که تا آن زمان از نظر دور مانده بود را در معرض ديد قرار داد.
    ”همشهری کين“ از سايه و تاريکی بهره برداری فراوانی کرده است. ”ولز“ که با فيلمبردار نابغه ”گرگ تولند“ کار می کرد می خواست زندگی مردی را نشان بدهد که از شدت تملکات، قدرت، وجوداطرافيان، ثروت و مرموز بودن در حال انفجار است. او سبک تصويری تيره و تاری را در فيلم به کار برد که در نسخه ۳۵ ميليمتری تمام سوراخ سنبه های فيلم را که ممکن است آبستن نکته يا واقعيت مهمی باشندرا به تصوير می کشد و به خاطر شيوه معروف فيلمبرداری ”تالند“يعنی"ديپ فوکوس" تمام زوايای عمقی و سطحی فيلم به خوبی زوايای راستی و چپی فيلم قابل تشخيصند. برای مثال گوی بلورينی (کاغذ نگهدار) که ”کين“ در هنگاه مرگش در دست داشته و آن را بر زمين می اندازد در خانه اولين معشوقه ”کين“ در بين خرت و پرت های روی ميز قابل رويت است. در صحنه نهايی فيلم نيز در انبار کذايی پرتره ای از ”چارلی کين“ به همراه والدينش ديده می شود. هردوی اين صحنه ها و جزئياتش را می شود به راحتی در نسخه ۳۵ ميليمتری مشاهده کرد ولی روی نسخه ۱۶ ميليمتری و حتی روی CD با کيفيت عالی قابل مشاهده نيست. اگر شما فيلم را فقط در پخش تلويزيونی يا نسخه ۱۶ ميليمتری درب و داغون کلاسهای سينمايی تماشا کرده ايد مطمئنا جزئيات و شفافيت نسخه ۳۵ ميليمتری شما را شگفت زده خواهد کرد.
    به مناسبت پنجاهمين سالگرد ساخته شدن فيلم من تمام کتابهايی را که راجع به آن نوشته شده بود دوباره خوانی کردم. درباره خيلی از نکات اختلاف نظر وجود دارد. مثلا اينکه ”هرست“ شخصا فيلم را ديد يانه؟ يا ”هرست“ اگر واقعا فيلم را ديد از ديدنش شوکه شد يا لذت برد؟ يا اينکه ”ولز“ از دستاوردهای همکاران بزرگش سودبرد يا به آنها الهام بخشيد تابهتر از آنچه که قبلا بودند بدرخشند؟با همه اينها شنيدن کی بود مانند ديدن؟ تماشاچيان نظرات خودشان را دارند که معمولا چندان هم با هم موافق نيست و هر از چندگاهی دستهايشان را از فرط آزردگی به هوا پرتاب می کنند و البته فيلم هنوز در برابر آنها ايستاده است .
    دستاوردی غول آسا که گرچه نمی توان به سادگی توضيحش داد ولی به سادگی هم نمی توان از آن صرف نظر کرد. پنجاه سال بعد از ساخته شدن، فيلم کماکان تر و تازه، تحريک کننده، سرگرم کننده، شاد، غمگين و اعجاب آور باقی مانده و خواهد ماند. همانطوری که هميشه بوده است. خيلی ها عقيده دارند که ”همشهری کين“ بزرگترين فيلم تاريخ سينماست آنهايی هم که موافق اين عقيده نيستند، هنوز هم نمی توانند بهترين کانديد خودشان را معرفی کنند...

    جوایز :
    برنده جایزه اسکار بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی برای جوزف منکیه ویچز و اورسن ولز
    نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم
    نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای اورسن ولز
    نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای اورسن ولز
    نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم برداری سیاه و سفید برای گرگ تولاند
    نامزد جایزه اسکار بهترین موسیقی متن برای برنارد هرمان
    نامزد جایزه اسکار بهترین صدابرداری برای جان آلبرگ
    ویرایش توسط FFKIA : 01-25-2013 در ساعت 22:35 دلیل: حذف عکس
    Sherlockii و FFKIA به این پست علاقمند بوده اند.
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  8. 10 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


  9. #5
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,202
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

    با سلام ....

    پست اول تاپیک معرفی فیلم بر اساس استانداردهای جدید معرفی فیلم به روز رسانی شد.
    متن ها به کل جدید نوشته شد، عکسها و پوستر به روز شد و Cast اضافه گردید.

    ارادتمند ..
    ویرایش توسط FFKIA : 01-25-2013 در ساعت 23:07
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  10. 9 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  11. #6
    گاهی آدمی در 20 سالگی میمیرد ولی در 70 سالگی به خاک سپرده می شود...
    LuCiFer آواتار ها
    وضعیت : LuCiFer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2012
    محل سکونت : 021
    نوشته ها : 1,928
    سپاس ها : 2,687
    سپاس شده 7,565 در 1,699 پست
    یاد شده
    در 9 پست
    تگ شده
    در 338 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

    خسته نباشید به دوستانی که برای این تایپیک زحمت کشیدند
    خوب همه ما با همشهری کین اورسن ولز کاملا آشنائی داریم و حداقل یک بار اسمش رو شنیدیم با توجه به این که هرگاه حرف از بهترین های تاریخ سینما به میون میاد قبلش "همشهری کین" تو رتبه اول قرار گرفته(و اگر اشتباه نکنم تازگی ها این رتبه اول متعلق به Vertigo آلفرد هیچکاک شده)
    از تمامی حواشی ها و نکات مثبت و جوایزی که فیلم برده بگذریم بنظرم این فیلم زمانی ملموس تر میشه برای تماشاگر که اون بازه زمانی رو تو کشور آمریکا بوده باشه! و تمامی اون مسائل و اتفاقات رو از نزدیک دیده باشه(مسائل سیاسی و اقتصادی و ...) یا حداقل تاریخ اون زمان رو یکبار خونده باشه و یک آشنائی داشته باشه قبل از دیدن فیلم در غیر این صورت این فیلم یک فیلم بسیار کسل کننده برای تماشاگر خواهد بود که به نصفه نرسیده دیگه ادامش نمیده...!!!!
    من خودم هنوز این فیلم رو ندیدم انشالله بعد از دیدنش تو مباحث مربوط بهش شرکت میکنم
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.


  12. 3 کاربر از پست مفید LuCiFer سپاس کرده اند .


  13. #7
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,647 در 7,116 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

    نقل قول نوشته اصلی توسط ℓ υ c ɪ f є я نمایش پست ها
    از تمامی حواشی ها و نکات مثبت و جوایزی که فیلم برده بگذریم بنظرم این فیلم زمانی ملموس تر میشه برای تماشاگر که اون بازه زمانی رو تو کشور آمریکا بوده باشه! و تمامی اون مسائل و اتفاقات رو از نزدیک دیده باشه(مسائل سیاسی و اقتصادی و ...) یا حداقل تاریخ اون زمان رو یکبار خونده باشه و یک آشنائی داشته باشه قبل از دیدن فیلم در غیر این صورت این فیلم یک فیلم بسیار کسل کننده برای تماشاگر خواهد بود که به نصفه نرسیده دیگه ادامش نمیده...!!!!
    سلام
    ارا جان من متوجه منظورتون نمیشم! شما اومدین در مورد فیلم حرف زدین بعد گفتین فیلم رو ندیدین؟؟
    من نمیتونم بفهمم چطوری در مورد یک فیلم میتونید بگید کسل کنننده میتونه باشه و.... که کلا فیلم رو ندیدید...؟؟
    ----------------
    از فرخ عزیز بابت این معرفی تشکر میکنم
    این فیلم رو من بارها و بارها چه به صورت دوبله و چه به صورت زبان اصلی دیدم و هر دفعه هم از دیدن این فیلم لذت زیادی بردم به راستی سینمای اورسن ولز با این فیلم شکوفا شد و اگه به گفته خودت تنها نمونه فوق العاده سینمای ولز همین فیلم باشه بی ریا نیز گفته نشده...
    ولز در فیلم همه کار کرد و هم با بازی خوب خودش تا اخر فیلم بیننده را در حالت معلق قرار داد و با خودش به این ور آن ور کشاند تا بیننده از ان چیزی که میبیند لذت ببرد!
    و اون صحنه پایانی فیلم که کات اخر نیز بود میشه یه حرکت جالب ازش قلمداد کرد که فکر کنم بارها از روی همون سکانس تقلیدهایی صورت گرفته
    به راستی که رز چه بود؟؟؟
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  14. 2 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


  15. #8
    گاهی آدمی در 20 سالگی میمیرد ولی در 70 سالگی به خاک سپرده می شود...
    LuCiFer آواتار ها
    وضعیت : LuCiFer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2012
    محل سکونت : 021
    نوشته ها : 1,928
    سپاس ها : 2,687
    سپاس شده 7,565 در 1,699 پست
    یاد شده
    در 9 پست
    تگ شده
    در 338 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

    نقل قول نوشته اصلی توسط ScarFace نمایش پست ها
    سلام
    ارا جان من متوجه منظورتون نمیشم! شما اومدین در مورد فیلم حرف زدین بعد گفتین فیلم رو ندیدین؟؟
    من نمیتونم بفهمم چطوری در مورد یک فیلم میتونید بگید کسل کنننده میتونه باشه و.... که کلا فیلم رو ندیدید...؟؟
    سلام
    نه این که فیلم رو اصلا ندیده باشم
    دیدم اما نه بصورت کامل(یک نسخه دوبله شدش رو دیدم که متاسفانه از اوساط فیلم صدای فیلم قطع شد و دیگه نتونستم ادامش بدم)
    و این مواردی رو هم که عرض کردم مربوط میشه به همون قسمت هائی که دیدم


  16. کاربر روبرو از پست مفید LuCiFer سپاس کرده است .


  17. #9
    voldemort آواتار ها
    وضعیت : voldemort آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Sep 2010
    نوشته ها : 140
    سپاس ها : 1,108
    سپاس شده 405 در 113 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 586 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

    سلام...
    همشهری کین شاید جرء معدود فیلم هایی باشه که صحبت و تعریف و تمجید از اون بسیار بسیار زیاده و به نظرم تا زمانی که سینما هست،این تعریف و تمجید ها نیز هست و بر اساس اون نکاتی هم که آقا فرخ ذکر کردند به نظرم شایستگی اون را داره.

    آقا فرخ اشاره کردند که این فیلم از نظر فیلمبرداری،نورپردازی،تدوی ن و طراحی صحنه و... دارای نوآوری هایی بوده در زمان خودش که به نوعی میشه گفت پایه های فنی سینمای حال حاضر را تشکیل میدن(اگراشتباه نکنم!!!).یعنی در طول تاریخ سینما فرد دیگه ای نبوده که انقدر از تکنیکی قدرتمند کار کرده باشه و ابداعاتی داشته باشه یا کارهایی که اورسن ولز کرده فقط خاص بوده و این تاثیرگذاری را داشته؟

    در مورد سرگیجه هیچکاک هم که دوست عزیزمون در چند پست بالاتر اشاره کردند که رتبه ی یک فیلمهای برتر تاریخ سینما را از آن خودش کرده،ممنون میشم اگر یک توضیح هر چند مختصری دوستانی که اطلاعاتی دارند بدن که چرا انقدر به این فیلم بها داده میشه و دلیل انتخاب این فیلم برای اینکه شماره ی یک باشه چه چیزهایی میتونه باشه.

    در پایان، برای دوستانی که هنوز این فیلم را ندیدند به نظرم همین که اورسن ولز در سن 25 سالگی چنین فیلمی ساخته خودش دلیلی قانع کننده برای تماشای آن است.
    ویرایش توسط voldemort : 01-26-2013 در ساعت 15:40
    سخت ترين گناه ،گناهي است كه گناهكار حقيرش شمارد. <<مولا علي (ع)>>


  18. کاربر روبرو از پست مفید voldemort سپاس کرده است .


  19. #10
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,202
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : معرفی فیلم همشهری کین "Citizen Kane" (اختصاصی سینماسنتر)

    نقل قول نوشته اصلی توسط voldemort نمایش پست ها
    آقا فرخ اشاره کردند که این فیلم از نظر فیلمبرداری،نورپردازی،تدوی ن و طراحی صحنه و... دارای نوآوری هایی بوده در زمان خودش که به نوعی میشه گفت پایه های فنی سینمای حال حاضر را تشکیل میدن(اگراشتباه نکنم!!!).یعنی در طول تاریخ سینما فرد دیگه ای نبوده که انقدر از تکنیکی قدرتمند کار کرده باشه و ابداعاتی داشته باشه یا کارهایی که اورسن ولز کرده فقط خاص بوده و این تاثیرگذاری را داشته؟
    صرفا نوآوری داشتن دلیل یگانه بودن نیست. همشهری کین هم مانند خیلی از ساخته های دیگر تاریخ سینما در یک مقطع تاریخ ساز شده و برجسته، اما این برجسته شدن دلیل بر این نیست که هیچ فیلم دیگری نوآوری نداشته است.
    فیلم همشهری کین برای سینمای زمان خودش یک شاهکار محسوب میشود و البته خیلی از تکنیکها را به روز میکند که همین امر سبب پیشرفت و ارتقای سینما و سینماگران هم بوده است. اورسن ولز از دید من فردی بوده که جسارت استفاده از این نوع فیلم برداری و این نوع تدوین و نورپردازی را داشته که الحق هم نتیجه گیراست و عالی. اما تاریخ سینما پر است از نو آوری. از زمان ابداع آن تا کنون. سینما هنر نوآوری و فناوری است و اورسن ولز هم یک نقطه درخشان در این مسیر و شکی نیست که نقاط درخشان زیادی در این مسیر وجود دارد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط voldemort نمایش پست ها
    در مورد سرگیجه هیچکاک هم که دوست عزیزمون در چند پست بالاتر اشاره کردند که رتبه ی یک فیلمهای برتر تاریخ سینما را از آن خودش کرده،ممنون میشم اگر یک توضیح هر چند مختصری دوستانی که اطلاعاتی دارند بدن که چرا انقدر به این فیلم بها داده میشه و دلیل انتخاب این فیلم برای اینکه شماره ی یک باشه چه چیزهایی میتونه باشه.
    این رتبه تنها در آمار گیری سایت اند ساند بدست آمده که تنها یکی از ده ها مراجع سینمائی است که در زمینه آمار سینمائی صاحب نظر هستند. در سایت اند سانت گروه بزرگی از متقدین و کارگردانان به فیلمها رای میدن که با توجه به رای ایشان در رای گیری منتقدین سرگیجه اول، همشهری کین دوم و راستان توکیو سوم است و بر اساس آرا کارگردانان داستان توکیو اول و اودیسه 2001 دوم و همشهری کین سوم است.
    voldemort به این پست علاقمند بوده است.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  20. 6 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-05-2012, 20:46
  2. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 08-19-2012, 21:18
  3. تصاویر جدید از پشت صحنه شوالیه تاریکی بر می خیزد (اختصاصی سینما سنتر)
    توسط Ali در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: 08-02-2012, 22:20
  4. جدایی نادر از سیمین جایزه جشنواره ونکوور را هم برد (اختصاصی سینماسنتر)
    توسط Ali در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 01-02-2012, 10:50
  5. بحث و بررسی فیلم Citizen Kane در سینمای هفته
    توسط Parnian در انجمن سينماي هفته جهان
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: 04-09-2011, 22:27

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 4

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •