سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh ارزشگذاری فیلـم Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج نظرسنجی: امتياز شما به فيلم «زندگی پنهان والتر میتی»؟

رأی دهندگان
2. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • 5 ستاره - عالی

    1 50.00%
  • 4 ستاره - خیلی خوب

    1 50.00%
  • 3 ستاره - خوب

    0 0%
  • 2 ستاره - متوسط

    0 0%
  • 1 ستاره - ضعیف

    0 0%
  • 0 - بی ارزش

    0 0%
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8
نمایش شاخه ای6علاقمندی ها
  • 3 ارسال شده توسط Ali
  • 1 ارسال شده توسط Ali
  • 1 ارسال شده توسط Ali
  • 1 ارسال شده توسط Caligula

موضوع: Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

  1. #1
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,691 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)


    زندگی پنهان والتر ویتی (The Secret Life of Walter Mitty)

    نام: 1.jpg نمایش: 596 اندازه: 63.3 کیلو بایت


    اطلاعات فیلم

    کارگردان: بن استیلر
    نویسنده: استیو کنراد (براساس داستان کوتاهی از جیمز توربر)
    موسيقي: تئودور شاپیرو
    تدوین: گرگ هایدن
    تهیه کننده: استوارت کورنفلد - ساموئل گولدوین جونیور - جان گلدوین - بن استیلر


    بازیگران

    بن استیلر: والتر میتی
    کریستن ویگ: شریل ملهوف


    خلاصه داستان

    والتر در میانسالی همچنان با خیالبافی های روزانه اش زندگی را می گذراند،‌او مسئول بخش تصاویر نشریه لایف است. گم شدن یک نگاتیو باعث تغییراتی در زندگی روتین او می شود...


    يادداشت منتقدان
    فرخ فرمان (FFKIA)
    به نظر من تنها نکته قابل توجه در زندگی پنهان والتر میتی فیلم برداری است و بس!زندگی پنهان والتر میتی علی رغم این که دارای جذابیتی است که برای یکبار هم که شده به دیدن آن بنشینید اما در انتها به این نتیجه خواهید رسید که با ندیدن آن هم چیز مهمی را از دست نمیدادید.
    فیلم پر است از تلفیقات بصری و هنر فیلم بردار اما فاقد داستانی ارزشمند و هدفمند. فیلم نه ابتدای دلچسبی دارد و نه انتهای قابل توجهی. تجربه کارگردانی بن استیلر از دید من بازی ای با جلوه های بصری و تصاویر زیبا از طبیعت و شهر نیست.
    از فیلم لذت خاصی نبردم، هر چند گاهی لحظات جذابی در فیلم وجود داشت که به علت نداشتن مقدمه و موخره قابل توجه، به خودی خود فاقد جذابیت بود.
    از حیث بازیگری هم شاهد اثر قابل توجهی نبودیم.
    از دید من 1 ستاره برای این فیلم بسیار مناسب است که صد البته آن را هم برای فیلم برداری و تدوین آن میتوان در نظر گرفت نه چیز دیگری.
    نازنین اختری (MiSS SAYTA)
    زندگی پنهان والترمیتی فیلم قوی‌ای نبود. زندگیِ یک آدم در ظاهر بی‌دست و پا که فانتزی‌های عجیب و جالبی دارد. سکانس‌های مرتبط با تخیلات والتر، سکانس‌های برجسته‌ی فیلم بودند و به نظر من در باقی دقایق فیلم، شاهد سکانس‌ها و دیالوگ‌های خسته‌کننده هستیم. روند فیلم به گونه‌ای پیش می‌رود که شخصیت اول که در ابتدا فردی ساده و کم‌اثر است، در انتها به قهرمان داستان تبدیل می‌شود.

    احمد منادی (MoonCity)
    فیلم "زندگی پنهان والتر میتی" را میتوان به دو بخش خیال و واقعیت تقسیم کرد، خیال و و اقعیتی که در انتهای فیلم یکسان میشوند و در واقع شاهد به حقیقت پیوستن رویاهای والتر هستیم، والتر که در اوایل فیلم به شدت خیال پرداز است در ادامه‌ی داستان خود به داستانی خیالی تبدیل میشود، پرش از هلیکوپتر، نبرد با کوسه و ماجرای آتشفشان واقعیاتی هستند که از دید افراد دیگر تخیلاتی بیش نیستند. در واقع در این فیلم شاهد روند تبدیل تخیلات والتر به واقعیت بوده‌ایم.

    در مجموع فیلم از لحاظ داستان قابل تامل و از لحاظ فیلمبرداری، تدوین و کارگردانی در حد قابل قبول است.
    سعید مرادی (Caligula)
    والتر شخصیتی دوست داشتنی است. شخصیتی قابل لمس و البته قابل توجه. در ابتدا نیز همین وجه از والتر است که به مذاق بیننده خوش می آید. شخصیتی که دارای ویژگی هایی قابل بحث است. تا اینجای کار همه چیز عالیست. سرگرم شده ایم و درگیرِ وضعیت تاسف بار والتر و جویای اینکه او با این معضل چه خواهد کرد. اما مشکل زمانی خودش را نشان می دهد که نویسنده به جای اینکه چنین شخصیتی را مورد مطالعه قرار دهد و سعی کند ویژگی های بارز آن را به چالش بکشد، سعی می کند از تفکر «بخند تا دنیا به رویت بخندد» برای حل مسائل پیجیده ی والتر استفاده کند. کل ّ علوم روانشناسی و جامعه شناسی و اصولا علم و منطق هم به فنا! درست در همینجاست که نبود یک مغز متفکر و نویسنده ای که واقعا حرفی برای گفتن داشته باشد به شدت خودش را نشان می دهد. شخصیتی که جان می داد برای تحلیل های مدرن، فدای تفکر «نترس، برو جلو، همه چی خودش حل میشه» می گردد. نقب زدن به بسیاری دیگر از مسائل نیز الکن و نیمه تمام باقی می ماند، نظیر: عدم توانایی والتر در برقراری ارتباط، شبکه های اجتماعی (با آن مسئول شبکه که خودش وصله ی ناجوری ست) و یا چگونگی دوستی ِ والتر و پسر شرل (که به نظر تنها برای نشان دادن توانایی والتر در اسکیت سواری بوده) و... . از نیمه ی فیلم به بعد شاهد سر هم بندی های داستانی هستیم. نکته ی ناراحت کننده تر اینکه حتی همین سرهم بندی های داستانی را هم با دقت انجام نداده اند. در چنین فضایی که بیننده ی خاص با ناامیدی روبرو شده، حداقل باید ضرباهنگ را حفظ کرد تا کسی قید باقی فیلم را نزند. اما از همین هم خبری نیست. با این وجود، شوخی های آشنا اما بدیع ِ بن استیلر همچنان سرگم کننده اند. فیلم، مشخصا برای استیلر است. احتمالا به شون پن هم گفته اند که «بیا، دور هم باشیم! میریم کوه».
    ده دقیقه ی ابتدایی ارزش حتی چند بار دیدن را نیز دارد، اما نیمه ی دوم، شاید وقتی دیگر ... !
    سام محسنى (Death Magnetic)
    "زندگی پنهان والتر میتی" شاید چنان زندگی پنهانی هم نباشد ; بیش تر از آن که در فکر و خیال والتر باشیم، در زندگی ناپنهان و واقعی او هستیم. فیلم شروع خوبی ندارد. هر بیننده ای را جذب نمی کند. این دقیقا عکس آن چیزی بود که انتظار داشتم. مشکل فیلم در پیاده کردن داستان است. فیلم وقتی جالب می شود که وارد رویاپردازی "والتر" می شویم اما ایراد فیلم این است که همین رویاپردازی ها بعد از مدتی خسته کنند و قابل پیش بینی می شوند و جذابیت خود را از دست می دهند. تصاویری که از طبیعت گرفته شده اند زیبا هستند اما هیچ کمکی به روایت داستان نمی کنند. درواقع برای مدتی فکر می کردم در حال دیدن فیلم "در دل طبیعت وحشی" شان پن بودم! (که البته فیلم خوبی است) اما "بن استیلر" بالانس خوبی در کارگردانی داستان و آن صحنه های جذاب و زیبا ندارد. شخصیت ها خوب پرداخته نشده اند و "والتر میتی" همان اندک کاریزمایی که در ابتدای فیلم داشت را هم از دست می دهد. به شخصه کاراکتر "شان پن" را دوست داشتم; هرچند خوب پرداخته نشده بود اما حضورش سطح فیلم را تا حدی بالا برد."زندگی پنهان والتر میتی" فیلمی یک بار مصرف و به اصطلاح "کریسمس"ـی است. تماشاگران mainstream از این فیلم لذت خواهند برد. فیلم شروع و پایان محکمی ندارد و رابطه ی رمانتیک "والتر" و "شرل" مصنوعی به نظر می رسد. این فیلم فرصتی از دست رفته بود و می توانست به مراتب بهتر از آن چیزی باشد که هست. در انتها می خواهم این یادداشت کوتاه را با یک نقل قول از فیلم به پایان برسانم :"که دنیا را ببینیم، با چیز های خطرناکی که مواجه شویم، پشت دیوار ها را ببینیم، که نزدیک تر شویم، یک دیگر را پیدا کنیم، و احساس کنیم. این هدف زندگی است."
    فرشاد بخشی (F-Gladiator)
    "زندگی خصوصی والتر میتی" فیلمی است که فقط یک شروع و یک پایان برای آن در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد که سازندگان آن در مورد مسیری که این دو نقطه را به هم پیوند می‌دهد فکر نکرده‌اند.


    داستان خوب شروع می‌شود و با اولین تخیلات والتر می‌توان ارتباط برقرار کرد، اما در ادامه همین تخیلات به مشکل اصلی فیلم بدل می‌شود به طوری که برخی از آن‌ها به کلی بیننده را از موضوع اصلی فیلم منحرف می‌کنند.


    فیلم از دید کلی و بحث هنری عملاً کمبود دارد و اگر سکانس‌های جذاب از طبیعت و به نظر من موسیقی دلنشینش نبود، می‌شد به عنوان یک اثر سبک از آن یاد کرد. با اینکه استیلر کارگردان بدی نیست، اما در اینجا باید یک قدردانی اساسی از مدیر فیلمبرداری‌اش انجام دهد، چرا که همان معدود جذابیت فیلمش را مدیون وی است.


    در کل "زندگی خصوصی والتر میتی" که البته به نظر من عنوانش ارتباطی با خود اثر ندارد، فیلمی کاملاً معمولی است با تعدادی سکانس‌ زیبا از طبیعت و دیگر هیچ...
    علی معصومی (Ali)
    خیالبافی امری عادی در سنین کودکی و نوجوانی بحساب می آید. البته اصطلاح خیالبافی تحلیل متفاوتی از خیال پردازی دارد. شاید بتوان گفت که دو نقطه مقابل یکدیگر و دو جهت مثب و منفی خیال است. خیالبفای بیش از هر چیز در حیطه ضعف انسان و ناتوانی از انجام اموری که بدان علاقمند است، تعریف می شود. در مقابل و در سیستم آموزشی مدرن قدرت و پرورش خیال اهمیت بسزایی در پرورش و ظهور ابداعات و اختراعات دارد که این به خیال پردازی تعبیر می شود.

    متن اخیر قسمتی از یک مقاله در مورد خیال نیست بلکه تعاریفی است که دانستن آن در درک بهتر شخصیت والتر میتی و فیلم کمک شایانی می کند.
    والتر میتی، سرپرست بخش ظهور و آرشیو عکس مجله معتبر لایف (زندگی) است. بخشی که تنها یک کارمند و یک مدیر دارد. محیط کار چنین شخصیتی کاملا ملموس است، محیطی دور از نور، خشک، ساکت و بدور از هرگونه تنش و ارتباطات روزمره بین کارمندان.
    او یک خیال باف (Day Dreamer) است که در دوران میانسالی بیش از یک کودک یا نوجوان به تخیل خود برای فرار از واقعیت زندگی اش پر و بال می دهد. والتر شخصیتی است که در این سن و سال همچنان از ابتدایی ترین توانایی ها که از آن جمله برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه اش است، عاجز است. این مثال و واقعیت های دیگر ذکر شده در داستان کمک بسزایی به فهم آن است که در ابتدای داستان ما با فردی دور از اجتماع، گوشه گیر، خجالتی و بطور کلی شبه غارنشین روبرو هستیم. غار او اتاق کارش است و ارتباط او با دنیا محدود به مسیر خانه تا محل کار و نامه ها و عکس های دریافتی است.
    داستان با ضرب آهنگ بالای ابتدایی، شخصیتی را منعکس می کند که بیشترین کار او خیالبافی و کمترین کارش عمل کردن است. اما در این میان اتفاقات پیرامون او و مجله لایف و البته هدایت شان اوکانل (شان پن) سرانجامی متفاوت و نقطه ای مقابل شروع داستان دارد.
    روند داستان به شکلی است که تماشاگر همراه با والتر که در دقایق ابتدایی خود را در میان انوع و اقسام خیالات عجیب و به نوعی ناتوانایی های وی احساس می کرده، در سفری غریب به فضای رئالی وارد می شود که بیشتر به خیال شبیه است تا حقیقت. فردی که تا دیروز ترس ارتباط گرفتن با یک خانم را دارد، در نهایت خود را در میان راه های صعب العبور و لحظات سختی می بیند که مواجهه با آن کار هر کس نیست.
    از سکانس های زیبای فیلم می توان به لحظه اولین برخورد والتر با شان اشاره کرد. این سکانس جزو بهترین ها است. والتر که تنها و درمانده به نظر می رسد و البته مشغول مکالمه ای احمقانه در ارتفاعات هیمالیا با تاد است، ناگاه و به شیوه ای پست مدرن به شان برخورد می کند که نماد سنت است. کسی که تن به تغییرات نمی دهد و برای تاریخ، تجربه و رئالیته ارزش قائل است.
    فیلم تلفیقی از روزمرگی ها، مشقات، وابستگی ها، خیال ها و دلبستگی های انسان امروزی است. گریز و نقدی به شبکه های اجتماعی دارد، به زندگی تجربی و رئال بها می دهد، قدرت های نهفته انسان ها را مورد دقت قرار داده و آن را قابل عرضه می داند، ارزش کارهایی هر چند کوچک را یادآور می شود، دوست داشتن حقیقی را بررسی می کند و...
    از زیبایی ها و نقاط قوت فیلم آن است که در ابتدا به جهت ورود داستان به خیال پردازی های والتر، بیننده شاهد حجم زیادی از ویژوال افکت است اما با روند داستان در یک سوم پایانی بیننده همچنان تصاویری زیبا، بدیع و خارق العاده مشاهده می کند که هر چند رئال است اما به همان اندازه تصاویر ابتدایی جذاب، مسحور کننده و شگفت انگیز است.
    زندگی پنهان والتر میتی فیلمی بلحاظ تصاویر و فیلمبرداری زیبا، بلحاظ کارگردانی و متن دقیق، بلحاظ عمق و تبدیل مفهوم به تصویر کم نقص و از جهت ریتم متناسب است. در زمانی که کمتر شاهد ایده های نو در فیلمنامه و فیلمسازی هستیم، «زندگی پنهان والتر میتی» یک غنیمت است.

    جدول ارزشگذارى

    فرخ فرمان نازنین اختری احمد منادی سعید مرادی سام محسنی فرشاد بخشی علی معصومی ستاره نهایی نمره نهایی (از 10)
    4.5



    © 2014 by CinemaCenter. All rights reserved



    ویرایش توسط Ali : 04-16-2014 در ساعت 14:53
    FFKIA, Anti Trust و Saffar به این پست علاقمند بوده اند.


  2. 18 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    Anti Trust آواتار ها
    وضعیت : Anti Trust آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2011
    محل سکونت : In Wonderland
    نوشته ها : 3,427
    سپاس ها : 8,330
    سپاس شده 7,918 در 2,129 پست
    یاد شده
    در 10 پست
    تگ شده
    در 952 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

    ممنون از دوستان عزیز گروه ارزشگذاری
    مطالبتون رو خوندم و بزودی این فیلم رو میبینم چون هم از ژانر فیلم خوشم اومد و هم یکی از بازیگران مورد علاقم بن استیلر درش بازی میکنه...و کارگردانی هم میکنه
    و اینکه واسم جالبه دوست عزیزم علی به این فیلم نمره بالایی داده...منو واقعا ترغیب کرد ببینم...هر چند دوست عزیزم فرخ هم یک ستاره داد...
    و کاملا 2 تعریف 180 درجه باهم فرق داشت...و این خیلی خوبه اصولا باید همینطوریم باشه ...دید های مختلف به یک فیلم از فرخ و علی عزیز که نقد کننده های حرفه ای هستند همیشه قبولشون داشتم
    و ورود دوباره سعید عزیز رو به این جمع ارزش گذاری تبریک میگم کسی که خیلی پر باره از نظر منتقد فیلم بود و چون میدونم چقدر اطلاعات بالایی هم از نظر فنی و هم از نظر داستان و بازیگر و کارگردان داره...میتونم بگم واقعا یک تیم حرفه ای این گروه ارزش گذاری رو دارند اداره میکنند...
    من هم سعی میکنم با خوندن بیشتر مطالب شما عزیزان دید خودمر و به فیلم ها بهتر کنم
    با تشکر از بقیه بچه ها نازنین جان و بقیه که همیشه در این گروه نقد های خوب و جضور پر رنگی دارند...مرسی
    Plz...Respect

    The King Is Coming....Yes...Ronaldo Is Here







  5. 3 کاربر از پست مفید Anti Trust سپاس کرده اند .


  6. #3
    ناگهان، چقدر زود دیر می‌شود...!
    F-Gladiator آواتار ها
    وضعیت : F-Gladiator آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jun 2012
    محل سکونت : کرج
    سن: 26
    نوشته ها : 1,290
    سپاس ها : 2,798
    سپاس شده 5,028 در 1,118 پست
    یاد شده
    در 44 پست
    تگ شده
    در 834 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anti Trust نمایش پست ها
    واسم جالبه دوست عزیزم علی به این فیلم نمره بالایی داده...منو واقعا ترغیب کرد ببینم...هر چند دوست عزیزم فرخ هم یک ستاره داد...
    و کاملا 2 تعریف 180 درجه باهم فرق داشت...و این خیلی خوبه اصولا باید همینطوریم باشه ...دید های مختلف به یک فیلم از فرخ و علی عزیز که نقد کننده های حرفه ای هستند همیشه قبولشون داشتم
    امیر جان به خوب نکته‌ای اشاره کردی
    من از همون اول برام این سوال ایجاد شده بود که چرا این تو عزیز تو ارزشگذاری‌ها انقدر با هم اختلاف نظر دارند؟؟؟ یعنی دقیقن این دو نظراتشون در تضاد با هم قرار داره. اگر آقا فرخ به فیلمی امتیاز بالا بدن، بدون شک علی آقا فیلم رو بی‌ارزش می‌دونن و اگر علی آقا فیلمی رو خوب بدونن در مقابل آقا فرخ اون اثر رو به خاک و خون می‌کشن...
    من که فیلمی رو یادم نمیاد که این دو نظرشون در موردش به هم نزدیک باشه و در پی بحث‌هایی که پیش‌تر هم داشتیم نفهمیدیم دلیلش چیه


    پای همه گلدسته‌ها دوباره اعدام صدا
    دوباره مرگ گل سرخ، دوباره‌ها دوباره‌ها
    حریق سبز جنگلا به دست کبریت جنون
    از کاشی‌های آبیمون سر زده فواره خون


  7. 2 کاربر از پست مفید F-Gladiator سپاس کرده اند .


  8. #4
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,691 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

    سلام

    اختلاف در بین بنده و فرخ اصالتی ندارد بلکه این نگاه و نظرات است که گاهی متفاوت است. بحث اختلاف نظر بنده و فرخ عزیز به نظرم ریشه در یک مسئله اساسی و نوع دیدمان نسبت به مسائل دارد. فرخ بیشتر انسانی رئالیته است اما بنده علاوه بر علاقه به رئالیته به انواع دیگر نگاه ها مثل سورئال هم علاقه وافری دارم. بخصوص در این فیلم که تا به امروز و به میزانی که از 2013 فیلم دیدم، بهترین فیلم از نظر بنده همین کار بن استیلر است. این هم به نظرم دلایل بسیار واضح و روشنی دارد که بنده در یادداشتم تا حدودی به اون اشاره کردم. احساس بنده در زمان نوشتن این یادداشت این طور بود که حس کردم این بار بجای نزدیک شدن به نقد فیلم اخیر، باید به تحلیل آن نزدیک شوم. به نظرم زندگی پنهان والتر میتی شاید به تجربیاتی هم نیاز داشته باشد و آن تخیلات است. داستان این است که بنده به شدت شخصیت والتر را می فهمم. شما در ابتدای داستان شخصیتی عبث دارید که توانایی آن محدود به اتاق تاریک و آرشیو عکس است. البته این نگاهی است که خود شخصیت اول هم بدان قائل است.
    روند داستان بشدت جذاب و کانسپچوال است. یعنی به همان میزان که ابتدای داستان فضا سورئال است، در نیمه دوم هم شاهد تصاویری هستیم که به نظر سورئال می رسد اما واقعیت دارد و نشان از قدرت پنهان والتر است. اصولا والتر شخصیتی است که بدلیل دیده نشدن توانایی هایش، خود نیز دیگر آنها را نمی بیند.

    بنده نقدها و نظرات دوستان که اکثرا منفی بود رو مطالعه کردم و غیر از چند مورد ابتدایی اصلا نقدی نیافتم که راجع به آن اظهار نظر کنم یا بحثی را ایجاد کنم. جملات بسیار کلی و نقدها بسیار سطحی بود، نه آنکه بنده فیلم را بپسندم و نظرات دیگران را تخطئه کنم، بلکه کلی بودن بحث های مطرح شدن مانع ایجاد یک بحث جدی است.
    MarshaL به این پست علاقمند بوده است.


  9. 5 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  10. #5
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,634 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

    با سلام

    واقعیت امر اینه که برخی از فیلم ها هیچ حسی رو در من برای نوشتن به صورت دیتیل ایجاد نمیکنند. یکی از این فیلمها همین والتر میتیه.
    حالا شاید به قول علی اختلاف دیدگاه در نگاه کارگردان به وقایع باشه و شاید هم اختلاف نظر در سطح بندی جزیات فیلم!
    اما به هر حال معتقد نیستم که بین دیدگاه من و علی اختلاف خیلی زیاده. علی هم به حسی که در زمان دیدن فیلم داشته اشاره کرده و این حسیات شامل مسائلی میشه که من بهشون نمیرسم و از طرفی هم علی اون بخشی که من یاهاش حسی رو برقرار نمیکنم، نمیبینه.
    در فیلمهای دیگه اوضاع دقیقا این شکلی نیست، فکر میکنم که بیشتر مدل امتیاز دهیمون فرق میکنه تا دیدگاهمون.
    در مورد خیلی از فیلمها هم نظرات شبیه به همی داشتیم، هر چند که امتیازاتمون شبیه به هم نبوده.
    در مورد والتر میتی واقعا من موضع منفعلانه ای دارم. از دید من همه چیز بر میگرده به همون حسیات و اتفاقا اصلا در موضع دفاع سرسختانه از نظراتم نیستم.
    یکبار در مورد "استاد" مثال دوربین 30 مگاپیکسلی رو زده بودم و الان هم حس میکنم که کمی مسئله این مدلیه.
    شاید هم فیلم خوبیه که من از درکش عاجزم!
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  11. 6 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  12. #6
    Caeser Caligula
    Caligula آواتار ها
    وضعیت : Caligula آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    نوشته ها : 101
    سپاس ها : 320
    سپاس شده 582 در 91 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 642 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

    مسلما در قسمت ارزشگذاری نمیشه خیلی در مورد مسائلی که در فیلم اتفاق افتاد بحث کرد، چه برسه که به سمت تحلیل یا حتی نقدش بریم. هدف در ارزشگذاری ترسیم فضای کلی و مقایسه ی غیر ملموسِ اون با آثار مشابه و در انتها امتیازی هست که به فیلم میدیم، تا آخرش مخاطب با توجه به نظر و نگاه ما و با توجه به شناختی که از نگاه ما داره انتخاب کنه که فیلم رو باید ببینه یا نه.
    علی جان، با توجه به صحبت هایی که در ارزشگذاری و همچنین در پست نوشتی، کاملا میشه فهمید که داری به مفاهیمی اشاره می کنی که در فیلم بهش اشاره شده، نه اینکه پرداخته شده باشه. نظرت رو راجع به کلی بودن مطالب ارزشگذاری می پذیرم، چون باید به همین شکل کلی باشه. حتی برخی اوقات از دوستان شاکی هم هستم که چرا می پردازن به برخی جزئیات داستانی. ناسلامتی قراره فیلم بعد از مطالعه ی ارزشگذاری توسط مخاطب دیده بشه.
    اما نکته ای که ذهنم درگیرش شده، وجود همین کلی گرایی در حتی پست تو هست. من توی این فیلم به دنبال یک کلام چند بعدی گشتم. چیزی که از بعد داستان گویی محض خارج بشه و غیر از ارائه ی ایده ی اولیه اون رو به چالش هم بکشه. دنبال صحنه ای که فقط اشاره نباشه بکله پردازش هم باشه. اما نیست. رابطه ی زن و مرد فیلم چرا الکن می مونه. رابطه پسر و مرد چرا؟ رابطه مرد و همکارش چرا؟ اون دیالوگ های اون کارمند شبکه ی اجتماعی در دیدار دو طرفه اش جدای اینکه خط داستانی رو کش بده چه کار کرده؟ چه ویژگی ای از شخصیت والتر پردازش شده؟ اون آدمی که ریش عجیبی داره، چرا جز بوجود آوردن ِ یک جمله ی طنز برای استیلر کار ِ دیگه ای نمیکنه؟ (البته می دونم که کارکردش فقط سرکوفت زدنه). اما بیایم بپرسیم از خودمون که با این همه شخصیتِ نیمه کاره که حتی به زحمت می شه اسم شخصیت روشون گذاشت ( چون همشون تیپ هستن نه شخصیت) چطور میشه انتظار داشت که حقیقتی ملموس رو بشه فهمید. تو به سورئال علاقه داری منم دارم. اما سورئال خیال و توهم نیست. چون خیال منطق نداره. سوروئالیسم برعکس، منطق داره. منطقی فراتر از رئالیسم داره. خوب حالا به من بگو منطق این فیلم کجا قرار می گیره؟ داستان که عملا فانتزیه! شخصیت ها هم همینطور. تنها چیزی که می مونه ایده است که التبه فوق العاده ست. من این رو به خودت قبل از اینکه فیلم رو ببینم هم گفتم. و چیزی هم که تو بهش اشاره کردی اینجا (البته خیلی کلی) همش راجع به همین ایده است. راجع به پردازش این ایده در فیلم نیست.
    بحث زیاده و من نمی دونم اینجا می شه بهش پرداخت یا نه. اما من نیاز به یکی دارم من رو از تعجب بیرون بیاره. من دنبال یه تحلیل خوب از این فیلم هستم، یه چیزی که یه سر نخ بده به من، باشد که رستگار شوم!
    همه چیز چه بغرنج و پیچیده است و با این حال چه ساده و طبیعی. اگر ماه را به دست می آوردم .اگر عشق کفایت می کرد وضع عوض می شد.
    اما کجا می توانم این تشنگی را فرو بنشانم؟ کدام دلی ست، کدام خدایی ست که برای من عمق دریاچه را داشته باشد؟
    در این دنیا و آن دنیا هیچ چیز نیست که در حد من باشد... با اینهمه می دانم و تو هم می دانی:
    فقط کافی ست که نا ممکن وجود می داشت، ناممکن.

    کالیگولا - آلبر کامو

  13. 2 کاربر از پست مفید Caligula سپاس کرده اند .


  14. #7
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,691 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

    سلام سعید جان

    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    مسلما در قسمت ارزشگذاری نمیشه خیلی در مورد مسائلی که در فیلم اتفاق افتاد بحث کرد، چه برسه که به سمت تحلیل یا حتی نقدش بریم. هدف در ارزشگذاری ترسیم فضای کلی و مقایسه ی غیر ملموسِ اون با آثار مشابه و در انتها امتیازی هست که به فیلم میدیم، تا آخرش مخاطب با توجه به نظر و نگاه ما و با توجه به شناختی که از نگاه ما داره انتخاب کنه که فیلم رو باید ببینه یا نه.
    تا حدودی این هست اما اگر قرار باشه مخاطب بعد از نظر ما فیلم رو ببینه که بطور کلی نباید هیچ اسپویلی وجود داشته باشه، اما هست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    اما نکته ای که ذهنم درگیرش شده، وجود همین کلی گرایی در حتی پست تو هست.
    من موضع ات رو نفهمیدم! کلی گرایی در ارزشگذاری درست یا غلط؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    رابطه ی زن و مرد فیلم چرا الکن می مونه. رابطه پسر و مرد چرا؟
    رابطه والتر با هر کسی الکن است زیرا او انسانی الکن است، به نظرم خیلی واضحه که او اصلا نمی تونه یک رابطه رو هندل کنه پس در نتیجه الکن میشه!


    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    اون دیالوگ های اون کارمند شبکه ی اجتماعی در دیدار دو طرفه اش جدای اینکه خط داستانی رو کش بده چه کار کرده؟ چه ویژگی ای از شخصیت والتر پردازش شده؟
    اضافیه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    اون آدمی که ریش عجیبی داره، چرا جز بوجود آوردن ِ یک جمله ی طنز برای استیلر کار ِ دیگه ای نمیکنه؟ (البته می دونم که کارکردش فقط سرکوفت زدنه).
    به نظرم شخصیت مهمی در داستان داره، اون مسئول تغییر ساختار مجله است. منظورت از این سوال چیه؟ یعنی می گی این شخصیت اضافیه؟ بی خیال، شوخی می کنی؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    چون خیال منطق نداره.
    !!!


    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    خوب حالا به من بگو منطق این فیلم کجا قرار می گیره؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    روند داستان به شکلی است که تماشاگر همراه با والتر که در دقایق ابتدایی خود را در میان انوع و اقسام خیالات عجیب و به نوعی ناتوانایی های وی احساس می کرده، در سفری غریب به فضای رئالی وارد می شود که بیشتر به خیال شبیه است تا حقیقت. فردی که تا دیروز ترس ارتباط گرفتن با یک خانم را دارد، در نهایت خود را در میان راه های صعب العبور و لحظات سختی می بیند که مواجهه با آن کار هر کس نیست.
    من اصلا سوالت رو درست متوجه نشدم، سعید، به نظرت این فیلم منطق داره یا نه؟ هر چیزی منطق خودش رو داره. یه سوال دیگه: به نظرت "آلیس در سرزمین عجایب" منطق داره یا نه؟ کارخانه شکلات؟ هری پاتر؟ ارباب حلقه ها؟ ...؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Caligula نمایش پست ها
    خوب حالا به من بگو منطق این فیلم کجا قرار می گیره؟ داستان که عملا فانتزیه!
    این رو الان تو گفتی!؟ باورم نمیشه! فانتزی منطق نداره!!!

    اصلا بی خیال فیلم، سعید، تو یه مقدار راجع به منطق این سوالات صحبت کن. "یه چیزی که یه سر نخ بده به من، باشد که رستگار شوم!"
    Anti Trust به این پست علاقمند بوده است.


  15. 3 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  16. #8
    Caeser Caligula
    Caligula آواتار ها
    وضعیت : Caligula آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    نوشته ها : 101
    سپاس ها : 320
    سپاس شده 582 در 91 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 642 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Mwr.42- ارزشگذاری فیلـــم: زندگی پنهان والتر میتی (2013)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    من موضع ات رو نفهمیدم! کلی گرایی در ارزشگذاری درست یا غلط؟
    موضع من معلومه. پستی که بعدتر میزاریم از خودِ ارزشگذاری جداست. منظورم نظرت در پستی بود که پایین تر گذاشتی.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    رابطه والتر با هر کسی الکن است زیرا او انسانی الکن است، به نظرم خیلی واضحه که او اصلا نمی تونه یک رابطه رو هندل کنه پس در نتیجه الکن میشه!
    منظورم پردازشِ این روابطه! چرا کارگردان بشتر نبپرداخته به این روابط! ما فقط قرار بود بفهمیم که این آقا روابطش نیمه و ناقصه؟ پس این اودیسه ای که این آقا داشته چه کمکی بهش کرده؟ فیلم از بس رفته سراغ قشنگ نشون دادن این سفر، یادش رفته باید یه نتیجه ای هم بگیره!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    به نظرم شخصیت مهمی در داستان داره، اون مسئول تغییر ساختار مجله است. منظورت از این سوال چیه؟ یعنی می گی این شخصیت اضافیه؟ بی خیال، شوخی می کنی؟
    این وجه از این شخصیت رو کاملا قبول دارم، منظورم از سرکوفت هم تلویحا همین بود. این کارکرد نمادین رو قبول دارم. اما آیا بیشتر از این یک خط میشه با این شخصیت رفت؟ وگرنه همه ی شخصیت ها که بالاخره یه جوری به یه دلیلی قرار گرفتن در داستان. زن نماد عشق متحول کننده ست. پسر نماد ِ کودکی ِ خودِ والتره و ... . اما اینا همه ایده هستن. کجا ازشون استفاده شده؟ از اول تا انتها اینها چه کنش و واکنشی با شخصیت اصلی از خودشون نشون می دن و چه تغییری می کنن؟
    - در مورد خیال که نقل قول کردی. اون جمله رو به اون صورت جدا از پاراگراف من هم قبول ندارم! اما هدف نشون دادن اینه که خیال به صرف ِ خیال بودن دارای منطق نمی شه. من الان می تونم خیال کنم که به آسمان ها میرم شیرجه می زنم بعدش ساعت ها در کف اقیانوس قدم می زنم، اونوقت با .... . اگه هر خیال منطقی باشه که این همه هنر واسه چیه دیگه. همه یه پا سوررئالیست میشن دیگه. سوررئالیسم باید روی منطقش حرکت کنه. روی قانونش. و این قانون باید خیلی سخت اجرا بشه. اگه بخوای باز هم رو این میتونیم صحبت کنیم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    من اصلا سوالت رو درست متوجه نشدم، سعید، به نظرت این فیلم منطق داره یا نه؟ هر چیزی منطق خودش رو داره. یه سوال دیگه: به نظرت "آلیس در سرزمین عجایب" منطق داره یا نه؟ کارخانه شکلات؟ هری پاتر؟ ارباب حلقه ها؟ ...؟
    خوب نظر من در مورد هر کدوم از اینا متفاوته. جدای اینکه نمی دونم هری پاتر این وسط چه میکنه اما هر کدوم فکر می کنم منطق خودش رو داره. این جمله ت هم کاملا درسته که هر چیزی منطق خودش رو داره. اما بیا یه بار و برای همیشه مشکل این منطق رو حل کنیم:
    وقتی می گیم منطق نداره، نه اینکه عاری از هر رابطه ی علی و معلولیه،نه! که اگه اینطور بود من همینجا به استیلر ایمان می آوردم و تغییر مذهب می دادم! چون هیچ بنی بشری تا به حال نتونسته چیزی ( نه حتی فیلمی) عاری از منطق بسازه. اما چرا می گیم این داستان منطق نداره؟ هر داستانی از لحظه ی شروعش ، شروع می کنه به ارائه یک سری اطلاعات و منطق داستانش رو بنا می کنه؟ هر چقدر که نویسنده خبره تر باشه و هر چقدر به اونچه می نویسه آگاه تر باشه، بیشتر می تونه فضایی که خلق می کنه رو بر اساس منطق ابتدایی که خودش ارائه داده ادامه بده. حالا گاهی اوقات هم نویسنده نمی تونه اون منطق رو حفظ کنه. یعنی به دلایل داستانی، شخصیتی، مشکلات فیلم سازی، ضعف داستان یا کارگردان یا هر چیز دیگه از مسیر اون منطقی که خودش بنا کرده خارج می شه. اون موقع ما می گیم فیلم منطق نداره (در اصطلاح عامه).
    خوب، حال بیا مثال بزنیم. زندگی پنهان والتر میتی یک هدف داره. اینکه نشون بده اون چیزی که خیال می کنیم، می تونه واقعی تر از هر واقعیتی باشه. اینکه توانایی های ما فراتر از اون چیزی هست که ما ازش آگاهیم. حرف قشنگیه. نویسنده اگر بخواد یه همچین چیزی بگه، باید یک خط داستانی کاملا رئال رو طی کنه. حوادث باید در عین عجیب و غیر منتظره بودن، همچنان رئال باشن. اما آیا اون صحنه ی آتش فشان و فرار این دو نفر رئاله؟ آیا پریدن به درون یک بالگرد اون هم واسه ی کسی که سالهاست نپریده، رئاله؟ شیرجه زدن به درون آب از اون ارتفاع، گلاویز شدن با اون کوسه رئاله؟ (البته من همه ی این سکانسا رو دوست دارم به جای خودشون، از خنده روده بر شدم) اینجاست که احساس می کنم میشه گفت منطق نداره.
    نظرم در مورد عدم منطق در فانتزی خیلی طولانی تر میشه. اما راجع به اون هم بحث می کنیم. هر چند به این شدت و حدت نیست البته که منکر همه چیز هم بشیم!
    اما اون جمله ی آخری که البته سوال نبود، حسن ختام بود! یه طنز تلویحی داشت. من از این جملات خوشم میاد کلا!!!
    سوالات هم البته مشکل نداشت! ولی اگه بتونی از جزئیات فیلم بیشتر بگی، من دوست خواهم داشت که این فیلم رو بیشتر درک کنم.
    Anti Trust به این پست علاقمند بوده است.
    همه چیز چه بغرنج و پیچیده است و با این حال چه ساده و طبیعی. اگر ماه را به دست می آوردم .اگر عشق کفایت می کرد وضع عوض می شد.
    اما کجا می توانم این تشنگی را فرو بنشانم؟ کدام دلی ست، کدام خدایی ست که برای من عمق دریاچه را داشته باشد؟
    در این دنیا و آن دنیا هیچ چیز نیست که در حد من باشد... با اینهمه می دانم و تو هم می دانی:
    فقط کافی ست که نا ممکن وجود می داشت، ناممکن.

    کالیگولا - آلبر کامو

  17. 2 کاربر از پست مفید Caligula سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بیشترین دستمزد 10 فرد مشهور (سلبریتی) دنیا در سال 2013
    توسط Anti Trust در انجمن گروه اخبـــــار سينمايي سايت
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: 09-04-2013, 15:12
  2. ابراهیم حاتمی کیا به روایتی دیگر
    توسط LuCiFer در انجمن بيــوگــرافـــي هــا
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: 12-22-2012, 19:44
  3. 50 وب سایتی که قبل از مرگ باید آن را دید
    توسط 1CHAMPION در انجمن بخش کامپیوتــــر
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 01-27-2011, 19:12
  4. ماجراهای جالب مدیریتی
    توسط PHOENIX در انجمن بخش طنز و فكاهي
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-24-2010, 09:36

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •