سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh مقالات تحریریه مجله Cma.20 - مقالات اختصاصی تحریریه "ادای احترام به سینمای صامت"

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
نمایش شاخه ای13علاقمندی ها
  • 5 ارسال شده توسط FFKIA
  • 8 ارسال شده توسط SovRan

موضوع: Cma.20 - مقالات اختصاصی تحریریه "ادای احترام به سینمای صامت"

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,202
    سپاس شده 25,635 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cma.20 - مقالات اختصاصی تحریریه "ادای احترام به سینمای صامت"

    ادای احترام به سینمای صامت
    نگاهی به فیلم آرتیست،برگزیده اسکار84
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Artist1.jpg
مشاهده: 411
حجم:  26.8 کیلو بایت
    اطلاعات مقاله اختصاصی
    نویسنده مقاله: یحیی رستگاری
    تاریخ ارائه در مجله: بیستم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک
    اطلاعات نشریه: مجله شماره 03 سینماسنتر
    اطلاعات دریافت نسخه منتشر شده: دانلود مجلهسینماسنتر شماره 03
    تاریخ ارائه در سایت سینماسنتر: بیست و پنجم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود دو
    طراح بنر: فرخ فرمان
    ارائه دهنده: انتشارات الکترونیکی سینماسنتر
    1CHAMPION, .:SoMaYeH:., MiSS SAYTA و 2 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #2
    مرا در گورستان سگها دفن کنید شاید دمی در میان با وفایان عالم باشم
    SovRan آواتار ها
    وضعیت : SovRan آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : همه جای ایران سرای من است
    نوشته ها : 1,334
    سپاس ها : 3,243
    سپاس شده 4,256 در 922 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 725 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cma.20 - مقالات اختصاصی تحریریه "ادای احترام به سینمای صامت"

    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Artist2.jpg
مشاهده: 205
حجم:  35.0 کیلو بایت
    مقاله شماره بیست
    ادای احترام به سینمای صامت
    نگاهی به فیلم آرتیست،برگزیده اسکار84


    چند روزی بود که تلویزیون و اخبار و… را در مورد سینما دنبال می کردم.
    بازار داغ سینما و جوایز سینمایی همه را به پای تلویزیون و اخبار می کشاند، برای اطلاع از اینکه امسال کدام فیلم بهترین فیلم است و باید با چه چیز تازه ای روبه رو شویم.
    آرتیست یکی از فیلم هایی بود که در بین فیلمهای برتر سال توجه من را به خود جلب كرد. شاید مهمترین دلیلش صامت بودن و سیاه و سفید بودن آن بود.
    می شود گفت یک فیلم تازه با سبک و حال و هوایی که سالهاست رنگ و بوی خود را از دست داده است آن هم با وجود فیلم های مدرن و پر زرق و برقی که این روزها به نمایش در می آید.
    روند رو به بالای این فیلم تا جایی ادامه پیدا کرد تا بالاخره توانست جایزه اسكار بهترین فیلم را کسب کند که همین موضوع عطش من را برای دیدن اين فیلم بالا برد.
    این اثر توانست در 5 رشته اسکار جایزه را نصیب خود کند و همچنین پیش از آن توانسته بود نامزد دریافت 12 جایزه بفتا شود.
    کارگردانی این فیلم را میشل آزاناویسوس بر عهده داشته که پیش از این کارگردان مطرحی در سینما به حساب نمی آمده است ولی بعد از این شاهکار سینمایی توانست اسم و رسمی را برای خودش دست و پا کند و آینده خیلی خوبی هم می توان براي او متصور بود چون چیزی که از این فیلم به دست می آید ظرافت و بینشی تازه است.
    در مورد نام و نشان بازیگران این فیلم باید گفت که اکثر آنها و یا حتی هیچکدام از آنها بازیگران مطرحی نبودند و این فیلم آنها را به اوج رسانده است.
    بازیگر اصلی این اثر ژان دوژاردو و برنیس بژو هستند که نام و نشانی در دنیای سینما نداشته اند و شانس و اقبال خوب آنها با بازی بی نقصشان توانست نام آنها را به اوج برساند.
    داستان فیلم مربوط به سینمای دهه 1927 تا 1932 است و پیرامون کمرنگ شدن قدم به قدم فیلمهای صامت و روند رو به رشد سینمای ناطق است. تلفیق صدا با تصویر در فیلم ها از سال 1920 به بعد شروع شد و قبل از آن به دلیل مسائلی نمی توانستند این تکنیک را بر روی فیلم ها پیاده کنند اما بعد از این سالها با روند رو به رشد سینما، فیلم های صامت جایگاه خود را به مرور از دست دادند.
    داستان فیلم مربوط به بازیگر مطرحی است که سالها در اوج شهرت و محبوبیت قرار دارد و در فیلم های بسیاری با مردم همراه بوده است ولی با پیشرفت صنعت سینما و علاقه مردم به فیلم ها و بازیگران نو از یادها فراموش می شود و همه چیز خود را به مرور زمان از دست می دهد.
    داستان فیلم نشان دهنده روزگاری است که وقتي یک نفر در اوج قرار دارد همه آرزوی حتي عکس گرفتن با او را دارند ولی همین روزگار او را به جایی می رساند که تصورش هم برایش ممکن نيست.
    ژان دوژاردو بازیگر مطرحی است که در میان مرز دنیای قدیم و دریچه ای نو و رو به پیشرفت در سینما قرار گرفته است.
    فیلم به زیبایی نشان می دهد که همان شخصی که روزی بی تفاوت از کنارش می گذشتی و او را اصلا به حساب نمی آوردی ممکن است روزی به جایی برسد که تو در آرزوهایت آن را می بینی.
    اما برخوردی که تو با این افراد داری می تواند در آینده رفتاری که آنها با تو دارند را رقم بزند. یا شاید بهتر است بگوییم که "از هر دست بدهی، از همان دست هم می گیری".
    در کل می توان گفت که موضوعی که در این فیلم به آن پرداخته می شود بسیار عمیق است.
    فیلم از طرفی مسائل و موضوعات کسی را نشان می دهد که روزی در اوج قرار دارد به علاوه عشقی زیبا و عمیق که در لا به لای سکانس های فیلم مشاهده می شود و از طرفی هم یادی می کند از بازیگران بزرگی که در این تحول تاریخی سینما از یادها رفتند و یاد آنها را زنده می کند.
    از لحاظ تصویربرداری و موسیقی متن باید گفت که شاید زمان فیلم مقداری زیاد باشد و در واقع موجب کسل شدن بیننده شود. صحنه های زیادی در فیلم هستند که بیشتر قصد کش دادن آن را دارند و از طرفی هم سیاه و سفید بودن صحنه ها به علاوه محدود بودن فضایی که در فیلم نشان داده می شود بر این موضوع تاثیر می گذارد.
    ولی برعکس می توان گفت که موسیقی متن فیلم در حد مطلوبی قرار دارد و تا حدودی برای بیننده کسل کننده نیست.
    شاید بتوان گفت که این فیلم جزو آن دسته از فیلم هایی است که برای هرکس دیدنش فقط یک بار لذت بخش باشد و بار دیگر تماشاي آن زیاد جذابیتی نداشته باشد.

    در آخر باید گفت که این فیلم یکی از فیلم هایی است که در تاریخ سینما جاودان خواهد ماند، همانگونه که فیلم های صامت و قدیمی از بازیگران بزرگ سینما، همچنان در دل مردم زنده هستند این فیلم هم جایگاه خودش را در بین آنها پیدا خواهد کرد زیرا توانست بگوید همچنان کشش و جذابیت و عمق داستان است که یک فیلم را ماندگار می کند نه هزینه های ميلیاردی و جلوه های ویژه.
    در باب داستان فیلم یاد شعری افتادم که شاید بتوان گفت موضوع داستان و به نحوی حس و حال ژان دوژاردو را بیان می کند که گفتنش خالی از لطف نیست:

    روزگار است این گهی عزت دهد گه خار دارد
    چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد
    با تشکر از مهناز عزیز RASHNOبابت ویراستاری
    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    نویسنده: یحیی رستگاری
    ویرایش توسط FFKIA : 06-01-2013 در ساعت 21:51
    1CHAMPION, Mobin.M, Anti Trust و 5 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.

    کاش می شد که کسی می آمد/ باور تیره ما را می شست
    و به ما می فهماند دل ما منزل تاریکی نیست

    اخم بر چهره بسی نا زیباست/بهترین وقت همان لبخند است

    کاش می شد که به انگشت نخی می بستیم


    تا فراموش نگردد که هنوز انسانیم

    که هنوز انسانیم...



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. اخبار روز سینمای جهان 2012 و 2013 ( اختصاصی سینماسنتر )
    توسط SovRan در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 62
    آخرين نوشته: 07-25-2013, 23:24
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-05-2012, 20:46
  3. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 08-19-2012, 21:18
  4. تصاویر جدید از پشت صحنه شوالیه تاریکی بر می خیزد (اختصاصی سینما سنتر)
    توسط Ali در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: 08-02-2012, 22:20
  5. جدایی نادر از سیمین جایزه جشنواره ونکوور را هم برد (اختصاصی سینماسنتر)
    توسط Ali در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 01-02-2012, 10:50

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •