سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.82- تحليل و بررسي فيلـــــــم پنجره پشتی (Rear Window) - صفحه 2

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 11 , از مجموع 11
نمایش شاخه ای33علاقمندی ها

موضوع: Cwa.82- تحليل و بررسي فيلـــــــم پنجره پشتی (Rear Window)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,633 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.82- تحليل و بررسي فيلـــــــم پنجره پشتی (Rear Window)

    نام فیلم: پنجره پشتی
    فایل پیوست 15676
    اطلاعات فیلم
    کارگردان: آلفرد هیچکاک
    تهیه کننده: آلفرد هیچکاک
    فیلمنامه: جان مایکل هایز
    برگرفته از داستان کوتاهی از کورنل وولریچ
    موزیک متن: فرانز واکسمن
    فیلم بردار: رابرت بروکس
    تدوین: جورج توماسینی
    توزیع کننده: پارامونت پیکچرز
    استودیو ساخت: پارامونت پیکچرز
    بازیگران
    جیمز استوارت: جف جفرایز
    گریس کلی: لیزا کارول فرمونت
    وندل کوری: توماس جی دویل
    تلما ریتتر: استلا
    ریموند بیور: لارس ثوروالد
    اطلاعات دیگر
    ژانر: رازآلود، هیجان انگیز
    درجه نمایش: PG
    اکران: 1 آگوست 1954 آمریکا
    مدت زمان: 112 دقیقه
    ساخته شده توسط: آمریکا
    زبان: انگلیسی
    بودجه: 1 میلیون دلار
    فروش کل فیلم: تقریبا 1.5 میلیون دلار
    افتخارات و جوایز
    نامزد چهار جایزه اسکار سال 1955 در رشته های بهترین فیلم برداری، بهترین ضبط صدا، بهترین فیلم نامه و بهترین کارگردان
    نامزد بهترین فیلم بفتا در سال 1955
    برنده جایزه بهترین فیلم از جوایز ادگار آلن پو سال 1955
    برنده جایزه بهترین فیلم از جمعه منتقدین لاس وگار سال 2000
    برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (گریس کلی) از برد ملی منتقدین 1954
    برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (گریس کلی) از دایره منتقدین نیویورک 1954
    تحلیل و بررسی از: سعید مرادی
    Anti Trust, Skyfly, Caligula و 7 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #11
    Caeser Caligula
    Caligula آواتار ها
    وضعیت : Caligula آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    نوشته ها : 101
    سپاس ها : 320
    سپاس شده 582 در 91 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 642 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.82- تحليل و بررسي فيلـــــــم پنجره پشتی (Rear Window)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    در مورد زندگی دیگران هم به نظرم قسمت دوم بحث و این که ما مشغول دید زدن کل قضایا هستیم، یک تحلیل فراتر از متن است. هدف این نیست، داستان مشخص و واضح است. بنده تأکید شما بر روی این مسئله را نمی فهمم. گیرم که بحث و برداشت شما از فیلم زندگی دیگران صحیح باشد، خوب که چی؟ منظور از این کار چیست؟ نقد؟ تحسین؟ ...؟
    تحلیل فراتر از متن (در اصطلاح همان تحلیل فرامتنی ) گونه ای از تحلیل هست که جدا از نیات ظاهری کارگردان و اراده ی اون، اغلب از طریق کشف «چرا ساخته شدن اثر»، سعی در تحلیل و نقد اثر داره. کارگردان هم انسانه، و گاها نیاتی داره که از اون باخبر نیست. جدای از اون، کار کارگردان ، خلق دنیای جدید هست. این دنیا می تونه دارای ویژگی هایی باشه که از دست ِ اون خارج. بسیاری از مسائل در بسیاری از آثار هستن که کارگردان نیتی در انجام اونها نداشته، اما از ویژگی های مهم آثار شون محسوب می شه. القصه، بنده به هیچ وجه هیچکاک رو کارگردانی نمی دونم که به اندازه کافی به درون مایه اثرش فکر کنه، اما این رو احساس می کنم و می بینم که گاها آثارش، خواه ناخواه، به تحلیل برخی مسائل می پردازه که ارزشمندن. تاکید من در جهت فهم و درک این مساله است. درکی که با لذت همراه. و وظیفه م تشریک این لذت. هدفی بیشتر وجود نداره.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    عبارت "خودخواسته یا ناخواسته" بسیار مهم است، چون در صورت ناخواسته بودن این میزان عمق دیدگاه را نمی توان به هیچکاک نسبت داد، هر چند که از جنبه ای دیگر در ضمیر ناخودآگاه او بوده اما باز هم به این نسبت هایی که شما مطرح کردید نامربوط است.
    در موردی که شما فرمودین، بله، مهمه. اما این تحیلی به نقد اثر می پردازه، نه نقد هیچکاک. اینجاست که شما دچار سوء تفاهم می شید. ما باید اثر رو در درجه اول مستقل بدونیم از سازنده ش. اثر در دستان من ِ بیننده ست که اثر میشه! کار خالق تموم شده. دید شما رو درک می کنم، و معتقدم باید دید تغییر کنه و به اثر اصالت بیشتری بده.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    و در ادامه این بحث جالب می شود زمانی که نتیجه داستان بر خلاف تئوری اولیه است! و داستان مثمر ثمر بودن...
    این تئوری مربوط به فرم کار می شه و باید اون رو جدا از داستان و نتیجه ش بررسی کرد. اینجا بحث خوب یا بد بودنش نیست. بحث بیان این مساله هست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    البته این تئوری رو بنده به شما نسبت ندادم، اگر شما به رجیستر کردنش به نام خودتان علاقه دارید، کاری از دست بنده ساخته نیست!
    من و این زیاده خواهی ها؟!!! چوب کاری می فرمایید!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    فیلم به روابط زن و شوهری می پردازد اما نه اینکه دلایلی برای یک قتل را محیا کند. این دو مقوله جدا از هم است. فیلم قطعا در این زمینه ضعف دارد و پای منطق اش می لنگد. مثل این که بگوییم فیلم جدایی به روابط زن و شوهری می پردازد پس با همین میزان، کشته شدن سیمین به دست نادر معقول است.
    با ترازوی معقول بودن یا نبودن نمیشه به سبک، سنگین کردن این مساله پرداخت. از دیدگاه من شروع جنگ جهانی به هیچ وجه معقول نبود، و تا حدودی احمقانه هم بود، اما اتفاق افتاد. این مسائل هم اتفاق می افتن.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    اسطکاک بین افراد معقول است اما دلایل کافی برای برپا کردن یک قتل در فیلمنامه گنجانده نشده و این قطعا ضعف بزرگی است.
    بالاخره یک اشاره مستقیم به اثر! و من کاملا با شما موافق هستم. فیلم برای ایجاد اون احساس مرموز و کارآگاهی، به یک همچین حرکت و اشتباه مفتضحانه ای اقدام کرده.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    ایده جمله آخر من مربوط به همان دوران است، یک سینمای آرمانی با زنان و مردانی آرمانی. سینمایی که اغلب آدم ها و روابط آنها رویاگونه است. برخوردها، اکشن ها و جملات فانتزی است. سینمایی جدای از واقعیت های جامعه برای سرگرم کردن مخاطب حتی به اندازه چند دقیقه. سینمایی که امروز کمتر مورد توجه است یا اگر هست، دیگر در ژانر اجتماعی نیست، در ژانر مربوط خود، فانتزی است. این اتفاق در آن زمان و آن سینما قابل توجیح است اما نه برای همیشه و همه اعصار
    با سرتاسر این قسمت موافق هستم جز : سینمایی جدای از واقعیت های جامعه برای سرگرم کردن مخاطب حتی به اندازه چند دقیقه !!! ناجوانمردیه که بخوایم چنین اثری رو تنها اثری برای سرگرم کردن مخاطب، آن هم فقط برای چند دقیقه بدونیم! ولی چون این نظر شماست، و جدا از بحث نقد و برسی مطرح میشه، بحث راجع بهش، محلی از اعراب نداره!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    همین تغییر زاویه دید است که هیجان را به فیلم می آورد، این تغییرات باعث می شود که روال فیلم از حالت طبیعی خارج شود. منطق داستانی این است که بطور مثال یا شما دیدگاه اول شخص دارید یا دانای کل، تغییرات در این زمینه فضای فیلم را تغییر می دهد و موجبات ناراحتی تماشاگر هشیار می شود. در کل تغییر بدون منطق در زاویه دید برای هر فیلمی قطعا به ضعف در فیلمنامه باز می گردد. هر چیز بی دلیل در فیلم را باید به سطل زباله انداخت، خواه یک مجسمه سنگی بر روی یک شومینه، خواه یک سکانس بی ربط و بدون اثر، خواه تغییرات زاویه دوربین و یا زاویه دید داستان.
    در روایت یک داستان، حرف شما صحیح است؛ یا اول شخص و یا دانای کل، و تغییر در این دو باید دلیل بسیار مستحکم داشته باشد، و به ندرت هم اتفاق بیافتد. اما دوربین به چنین قوانینی محدود نیست. دوربین بر حسب نیاز فیلمنامه و در این فیلم در جهت نیاز بیننده به اطلاعات تغییر زاویه می دهد. هر چیز اضافه باید حذف شود، اما حرکت تغییر دید دوربین نه تنها اضافه نیست، بلکه به یکدستی و حفظ شتاب و ضرباهنگ اثر هم کمک می کند!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    بله در زمانی که مختصات فضا و زمان از حالت فانتزی خارج و به حالت رئال درآید.
    این قسمت یکی از مهمترین قسمت های بحث هست. علاقه مندم بیشتر راجع به ساختاری که مد نظر شماست بدونم.

    نقد روانکاوانه بحث مفصلی ست. شاید در موقعیتی مناسب تر راجع به این مساله هم صحبت کردیم.

    متشکرم.
    همه چیز چه بغرنج و پیچیده است و با این حال چه ساده و طبیعی. اگر ماه را به دست می آوردم .اگر عشق کفایت می کرد وضع عوض می شد.
    اما کجا می توانم این تشنگی را فرو بنشانم؟ کدام دلی ست، کدام خدایی ست که برای من عمق دریاچه را داشته باشد؟
    در این دنیا و آن دنیا هیچ چیز نیست که در حد من باشد... با اینهمه می دانم و تو هم می دانی:
    فقط کافی ست که نا ممکن وجود می داشت، ناممکن.

    کالیگولا - آلبر کامو

  4. # ADS
     

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.84- تحليل و بررسي فيلـــــــم مزایای خجالتی بودن (The Perks Of Being a Wallflower)
    توسط FFKIA در انجمن ريليزهاي رسمي گروه تحلیل و بررسي سينماي جهان
    پاسخ ها: 20
    آخرين نوشته: 11-29-2014, 20:04
  2. وقتی جیمزباند غیرتی میشود!!!!!
    توسط LuCiFer در انجمن اخبــــار سينماي جهان
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 01-07-2013, 18:56
  3. تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.55- تحليل و بررسي فيلـــــــم به دنبال خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)
    توسط FFKIA در انجمن ريليزهاي رسمي گروه تحلیل و بررسي سينماي جهان
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: 09-29-2012, 21:59
  4. نقد و بررسی فیلمRear window.پنجره ی پشتی.هیچکاک
    توسط nariman 7 در انجمن نقـــــدهای آزاد سینمای جهان
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 05-19-2012, 00:10
  5. نکاتی برای یک ازدواج موفق!!
    توسط RASHNO در انجمن بخش طنز و فكاهي
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10-07-2010, 22:53

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •