سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh نکاتی در مورد روش طراحی لوگو ( طراحی آرم )

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نکاتی در مورد روش طراحی لوگو ( طراحی آرم )

  1. #1
    Banned
    reza5678 آواتار ها
    وضعیت : reza5678 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Oct 2016
    سن: 20
    نوشته ها : 1
    سپاس ها : 0
    سپاس شده 0 در 0 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 0 تاپیک

    نکاتی در مورد روش طراحی لوگو ( طراحی آرم )

    نکاتی در مورد روش طراحی لوگو ( طراحی آرم )




    طراحی یک لوگوی آسان است؛ درست است؟ دوبـار ه فکر بکنید . ایجاد هویت بصری یک نام تجاری بیش از قرار دادن یک نام در یک مربع و در نرظ گرفتن یک اسم برای آن در یک روز است . طراحان لوگو همواره مورد تقاضای بالایی می باشند ؛ و یک دلیل ش ایـن هست که - لوگو اکثرا برداشت اول از یک شرکت است؛ که می تواند بر درک مشتری از برند؛ تصمیم گیری او دربـار ه خرید و نگرش کلی نسبت به محصول اثر گذارد. ما در یک جامعه رنگ آکزی شده با لوگوی برندها زندگـی می کنیم. حتی کودکان نوپا که هنوز نمی توانند بند کفش خود را ببندند اکثر لوگوهای تجاری را تشخیص می دهند و تنها با نگاه کردن به نشان برند شرکت قادر به استنتاج در مورد آنچه که یک شرکت به فشیوه می رساند می باشند . برای کسانی که در مورد طراحی برند یا هویت بصری نام تجاری شرکت خود فکر می کنند؛ Mashable از بعضی متخصصین طراحی خواسته هست تا دستورالعمل هایی را در مورد ایجاد یک لوگوی عالی ارائه کنند.



    1. اختصاصی و باهوش باشید

    یک لوگو چیزی هست که به تمایز یک برند از رقبایش کمک می نماید ؛ پس با ارزش هست که تصویر آن از بقیه مفرق باشد - چیزی که اکثر برندها برای دست یابی به آن تقلا می کنند. در اکثر مسائل ؛ تقلید برترین شکل چاپلوسی هست - اما با طراحی یک لوگو چنین چیزی مشهود نیست. دیوید آیری یک طراح گرافیک و خالق وب سایت Logo Design Love می گوید: نکته ای که با ارزش هست ایجاد چیزی هست که شما اعتقاد دارید مفرق از هر چیزی دیگـر ی هست که اکنون وجود دارد. بسیار بعید هست (بعضی می گویند غیر ممکن است ) که آنچه شما ایجاد می نماید اورجینال خواهد بود؛ اما هدف بایستی همین باشد. دبورا هارکینز؛ مدیر خلاق طراح وب سایت 99designs؛ به تهدید سرقت ادبی اشاره می نماید . "وقتی که چیزی به نظـر می رسد آنلایـن است؛ هیچ راهی برای تضمین عدم استفاده از آن در بعضی از شکل ها و فرم ها در انجمن های دیگـر وجود ندارد." طراحانی که از اصالت طراحی خود مطمئن نیستند می توانند برای سرقت ادبی سایت هایی مثل Logo Thief را ارزیابی کنند. آیری در کتاب خود اشاره می نماید که: ایجاد یک طراحی اختصاصی دور از تقلید نیست. پرتاب یک آیکون صنعتی در یک صفحه وسوسه انگیز است؛ اما با ارزش هست که خلاقانه فکر کنیم. لوگوی مرسدس یک ماشین نیست. لوگوی ویرجین آتلانتیک یک هواپیما نیست. لوگوی اپل؛ یک رایانه نیست.


    2. نام تجاری را درک بکنید

    بله؛ لوگو یک تصویر است؛ اما همین طور معرفی یک نام تجاری هست. لوگو بایستی به مخاطبانی ویِژه برسد و در وقت طراحی؛ شما بایستی ایـن موضوع را در ذهن داشته باشید. آنچه را که شما در مورد نام تجاری فکر می بکنید بنویسید. ممکن است حتی یک بورد همراه با عکسهایی ایجاد بکنید که ایدئولوژی نام تجاری شما را بازگو می نماید - وب سایت های مثل Niice را برای بعضی از الهام ها در ایـن زمینه ارزیابی بکنید . اما احتیاط بکنید که تنها قشنگی شناسی را لحاظ نکنید بلکه معنای عمیق تر را در نظـر بگیرید. هارکینز می گوید: "تحقیق در مورد برندهای بصری دیگـر می تواند سودمند باشد؛ اما طراحان بایستی مراقب باشند تا از الهام ها بیش از میزان استفاده نکنند"؛ هر کار طراحی بایستی بنیادی باشد و خصوصیات ی اختصاصی نام تجاری شما را به مشتری القا نماید . آیا نام تجاری وسائل محور هست و یا بیشتر بر احساسات متمرکز شده است؟ آیا ثابت یا بی ثبات است؟ مشتری به چه چیزی دقت می نماید و نام تجاری چه چیزی را القا می نماید ؟ چنانچه چه ظهور بودن در روند طراحی سودمند است؛ اما پایبند بودن به شخصیت نام تجاری حیاتی تر است . در ایـن جا (یک لینک) بررسی شخصیت یک برند موجود هست که می تواند به شما در طول ایـن راه کمک نماید . بیش از هر چیزی؛ بایستی بدانید معنای لوگوی شما چیست؟ هر لوگو دارای نوعی از تاریخچه است؛ پر از معنا و هدف است . برای نمونه نگاهی به اپل می اندازیم؛ میوه ای که گاز زده شده هست یا ویکـی پدیا؛ جهان ی ناتمام از حتما ت پازل پوشش داده شده با حروفی از سیستم های نوشتاری مفرق . هر دو لوگو آسان می باشند ؛ اما با پیچ و تابی که ایدئولوژی نام تجاری را القا می نماید . هارکینز ارزش درک نام تجاری را منعکس می نماید . "از آنجا که یک لوگو کلید عطف بصری یک نام تجاری هست - بیان موجز ترین شخصیت آن- یک رویکرد صادقانه برای تعریف DNA آن برای کسب یک نتیجه موفق ضروری است . "




    3. رنگ یک مولفه ی کلیدی است
    وقت لحاظ کردن شخصیت نام تجاری؛ شما بایستی در مورد هر جنبه ای از تصویر فکر بکنید . رنگ های روشن و پررنگ دقت اشخاص را جلب می نماید ؛ اما همین طور می تواند عجول و بی پروا به نظـر برسد. لحن های صامت پیچیدگی را القا می کنند؛ اما می توانند نادیده گرفته شوند. هر رنگ دارای یک مفهوم مفرق هست و می تواند نکات دقیق وظریفی را در پیغام خود بگنجاند. مقاله ای با نام "علم پشت رنگ" در حوزه ی رنگ های بکار رفته در لوگوی شرکت ها و همین طور "روانشناسی رنگ در طراحی لوگو" که یک نمایش انفوگرافیک در ایـن زمینه هست منتشر شده اند. در بخش بعد یک تجزیه و تحلیل سریع در مورد رنگ ها ارائه شده است:


    • قرمز: انرژی زا؛ سکسی؛ جسورانه
    • نارنجی: خلاقانه؛ دوست ها ه؛ جوان
    • زرد: آفتابی؛ مبتکرانه؛ خوش بینانه
    • سبز: رشد؛ آلی؛ آموزشی
    • آبی: پیشرفته ؛ پزشکی؛ آرام؛ قابل اعتماد
    • بنفش: روحانی؛ عاقل؛ مهیج
    • سیاه: معتبر و قدرتمند
    • سفید: ساده؛ تمیز؛ خالص
    • صورتی: سرگرم کننده و لاسی
    • قهوه ای: روستایی؛ تاریخی؛ ثابت


    4. چه چیزی در یک نام وجود دارد؟
    با دقت به Airey؛ لوگو متشکل از دو عنصر است: یک نشان کلمه و یک نماد. قبل از ایـن که یک شرکت در مورد ارائه خود با نماد فکر نماید ؛ تبلیغات زیادی بایستی انجام شود (فکر بکنید : استارباکس یا مرسدس). بعضی از شرکت ها پایبندی به Logotype به طور کامل را انتخاب می کنند؛ مثل ری بان؛ کوکا کولا و آی بی ام. وبلاگ نویس طراحی لوگو؛ یاکوب کاس؛ در مقاله قبلی خود بیان کـرده هست که: ایـن که آیا برند شما می تواند از یک Logotype استفاده نماید بستگی به نوع نام برند دارد. چنانچه شرکت شما دارای یک نام اختصاصی هست پس شما همچنین میتوانید به یک logotype دست پیدا بکنید . اما چنانچه شرکت شما دارای یک نام عمومی است؛ پس شما نیاز به چیزی برای شناسایی شرکت دارید که می تواند با استفاده از یک علامت لوگو به دست آید. و وقت لحاظ کردن نوع نوشتار برای متن خود ضروری هست تا از فونت غلط انداز؛ استفاده از فضای بد و ممکن است کشیدن فونت های موجود اجتناب بکنید - وب سایت ها مثل Font Squirrel یا HypeForType سودمند می باشند . بعضی از لوگوها حتی به دلیل فونت سفارشی خود شناخته تر شده اند. کوکا کولا از فونت نقطه ای بوجود آمده هست و اکنون دیگـر ان کوشش می کنند از آن استفاده کنند. Helvetica یک فونت آسان هست که به خوبی توسط اکثر مارک های مشهور ؛ مثل نارس؛ تارگت؛ کرات و بـار ل؛ پوشاک آمریکایی و JCPenney استفاده شده است .


    5. آن را آسان و انعطاف پذیر نگه دارید
    داشتن یک ترکیب معتدلانه از آسانی و سرعت با ارزش هست - شما می خواهید لوگوی جالبی داشته باشید؛ اما شما نمی خواهید کسی را مجبور به نشستن و خیره شدن بکنید تا لوگو را تجزیه و تحلیل نماید . یک مثال خوب لوگوی فدرال اکسپرس است؛ یک نوع آسان همراه با پیچ و تاب. تصویر از فضای بد برای ایجاد یک فلش که سرعت؛ دقت و جهت را القا می نماید استفاده می نماید . علاوه بر ایـن ؛ شرکت رنگ "اکس" را به منظور طبقه بندی نوع حمل و نقل تغییر می دهد. آمازون؛ همین طور تنها از نام خود استفاده می نماید ؛ اما با فلش اشاره کننده ی کوچک از a → z موجودی وسیع خود را نشان می دهد.


    در عصر دیجیتال؛ جایی که لوگو ها در دستگاه های زیاد و در همه رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند؛ شما بایستی چیزی را طراحی بکنید که فراتر از طراحی کاغذی است . بایستی در زمینه های مختلف؛ کار با برنامه ها؛ آیکون ها؛ آواتار و چاپ قابل دید باشد و همین طور بایستی در حد انعطاف پذیر باشد. با نگاهی به آدیداس؛ یک نام تجاری هست که حاوی سه میله موازی در تمام طرح های آن است . تغییرات بصری کمی بسته به جایی هست که شما آن را می بینید؛


    اما همواره حاوی اجزاء مشابه است . راج آبهیانکار مدیرعلت ترادمارکیا می گوید؛ پیدا کردن یک لوگو که همواره می تواند در طی سـال ها و یا حتی ماه ها مناسب باشد (و منسوخ نشده)؛ به نظـر می رسد کمی چالش برانگیز باشد. شما می خواهید چیزی را طراحی بکنید که در طول اعصار دوام آورد؛ اما شما بایستی از تکرارهای کوچک در طول راه استقبال بکنید . اکثر برندها؛ نه همه؛ یک راهنمای سبک می سازند که دقیقا بیان می کنند چطور شرکت بایستی خود را در همه وب ارائه نماید - در ایـن جا (لینک) بعضی از نمونه های دستورالعمل های طراحی مطلوب آمده است .


    6. انتظار موفقیت فوری نداشته باشید
    نایک. پوما. آئودی - همگی لوگوهای نمادین می باشند ؛ اما مثل هر چیز موفقی؛ زمان زیادی برای به دست آوردن ایـن محبوبیت ضروری است . لوگوها فورا تبدیل به نماد نمی شوند؛ حتی چنانچه شما زیبا ترین ترکیب از بردارها را طراحی کـرده اید. ایـن به موفقیت محصول و بازاری که در آن وجود دارد بستگی دارد. آنچه که شما فکر می کنم برترین طراحی هست ممکن است برای یک فروشگاه صنایع دستی مکانی که تنها مردم یک منطقه آن را می بینند مطلوب باشد. اما ایـن طراحی هرگز بعنوان یک نماد طبقه بندی نخواهد شد چون به کسب و کارهای چند ملیتی دسترسی ندارد. Airey می گوید. در نهایت؛ وضعیت طراحی نمادین تنها وقتی به دست می آید که مشتری توانایی های بالقوه آن ها را درک نماید . اما آنچه که یک لوگو را تبدیل به نماد می نماید بسیار شگفت انگیز است؟ چنانچه شما به مبدا آن ها نگاه بکنید ؛ می بینید که آنها از درک اصول برند مشتق شده اند. از طراح نایک کارولین دیویدسون خواسته شد تا چیزی را ایجاد نماید که حرکت را نشان داده داده و چشم انداز خوبی از کفش ارائه نماید . آئودی نشانگر چهار مارکز در رابطه با یکدیگـر است . پوما؛ تجسم آسان ای از نام؛ همراه با یک پومای جهنده است . صبور بودن و عجله نکردن در ایجاد تغییرات در طراحی با ارزش هست به خاطر ایـن که در ابتدا شما به پذیرش مورد انتظار نخواهید رسید. تنها به ایـن دلیل که خسته شدید لوگوی خود را تغییر ندهید. هارکینز می گوید. چنانچه زمان تکامل لوگو فرارسیده است؛ در بین عناصری جستجو بکنید که می توانند پیشرفت رو به جلویی را برای شما به ارمغان آورند.


    7. از منابع و وسائل های آنلایـن استفاده بکنید
    یک دریای وسیع از اطلاعات آنلایـن وجود دارد برای کسانی که نیاز به الهام؛ همکاری و کمک در وقت طراحی لوگوی یک شرکت دارند. سایت designs99 یک منبع از لوگوها مجهز به لوگوهای طراحی شده ی دستی اختصاصی را ارائه می نماید که برای کسانی که با کسری بودجه مواجهند و به دنبال ایده های خارجی می گردند مطلوب هست و همین طور ایـن سایت فرصتی برای رقابت های شخصی تر فراهم می کنند که در آن مشتریان مولفه ی جدایی ناپذیری از شروع به سوی نتیجه می باشند . ایـن وب سایت همین طور کمک می نماید تا مشتریان تصمیمات خود را از بین سایز زیادی از لوگوهای ارسـال ی اتخاذ کنند. هارکینز می گوید: مشتریان designs99 می توانند یک نظـر سنجی از ارسـال ی های مورد علاقه خود ایجاد و یک لینک را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارند و از طریق ایمیل مردم را به رای دادن دعوت کنند؛ اکثرا آنها وقت دیدن طراحی که بیشترین رای را آورده هست شگفت زده می شوند! اما در نهایت؛ آنها نیاز دارند تا خودشان تصمیم گیری کنند. چنانچه چه در دریافت ورژن با کیفیت بالاتر برای چاپ هزینه وجود دارد - برای کسانی که می خواهند لوگوی خود را طراحی کنند؛ سایت هایی مثل Logomaker و LogoYes رابط طراحی لوگو می باشند که استفاده از آن ها آسان و رایگان منبع است .
    ویرایش توسط MiSS SAYTA : 10-24-2016 در ساعت 20:33

  2. # ADS
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ارائه vpn قانونی از هفته آتی در سطح كشور
    توسط LuCiFer در انجمن بخش کامپیوتــــر
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: 02-17-2013, 18:37
  2. وقتی جیمزباند غیرتی میشود!!!!!
    توسط LuCiFer در انجمن اخبــــار سينماي جهان
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 01-07-2013, 17:56
  3. نمودار درختی شاهنامه
    توسط RASHNO در انجمن افسانه هاي ايراني
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10-12-2010, 19:37
  4. نکاتی برای یک ازدواج موفق!!
    توسط RASHNO در انجمن بخش طنز و فكاهي
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10-07-2010, 21:53
  5. ساختار سنتی فیلم نامه
    توسط ScarFace در انجمن آموزشهاي فيلمنامه نويسي
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10-05-2010, 11:06

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 5

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •