سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man) - صفحه 3

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج نظرسنجی: ارزیابی شما از کیفیت این تحلیل کدام گزینه است ؟

رأی دهندگان
19. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • خـــــــوب

    16 84.21%
  • متــــوســط

    2 10.53%
  • ضعـــيــف

    1 5.26%
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 40
نمایش شاخه ای29علاقمندی ها

موضوع: Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,633 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    نام فیلم: 12 مرد خشمگین
    فایل پیوست 795
    اطلاعات فیلم
    کارگردان: سیدنی لومت
    تهیه کننده: هنری فوندا، جرج جاستین
    نویسنده متن و فیلمنامه: رجینالد رز
    موزیک متن: کنیون هاپکینز
    فیلم بردار: بوریس کافمن
    تدوین: کارل لرنر
    کارگردان هنری: باب مارکل
    بازیگران
    هنری فاندا
    لی ج. کاب
    اد بگلی
    ا.ج. مارشال
    جک واردن
    ارتین بالسام
    جان فیدلر
    جک کلاگمن
    ادوارد بینز
    وزف سویینی
    اطلاعات دیگر
    ژانر: درام،جنایی
    تاریخ نمایش: 29 جولای 1957
    درجه نمایش: TvPG
    زمان فیلم: 96 دقیقه
    کمپانی تولید کننده: اوریون
    محصول ایالات متحده
    بودجه ساخت: 350 هزار دلار

    IMDB Rate 8.9 از 118 هزار راي
    رتبه : هشتم بهترین فیلم تاریخ سینما
    افتخارات و جوایز
    نامزد دریافت جایزه اسکار در سه بخش فیلم،کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی
    برنده جایزه خرس طلایی جشنواره برلین
    تحلیل و بررسی : یحیــــــــی


    ویرایش توسط FFKIA : 06-15-2012 در ساعت 00:23
    Anti Trust, Don Corleone, lotr و 2 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #21
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,691 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    تحلیل و نظرات دوستان رو خوندم و معتقدم که فیلم معمولی بود. چرا معمولی؟
    ببینید ارزش سینما به تصویر سازیه اما این کار دقیقا یک نمایش رادیویی بود، حالا اینکه از یک سری تکنیک های فیلمبرداری هم درش استفاده شده که به نظرم طبیعی و برای کارگردانی مثل لومنت به هیچ عنوان عجیب و خاص نیست. داستان لو رفته که از همان لحظات ابتدایی و اولیه کاملا مشخصه باید منتظر چه پایانی بود و تنها دلیلی که باعث همراهی تماشاگر با فیلم میشه وجود شخصیت های مختلف و ندانستن دلایل دادگاه برای گناه کار بودن یا نبودن مجرمه. در کل به نظرم فیلم بشدت معمولی بود.
    یه سوال: تصور کنید که ابتدای فیلم چشمانتان را ببندید و در انتها بازشان کنید، چه چیزی را از دست خواهید داد!؟
    LuCiFer به این پست علاقمند بوده است.


  4. 2 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  5. # ADS
     

  6. #22
    خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش // بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
    Ali_Silent-Killer آواتار ها
    وضعیت : Ali_Silent-Killer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2011
    محل سکونت : Cinema paradiso
    سن: 25
    نوشته ها : 827
    سپاس ها : 2,933
    سپاس شده 2,375 در 654 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 732 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    بینید ارزش سینما به تصویر سازیه اما این کار دقیقا یک نمایش رادیویی بود، حالا اینکه از یک سری تکنیک های فیلمبرداری هم درش استفاده شده که به نظرم طبیعی و برای کارگردانی مثل لومنت به هیچ عنوان عجیب و خاص نیست. داستان لو رفته که از همان لحظات ابتدایی و اولیه کاملا مشخصه باید منتظر چه پایانی بود و تنها دلیلی که باعث همراهی تماشاگر با فیلم میشه وجود شخصیت های مختلف و ندانستن دلایل دادگاه برای گناه کار بودن یا نبودن مجرمه. در کل به نظرم فیلم بشدت معمولی بود.
    یه سوال: تصور کنید که ابتدای فیلم چشمانتان را ببندید و در انتها بازشان کنید، چه چیزی را از دست خواهید داد!؟
    من نمیخوام زیاد طولانی بنویسم اما علی جان این فیلم بهترین فیلم لومت و از بهترین نمونه های فیلم های لوکیشن محدوده و البته برای من جز برترین های تاریخ سینما.
    البته میدونم که میدونی سینما صرفا جلوه های بصری نیست پس تصویر سازی ای که گفتی رو بیشتر در مورد پرداخت کرکتر ها و فضای کلی معنی میکنم که در این صورت هم این فیلم از بهترین هاست طوری که اگر بگم میشه این 12 نفر رو نماد افراد جامعه دونست اشتباه نکردم و اون هیئت رو نمادی از جامعه.
    اما در مورد سوالت نظر من اینه علی جان که یک فیلم که سعی و هدفش ترویج یا دفاع از اعتقاد یا باوری هست همینقدر که دچار شعار زدگی نشه هنر کرده و این توقع رو نمیشه داشت که داستان هم معلوم نشه. برای مثال من اگر بخوام فیلمی بسازم در مزمت دروغگویی خب طبیعتاٌ پایانش رو باید با راستگویی جمع کنم نکته بعدی در این فیلم ها یا فیلم های روانشناسانه یا بعضا اجتماعی خوب دیگه کسی دنبال قصه و غافلگیری نیست و بیشتر نوع پرداخت به مساله مهم میشه اینکه 12 نفر که قراره به یک مساله فکر کنند چقدر دیدهاشون تفاوت داره و البته دلیل هر فرد و در مورد اون شخصیت مخالف چرایی تبدیل شدن اون به همچین ادمی و بعد اینها تاثیر این تصمیمات بر روی زندگی اون جوون.
    نقدی بود اول بر قضاوت افراد و البته قضاوت زود هنگام و همینطور سطحی نگری قضاواتمون و در مرحله بعد تلنگری به قضاوت کننده در سطح جامعه و تاثیر تصمیماتشون بر فرد و جامعه و البته بررسی دلایل به اینجا رسیدن این جوون.
    هم من هم شما و هم دوستان از این سری فیلم های انتقادی در مورد قضاوت زیاد دیدیم دیگه بارزش فرار از زندان اما برای من این فیلم و کشتن مرغ مقلد از ماندگارتزین ها هستند.


    در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را آهسته و در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود
    به کسی اظهار کرد، چون عموماً عادت دارند که ... آنرا با لبخند شکاک و تمسخر آمیز تلقی بکنند زیرابشر
    هنوز چاره و دوایی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی
    به‌ وسیله افیون ومواد مخدره است ولی افسوس که تأثیر این گونه داروها موقت است
    و بجا ی تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید.


  7. کاربر روبرو از پست مفید Ali_Silent-Killer سپاس کرده است .


  8. #23
    Ali
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,691 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali_Silent-Killer نمایش پست ها
    من نمیخوام زیاد طولانی بنویسم اما علی جان این فیلم بهترین فیلم لومت و از بهترین نمونه های فیلم های لوکیشن محدوده و البته برای من جز برترین های تاریخ سینما.
    البته میدونم که میدونی سینما صرفا جلوه های بصری نیست پس تصویر سازی ای که گفتی رو بیشتر در مورد پرداخت کرکتر ها و فضای کلی معنی میکنم که در این صورت هم این فیلم از بهترین هاست طوری که اگر بگم میشه این 12 نفر رو نماد افراد جامعه دونست اشتباه نکردم و اون هیئت رو نمادی از جامعه.
    اما در مورد سوالت نظر من اینه علی جان که یک فیلم که سعی و هدفش ترویج یا دفاع از اعتقاد یا باوری هست همینقدر که دچار شعار زدگی نشه هنر کرده و این توقع رو نمیشه داشت که داستان هم معلوم نشه. برای مثال من اگر بخوام فیلمی بسازم در مزمت دروغگویی خب طبیعتاٌ پایانش رو باید با راستگویی جمع کنم نکته بعدی در این فیلم ها یا فیلم های روانشناسانه یا بعضا اجتماعی خوب دیگه کسی دنبال قصه و غافلگیری نیست و بیشتر نوع پرداخت به مساله مهم میشه اینکه 12 نفر که قراره به یک مساله فکر کنند چقدر دیدهاشون تفاوت داره و البته دلیل هر فرد و در مورد اون شخصیت مخالف چرایی تبدیل شدن اون به همچین ادمی و بعد اینها تاثیر این تصمیمات بر روی زندگی اون جوون.
    نقدی بود اول بر قضاوت افراد و البته قضاوت زود هنگام و همینطور سطحی نگری قضاواتمون و در مرحله بعد تلنگری به قضاوت کننده در سطح جامعه و تاثیر تصمیماتشون بر فرد و جامعه و البته بررسی دلایل به اینجا رسیدن این جوون.
    هم من هم شما و هم دوستان از این سری فیلم های انتقادی در مورد قضاوت زیاد دیدیم دیگه بارزش فرار از زندان اما برای من این فیلم و کشتن مرغ مقلد از ماندگارتزین ها هستند.
    البته که بحث من خیلی به محتوی فیلم بستگی نداره، ببین علی جان قطعا و حتما فرم در سینما بر محتوی ارجحیت داره، اگر فرم درست و سینمایی موجود نباشه، پس تفاوت سینما با هر هنری دیگری در چیست؟
    بله علی جان، همونطور که اشاره کردی، همه مون فیلم لوکیشن محدود زیاد دیدیدم و البته فیلم هایی از این دست که در دادگاه و در مورد هیئت منصفه است
    به نکات خوبی هم اشاره کردی، اما به عقیده ی بنده کاراکترهای فیلم کاملا تیپ هستند و فاقد عمق، این خیلی بارز و مشخصه و البته در این زمان کوتاه فیلم (نود و چند دقیقه) فرصت زیادی هم برای این پرداخت و برای 12 نفر که هر کدام تقریبا بطور مساوی در ماجرا نقش دارند، فرصت ندارد. این که هر کدام نماینده قشر خاصی هستند صحیحه اما آیا به ما نزدیک می شوند!؟ به عقیده ی بنده خیر، چون تیپ هستند و کمتر کسی می تونه با تیپ همذات پنداری کنه.
    برداشت از فیلم هم مشخصه، قضاوت کردن؛ اما نکته ای که هست اینه که تقریبا هر کسی زمانی که در اولین رای گیری مشخص می شود که مخالفان دو نفر هستند، دقیقا این را می فهمید که اندک اندک افراد قانع شده و به هنری فوندا اضافه خواهند شد.

    باز هم سوال من پا برجاست که اگر چشمانمان را ببندیم چه چیزی را از دست خواهیم داد؟ مگر نمایش رادیویی پرداخت کاراکتر ندارد!؟ تقریبا فضا در فیلم با دیالوگ شکل می گیرد و فیلم بشدت دیالوگ محور است. اگر من برای بلیت سینما پول می دهم یعنی می خواهم بر پرده چیزی را ببینم که در کتاب نخواهم یافت، و در رادیو یا هر مدیای دیگر
    ویرایش توسط Ali : 01-27-2012 در ساعت 23:44 دلیل: مرتب سازی
    judass به این پست علاقمند بوده است.


  9. #24
    DeAd SpirO آواتار ها
    وضعیت : DeAd SpirO آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    محل سکونت : یزد
    سن: 23
    نوشته ها : 69
    سپاس ها : 63
    سپاس شده 322 در 54 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 474 تاپیک

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    فیلم واقعا زیبا بود.
    نکته ی اصلی و عمیق فیلم, همونطور که منتقد این فیلم توی این تاپیک گفت اینه که در اخر فیلم, همه ی اونایی که در اول کار به طور قاطعانه گفتن "گناه کار", شدیدا نظرشون عوض شد...نکته ی تکون دهنده ای که وجود داره اینه که چطور سرنوشت یه انسان ,فقط به علت بی حصولگی یا عدم تفکر هم نوعانش بارها زیر تیغ میره و دوباره از اون رد میشه و نکته ای که هست اینه که آیا توی دنیای ما,چندین هزار نفر هستن که "زندگیشون" به خاطر 12 مرد عصبی(یا بهتره بگم 11 مرد عصبی!) داره به بازی گرفته میشه؟آیا توی دنیای غیر سینمایی و واقعی توی جمع 12 مرد خشمگین,قراره 1 نفر پیدا بشه که "انسانیت و جان یک انسان" براش از پول و منافع و نژادپرستی مهم تر باشه؟
    چیزی به وضوح توی To Kill A Mockingbird علی رغم تلاش های عاجزانه ی وکیل,وجود نداشت.
    جالبه که شاید اکثر بینندگان پایان فیلم رو یه "پایان خوش" بدونند.اما به نظر من شاید این پایان برای فیلم سینمایی "لومت" یک پایان خوش باشه.اما برای "دنیای واقعی ما" هرگز پایان خوشی نیست...


    نکته ی دیگه ای که هست اینه برخی از دوستان از نبود جلوه ی بصری و... گلایه میکنن.
    اینکه کل فیلم توی یه اتاق گرم و نمور و ازار دهنده بود,به نظر من برای چنین فیلمی از هر نوع جلوه ی بصری ای زیباتر بود.
    به نظرم این فیلم هیچ نیازی به جلوه ی بصری نداشت.یعنی واقعا فکر کنید شما,"لومت" چه نیازی داره تا مثلا برای اینکه مخاطب صحنه ی واقعی قتل(یا قتل احتمالی) رو ببینه بیاد یه فلش بک بزنه و حقایق رو بر ملا کنه و از تکنیک های سینمایی استفاده کنه,در صورتی که دیوید با مهارت و استادی هرچه تمام در همون اتاق به قدری زیبا و قشنگ صحنه ی قتل(رفع اتهام) رو بازسازی کرد که به نظرم هیچ جلوه ی بصری و سکانس و لوکیشن خارج از دادگاه نمیتونست اونو بیان کنه.واقعا مخاطب میخکوب می شد از این بازسازی صحنه...
    ضمنا فیلم های زیادی اینجوری ساخته شدن که دقیقا اکثرشون جزو فیلم های عالی و خوب هستن.
    مثل "ROPE" از استاد هیچکاک.
    مثل "THE EXTERMINATING ANGEL" از bunuel
    و...

    در کل به نظرم کارگردان کار زیبایی رو با تکیه بر هنر خارق العاده ی فاندا انجام داده.

    شرمنده وسط صحبتون پریدم
    ویرایش توسط DeAd SpirO : 01-28-2012 در ساعت 01:20
    Oh CAptaIn,MY capTAIN

  10. 2 کاربر از پست مفید DeAd SpirO سپاس کرده اند .


  11. #25
    dr_omidhm آواتار ها
    وضعیت : dr_omidhm آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2012
    سن: 25
    نوشته ها : 3
    سپاس ها : 0
    سپاس شده 1 در 1 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 0 تاپیک

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angey Man)

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:Αριοβαρζάνης:. نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز...
    از اینکه نقد رو خوندین ممنونم!
    الان دقیقا منظورتون از اینکه نقد فنی و کلی پردازی چیه؟ مثلا یک توضیحی در رابطه با حرفتون میشه بدین! من متوجه منظورتون نمیشم متاسفانه

    اگه دقت کرده باشین داستان تعریف شده از فیلم فقط بخشی از نوشته هست که به صورت مجزا هم آورده شده و در ادامه سعی شده بیشتر به مفاهیم صحنه ها و داستان و برداشت ها اون هم به طور مجزا پرداخته بشه...سبک نوشته اینطوری هست،اگه ادامه گفتن داستان همینطور بیشتر از این ادامه پیدا می کرد از دید برخی خواننده ها نوشته بیشتر به یک سبک روایتی تبدیل میشد که در این نوشته کاملا سعی شده اینطور نباشه!!!

    ممنون
    در مورد شزح داستان مشکلی ندارم به اندازه گفتی مشکلم بیشتر همون نقد فنیه. چیزی که الان توی ایران رایجه حرف زدن در مورد مضمون فیلمه که بهش میگن نقد مضمون. توی این نقدها فرد برداشت خودش ازمضمون فیلم (که به نظرم فقط به درد خودش میخوره نه بقیه) رو با یه سری اطلاعات پایه در مورد فیلم و فیلمساز که خیلی راحت میشه بدست اورد رو تحویلت میده. نقدهای دکتر عباسی رو اگه خونده باشی اکثرا همینه. دیگه صحبتی از فرم و سبک و دوربین و ... نمیشه اما نقد فنی دقیقا همیناست. منظورم همین بود که هرچی از نقد مضمون به سمت فنی بریم بهتره. در مورد کلی گویی هم حرفم اینه که چرا اشکالات رو اینقدر ریز میگیریم اما از کنار نکات مثبت راحت رد میشیم. وقتی میگیم فلان شخصیت خوب پرداخت شده باید بگیم اینکارو با کدوم دیالوگ با کدوم اکت با کدوم پلان انجام داده باید دلیل بیاریم واسه خوب بودن.

  12. #26
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,633 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angey Man)

    نقل قول نوشته اصلی توسط dr_omidhm نمایش پست ها
    در مورد شزح داستان مشکلی ندارم به اندازه گفتی مشکلم بیشتر همون نقد فنیه. چیزی که الان توی ایران رایجه حرف زدن در مورد مضمون فیلمه که بهش میگن نقد مضمون. توی این نقدها فرد برداشت خودش ازمضمون فیلم (که به نظرم فقط به درد خودش میخوره نه بقیه) رو با یه سری اطلاعات پایه در مورد فیلم و فیلمساز که خیلی راحت میشه بدست اورد رو تحویلت میده. نقدهای دکتر عباسی رو اگه خونده باشی اکثرا همینه. دیگه صحبتی از فرم و سبک و دوربین و ... نمیشه اما نقد فنی دقیقا همیناست. منظورم همین بود که هرچی از نقد مضمون به سمت فنی بریم بهتره. در مورد کلی گویی هم حرفم اینه که چرا اشکالات رو اینقدر ریز میگیریم اما از کنار نکات مثبت راحت رد میشیم. وقتی میگیم فلان شخصیت خوب پرداخت شده باید بگیم اینکارو با کدوم دیالوگ با کدوم اکت با کدوم پلان انجام داده باید دلیل بیاریم واسه خوب بودن.
    با سلام ...

    در این مجموعه نقد فنی هم ارائه میشه، هم به صورت ترجمه و هم به صورت ارائه های سایت، اونچه شما در موردش صحبت میکنید تحلیل فیلمه که در این موضوع هم غرض تحلیله و نه نقد.
    بله، نقد همونه که شما میفرمائید ولی ما ادعای نقد در موضوعاتی که با نام تحلیل ارائه میشود را نداشته ایم.
    اما در مورد به درد خور بودن تحلیل ها باید عرض کنم که حتی نقد هم ممکنه فقط به درد نویسنده اش بخوره و ممکنه هم به درد عموم کاربران بخوره، چون کسی نقد مینویسه دلیل معتبر بودن و مورد تائید بودنش در نزد همگان نیست. کما این که تحلیل هم میتونه کاربرد شخصی و همگانی داشته باشه.
    شما مطلب را مطالعه میکنید، یا برای شما کاربرد دارد که از آن استفاده میکنید و یا نداره که از کنار آن میگذرید. حتی یک کتاب هم دقیقا همین ماهیت را داراست.

    با این وجود ما همیشه در تلاشیم که تحلیل ها به فضای نقد نزدیکتر باشد.

    ممنون از نظر شما
    ا
    ScarFace به این پست علاقمند بوده است.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  13. 2 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  14. #27
    Faramarz آواتار ها
    وضعیت : Faramarz آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Oct 2010
    محل سکونت : مشهد
    نوشته ها : 234
    سپاس ها : 504
    سپاس شده 701 در 222 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 202 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    سلام به همگی. بالاخره فرصتی شده تا منم این فیلم فوق العاده زیبا رو ببینم.
    و با خوندن این تحلیل و نظرات دیگر دوستان تونستم فیلم رو بهتر و کاملتر درک کنم.
    اول جا داره از یحیی عزیز بابت این تحلیل زیبا تشکر کنم. و اینکه واقعا به دلم نشست.
    این فیلم با اینکه تقریبا تمام سکانس هایش به یک اتاق محدود شده و در مقایسه با فیلم های اکشن و پر از جلوه های ویژه امروزی در حد صفر است. اما داستان فیلم
    طوریه که واقعا روی مخاطب تاثیر گذاره. من خودم زیاد اینجور فیلما رو نگاه نمیکردم ولی دیدن این فیلم باعث شد تا تجدید نظری بکنم.
    این فیلم نشان داد که داستان و فیلمنامه قوی چقدر میتونه مهم و تاثیر گذار باشه.
    چیزی که توی اکثر فیلمهای جدید توجهی که لازم بهش نمیشه!
    ممنونم همه دوستان عزیز و همچنین یحیی جان
    1CHAMPION و SovRan به این پست علاقمند بوده اند.

  15. 2 کاربر از پست مفید Faramarz سپاس کرده اند .


  16. #28
    Banned
    Dark Human آواتار ها
    وضعیت : Dark Human آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2012
    محل سکونت : کرج
    نوشته ها : 67
    سپاس ها : 15
    سپاس شده 154 در 44 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 71 تاپیک

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    این فیلم به ما فرق سینما و تئاتر را نشان می دهد با این که تمام فیلم در یک دکور است ولی اینجا این دوربین و لنز است که حس های گونانی را ایجاد میکند و این وجه تمایز سینما و تئاتر است. این فیلم این نکته ی حائز اهمیت را به ما درس می دهد: حتما برای ساختن یک فیلم سینمایی باید با انواع لنزها و زوایای دروبین اشنایی داشته باشیم

  17. #29
    Anti Trust آواتار ها
    وضعیت : Anti Trust آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2011
    محل سکونت : In Wonderland
    نوشته ها : 3,427
    سپاس ها : 8,330
    سپاس شده 7,918 در 2,129 پست
    یاد شده
    در 10 پست
    تگ شده
    در 952 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dark Human نمایش پست ها
    این فیلم به ما فرق سینما و تئاتر را نشان می دهد با این که تمام فیلم در یک دکور است ولی اینجا این دوربین و لنز است که حس های گونانی را ایجاد میکند و این وجه تمایز سینما و تئاتر است. این فیلم این نکته ی حائز اهمیت را به ما درس می دهد: حتما برای ساختن یک فیلم سینمایی باید با انواع لنزها و زوایای دروبین اشنایی داشته باشیم
    پسرم بخدا اگر تو فقط ساده ترین جمله روی زمین رو بنویسی :
    "من از این فیلم خوشم اومده.و فیلم خوبی است."
    خیلی ارزشش بهتره که جمله ای رو بنویسی که هیچ ایده ای دربارش نداشته باشی.

    یجوری احساس میکنم تو برای احوال پرسی ساده هم که با کلمه " سلام" شروع میشه هم با مشکل مواجهی و اون هم از نوشته دیگران کپی برداری میکنی.
    احتمالا هم اگر بخوای جواب این پست من رو بدی میری گوگل سرچ میکنی که چی باید به من بگی
    desmound به این پست علاقمند بوده است.
    Plz...Respect

    The King Is Coming....Yes...Ronaldo Is Here







  18. #30
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 39
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,201
    سپاس شده 25,633 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.07- تحلیل و بررسی فيلـــــــم 12 مرد خشمگین (12 Angry Man)

    چند شب پیش سرانجام فرصتی دست داد تا این فیلم رو بعد از نزدیک به 23 سال دوباره ببینم.
    به نظر من این فیلم مسلما یکی از شاهکارهای تاریخ سینماست و اتفاقا به نظر من ارزشهای فیلم در جائی است که هم در تحلیل خیلی بهش کم پرداخته شده بود و هم در گفته های دوستان.
    قبل از این که بخواهم به چیزی که به نظرم قوت اصلی فیلم اومد بپردازم باید این مسئله رو بگم که از دید خودم و احتمالا همه کسانی که فیلم رو دیده اند "12 مرد خشمگین" دارای فیلم نامه ای فکر شده، عمیق و عدالت خواهانه است، فیلم نامه ای که کمتر نقصی میتوان در آن یافت هر چند که ایجاد کننده فضای کامل سینمائی نباشد. در این فیلم نامه کاراکترها به خوبی پرداخت شده اند و به خوبی نظراتشون رو بیان میکنند و از همه مهمتر این که به خوبی از هم تفکیک میشوند و به همین ترتیب در این فیلم شخصیتی را شبیه شخصیت دیگری نمیبینیم و باز به دلیل عمق پرداخت، در فیلم کمتر دچار شعارزدگی هستیم تا حدی که شخصیت اول فیلم هم به جای این که از گناه کار یا بی گناه بودن متهم صحبت کند بیشتر نیتش این است که با رعایت عدالت در مفهوم حداکثری آن وجدان خود را راحت نگاه دارد و به همین ترتیب با اجرای عدالت است که نه او و نه دیگر اعضا نگران درد وجدان خود نخواهند بود.

    "12 مرد خشمگین" بر خلاف تصور عامه تنها به دنبال تبرئه یک متهم از گناهی که به آن متهم شده نیست. در این فیلم ما نه متهم را بیش از چند ثانیه میبینیم و نه فرصت داریم که در مورد چند و چون شخصیت او و پدرش اطلاعاتی بدست آوریم. نکته ای که از ابتدای فیلم توسط رئیس دادگاه مورد اشاره قرار میگیرد و قرار است که تعیین کننده روند اصلی ماجرا باشد همان نحوه به کار گیری عدالت توسط شخصیتهای هیئت منصفه است. هر چند که به نظر میرسد در ابتدا وجدان اغلب افراد حاضر در این هیئت منصفه بیدار نیست و یا حداقل به اندازه کافی بیدار نیست، اما تلنگری که توسط تنها عضو مخالف گناهکار بودن متهم به تصمیم 11 عضو دیگر وارد میشود سبب میگردد که کم کم تردید این گروه را به سمت بیداری وجدان حرکت دهد.
    با این که هم اتهامات به اندازه کافی مستدل و محکم است و هم در پایان دلایل رفع اتهام کاملا قاطع نیست اما در نهایت این نتیجه حاصل میشود که جان یک فرد آنقدر مهم است که حتی اگر درصدی کوچک در ابهام در اتهام مطرح شده وجود داشته باشد باید تا اطمینان کامل صبر کرد و نباید بدون بررسی کافی تصمیم گرفت.

    12 مرد خشمگین از دید من تنها یک نمایشنامه رادیوئی نیست، زیرا من در زمان دیدن این فیلم از دیدن چهره یک یک افراد حاضر در هیئت منصفه حس گرفتم و از بازی هنرمندانه آنها لذت بردم و برای انتخاب تک تک صحنه ها به لومت احسنت گفتم. انتخاب زوایای دوربین و تدوین هنرمندانه و ایجاد فضای التهاب همه و همه از مواردی هستند که تنها در یک فیلم وجود دارد و نه یک نمایشنامه رادیویی، واقعا چطور باید صحنه ای را که هنری فوندا در مورد هنرپیشه های فیلم از عضو هیئت منصفه سوال میکند را با نمایشنامه رادیوئی درک کرد، آیا سرآزیر شدن عرق از پیشانی مرد مخاطب فوندا را میشود بدوت تصویر معنی کرد؟
    سیدنی لومت در ساخته های بعدی اش هم نشان میدهد که به هیچ عنوان گرفتار هزینه های سنگین فیلم سازی و سینمای بدون تفکر نیست و در مقابل چیزی که او همیشه به دنبالش بوده یک سینمای عمیق و تفکرمند است، سینمائی که با داشتن قابلیتهای بکر سینمائی گاها در فضاهای محدود است که شاهد موفقیت را در آغوش میکشد.
    ما بعد از این هم در فیلمی چون بعد از ظهر سگی شاهد بروز چنین فضائی هستیم. اما از دید من اوج این هنر همچنان "12 مرد خشمگین" است.

    اما نکته ای که به نظر من اوج موفقیت این فیلم است.
    اگر کسی از من بپرسد که داستان فیلم چه بود چه خواهم گفت؟
    از دید من داستان به شکل زیر است.

    پسری در یک خانواده به دنیا می آید که از کودکی در محیطی خشن و پر از تشنج بزرگ میشود. پدری خلاف کار و متقلب دارد و مادری که از نه سالگی از دنیا میرود. بخش مهمی از زندگی او در دارالتادیب میگذرد و این روال از او یک فرد شرور و چاقوکشی ماهر به وجود می آورد. در یک شب او یک چاقو از یک مغازه خریداری میکند و سپس به سینما میرود و زمانی که به منزل بر میگردد به جرم قتل پدرش دستگیر میشود. آلت قتل همان چاقوئی است که پسرک آنرا خریداری کرده بوده است. مردی که در طبقه زیرین محل زندگی پسرک زندگی میکند و به سختی راه میرود ادعا میکند که صدای او را شنیده که پدرش را تهدید به مرگ کرده و سپس با عصبانیت منزل را ترک کرده است و همسایه روبروی پنجره منزل آنها که زنی عینکی است که منزلش در آنسوی خیابان واقع شده (خیابانی که از بین آن قطار شهری نیز میگذرد) از میان شیشه های واگنهای آخر قطار پسرک را دیده که در حال کشتن پدرش بوده است. این در حالی است که پسرک نمیتواند بگوید که در زمان قتل که او ادعا میکند در سینما بوده چه فیلمی دیده و کسانی که در سینما بوده اند نیز وی را به خاطر نمی آورند، مغازه دار هم شهادت میدهد که پسرک آلت قتاله را از او خریده است.

    پسرک در دادگاه در حالی که همه شواهد و قراین بر علیه اوست در حال محکوم شدن به مرگ با صندلی الکتریکی است. تنها نیاز به تایید هیئت منصفه است تا به زندگی پسرک پایان داده شود. 12 مرد از صنوف مختلف برای تعیین گناهکار بودن و یا بی گناه بودن پسرک در اتاقی در بسته به مباحثه مینشینند و با این که در ابتدا 11 نفر از آنها معتقدند که قاتل پسرک است اما تنها فردی که مخالف است تلاش میکند که تا تشخیص گناهکاری پسرک با تمانینه و بررسی بیشتری انجام گیرد، مباحثات درگیرانه و بررسی تمام آثار و شهادت ها سبب ایجاد یک فضای پر تنش و فعال میشود که در ابتدا کاملا غیر اکتیو و منفعلانه به نظر میرسید. در نهایت اتفاقات غیر منظره ای رخ میدهد و ...

    خیلی جالب است که غیر از چند خط پایانی کل داستانی که تعریف کردم در فیلم وجود ندارد و ما آن را نمیبینیم. اما سیدنی لومت از دید من دست به عملی زده که من اسمش را میگذارم "تصویر سازی ذهنی از اطلاعات (انتقال ناخودآگاه اطلاعات به ذهن و تصویر سازی ناخودآگاه ذهن از این اطلاعات) و این اطلاعات بدون این که در فیلم تبدیل به لوکیشن، فضا، تصویر و صدا شده باشند به اندازه یک پیش در آمد 2 ساعته در همان زمان نمایش منطقی فیلم تصویر ذهنی در اختیار بیننده میگذارند و کاربرد منطقی دارند.
    به نظر من در زمانی که فیلمساز تا این حد هنرمند است لازم نیست که حتما مانند ماجراهای شرلوک هلمز و هرکول پوارو تمام سکانسهای مربوط به جنایت را مو به مو فیلم برداری کرد و به نمایش در آورد. تصویر سازی ذهنی بیننده در مورد اطلاعات داده شده خیلی خیلی کامل تر و همراه با جزئیات تر از هر جور تصویر سازی ای است که کارگردان بخواهد بسازد و به نمایش در آورد. ذهن بیننده در این باره هم میتواند آفریننده جلوه های ویژه باشد و هم ایجاد کننده هیجان و تعلیق.
    مهم این است که این اطلاعات با چنان کیفیتی عرضه میشود که بیننده بدون نیاز به دیدن این صحنه ها همه آنها در زمان نمایش فیلم و مباحثه هیئت منصفه به ذهن می سپرد و در ذهنش آنها را مرور میکند.
    از دید من تصویر ساخته شده است، حتی اگر ما آن را نبینیم. در واقع فیلم از سه قسمت تشکیل شده است. اتفاقات زندگی پسرک تا دادگاه، اتفاقات دادگاه و بررسی اتهامات و در نهایت هم ماجراهای هیئت منصفه و رای دادگاه. چیزی که ما به عنوان فیلم 12 مرد خشمگین" میبینیم در واقع بخش انتهائی این ماجراست، ماجرائی که بخشهای ابتدائی و میانی آن را در ذهنمان میسازیم و فکر میکنم که در انتها از این هنر فیلم ساز باید احساس لذت کرد.

    از دیدن این فیلم لذت وافری بردم و این لذت باعث شده که الان مدتیه دارم آثار کلاسیک رو دوباره مرور میکنم. باید گفت که سینمای کلاسیک همچنان تکرار نشدنی و بکر است و ناب.
    یحیی جان ممنون از تحلیلت.
    Sherlockii, Ali_Silent-Killer, Dexter. و 1 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  19. 8 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دانلود Angry Birds Space
    توسط M0STAFA در انجمن دریافت بازی ها
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: 03-27-2012, 00:42
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-11-2011, 23:59
  3. بررسی صد جنگ بزرگ تاریخ (بخش سی و سوم)
    توسط Parnian در انجمن صد جنگ بزرگ تاریخ
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 07-23-2011, 16:21
  4. Angry Birds‌ اين بار به سينماها حمله ور مي شود (اختصاصي سينماسنتر)
    توسط Skyfly در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 07-15-2011, 23:38
  5. Sia.09- تحلیل و بررسی سریال قهـــوه تلــخ (مهران مديري) 3 قسمت نهـم
    توسط FFKIA در انجمن تحليل و بررسي سريال قهوه تلخ
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: 12-08-2010, 12:51

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •