سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh ارزشگذاری فیلـم Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012) - صفحه 3

نمایش نتایج نظرسنجی: امتياز شما به فيلم «لوپر»؟

رأی دهندگان
29. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • 5 ستاره - عالی

    0 0%
  • 4 ستاره - خيلي خوب

    4 13.79%
  • 3 ستاره - خوب

    15 51.72%
  • 2 ستاره - متوسط

    9 31.03%
  • 1 ستاره - ضعيف

    1 3.45%
  • 0 - بي ارزش

    0 0%
صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 41
نمایش شاخه ای28علاقمندی ها

موضوع: Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

  1. #1
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,696 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نام فیلم: لوپر (2012)
    کارگردان: ريان جانسون
    نویسنده: ريان جانسون
    مدیر فیلمبرداری: استيو يادلين
    موسیقی: ناتان جانسون
    تدوین: باب دوكسي
    تهیه کننده: رم برگمن، جيمز دي. استرن
    بازیگران:
    جوزف گوردن لويت (جو)
    بروس ويليس (جو پير)
    اميلي بلانت (سارا)

    خلاصه داستان: سال 2044. جو، یک لوپر است. کسی که وظیفه دارد قربانیانی را که توسط گروهی در سی سال آینده یعنی در سال 2074، دستگیر می شوند و به وسیله‎ی سفر زمان، به سال 2044 فرستاده می شوند، بُکُشد و دستمزد دریافت کند. ماجرا وقتی پیچیده می‎شود که جو بايد خودش را از بین ببرد...

    فرخ فرمان
    بحث زمان مقوله ایست که فیلمها و سریالهای تلویزیونی زیادی را به شکست کامل کشانده و برخی دیگه هم با هوشمندی خاصی توانستند از تبعات بازی با زمان فرار کنند.
    لوپر از جمله داستانهائی در این زمینه است که آثار هوشمندی فوق الذکر در آن دیده میشود و به همین دلیل ایده مطرح شده در آن با وجود داشتن باگهای زیاد به شکست کامل منجر نمیشود هر چند که به نظر من موفقیت کاملی هم ندارد و در انتها در واقع هوشمندی ابتدائیش را هم زیر سوال میبرد.
    مهمترین نکته علمی که در بحث بازی با زمان وجود دارد مقوله لوپ است و تقریبا همه مواردی که به دستکاری در گذشته شخصی خودمان منجر میشود یک نوع دستکاری در این لوپ است که سرانجام سبب توقف لوپ و توقف کل حرکت میشود.
    در لوپر با بازگشت به گذشته ها از زمان جاری داستان روبرو نیستیم و در واقع بخش مهمی از اتفاقات در زمانی می افتند که یک فروارد 30 ساله به جلو محسوب میشوند. اتفاقات جاری در داستان در جهت بازگشت در تونل زمان به سمت گذشته نیست اما مفهوم دستکاری در فرایند زمان را همچنان منتقل میکند. این دستکاری به شکلی انجام میشود که تکمیل کننده یک دوره کامل از لوپ باشد.
    لوپ شکل گرفته از زندگی عادی فردی در سال 2044 شروع میشود و طی دوره ای 30 ساله به سال 2074 میرسد و سپس با بازگشت در زمان به دست خودش در همان سال 2044 کشته میشود و بدین ترتیب لوپ کامل میگردد که بهترین تلقی از آن میتواند "دورباطل" باشد والبته اشکالی هم تولید نمیکند و همه چیز با فرض وجود ماشین زمان توجیه پذیر است.
    در تمام داستانهای شکست خورده مربوط به بازی با زمان داستان پرداز در پی این است که با ایجاد تغییر در گذشته افراد تغییراتی در آینده آنها به وجود بیاورد و این خود تولید کننده مشکلی دیگر است. چون کسی نمیتواند در گذشته خود تغییری ایجاد کند (مثلا برود و پدربزرگش را بکشد یا در گذشته شخص خود را نابود کند)، در صورت ایجاد چنین تغییری مسیری را که به شرایط حالش منجر شده قطع میکند (مقطع الراس) و در نتیجه هیچ گاه به شرایط حال نمیرسد. من اگر در زمان به عقب بروم و خودم را بکشم هیچ گاه وجود نخواهم داشت که در آینده بازگشتی در تونل زمان داشته باشم و در واقع همه چیز به روال طبیعی خود ادامه خواهد داد. این بخشی است که در فیلم در همان مسیر شکست گام برمیدارد.

    لوپر با هوشمندی در بخش ابتدائی از ورود به این حیطه خودداری میکند و در عوض مسیر این لوپ را از آینده به گذشته طی میکند. فردی که در سال 2074 زندگی میکند اگر در زمان به عقب برگردد به دست خودش در سال 2044 به قتل برسد نه تنها لوپ دچار مشکل نمیشود که پدیده ای دیگر به نام کامل شدن لوپ رخ میدهد و این دقیقا اتفاقی است که در لوپر رخ میدهد. با همین دیدگاه نسخه 2074 شخصیت اصلی داستان با بازی بروس ویلیس در واقع دانای کل زندگی شخصیت اصلی داستان است و طبیعی است که نسخه 2044 همین شخصیت به طور اتوماتیک دستش پیش نسخه 2074 اش رو خواهد بود و البته این نسخه همچنان میتواند خطرهائی را برای نسخه 2074 خود ایجاد کند به این ترتیب که مسیرهای جدیدی که او میپیماید میتواند اصولا سبب رسیدن نسخه 2074 به وضعیت حاضرش نشود.
    اتفاقی که در این جا رخ میدهد درگیر لوپ نیست و در واقع ضد لوپ است، یعنی تا جائی که روند معمولی داستان که کشته شدن نسخه های آینده به دست نسخه های گذشته است انجام میشود داستان دچار مشکلی نیست، اما وقتی که این لوپ در مورد جو کامل نمیشود و نسخه آینده (بروس ویلیس) میگریزد ماجرا به همان فاز بی پاسخی وارد میشود که خیلی از دیگر ماجراهای اینچنینی هم پیشتر به آن گرفتار شده بودند.
    موارد بسیاری است که نسخه آینده جو با نمردنش میتواند بیافریند که سبب قطع شدن مقطع الراس خودش شود. فیلم در این قسمتها کاملا بی توجه به این نکته (عدم قطع لوپ) به پیش میرود و تنها به اکشن فیلم اکتفا میکند. از دید بنده حتی دیدن و بر سر یک میز نشستن جو 2044 با جو 2074 میتوانست آنقدر تغییر در مسیر ایجاد کند که هیچ گاه این دو را به هم نرساند و به نظر من فیلم در همین نقطه دچار از هم گسستگی و آشوب میشود که کلیه دیگر اتفاقات فیلم را هم تا انتها تحت تاثیر قرار میدهد.
    از دید سازنده تغییرات آنقدر وسیع نیست که سبب نابودی داستان شود و نهایتا هم به این فکر نمیکند که سبب رسیدن جو 2044 به نقطه پایان فیلم وجود نسخه ای دیگر در سال 2074 بوده است و با دید علمی هیچ گاه خودکشی جو 2044 نمیتواند سبب ادامه معمولی داستان شود، زیرا جو 2074 نا خود آگاه سبب مرگ خود در سال 2044 شده است و وقتی او در سال 2044 نباشد که در مسیر 30 ساله تا 2074 زندگی کند، هیچ گاه در آینده وجود نخواهد داشت تا به گذشته برگردد و سبب وقوع اتفاقات جاری فیلم شود و بدین ترتیب کل ماجرای اتفاق افتاده دود خواهد شد و به هوا خواهد رفت!!!
    پس ... همچنان بازی با زمان یک فیلم شکست خورده دیگر نیز به وجود آورد، هرچند که در ابتدا توانسته باشد یک ایده خوب هم در این باره مطرح کند...

    با این حال فیلم از دیدگاه یک اثر حادثه ای کاری خوب است و قابل قبول به شرط آنکه به منطق حوادث تخیلی اش زیاد دقت نکنیم و تنها از سیر وقایع و تلفیق علم و تخیل در داستان لذت ببریم. با نگاه اخیر با داستان خوبی روبرو هستیم که با بازی های بروس ویلیس، جوزف گوردون و امیلی بلانت بهتر هم شده است. یکی از نکات جالب این فیلم گریم جوزف گوردون برای شبیه تر شدن به ترکیب چهره بروس ویلیس است.

    برای این فیلم 1.5 ستاره در نظر میگیرم که آن هم به خاطر ایده لوپ در ابتدای داستان است و همچنین بازی خوب امیلی بلانت.

    سروش ممدوحي
    لوپر ...
    این روزها فیلم های اکشن و صد البته سفر در زمان ها چه گذشته و چه اینده باب شده است و هرروز فیلم های جورواجوری از این موضوع به بیرون درز میکند فیلم هایی که به نظرم یکی از دیگری نمیتوانند ان موفقیت هایی که انتظار دارند را براورده کنند. لوپر فیلم جدید بروس و یلیس و جوزف گوردن لویت نیز از این مقوله بیرون نیست و تقیریبا همان راه دیگر فیلم ها را رفته است.
    فیلم در ابتدای امر جالب به نظر می اید و با شروعی جالب بیننده را جذب خود مینماید ولی بعد از گذشت نیمه اول فیلم ، فیلم به سرازیری می افتد و همان طور پیش میرود که نباید پیش میرفت . فیلم به نظرم چیز خاصی نداشت و خسته کننده نیز پیش رفت . البته به منهای بازی خوب بازیگرا به خصوص بازیگر زن فیلم امیلی بلانت و کمی نیز بروس ویلیس عزیز..
    در کل باید گفت با اینکه منتقدهای جهانی این فیلم را یکی از بهترین فیلم های امسال دونستند و امتیاز های بالایی نیز به فیلم دادند اما من یکی که این فیلم رو پسند نکردم و مانند دیگر فیلم های سفر در زمان دیدم همین .. راستی اسم فیلم نیز برام جالب بود looper یاد loop برنامه نویسی افتادم که همچین چرخه همیشه ادامه داره ... اینم طوری طراحی شده بود که چرخه ادامه داشته باشه و بروس از اینده به حال امد تا زندگی خود را بهتر کنه...

    به فیلم امتیاز 4 رو دادم شاید بیشتر از این حقش بوده باشه اما من در این فیلم ندیدم..

    علی بیات
    فیلم خوبی بود ولی یک شاهکار نبود. کلا فیلم را می شود به دو نیمه تقسیم کرد که نیمه اول فیلم که شرح وقایع فیلم و معرفی داستان و شخصیت هاست که متاسفانه یکم خسته کننده است. و نیمه دوم فیلم که با جریان فیلم همراه می شویم و داستان را دنبال می کنیم که به نظرم خیلی خوب درست شده است.
    داستان فیلم را دوست داشتم چون بحث جدیدی در سفر به زمان را نشان می داد و درام پایانی فیلم هم فوق العاده زیبا بود و شاید می توان گفت به جز این پایان هر گونه اگر تمام می شد از زیبایی پایانی فیلم می کاهید.

    نکته مهم دیگر این فیلم ساخت فیلم با بودجه اندک 30 میلیون دلاری بود که در نوع خودش جالب هست.

    علی معصومی
    لوپر داستاني سر راست دارد و بعد از ديدن هر كس احساس مي كند كه آن را درك كرده اما اگر نگاه عميقي به منطق فيلم بيندازيم، با سوالات فراواني روبرو خواهيم شد كه در مقابل شان جواب هاي فراواني نيز وجود دارد.

    هر چند سفر در زمان در بسياري فيلم ها دست مايه قرار گرفته اما در اين ميان لوپر با تمام وجوه اشتراك‌اش، بحثي جداگانه دارد. موردهاي فراواني در اين بحث به ذهن بنده رسيد، يادداشت هاي فراواني هم نوشتم، از رسم دياگرام ها گرفته تا پروسه فيلم و... اما عرض مي كنم كه فيلم بايد به بحث گذاشته شود، نظر خودم را هر چند بپسندم اما به علت نسبي بودن بحث بيشتر دوست دارم كه اين فيلم به يك بحث علمي – سينمايي گذاشته شود. نكته مهم فيلم به عقيده بنده آن است كه هر كس با هر ميزان درك از داستان، فيزيك و سينما بايد نقطه عطف داستان را بيابد. اگر بتوانيم نقطه عطف نسبي داستان را پيدا كنيم تا 70 درصد به جواب و خط درست داستاني رسيده ايم.


    جدول ارزشگذاری فیلم لوپر:
    فرخ فرمان سروش ممدوحي علي بيات علی معصومی ستاره نهایی نمره نهایی (از 10)
    4.5

    جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:
    عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش



    تاپيك از همين لحظه منتظر يادداشت و امتيازات دوستان از طريق شركت در نظرسنجي و دادن پست خواهد بود.

    امتياز و نظر شما راجع به اين فيلم چيست؟
    ویرایش توسط Ali : 01-09-2013 در ساعت 20:53 دلیل: تنظيم متن
    LuCiFer, FFKIA, Anti Trust و 5 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.


  2. 20 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #21
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,696 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    دلیل این که میخواد رین میکر رو بکشه اون طور که از فیلم بر میاد اینه که در وحله اول زن خودش رو نجات بده و در وحله دوم یک نوع ظلم ستیزی رو از این آدم منتقل کنه. چیزی که مشخصه اینه که رین میکر که قدرت مهیبی هم داره عملا داره همه چیز رو بدست میگیره و همه جور جنایتی از دستش برمیاد که یکی از این جنایتها کشتن همسر جو 2074 است.
    برداشت من اینه.

    تا این جای صحبت رو کاملا قبول دارم و البته با ذکر این نکته که نوع اول نمایش طی شدن طبیعی اتفاقاتیه که برای جو دیگر لوپر ها رخ میده و نوع دوم اتفاقیه که در این مورد خاص در جریانه.

    تاثیری که میگذارند رسیدن به حصول اطلاع از این مسئله است که کی میمیرند و البته با این مسئله کنار آمده اند و ترتیب کنار آمدن هم این بوده که مبلغ بزرگی جهت کامل کردن این لوپ دریافت میکنند. در فیلم میبینیم که همه لوپرها از این ماجرا آگاه هستند و حتی برای کامل شدن هر لوپ واکنش مثبتی از خودشون نشون میدن، هر چند که این واکنش در نهایت تلخه.
    احتمالا لوپرهای زیادی به این فکر خواهند افتاد که از مرگ در آینده جلوگیری کنند اما مسئله اینه که قدرت رین میکر و گروهش رو دست کم گرفته اند و در نهایت کاری میکنند که سبب حذف کاملشون از این لوپ میشن.
    جو 2044 هم نوع نمایش اولیه با حصول اطلاع از این وضعیت تا 30 سال رو سپری میکنه و منتظر رسیدن روز پایان میشه و اتفاقی هم که رخ میده نتیجه یک حرکت آنیه و نه از پیش حساب شده. اما باید دید که این تاثیرات در نهایت چه اتفاقی رو رقم میزنه. نتیجه حضور جو پیر در گذشته بر جای گذاشتن تاثیرات مختلفیه که در منتهاالیه اون نابودی خودش در گذشته قرار داره و اتفاقا منطق حاکم بر فیلم که از ژانر علمی و تخیلی میاد هم این ماجرا رو قبول داره. بحث من اینه که کلا جریان بازی با زمان نتیجه درستی نداره و این تنها لوپر نیست که در این ماجرا شکست خورده، تقریبا همه فیلمها و سریالهای مشابه نیز دچار همین مشکل هستند.

    درباره پذیرفتن تاثیرات من در همین حد میتونم بپذیرم که بشینم و یکبار فیلم رو ببینم. اما اتفاقاتی که می افته و میدونم که به کجا ختم میشه رو نمیتونم بپذیرم.

    قطعا. همیشه امکان اشتباه در برداشت هست. الان خودمم قطعا نمیتونم بگم که برداشتم صحیحه. من با ماجراهای علمی و تخیلی مشکلی ندارم و اتفاقا ژانر مورد علاقه منه اما چقدر علمی و چقدر تخیلی بودنش برام مهمه.
    فرضا فیلمی مثل جنگ ستارگان کلا از ابتدا یک فضای اختصاصی رو ترسیم میکنه و یک جمهوری بین کهکشانی رو و زمانی رو نشون میده که با این که در گذشته است اما تکنولوژی در حد فوق العاده ای پیشرفته کرده بوده. وقتی داستان این طوری پیش میره دیگه شما دنبال خیلی از جرئیات نمیری و به داستانی که پیش رو است توجه میکنی. در همین جنگ ستارگان همیشه برای من سوال بود که چطور ممکنه به سرعتی بالاتر از سرعت نور دست یافته باشن و همیشه هم تو ذهنم این بود که این باگ داستانه. اما واقعیت اینه که رسیدن به سرعت بالاتر از نور به دلیل این که ما هنوز بهش نرسیدیم و درکش نکردیم غیر ممکن نیست و الان با طرح تئوری کرم چاله بخشی از ماجرا داره حل میشه.
    ولی تغییر در گذشته که منجر به تغییر در آینده میشه یک چیز بدیهیه مگه این که تصور کنیم که با هر تغییر در گذشته جهان جدیدی به وجود میاد که در اون جهان ماجراها با تغییرات اعمال شده ادامه پیدا میکنه و البته جهان اولیه همچنان متاثر از اتفاقا افتاده ثابت پیش میره.
    البته سفر به گذشته رو ذهن بهتر درک میکنه اما بازگشت از آینده موضوعیه که از دید من دیوانه کننده است. دلایلم رو شاید شما هم درک کنی و میدونم که میکنی. اما باز میتونیم درباره اش صحبت کنیم.
    منم واقعا میخوام به درک بهتری از ماجرا برسم
    فرخ عزيز، اگر فيلمي از همون ابتدا به ما ميگه كه در اين فيلم حركت با سرعت بالاتر از نور امكان پذيره، چه اين با علم سازگار باشه يا نباشه، بيننده بايد بپذيره و فيلم رو دنبال كنه. حالا اگر همون فيلم در جاي ديگه اين گفته رو نقض كنه كه... اين همون بحثي است كه ما هميشه با هم داشتيم، منطق داستاني.

    اما در مورد اين فيلم كه به نظرم اتفاقا كارگردان كه نويسنده هم هست كار خوبي انجام داده. اگر اين فيلم با علم سازگاري كامل نداره دليل بر ضعيف بودنش نيست، اگر با منطق خودش در تضاد باشه، اينه كه مشكل ايجاد ميكنه. اما به نظر من مشكل همونيه كه من از شما سوال كردم، رين ميكر كسي كه از ابتداي داستان وجود نداره و جو پير اون رو بوجود مياره، و اين دليل بر لوپ در لوپ بودن زماني است كه جو جوان متوجه اون ميشه. اما نكته اينه كه جو پير كه شما هم اشاره كردي به يك باره تصميم ميگيره كه به گذشته بياد و رين ميكر رو بكشه،‌ اما يه نكته اي اينجا وجود داره، گروه هايي كه در آينده شروع به استخدام لوپرها در گذشته مي كنند بايد جداي از رين ميكر باشند همون طور كه لوپر ديگر بوسيله ي نسخه 2074 خود از ماجراي رين ميكر آگاه ميشود كه اين نشون ميده كه رين ميكر از ابتداي ماجرا وجود نداره و بعد بوجود مياد. در هر صورت اين مشكل به نظرم از ابتداي داستانه كه در زمان پايان 30 سال جو تازه بيرون ميزنه. جو كسي است كه مرگ خود در 30 سالگي لوپري رو قبول داره اما ناگهان و بخاطر عشقش تصميم به كشتن مثبب اين جريان كه رين ميكر است ميگيره. سوال اينجاست كه ما در ابتداي داستان كه رين ميكري نداريم اما مرگ در 30 سال بعد از لوپري را داريم پس اگر رين ميكر وجود هم نداشته باشد بالاخره جو بايد به گذشته برگشته و توسط خودش كشته شود. پس اين وسط رين ميكر كه دو سوم فيلم بر پايه اون نوشته شده چه كاره است!؟ به عقيده بنده گپ داستان در بازي هاي زماني و تأثير گذشته در آينده نيست (البته با علم سازگاري ندارد) به نظرم ايراد در نفس وجود رين ميكر است. اين طور نيست فرخ جان؟


  5. # ADS
     

  6. #22
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,696 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط farazon نمایش پست ها
    با سلام خدمت دوستان عزیز واقعا از امتیاز شما متعجب شدم 4/5 از 10 یعنی فیلم مزخرف یه چیزی در حد گرگ و میش
    ولی خداییش حلقه انداز یکی از برترین فیلمای ساله که با یه هزینه کم تونسته فیلمی شاید حتی قدرتمندتر از گزارش اقلیت استیون اسپیلبرگ بسازه(با اینکه خودم کشته مرده فیلیپ ک دیکم و اسپیلبرگ)
    عزیزان دقت کنید که این فیلم یه دیدگاه نسبی در مورد آینده داره و نه مطلق
    بعدش تاکید فیلم روی بی هویتی و روزمرگی و بعد هدف و از اون بالاتر فداکاری و از خودگذشتگی یه
    شاید تنها فیلمی که از لوپر شاید سرتر باشه لینکلن اسپیلبرگه
    ولی باز فیلمنامه لوپر از لینکلن سرتر بود
    ممنون دوست عزيز بابت نظرات شما، من چند تا نكته توضيح عرض كنم

    - اگر در جدول راهنماي ارزشگذاري فيلم ها توجه كنيد اومده كه 2 ستاره يعني فيلم متوسط است، پس 4.5 امتياز به معني كمي بالاتر از متوسط است و اين با مزخرف بودن بسيار تفاوت داره.
    - اين كه دوستان به اين فيلم جدي نگاه مي كنند و بحث هاي طولاني شكل ميگيره يعني فيلم يك چيزي براي بحث داره و اين با فيلمي مثل گرگ و ميش قابل قياس نيست.
    - بطور مثال گرگ و ميش نسخه سال 2009 امتياز 4.5 در imdb داره كه از يك نظرسنجي عمومي بدست مياد نه از بين افرادي كه تمركزشون در سينماست.
    - اگر در ارزشگذاري هاي ديگه گروه هم نگاه كنيد به هيچ وجه نمره 4.5 امتياز كمي نيست، اينجا imdb نيست كه يك دفعه موجي براي يك فيلم ايجاد بشه و همه بهش 1 يا 10 بدهند، افراد گروه ارزشگذاري همه داراي المان هايي براي رأي دادن هستند و بر طبق يك استانداري فيلم رو ارزيابي مي كنند.
    - احتمالا اگر فيلمي مثل گرگ و ميش در ارزشگذاري سينماسنتر به بحث گذاشته بشه، حداكثر ستاره اي كه كسب مي كنه نيم ستاره به معني كمتر از 1 امتيازه (بعيد به نظر ميرسه كه همين اندازه هم نمره بياره)
    - به نظرم مقايسه فيلم هايي كه ارتباط چنداني با هم ندارند كار درستي نيست، هر چند گزارش اقليت و لوپر كمي شباهت دارند و البته تفاوت هاي فراواني اما چيزي كه به نظر من ميرسه اينه كه تو بحث تخصصي، كلي گويي كمكي به فهم مخاطب و البته پيشبرد بحث نمي كنه، بايد وارد مصداق ها و جزئيات شد.
    - باز ميشه بين لوپر و گزارش اقليت شباهت هايي ديد اما قياش لوپر و لينكلن به نظرم شبيه يك شوخيه!
    - دوست عزيز شما در ضحبت هاتون به نكات خوبي از فيلم اشاره كرديد كه در بحث ها نبود، خيلي خوبه كه وارد جزئيات بحث و فيلم بشيد كه ديگران هم استفاده كنند، اين برداشت هاي متفاوت و ديدگاه هاي مختلفه كه به بحث طراوت و به بيننده ديدهاي تازه ميده.

    ارادتمند؛ علي
    ویرایش توسط Ali : 01-10-2013 در ساعت 23:21
    FFKIA و Don Corleone به این پست علاقمند بوده اند.


  7. 5 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  8. #23
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 42
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,365
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    فرخ عزيز، اگر فيلمي از همون ابتدا به ما ميگه كه در اين فيلم حركت با سرعت بالاتر از نور امكان پذيره، چه اين با علم سازگار باشه يا نباشه، بيننده بايد بپذيره و فيلم رو دنبال كنه. حالا اگر همون فيلم در جاي ديگه اين گفته رو نقض كنه كه... اين همون بحثي است كه ما هميشه با هم داشتيم، منطق داستاني.
    علی جان در این باره شبیه هم فکر نمیکنیم. بخش دوم حرفتون کاملا درسته و اگه فیلمی قانون خودش رو نقض کنه دیگه اصلا قابل دیدن نیست. اما در بخش اول به نظر من تا جائی میشه این جریان رو پیش برد.
    اگه فیلمی کلا متکی به منطق علمی نیست و قرار هم نیست باشه، مثل چشمه "آرنوفسکی" آدم قبولش میکنه و از هیچ چیزش هم تعجب نمیکنه که هیچ ازش لذت هم میبره. اما اگه قراره توش اتکای علمی وجود داشته باشه به این مفهوم که در بیشتر مواقع علم مدار باشه اما در برخی نکات هم دستکاری انجام داده باشه اون وقت دیگه نمیتونه کلیات علمی رو نقض کنه.
    من این طوری ماجرا رو میبینم و متاسفانه لوپر داستانی داره که در واقع علم مداره و خودش یک سری قانون تعریف میکنه و بعد قانون خودش رو نقض میکنه. از این حیث هم مورد اولی که گفتی و هم دومی دچار مشکل میشه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    اما در مورد اين فيلم كه به نظرم اتفاقا كارگردان كه نويسنده هم هست كار خوبي انجام داده. اگر اين فيلم با علم سازگاري كامل نداره دليل بر ضعيف بودنش نيست، اگر با منطق خودش در تضاد باشه، اينه كه مشكل ايجاد ميكنه. اما به نظر من مشكل همونيه كه من از شما سوال كردم، رين ميكر كسي كه از ابتداي داستان وجود نداره و جو پير اون رو بوجود مياره، و اين دليل بر لوپ در لوپ بودن زماني است كه جو جوان متوجه اون ميشه. اما نكته اينه كه جو پير كه شما هم اشاره كردي به يك باره تصميم ميگيره كه به گذشته بياد و رين ميكر رو بكشه،‌ اما يه نكته اي اينجا وجود داره، گروه هايي كه در آينده شروع به استخدام لوپرها در گذشته مي كنند بايد جداي از رين ميكر باشند همون طور كه لوپر ديگر بوسيله ي نسخه 2074 خود از ماجراي رين ميكر آگاه ميشود كه اين نشون ميده كه رين ميكر از ابتداي ماجرا وجود نداره و بعد بوجود مياد. در هر صورت اين مشكل به نظرم از ابتداي داستانه كه در زمان پايان 30 سال جو تازه بيرون ميزنه. جو كسي است كه مرگ خود در 30 سالگي لوپري رو قبول داره اما ناگهان و بخاطر عشقش تصميم به كشتن مثبب اين جريان كه رين ميكر است ميگيره. سوال اينجاست كه ما در ابتداي داستان كه رين ميكري نداريم اما مرگ در 30 سال بعد از لوپري را داريم پس اگر رين ميكر وجود هم نداشته باشد بالاخره جو بايد به گذشته برگشته و توسط خودش كشته شود. پس اين وسط رين ميكر كه دو سوم فيلم بر پايه اون نوشته شده چه كاره است!؟ به عقيده بنده گپ داستان در بازي هاي زماني و تأثير گذشته در آينده نيست (البته با علم سازگاري ندارد) به نظرم ايراد در نفس وجود رين ميكر است. اين طور نيست فرخ جان؟
    به نظر من دلیل برگشت جو 2074 اینه که آگاهی داره از این که فردی به نام رین میکر داره در سال 2074 اون رو مورد ظلم قرار میده و میدونه که این آدم بیش از 30 سال عمر داره و از طرف دیگه میدونه که طبق روال لوپرها اون رو داخل ماشین زمان میگذارند و به 30 سال قبل بر میگردونند. گزینه دیگه ای هم در کار نیست. پس با خودش فکر میکنه که اگه بره و در سی سال گذشته رین میکری که احتمالا خردساله رو نابود که ریشه این ظلم رو هم قطع کرده. نکات این ماجرا این هستند که اول رین میکر بیش از 30 سال داره و دوم این که جو قراره به 30 سال قبل برگرده. پس به نظر من در این بخش نفس وجود رین میکر دچار مشکل نیست.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  9. #24
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,696 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    علی جان در این باره شبیه هم فکر نمیکنیم. بخش دوم حرفتون کاملا درسته و اگه فیلمی قانون خودش رو نقض کنه دیگه اصلا قابل دیدن نیست. اما در بخش اول به نظر من تا جائی میشه این جریان رو پیش برد.
    اگه فیلمی کلا متکی به منطق علمی نیست و قرار هم نیست باشه، مثل چشمه "آرنوفسکی" آدم قبولش میکنه و از هیچ چیزش هم تعجب نمیکنه که هیچ ازش لذت هم میبره. اما اگه قراره توش اتکای علمی وجود داشته باشه به این مفهوم که در بیشتر مواقع علم مدار باشه اما در برخی نکات هم دستکاری انجام داده باشه اون وقت دیگه نمیتونه کلیات علمی رو نقض کنه.
    من این طوری ماجرا رو میبینم و متاسفانه لوپر داستانی داره که در واقع علم مداره و خودش یک سری قانون تعریف میکنه و بعد قانون خودش رو نقض میکنه. از این حیث هم مورد اولی که گفتی و هم دومی دچار مشکل میشه.
    فرخ جان باز اين بحث شيرين منطق فيلم به ميون مياد! ما بايد يه تفاوتي بين مستند علمي و سينما قائل بشيم، ضمن اينكه نام ژانر به اندازه كافي گوياست: علمي - تخيلي. يعني پايه هاي علمي داره اما تخيل هم توش دخيله و در اينجا نميشه بگيم مثلا تا 20 درصد تخيل قابل قبوله و بيشتر از اون... ما داريم در مورد سينما صحبت مي كنيم، در مورد هنر دست هنر بازه كه علم رو به هر صورتي تفسير كنه و البته خودش رو نقض نكنه، فقط همين. اگه فيلمي مثل هوش مصنوعي بار علمي خيلي زيادي داشته باشه، بنده هم بسيار خوشحال ميشم اما اگر بار علمي اش ضعيف باشه و بار تخيل اش بيشتر مثل ميتريكس بازم هيچ مشكلي ايجاد نميكنه. اين بحث اول

    دومين قسمت بحث هم اينه كه شما مشخص اشاره كن چه قانوني در خود فيلم وجود داره كه نقض ميشه؟



    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    به نظر من دلیل برگشت جو 2074 اینه که آگاهی داره از این که فردی به نام رین میکر داره در سال 2074 اون رو مورد ظلم قرار میده و میدونه که این آدم بیش از 30 سال عمر داره و از طرف دیگه میدونه که طبق روال لوپرها اون رو داخل ماشین زمان میگذارند و به 30 سال قبل بر میگردونند. گزینه دیگه ای هم در کار نیست. پس با خودش فکر میکنه که اگه بره و در سی سال گذشته رین میکری که احتمالا خردساله رو نابود که ریشه این ظلم رو هم قطع کرده. نکات این ماجرا این هستند که اول رین میکر بیش از 30 سال داره و دوم این که جو قراره به 30 سال قبل برگرده. پس به نظر من در این بخش نفس وجود رین میکر دچار مشکل نیست.
    احتمالا توضيحات من واضح نبوده. ما داستاني داريم كه بدون رين ميكر شروع ميشه. پس بيا فرض كنيم كه اصلا رين ميكري در كار نيست و قرار نيست در آينده هيچ آلترناتيوي از سمت اون وجود داشته باشه آيا باز داستان به همون نقطه كنوني نميرسه؟ پس چه تفاوتي در بود و نبود رين ميكر وجود داره؟


  10. #25
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 42
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,365
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    فرخ جان باز اين بحث شيرين منطق فيلم به ميون مياد! ما بايد يه تفاوتي بين مستند علمي و سينما قائل بشيم، ضمن اينكه نام ژانر به اندازه كافي گوياست: علمي - تخيلي. يعني پايه هاي علمي داره اما تخيل هم توش دخيله و در اينجا نميشه بگيم مثلا تا 20 درصد تخيل قابل قبوله و بيشتر از اون... ما داريم در مورد سينما صحبت مي كنيم، در مورد هنر دست هنر بازه كه علم رو به هر صورتي تفسير كنه و البته خودش رو نقض نكنه، فقط همين. اگه فيلمي مثل هوش مصنوعي بار علمي خيلي زيادي داشته باشه، بنده هم بسيار خوشحال ميشم اما اگر بار علمي اش ضعيف باشه و بار تخيل اش بيشتر مثل ميتريكس بازم هيچ مشكلي ايجاد نميكنه. اين بحث اول
    علی جان فکر کنم بحثمون در این مورد خاص نتیجه ای نداشته باشه. من تخیل رو تا جائی قبول میکنم که قوانین علمی رو نقض نکنه وقتی چنین اتفاقی می افته دیگه اون فیلم برام جذاب نیست. انگار کار خاصی هم نمیشه در این باره کرد. این چیزی که میگم دقیقا شبیه داستانهای ژول ورنه. تخیل در اون حد عالیه و نشان از نبوغ نگارنده داره، ما میدونیم که داستانی مثل سفر به مرکز زمین به دلیل عدم اطلاعات دقیق ژول ورن و دانشمندان از وضعیت داخل زمین نوشته شد. اما نویسنده لوپر کاملا دستش برای دسترسی به علم بازه و میتونه تخیل رو در راستای علم به کار ببنده نه بر خلافش.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    دومين قسمت بحث هم اينه كه شما مشخص اشاره كن چه قانوني در خود فيلم وجود داره كه نقض ميشه؟
    نقیض پایان فیلم از دید من سرنوشت لوپر اوله. حد فاصل زمانی که نسخه 2074 اون لوپر فرار میکنه تا زمانی که نسخه 2044 با اوضاع نابود شده توسط افراد گروه لوپری کشته میشه نشون میده که سازنده کاملا داره از این قاعده که تاثیر گذاشتن بر گذشته بدون ثبت اون در آینده غیر ممکنه استفاده میکنه، اما در انتها خودش فراموش میکنه که نسخه 2074 جو داره همین تاثیرات رو بر جای میذاره.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    احتمالا توضيحات من واضح نبوده. ما داستاني داريم كه بدون رين ميكر شروع ميشه. پس بيا فرض كنيم كه اصلا رين ميكري در كار نيست و قرار نيست در آينده هيچ آلترناتيوي از سمت اون وجود داشته باشه آيا باز داستان به همون نقطه كنوني نميرسه؟ پس چه تفاوتي در بود و نبود رين ميكر وجود داره؟
    بدون رین میکر شروع نمیشه علی جان. رین میکر در شرایط 2074 نیست اما هست.
    شاید من دارم بد متوجه میشم حرفت رو...
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  11. #26
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,696 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    علی جان فکر کنم بحثمون در این مورد خاص نتیجه ای نداشته باشه. من تخیل رو تا جائی قبول میکنم که قوانین علمی رو نقض نکنه وقتی چنین اتفاقی می افته دیگه اون فیلم برام جذاب نیست. انگار کار خاصی هم نمیشه در این باره کرد. این چیزی که میگم دقیقا شبیه داستانهای ژول ورنه. تخیل در اون حد عالیه و نشان از نبوغ نگارنده داره، ما میدونیم که داستانی مثل سفر به مرکز زمین به دلیل عدم اطلاعات دقیق ژول ورن و دانشمندان از وضعیت داخل زمین نوشته شد. اما نویسنده لوپر کاملا دستش برای دسترسی به علم بازه و میتونه تخیل رو در راستای علم به کار ببنده نه بر خلافش.
    فرخ، هم من و هم شما مي دونيم كه اگر قرار فيلم ها علمي ساخته بشه كه ديگه بلكل بسياري فيلم هاي ژانر علمي - تخيلي نبايد ساخته بشه، لوپر هم كلا از منظر علم زير سواله. ولي به نظرم شما سينما رو با مستند علمي اشتباه گرفتي و بهتره تو اين عقيدت تجديد نظر داشته باشي، من باز هم ميتريكس رو مثال ميزنم كه هم پايه هاي علمي داره و هم گسترش تخيلي، به هيچ عنوان هم گسترش اش با علم هم راستا نيست. سفر در زمان اگر و اگر امكان پذير باشه هر دو مي دونيم كه حداكثر مثل ديدن يك فيلم خواهد بود، پس بحث بر سر فيلمي مثل لوپر از ابتدا داراي اشكال!


    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    نقیض پایان فیلم از دید من سرنوشت لوپر اوله. حد فاصل زمانی که نسخه 2074 اون لوپر فرار میکنه تا زمانی که نسخه 2044 با اوضاع نابود شده توسط افراد گروه لوپری کشته میشه نشون میده که سازنده کاملا داره از این قاعده که تاثیر گذاشتن بر گذشته بدون ثبت اون در آینده غیر ممکنه استفاده میکنه، اما در انتها خودش فراموش میکنه که نسخه 2074 جو داره همین تاثیرات رو بر جای میذاره.
    به عقيده من اين تأثيرات قابل توجيهه و اين ايراد فيلم نيست، تو پست هاي قبل هم شما و هم من به تفضيل مثال هامون رو مطرح كرديم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    بدون رین میکر شروع نمیشه علی جان. رین میکر در شرایط 2074 نیست اما هست.
    شاید من دارم بد متوجه میشم حرفت رو...
    عرض مي كنم كه شما با اين فرض فيلم رو ببين كه اصلا رين ميكري از ابتدا تا انتها وجود نداشته و نخواهد داشت، در اين صورت مگر باز هم جو نبايد در 30 امين سال بميرد؟ (حلقه اش بسته شود؟)


  12. #27
    Anti Trust آواتار ها
    وضعیت : Anti Trust آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2011
    محل سکونت : In Wonderland
    نوشته ها : 3,432
    سپاس ها : 8,365
    سپاس شده 7,934 در 2,131 پست
    یاد شده
    در 10 پست
    تگ شده
    در 952 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    خب بلاخره من فیلم رو دیدم...هی میخواستم ببینم بیان تو بحث ها شرکت کنم وقت نمیشد.
    اول اینکه خود به نظر قبل از دیدن فیلم با توجه به حرف هایی ازش شده بود با تصور یکی از برترین فیلم های 2012 اومدم ببینم فیلم رو.
    اما خب اینطوری واسم نبود..
    معمولا زمانی که ما با یک فیلمک با ریتم آروم مواجهه میشیم باید اون فیلم خیلی قوی باشه تا بتونه مارو نگه داره و هی فیلم جلو میره خسته نشیم از دیدنش...مثال میزنم فیلم پالپ فیکش تارانتینو یکی از اروم ترین ریتم ادامه دادن فیلم بود..ولی من ازش خیلی لذت بردم شاید یکی از بهترنی فیلم هام رو میشه ازش یاد کرد.ولی لوپر نتونست من رو اونچنان درگیر کنه.این یک مسئله
    دومی اینکه شاید به نظر بعضی از افراد با دیدن این فیلم بیایم بگن عجب فیلم قوی بود و چی ساخت کارگردان چی نوشت نویسنده و عجب بازی کردند بازیگراش ولی من چون خیلی فیلم از این نوع دیدم باید بگم اشکالات زیادی داشت.
    اول بگم بازی بازیگراش رو قبول داشتم..رفته بودند توی حس و واقعا بروس ویلیس من بهش ایمان اوردم..واقعا بازیش خوب بود ولی جاهایی از فیلم من دچار مشکل شدم.حالا شاید فقط من بودم یا بقیه هم مثل شما دچار این مشکل بودید.
    مثلا جو میگفت 30 سال بعد این تکنولوژِی درست شد...خب...پس چجوری لوپر شد؟منظورم اینه که اگر 30 سال بعد تکنولوژی سفر به گذشته درست شده بود لوپر چجوری درست شد؟کی اومد افرادی رو در 30 سال گذشته پیدا کرد که ادم بفرستند بکشه؟یعنی واقعا به همین سادگی یه نفری از 30 سال اینده اومد و یه گروه تشکیل داد از ادم های همون زمان که ما از 30 سال اینده اومدیم بهتون پول میدیم شما فقط ادم هارو بکشید.واقعا اینطوری بود یا من بد متوجه شدم؟
    یه نکته دیگه اینکه سید ایا جو بود؟منظورم اینه که چرا جو سال 2044 در اخرین سکانس جملش گفت انگاه همه چیرو دیدم...بعد خودش رو کشت که باعث شد ایندش محو بشه همون بروس ویلیس.چون اگر دوران جوونی بمیره دیگه نمیتونه پیر بشه و بروس ویلیس بشه.


    نکته بعدی اینکه سید اصلا جو نیست.و واقعا حالا همون فردیه که داره این هارو از بین میبره در 30 ساله بعد...بروس ویلیس دلیل اینکه میخواست بیاد اون رو در زمان بچگیش بکشه اینه که زنش 30 سال بعد نمیره...و زندگیش رو نجات بده.
    این داستان در کل داغونه از نظر منطق
    دلایلش رو میگم:
    جو سال 2074 زمانی با زنش اشنا میشه که لوپر بودن رو تجربه کرده...حالا بازنشسته شده...و در سال 2044 خود سال 2074 رو کشته.....بعد رفته برای بازنشستگی با یه عالمی پولی که داره در یک کشور دیگه با زنی اشنا شده که زنش بوده...و زمان موعو و اون چرخه لوپر فرا میرسه...و باید دوباره بره سال 2044 تا کشته بشه...اما اینبار تصمیم میگیره کشته نشه.
    این کلا دچار نغضه...یعنی لوپر میتونه میلیون ها بار ادامه پیدا کنه...یعنی داستان زندگی جو باید یکنواخت باشه...هی سال 2074 میشه بر میگرده میشه 2044 بعد بازنشسته میشه میره سفر با یک زن اشنا میشه دوباره پیر میشه بر میگرده باز 2044 و همینطوری...حالا فرض کنیم یک بار جو بصورت نا خود اگاه خودش نمیخواد بمیره...تصمیم میگیره از بین ببره مسبب و بانی این کار رو....بر میگرده و نمیزاره جو 2044،2074 رو از بین ببره...با این روش کلا اینده جو 2044 زیر سوال رفت.
    یعنی جو 2074 در اصل اینده ای نداره...چون قرار بود کشته بشه بعد بازنشسته شه در 2044 30 سال زندگی کنه و با زن مشخص برسه..اما دیگه جو در زمان پیری زندست!...و این باعث میشه کلا همه چی زیر سوال بره و با یک فیلم در حد فاجعه از نظر داستان رو بهر و بشیم.
    در هر 2 حالت اینده جو از بین رفته برای رسیدن به جویی که 2074 میخواد.
    فرض میگیرم جو پیر میاد بچه رو میکشه....خوب....وقتی این بچه بمیره دیگه همچین اتفاقاتی نمیتونه بیوفته در ادامه...جو جوان دیگه لوپر نیست.یعنی اون مسیری که داشت میگذروند از بین میره...
    فرض میگیرم موفق نشه بچه رو بکشه...در این صورت هم اینده جو زیر سوال میره...چون جو پیر زندست و ایندش زیر سوال رفته....چون چجوری میخواد همون مسیر رو بره و به زنش برسه و همه چیز رو درست کنه؟دلیل اصلی این اتفاقات همون بچه بود..

    این فیلم رو میشه اگر بهش زیاد فکر کرد ایرادات خیلی زیادی گرفت.







  13. 2 کاربر از پست مفید Anti Trust سپاس کرده اند .


  14. #28
    ?what if your future was the past
    Dexter. آواتار ها
    وضعیت : Dexter. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Dec 2012
    محل سکونت : Miami
    نوشته ها : 1,156
    سپاس ها : 3,626
    سپاس شده 2,938 در 1,011 پست
    یاد شده
    در 8 پست
    تگ شده
    در 890 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    با تمام احترام ولی من کاملا با ارزشگزاری مخالفم بنظر شخص خود من لوپر یکی از 10 فیلم برتر سال 2012 بودش

  15. کاربر روبرو از پست مفید Dexter. سپاس کرده است .

    Ali

  16. #29
    Anti Trust آواتار ها
    وضعیت : Anti Trust آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2011
    محل سکونت : In Wonderland
    نوشته ها : 3,432
    سپاس ها : 8,365
    سپاس شده 7,934 در 2,131 پست
    یاد شده
    در 10 پست
    تگ شده
    در 952 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dexter. نمایش پست ها
    با تمام احترام ولی من کاملا با ارزشگزاری مخالفم بنظر شخص خود من لوپر یکی از 10 فیلم برتر سال 2012 بودش

    دوست عزیز نظرتون قابل احترامه...کاملا هر کسی میتونه از هر فیلمی خوشش بیاد و یا نیاد.این کاملا طبیعیه...کسی نمیخواد تو تاپیک های بحث و گفتگو نظرات شخص دیگری رو تغییر بده.این جا یا هر تاپیکی که در اون بحثی در یک فیلم صورت میگیره فقط برای ایجاد یک فضای سینمایی و نقد گونه هستش.
    وگرنه اگر همه ادم ها یک نظر بر روی هر فیلم داشته باشند دیگه چرا دارمی بحث میکنیم

    در رابطه با اینکه گفتید ارزش گذاری مخالفید باید بگم باید بگم توی ارزش گذاری هر کسی نظر شخصی خودش از یک فیلم رو مینویسه.
    حتی فیلم پدرخوانده 1 رو هم در دنیا منتقدانی وجود دارند بهش نقد منفی داشته باشند.
    ارزش گذاری یک ایدست در جهت بحث و گفتگو برای یک فیلم.
    خود شما اگر مخالف این ارزش گذاری هستید بیاین بگید نظر شخصی خودتون رو در رابطه با فیلم مورد نظر و اگر جمله ای از افرادی که در این تاپیک درباره فیلم نظر ادند رو قبول ندارید میتونید روش بحث کنید.یک فیلم اگر خوبه...باید بدونیم چرا خوبه...و بده دیلل بد بودنش رو از دید گاه شخص مورد نظر و نقد کننده باید بدونیم.
    اما جمله با ارزش گذاری مخالفید اصلا زیبا نبود
    FFKIA, Ali و Ali_Silent-Killer به این پست علاقمند بوده اند.







  17. 4 کاربر از پست مفید Anti Trust سپاس کرده اند .


  18. #30
    ?what if your future was the past
    Dexter. آواتار ها
    وضعیت : Dexter. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Dec 2012
    محل سکونت : Miami
    نوشته ها : 1,156
    سپاس ها : 3,626
    سپاس شده 2,938 در 1,011 پست
    یاد شده
    در 8 پست
    تگ شده
    در 890 تاپیک

    پاسخ : Mwr.24- ارزشگذاری فیلـــم: لــوپــر (2012)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anti Trust نمایش پست ها
    دوست عزیز نظرتون قابل احترامه...کاملا هر کسی میتونه از هر فیلمی خوشش بیاد و یا نیاد.این کاملا طبیعیه...کسی نمیخواد تو تاپیک های بحث و گفتگو نظرات شخص دیگری رو تغییر بده.این جا یا هر تاپیکی که در اون بحثی در یک فیلم صورت میگیره فقط برای ایجاد یک فضای سینمایی و نقد گونه هستش.
    وگرنه اگر همه ادم ها یک نظر بر روی هر فیلم داشته باشند دیگه چرا دارمی بحث میکنیم

    در رابطه با اینکه گفتید ارزش گذاری مخالفید باید بگم باید بگم توی ارزش گذاری هر کسی نظر شخصی خودش از یک فیلم رو مینویسه.
    حتی فیلم پدرخوانده 1 رو هم در دنیا منتقدانی وجود دارند بهش نقد منفی داشته باشند.
    ارزش گذاری یک ایدست در جهت بحث و گفتگو برای یک فیلم.
    خود شما اگر مخالف این ارزش گذاری هستید بیاین بگید نظر شخصی خودتون رو در رابطه با فیلم مورد نظر و اگر جمله ای از افرادی که در این تاپیک درباره فیلم نظر ادند رو قبول ندارید میتونید روش بحث کنید.یک فیلم اگر خوبه...باید بدونیم چرا خوبه...و بده دیلل بد بودنش رو از دید گاه شخص مورد نظر و نقد کننده باید بدونیم.
    اما جمله با ارزش گذاری مخالفید اصلا زیبا نبود

    نه دوست عزیز من نظر بدی نداشتم فقط اگه توجه کنید من در جمله بالا هم گفتم که بنظر شخصی خود من

    و این که در مورد بحث فک میکنم بچه ها همگی هر جای فیلم رو گفتن و من هم خودندم و تقریبا میشه گفت همگی خوششون نیومده بود

    من کلی گفتم که مخالف هستم

    مث پارسال فیلم اگه اشتباه نکنم drive بودش که من اون فیلم رو هم خیلی ازش خوشم اومد ولی منتقدین نقد منفی بهش داده بودن

    به قول شما همگی داریم بحث میکنم نه چیز دیگه ای اینم نظر شخصی خودم بود و منظور بدی نداشتم عذر خواهی میکنم اگه به کسی توهین کردم
    FFKIA, Anti Trust, Ali و 1 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.

  19. 7 کاربر از پست مفید Dexter. سپاس کرده اند .


صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جشنواره نوروزی انتخاب برترین های 1391-2012(برترین فیلم 2012)
    توسط Anti Trust در انجمن بخش آزاد فيــــلم هـــاي سيــنمايــي
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 04-08-2013, 00:10
  2. پوسترهای فیلم جدید پنه لوپه کروز ( Twice Born) محصول 2012
    توسط 1CHAMPION در انجمن پــوستــرهـای فیــلم هــای ســال 2012
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-19-2012, 11:28
  3. وپژه برنامه های تلویزیون ... "اختصاصی سینماسنتر"
    توسط MoonCity در انجمن بـــرنامـــه های تلــویــزیون
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 08-30-2012, 03:43
  4. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 05-16-2011, 11:32
  5. برای پنجاه وپنجمین سال مرگ «جیمز دین»
    توسط m_a1100 در انجمن اطلاعــــــات سینمــــــــــایی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-30-2010, 12:39

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •