سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh معرفی فیلم Aviator

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: معرفی فیلم Aviator

  1. #1
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,647 در 7,116 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    معرفی فیلم Aviator


    Aviator هوانورد
    کارگردان : مارتین اسکورسیزی
    مدت فیلم: 170 دقیقه
    سناریو: John Logan
    بازیگران:
    Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Kate Beckinsale, John C. Reilly, Alec Baldwin, Alan Alda, Ian Holm, Danny Huston, Gwen Stefani, Jude Law, Adam Scott, Matt Ross, Kelli

    IMDB
    برنده 5 جایزه اسکار

    خلاصه ای از داستان فیلم
    «هوانورد» تازه ترین فیلم مارتین اسكورسیزی تماشاگران خود را به سالهای بیست و سی میلادی و روزهای سخت، پرهیجان و جنجالی هالیوود می برد. این فیلم هم مثل چند كار قبلی فیلمساز (همچون «گاو خشمگین» و «برو بچه های خوب» ) یك اثر شرح حال گونه است كه براساس قصه زندگی یك شخصیت وا قعی ساخته شده است. این بار توجه اسكورسیزی معترض و جنجالی به سمت هاواردهیوز چهره پر سر و صدای عالم سینما و هوانوردی است، كه نقش آن را در فیلم، لئوناردو دی كاپریو بازی می كند. كیت بلانشت و كیت بكینل هم در فیلم نقش دو بازیگر مطرح كلاسیك یعنی كا ترین هپبورن و اوا گاردنر را به عهده د ارند. دیگر بازیگران فیلم عبارتند از: آلك بالدوین، جان سی ریلی، آلن آلوا، یان هولم، جودلا و دنی هیوستن.
    فیلمنامه فیلم هاوارد هیوز جوان را در حال كارگردانی فیلم مورد علاقه مارتین اسكورسیزی «فرشتگان جهنم» نشان می دهد. هیوز آن قدر شیفته هوانوردی بود كه مدتها صبر كرد تا شرایط خوب و درست ، برای فیلمبرداری سكانس های فیلمش فراهم شود. قصه فیلم در سال ۱۹۴۶ تمام می شود، یعنی زمانی كه هیوز هنوز جوان و فعال بود.
    قصه فیلم كل زندگی هاوارد هیوز را در برنمی گیرد، بلكه برعكس ترجیح می دهد فقط بخشی از آن را به تصویر بكشد.



    درباره فیلم:
    فیلم بر اساس زندگی سالهای جوانی هوارد هیوز کارگردان شهیر ساخته شده و نشان میدهد که چگونه هیوز جوان و ماجراجو از یك آدم معمولی، تبدیل به یكی از چهره های مطرح زمان خود شد...



    نقد فیلم:
    «هوانورد» تازه ترین فیلم مارتین اسكورسیزی تماشاگران خود را به سالهای بیست و سی میلادی و روزهای سخت، پرهیجان و جنجالی هالیوود می برد. این فیلم هم مثل چند كار قبلی فیلمساز (همچون «گاو خشمگین» و «برو بچه های خوب» ) یك اثر شرح حال گونه است كه براساس قصه زندگی یك شخصیت وا قعی ساخته شده است. این بار توجه اسكورسیزی معترض و جنجالی به سمت هاواردهیوز چهره پر سر و صدای عالم سینما و هوانوردی است، كه نقش آن را در فیلم، لئوناردو دی كاپریو بازی می كند. كیت بلانشت و كیت بكینل هم در فیلم نقش دو بازیگر مطرح كلاسیك یعنی كا ترین هپبورن و اوا گاردنر را به عهده د ارند. دیگر بازیگران فیلم عبارتند از: آلك بالدوین، جان سی ریلی، آلن آلوا، یان هولم، جودلا و دنی هیوستن.
    فیلمنامه فیلم هاوارد هیوز جوان را در حال كارگردانی فیلم مورد علاقه مارتین اسكورسیزی «فرشتگان جهنم» نشان می دهد. هیوز آن قدر شیفته هوانوردی بود كه مدتها صبر كرد تا شرایط خوب و درست ، برای فیلمبرداری سكانس های فیلمش فراهم شود. قصه فیلم در سال ۱۹۴۶ تمام می شود، یعنی زمانی كه هیوز هنوز جوان و فعال بود.

    قصه فیلم كل زندگی هاوارد هیوز را در برنمی گیرد، بلكه برعكس ترجیح می دهد فقط بخشی از آن را به تصویر بكشد.
    این بخش مربوط به سالهای اولیه زندگی او می شود، یعنی از اوایل دهه سی كه فیلم «فرشتگان جهنم» را كارگردانی می كند تا سال ۱۹۴۷ كه تست پروازی مشهور و رسوایی برانگیز خود را (درسن ۴۲ سالگی) انجام می دهد. قصه فیلم در این ارتباط است كه چگونه هیوز جوان و ماجراجو از یك آدم معمولی، تبدیل به یكی از چهره های مطرح زمان خود شد. او پسر یك كاشف تگزاسی بود كه پس از مرگ، ثروت خود را برایش بجا گذاشت. هیوز به سرعت را هی لس آنجلس می شود تا در تهیه و تولید فیلمهای سینمایی سرمایه گذاری كند. در همین دوران است كه او چند فیلم مهم خود را تهیه و كارگردانی می كند، فیلملهایی كه اكنون لقب آثار كلاسیك سینما را گرفته اند.
    اما علاقه هیوز فقط به سینما محدود نمی شد، او دلباخته هوانوردی و پرواز هم بود. این علاقه ا و را به سمت خلق یك هواپیمای تازه می اندازد كه در اولین پرواز خود، فرود خیلی بدی داشت و سقوط آن باعث یك جنجال رسانه ای شد. هیوز در دیگر رشته های اقتصادی هم سرمایه گذار ی و فعالیت كرد، اما او را بیشتر از هر چیز به دلیل فعالیتهای سینمایی اش می شناسند.

    هاوارد هیوز در دو دهه آخر عمر از انظار عمومی فاصله گرفت و خودش را پنهان كرد. او پس از خریدن یك باشگاه در لا س وگاس، راهی یك هتل در بورلی هیلز شد. او كه یكی از بزرگترین ثروتمندان جهان بود خود ش را در یك اتاق كوچك حبس كرد و با این كار ثا بت كرد كه ثروت همه چیز را برای آدمی به ارمغان نمی آ ورد .در یك كلا م می توان گفت سفر طولانی او عاقبت به تنهایی و انزوا ختم شد. اسكورسیزی علی رغم شكوه و جلال صحنه های عظیم و پرزرق و برق فیلمش، تلاش می كند این تنهایی و انزوای درونی را به تصویر بكشد. اسكورسیزی نشان می دهد كه او چگونه به ثروت رسید، فیلم ساخت، هواپیما خرید و تیتر اول روزنامه ها شد. شاید اگر او در سقوط یكی از پروازهایش كشته می شد، تبدیل به یك حماسه هم می شد. اما تقدیر در این رابطه با او همكاری نكرد!
    مارتین اسكورسیزی تعمدا سالهای طلایی فعالیت هیوز را انتخاب كرده است. برای تماشاگری كه با پایان كار این آدم آشنایی دارد، دیدن آن روزهای طلایی حكم یك واقعیت تلخ را دارد. در تمام صحنه های فیلم می توان سایه سیاهی آینده زندگی این مرد را ا حساس كرد. با این حال فیلم فقط درباره هاوارد هیوز نیست. قصه فیلم هالیوود و آ مریكای آن دوران را هم در پس زمینه خود به تصویر می كشد . نقد خود و انتقاد از كارهای خویشتن همیشه كار مشكلی بوده است. اما اسكورسیزی با «دار و دسته های نیویوركی» نشان داد كه توانایی انتقاد از گذشته ها را دارد. البته این بار موضوع پیش روی او هالیوود و سینمای كلاسیك است. پس طبیعی است كه او كمی نسبت به قضیه مهربان با شد.




    فیلم در دو سطح حركت می كند و دو قصه مجزا و سرگرم كننده را همزمان با هم تعریف می كند. یك بخش قصه در این ارتباط است كه اوضاع برای هیوز روبه راه است و همه چیز مطابق میل او حركت می كند و بخش دیگر قصه در این باره بحث می كند كه همه چیز غلط و نادرست پیش می رود. از این نظر فیلم همان را هی را می رود كه كارهای قبلی اسكورسیزی مثل «سلطان كمدی» ، «گاو خشمگین» ، «بر و بچه های خوب» و حتی «كازینو» رفته اند.با نگاهی به فیلم به راحتی می توان متوجه شد كه اسكورسیزی دلبستگی خاصی به هالیوود آن دوران دارد. در بسیاری از صحنه های فیلم می توان این حس را احساس كرد. صنعت سینمای آمریكا و هالیوود از دهه پنجاه به بعد، هیچ وقت نتوانست به دوران طلایی ما قبل خود برگردد. از این رو نگاه فیلمسازان امروزی به آن دوران، نگاهی توأم با دریغ و حسرت و نوستالژی است.بازیگران فیلم همه خوب انتخاب شده اند و بازیهای خوب و متینی هم ارائه می دهند . جلوه های ویژه اگر در یك فیلم خوب و درست به كار گرفته نشوند، نتیجه معكوسی به بار می آورند. اما اسكورسیزی خیلی خوب می داند كه از این هنر تكنیكی چگونه در فیلم خود استفاده كند. برای مثال می توا ن از فرود سقوط گونه هواپیمای هیوز بر فراز بورلی هیلز یاد كرد.
    ویرایش توسط Ali_Silent-Killer : 11-30-2011 در ساعت 16:26
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  2. 5 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    "بهترين چيز نگاهيست كه از معجزه عشق تر است"
    M.Night آواتار ها
    وضعیت : M.Night آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 36
    نوشته ها : 208
    سپاس ها : 1,370
    سپاس شده 661 در 177 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 18 تاپیک

    پاسخ : معرفی فیلم Aviator

    جوایز

    • برنده اسکار فیلم‌برداری برای رابرت ریچاردسون
    • برنده اسکار طراحی صحنه برای سندی پاول
    • برنده اسکار تدوین برای تلما شونمیکر
    • برنده اسکار نقش مکمل زن برای «کیت بلانشت»
    • نامزد اسکار کارگردانی برای «مارتین اسکورسیزی»
    • نامزد اسکار بهترین فیلم سال (هوانورد پیش تر، عنوان بهترین فیلم سال در مراسم گلدن گلوب و بافتا را توانست کسب کند)
    • نامزد اسکار صدابرداری برای تام فلیشمن و پیتر هلیدال
    • نامزد اسکار نقش اول مرد برای «لئوناردو دی‌کاپریو»
    • نامزد اسکار نقش مکمل مرد برای «آلن آلدا»
    • نامزد اسکار فیلم‌نامهٔ غیر اقتباسی برای «جان لوگان»

    نقد فيلم

    «هوانورد» تازه ترین فیلم مارتین اسكورسیزی تماشاگران خود را به سالهای بیست و سی میلادی و روزهای سخت، پرهیجان و جنجالی هالیوود می برد. این فیلم هم مثل چند كار قبلی فیلمساز (همچون «گاو خشمگین» و «برو بچه های خوب» ) یك اثر شرح حال گونه است كه براساس قصه زندگی یك شخصیت وا قعی ساخته شده است. این بار توجه اسكورسیزی معترض و جنجالی به سمت هاواردهیوز چهره پر سر و صدای عالم سینما و هوانوردی است، كه نقش آن را در فیلم، لئوناردو دی كاپریو بازی می كند. كیت بلانشت و كیت بكینل هم در فیلم نقش دو بازیگر مطرح كلاسیك یعنی كا ترین هپبورن و اوا گاردنر را به عهده د ارند. دیگر بازیگران فیلم عبارتند از: آلك بالدوین، جان سی ریلی، آلن آلوا، یان هولم، جودلا و دنی هیوستن.فیلمنامه فیلم هاوارد هیوز جوان را در حال كارگردانی فیلم مورد علاقه مارتین اسكورسیزی «فرشتگان جهنم» نشان می دهد. هیوز آن قدر شیفته هوانوردی بود كه مدتها صبر كرد تا شرایط خوب و درست ، برای فیلمبرداری سكانس های فیلمش فراهم شود. قصه فیلم در سال ۱۹۴۶ تمام می شود، یعنی زمانی كه هیوز هنوز جوان و فعال بود.
    قصه فیلم كل زندگی هاوارد هیوز را در برنمی گیرد، بلكه برعكس ترجیح می دهد فقط بخشی از آن را به تصویر بكشد.
    این بخش مربوط به سالهای اولیه زندگی او می شود، یعنی از اوایل دهه سی كه فیلم «فرشتگان جهنم» را كارگردانی می كند تا سال ۱۹۴۷ كه تست پروازی مشهور و رسوایی برانگیز خود را (درسن ۴۲ سالگی) انجام می دهد. قصه فیلم در این ارتباط است كه چگونه هیوز جوان و ماجراجو از یك آدم معمولی، تبدیل به یكی از چهره های مطرح زمان خود شد. او پسر یك كاشف تگزاسی بود كه پس از مرگ، ثروت خود را برایش بجا گذاشت. هیوز به سرعت را هی لس آنجلس می شود تا در تهیه و تولید فیلمهای سینمایی سرمایه گذاری كند. در همین دوران است كه او چند فیلم مهم خود را تهیه و كارگردانی می كند، فیلملهایی كه اكنون لقب آثار كلاسیك سینما را گرفته اند.




    اما علاقه هیوز فقط به سینما محدود نمی شد، او دلباخته هوانوردی و پرواز هم بود. این علاقه ا و را به سمت خلق یك هواپیمای تازه می اندازد كه در اولین پرواز خود، فرود خیلی بدی داشت و سقوط آن باعث یك جنجال رسانه ای شد. هیوز در دیگر رشته های اقتصادی هم سرمایه گذار ی و فعالیت كرد، اما او را بیشتر از هر چیز به دلیل فعالیتهای سینمایی اش می شناسند.
    هاوارد هیوز در دو دهه آخر عمر از انظار عمومی فاصله گرفت و خودش را پنهان كرد. او پس از خریدن یك باشگاه در لا س وگاس، راهی یك هتل در بورلی هیلز شد. او كه یكی از بزرگترین ثروتمندان جهان بود خود ش را در یك اتاق كوچك حبس كرد و با این كار ثا بت كرد كه ثروت همه چیز را برای آدمی به ارمغان نمی آ ورد .در یك كلا م می توان گفت سفر طولانی او عاقبت به تنهایی و انزوا ختم شد. اسكورسیزی علی رغم شكوه و جلال صحنه های عظیم و پرزرق و برق فیلمش، تلاش می كند این تنهایی و انزوای درونی را به تصویر بكشد. اسكورسیزی نشان می دهد كه او چگونه به ثروت رسید، فیلم ساخت، هواپیما خرید و تیتر اول روزنامه ها شد. شاید اگر او در سقوط یكی از پروازهایش كشته می شد، تبدیل به یك حماسه هم می شد. اما تقدیر در این رابطه با او همكاری نكرد!
    مارتین اسكورسیزی تعمدا سالهای طلایی فعالیت هیوز را انتخاب كرده است. برای تماشاگری كه با پایان كار این آدم آشنایی دارد، دیدن آن روزهای طلایی حكم یك واقعیت تلخ را دارد. در تمام صحنه های فیلم می توان سایه سیاهی آینده زندگی این مرد را ا حساس كرد. با این حال فیلم فقط درباره هاوارد هیوز نیست. قصه فیلم هالیوود و آ مریكای آن دوران را هم در پس زمینه خود به تصویر می كشد . نقد خود و انتقاد از كارهای خویشتن همیشه كار مشكلی بوده است. اما اسكورسیزی با «دار و دسته های نیویوركی» نشان داد كه توانایی انتقاد از گذشته ها را دارد. البته این بار موضوع پیش روی او هالیوود و سینمای كلاسیك است. پس طبیعی است كه او كمی نسبت به قضیه مهربان با شد.
    فیلم در دو سطح حركت می كند و دو قصه مجزا و سرگرم كننده را همزمان با هم تعریف می كند. یك بخش قصه در این ارتباط است كه اوضاع برای هیوز روبه راه است و همه چیز مطابق میل او حركت می كند و بخش دیگر قصه در این باره بحث می كند كه همه چیز غلط و نادرست پیش می رود. از این نظر فیلم همان را هی را می رود كه كارهای قبلی اسكورسیزی مثل «سلطان كمدی» ، «گاو خشمگین» ، «بر و بچه های خوب» و حتی «كازینو» رفته اند.با نگاهی به فیلم به راحتی می توان متوجه شد كه اسكورسیزی دلبستگی خاصی به هالیوود آن دوران دارد. در بسیاری از صحنه های فیلم می توان این حس را احساس كرد. صنعت سینمای آمریكا و هالیوود از دهه پنجاه به بعد، هیچ وقت نتوانست به دوران طلایی ما قبل خود برگردد. از این رو نگاه فیلمسازان امروزی به آن دوران، نگاهی توأم با دریغ و حسرت و نوستالژی است.بازیگران فیلم همه خوب انتخاب شده اند و بازیهای خوب و متینی هم ارائه می دهند . جلوه های ویژه اگر در یك فیلم خوب و درست به كار گرفته نشوند، نتیجه معكوسی به بار می آورند. اما اسكورسیزی خیلی خوب می داند كه از این هنر تكنیكی چگونه در فیلم خود استفاده كند. برای مثال می توا ن از فرود سقوط گونه هواپیمای هیوز بر فراز بورلی هیلز یاد كرد.


    منبع تبيان

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •