سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan) - صفحه 2

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17
نمایش شاخه ای41علاقمندی ها

موضوع: Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,202
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    نام فیلم: قوی سیاه
    فایل پیوست 16606
    اطلاعات فیلم
    کارگردان: دارن آرنوفسکی
    تهیه کننده: جون اونت - مایک مداووی - اسکات فرانکلین - آرنولد میسر - برایان اولیور - برد فیشر - ربک شوارتز
    فیلمنامه: مارک هیمن - آندرس هاینز - جان مک لالین
    بر اساس داستانی از آندرس هاینز
    موزیک متن: کلینت منسل
    فیلمبردار: متئو لیباتیک
    تدوین: اندرو ویزبلوم
    بازیگران
    ناتالی پورتمن: نینا
    میلا کونیس: لیلی
    باربارا هرشی: مادر نینا
    وینسنت کسل: توماس لری (استاد نینا)
    وینونا رایدر: بث ماسینتیر
    بنجامین مایلدپید: دیوید
    اطلاعات دیگر
    ژانر: راز آلود - روانشناسانه - درام
    درجه نمایش: R
    اکران: 17 دسامبر 2010
    مدت زمان: 108 دقیقه

    تولید کننده: فاکس سرچلایت پیکچرز
    ساخته شده توسط آمریکا
    زبان: انگلیسی
    بودجه: 13 میلیون دلار
    فروش کل فیلم: حدود 329 میلیون دلار
    افتخارات و جوایز
    نامزد 4جایزه اسکار در رشته های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن
    نامزد 12 جایزه در انجمن منتقدین سینمایی آمریکا
    و برنده ی 47 جایزه دیگر
    تحلیل و بررسی از: سید علی فاطمی
    The Original, The Pianist, P!NK و 7 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #11
    nariman 7 آواتار ها
    وضعیت : nariman 7 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Apr 2012
    نوشته ها : 244
    سپاس ها : 703
    سپاس شده 444 در 192 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 674 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    دوست عزيز تبريك ميگم بابته اينكه يك فيلمه جدي رو براي وقت گذاشتن و تحليل انتخاب كردي.
    در مورده تحليل بايد بگم كه به شخصه دوست ندارم اساسه تحليله فيلم رو بر پايه ي تقابله خير و شر برداشت كنم.. البته اين برداشت و ديدگاه رو غلط نميدونم.اما تحليلگر در مورده نينا بايد در جايگاهه روانكاو عمل كنه.
    تحليل كمي با شيطان درگيره كه بنظره من در فيلم به هيچوجه شيطاني وجود نداشت.
    البته شما از نگاه خودتون در اين باره موفق بوديد..
    بد نيست اشاره اي هم به فيلمبرداريه رودسته توام با انديشه ي اثر هم بشه.
    در مجموع خيلي استفاده كردم..ممنون
    LuCiFer به این پست علاقمند بوده است.



  4. 3 کاربر از پست مفید nariman 7 سپاس کرده اند .


  5. # ADS
     

  6. #12
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,694 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    کاش بنده در سن شما این چنین استعدادی در زمینه نوشتن داشتم و از آن مهمتر کاش جدی تر در آن وارد می شدم. ممنون و خسته نباشید، از متن استفاده کردم. باز هم بنویس، از هر فیلمی که دوست داری. بیشتر کار کن و دقیق تر نگاه کن. عمیق تر بررسی کن و تکنیک های سینمایی را بیشتر و بهتر بشناس. مفهوم را به تکنیک ربط بده و تکنیک ناب بدون مفهوم را نپذیر. اضافه گویی و کم گویی را نقد کن و گزیده گویی و به اندازه گویی را ارج بنه.


    اما توصیه بنده این است که شما اگر قصد ادامه بحث من و خواندن بقیه مطالب را داری، مطلب اولیه بنده رو در تمامی سطور مد نظر داشته باش که خدایی نکرده بوی ناامیدی از مباحث بنده استشمام نکنی.


    دوستان لطف داشتند و چندین بار از بنده برای شرکت در این تاپیک دعوت کردند اما عرض کنم که پست دادن درباره فیلم قوی سیاه برای بنده به مراتب مشکل تر از نوشتن یادداشت های طولانی برای صدها فیلم است. چرا؟
    جواب این است که اگر به شما بگویند در مورد تابلوی "شب پر ستاره" ون گوگ یا "شماره 5" پولاک یا "گرنیکا" پیکاسو بنویسید، چه حسی به شما دست می دهد غیر از عجز و ناتوانی در برابر عظمت هنر محض اسطوره های تکرار ناشدنی تاریخ؟


    این نکته را عرض کنم که سعی بنده بر آن است که در انتخاب کلمات در یادداشت اخیر دقت کافی داشته باشم تا در آینده بتوانم از کلمه کلمه آن دفاع کنم. پس هر چیز و هر چه می گویم نه از سر شوق و اشتیاق، بلکه از یک نگاه دقیق به هنری محض و دلپذیر است.


    برای ادامه از همین اصطلاح "هنر محض" ادامه بحث خود را پی می گیرم. با مطالعه مباحث شما و تحلیلی که بر اثر آرونوفسکی داشتید، این توصیه برادرانه را به شما دارم که با تمامی درکی که از فضای ذهنی شما دارم، خواهش می کنم که در مورد هنر برای خود فضا و مختصات قائل نشوید. سم هنر آن است که آن را متعالی بخوانیم. زهر هولناک هنر آن است که برای آن تقدس قائل شویم. وجه دردناک نگاه افراد فهمیده ای مثل شما به هنر آن است که بخواهیم آن را در چارچوب ذهنی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خودمان بگنجانیم. شما این آزادی را دارید که هنری بیافرینید، شعری بگویید، نقاشی ترسیم کنید، عکسی بیاندازید، قابی بسازید و آن را در چاچوب ذهنی خودتان شکل دهید اما از شما و تمامی دوستانی که قدمی هر چند کوچک و کوتاه در این راه می گذارند خواهشمندم که برای قضاوت در مورد هنر، چارچوب های غیر هنری را به کناری نهید و بی آلایش و بی ریا وارد شوید. بنده ابا دارم که جمله خاص خودم در مورد هنر را هر جایی و برای هر کسی نقل کنم اما شما به لفظ دیگر آن توجه کنید که:
    هنرمند؛ زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است.


    البته تمامی این ها برای هنرمند و هنر محض اوست. بسیاری نیز هستند که سعی در تعالی هنر و سیاسی و مذهبی کردن آن دارند، تاریخ هنر ثابت کرده که همه آنها ره به ناکجاآباد بردند. اصطلاح "هنر متعالی" ساخته و پرداخته ذهن مریض افراد ریاکار و نان به نرخ روز خور است. مگسانی که روزی به دور شیرینی جمع می شوند و روز دیگر بر سر لاشه هر حیوان و انسانی. هنر زاویه نگاه خاص یک انسان زمینی به امری معمول یا نامعمول است.


    برای تمامی این بحث ها مثال فیلم اخیر بسیار راه گشاست. شما با یک امر بسیار معمول و روتین طرف هستید که همه کس آن را می شناسند و درکی از آن دارند؛ باله. رقصی که در آن رقصنده نیاز به ورزیدگی و انعطاف بالایی دارد. آرونوفسکی با همین یک جمله فیلمی ساخته به واقع بدیع و بی نظیر.


    سکانس آغازین قوی سیاه، جزو بهترین های تاریخ است. تلفیق نگاه خاص آرونوفسکی با شناخت دقیق و مفهومی او از تکنیک های سینمایی، قطعا شبیه هیچ کار پیش از آن نیست. تنها شبیه جرأت و جسارت جکسون پولاک است که قلم مو را از روی تابلو برداشت و شروع به زخمه زدن بدون تماس با تابلو، بر آن کرد. دوربین استدی کم آرونوفسکی با یک میزانسن پیچیده و مفهومی، سکانسی می آفریند که بیننده را در آن غرق می کند. بیننده هیچ چیز نمی بیند به جز زیبایی در فضایی معلق، مانند نسیمی در حرکت، بدون برش و کات های مشخص. برای هر کارگردان و فیلمبرداری ساخت چنین سکانسی، دیوانگی محض است. دوربین مانند قلم موی پولاک بدون تماس با هیچ چیز و خط فرضی نقش عشق و نفرت بر تابلوی پرده نقره ای می زند. نتیجه کار تابلویی عظیم به بزرگی و مختصات تابلوهای عظیم پولاک و به زیبایی و لطافت اشعار پل اِلوار است، به نمایشنامه های عشق و نفرت شکسپیر می ماند و به ناب بودن تفکرات بونوئل، به نغزی شعر سعدی و به استحکام اهرام ثلاثه. هنرمند واقعی، وارث تمام تاریخ است. آرونوفسکی دم از پاکی و خیانت می زند، از زیبایی و زشتی، عشق و نفرت، شک و یقین، غم و شادی و شکست و موفقیت می گوید. آنچنان عمقی به امری روتین میدهد که خود نیز در پایان با بالرین اش در آن غرق می شود.


    به همین میزان بسنده می کنم زیرا قصد بنده این نیست که تحلیلی از قوی سیاه ارائه دهم چون اگر تحلیل عقب تر از فیلم باشد، قطعا جفا در حق سازنده است. قصد بنده آن است که بگویم نگاه آرونوفسکی به امری روتین، عمیق است، آنقدر عمیق که: هر کسی از ظن خود شد یار من، از درون من نجست اسرار من.

    ارادتمند؛ علی
    LuCiFer, Seyyedalif, 10farman و 1 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.


  7. 6 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  8. #13
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم...
    Seyyedalif آواتار ها
    وضعیت : Seyyedalif آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 74
    سپاس ها : 227
    سپاس شده 298 در 61 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 355 تاپیک

    پاسخ : Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    علی جان واقعا ممنونم که در این بحث شرکت کردید. باید بگویم که وقتی متوجه شدم شما برای این تحلیل پستی ارسال کردید واقعا خوشحال و مشتاق شدم. چرا که به برکت بخش ارزشگذاری مدت هاست با نگاه تیز بین و متفاوت شما آشنا هستم. مطالبی هم که در ابتدا ذکر کردید نظر لطف شما به بنده است و این قلم هنوز جای کار دارد. اما پبرامون مباحث مطرح شده...
    باید قبول کنیم که گاهی اوقات اصطلاحات در نظر افراد معانی متفاوتی دارند. اعتراف می کنم که دقیقا مفهوم مورد نظر شما از هنر متعالی - که آنرا مذموم خواندید - را متوجه نشدم. و سعی کردم که با توجه به فضای کلی متن، به برداشتی برسم اما برداشتم باز یک برداشت قطعی نبود. اگر منظور شما این است که اثری را صرفا به علت دارا بودن مفاهیم اصطلاحا ارزشی، به عنوان مثال داستان زندگی حضرت نوح؛ هنر متعالی بنامیم... یا چون فیلمی را چون به نفع فلان جناح سیاسی بود ارزشمند بخوانیم... بله. کاملا با فرمایش شما موافقم. اما اگر...

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    تکنیک ناب بدون مفهوم را نپذیر
    این جا مفهوم به چه معناست؟ فکر می کنم به همان معنای محتواست. همان «چه چیزی بگوییم» که در کنار «چگونه بگوییم» دو رسالت بزرگ هنرمند را رقم میزند. و «چگونه بگوییم» نیز همان تکنیک است. به عقیده من هر یک از این ها به تنهایی قفلی را باز نمی کند، هر دو اگر با هم باشند می توانند مفید واقع شوند. عرض کردم با برداشت اولم از هنر متعالی مخالفم. اما اگر هنرمتعالی را به هنری بگوییم که محتوا دارد، درد دارد و دغدغه ای برای بودنش دارد، باید اعلام کنم که کاملا با این هنر موافقم. چرا؟ خواهش می کنم استدلال مرا منصفانه بخوانید:
    «انسان» بدون شک از «هنر» مفهوم والاتری است. در این جای قضیه که بحثی نیست. به محض این که صحبت از مافوق می شود، «حد» و «حریم» نیز در کنارش می آید. یعنی هنر تا جایی اجازه پرواز دارد. اگر هنر بی ادبانه حریم های انسانی را شکست، آنگاه مطرود است. بلافاصله نگویید که: هنر را محدود نکن! هنر نا محدود است!... بله کاملا درست است که هنر نا محدود است. درست مثل انسان که اختیار انجام هر کاری را دارد. هنری که حدود خودش را شناخته و هنری که حدود خود را نشناخته. و من در مقام یک انسان که خود را بالاتر از هنر می دانم، حق مسلم خود می دانم که به هنری که حدش را نشناخته خرده بگیرم. ببینید... اشتباه برداشت نشود، هنری که از نظر منِ انسان، مذموم است، ماهیت خود را از دست نداده... هنوز هم هنر است. ممکن است از لحاظ تکنیکی فوقالعاده قوی باشد... اما بی ادبی کرده... باید توبیخ شود. از من انسان نخواهید که از «حقوق انسانی» خود بگذرم.

    شما تصور کنید که فیلمی بارویکرد ترویج همجنسگرایی با بهترین تکنیک و ظرافت تولید شود. موضوعی که با هر ملاکی امری ناپسند است. شما اصلا به زوایای دینی قضیه (که طبق همه ی ادیان باز هم مذموم است) نگاه نکنید. از نگاه انسانی به قضیه نگاه کنید. ببینید... هنر به انسان تعرض کرد. آیا این حرف درستی است که روی رویکرد فیلم ان قلت نیاوریم چون از لحاظ تکنیکی قوی بوده؟ یا چون نگاه فیلمساز به این قضیه بوده و نگاهش محترم است؟

    اگر بخش تحلیل اطلس ابری را مطالعه کرده باشید بنده در آنجا هم در نظری که برای تحلیل گذاشتم به لایه زیرین فکری فیلم که در آنجا تناسخ بود اشاره کردم و بیان مسائل این چنینی را رسالت انسانی «تحلیلگر» می دانم. یادم می آید در مقاله ای که هرگز چاپش نکردم اشاره به بی هویتی سینمای امروز در برابر سینمای کلاسیک کردم. دورانی که در سینما حرف اول را دغدغه می زد. دغدغه های فکری فریتس لانگ در همه ی فیلم هایش هویداست. یا چاپلین... یا همین برگمنی که مدام او را می ستایم دغدغه ی مرگ داشت... دغدغه ی خدا داشت... کدام فیلمساز امروز دغدغه دارد؟

    البته باید بگویم که لفظ «هنر متعالی» به نظر نمی رسد لفظ مناسبی باشد و بهتر است هنر متعالی را این گونه که ذکر شد تفسیر می کنیم با نام دیگری بخوانیمش.

    علی جان حقیقتا با خواندن هر جمله ی شما بیشتر با قلم صادقتان که مشخص است حامل چه تجربه های گران بهایی است آشنا می شدم و از همه مهمتر با ذهن پویا و مسئله مدارتان. فقط کلام اساتید نیاز به تفسیر اساتید دارد. همین شد که نوجوان کارآموزی مثل من دچار سوال شد. اگر بی ادبی کردم ببخشید. باز هم صمیمانه از این که در بحث شرکت کردید متشکرم و مایه شعف و دلگرمی؛ ارادتمند.
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.


    و این ها که دنیای ما را ساختند...

  9. 3 کاربر از پست مفید Seyyedalif سپاس کرده اند .


  10. #14
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,694 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    ممنون، بنده از علاقمندان آرونوفسکی هستم. قوی سیاه از شاهکارهای تاریخ سینماست و بحث و نظر در مورد آن بسیار جذاب. می شود ساعت ها در مورد هر سکانس آن بحث کرد و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد.
    اما برویم سر بحثی که در حاشیه تحلیل شکل گرفت.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    تکنیک ناب بدون مفهوم را نپذیر
    مثال برای روشن شدن این مورد بسیار است و البته ربطی به بحث تعالی و ارزش هم ندارد. تکنیک و فن در سینما و هنر یک امر واضح و مشخص است. به طور مثال کوبریک در بسیاری از آثارش قاب هایی با پرسپکتیو تک نقطه ای گرفته، این فن باید به مفهومی مرتبط باشد. شما در هر جا، هر زمان، هر مکان و هر داستانی نمی توانید از این تکنیک استفاده کنید. باید ابتدا بستر آن را به لحاظ داستانی مهیا کنید، دکوپاژ را بچینید، بازیگران را توجیح کنید و سپس پرسپکتیو تک نقطه ای بگیرید. در فیلمی مثل قوی سیاه لازم است که از دوربین روی دست یا استدی کم استفاده کنید و در جای دیگر باید دوربین را ثابت کنید و کوچکترین لرزشی نداشته باشید. شما زمانی که توانستید کل تکنیک و فن را در راستای هدف و مفهوم قرار دهید،‌ آنگاه فیلم ارزشمندی خواهید داشت. مهم نیست که مفهوم در چه موردی است، مهم آن است که تکنیک منطبق بر مفهوم باشد. در فیلمی حماسی با موسیقی خاص آن باید کار کنید و در فیلمی رمنس، بر طبق فضا باید موسیقی را بسازید. هر قدر این ها کوچک شوند و ریزتر و جزئی تر به آن پرداخته شود، شما فیلم بهتری خواهید داشت. مهم نیست که فیلم کمدی است یا اکشن، رئال است یا سورئال، مهم آن است که تکنیک در خدمت مفهوم باشد، نه صرفا برای خودنمایی.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Seyyedalif نمایش پست ها
    «انسان» بدون شک از «هنر» مفهوم والاتری است. در این جای قضیه که بحثی نیست.
    علی جان، اتفاقا مشکل از همین ابتدا شروع می شود. بحث تعاریف است. هنر مفهومی بسیار بسیار بسیار ساده تر از آن چیزی است که شما و تفکرتان آن را تعریف می کنید و این تعریف قطعا دست و پای ابتدا خودتان و سپس دیگران را خواهد بست. در جایی تعریف هنر بدین صورت آمده است:
    "هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شوند."

    البته بنده نظرم کاملا منطبق بر این تعریف نیست ولی بسیار به آن نزدیک است. شما در این جملات چیزی شبیه تعالی و ارزش می بینید؟ حد و مرز می بینید؟ نگاه مثبت و منفی می بینید؟ زشت و زیبا می بینید؟
    پس آیا هنر زیبایی است؟ پس در این صورت کاریکاتور بطور مشخص هنر نیست. آیا هنر زشتی است؟ خیر این هم نیست. هنر زاده ذهن خلاق انسانی است. این خلاقیت مفهوم دارد، حال از دید فردی مثل شما برخی موارد مفهوم منفی دارد و از دید یک هوموسکسوال بسیار هم مثبت است. شما چشمتان را یک بار بشویید، آنگاه خواهید دید که هنر هنرمند در خلق اثر است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Seyyedalif نمایش پست ها
    هنری که از نظر منِ انسان، مذموم است، ماهیت خود را از دست نداده... هنوز هم هنر است. ممکن است از لحاظ تکنیکی فوقالعاده قوی باشد... اما بی ادبی کرده... باید توبیخ شود. از من انسان نخواهید که از «حقوق انسانی» خود بگذرم.
    اولا شما به عنوان یک شخص مطرح هستید نه مفهوم کلی انسانی و البته حق اظهار نظر دارید و بدانید که این اظهار نظر در چارچوب ذهنی خودتان است، پس بجای تمامی انسان ها سخن نگویید. مفهوم انسان و حقوق انسانی چیزی نیست که بتوان به این راحتی و سادگی در مورد آن اظهار نظر کرد. شما با مبناهای ذهنی خودتان به موضوعات می نگرید و یک شخص دیگر در فرانسه با مبنا و زاویه نگاهی دیگر.
    فقط برای یک لحظه خود را بجای شخصی قرار دهید که به هر دلیل و در هر شرایطی، یک علاقمندی به هم جنس خود دارد. برخی آن را بروز می دهند و برخی دیگر خیر. می دانید در همین ایران یک پیشرفت هایی در این زمینه شده و دیگر مثل گذشته آنها را کتک نمی زنند و مطرودشان نمی کنند، در بدترین حالت به آنها بمانند یک مریض می نگرند. نگاه این که یک هم جنسگرا، متجاوز به حقوق انسان هاست، سال هاست که از تفکرات گردانندگان و سیاست گذاران حذف شده. البته بحث بنده این مصداق نیست اما چون شما گفتید و بسیاری از بزرگان هنر هم در شاهکارهایشان از این مفهوم و مفاهیم اروتیک استفاده فراوان برده اند، مثال را گسترش دادم. بگذارید مثال دیگر بزنم؛ بنده پیکاسو را به عنوان اسطوره هنر تاریخ می ستایم، ذهن خلاق پیکاسو تکرار ناشدنی است و حیرت انگیزترین کاری که از ایشان دیدم، Les Demoiselles d'Avignon است. یک تابلو اروتیک. همان طور که بهترین کار کوبریک eyes wide shut است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Seyyedalif نمایش پست ها
    شما تصور کنید که فیلمی بارویکرد ترویج همجنسگرایی با بهترین تکنیک و ظرافت تولید شود. موضوعی که با هر ملاکی امری ناپسند است. شما اصلا به زوایای دینی قضیه (که طبق همه ی ادیان باز هم مذموم است) نگاه نکنید. از نگاه انسانی به قضیه نگاه کنید. ببینید... هنر به انسان تعرض کرد.
    بسیار نکته جالبی است. خوشبختانه بنده هوموسکسوال نیستم که در دفاع این انگ به بنده چسبیده شود اما دقیقا همین جمله ای را که شما گفتید: "هنر به انسان تعرض کرد." یک بار فکر کنید، آن طرف قضیه هم همین بحث است. بحث تجاوز به حقوق یک انسان هوموسکسوال.
    عرض بنده اینه که سعی کنیم در هر حال و هر جا خود را مدار جهان ندانیم. درد و دغدغه، تعالی و ارزش؛ اینها از جنس هنر نیست، از جنس هنرمند است.

    بسیاری از صحبت های بنده ماند برای ادامه بحث...
    FFKIA و Seyyedalif به این پست علاقمند بوده اند.


  11. 5 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  12. #15
    Kevin 007 آواتار ها
    وضعیت : Kevin 007 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2013
    نوشته ها : 10
    سپاس ها : 0
    سپاس شده 11 در 8 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 38 تاپیک

    پاسخ : Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    راستش بحث های شماها خیلی سنگینه!من در سینما تجربه های زیادی دارم.سال هاست که در سینما یک محقق کوچک هستم و درباره چیزهای مختلف تحقیق میکنم.ولی راستش رو بگم نصف کم تره حرفاتون رو نفهمیدم علی و علی جان.

  13. کاربر روبرو از پست مفید Kevin 007 سپاس کرده است .


  14. #16
    niloofarii آواتار ها
    وضعیت : niloofarii آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2013
    سن: 26
    نوشته ها : 82
    سپاس ها : 139
    سپاس شده 159 در 53 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 29 تاپیک

    پاسخ : Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    تا چند مدت بعد از دیدن این فیلم حس میکردم همش باید دنبال یک راز مهمی بگردم تو زندگیم!!!
    موسیقیش که خیلی بار مهمی و به دووووووش میکشید! کلااز فیلمهایی که بعدش فکر ادمو به چالش میکشه خوشم میاد .
    عالی عالی

  15. کاربر روبرو از پست مفید niloofarii سپاس کرده است .


  16. #17
    A.R
    AnathemA
    A.R آواتار ها
    وضعیت : A.R آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Sep 2011
    نوشته ها : 250
    سپاس ها : 183
    سپاس شده 550 در 182 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 459 تاپیک

    پاسخ : Cwa.88- تحليل و بررسي فيلـــــــم قوی سیاه (Black Swan)

    فقط و فقط و فقط میشه گفت که این فیلم یک شاهکار، به معنای واقعی کلمه ست...

    دوستان کم کم باید بریم سراغ فیلم نوح دارن آرونوفسکی بزرگ!!
    امتیاز فیلم در imdb فعلا 8.4 هست...
    Through the tears I watched you fly
    Far away from me

    « Daniel & Vincent Cavanagh »

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دانلود موسیقی متن فیلم Black Swan
    توسط Dexter. در انجمن بخش موسيقـــي فیلــــــــم
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 08-04-2013, 11:00
  2. معرفي فيلم قوي سياه Black Swan
    توسط sepide در انجمن معـرفی فیــلم‌های جهان (آزاد)
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: 07-14-2013, 17:43
  3. یک قوی سیاه - تحلیلی متفاوت از Black Swan
    توسط minizoro در انجمن بخش آزاد تحلیل و بررسي فيلمهاي جهان
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 04-05-2013, 17:01
  4. پوسترهای فیلم زنی در سیاهی (Woman in Black) [با بازی دنیل رادکلیف]
    توسط AloneDreamer در انجمن پــوستــرهـای فیــلم هــای ســال 2012
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 12-22-2011, 22:07
  5. بحث و بررسی فیلم Black Swan در سینمای هفته
    توسط ScarFace در انجمن سينماي هفته جهان
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: 05-14-2011, 20:19

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •