سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas) - صفحه 2

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19
نمایش شاخه ای40علاقمندی ها

موضوع: Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    نام فیلم: اطلـــس ابــــری
    فایل پیوست 13879
    اطلاعات فیلم
    کارگردان: تام تیکور اندی واچوفسکی، لانا واچوفسکی
    تهیه کننده: استفان آرنت، لانا واچوفسکی، اندی واچوفسکی
    فیلمنامه: تام تیکور اندی واچوفسکی، لانا واچوفسکی
    بر اساس داستانی از: براساس رمانی از دیوید میچل (رمان اطلس ابر)
    موزیک متن: رینهولد هیل، جانی کلایمک، تام تایکور
    فیلم برداری: جان تول، فرانک گریب
    تدوین: الکساندر برنر
    بازیگران
    تام هنکس: دکتر هنری گوس، زاخری
    هالی بری: لویسا ریف، مرونیم
    جیم بوردبنت: تیموتی کاوندیش، کاپیتان مولینکس، ویویان ایرز
    هوگو ویوینگ: هاسکل مور، بیل اسموک، جورجی پیر
    جیم استورگس: آدام لوینگ، ها - جو - چنگ
    دونا بآو: تیلدا، سونمی 451
    بن ویشا: رابرت فروبیشر
    اطلاعات دیگر
    ژانر: درام علمی، معمایی، تخیلی
    درجه نمایش R
    IMDB Rate: 7.9
    تولید شده توسط کمپانی: کلود اطلس پروداکشن، ایکس فیلم کریتیو پول
    اکران: 26 اکتبر 2012
    مدت زمان: 172 دقیقه
    زبان: انگلیسی
    بودجه: 100 میلیون دلار
    فروش کل فیلم: 27 میلیون دلار
    افتخارات و جوایز
    نامزد بهترین فیلم نامه از گلدن گلوب 2013
    برنده جایزه بهترین چهره پردازی از منتقدین نشر فیلم 2013
    برنده جایزه بهترین تدوین از جامعه منقدین فیلم آنلاین 2013
    برنده جایزه بهترین طراحی صحنه از جامعه منتقدین سان دیگو 2013
    تحلیل و بررسی از احمد منادی
    joker, lotr, Anti Trust و 6 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #11
    خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش // بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
    Ali_Silent-Killer آواتار ها
    وضعیت : Ali_Silent-Killer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2011
    محل سکونت : Cinema paradiso
    سن: 26
    نوشته ها : 827
    سپاس ها : 2,933
    سپاس شده 2,375 در 654 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 732 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    یه نکته ای موند که بگم. من تمام نوشته رو خوندم از دوست خوبم علی سایلنت کیلر اما دلیل قانع کننده ای پیدا نکردم برای این نظری که دادن. مثلا واسه فیلمنامه گفتین که ناقصه، اما نگفتین کجاش نقص داره! اصلا چی نقص داره؟!
    سعید جان برای اینکه به این نتیجه برسیم که فیلمنامه ای ناقصه همیشه لازم نیست وارد دیتیلز بشیم ، من یک سری فرض داشتم در مورد فیلمنامه و داستان که احمد جان هم اگر اشتباه نکنم به قسمتی از اونها اشاره کرد ، من گفتم حتی با این فرض ها هم فیلمنامه ناقص به نظر میرسه و فارغ از جزییات دلیل این هست که معنی خاصی رو به من بیننده منتقل نمیکنه جز پیام تکراریه مربوط به برده داری، عرض کردم فیلمنامه این اثر هدف خاص معنایی نداشته اما اگر این فرض های معنایی رو هم در مورد این کار مطرح کنیم ناقص میمونن چون منتقل نشدن که این منقل نشدن رو باید با نام نقص ازش یاد کرد و نباید بهش تگ پیچیدگی رو داد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    گفتین کشش نداره! واسه شما کشش نداشت!(واسه منم کشش نداشت، اما...)؛
    برای من دقیقا بحث در مورد کشش همینجا تمومه سعید جان، هم از این نظر که وقتی هردو اتفاق نظر داریم دیگه دلیلی برای تلاش برای رسیدن به اتفاق نظر نیست و البته در مورد قسمت دوم هم
    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    یه منتقد حتی وقتی که میخواد بگه ریتم یه فیلم کنده باید خیلی با اکراه این کار رو انجام بده چون این جمله خیلی غیر حرفه ای هست. حالا جه برسه وقتی که می خوایم بگیم کشش نداره.
    من منتقد نیستم سعید جان و علاقه ای به نقد خوندن هم ندارم و نمیخونم به همین دلیل هم برام تابو نیست این جمله به هرحال از نظر من این فیلم کشش نداره و همین مهمه حالا از نظر شما هم نداره این دلیل نمیشه به دلیل اینکه امکان داره غیر حرفه ای باشه نظرمون رو نگیم ، هرچند من مخالف غیرحرفه ای بودن این جمله و این جایگاهی که شما براش در نظر گرفتید هستم و البته اینکه به خاطر شک به غیر حرفه ای بودن یا واقعاً غیر حرفه ای بودن نظراتمون رو نگیم
    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    همون سینمای معناگرایی!!! که مثال زدین از برگمان. سینمای برگمان کشش داره؟ مگس خوابش می بره با دیدن فیلم های برگمان!!!
    نداره ؟!! کشش داره اما شاید کمی استایل و تایم بندیش تفاوت داشته باشه ، کشش این کارها در گرو اون گارانتی ای هست که به شما داده شده که علاوه بر دیالوگ های خوب و تعلیق شما در اخر یک چیزی دریافت میکنی که شما و ذهنتون رو به چالش میکشه یعنی کششش به این سبک هست که شمارو میکشه تا حرفش رو به شما بزنه فارغ از اینکه شما با حرفش حال میکنی یا نه اما کار حرف داره.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    اما این یک نقص نیست. دلایل باید درست و منطقی باشن! در ضمن واسه کارگردانی که دیگه اصلا هیچ دلیلی نیاوردین. و سوالی هم داشتم و اون اینکه پرداخت چی خوب نبود؟!!! این رو باز کنید لطفا.
    بله این یک نقص نیست به شرطی که به جا استفاده بشه ، اصولا ریتم کند و این استایل کار کردن یک نقص نیست اما یک ریسک هست! شما با توجه به ژانتر و داستانت و علاقه و توانایی هات این استایل رو انتخاب میکنی اما اگر نتونی از پسش بر بیای کار بدجوری شکست میخوره چون نه به معنای خاصی رسیدی و نه به بیننده هیجان لحظه و بصری دادی! دقیقا اتفاقی که برای این فیلم افتاد ، مثل این میمونه من همه دوستام رو دور هم جمع کنم بگم میخوام بهتون یه حرف مهم بزنم فضا رو هم اماده کنم 3ساعت هم مقدمه بچینم براشون بعد بگم با هم دوست باشید ! بله حرف خوبیه اما ظرف خیلی بزرگ و قشنگی برای این منظور نه چندان بزرگ انتخاب شده.
    سعید جان یک فیلم حاصل یک کار گروهیه که اگر این کار خوب در نیاد گروه خوب نبوده، اما خب زیاد دیدیم که در فیلم هایی نه چندان خوب بازیگری عالی بوده و فیلم رو کشیده یا فیلمنامه نه چندان قوی ای که با کارگردانی خوب جایگاهش بهتر شده و فیلمنامه هایی که درون مایه های خوبی داشتن اما با کارگردانی بد از دست رفتن ، در این فیلم هم فیلمنامه که مشخصاً کامل نبود هرچند که من گفتم به نظرم درون مایه هایی داشت قابل احترام که متاسفانه کارگردانی هم نتوست این فیلمنامه رو ارتقا بده و ازش کار قابل توجه ای در بیاره.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    مگس خوابش می بره با دیدن فیلم های برگمان!!!
    حتماً مگسش خسته بوده سعید جان! اما سعید عزیز راه و استایل امثال برگمان و هنکه مشخصه ، این ریتم جزیی از این فضای معناگرا !!! شده همه میدونن حالا من و اون مگس خسته میتونیم بریم ببینیم میتونیم هم نبینیم که خوابمون نبره اما شما نمیتونی مثلاً یه تریلر بسازی با ریتم کند! این ریتم تند هم جزیی از این ژانر شده ، برای این داستان 3 ساعته با این فضای به روز و ماتریکسی ریتم کند ؟ و نکته مهم هم اینکه در اخر هیچی.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    من شما رو دعوت می کنم که در تاپیکی که مرتبط با فیلم چشمه باشه - که فکر می کنم به زودی راه بیوفته - راجع ای جمله تون حرف بزنیم!!!
    والا من نتونستم این فیلم رو تا اخر تحمل کنم اما چشم حتماً دوباره این فیلم رو میبینم و دربارش حرف میزنیم
    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    سلیقه ت رو تحسین می کنم، همه این فیلم هایی که گفتی از فیلم های مورد علاقه من هستن. خودتم می دونی! مخصوصا لینچ رو. اما به نظرم مقایسه شون کار درستی نباشه. چون دنیاشون کلا متفاوته. به نظر من فیلم اطلس ابری فیلم قوی و خوش ساختی هست. اما به هیچ وجه یک فیلم متعالی و ارزشمند محسوب نمی شه. واسه این که دید بلندی نداره. اصلا خمیر مایه ای به اون قدرت نداره که بتونه مقایسه بشه با کارهای کسایی مثه برگمان و لینج و ... . واسه همینه که واسه من و تو کشش نداره. اما در جایگاه خودش و با توجه به اهدافی که داشته موفقه.
    ممنون،بله با سلیقه خوب شما تا حدی اشنا هستم سعید جان اما نکته ای که هست اینه که بله مقایسه 2 اثر در بیشتر موارد کار درستی نیست اما مقایسه من بین اثار نبود بلکه اون جریان کلی و استایل مدنظرم بود گفتم نسبت به لینچ پیچیده نبود یا روایت چند قصه ایش و به نتیجه رسوندن اونها در حد عشق سگی نبود.
    درکل عرضم این بود سعید جان که یک اثر یا بار معنایی داره مثل اثار مگسی که همونطور که خودتون هم فرمودید این فیلم به هیچ وجه یک فیلم متعالی و ارزشمند محسوب نمیشه در قیاس با کارهای تاپ یا لذت بصری و نواوری در روایت و تصویر مثل نوع روایت عشق سگی یا ممنتو یا حتی شهر گناه که از این نظر هم من مطلب خاصی در فیلم ندیدم اما خوشحال میشم شما اهداف فیلم رو که در جایگاه خودش به اونها دست یافته رو بیان کنید شاید من متوجه نشدم



    در اخر هم بابت تاخیر شرمنده سعید جان
    Caligula به این پست علاقمند بوده است.


    در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را آهسته و در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود
    به کسی اظهار کرد، چون عموماً عادت دارند که ... آنرا با لبخند شکاک و تمسخر آمیز تلقی بکنند زیرابشر
    هنوز چاره و دوایی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی
    به‌ وسیله افیون ومواد مخدره است ولی افسوس که تأثیر این گونه داروها موقت است
    و بجا ی تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید.


  4. 2 کاربر از پست مفید Ali_Silent-Killer سپاس کرده اند .


  5. # ADS
     

  6. #12
    هر نتی که از عشق بگوید، زیباست... حالا سمفونی پنجم بتهون باشد یا زنگ تلفنی که در انتظار صدای توست...
    Parnian آواتار ها
    وضعیت : Parnian آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2010
    نوشته ها : 1,879
    سپاس ها : 4,267
    سپاس شده 4,229 در 1,374 پست
    یاد شده
    در 4 پست
    تگ شده
    در 522 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    اول از همه تشکر می کنم از احمد به خاطر تحلیل این فیلم به خصوص که فیلم بسیار پیچیده ای رو هم برای این کار انتخاب کرد.

    فیلم اطلس ابری، از جمله فیلم های معدود سال 2012 بود که دیدنش فوق العاده منو درگیر خودش کرد و به فکر فرو برد و حتی دیدنش خیلی هم طول کشید. چون یه جاهایی مجبور بودم به عقب برگردم و یا استپ کنم فیلم رو.
    مهمترین چیزی که من رو جذب این فیلم کرد، پیچیدگیش بود و تعدد داستان ها و البته ارتباط بسیار ظریف این 6 داستان با همدیگه و همونطور که احمد هم در تحلیلش اشاره کرد:
    نقل قول نوشته اصلی توسط MoonCity نمایش پست ها
    این شش داستان به اندازه‌ای زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که پس از اتمام فیلم به جملات ابتدای فیلم پی خواهیم برد، آنجا که زاخاری از سیاره‌ای دیگر قبل از شروع روایت داستان به کودکان می­گوید «بادی این­ چنین نجواهایی با خود دارد... از گذشتگان که بر سرت فریاد می‌زنند، داستان‌هایشان را فریاد می‌زنند؛ تمام نجواها در یکی خلاصه می‌شود، یک نجوای متفاوت».
    جملات بسیار زیبایی در فیلم به کار برده میشه و بیننده رو به فکر فرو می بره.
    من خودم شخصا بیش از همه، داستان سونمی رو دوست داشتم. فوق العاه بود این داستان. فوق العاده. عشقی عمیق به همراه هدفی والا در این داستان در هم ترکیب شده بودن. اگرچه من دلم می خواست در مورد ها جو چنگ بدونم ولی خب...
    این دیالوگ سونمی با بایگان از نظر من فوق العاده بود:

    بایگان: اما تو گفتی که عاشقش بودی
    سونمی: بله، هستم
    بایگان: یعنی هنوز هم هستی.
    سونمی: همیشه عاشقش می مونم


    نکته دیگه استفاده از بازیگرها درچند نقش بوده که فکر می کنم در درجه اول به دلیل تعداد زیاد کارکترهای موجود درفیلم بوده. من نتونستم ارتباطی بین برخی از شخصیت ها که مثلا یه بازیگر نقش شون رو بازی می کرد پیدا کنم.
    من فکر می کنم که استفاده از یک بازگیر در نقش های متعدد به این جمله سونمی بر می گرده که در جواب بایگان میگه: «من ایمان دارم که فقط یه در وجود داره که وقتی بسته میشه، یه در دیگه باز میشه. اگه نمی تونم بهشت رو تصور کنم ولی می تونم امید کامل رو تصور کنم. و در پشت در اونو در حالی که اونجا منتظرمه پیدا کنم.»
    این افراد، در داستان های مختلف شخصیت های یکسانی رو داشتند انگار که فقط داستان عوض شده بود. مثل همین داستان سونمی و ها جو چنگ و آدام و همسرش و ...
    حالا این نظر منه و البته جای بحث و بررسی بیشتری در مورد این داستان ها و شخصیت هاست.
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.




  7. 2 کاربر از پست مفید Parnian سپاس کرده اند .


  8. #13
    Caeser Caligula
    Caligula آواتار ها
    وضعیت : Caligula آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    نوشته ها : 101
    سپاس ها : 320
    سپاس شده 583 در 91 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 642 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    در جواب دوست خوب علی سایلنت کیلر:
    در مورد فیلمنامه، هنوز احساس می کنم بهش کم لطفی کردی، و فیلمنامه با قدرت و حساب شده بود. به خصوص اگه یه نگاهی به داستانی که ازش الهام گرفتن و حجم کار بندازی بیشتر این مساله احساس می شه.
    در مورد کشش هم بحث پیچیده تر از این حرفاست. من و تو شاید علاقه ای به این مساله نداشته باشیم، واسه همین معتقدم که جز در مواقعب که نقش یک بیننده عام رو داریم، بحث کشش وارد نیست!
    در باقی موارد کم و بیش اگر نظر موافق نداشته باشیم، می تونیم با هم کنار بیایم!!! اما امیدوارم بتونیم در بحثی راجع به یکی از فیلم هایی که هر دو مون بهش علاقه مندیم شرکت کنیم، نه در فیلمی که هیچ کدوم بهش علاقه ای نداریم!!!
    همه چیز چه بغرنج و پیچیده است و با این حال چه ساده و طبیعی. اگر ماه را به دست می آوردم .اگر عشق کفایت می کرد وضع عوض می شد.
    اما کجا می توانم این تشنگی را فرو بنشانم؟ کدام دلی ست، کدام خدایی ست که برای من عمق دریاچه را داشته باشد؟
    در این دنیا و آن دنیا هیچ چیز نیست که در حد من باشد... با اینهمه می دانم و تو هم می دانی:
    فقط کافی ست که نا ممکن وجود می داشت، ناممکن.

    کالیگولا - آلبر کامو

  9. کاربر روبرو از پست مفید Caligula سپاس کرده است .


  10. #14
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم...
    Seyyedalif آواتار ها
    وضعیت : Seyyedalif آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 74
    سپاس ها : 227
    سپاس شده 298 در 61 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 355 تاپیک

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    نقل قول نوشته اصلی توسط MoonCity نمایش پست ها
    یلم "اطلس ابر" که فیلم­نامه‌ای اقتباسی از رمانی به همین نام است، جدیدترین ساخته‌ی برادران واچوفسکی است که در ماه‌های پایانی سال 2012 اکران شد. با نگاهی اجمالی به این کتاب اولین سؤالی که به ذهن خواننده خطور می‌کند این است که آیا نوشتن فیلم‌نامه‌ای براساس این کتاب و نمایش آن بر روی پرده سینما امکان پذیر است؟! اما بی شک دقایقی پس از پایان تماشای این فیلم، مخاطبان حرفه‌ای سینما خواهند فهمید که برادران واچوفسکی چه زیرکانه این کتاب را تبدیل به یک فیلم هنری کرده‌اند. بی شک "اطلس ابر" فیلمی خلاقانه و هنری است. فیلم­نامه‌ای که از 6 داستان مجزا در 6 مقطع زمانی متفاوت نوشته شده است و نویسنده و کارگردان به خوبی توانسته‌اند مفهوم و هدف مورد نظر خود را به بیننده القا کنند. این فیلم را می‌توان بارها و بارها دید و هر بار نکات جدیدی از آن استخراج کرد، اما بی شک دیدن این فیلم آن هم تنها یک مرتبه نمی­تواند مفهوم واقعی آن را برای بیننده مشخص کند، حتی ممکن است سردرگمی را برای مخاطب خود به همراه داشته باشد. این شش داستان به اندازه‌ای زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که پس از اتمام فیلم به جملات ابتدای فیلم پی خواهیم برد، آنجا که زاخاری از سیاره‌ای دیگر قبل از شروع روایت داستان به کودکان می­گوید «بادی این­ چنین نجواهایی با خود دارد... از گذشتگان که بر سرت فریاد می‌زنند، داستان‌هایشان را فریاد می‌زنند؛ تمام نجواها در یکی خلاصه می‌شود، یک نجوای متفاوت».
    خب من هم بالاخره فیلمو دیدم. یه خسته نباشید هم به احمد می گم که مشخصه زحمت زیادی کشیده. اما مطلبی هست که باید اشاره کنم.
    احمد جان باید بگم که در تمام طول خوندن تحلیل منتظر بودم که به نکته ای اشاره کنی اما نکردی. نکته ای که از نظر من نه تنها یکی از پیام ها و گفتار های اصلی فیلمه، بلکه شاکله و شالوده ی وجودی تمام قصه های مطرح شده است. ببین ما در این فیلم با چند بازیگر محدود روبه رو بودیم که مدام در شش روایت نقش هاشون رو عوض می کردن. اما با این حال کارگردان نشانه هایی رو به ما داده بود که ما رو متوجه کنه که این ها همه یکی اند! تام هنکس و هالی بری؛ در روایت سال 1973 همدیگر رو می بینند و ناخوداگاه به هم علاقمند می شن. این ماجرا فقط اشاره ای بهش می شه و گذشته می شه. اما در روایت ششم، 106 سال پس از سقوط، دوباره تام هنکس و هالی بری با هم مواجه می شن. و باز هم ناخوداگاه به هم علاقمندند. اصلا از این ها گذشته. خوابی که زاخاری دید رو به یاد بیار! توی اون خواب صحنه هایی از 1973 رو دید! یعنی داشت فریاد می زد که این ها (تام هنکس الان با سال 1973) باهم یه رابطه ای دارن! اون وقته که وقتی برای بار دوم فیلم رو میبینیم، متجه می شیم که چرا در سال 2012، در اون شب کذایی کتاب، تام هنکس وقتی هالی بری رو دید، طور متفاوتی نگاهش کرد و هالی بری هم همین طور! این ها که قطعا اتفاقی نیست!
    علاوه بر شباهت بازیگرا شباهت دیدگاه ها هم مطرحه. طوری که دیالوگ های مشابهی رو هم از دکتر هنری گوس و زاخاری مبنی بر این که ضعیف ها غذا هستند و قوی ها غذا می خورند می شنویم که خب این باز هم یک نشونه هست.
    نکته ی دیگه؛
    ما علامت ستاره دنباله دار رو بر بدن سه نفر دیدیم (که شما به دو تاش اشاره کردی) رابرت فروبیشر، لوییزا ری و سونمی(وقتی که میله ی گردنش رو باز می کرد زیر گردنش بود) با توجه به این که در هر سه این افراد یک روحیه نیل به نیکی و عدالت طلبی دیده می شه، پس شکی برای ما باقی نمی مونه که در ستاره دنباله دار رازی نهفته است. باز هم ما متوجه رابطه ای بین این سه نفر که از سه نسل مختلف اند می شیم.
    همه ی این ها فقط در ذهن ما یک تردید رو بوجود میاره که در آخر تیر خلاص توسط سونمی زده می شه. وقتی که بایگان از او سوال میپرسه که نظرت راجع به بهشت و جهنم چیه؟ جواب میده که به نظر من مرگ یک دره! دری که بسته می شه در دیگری باز می شه!
    ببینید همونطور که شما بهتر از من می دونید از نظر فلاسفه سه نوع نگاه به مرگ وجود داره، دسته ی اول معتقد به نابودی مطلق هستند. دسته دوم معتقد به معاد و دسته سوم معتقد به تناسخ. فیلم از ابتدا علیه دیدگاه نابودی مطلق بلند می شه اما در آخر همه ی انگشت ها در فیلم داره به تناسخ اشاره می کنه! و جمله ی سونمی که معرکه است!!! از اون بهتر می شد گفت که من معتقد به تناسخ هستم؟! من تعجب می کنم که چطور شما به این مسئله اشاره ای نکردید!

    نقل قول نوشته اصلی توسط MoonCity نمایش پست ها
    قتل سیکسموت در زمان تحویل مدارک رآکتور در اتاقش در هتل، سبب می­شود که لویزا به نامه‌های نوشته شده توسط رابرت دسترسی یابد. نامه‌هایی که ذهن لویزا را به شدت درگیر می‌کند، به گونه‌ای که به دنبال یافتن موسیقی رابرت می‌رود و از شنیدن آن حیرت زده می‌شود، حیرتی که همراه با احساس آشنا پنداری خاصی است. چه بسا نامه‌های رابرت احساس این موسیقی را در درون لویزا ایجاد کرده است.
    شاید حالا جواب بعضی از معما ها مشخص بشه. احمد جان اجازه بدید نپذیرم که فقط خوندن نامه های رابرت باعث شده که لوییزا از شنیدن موسیقی اش هم حیرت بکنه. من فکر می کنم جنس این آشنایی مثل آشنایی زاخاری با مرونیم باشه. همونطور که لوییزا چند بار تصریح کرد که من این آهنگ رو یک جایی شنیدم... کجا شنیده؟ در کالبد قبلی اش! کالبدی که ازش، اون ستاره دنباله دار معروف رو هم به ارث برده... واقعا زیبا نیست؟

    اصلا یک سوال دیگه، اگر واچوفسکی ها می خواستند به مفاهیمی قبیل برده داری، عدالت طلبی و ... اشاره کنند، خب پس واقعا باید قبول کنیم که این همه زحمت برای کنار هم چیدن این شش تا قصه کار بیهوده و عبسی بوده! چرا باید شش قصه از شش زمان متفاوت انتخاب کنند؟

    دقت کردید که سوال بایگان نسبت به بهشت و جهنم چقدر بی ربط بود؟ به چه مناسبتی اون سوال مطرح شد؟ و ما هم کاملا منتظر بودیم که ببینیم سونمی که حالا فیلم اونو تا حد یک قدیس بالا برده چه جوابی به این سوال خواهد داد؟!

    احمد جان می دونم خیلی زحمت کشیدید ولی این ها نکاتی بود که از ندیدنش خیلی تعجب کردم. اما یه بحث دیگه هم هست که اونو بعدا مطرح می کنم... خیلی حرف دارم روی تحلیلت احمد! شما فعلا جواب اینا رو بده!

    یه چیزم بگم خستگی ات در بره...

    نقل قول نوشته اصلی توسط MoonCity نمایش پست ها
    فیلم "اطلس ابر" که فیلم­نامه‌ای اقتباسی از رمانی به همین نام است، جدیدترین ساخته‌ی برادران واچوفسکی است
    مطمئنی هنوز برادرن؟ دیگه بهشون می گن «واچفسکی ها»!

    مخلصیم
    LuCiFer به این پست علاقمند بوده است.


    و این ها که دنیای ما را ساختند...

  11. کاربر روبرو از پست مفید Seyyedalif سپاس کرده است .


  12. #15
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    سلام...
    احمد جان خسته نباشی.

    در واقع فیلم نامه دیگری بر فیلم نامه اطلس ابری نوشته ای که میشه اون رو به عبارتی کشف برخی مطالب دونست که شاید بیننده زیاد بهش فکر نکنه و قطعا تحلیلت میتونه در این باره موثر واقع بشه، من سعی میکنم در انتها درباره کارکرد تحلیلت صحبت کنم.
    اما ابتدا در مورد خود فیلم که بحث وسیعی رو میطلبه.
    واقعیتش یکمقداری طول کشید تا بتونم ارتباط مورد نظر رو با فیلم بگیرم. البته در همین ابتدای کار باید عرض کنم که این ارتباطی که پیدا کردم به دلایل زیادی آنچنان که دلم میخواست نشد، چرا که فیلم آنچنان که باید شیوائی نداشت و نتوانست جذبم کند.

    در تحلیل بسیار به این نکته اشاره کرده بودی که فیلم بیش از هر چیز درباره برده داری است. به طور کلی این طور به نظر میرسید که سال گذشته برای سینما سال پرداختن به مسئله برده داری بوده است. نمونه های دیگر و مهمی مثل "لینکلن" و "جانگو آزاد شده" هم به همین موضوع پرداخته بودند. شکی نیست که فیلم در مواردی به سراغ بحث استثمار رفته است. اما به نظر من وجه دیگری که در فیلم خیلی عریان تر به نمایش گذاشته میشود نگاهی وسیع به مسئله ظهور منجی است.
    اگر دقت کرده باشی در مورد سانمی ما به عنوان بیننده کاملا با متن و حواشی ظهور یک منجی روبرو هستیم.
    بحث ظهور منجی در اینجا با یک دیدگاه دینی به نمایش در نیامده است. در واقع برای برخی این منجی در گذشته ظهور کرده و در برخی از داستانها قرار است به زودی ظهور کند. اگر بخواهیم این موضوع را به شکل ساده تری بررسی کنیم در خواهیم یافت که واچوفسکی ها به طور کلی علاقه خود را به بحث ظهور منجی و برگزیده از ماتریکس به بعد همچنان حفظ کرده اند. در اطلس ابری گاهی با ماجراهائی نظیر آنچه در ماتریکس 1999 اتفاق افتاد روبرو هستم، مانند زندگی خود سانمی و گاهی با اتفاقات ماتریکس بازسازی شده و ماتریکس انقلابها، مثل بحث زندگی زاخاری و نگاه به پایانی نامعلوم که احتمالا وابسته به تصمیمات استثمارگران است. اما جالبتر آنست که مشکلی که در ماتریکس در مورد منجی و برگزیده وجود داشت در اینجا هم وجود دارد و آن این سوال اساسی است که این منجی ها از کجا می آیند؟! چه تعریفی برای آنها وجود دارد و نقش آنها را چه کسی تعریف کرده است؟
    با این حال نئو در ماتریکس قابل لمس تر بود. اما سانمی نه آن تاثیر را دارد و نه آن کاریزما را این خود دلیل کافی برای بی مایگی شخصیت اوست.

    با این که این موضوع (منجی) و حتی بحث بهره کشی که در ماتریکس به شکل کامل تری به آن پرداخته شده بود پیش از این مورد استفاده واچوفسکی ها بوده است، اما در تکراری که از دید من کمتر شبیه موضوعی معناگراست باز هم شاهد اجرای چندین باره آن در برابر دوربین هستیم.
    واقعیت این است که من با این نگاه معناگرایانه به فیلم تا حد زیادی مخالفم، هر چند که در زمان دیدن آن اصلا حس بدی نداشتم و گاهی حتی به شدت پیگیر ادامه ماجرا بودم و کنجکاو برای کشف بقیه داستان، اما معنای عمیقی در لابه لای اتفاقات فیلم که گاهی هم بسیار پر هزینه بود کشف نکردم. به نظر من این فیلم به شدت گرفتار تکرار مکررات ذهنی این خواهر و برادر (واچوفسکی ها) است که بخش بزرگی از تفکر ایشان همچنان درگیر اثری بزرگ به نام "ماتریکس" است.

    به جز مباحثی که از ماتریکس وام گرفته شده است، بخشهای دیگری هم در فیلم وجود دارد که میتوان آنها را اجزای یک پکیج برای تکمیل کردن فیلم تصور کرد. سازنده از المانهای مختلفی بهره گرفته است تا این پکیج بی دلیل را کامل کند. مباحثی مثل عشق، صنعت، آینده، گذشته، همجنس گرائی، انقلاب و البته بحث شیرین نیروهای طبیعت و همچنین تاثیرات بیگانگان باستانی بر زندگی بشر در زمین. اما متاسفانه هیچ کدام از این مباحث نه پرداخت عمیق و قابل درکی دارند و نه در داستان سازی توانسته مفهوم مشخصی ایجاد کنند. برخی از این موارد را دوستان مورد انتقاد قرار دادند و بنده دوباره به آن نمیپردازم، اما این طور به نظر میرسد که واچوفسکی ها هر چیزی را که به نظر میرسیده میتوانسته در فیلم تاثیری بگذار (صرف نظر از این که چه تاثیری) را در ماجرا دخالت داده اند. گاهی این تداخل ها مفید هستند و البته در اغلب مواقع مضر.

    با وجود تمام مسائلی که به آن اشاره کردم فیلم میتوانست تاثیرگذار باشد و بدون وجود پیچیدگی های سردرد آور و گیج کننده.
    آنچه در اطلس ابری به نظر کاملا غیر لازم میرسد همین پیچیده کردن مسائل با فلش بکها و فلاش فوردواردها و پیچاندن بیش از حد مسائلی است که در واقع بسیار سر راست و ساده هستند. فکر میکنم مهمترین انتقادی که به فیلم وارد است همین پیچیدگی بی خاصیت است. پیچیدگی ای که نه نیازی به آن حس میشود و نه وجود آن توانسته کمکی به فیلم کند. در واقع بخش مهمی از بینندگان فیلم به همین خاطر آنرا نپسندیده اند و برخی هم به خاطر تعریفات منفی کسانی که فیلم را دیده بودند اصلا به تماشای فیلم ننشستند. به این ترتیب فیلم با شکستی تجاری روبرو شد و هیچگاه موفق به ایجاد کانکشن قوی با بینندگان نگردید.

    اما درباره تحلیل شما...
    احمد جان کاری که شما در تحلیل فیلم کرده اید اگر واچوفسکی ها هم کرده بودند الان فیلم شکست نخورده بود. حالا ممکن است سوال کنید که چه کاری. پاسخ همان ساده کردن فیلم است. شما در واقع تلاش کرده اید که فیلم را برای بیننده ساده و قابل درک کنید. بیشتر نکاتی که به آن اشاره کردید در باب محتوای اثر در واقع از خود فیلم قابل دریافت نیست و نیاز بود تا سازنده با ساده کردن اثر آن را برای بیننده قابل درک و آسان میکرد. اطلس ابری در فرمی ساخته شده که اگر ساز و کارهای لازم را داشت میشد آنرا سورئال در نظر گرفت. اما به عنوان بیننده با فیلمی روبرو هستیم که نه سورئال است و نه رئال، نه کاملا درام است و نه کاملا علمی تخیلی، نه کاملا محتوامند است و نه کاملا بی محتوا ...
    اطلس ابری فیلمی است که از هر چیزی کمی در خود دارد و این کم نه آنقدر است که بیننده را درگیر کند و نه آنقدر زیاد که او زده کند.

    اطلس ابری متاسفانه از دید من فیلمی کاملا خنثی است.
    ممنون احمد جان از تحلیل کامل و این که به درک بهتر بیننده در این تحلیل کمک کردی.

    ارادتمند.فرخ


    @MoonCity
    ویرایش توسط FFKIA : 08-05-2013 در ساعت 01:42
    MoonCity و Caligula به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  13. 3 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  14. #16
    @dmin@ آواتار ها
    وضعیت : @dmin@ آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Autodesk Maya
    سن: 24
    نوشته ها : 34
    سپاس ها : 16
    سپاس شده 48 در 20 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 70 تاپیک

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    با تشکر از شما MoonCity عزیز بابت تحلیل خوبتون
    فیلم طولانی بود و پیچیدگی غیرقابل درکی رو داشت ! گیج کننده بود ...
    آخرش نفهمیدیم هدف واچوفسکی ها از پیش کشیدن این موضوعات چی بود ... مبارزه با برده داری مدرن ، منجی غیر الهی و حتی ساخته شده به دست انسان ، همجنسگرایی چی میگفت در این اثنا ! ، اومانیسم ... قطعا اگر بخواد کسی مطمئن بشه که به نتیجه ای میرسه یا نمیرسه باید چندبار فیلم رو ببینه! امیدوارم اگر کسی تصمیمش رو گرفت ارزش 3 ساعت زمان گذاشتن رو داشته باشه ... یا شاید اونا همین گیج شدن رو میخواستن ... نمیدونم !
    معلوم میشه هزینه زیادی هم روی cg اش کردن ولی چون صحنه های تخیلی زیادی داشت به لحاظ کیفی خوب کار نشده بود!
    دوستان به لحاظ فنی صاحب نظر هستن ولی از جایگاه خودم این فیلم رو نمی تونم به عنوان خوب و یا متوسط بپذیرم.
    به جز بازیگرهاش خصوصا تام هنکس که خوب بودن بقیه فیلم بیشتر از معمولی نبود ...


    نقل قول نوشته اصلی توسط Seyyedalif نمایش پست ها
    همونطور که شما بهتر از من می دونید از نظر فلاسفه سه نوع نگاه به مرگ وجود داره، دسته ی اول معتقد به نابودی مطلق هستند. دسته دوم معتقد به معاد و دسته سوم معتقد به تناسخ. فیلم از ابتدا علیه دیدگاه نابودی مطلق بلند می شه اما در آخر همه ی انگشت ها در فیلم داره به تناسخ اشاره می کنه! و جمله ی سونمی که معرکه است!!! از اون بهتر می شد گفت که من معتقد به تناسخ هستم؟! من تعجب می کنم که چطور شما به این مسئله اشاره ای نکردید!
    شما به نکته بسیار خوبی اشاره کردید که بنده هم میخواستم بگم الان ! آیا با تکرار بازیگرها در نقش های مختلف میخواستن روی تناسخ تاکیدی داشته باشن ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    با این که این موضوع (منجی) و حتی بحث بهره کشی که در ماتریکس به شکل کامل تری به آن پرداخته شده بود پیش از این مورد استفاده واچوفسکی ها بوده است، اما در تکراری که از دید من کمتر شبیه موضوعی معناگراست باز هم شاهد اجرای چندین باره آن در برابر دوربین هستیم.
    جالب این بود که سونمی اگر منجی هم بود خودش از رحم مادر متولد نشده بود و ساخته دست انسان های دیگر (true blood ها) بود ...
    همه عمر برندارم سر از این خَمار مستی
    که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی


  15. #17
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    سلام ...

    احمد جان نظری نداشتی؟
    من فکر کردم یک بحث مفصلی داریم با هم.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  16. #18
    گاهی تنها ماندن بهای آدم ماندن است...
    MoonCity آواتار ها
    وضعیت : MoonCity آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    محل سکونت : زنــ ــــــــــــ ـده باد.... ایران
    سن: 27
    نوشته ها : 2,473
    سپاس ها : 4,280
    سپاس شده 6,616 در 1,422 پست
    یاد شده
    در 20 پست
    تگ شده
    در 816 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    سلام ...

    احمد جان نظری نداشتی؟
    من فکر کردم یک بحث مفصلی داریم با هم.
    سلام
    بله، حتماً...
    متاسفانه یکمی مشغله فشار اورده، وگرنه خودمم خیلی علاقه دارم بحث ادامه پیدا کنه
    بزودی
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.

  17. کاربر روبرو از پست مفید MoonCity سپاس کرده است .


  18. #19
    گاهی تنها ماندن بهای آدم ماندن است...
    MoonCity آواتار ها
    وضعیت : MoonCity آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    محل سکونت : زنــ ــــــــــــ ـده باد.... ایران
    سن: 27
    نوشته ها : 2,473
    سپاس ها : 4,280
    سپاس شده 6,616 در 1,422 پست
    یاد شده
    در 20 پست
    تگ شده
    در 816 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.81- تحليل و بررسي فيلـــــــم اطلس ابری (Cloud Atlas)

    @CaPiTaNo FuTuRo
    سلام...
    ابتدا عذرخواهی میکنم به دلیل تاخیر ایجاد شده... گرفتاری باعث شده از خیلی کارها عقب بیوفتم؛ انشاالله به سوالات دوستان به ترتیب پاسخ میدم

    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    خیلی خیلی ممنون احمد جان...من که زیاد با این تحلیل شما ارتباط برقرار کردم....
    سلام امیرعلی جان...
    ممنون از وقتی که گذاشتی.. خوشحالم که تونستی با تحلیل ارتباط برقرار کنی...

    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    فیلم من امروز دو بار دیدم(البته بار دوم سریعتر شد.چیزی در حد یک ساعت) و با خوندن نقد شما کمی تونستم نظرم رو راجع به فیلم مساعد کنم....
    مطمئناً اطلس ابری فیلمی هست که نیاز به دیدن اون هم برای بیشتر از یک‌بار داره که اون هم بخاطر پیچیدگی‌های متعدد داستان هست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    اما به نظرم بزرگترین عیب فیلم یکپارچه نبودن داستان هستش همینطور تاکید زیاد بر اغراق که باعث شده بود کار افراطی از آب در بیاد.....فیلم رو هم بدون اینکه پایان خاصی داشته باشه جمع بندی کرده بودند...
    امیرعلی عزیز دقیقاً متوجه نشدم که منظورت از یکپارچه نبودن فیلم چی هست؟، اگه منظورت داستان‌های پارت پارت فیلم در میان هم هست که باید بگم به نظرم یکی از مواردی که اطلس ابری رو متمایز میکنه همین سبک کار هست، که البته با کمی دقت میشه طوری فیلم رو دید که کاملاً متوجه داستان شد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    احمد جان شما اشاره ای به چند نقشی بودن بازیگر ها نداشتید...به نظر شما هدف از قرار دادن چندین نقش برای یک نفر در فیلم چی می تونست باشه!!؟
    در مورد چند نقشی بودن بازیگرها برداشت‌های متنوعی هست، از نظر بنده برادران واچوفسکی (یا همون برادر و خواهر جدید) منظورشون از این کار نشون دادن افراد یکسان در دوره‌های مختلف زمانی هست؛ از نظر سازندگان اطلس ابری انسان‌های عصرهای مختلف روحیات، تمایلات، اعتقادات مشترک و بسیار نزدیکی دارند که در زمان‌های گوناگون بنا بر شرایط و امکانات اون عصر این اعتقادات رو به عرصه ظهور میگذارند؛ اعتقاداتی از قبیل؛ مبارزه با برده‌داری، دفاع از حق، مبارزه با ظلم، نیاز به وجود مرشد و منجی و... هست؛ که این اعتقادات بنابر تغییرات محیطی و تکنولوژیکی در هم عصر خودشون رو به شکل جدیدی نشون میدهد و در واقع نشان دهنده مبارزه واحد در زمان‌های گوناگون است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    همینطور اگه توضیحی راجع به اون علامت ستاره دنباله دار که شخصیت ها داشتند!!
    بنده در نوت‌های چرک‌نویس ابتداییم به این مساله اشاره کرده بودم، که به دلیل اینکه این ستاره رو بر همه‌ی شخصیت‌های اصلی ندیدم (دقت زیادی کردم، اما به صورت واضح نتونستم این نشان رو پیدا کنم) از اشاره به این موضوع صرف‌نظر کردم
    در صورتی که ستاره‌دنباله‌دار رو بر همه شخصیت‌ها فرض کنیم، دلیل این امر چیز بجز خاص کردن و قرار دان وجه اشتراک بر روی افراد تاثیر گذار هر برهه زمانی نبوده، خبرنگار که باعث شد یک مشکل بزرگ جهانی برطرف بشه، موسیقی‌دان جوان که باعث شد تا زیر بار ظلم نره و با وجود خلق یک اثر بی‌نظیر، نیستی خود رو بر زیر بار سلطه بودن ترجیح بده و مبارزه برده‌داری که با زندگی اشرافی‌گری رو رها و به مخالفان برده‎داری میپیونده و....؛ در واقع این‌ افراد همه به هم متصل هستند و در یک جاده راه یکسان قدم گذاشته‌اند و هر یک راه را برای دوران بعد مساعدتر کرده‌اند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    در ضمن راجع به داستان آخر که به نظرم قابل بحث ترین داستان فیلم هم هستش بیشتر توضیح بدین!!؟این تصور درسته که بخوایم بحث خدا و شیطان و سایر بحث های دینی رو پیش بکشیم!!؟
    در مورد این موضوع در پاسخ به فرخ عزیز نکاتی رو عرض خواهم کرد انشاالله


    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    جدا اولین فیلمی بود که همه نوع ژانری رو پوشش میداد از معمایی و هیجانی و تخیلی و اکشن گرفته تا کمدی و فانتزی....
    بله، دقیقاً یکی از وجوه تمایز این فیلم همین موضوع هست، که البته اگر سازندگان کار دقت بیشتری به خرج میدادند اثر بسیار بهتری خلق میشد... در این مورد هم در آینده توضیحات بیشتری را خواهم داد


    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    امسال که سال فیلم های عجیب و غریب بود مثل پروموته.زندگی پی و اطلس ابری
    کاملاً موافقم
    امیرعلی عزیز ازت دعوت میکنم تا تحلیل زندگی پی رو هم مطالعه کنی؛ خوشحال میشم نظرت رو بدونم
    Cwa.87- تحليل و بررسي فيلـــــــم زندگی پی (Life Of Pi)

    ضمن اینکه یک تحلیلی هم در مورد پرمتئوس در حال نگارش هست که فکر میکنم کار پر بحثی بشه
    باز هم ممنون امیرعلی جان





    @javad_17
    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_17 نمایش پست ها
    سلام نقد بسيار خوبي بود استفاده برديم
    فقطط يك سئوال دوستان
    كسي فهميد رابرت پسر موسيقي دان چرا خودكشي كرد؟! علت اين كار چي بود؟
    سلام دوست عزیز...
    بسیار ممنونم از اینکه زمان گذاشتید و تحلیل رو مطالعه کردید.
    در مورد سوالاتون باید عرض کنم که سازندگان اطلس ابری با به تصویر کشیدن این داستان زیبا (داستان موسیقی‌دان پیر و جوان)... در واقع 2 هدف داشتن:
    نخست نشان دادن رفتار بد آن دوران با افراد هم.جنس‌‌گرایی و محدودیدهای اون افراد (مثلاً از ارث محروم شدن موسیقی‌دان جوان) و تلاش برای دفاع از مقوله هم.جنس.گرایی و توجیه و اتصال این مورد با آزادی (که در واقع معتقدند جلوگیری از این کار سلب آزادی هست!!)
    هدف دوم هم نشان دادن چگونگی برده‌داری شهرت هست، اینکه موسیقی‌دان پیر بخاطر نام و شهرتش، موسیقی‌دان جوان رو به زیر سلطه خود برده و در واقع او رو به شکل خاصی برده خود فرض کرده؛ موسیقی‌دان جوان هم به علت اینکه دستش به جایی نمیرسه و نمیتونه حق خودش رو بگیره تصمیم میگیره مرگ و نابودی اثر خودش رو به زیر سلطه دیگران رفتن و پایمال شدن حقش ترجیح میده و دست به خودکشی میزنه.. به امید اینکه مرگ اثر اون رو برای خودش نگهداره و به نام خودش ثبت کنه و در واقع اعتراض با خودکشی رو تنها راه موفقیتش میبینه؛

    مجدداً تشکر میکنم بابت توجهتون... بازم اگه سوالی بود در خدمتم

  19. 2 کاربر از پست مفید MoonCity سپاس کرده اند .


صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تحلیل و بررسی ایران Cia.01- تحليل و بررسي فيلـــــم حســن كچــــل
    توسط MiSS SAYTA در انجمن بخش رسمي تحلیل و بررسي فيلمهاي ايراني
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 02-23-2014, 19:52
  2. تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.54- تحليل و بررسي فيلـــــــم آخــــرت (Hereafter)
    توسط FFKIA در انجمن ريليزهاي رسمي گروه تحلیل و بررسي سينماي جهان
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: 01-23-2014, 14:56
  3. ترجمه نقد فیلم Cwr.70- نقد و بررسی فیلم Cloud Atlas توسط راجر ایبرت(اختصاصی سینماسنتر)
    توسط ScarFace در انجمن نقــدهای معتبر جهانی (اختصاصی)
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: 03-23-2013, 22:21
  4. عکس ها و اطلاعات فیلم Cloud Atlas (اختصاصی)[ساخته واچوفسکی و بازی هنکس]
    توسط ScarFace در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: 12-22-2012, 15:22
  5. پوسترهای فیلم جدید تام هنکس و هالی بری ( Cloud Atlas ) محصول 2012
    توسط 1CHAMPION در انجمن پــوستــرهـای فیــلم هــای ســال 2012
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 11-29-2012, 11:23

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •