سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh ارزشگذاری فیلـم Mwr.36- ارزشگذاری فیلـــم: هیولاهای حیات وحش جنوب (2012)

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج نظرسنجی: امتياز شما به فيلم «هیولاهای حیات وحش جنوب»؟

رأی دهندگان
3. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • 5 ستاره - عالی

    0 0%
  • 4 ستاره - خيلي خوب

    0 0%
  • 3 ستاره - خوب

    0 0%
  • 2 ستاره - متوسط

    2 66.67%
  • 1 ستاره - ضعيف

    1 33.33%
  • 0 - بي ارزش

    0 0%
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
نمایش شاخه ای5علاقمندی ها
  • 5 ارسال شده توسط Ali

موضوع: Mwr.36- ارزشگذاری فیلـــم: هیولاهای حیات وحش جنوب (2012)

  1. #1
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,695 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Mwr.36- ارزشگذاری فیلـــم: هیولاهای حیات وحش جنوب (2012)


    هیولاهای حیات وحش جنوب (Beasts of the Southern Wild)

    نام: 036Beasts of the Southern Wild.jpg نمایش: 195 اندازه: 43.3 کیلو بایت


    اطلاعات فیلم

    کارگردان: بن زیتلین
    نویسنده:
    بن زیتلین - لوسی الیبار
    طراح تولید: الکس دی‌گرلاندو
    موسيقي:
    بن زیتلین - دن رومر
    تدوین: کروکت دوب - افونسو گونکالوس
    تهیه کننده: مایکل گوتوالد - دن جنوی - جش پن


    بازیگران

    گوانژان والیس: هاشپاپی
    وایت هنری: وینک
    لیوی ایسترلی: جن باتیسه
    لول لندس: والروس


    خلاصه داستان

    هاشپاپی دختر شش ساله رشدیافته در طبیعت وحشی است که با پدرش، وینک، زندگی می‌کند. پدرش او را با سختگیری و تربیت خاصی بزرگ می کند. سیل و اتفاقاتی جدید مسیر زندگی آنها و افراد منطقه را تغییر می‌دهد...


    يادداشت منتقدان
    احمد منادی(MoonCity)
    سال 2012 آنچنان به فیلم‌های سیاسی گره خورده است که اگر این سال را سال فیلم‌های سیاسی گوناگون بنامیم حرفی به گزاف نگفته‌ایم، و اینار با «هیولاهای حیات وحش جنوب» و در یک قالب دیگر. «هیولاهای حیات وحش جنوب» فیلمی با نگاه متفاوت است، فیلمی با نگاهی هوشمندانه... نگاهی از پشت نقاب یک کودک!... به واقع نشان دادن نگاه کودکان برای رسیدن به مقصود بسیار هوشمندانه بوده است، زیرا نگاه کودکانه بسیار متقاعد کننده‌تر و البته زهر دارتر است!!!
    در «هیولاهای حیات وحش جنوب» ما شاهد قشر محروم آمریکا هستیم، و مردمانی که در عین سختی لذت زندگی را با تمام وجود چشیده‌اند، در دهکده این اهالی دغدغه‌ها تفاوت دارد، آنها به دنبال ثروت و رفاه بیشتر نیستند، آنان به دنبال استقلال هستند. به دنبال آزادی واقعی.
    این دهکده یک جهان کوچک است، در این جهان کوچک هستند افرادی که با طوفانی پا به فرار گذاشته و از دلبستگی‌ها و عقاید خود دور میشوند، افرادی که آن اندازه استوار و مقید به آرما‌ن‌های خود هستند که نه تنها طوفان، بلکه مرگ نیز نمیتواند آنها را از اعتقادشان دور کند و آنانند که الگو میشوند برای جهانیان (اشاره به الگو گیری هاشپاپی از پدر خود)
    "بن زیتلین" کارگردان این فیلم بسیار زیبا از این دو گروه و نتیجه کار آنان، باور خود را به مخاطب القا میکند و آن هم با استفاده از نگاه یک کودک (هاشپاپی)... قسمت‌های پایانی فیلم هاشپاپی که در دوران بسیار سختی است با کشتی به رستوران میرود، رستورانی که برای او رفاه، آسایش و آغوش مادرانه را دارد (به عقیده بنده آن زن درون رستوران، مادر هاشپاپی است) اما هاشپاپی این راحتی و آسایش را نمی‌پذیرد و زندگی به سبک پدر خود (یعنی همان استقلال طلبی تا پای مرگ) را انتخاب مینماید... و حتی در برابر حیوانات وحشی می‌ایستد (حیوانات وحشی نماد همان انسا‌هایی هستند که استقلال مردم دهکده آنان را به خطر می‌اندازند، خواه سیاستمداران باشند و خواه افراد غیر سیاستمدار )
    "بن زیتلین" با اولین ساخته خود نشان داد که کارگردانی هوشمند است، جدای از داستان سبک کار او نیز قابل ستایش است، همه چیز در آن دهکده واقعی است، گویی در حال مشاهده یک مستند اجتماعی هستیم، بازی گرفتن از کودکی که برای اولین بار است بازی در برابر دوربین را تجربه میکند آن هم در این سطح بسیار ستودنی است.
    در مجموع با وجود ضعف‌هایی در تدوین و فیلم‌برداری «هیولاهای حیات وحش جنوب» نمره قبولی متوسطی را میگیرد.
    در مورد این فیلم‌ سخن و تفسیر بسیار است که البته در پارامترهای ارزشگذاری نمیگنجد و آن را به زمان دیگری موکول مینمایم.

    فرشاد بخشی (F-Gladiator)
    هاشپاپی، دختر بچه 9 ساله‌ای که در یکی از جنوبی‌ترین ایالت‌های آمریکا به همراه پدرش زندگی می‌کند، یکی از رویاپردازترین ذهن‌ها را دارد. او و پدرش در شهر کوچکی هستند که در طول سال مورد هجوم طوفان‌های بسیاری قرار گرفته است، بنابراین حیات مردم این شهر کوچک و گرم با مشکلات بسیاری روبرو است. پدر هاشپاپی مردی است که پس از ترک ناگهانی همسرش، دچار از هم گسیختگی روحی و روانی شده و تمام انگیزه‌هایش برای زندگی را از دست داده است و حتی از هاشپاپی نیز به همین دلیل متنفر است. شاید دلیل وی این باشد که هر حرکت دخترک، پدر را به یاد همسرش می‌اندازد، چرا که از خاطرات وی پیداست که مادر نیز رویاپرداز و جسور بوده است. البته هاشپاپی نیز همین حس را دارد، به گونه‌ای که در خیالاتش مادر را تصور کرده وبرای وی اتفاقات روزی که سپری کرده را تعریف می‌کند. نکته جالب داستان اینجاست که پدر زمانی با دخترش مهربان و صمیمی است که در حال صحبت کردن در مورد مادر وی هستند. این مسئله باعث شده تا هاشپاپی نیز در رویاهایش به دنبال مادر باشد تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی خوشی را سپری کنند. در این میان داستان دیگری نیز شروع می‌شود و آن رها شدن هیولاها از زندان یخی‌شان است. با گرم‌تر شدن هوا یخ‌ها ذوب شده و هیولا‌ها گرفتار شده آزاد شده و به سوی ناکجا‌ آباد رهسپار می‌شوند.هر چه فیلم به جلو می‌رود، هاشپاپی نیز از تخیلات کودکانه خود فاصله بیشتری می‌گیرد. نقطه اوج این امر زمانیست که متوجه می‌شود پدرش با مشکلات قلبی روبرو است. با اینکه پدرش در ناراحت کردن او از هیچ کاری دریغ نکرده است، اما به نظر می‌رسد هدفش از این کار این بوده است که هاشپاپی را برای اتفاقاتی که ممکن است در نبود او بی‌افتد، آماده کند. تمام آزارهای پدر در نهایت موجب این می‌شود که دخترک کم کم از رویاهای کودکانه خود فاصله بگیرد و بلوغ بیشتری پیدا کند. این مسئله زمانی نمود بیشتری دارد که هاشپاپی زنی را که به نظر مادرش بود را ترک می‌گوید تا برای کمک به پدرش به شهرشان برگردد، او با این کار بر روی تمام رویاهایش پا گذاشته وبه دنیای آدم بزرگ‌ها می‌رود. حتی هیولاها نیز به امر واقفند و در مقابل او سر تعظیم فرود می‌آورند. این در حالیست که دیگر اعضای شهر نیز شاهد این صحنه هستند و از نظر من این مشکل بزرگ فیلم است. حتی قبل‌تر از آن به هیچ وجه وجود هیولاها در فیلم توجیه شدنی نیست، چرا که در حوالی محل زندگی هاشپاپی منطقه‌ای نیست تا یخچال داشته باشد. یخچال‌‌های طبیعی در شمال آمریکا وجود دارد و اینکه موجودات بدون متوقف شدن، تا جنوب آمریکا سفر کرده باشند غیر منطقی به نظر می‌رسد. البته این که شاید آن‌ها زاییده تخیلات هاشپاپی باشند دور از ذهن نیست، ولی این تا پیش از پایان فیلم است، جایی که دیگر اهالی شهر هم شاهد این موجودات هستند.
    مشاهده نقش‌آفرینی دختر بچه‌ای 9 ساله در فیلمی که با تمام شرایط آن ناآشناست، بسیار هیجان‌انگریز است. کوانجانه والاس با زیبایی هرچه تمام‌تر توانسته تا از پس این نقش بربیاید و آن را مال خود کند. حتی روایت فیلم با صدای وی نیز حرکت هوشمندانه‌ای بود، چرا که بیننده را به درون زندگی وی می‌کشد و آن را باورپذیرتر می‌کند. اما اینکه از دوربین متحرک برای واقعی‌تر کردن فیلم استفاده شود، کار اشتباهی به نظر می‌آید. چرا که در خیلی از سکانس‌ها به طبع شرایط، دوربین یا از اتفاقات جا می‌ماند و یا جلوتر از آن حرکت می‌کند.
    بین زیتلین 40 ساله در اولین فیلمش کار بزرگی انجام داده است، چرا که نام خود را بین بزرگان سینما قرار داده و فیلمش تنه به تنه آثار آنان می‌زند. همانطور که اشاره شد، مشکل عمده فیلم را در فیلمنامه آن می‌بینم، چرا که نتوانسته بین دنیای کودکانه و واقعیت زندگی بزرگسالان تفکیک قائل شود. نمونه هم پایان فیلم است، بیننده تا پایان تصور می‌کند موجودات از ذهن هاشپاپی نشأت گرفته‌اند، اما ناگهان تمام تصورات فرو می‌ریزد و فیلم بدون هیچ توضیح دیگری پایان می‌یابد.
    در کل فیلم را اثر خوبی می‌بینم که میل به بهتر شدن دارد، ولی به دلیل کم تجربگی سازنده نمی‌تواند به آن دست پیدا کند. به جز فیلمنامه و یک سری مشکلات فنی که دیگر تبدیل به ملزومات سینمای حال حاضر شده است، فیلم را رضایت‌بخش و لذت‌بخش می‌دانم.
    سام محسنى (Death Magnetic)
    هیولاهای حیات وحش جنوب بدون شک از بهترین فیلم های سال گذشته و از بهترین فیلم های اول یک کارگردان(اگر نه در تمام دوران، حداقل در ده سال گذشته ) است. هر چند می توان تفسیر هایی متفاوت از این فیلم داشت، برای من، این فیلم روایتی بود از آخرالزمانی آشنا برای بشریتو سفری در رویا ها و واقعیت ذهن یک دختر شجاع کوچک . و واقعیت این است که تصاویر و مفاهیم فیلم به همان سادگی که نشان داده شده اند، نیستند و پیامی فراتر از آن را به مخاطب می دهند.

    به بیانی ساده تر، کلیشه هایی که در فیلم می بینیم، (خوش حالی اعضای دهکده ، مست کردن ،پدری الکلی، دختر کوچک قهرمان ماجرا و ...) به فراتر از یک کلیشه و به یک "الگو" تبدیل می شوند. پدر "هاشپاپی"، یک پدر مست نیست;بلکه پدریست الگو که همانند قهرمانان بزرگ دارای برتری،ضعف، نگرانی و ... است و خود هاشپاپی صرفا یک دختر کوچک شجاع نیست که در برابر بوفالو های عظیم الجثه می ایستد.بلکه می توان خود او را یک "جادو" دانست که نمی توان متوجه شد که آیا مخاطب دارد رویا های او را می بیند و یا واقعیت را؟و مردم دهکده ی زیبای Bathtub، نه تنها نشان دهنده ی مردم آن دهکده ی مخصوص، بلکه نشان دهنده ی مردمی هستند که به همراهشان در این جهان زندگی می کنیم.

    پس از پایان فیلم و تمام شدن سفر جادویی تان به همراه هاشپاپی، مجبور می شوید تا فیلم را دوباره ببینید و بیش تر بفهمید و بیش تر پیدا کنید و این زیبایی و قدرت این فیلم است.
    علی معصومی (Ali)
    هیولاهای حیات وحش جنوب، آن روی دیگر اجتماع امریکایی است که در کمتر فیلمی به آن پرداخته می شود. مردم ساکن در فیلم، شبیه به سرخپوستانی هستند که بر سر نادانی تمدن سالار از میان رفتند. هر چند برای از میان بردن و پایان بر این تفکر در فیلم اخیر هم تلاش هایی وجود دارد اما در نهایت اقلیت ناسازگار بر اکثریت طبیعت ستیز چیره می شود.فقر و کمبود امکانات در این اجتماع جایگاهی ندارد زیرا این اجتماع ثروت محور یا قدرت محور نیست که داشتن یا نداشتن آن موجب سربلندی یا سرافکندگی باشد. اجتماع ساکن در حیات وحش جنوب، آنچنان ساده و بی آلایش است که چشم هر انسان متمدن و خو گرفته با فرهنگ و آداب مدرنیته را خیره می کند. شخصیت های فیلم بمانند اکثر فیلم های دیگر در هر سکانس لباس و آرایش خاصی ندارند، آنها در همه جا و همه وقت یک رنگند. روز و شب شان به بطالت روابط بیهوده نمی گذرد. درد سیاست و تورم و روزمرگی ندارند. آنها باید از کودکی فرا گیرند که چطور با طبیعت خو گرفته و در دامانش به شادی زیست کنند. تفاوتی هم بین زن و مرد نیست، همه و همه در کنار هم زندگی آرام همراه با سختی و مشکلات خاص خود را دارند.

    می خواهم سخن در مورد تفاسیر و برداشت های اجتماعی از فیلم اخیر را کوتاه کرده و به نکات مهمتری از سینمای فیلم اخیر بپردازم. سینمای سورئال خاص فیلم اخیر در تاریخ سینما بی مانند است. نگاه سورئال و گاه فانتزی کودکی به هستی و مصائب و مشکلات پیش رویش، هر انسان متفکری را جادو می کند. سبک شجاعانه و جسارت بی حد کارگردان با روایت خاص از داستانی دو خطی، تماشاگر آشنا با سینما را مقهور قدرت تفکر هاشپاپی می کند. قهرمانی کم نظیر در تاریخ سینما که همچنان که خوی وحشی دارد اما در جای خود بسیار رمانتیک است. او جمع اضداد است و این یکی از دلایل موفقیت ساخت چنین کاراکتری است.

    فیلم هیچ حد و مرزی برای حقیقت و رویا، جادو و خیال و عشق و نفرت قائل نیست. هیچ گاه نمی توان گفت که چه چیز حقیقت و چه چیز فانتزی است. کل داستان فیلم می تواند فانتزی باشد، وجود هاشپاپی می تواند فانتزی باشد، پدر او می تواند فانتزی باشد، دوستان هاشپاپی،‌ معلم اش، فضای داستان و... هر چیز و هر کس ممکن است که فانتزی باشد یا نباشد. ممکن است یک سکانس حقیقی و سکانس بعد فانتزی باشد. از این وجه فیلم تابع قانون خاصی نیست و این به جذابیت بیان داستان بسیار می افزاید.
    هیولاهای حیات وحش جنوب، لبریز از عشق، جسارت و ساختارشکنی است. ساختار شکنی به مفهوم عبور از چارچوب های نانوشته سینما و بهره گیری از ذهن خلاق و به پرواز در آوردن پرنده خیال در فضایی پر از بایدها و نبایدها.

    با تمام این احوال فیلم دارای ایراداتی در زمینه ادیت، فیلمبرداری، جلوه های ویژه است. اما همین مقدار سبک شناسی و سادگی در فیلمسازی آینده درخشانی را برای بن زیتلین فیلم اولی به همراه خواهد داشت.

    جدول ارزشگذارى

    احمد منادی فرشاد بخشی سام محسنی علی معصومی ستاره نهایی نمره نهایی (از 10)
    6.5



    © 2013 by CinemaCenter. All rights reserved



    ویرایش توسط Ali : 11-21-2013 در ساعت 00:11
    Cussed, F-Gladiator, MoonCity و 2 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.



  2. # ADS
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. گروه خبری - بیوگرافی کتایون ریاحی (اختصاصی سینماسنتر)
    توسط autumn63 در انجمن بيوگرافي هاي سينماگران ايراني ( اختصاصي سينماسنتر)
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: 09-01-2017, 19:58
  2. جشنواره نوروزی انتخاب برترین های 1391-2012(برترین فیلم 2012)
    توسط Anti Trust در انجمن بخش آزاد فيــــلم هـــاي سيــنمايــي
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 02-09-2014, 16:29
  3. تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.05- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 2012 (2012)
    توسط FFKIA در انجمن ريليزهاي رسمي گروه تحلیل و بررسي سينماي جهان
    پاسخ ها: 34
    آخرين نوشته: 04-18-2013, 19:21
  4. نسخه دوم کارخانه هیولاسازی- دانشگاه هیولاها در راه است.
    توسط Sherlockii در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-14-2012, 12:07

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •