سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh مقالات تحریریه مجله Cma.19 - مقالات اختصاصی تحریریه "آینه ای تمام قد"

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
نمایش شاخه ای22علاقمندی ها
  • 8 ارسال شده توسط FFKIA
  • 10 ارسال شده توسط RASHNO
  • 4 ارسال شده توسط yaasser

موضوع: Cma.19 - مقالات اختصاصی تحریریه "آینه ای تمام قد"

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,206
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cma.19 - مقالات اختصاصی تحریریه "آینه ای تمام قد"

    آینه ای تمام قد
    نگاهی متفاوت به فیلم یک جدائی
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Seperation1.jpg
مشاهده: 442
حجم:  65.1 کیلو بایت
    اطلاعات مقاله اختصاصی
    نویسنده مقاله: مهناز عابدینی
    تاریخ ارائه در مجله: بیستم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک
    اطلاعات نشریه: مجله شماره 03 سینماسنتر
    اطلاعات دریافت نسخه منتشر شده: دانلود مجلهسینماسنتر شماره 03
    تاریخ ارائه در سایت سینماسنتر: پانزدهم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود دو
    طراح بنر: فرخ فرمان
    ارائه دهنده: انتشارات الکترونیکی سینماسنتر
    RASHNO, .:SoMaYeH:., MiSS SAYTA و 5 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  2. 18 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    چيزي كه مرا نكشد قويترم ميسازد...
    RASHNO آواتار ها
    وضعیت : RASHNO آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج
    نوشته ها : 3,071
    سپاس ها : 6,225
    سپاس شده 6,213 در 2,017 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 763 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cma.19 - مقالات اختصاصی تحریریه "آینه ای تمام قد"

    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    مقاله شماره نوزده
    آینه ای تمام قد
    نگاهی متفاوت به فیلم یک جدائی

    آينه چون نقش تو بنمود راست خود شكن، آيينه شكستن خطاست

    داستان جدايي نادر از سيمين سياه نمايي نيست، آيينه نمايي است. آيينه زندگي همه مايي كه بر سر هيچ و فقط به دليل لجبازي و اشتباهات به بيراهه مي رويم. شخصيتها هيچكدام سفيد نيستند، سياه هم نيستند، همه خاكستري اند و روند داستان بر اساس اشتباهات آنها شكل مي گيرد و اين موضوع اين داستان را از ديگر فيلمهاي ايراني متماير ميكند، و البته تفاوت ديگر اين فيلم با ديگر فيلمهاي ايراني، نقش پررنگ زن در جامعه ايراني است.
    داستان اختلافات زن و مرد هميشه از جايي شروع ميشود. اختلاف ديرينه بين زن و مرد هنگامي كه نميداني اصلا موضوع اصلي اختلاف چيست اما در اكثر اوقات نتيجه خوشايندي ندارد.
    فيلم از سكانس يك دادگاه آغاز ميشود. زن و مردي كه با هم اختلاف دارند و ميخواهند از هم جدا بشوند. بهانه اي براي رفتن، بهانه اي براي ماندن. زن ميخواهد برود، براي آينده تنها فرزندش. مرد مبخواهد بماند، براي مراقبت از پدر پير و بيمارش. نتيجه دادگاه، راي به جدايي، چون هيچكدام راضي نيست كوتاه بيايد. چون هر دو در غرور خود غوطه ورند. و اينگونه است كه داستان جدايي نادر از سيمين شكل ميگيرد. جدايي اي كه در عين تلخي، بسيار شيرين است. مانند طعم دارويي كه كامت را تلخ ميكند اما نتيجه شيريني دارد. به شيريني جوايز رنگارنگ از جشنواره هاي مختلف... خرس طلايي برلين، نخل طلايي كن، شير طلايي ونيز، گوي طلايي گلدن گلوب و در نهايت اين جدايي با تنديس طلايي اسكار بر قله مي نشيند.

    داستان اختلافات مردان و زنان، داستان اختلافات و تعلقات ابدي مرد و زن است. داستان درد جوامع بشري از ابتدا تاكنون است. داستان مردان مريخي و زنان ونوسي. اما داستان اين جدايي، علاوه بر اينها، داستان مرد ايراني است كه ركن و اساس و سرور خانواده است. رئيس است و حرف حرف اوست اما آنجا كه در حفظ اين زندگي درمي ماند مي فهمد كه تا چه حد ضعيف و شكننده است، تا چه حد تنها و ناتوان است و اينجاست كه نقش زن ايراني در سيمين و راضيه شكل مي گيرد.
    نادر بعد از تنها ماندن درمي يابد كه سيمين تا چه حد در زندگي اش نقش داشته است. تنها نامي كه بر زبان پدر بيمار و فراموشكارش جاريست نام سيمين است. نادر جدا مي شود تا از پدر پيرش مراقبت كند اما تا به حال نمي دانسته كه مراقبت از اين بيمار چقدر سخت است و از عهده او خارج است. نمي دانسته كه سيمين چگونه از پس مراقبت از پدر بيمارش در عين تدريس خارج از خانه بر مي آمده است و درمي يابد كه او توانايي اش را ندارد. اينجاست كه مشكلات بزرگ مي شود و هر روز از پس مشكلات ديگر سر بر مي آورد تا جايي كه سيمين بايد در دادگاه نادر را از بند خلاص كند. تا جايي كه سيمين باز هم مشكل گشاي او مي شود.

    راضيه زني ديگر است كه به سختي تن داده است تا نقش مردش را در زندگي ايفا كند. هنگامي كه شوهرش به علت بدهكاري دربدر است او در حالي كه باردار است، بار ديگري را بر دوش مي كشد و آن نقش نان آور خانه است. تحقير ميشود، سرزنش ميشود، با تني ناتوان و رنجور بار سنگين كار را قبول مي كند اما اجازه نميدهد مردش تحقير بشود، حتي بعد از سرزنش شدن توسط مردش، در دادگاه به پاي قاضي مي افتد تا از گناه تندخويي همسرش درگذرد و اينجا هم زني ديگر ناجي شوهر مي شود.
    مردهاي داستان ما هر كدام درگير مشكلات خويشند اما زنانشان را باور ندارند و نمي بينند يا ياد گرفته اند كه نبينند زنانشان تا چه پشتيبانشان هستند.
    شايد يكي از دلايلي كه اين فيلم را در مجامع داخلي به سياه نمايي متهم كرد، اين بود كه نقش زن را در زندگي ايراني پررنگ تر نشان داد و طبيعتا در اين فيلم كفه ترازوي مرد سبك تر شد.
    جدايي نادر از سيمين سياه نمايي نيست. زندگي ماست. آنقدر ملموس و واقعي كه فكر ميكني همراه با دوربين محمود كلاري در حال ضبط وقايع زندگي يك خانواده هستي. حركت زيباي دوربين نه مانند فيلم ماليخوليا روي اعصابت راه مي رود و نه قصدش را دارد. قصدش اين است كه لمس تو از وقايع بيشتر شود. بازي بازيگران هم از كوچك و بزرگ عالي است، چه نادر و سيمين مغرور، چه راضيه مستاصل و همسر تندخو و عصباني اش، چه ترمه سيزده ساله كه نگراني از چشمانش خالي نميشود، چه پدر پير و بيمار نادر كه در مراسمهاي جوايز با تعجب در مي يابي سالم و سرحال است، چه كودك هفت ساله راضيه كه براي خودش يك پا بازيگر است... زندگي در جدايي تلخ است اما سياه نيست چون هيچكدام از شخصيتها سياه نيستند آنها هر كدام براي دفاع از زندگي خود دست به كارهاي اشتباه مي زنند اما نه در حدي كه بتوان آنها را سرزنش كرد. آنها كارهايي را انجام مي دهند كه هر كدام از ما ممكن است در مواقع ضروري زندگي خود انجام دهيم. تلاش براي بقاء در جامعه اي كه ما را به حال خود رها كرده است و بايد يك تنه در مقابل مشكلاتش بايستيم.

    در نهايت داستان، لجبازي اما به جاي خود باقيست و غرور بيجايي كه ايتداي داستان را شكل داده هنوز فرمانروايي ميكند. مرد راضي به رفتن نمي شود در حاليكه ديگر پدري وجود ندارد تا از او مراقبت شود. زن ميخواهد برود در حاليكه فرزندي كه آينده اش مورد بحث است مي خواهد با پدر بماند.
    و در سكانس نهايي فيلم، جايي كه ما در حال بستن پرونده اين داستان هستيم دعواي ديگري در حال شكل گيري است، صداي دعواي زن و مردي در انتهاي سالن شنيده مي شود و داستان ديگري شكل ميگيرد... زندگي هرروزه ما.
    با تشکر از مهناز عزیز RASHNOبابت ویراستاری
    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    نویسنده: مهناز عابدینی
    ویرایش توسط FFKIA : 06-05-2013 در ساعت 23:33
    The.Young.Wolf, .:SoMaYeH:., MiSS SAYTA و 7 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.


    دوباره خواهيم روييد...





  5. #3
    yaasser آواتار ها
    وضعیت : yaasser آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Feb 2012
    محل سکونت : نا کجا آباد
    سن: 26
    نوشته ها : 65
    سپاس ها : 1,126
    سپاس شده 99 در 47 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 252 تاپیک

    پاسخ : Cma.19 - مقالات اختصاصی تحریریه "آینه ای تمام قد"

    شور و قضاوت!
    این یک پُست سینمایی نیست!

    مجسمه اسکاری که به اصغر فرهادی و «جدایی نادر از سیمین» (در مراسم اسکار 2012 / 1391) رسید به لحاظ ایجاد جشنِ همگانی در مردم ایران (با گرایش ها و اعتقادات گوناگون) حیرت انگیز و (دستِ کم در حوزه افتخارات فرهنگی ایران) بی سابقه بود.

    مهم ترین ویژگی این فیلم (و مجموعه آثار اصغر فرهادی) پرداختن به امرِ قضاوت به عنوان امری پیچیده و حتی دست نیافتنی بود که در امتداد فیلم های قبلی فرهادی، یک سویه بودن آن را مورد چالش قرار می داد.

    در سکانسِ معروفِ فیلم «جدایی...» (پر افتخارترین فیلمِ تاریخ سینمای ایران) جدلی میانِ نادر (پیمان معادی) و راضیه (ساره بیات) شکل می گیرد که به بحرانِ اصلیِ فیلم ختم می شود (سقطِ بچه ی راضیه):



    - نادر با دیدنِ دست های بسته ی پدرش روی تخت و کم شدن از پولِ داخلِ کشوی اتاق خواب، نتیجه می گیرد: راضیه عامدانه پدر را به تخت بسته و پول را برداشته).
    - راضیه در برخورد با نادر قسم می خورد که پولی بر نداشته...
    - نادر بی توجه به حرفِ راضیه، او را از خانه بیرون می کند و مقاومتِ راضیه، منجر به ضربه خوردن او (و مرگ بچه اش) می شود.


    تنها یک قضاوتِ اشتباه منجر به بحران های متعدد برای هر دو خانواده (و بیشتر برای خانواده نادر) می شود. پرداخت دیه، حبس، تهدید امنیت خانواده نادر و... بلاهایی است که بر سر او نازل می شود...



    اگر آن جمعیت کثیری که فیس بوک و گپ و گفت های شهری را به اسکارِ جدایی اختصاص داد، تنها از این فیلم، همین را یاد گرفته بود که یک قضاوت اشتباه چه فجایعی را به همراه دارد، بخش زیادی از مشکلاتمان حل شده بود و از جمله لازم نبود برای انجام جزئی ترین کارهایمان، بارها در دادگاهِ محاکمه دوست و آشنا بنشینیم...

    اکثرِ افراد جامعه ی ما خود را به عادت، عقلِ کل می دانند و با رفتاری که اسمش را نیت خوانی می گذاریم، درباره دیگران حکمِ قطعی می دهند.

    به راستی فکر کرده ایم که اظهار نظرهای دورِ همیِ ما، می تواند فرد را شکنجه روحی دهد و به زندگی شخصی اش خدشه وارد کند؟ (بدون اینکه تقصیری داشته باشد...)
    FFKIA, The.Young.Wolf, قطره باران و 1 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.


    鹰击长空



  6. 3 کاربر از پست مفید yaasser سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 07-04-2013, 13:34
  2. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 08-19-2012, 22:18
  3. تصاویر جدید از پشت صحنه شوالیه تاریکی بر می خیزد (اختصاصی سینما سنتر)
    توسط Ali در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: 08-02-2012, 23:20
  4. معرفی سریال عاصی (Asi Dizisi) اختصاصی سینماسنتر
    توسط FFKIA در انجمن بخش آزاد سريالهــــــا
    پاسخ ها: 26
    آخرين نوشته: 07-31-2012, 00:33
  5. اقتصاد آلمان در زمان رايش سوم (اختصاصی سینماسنتر)
    توسط ShahrAshoob در انجمن تاريـــــخ جهــــــــان
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 06-22-2012, 22:28

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •