سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20
نمایش شاخه ای26علاقمندی ها

موضوع: Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,634 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    نام فیلم: شیکاگو
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Chicago1.jpg
مشاهده: 2224
حجم:  74.8 کیلو بایت
    اطلاعات فیلم
    کارگردان : راب مارشال
    تهیه کنندگان : اسکات روبین، شین چافین
    فیلمنامه : بیل کاندون، باب فوسه،
    موسیقی متن : جان کندر
    تدوین : مارتین والش
    فیلم بردار: دایون بیبی
    بازیگران
    ریچارد گیر: بیلی فلین
    کاترین زتاجونز: ولما کلی
    رنه زلوگر: روکسی هارت
    کوئین لطیفه: ماترون ماما مورتون
    جان سی رایلی: آموس هارت
    اطلاعات دیگر
    ژانر : کمدی ؛ جنایی، موزیکال
    درجه نمایش: Pg-13
    توزیع کننده : میراماکس فیلم، استوری لاین اینترتیمنت
    اکران : 24 ژانویه 2003(آمریکا)
    مدت زمان فیلم : 113 دقیقه
    محصول کشور : آمریکا، آلمان
    زبان فیلم : انگلیسی
    بودجه فیلم: 45 میلیون دلار
    فروش : 170 میلیون دلار
    افتخارات و جوایز
    نامزد دریافت 13 جایزه اسکار و برنده 6 جایزه اسکار در سال 2003
    برنده اسکار بهترین فیلم
    برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای کاترین زتاجونز
    برنده اسکار بهترین تدوین
    برنده اسکار بهترین کارگردان هنری
    برنده اسکار بهترین طراحی لباس
    برنده اسکار بهترین صدا
    تحلیل و بررسی از رحیم حنیفه پور (شاهین)
    HEARTLESS, Anti Trust, autumn63 و 3 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #2
    SHAHIN آواتار ها
    وضعیت : SHAHIN آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2010
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 403
    سپاس ها : 556
    سپاس شده 1,014 در 296 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 262 تاپیک

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Chicago2.jpg
مشاهده: 9312
حجم:  55.6 کیلو بایت
    تحليل و بررسي فيلم شيكاگو
    تحليل فیلم
    مقدمه
    در سال 2002 هیاهوی فیلم پیانیست در ایران به مراتب بیشتر از فیلم شیکاگو بود و علت آن شاید این بود که فیلم شیکاگو موزیکال است، بخصوص که سراسر فیلم فضای Jazz در نیمه اول قرن بیستم را دارد. به همین خاطر تماشاگران ایرانی کمتر توانستند با این فیلم موزیکال ارتباط برقرار کنند و برعکس علاقمندان موسیقی، که حتی به سینما علاقه ای ندارند اغلب جزو طرفداران این فیلم محسوب میشوند.

    تحليل فيلم
    فيلم با ريتم سريع جاز و هياهوي كلابهاي موسيقي مخصوص شيكاگو آغاز مي شود. زنها و مردهايي كه سرشار از لذت موسيقي جاز محبوب سال 1929 ميلادي منتظر ورود ستاره محبوب خود هستند. در اين ميان دوربين بر روي چشمهايي كه محو جذابيت اين صحنه هاست ثابت مي گردد. سكانس بعدي، دوربين قدمهاي سست و لرزان ورود ولما كلي (با بازي كاترين زتاجونز)، ستاره جاز را تعقيب مي كند. حركات دوربين در پيگيري حالات جسمي وي، اضطراب درونيش را نمايان مي سازد. از گفتگوي ولما با كارگردان صحنه متوجه تغييري ناگهاني در اجراي وي مي شويم. زوج هنري ولما كه ورونيكا (خواهر ولما) نام دارد غايب است. فعل و انفعالات درون اتاق پرو و تفنگ خونيني كه ولما مخفي مي كند اضطراب وجودي ولما را به مخاطب منتقل مي كند. و يك معما نيز در ذهن بيننده شكل مي گيرد. يمقتول كيست و چرا ولما مرتكب قتل شده است؟

    اجراي تك نفره ولما بر روي صحنه آغاز مي گردد و هنگام اجراي وي دوربين از صحنه، بر روي زن ديگري (با بازي رنه زلوگر) زوم مي كند. معمايي ديگر؟ اين زن كيست؟ دوربين نماي نزديكي از چشمهاي اين زن مي گيرد و ما از درون چشمهاي او به روياي دروني او مي رويم و متوجه عشق شديد اين زن به دنياي موسيقي مي شويم. صداي مردي از پشت سر او را از دنياي مجازي به دنياي واقعي بازمي گرداند. از حركات مرد مشخص است كه با او رابطه عميق و دوستانه‌اي دارد. با اوج گرفتن اجراي ولما و موسيقي جاز، رابطه بين اين زن و مرد هم اوج گرفته و متوجه رابطه عميق اين زن و مرد مي شويم البته رابطه‌اي سطحي و فقط شهواني...
    زن متاهلي كه با يك جوان رابطه برقرار كرده تا پله صعودي براي رسيدن به عشقش باشد. اين نهايت آرزوي اين زن است كه خود را به خاطر آن فروخته است، اما در پايان اين رابطه، مرد جوان مشخصاً اقرار مي كند كه تمام حرفها و اميدهايي كه به او داده واهي بوده و او را فريب داده است. اين براي زن غيرقابل تحمل است و در يك لحظه همه چيزش را از دست رفته مي بيند و در اوج خشم مرد را به قتل مي رساند. از طرفي ديگر در پايان اجراي ولما، پليس براي دستگيري او وارد كلاب مي شود. چه ارتباطي بين ولما و آن زن وجود دارد. شباهت زندگي اين دو چيست؟ دقيقاً آخرين اجراي ولما كلي، زماني است حدود يك ماه پيش، كه راكسي با اين مرد آشنا شده و او وعده جايگزيني او را به جاي ولما داده است.

    شهرت، خيانت، فريب، دروغ و در نهايت خشم و انتقام (قتل) در اين سكانس هاي ابتدايي فيلم خودنمايي مي كند. صفاتي كه هم سبب شهرت و هم باعث سقوط انسان مي گردند. شوهر و خواهر ولما به او خيانت كرده اند و هم دوست پسر راكسي او را فريب داده است و در نهايت هر دو زن مرتكب قتل شده اند و راهي زندان مي شوند. اين ارتباط منطقي بين اين دو زن است كه يكي در اوج شهرت و ديگري در ابتداي راه و آرزوي رسيدن به شهرت در پشت ميله هاي زندان به هم پيوند مي خورد.
    در اين بين تلاشهاي شوهر زحمتكش و شريف و بي خبر از همه جاي راكسي براي حفظ آبروي او به جايي نمي رسد. در اين سكانس فرق يك مرد به تمام معنا و عاشق واقعي (ايمس) و يك مرد حيوان صفت به خوبي نمايان مي گردد.
    در هنگام بازجويي از راكسي و ايمس و حمايت هاي ايمس از همسرش، راكسي به روياي درونش مي رود (در واقع ما يك زن روياپرداز را مي شناسيم كه در روياهايش به آرزوهايش فكر مي كند و چالش ها و افكار دروني او را در قالب رويا ميبنيم) جايي كه آهنگي را به همسرش تقديم مي كند و در وصف او مي خواند. او ما را با صفات خوب ايمس در مقابل صفات بد خودش آشنا مي كند و عشق ساده و خالص مردش را تشريح مي كند. اما وقتي ايمس از خيانت همسرش مطلع مي گردد تغيير موضع داده و دست از حمايت برمي دارد و در روياي راكسي تبديل به مردي سست عنصر مي گردد. اينها همه منفعت طلبي راكسي را نشان مي دهد كه ديد او نسبت به انسانها و جامعه ديدي منفعت طلبانه مي باشد.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Logo1.png
مشاهده: 4944
حجم:  35.3 کیلو بایت
    فضاها با استفاده از رنگهاي خاكستري و تيره در طول فيلم در اوقاتي كه سختي و رنج شخصيت هاي سقوط كرده فيلم نمايش داده مي شود كارايي شاخصي دارند و در زماني كه چه در واقعيت و چه رويا جاز اجرا مي شود رنگهاي متنوع و شاد كه نشان دهنده شادي و نشاط شخصيتهاست به كار گرفته شده است.
    در سكانس بعدي كه ورود راكسي را نمايش مي دهد با فضاي زندان زنان آشنا مي شويم و ابتدا با مدير نگهبانها، تمامي صحنه ها و همچنین معرفي شخصيت ها بصورت موزيكال براي بيننده نمايش داده مي شود. ماما مورتون خودش را با موسيقي جاز (در روياي راكسي) معرفي مي كند. او شخصيتي محكم و قوي و از طرفي مهربان دارد و اين بستگي به طرف مقابل دارد كه اگر خواسته هاي ماما را انجام دهد (با پرداخت رشوه) او نيز بسيار مهربانانه برخورد مي نمايد. در همين حين راكسي، ولما كلي ستاره مشهور جاز را مي بيند كه از تيترشدنش در يكي از مجلات معتبر بسيار خوشنود به نظر مي رسد.
    شب هنگام در سرماي سلولها صداي چك چك آب و حركت انگشتان نگهبانان بر روي ميله هاي سرد و آهنين زندان ريتم خاصي دارد كه نويد يك موسيقي جاز ديگر را مي دهد و در اين اجرا راكسي با شش هم بندي خود كه همگي مرتكب قتل شده اند آشنا مي گردد. همگي از بيگناهي خود مي گويند. در حقيقت، در اين سكانس شخصيت هايي كه مرتكب قتل شده اند از مخاطب انتظار دارند با آنها همذات پنداري كند. آنها شرحي به بيينده از شرايطي كه درون آن قرار گرفته اند ارائه مي دهند تا متقاعدشان كنند كه چرا مرتكب قتل شده اند و مخاطب باید به مانند يك قاضي و ناظر غايب به بيگناهي آنها راي بدهد.
    اين سكانس به مانند يك دادگاه انساني است كه تمامي انسانها را به تفكر در مورد اشخاصي وا مي دارد كه به عللي مرتكب گناهي شده اند و با توضيحات قانع كننده خود درخواست تبرئه شدن توسط مردم (هيئت منصفه) را دارند. با مشاهده اين سكانس مطمئناً زنها حس همذات پنداري بيشتري با اين شخصيتها برقرار مي كنند ولي براي مردها اينطور نيست چون طرف منفي قضيه در اين سكانس به وضوح مردها هستند و بخاطر همين يك حس فمينستي در فيلم موج ميزند. رنگ غالب در اين سكانس بيشتر قرمز است. اين به دليل حس خونخواهي و يادآوري صحنه‌هاي خونين قتل در ذهن بيننده است كه در قالب پارچه‌هاي قرمز رنگ (جايگزين خون) به كار گرفته شده است. البته اين متهمين دلايلشان از ديد خودشان قانع كننده مي باشد و ممكن است بسياري اين دلايل را قبول نداشته باشند و با آنها ارتباط برقرار نكنند.

    راكسي بطور اتفاقي از نفوذ ولما نزد ماما (نقش پول) مطلع مي گردد و قصد دارد از ولما كانالي براي خود بسازد كه هم از مجازات اعدام رهايي پيدا كند و هم به عشق خود كه همانا به روي صحنه رفتن است برسد. اما ولما در همان برخورد اول با او مثل يك موجود بي‌ارزش رفتار مي كند و او را از خود طرد مي كند (غرور ولماست كه راكسي را در نزد او بي ارزش نشان مي دهد). در همين اوقات ماما مورتون كه نگاه زيركانه اي نسبت به آينده راكسي دارد براي او پيشنهاداتي دارد...
    سكانس بعدي به معرفي شخصيت سوم فيلم، بيلي فلين (با بازي ريچارد گير) مي پردازد. ما در اين قسمت شاهد معرفي موزيكال از زبان خود بيلي فلين و در واقع درون يكي ديگر از روياپردازي هاي راكسي هستيم (در اجراي موزيكال اين سكانس نيز نورپردازي و رنگ غالب، قرمز در نظر گرفته شده است تا حس عشق و شهوت به بيننده القا گردد). ماما از شخصيت بيلي و نفوذش در دادگاه مي گويد و اينكه هيچگاه بازنده نشده است. بيلي فلين از ديد راكسي شخصيتي است كه به خاطر ميليونر بودن به پول اهميت نمي دهد و فقط عشق نزد او در اولويت است ولي حقيقت چيز ديگري است و بيلي از راكسي 5000 دلار دستمزد مي خواهد.

    راكسي چنين پولي ندارد و خودش را به او پيشنهاد مي كند (اين زماني است كه انسان از ناچاري تن به هر كاري مي دهد) ولي فلين فقط پول را مي شناسد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Logo2.png
مشاهده: 6151
حجم:  10.6 کیلو بایت
    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    بيلي فلين وكيل كاركشته و حرفه اي با 2000دلار (اين مبلغ را همسر فداكار راكسي تهيه كرده است) كار وكالت راكسي را با طرح نقشه اي زيركانه آغاز مي كند. در قدم اول با شناختي كه از جامعه و رسانه ها و مردم شهر دارد ميخواهد حس همدردي آنها را به سوي موكلش جلب نمايد. به همين دلیل يك داستان زندگي غيرواقعي ولي تلخ و اشك آور براي راكسي تهيه كرده و توجه رسانه ها را به سمت يك زن بيگناه (نه قاتل خيانتكار) جلب مي نمايد.
    سكانس مهم بعدي زماني است كه خبرنگاران رسانه‌ها براي مصاحبه با راكسي كه بيلي او را همراهي مي كند آنها را سوال پيچ مي‌كنند. از همان آغاز سكانس كه خبرنگاران به طرف آنها هجوم مي آورند به خوبي مي توان به هوش و ذكاوت بيلي در شناخت از جامعه روز آمريكا پي برد كه چطور توجه اكثر رسانه ها را به سمت راكسي جلب کرده است. همچنين در اين سكانس باز هم به روياي راكسي مي رويم و چالش دروني جديد او را مي بينيم كه رسانه ها به صورت عروسك هاي خيمه شب بازي نمايش داده شده اند كه در واقع سكان گرداننده همه آنها به دست بيلي فلين مي باشد. در انتهاي اين سكانس يكي از خبرنگارها كه ابتدا معتقد به غيرواقعي بودن داستان راكسي است با يك چرخش به حقيقت گويي او اعتراف مي كند. از نگاههاي اين خبرنگار به بيلي و ليوان آشاميدني كه در آخر روياي راكسي به بيلي مي دهد و او آن را مثل آب خوردن سر مي كشد متوجه ارتباط اين زن با بيلي براي موفقيت نقشه او مي شويم. در واقع اين خبرنگار با بيلي همدست بوده و به اين طريق مثل آب خوردن رسانه ها را متقاعد به بي گناهي راكسي مي نمايند و اين از چاپ سريع خبرها در روزنامه ها و بازتاب آن مشخص مي گردد.
    راكسي در حد يك اسطوره مشهور مي گردد به طوريكه جوانان اسم او را روي دستشان خالكوبي مي كنند. شهرت او نام آلكاپون كه اسطوره اي در اين شهر است را پاك مي كند. مجسمه او را دختربچه ها به خانه مي برند و زنها مدل موي او را تقليد مي نمايند. سلول راكسي پر از گلها و هدايايي مي گردد كه مردم براي ابراز همدردي با او فرستاده اند. ظاهراً شرايط براي اولين اجراي راكسي بر روي صحنه نيز آماده شده است. آيا اين رويا به حقيقت بدل خواهدشد؟

    اين پيشرفت ناگهاني باعث غرور راكسي مي گردد. زندگي سطح پايين با ايمس را ديگر نمي پسندد و خواننده هاي مشهور جاز را پايين تر از خود مي داند. اينها چكيده افكار دروني جديد راكسي است. تفكرات راكسي نشان از فساد جامعه دارد. جامعه اي كه از يك قاتل، يك هنرمند ساخته است. ضمناً پيام اين پلان اين است كه پشت هر موفقيت داستان هاي عجيبي نهفته است و هر پيشرفتي بهايي دارد.
    از سويي ديگر، ولما كه ديگر فراموش شده است و نزد مردم جذابيتي ندارد درصدد بر ميايد كه از طريق راكسي دوباره اوج بگيرد. در واقع اين ترفند، نصيحت ماما مورتون به ولما مي باشد. ادامه اين سكانس نمايش نااميدي ولما و در حقيقت التماس يك ستاره افول كرده به يك ستاره جديد براي بقا در صحنه به صورت يك زوج هنري است. اما راكسي با غرور ولما را از خود مي راند.
    اما هميشه در بر روي يك پاشنه نمي چرخد و در همين شب داستان ديگري در حال شكل گيري است. مجرمي جديد و زيبا كه بيلي فلين وكالت آن را به عهده دارد، زني كه همسر خيانتكار خود را همراه با دو زن در رختخواب ديده و او را به قتل رسانده است.
    در واقع اين كار خدا و سرنوشت است كه هميشه دستي بالاي دست ديگري هست ولي انسان از اين پندها درس نمي گيرد و به محض اوج گرفتن گذشته خود را فراموش مي كند و غرق در غرور دست انسانهاي فرو افتاده و مايوس را پس مي زند.
    راكسي كه افول كرده و رسانه ها را متوجه سوژه جديد مي بيند با زيركي در ذهن خود نقشه‌اي طراحي مي كند. دوربين، نمايي بسته از صورت و چشمهاي راكسي ميگيرد كه موذيانه وجود يك بچه را در شكم خود سوژه جديد روزنامه كرده است. او حالا شناخت عميقي از جامعه پيدا كرده است و به موقع حس ترحم مردم را به سوي خود جلب مي كند.
    سكانس بعدي اختصاص به تحليل يكي ديگر از شخصيت هاي فيلم دارد. اين سكانس اختصاص به تجزيه و تحليل حالات دروني ايمس شوهر راكسي دارد. در واقع در اين پلان ما با خصوصيات انساني ساده، زحمتكش، وفادار و عاشق و از قشر ضعيف جامعه آشنا مي شويم. ايمس نماينده انسانهايي است كه در جامعه با يك زندگي ساده و معمولي و با درآمدي كم ولي از راه درست و با زحمت زياد امورات خود را مي گذرانند و از دغل بازي و سياستي كه درون جامعه در جريان است بي اطلاع هستند. بيلي كه دقيقاً نقطه مقابل ايمس مي باشد به او اطلاع مي دهد كه پدر نوزادي كه قرار است به دنيا بيايد او نيست. عكس العمل ايمس فقط در حد حرف است. انساني مثل او به قدري دلرحم است كه حتي در بدترين شرايط هم راكسي را خواهد بخشيد.

    بيلي به ملاقات راكسي مي رود و او را غرق در غرور مي بيند. او حتي حرفهاي بيلي را قبول ندارد و ديگر براي او ارزشي قايل نيست ولي بيلي كه يك حرفه اي است به او يك ديالوگ مهم مي گويد: "شهرت تو ساختگيه، تو شمعي در بادي، ظرف دو هفته همه تورو فراموش مي كنن اينجا شيكاگوست"
    اشاره به اينكه انسانهاي پوشالي و مجازي در جامعه، فوراً از اذهان عمومي پاك مي شوند. ستاره هايي كه تيتر يك روزنامه‌ها هستند و به يكباره فرو افتاده و فراموش مي شوند گويي كه سالهاست مرده اند. جامعه اي اين‌چنيني بسيار بي رحم است. اينها را در اين ديالوگ، بيلي به راكسي تفهيم مي كند تا او بفهمد چيزي به جز يك توهم نيست و اين غرور اوست كه او را بزرگ كرده است.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Logo1.png
مشاهده: 4944
حجم:  35.3 کیلو بایت
    در سكانس بعدي خبر اعدام يكي از هم بندي هاي راكسي او را به چالشي ديگر در تفكراتش مي برد. زندگي كاترين هلينسكي را ما در روياي جديد راكسي مي بينيم. زني كه به سوي مرگ مي رود. اولين زني است كه از اين زندان اعدام مي گردد. روزي او پله‌هاي ترقي و شهرت را پيمود و از پله‌هاي ترقي در بندبازي بالا رفت اما حالا از پله هايي بالا مي رود كه او را به سمت طناب دار مي برد و اين تاكيد مجدد داستان بر صعودها و افول هاي انسان است كه هر لحظه و با يك اشتباه به سراغ انسان مي‌آيد. اين درس بزرگي براي راكسي است كه به موقع از غرور خود دست بردارد و نصيحت هاي بيلي را آويزه گوش خود كند. و اين دليل موفقيت انسانهايي است كه در اوج غرور به يكباره با تلنگري به خود آمده و دست از غرور بيجا بر ميدارند تا فنا نشوند.
    سكانس دادگاه را بيلي براي راكسي به يك سيرك تشبيه مي كند و همه اينها را يك بازي براي سرگرمي مي داند. سيستم قضايي يك جامعه مريض، به طنز و همراه با موسيقي جاز در روياي راكسي به چالش كشيده مي شود. در اين صحنه هم رنگ غالب سرخ است و كارگردان در اكثر دقايق فيلم از جلوه هاي زنانه و اندام شهوت انگيز آنها براي جذابيت پلان ها بهره برده تا همراه با خشونت و قتل يك زمينه لطيف هم مكمل باشد.

    از زبان بيلي سيستم قضايي آن روزگار شيكاگو براي ما توضيح داده مي شود. ديالوگ "با اين پولكهايي كه تو چشاشونه چجوري مي بينن" به كوري عدالت در سيستم قضايي اشاره دارد. دادگاهي كه با فريب و دروغ به راحتي متقاعد مي گردد. هيئت منصفه اي كه با ديدن جوراب و پاي برهنه راكسي خود را مي بازند و يك وكيل كار كشته كه مو به موي اينها را مي داند و به خوبي از آن بهره مي برد و در نهايت راكسي به عنوان يك زن كه اقدام به دفاع از خود كرده ترحم دادگاه و مردم را به سوی خود جلب مي كند. او با راهنمايي هاي بيلي نقش يك زن مظلوم را خوب بازي مي كند و اشك همه را در مي آورد.
    زماني كه ختم دادگاه اعلام مي شود مردي ديگر توسط يك زن در وسط شهر شيكاگو به قتل مي رسد و تمامي رسانه ها به سمت جريان جديد، هيجان و قهرمان جديد هجوم مي برند تا تيتر روزنامه ها همچنان هيجان انگيز باشد، تا صاحبان رسانه ها به درآمد زايي هنگفت خود ادامه دهند.
    راكسي هارت بيگناه شناخته شده و آزاد مي گردد ولي مشكل اينجاست كه ديگر ستاره شهر نيست و رسانه ها به او توجهي ندارند. او نيز مانند ولما كلي ديگر كهنه شده است و مردم به سوژه‌اي جديد نياز دارند. يك هيجان جديد و يك ماجراي جديد كه دل همه را بدست آورد كه شامل راكسي نيست. انسانها در جوامع اينچنيني به همين راحتي بي ارزش شده و مانند دستمالي كثيف به دور انداخته مي شوند و روز جديد با افراد جديد آغاز مي گردد.

    راكسي پيگير عشق خود، يعني خواننده شدن است ولي حتي معمولي ترين كلابهاي شهر هم به او اعتمادي ندارند. در اين ميان ولما از راه مي رسد و به او پيشنهاد همكاري مي دهد. زوج قاتل شيكاگو كه هر دو سرنوشتي يكسان داشته اند و روزي هركدام ستاره مردم بوده اند و نام آنها سروصداي زيادي به پا كرده است. تئاتر شهر شيكاگو به زودي جايگاه اين دو مي گردد و همكاري مشترك دو قاتل و دو عاشق جاز بالاخره نتيجه مي دهد و مشهور مي شوند.
    اجراي آخر فيلم، زوج ولما و راكسي نيز حرفهاي زيادي از دردهاي جامعه دارد. "هيچ چيز موندني نيست" يكي از ديالوگ هاي اين اجراست كه اشاره به كنار رفتن نام هاي مشهور و محو شدن در گذر زمان است. زماني كه گرد و غبار ستاره ها را فرا مي گيرد و نزد اذهان عمومي از يادها مي روند. زندگي در عين زيبايي بسيار بي رحم است. روزي در اوجي و روزي ديگر حتي نامت را هم به ياد نمي آورند. ولما و راكسي هر دو در كشاكش بازي روزگار پخته شده و درس خود را فراگرفته اند. غرور از ذهن آنها رخت بسته و موفقيت و شهرت جاي آن را گرفته است. اين اتفاق تا چه زماني ادامه خواهد داشت؟
    نتيجه گيري:
    كشور آمریکا به سرزمین فرصت ها شهرت دارد. در این کشور می توان فرصت هایی طلايي براي پيمودن ره صدساله را در يك شب به دست آورد. داستان فیلم تحسین شده شیکاگو نیز در باره همین مسئله است. داستان زندگي دو زن، يكي براي به دست آوردن شهرت و ديگري براي حفظ شهرت و همچنين برای فرار از واقعیت های تلخ زندگی شان است و این دو این موفقیت را در شهر شیکاگو و در رقص و آواز جستجو می کنند. فیلم به شرایط بحرانی و ناعادلانه جوامع می پردازد، خصوصا در زندان ها و دادگاه ها و رسانه های جمعی و به شیوه ای طنز جوامع دروغین را نقد می کند. داستان فيلم انسانهاي متفاوت از پايين ترين قشر جامعه تا بالاترين اقشار جامعه را به چالش مي كشد. شخصيت ها در اين فيلم بسته به شرايط، زمان و... متغير هستند و رنگ عوض مي كنند. به جز ايمس شوهر راكسي كه شخصيتي ثابت دارد و در حقيقت تنها شخصيت باثبات داستان است. در نقطه مقابل ايمس بيلي قرار دارد كه بسته به شرايط دائماً درحال تغيير است و ثانيه اي شخصيت ثابتي ندارد. راكسي و ولما هر دو شخصيتي شهرت طلب، منفعت طلب و مغرور دارند. عواملي كه باعث شهرت و بالعكس باعث سقوط انسان مي گردند در فيلم نمايش داده مي شود. درس ديگري كه از فيلم مي توان گرفت اين است كه در بدترين شرايط (در زندان و در انتظار اعدام) مي توان به موفقيت اميد داشت و هرگز نبايد نااميد بود. بايد شرايط زمان و جامعه را شناخت تا به موفقيت رسيد. برگ برنده اي كه بيلي هميشه در دست دارد همين جامعه شناسي قوي اوست. در همين عصر حاضر انسانهايي هستند كه با جامعه شناسي صحيح و شناخت اصحاب رسانه ها به موفقيت هاي زيادي مي رسند. البته هميشه رسيدن به موفقيت بي دردسر نيست و خيلي از اوقات بهاي گزافي دارد.

    يكي ديگر از آموزه هاي داستان شيكاگو، فراموش شدن ستاره ها نزد جامعه و جرايد مي باشد. چندين سال قبل اين موضوع، دستمايه فيلمي گرانبها به نام سانست بلوار بود. فيلم، زندگي هنرپيشه اي مشهور و ستاره سينماي افول كرده را نمايش مي داد كه در انتها رواني مي شود و معشوقه اش را به قتل مي رساند. در فيلم شيكاگو نيز ستاره ها به راحتي افول كرده و فراموش مي شوند. سرنوشت بسياري از ستاره ها كه فراموش مي شوند و دچار افسردگي روحي مي گردند همينطور است.
    فيلم به شدت از سيستم قضايي انتقاد كرده است و در برخي موارد حتي سيستم بيمار قضاوت را به سخره گرفته است. دادگاهي كه بايد بيگناهي انساني را تشخيص بدهد فقط تحت تاثير جامعه بيمار است.
    در انتها بايد گفت شيكاگو فيلمي است بسيار خوب با بازيهاي خوب و همچنين داراي پيام هاي فراوان و درس هاي بزرگ از زندگي در گذر زمان در جوامع دروغين و متلون امروزي. فيلمي با رنگهاي شاد در اجراها و بهره گيري از موسيقي جاز و جذابيت هاي زنانه براي جذب مخاطب.

    تحلیل و بررسی از رحیم حنیفه پور (شاهین)
    با تشکر از فرخ FFKIA بابت گرافیک و مهناز عزیز RASHNOبابت ویراستاری
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Logo2.png
مشاهده: 6151
حجم:  10.6 کیلو بایت
    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    تحلیل و بررسی از رحیم حنیفه پور (شاهین)
    ویرایش توسط FFKIA : 12-27-2013 در ساعت 18:04
    m6gpower, mhtd, amirmlk2000 و 14 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.




  4. #3
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,634 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)



    با سلام خدمت کاربران گرامی

    با تشکر از شاهین عزیز بابت تحلیل فیلم شیکاگو، تحلیل از هم اکنون قابل مطالعه میباشد.

    ارادتمند... مدیر گروه تحلیل و بررسی سینماسنتر
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  5. 15 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  6. #4
    SHAHIN آواتار ها
    وضعیت : SHAHIN آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2010
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 403
    سپاس ها : 556
    سپاس شده 1,014 در 296 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 262 تاپیک

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)


    با تشکر از فرخ عزیز مدیریت سایت سینما سنتر که در این مدت طولانی مشوق من بودند تا دوباره به نوشتن تحلیلی دیگر دست بزنم ...
    بی شک اگر حمایت های شما نبود این ممکن نبود و از دوستان عزیز خواهش می کنم به مانند سابق انتقاد و ایرادهای تحلیل رو همین جا مطرح کنند تا در تحلیل بعدی که تحلیل فیلم هابیت هست با کاری کم ایرادتر خدمت شما برسم ...

    ممنون از توجه شما دوستانی که وقت ارزشمند خودتون رو برای مطالعه تحلیل این حقیر می گذارید ...
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.



  7. 3 کاربر از پست مفید SHAHIN سپاس کرده اند .


  8. #5
    من تو را دوست دارم.. دیگری تو را دوست دارد.. دیگری دیگری را دوست دارد.. و این چنین است که ما تنهاییم
    Bloo آواتار ها
    وضعیت : Bloo آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 60
    سپاس ها : 857
    سپاس شده 74 در 32 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 236 تاپیک

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    ممنون از همه زحمات واقعا عالی بود کلی حال کردیم برامون واجب شد که این فیلم و نگاه کنیم :دی
    شب قراریست که ستارگان برای بوسیدن ماه میگذارند"چه زیباست شرم زمین"که خودرابه خواب میزند







  9. کاربر روبرو از پست مفید Bloo سپاس کرده است .


  10. #6
    “در این بازیگر خانه ی دنیا هر کسی یک جور بازی می کند تا هنگام مرگش برسد.” -_-
    shahin1 آواتار ها
    وضعیت : shahin1 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jun 2013
    سن: 24
    نوشته ها : 407
    سپاس ها : 375
    سپاس شده 1,252 در 383 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 287 تاپیک

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    نقل قول نوشته اصلی توسط SHAHIN نمایش پست ها
    حلیل بعدی که تحلیل فیلم هابیت هست
    هابیت 1 یا 2 ؟

    در ضمن خسته نباشی. تحلیل بسیار خوبی بود. و کامل و دقیق . هر چند فیلمو هنوز ندیدم


    سینما یعنی گفت وگوی این دو نفر


  11. کاربر روبرو از پست مفید shahin1 سپاس کرده است .


  12. #7
    CaPiTaNo FuTuRo آواتار ها
    وضعیت : CaPiTaNo FuTuRo آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Oct 2011
    محل سکونت : شیراز
    نوشته ها : 403
    سپاس ها : 1,386
    سپاس شده 1,578 در 349 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 885 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    شیکاگو رو همین چند وقت پیش دیدم!!
    بدترین تجربه من در این سال.....


  13. کاربر روبرو از پست مفید CaPiTaNo FuTuRo سپاس کرده است .


  14. #8
    SHAHIN آواتار ها
    وضعیت : SHAHIN آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2010
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 403
    سپاس ها : 556
    سپاس شده 1,014 در 296 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 262 تاپیک

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Bloo نمایش پست ها
    ممنون از همه زحمات واقعا عالی بود کلی حال کردیم برامون واجب شد که این فیلم و نگاه کنیم :دی
    سلام دوست عزیز

    ممنون از توجهتون به تحلیل بنده ...

    به نظر من دیدن فیلمهای موزیکال در ایران خیلی سخت هست چون ما ایرانی جماعت سخت با اینطور فیلمها ارتباط برقرار می کنیم و اون هم به دلیل این هست که پیشینه اپرا و ... رو در کشورمون نداشتیم و فقط در حد خیمه شب بازی و سیاه بازی زمانهای قدیم بوده و الان وجود نداره ... ولی باز هم پیشنهاد می کنم این فیلم ارزشمند رو برای یک بار هم که شده ببینید ...



  15. #9
    SHAHIN آواتار ها
    وضعیت : SHAHIN آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2010
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 403
    سپاس ها : 556
    سپاس شده 1,014 در 296 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 262 تاپیک

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahin1 نمایش پست ها
    هابیت 1 یا 2 ؟

    در ضمن خسته نباشی. تحلیل بسیار خوبی بود. و کامل و دقیق . هر چند فیلمو هنوز ندیدم
    سلام دوست هم نام من ... امیدوارم خوب و خوش باشی ...
    ممنون که تحلیل من رو مطالعه کردی ...

    تحلیل هابیت 1 رو در دستورکار دارم (هابیت: سفر غیرمنتظره) ....
    هابیت 2 تازه اکران شده و باید حالا منتظر باشیم تا فروش نهایی اش انجام بشه تا بعد از چند ماه که از اکران فیلم گذشت بتونیم تو تحلیل نظرات منتقدان جهان و استقبال مردم جهان و ... رو هم در تحلیل بیاریم ولی به هر حال برای تحلیل هابیت 2 باید اول تحلیل هابیت 1 رو انجام بده چون پیش نیازش هست ... من کتاب هابیت رو خوندم و با فضای سرزمین میانه آشنایی کاملی دارم تقریباً و تجربه تحلیل ارباب حلقه ها رو هم دارم میخوام سعی کنم تحلیل هابیت خیلی بهتر از تحلیل ارباب حلقه ها در بیاد چون حقیقتاً روی این کتاب و فیلم تعصب خاصی دارم و نمیشه عجولانه کاری ارائه بدم ....
    ویرایش توسط SHAHIN : 12-29-2013 در ساعت 09:45



  16. کاربر روبرو از پست مفید SHAHIN سپاس کرده است .


  17. #10
    SHAHIN آواتار ها
    وضعیت : SHAHIN آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2010
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 403
    سپاس ها : 556
    سپاس شده 1,014 در 296 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 262 تاپیک

    پاسخ : Cwa.90- تحليل و بررسي فيلـــــــم شیکاگو (The Chicago)

    نقل قول نوشته اصلی توسط CaPiTaNo FuTuRo نمایش پست ها
    شیکاگو رو همین چند وقت پیش دیدم!!
    بدترین تجربه من در این سال.....
    سلام دوست گرامی ... ممنون از نظرتون

    متاسفانه عده زیادی در ایران مثل شما با این فیلم ارتباط برقرار نکردن من خودم امسال فیلم موزیکال بینوایان رو به زور تا آخرش دیدم با این حال که خوش ساخت بود ولی بخاطر موزیکال بودنش برام خیلی سخت بود دیدنش ولی ازت میخوام بعد از خوندن تحلیل یک بار دیگه شیکاگو رو ببینی چون این فیلم واقعا خوش ساخت هست و با بقیه فیلمهای موزیکال متفاوت هست ولی بازم اگر دوست نداشتی بهت ایرادی وارد نیست دوست عزیز چون واقعاً برای ما ایرانی ها فیلم موزیکال نامتعارف هست ....

    بازم تشکر از توجه شما ....



  18. کاربر روبرو از پست مفید SHAHIN سپاس کرده است .


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 10-25-2016, 18:51
  2. بحث اپیزودیک کلی فصل دوم سریال Chicago Fire
    توسط ScarFace در انجمن Chicago Fire
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: 05-14-2014, 20:34
  3. مجموعه كامل پرسي جكسون- ريك ريوردن(هر 5 جلد-ترجمه فارسي)
    توسط rah1373 در انجمن کتابخــانه الکترونیکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-07-2013, 09:21
  4. دانلود موسیقی متن فیلم Chicago
    توسط Dexter. در انجمن بخش موسيقـــي فیلــــــــم
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-13-2013, 11:02
  5. معرفی و بحث و تبادل نظر در مورد سریال The Chicago Code
    توسط 1CHAMPION در انجمن ژانر پليسي و جنائي
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 02-11-2011, 15:58

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 7

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •