سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh عباس كیارستمی: ساخت «كپی برابر اصل» مدیون توجه ژولیت بینوش است

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: عباس كیارستمی: ساخت «كپی برابر اصل» مدیون توجه ژولیت بینوش است

  1. #1
    این اون بود!؟ یا اون این بود!؟
    John Christopher Depp II آواتار ها
    وضعیت : John Christopher Depp II آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : فعلا ایران!
    نوشته ها : 220
    سپاس ها : 644
    سپاس شده 339 در 142 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 12 تاپیک

    عباس كیارستمی: ساخت «كپی برابر اصل» مدیون توجه ژولیت بینوش است



    عباس كیارستمی ساخت «كپی برابر اصل» را براساس اتفاقی می داند كه دو دهه قبل برای خود او روی داده است.
    هفته نامه سینمایی «سایت اند ساوند» انگلیس در جدید ترین شماره خود، به نقد فیلم «كپی برابر اصل است»، جدیدترین ساخته عباس كیارستمی پرداخته و به پای صحبت این كارگردان سرشناس ایرانی نشسته است.
    در نقد این فیلم آمده است: ««كپی برابر اصل» دامنه وسیعی از نگرانی های كیارستمی درباره روابط مردان و زنان، زندگی و هنر، بودن و نبودن و واقعیت را در بر می گیرد. البته باید یادآور شد كه كیارستمی قبلا نیز خارج از ایران كار كرده بود در مستند «آ.ب.ث آفریقا» یا در ساخت فیلم «بلیت ها» و در یك اپیزود فیلم «پنج» در اسپانیا.»
    «جف آندرو»، خبرنگار نشریه «سایت اند ساوند» در حاشیه جشنواره كن مصاحبه ای با كیارستمی انجام داد كه در شماره ی اخیر این مجله چاپ شده است.
    كیارستمی در پاسخ به این سوال كه با توجه به الهام گرفتن «كپی برابر اصل » از یك برخورد واقعی، آیا خودتان درگیر این ماجرا بوده اید یا شخص دیگر گفت: «در واقع این فیلم براساس اتفاقی است كه ۱۰، ۱۵ یا شاید ۲۰ سال قبل برای من روی داد. احساس واقعی از زمان ندارم و نمی دانم زنی كه مورد نظر است اگر این فیلم را ببیند، خودش را خواهد شناخت یا خیر. به هرصورت، ما فقط یك روز با هم بودیم و نمی دانم آیا او اصلا این موضوع را به یاد دارد یا خیر؟! من او را یك بار در كنفرانس خبری یكی از فیلم هایم دیدم. به نشانه "بعدا می بینمت" برایش دست تكان دادم. اما در پایان كنفرانس از دری خارج شدم كه تماشاگران اجازه ورود نداشتند و هرگز فرصت صحبت با او را پیدا نكردم.»
    كیارستمی درباره علت اصلی طرح این داستان و ساخت فیلم توضیح داد: «جالب است، من یادم نمی آید چه شد كه من این موضوع را در سفر ژولیت بینوش به تهران با او درمیان گذاشتم. من فقط در حد یك موضوع جالب آن را با بینوش مطرح كردم، اما از واكنش جدی كه در چهره اش بود، تحت تاثیر قرار گرفتم. این مانند زمانیست كه شما مهمانی برای شام دعوت می كنید، اگر از غذا راضی باشد، بیشتر به او تعارف می كنید. به همین دلیل وقتی واكنش بینوش را دیدم، بیشتر از داستان فیلم برای او توضیح دادم. دقیقا مثل این بود كه این داستان یك فیلم نامه نوشته شده بود. اگر من این اتفاق و داستان را برای فرد دیگری غیر از بینوش می گفتم، شاید هرگز این فیلم ساخته نمی شد. در فارسی شعری است كه می گوید «شنونده صاحب سخن را بر سر ذوق آورد.»
    ساخت این فیلم را مدیون توجه ژولیت بینوش هستیم كه داستان را برای او تعریف كردم.»
    كارگردان «خانه دوست كجاست؟» در پاسخ به این كه ژولیت بینوش اولین ستاره ای است كه با او كار كرده است و دلیل انتخاب او گفت: «نه، این گونه نیست. در ابتدا سوالات و تردیدهایی مطرح بود. به خاطر همین به بررسی این مساله پرداختیم كه چگونه به شخصیت او نزدیك تر شویم. ابتدا به نظر می رسید كه او به یكسری مدل ها مانند «آنا ماگنانی» تكیه كند و این می توانست مشكل ساز شود؛ چون من نمی خواستم او به شخص دیگری رجوع كند. من همواره به او می گفتم زنی كه تو نقش او را بازی می كنی كسی جز ژولیت بینوش نیست.»
    وی افزود: «حتی بعد از نمایش فیلم در جشنواره كن بینوش نزد من اعتراف كرد كه نگران است مردم فكر كنند وی مانند آن زن است. من به او گفتم كه نباید هرگز این مساله را در هیچ جا بپذیرد، هرچند مدت دوماه بینوش در نقش آن زن بازی كرده است.»
    كیارستمی در پاسخ به سوال كه آیا «ویلیام شیمل» را كه قبلا فقط بازیگر تئاتر بوده و در این فیلم نقش نویسنده انگلیسی را بازی می كند، به گونه متفاوتی هدایت كرده است، گفت: «به نوبه خودم فكر نمی كنم كه هیچ كس را هدایت یا كارگردانی كرده باشم. شاید در ابتدا درباره بازی ویلیام شیمل كمی نگران بودم، چراكه به نظر می رسید برخی مواقع او نمی خواهد جنبه هایی از شخصیت اش را بپذیرد، اما در ادامه فهمیدم كمی زمان خواهد برد كه او شخصیت فیلم را باور كند. به خاطر همین به او زمان دادم. اگرچه مدتی زمان برد تا وی نقش خود را بازی كند، اما روزی كه شیمل را دیدم می دانستم كه فقط او می تواند گزینه مناسبی برای این شخصیت باشد.»
    این كارگردان درباره ی این كه اولین بار است فیلم نامه كاملی برای یكی از فیلم هایش نوشته است اظهار كرد: «من مجبور بودم این كار را انجام دهم تا برای فیلم تامین بودجه كنم، اما بعدا از این كار بسیار راضی شدم. در مورد مقید بودن به فیلم نامه نیز باید بگویم در بخش اول ما دقیقا همان طور كه در فیلم نامه آمده بود عمل كردیم. اما در بخش دوم كمی آزادتر بودیم، مخصوصا زمانی كه مطمئن نبودیم تا پایان فیلم برداری چقدر زمان مانده است.»
    برنده نخل طلا در پاسخ به اینكه چرا در برخی صحنه ها، به خصوص در رستوران، ژولیت بینوش و ویلیام شیمل مستقیما با دوربین صحبت می كنند، گفت: «می دانم كه انجام چنین ریسك هایی كمی مصنوعی به نظر برسد، اما باید این ریسك را كرد. هدف من این بود كه ژولیت بینوش مستقیما با مخاطبان مرد خود صحبت كند. برای همین زمانی كه در رستوران فیلم برداری می كردیم، به دور یك میز چهار صندلی قرار دادیم و این دو بازیگر را به گونه ای نشاندیم كه یك دوربین در نزدیكی هریك از آنها قرار داشته باشد.»
    كیارستمی در پاسخ به این كه چرا نقش گردشگر این فیلم را به فیلمنامه نویس معروف «ژان كلود كاریر» داده است، گفت: «ما سال هاست كه رابطه خوبی با هم داریم. من نمی خواستم دیالوگ های این شخصیت توسط بازیگری گفته شود كه صرفا باید آن را حفظ كند. می خواستم شخصی این نقش را بازی كند كه نگاه كوتاهی به شخصیت بیندازد و سپس در این نقش فرو برود. به نظرم «ژان كلود» هوش و تجربه لازم را برای این نقش داشت. این چیزی است كه من از فیلم «طعم گیلاس» آموختم. آن پیرمردی كه من از روی اتفاق برای پایان فیلم انتخاب كردم، یك هدیه بود. او خیلی كم به دیالوگ ها نگاه می كرد، اما واقعا می دانست كه چه بگوید.»
    كارگردان «كپی برابر اصل» در پایان درباره این كه ساخت این فیلم در ایتالیا با بودجه عظیم و عوامل بزرگ تر روند فیلم سازیش را در آینده تغییر خواهد داد،گفت: «باید اظهارات ژولیت بینوش بعد از دریافت جایزه اسكار برای فیلم «بیمار انگلیسی» را تكرار كنم. از او پرسیدند با توجه به این كه اكنون درهالیوود شناخته شده ای آیا می خواهی در آنجا كار كنی؟ كه او در پاسخ گفت، نه می خواهم با كیارستمی كار كنم. من از او نقل قول می كنم، چون دقیقا ایده من را منعكس می كند. من می خواهم به ایران برگردم و امیدوارم فیلم برداری را بزودی آغاز كنم.»
    «كپی برابر اصل» كه به تازگی به بخش رقابتی چهل وهشتمین جشنواره فیلم نیویورك راه یافته است، امسال در جشنواره كن نامزد نخل طلا بود كه جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژولیت بینوش» به همراه آورد.
    داستان این فیلم درباره نویسنده ای است كه كتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می كند ایده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در این سفر او با زنی كه صاحب یك گالری آنتیك است، آشنا می شود و بحث های متعددی درباره اصل بودن و كپی بودن اشیای عتیقه میان آن ها انجام می شود...
    این فیلم برای نمایش در كشورهای آمریكا، فرانسه نیوزلند، استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی،هنگ كنگ، بلژیك و سوئیس به كمپانی های توزیع و پخش فروخته شده است.


  2. # ADS
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تم نوكیا سری 60 ورژن5
    توسط 1CHAMPION در انجمن موبایل
    پاسخ ها: 26
    آخرين نوشته: 10-20-2010, 18:49

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •