سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

  1. #1
    متاسفانه بزرگترین اشتباه ما تو زندگی اینه که هر موجود دوپایی رو آدم حساب میکنیم
    .:SiSiBK:. آواتار ها
    وضعیت : .:SiSiBK:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 47
    نوشته ها : 628
    سپاس ها : 1,481
    سپاس شده 1,914 در 593 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 759 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

    سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم





    نگاه راجر ایبرت به فیلم «سالت» تازه ترین اثر فیلیپ نویس
    فیلم «سالت» یك تریلر عالی است. در این فیلم نكات بسیاری كه در فیلم‌های ضعیف آزار دهنده است وجود دارد در حالی كه آنها شما را آزار نمی‌دهند بلكه لذت بخش هستند. در واقع این فیلم پاسخی قوی به تمام فیلم‌های اكشن بد ساختی است كه در سراسر آنها سرو صدا و تصویرهای در هم برهم اضافی به شما ارائه می‌شود.
    سالت، فیلم جذابی است با وسعتی كه نقاط مثبت بسیاری از فیلم‌ها را در خود جای داده است. قانون فیزیك در این فیلم همچون كارتون‌هایی مثل «رود رانر» متوقف شده است و اثری از قوانین فیزیك وجود ندارد. آنجلینا جولی كه در فیلم به اسم «اولین سالت» شناخته می‌شود به سرعت باد در فضا حركت می‌كند و حتی یك بار به پایین نگاه نمی‌كند تا جایی كه او را در هلی كوپتر در حال پرواز می‌بینیم.


    او از بلندترین ارتفا‌ع‌ها می‌پرد و در موقعیت‌هایی خود را قرار می‌دهد كه هر لحظه امكان مرگش وجود دارد اگرچه آسیب قوزك پا سطحی‌تر از چنین اتفاقات مرگباری است. در این فیلم آنجلینا جولی قسمت‌هایی را همچون كسی كه پاركور كار می‌كند (رشته ورزشی‌ای كه در آن ورزشكار می‌دود و از روی مانع‌ها و ارتفاع‌های بلندی می‌پرد)، بازی می‌كند. صحنه‌ای هست كه در آن جولی از هشت طبقه در كانال اسانسور به راحتی پایین می‌پرد و از هر طبقه به راحتی سقوط می‌كند. شما قرار نیست در این نقد چیز زیادی از طرح فیلم بشنوید چراكه هیچ چیز ضروری وجود ندارد كه شما برای دیدن فیلم نیاز به دانستن آن داشته باشید و هرچیزی می‌تواند برای لذت بردن شما از فیلم حیاتی باشد.
    اگر بخواهیم ساده بگوییم داستان جولی ماجرای زنی است كه مصمم است تا جهان را یك تنه از یك ویرانگری اتمی نجات دهد.

    البته فیلمنامه این اثر خیلی مشابه داستان‌های نظیرش نیست و قرار نیست شاهد اتفاقات عجیب و غریبی كه در اینگونه داستان‌ها به وقوع می‌پیوندند باشیم ولی اینكه در طول مسیر اینجا و آنجا شگفت‌زده می‌شویم بسیار لذت‌بخش است و این خوب است كه سالت از آن دست فیلم‌هایی نیست كه بر سر هر گره مدت زیادی را تلف كند و موقعیت‌ها را بی‌دلیل پیچیده‌تر سازد. كشف هر رازی در داستان موقعیتی است برای خلق یك صحنه تعقیب و گریز. اولین سالت از موقعیت‌های بسیار صعبی كه امكان گریز از آنها وجود ندارد فرار می‌كند و به مكان‌هایی كه امكان نفوذ به آنها وجود ندارد داخل می‌شود و این موقعیت‌های دشوار را یكی پس از دیگری با موفقیت پشت سر می‌گذارد.
    و تمام این كارها را به تنهایی و با دست خالی انجام می‌دهد به‌علاوه تعداد معدودی اسلحه و نارنجك و پرتاب‌كننده راكتی كه دست ساز است. همانطور كه در مورد جینجر راجر گفته می‌شود «او درست شبیه «فرد استر» است به‌جز كفش‌های پاشنه بلندش» می‌توان گفت اولین هم درست یك جیمز باند است به‌جز اینكه بدون كفش در برف راه می‌رود.


    در صحنه‌ای از فیلم، اولین در زندان‌گونه‌ای در كره شمالی در حالی كه دهانش را هم بسته‌اند به زمین بتونی زنجیر شده است و اطراف او بنزین ریخته اند. این همان صحنه اغاز فیلم است. قصد ندارم بگویم كه ایا او نجات پیدا می‌كند یا نه.
    او نقش یك جاسوس سی.آی.ای را بازی می‌كند. البته حالا دارم جزئیات زیادی از داستان را مطرح می‌كنم. نقش مكمل‌های مهمی كه در این فیلم حضور دارند را دو بازیگر به نام‌های لیو شرایبر و چیتل اجیوفر بازی می‌كنند.

    فیلم به وسیله «فیلیپ‌نویس» كارگردانی شده است كارگردانی استرالیایی كه سبك‌های سینمایی متنوعی را تجربه كرده، از تریلر «تام كلنسی» گرفته تا درام درخشان و خشن Rabbit-Proof Fenc.
    دراین كار او پروژه‌ای را استادانه اجرا می‌كند كه فیلمبرداری آن را «رابرت السویت» و تدوینش را «استوارت بیرد» و «جان لیگروی» برعهده داشته اند. این فیلم صحنه‌های تعقیب و گریز فوق‌العاده‌ای دارد.
    خوانندگان وفادار می‌دانند كه چنین صحنه‌هایی در كل تازگی‌شان را برای من از داست داده‌اند ولی به‌هر حال یك صحنه خوب یك صحنه خوب است. آنجلینا جولی در نقش خود به‌خوبی ظاهر می‌شود و اعتقاد و تفكری كه چنین فیلمی نیاز دارد را ارائه می‌دهد.

    او خود را با انرژی وحشیانه‌ای در فیلم رها می‌كند و برخلاف انتظار، نمای یك سوپر قهرمان را بخود نمی‌گیرد (با اینكه تمام ظواهر و مشخصه‌های لازم برای این نما را دارد) در حالی كه او در نقش یك مبارز با اراده مصمم و شجاع ظاهر می‌شود. او چگونه به‌نظر می‌رسد؟
    سالت راه نبوغ‌آمیزی برای دور زدن تاریخ پیدا می‌كند و روس‌ها را به عنوان چهره شرور داستان معرفی می‌‌كند.


    همه این المان‌ها و سایر نشانه‌هایی كه اختصاص به این ژانر دارند ویژگی‌هایی هستند كه تریلر بودن فیلم بر آن استوار است اما آنچه ستودنی است اینكه شما می‌بینید یك ژانرسینمایی با این كیفیت به تصویر كشیده شده است.




    منبع: tehrooz.com




  2. 3 کاربر از پست مفید .:SiSiBK:. سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    متاسفانه بزرگترین اشتباه ما تو زندگی اینه که هر موجود دوپایی رو آدم حساب میکنیم
    .:SiSiBK:. آواتار ها
    وضعیت : .:SiSiBK:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 47
    نوشته ها : 628
    سپاس ها : 1,481
    سپاس شده 1,914 در 593 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 759 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

    عکس‌های فیلم «سالت»



    اگر بخواهیم ساده بگوییم داستان جولی ماجرای زنی است كه مصمم است تا جهان را یك تنه از یك ویرانگری اتمی نجات دهد...


































    گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ


  5. کاربر روبرو از پست مفید .:SiSiBK:. سپاس کرده است .


  6. #3
    متاسفانه بزرگترین اشتباه ما تو زندگی اینه که هر موجود دوپایی رو آدم حساب میکنیم
    .:SiSiBK:. آواتار ها
    وضعیت : .:SiSiBK:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 47
    نوشته ها : 628
    سپاس ها : 1,481
    سپاس شده 1,914 در 593 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 759 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

    صحبتهای کارگردان «سالت» در مورد فیلم و بازی جدید «آنجلینا جولی»





    اكشن، دلهره و كمی هم پیام‌های سیاسی
    فیلیپ نویس، فیلمساز استرالیایی تبار سینما، فیلم‌های موفق زیادی در داخل استرالیا و آمریكا كارگردانی كرده است.
    او كه در دهه 80فیلم‌هایی مثل «مرگ آرام» را با بازی نیكول كیدمن در سرزمین مادری‌اش ساخت، در هالیوود فیلم‌هایی مثل «خطرآنی و عیان» و «بازی‌های میهن پرستانه» را ساخته است. «سالت» جدیدترین فیلم وی یك اكشن دلهره‌آور سیاسی است كه تولید آن با بحث و جنجال زیادی همراه بود. او در یك گفت‌وگوی تازه درباره تكوین این فیلم و مسائل مربوط به آن صحبت می‌كند. پیش‌بینی می‌شود این فیلم یكی از كارهای مطرح سینمای جهان طی ماه‌های آینده باشد.


    شكل‌گیری این فیلم كمی عجیب است. منظورم این است كه قبل از شروع فیلم، ناگهان كاراكتر اصلی آن‌كه یك مرد بود به یك كاراكتر زن تغییر كرد. پروسه بازیگریابی آن هم خیلی طولانی و بحث انگیز شد. شما از كجای كار درگیر این پروژه شدید و ارتباط شما با این تغییر و تحولات چیست؟
    اولین‌بار كه با من درباره پروژه «سالت» صحبت شد سال 2006 بود و من از همان زمان درگیر آن شدم. بحث زیادی با تهیه‌كنندگان فیلم در شركت سونی داشتم‌ اما بعد از آن بحث‌ها، تری جرج كار‌ روی فیلمنامه را شروع كرد. من در ارتباط با او نبودم و نمی‌دانستم دارد چه كار می‌كند. یك سال گذشت و دوباره دیداری با مدیران سونی داشتم. بازهم درباره این پروژه بحث و گفت‌وگو كردیم. در حقیقت، ماه مه سال قبل بود كه بحث تولید فیلم جدی شد. فهمیدم كه بعد از تری‌جرج، شركت سونی از كرت ویمر دعوت كرده تا مقداری كار روی فیلمنامه انجام دهد. ما با تام كروز صحبت كرده بودیم تا نقش اصلی فیلم را بازی كند. (نقشی كه بعدا به آنجلینا جولی رسید) اسم كاراكتر اصلی فیلم ادوین سالت بود. چند جلسه فیلمنامه خوانی داشتیم و بازیگران زیادی در این جلسات شركت كردند. یكی از آنها ساموئل ال جكسن بود كه در نسخه سینمایی یكی از نقش‌های مهم را بازی می‌كند. هدف از فیلمنامه خوانی این بود كه متوجه حال و هوای بازیگران مختلف در هنگام خواندن نقش‌ها بشویم.


    در این زمان تام كروز هم در جریان كار بود؟

    بله. پس از خواندن فیلمنامه به صورت گروهی، تهیه‌كنندگان فیلم تصمیم قاطع خود برای ساخت آن را گرفتند. ولی نكته‌ای كه در این بین مطرح شد این بود كه آنها نمی‌توانستند تام را در این پروژه داشته باشند؛ علت اصلی تعهدات كاری زیاد او برای بازی در فیلم‌های دیگر بود. بحث تولید «سالت» آنقدر طول كشید كه وی زمان و فرصت آزاد خود برای حضور در آن را از دست داد. در شرایطی كه مشخص شده بود تام نمی‌تواند با پروژه همكاری كند، تهیه‌كنندگان فیلم به فكر یك جایگزین افتادند. البته احساس شخصی خودم از صحبت‌هایی كه با تام داشتم این است كه او كمی می‌ترسید شخصیت سالت چیزی شبیه كاراكتر اتان هانت مجموعه فیلم «ماموریت غیرممكن» درآید. هانت هم مثل سالت یك مامور ضدجاسوسی سرسخت بود كه توانایی‌های ویژه‌ای در خودش داشت. همه ما تلاش كردیم تا قصه را به شكلی درآوریم كه تفاوت‌های دو كاراكتر اتان هانت و ادوین سالت زیاد شود. اما خب، نمی‌شد تمام چیزها را دور ریخت و یك چیز جدید خلق كرد. حرف تام این بود كه نمی‌خواهد دوباره به كاراكتری برگردد كه قبل از این نقش مشابه آن را روی پرده سینما بازی كرده است.


    به این ترتیب، سرنوشت كار به كجا رسید؟

    وقتی این موضوع به صورت رسمی از سوی تام كروز به تهیه‌كنندگان گفته شد، پروژه برای چند هفته به بایگانی سپرده شد؛ باید یك اقدام اساسی درباره آن صورت می‌گرفت بعید به نظر می‌رسید پس از كناره‌گیری تام، بازیگر مرد مشهور و مطرحی حاضر به قبول بازی در این فیلم شود. از همان زمانی كه بحث احتمال عدم حضور تام در فیلم مطرح شد، امی پاسكال یكی از تهیه‌كنندگان فیلمنامه آنجلینا جولی را چندبار مطرح كرد. در صحبت‌های مقدماتی كه با آنجلینا جولی داشتم، متوجه شدم كه او دوست دارد در این فیلم بازی كند. به این ترتیب، همه ‌چیز مهیا بود و همه برای تولید و خلق یك مجموعه فیلم ضدجاسوسی كه كاراكتر اصلی آن یك خانم باشد، آماده و مشتاق بودند، فیلمنامه كامل را برای جولی فرستادیم و پس از آن در ماه سپتامبر سال گذشته، من و كرت ویمر و یكی از تهیه‌كنندگان فیلم راهی جنوب فرانسه شدیم تا با او ملاقات كنیم؛ او ساكن این محل بود و در كنار برادپیت و فرزندانش زندگی می‌كرد.


    آیا جلب رضایت او برای بازی در فیلم كار سختی بود؟

    حدود 5روز آنجا بودیم. بحث زیادی با او كردیم و برایش توضیح دادیم كه می‌خواهیم چه جور فیلمی بسازیم. مهمترین نكته، توضیح این مطلب بود كه چگونه یك كاراكتر مرد در یك داستان ضد‌جاسوسی تبدیل به یك كاراكتر زن شده و این تغییر،‌ چگونه صورت گرفته است. براساس بحث‌هایی كه با جولی كردیم، قرار شد فیلمنامه دوباره نویسی شود. این كار را برایان هلگند انجام داد. او نه تنها برخی چیزها را در خود فیلمنامه عوض كرد، بلكه دست به تغییر تعدادی از دیالوگ‌ها هم زد. تلاش ما این بود كه دیدگاه‌های جولی هم در فیلمنامه ‌لحاظ شود. او وقتی فیلمنامه را خواند، گفت آماده امضای قرارداد است.


    پایه و اساس فیلمنامه‌ای كه فیلمبرداری كردید، همان فیلمنامه‌ای بود كه قرار بود تام كروز بازی كند؟
    این فیلمنامه در طول چند سالی كه دست به دست می‌گشت، تغییراتی پیدا كرد و گسترش یافت. اما در تمام این سال‌ها، ایده و طرح اصلی آن دست نخورده ماند. خط اصلی قصه همیشه درباره یك مامور مخفی ضد جاسوسی بود كه متهم به همكاری با روس‌ها می‌شود. او در طول قصه باید ضمن دفاع از خویش، بی‌گناهی‌اش را ثابت كند. اما لحن فیلم طی این سال‌ها تحول پیدا كرد. در عین حال، همان‌طور كه خودتان می‌دانید لحن و حال و هوای اكشن‌های دلهره‌آور سینمایی طی سال‌های اخیر تغییراتی كرده‌اند. زمانی مجموعه فیلم‌های جیمز باندی الگوی تولید اینگونه فیلم‌ها بودند، ولی از زمانی كه مجموعه فیلم «بورن» آمده، این وضعیت تغییر كرده است كاراكترهای فیلم‌های جیمز باندی به نوعی كارتون گونه بودند، ولی در حال حاضر قصه‌های جیمز باندی هم خیلی جدی شده‌اند و از نظر احساس و دراماتیك اصلا قابل مقایسه با فیلم‌های قبلی این مجموعه فیلم نیستند.


    یعنی شما هم در فیلم خود به جنبه‌های رئالیستی قصه و ماجرا، وفادار مانده‌اید؟

    بله. «سالت» هم از همان سنت فیلم‌های جاسوسی ماجراجویانه و اكشن پیروی می‌كند و تلاش دارد آن را در فضایی واقع‌گرا به نمایش بگذارد. سعی‌ام این بود كه قصه‌ای امروزی ارائه كنم و تماشاگران بتوانند ارتباط خوبی با كاراكترهای آن برقرار كنند. می‌خواستم از نظر عاطفی درگیر روابط بین این كاراكتر‌ها شوند و به این ترتیب، درگیری‌شان با قصه تشدید شود در كنار آن تعلیق و دلهره هم نقش مهمی در قصه و ماجرا دارد. در عین حال فراموش نكنید كه «سالت» یك فیلم تابستانی است و مثل هر فیلم دیگری كه در این فصل شلوغ و پر سروصدا اكران عمومی می‌شود، باید جنبه سرگرم‌كننده و جذاب خود را حفظ كند.


    وقتی فیلمی با مشخصات «سالت» می‌سازید، عناصر كاری و شخصی خودتان را نیز وارد آن می‌كنید؟
    خب، نمی‌شود چنین كاری نكرد. «سالت» تلفیقی از تمام فیلم‌هایی است كه تا به حال ساخته‌ام. می‌توان گفت از نقطه نظر اخلاقی چیزهایی از «آمریكایی ‌آرام» را در خود دارد و وقتی بحث هیجان و دلهره می‌شود، عناصری از «خطر آنی و عیان‌» را می‌توان در آن پیدا كرد. همچنین عناصری از دیگر فیلم‌هایم- حتی كارهای مستندم- هم در این فیلم حضوردارد و با كمی دقت می‌توان آنها را پیدا كرد. اما مهمترین نكته‌ای كه تماشاگران فیلم می‌توانند از «سالت» كشف و پیدا كنند‌ استعداد خارق‌العاده بازیگری آنجلینا جولی است. وقتی می‌گویم خارق‌العاده قصد اغراق یا تعریف بی‌مورد را ندارم.

    او یك بازیگر درخشان نقش‌های دراماتیك است كه در همان حال، می‌تواند در یك فیلم اكشن مثل «آقا و خانم اسمیت» هم بازی خیلی خوبی داشته باشد یا برای مثال نگاهی به «تامب رایدر» او بیندازید، تا متوجه شوید چه می‌گویم. او در این فیلم‌های اكشن هیچ چیزی از بازیگران مرد كم ندارد و مثل آنها ایفای نقش می‌كند. خیلی جالب است كه او به صورت همزمان هم در فیلم‌های درام بازی می‌كند و هم در فیلم‌های اكشن و هر دوی آنها را به یك اندازه خوب بازی می‌كند. مطمئن هستم تماشاگران «سالت» وقتی بازی او را روی پرده سینما ببینند حتما تعجب كرده و شگفت‌زده خواهند شد. این همان حس و حالتی است كه خود من هنگام ساخت و كارگردانی فیلم داشتم.


    ولی این اولین‌بار نبود كه با او كار می‌كردید؟

    خیر. اولین‌باری كه با او در یك فیلم كار كردم، فكر كنم 25ساله بود و یك جورهایی یك بازیگر تازه‌وارد بود. «كلكسیونر استخوان» من به نوعی اولین فیلم سینمایی‌اش بود كه نقش مقابل دنزل واشنگتن را بازی كرد. بازی او خیلی خوب بود و اصلا شبیه یك تازه وارد به نظر نمی‌رسید. حالا 10سال پس از آن زمان، او یكی از بهترین بازیگران نسل حاضر است. او فیلم‌های خوبی را برای بازی انتخاب كرده است.



    منبع:hamshahrionline.ir


  7. 2 کاربر از پست مفید .:SiSiBK:. سپاس کرده اند .


  8. #4
    متاسفانه بزرگترین اشتباه ما تو زندگی اینه که هر موجود دوپایی رو آدم حساب میکنیم
    .:SiSiBK:. آواتار ها
    وضعیت : .:SiSiBK:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 47
    نوشته ها : 628
    سپاس ها : 1,481
    سپاس شده 1,914 در 593 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 759 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

    ضعف‌های مشهود فیلم «سالت»





    درباره فیلم «سالت» به كارگردانی فیلیپ نویس
    «سالت» فیلمی است كه به نظر معجونی از فیلم‌های جیمز باندی، كاندیدای منچوری، هویت بورن، سریال تلویزیونی 24 و نوول نلسون دومیل است.
    فیلم نظیر یك غذای خوشمزه است كه اشتهای شما را تحریك می‌كند اما با ورود دسر تمام اشتهایتان را از دست می‌دهید.
    سالت مشتمل می‌شود بر مقدار زیادی اكشن، حركات روبه‌پایین دوربین و اتفاقات شگفت‌انگیزی كه با توجه به آنها می‌توان نام فیلم را «بدو آنجلینا، بدو» گذاشت. (اشاره نویسنده به فیلم بدو لولا، بدو» است- مترجم) ولی پیرنگ داستان آنقدر قوی نیست كه بتوان دیوار تعلیق را بر آن بنا نهاد.

    تنها تفاوتی كه «سالت» را از فیلم‌های نظیر آن جدا می‌كند، جدی بودن آن است. این موضوع خوب بود اگر فیلم در رده آثار تریلر جاسوسی اكشن قرار داشت اما متاسفانه نیست.
    موسیقی فیلم نیز تلاش دارد تا این ضعف را بپوشاند و حوادث منقطع را به هم پیوند دهد و درست همینجاست كه انقطاع روایی پدید می‌آید.
    اگرچه تلاش‌های اخیر آنجلینا جولی در فیلم‌های اكشن چون تحت تعقیب، آقا و خانم اسمیت و حتی قبل از آن در نقش لارا كرافت ستودنی و پذیرفتنی بوده است اما وی در ایفای نقش خود در این فیلم موفق عمل نمی‌كند چرا كه می‌خواهد پا جای پای جیمز باند بگذارد، در حالی كه لارا كرافت یك ایندیانا جونز مونث و یك نقش ساده‌تر و باورپذیرتر بود.

    بنابراین آنچه كه در فیلم سالت قابل بررسی است، جنسیت قهرمان آن است كه پرسش‌های مختلفی را پدید می‌آورد: چند تا فیلم اكشن با قهرمان نقش اول زن دیده‌ایم؟
    طبق گزارشات قرار بوده است تام كروز نقش اول فیلم را برعهده داشته باشد كه خوشبخانه این اتفاق نیفتاد. با تغییر جنسیت نقش اول و استفاده از آنجلینا جولی، اتفاق خاص‌تری می‌افتد، چرا كه حضور تام‌كروز مخاطب‌پذیری بیشتری به نقش می‌بخشد اما جولی ابعاد متفاوتی به نقش می‌بخشد و به نظر شخصیت اصلی، بهتر نمایان می‌شود.
    اولین سالت (آنجلینا جولی) یكی از بهترین ماموران سیا به‌شمار می‌آید كه خدمات زیادی به كشور خود كرده است اما وقتی كه در لباس یك مامور ك.گ.ب در ماموریتی نفوذ می‌كند خودش را در حالی می‌یابد كه از همه سو تهدید می‌شود و تنها فرد مورد اطمینانش همسرش تد وینتر (لیو شرایبر) است.
    وی درگیر عملیات ترور مایتویوف (اولك كروپا) رئیس‌جمهوری روسیه می‌شود كه قرار است در مراسم تشییع جنازه معاون رئیس‌جمهوری آمریكا شركت كند.

    معمای اصلی فیلم این است كه سالت مامور دوجانبه است یا سه‌جانبه؟ متاسفانه، معمای فیلم حل می‌شود قبل از آنكه فیلم حتی به اواسط خود برسد.
    پس از آن، فیلم به شدت نزول پیدا می‌كند اگر چه با كارگردانی ماهرانه فیلیپ نویس در صحنه‌های اكشن به ویژه نمایش اتفاقات دلهره‌آور، تا حد زیادی سعی در جذب بیننده می‌كند.
    این صحنه‌ها همچنین به صحنه‌های فیلم‌های پل گرینگراس در سری بورن شباهت دارند، به‌ویژه در زمان‌هایی كه با لرزش‌های دوربین سر دست سعی در آفرینش هیجان بیشتر دارند، اگر چه تفاوت‌های كوچكی در شیوه فیلمبرداری و تدوین میان دو فیلم سالت و بورن دیده می‌شود.

    سالت فیلم خشنی است و البته خشونت آن به حدی است كه در رده‌بندی سنی باید درجه بالاتر از 13 سال به آن تعلق پیدا كند.
    فیلم با نمایش شكنجه فردی در زندان كره‌شمالی آغاز می‌شود كه به مرگ او می‌انجامد. با این حال تا وقتی كه قتل‌ها خونین نیستند در رده‌سنی 13 سال باقی می‌ماند اما پس از آن پا را فراتر از سن مذكور می‌گذارد.
    متاسفانه برخی از تمهیدات سینمایی نظیر تخفیف صدا یا روش علمی گرافیكی وجود دارند كه فیلم را به ظاهر در رده‌ سنی نوجوانان قرار می‌دهد اما خشونت پنهان و تاثیرگذار فیلم اثرات نامطلوب خود را بر ذهن نوجوانانی كه فیلم را می‌بینند، می‌گذارد. بنابراین فیلم اگر چه قرار است كه برای بزرگسالان باشد و در ردیف فیلم‌هایی چون جان سخت قرار می‌گیرد، به اثری جوان‌پسند تبدیل می‌شود.

    مشكل اصلی فیلم این است كه جذابیت جنبه‌های جاسوسی فیلم كه از عناصر لازم این گونه سینمایی است طولانی، كشدار و كم‌تعلیقند و در آنها به صحنه‌های تعقیب و گریز بسنده شده است.
    صحنه‌های گفت‌وگو نیز ضرباهنگ فیلم را كند كرده و سرعت آن را می‌گیرد. پایان فیلم نیز حدس‌زدنی و تاحدودی مشخص است بنابراین جذابیتی برای تماشای آن تا پایان وجود ندارد و این موضوع برای فیلم‌های اكشن یا جاسوسی ضعفی مشهود به شمار می‌رود. این در حالی است كه در این ژانر تاكنون آثار شاخصی پدید آمده‌اند كه به دلیل قوت متن و ساختار قوی فیلم‌نامه، شهرت پیدا كرده‌اند و پس از سال‌ها هنوز در ذهن بینندگان باقی مانده‌اند.
    بیشتر این فیلم‌ها اقتباس‌های ادبی بوده‌اند كه از آثار نویسندگانی چون یان فلمینگ، جان لوكاره، لن دایتون، آلیستر مك‌لین، رابرت لودلام، جیمز مینچر و بسیاری دیگر برداشت شده‌اند.

    جیمز باند، كاراكتری است كه با وجود وجوه قهرمانی و فراانسانی‌ كه دارد برای بینندگان قابل باور است چون ساختار فیلم به‌نوعی است كه مخاطب را مجبور به باور آن می‌كند.
    از سویی دیگر شخصیتی چون هری پالمر وجود دارد (قهرمان سه‌گانه‌های لن دایتون با عناوین پرونده ایپكرس، مغز بیلیون دلاری و تشییع جنازه در برلین كه مایكل كین نماینده و ایفاگر نقش این شخصیت در سینماست. - مترجم) كه یك مامور ضدجاسوسی انگلیسی بدون هرگونه جذابیت ظاهری است، با چشمانی ضعیف و عینكی قطور كه مرتب بد می‌آورد. این شخصیت به‌طور دقیق متضاد جیمزباند است و با این حال، همان تاثیر را بر بیننده دارد، چرا كه ساختار فیلم با وجود تفاوت‌های زیادی كه با فیلم‌های جیمزباندی دارد، مناسب كاراكترهای آن است و برای همین مخاطب را جذب می‌كند.
    نظیر همین اتفاقات برای مت هلم (مخلوق دونالد هامیلتون – مترجم) می‌افتد كه وی را به عنوان جیمزباند آمریكایی می‌شناسند و سریال‌ها و فیلم‌های مشهوری در زمان خود داشته است.

    همه این نمونه‌ها نشان می‌دهد كه توجه نویس در فیلم سالت معطوف به صحنه‌های اكشن شده و از این رو، از شخصیت‌پردازی غافل مانده است.
    از طرفی تغییر نام فیلم و به‌ویژه تغییر جنسیتی شخصیت اصلی فیلم از مرد به زن، ضربه زیادی به آن زده است چرا كه متن اولیه با رویكردهای قهرمان مرد به نگارش درآمده است.
    یك نكته دیگر مدت زمان فیلم است كه 95 دقیقه و مناسب یك فیلم سینمایی است اما سالت بیشتر ساختار مینی ‌سریال‌های سه یا چهار ساعته را دارد. برای مثال پرداخت ارتباط دوستانه بین سالت و همسرش نیاز به وقت بیشتری دارد در حالی كه در فیلم به صورت گذرا به آن توجه می‌شود.
    به هر صورت، سالت فیلمی است كه برای مصرف پاپ كورن همراه با فیلم دیدن مناسب است اما اگر دنبال یك فیلم جدی‌تر هستید كه فقط برای گذران وقت نباشد، هرگز از این فیلم چنین انتظاری نداشته باشید.


    منبع: tehrooz.com

  9. 2 کاربر از پست مفید .:SiSiBK:. سپاس کرده اند .


  10. #5
    متاسفانه بزرگترین اشتباه ما تو زندگی اینه که هر موجود دوپایی رو آدم حساب میکنیم
    .:SiSiBK:. آواتار ها
    وضعیت : .:SiSiBK:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 47
    نوشته ها : 628
    سپاس ها : 1,481
    سپاس شده 1,914 در 593 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 759 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

    جاسوس‌های واقعی به کمک فیلم جدید آنجلینا جولی آمدند!





    بازگشت به دوران جنگ سرد
    آنجلینا جولی در تریلر جاسوسی «سالت» نقشی را بازی می‌کند که ابتدا قرار بود تام کروز به عهده داشته باشد، اما همه چیز دست به دست داد تا قرعه بنام او بیفتد.

    به گزارش خبرآنلاین، تبلیغات سینمایی کاری نیست که بتوان مخفیانه انجام داد. برای همین تصور کنید سرمایه‌گذاران فیلم جاسوسی «سالت» که از این جمعه به سینماها می‌آید، تا چه حد از بازداشت چند مامور مخفی روس در آمریکا - آن هم تنها چند هفته مانده به آغاز نمایش فیلم - خوشحال شدند.
    همه چیز دست به دست هم داد تا این فکر که جاسوس‌های بازمانده از دوران شوروی سابق در گوشه و کنار دولت آمریکا نفوذ کرده‌اند، موضوع روز شود. از همه مهمتر پرونده آنا چاپمن بازرگان 28 ساله و زیباروست که در مرکز این رسوایی قرار دارد.

    آنجلینا جولی که در فیلم «سالت» نقش یک افسر سازمان سیا متهم به جاسوسی برای روس‌ها را بازی می‌کند، در‌این‌باره گفت: «خیلی عجیب است. ما اصلا قصد نداشتیم مردم را بدگمان کنیم. منظور ما این نبود. فقط می‌خواستیم یک داستان خوب تعریف کنیم.»
    او ادامه داد: «اما فکر می‌کنم مردم الان نگاهی کاملا متفاوت دارند، هرچند ما درک درستی از موضوع نداشتیم. البته آنها (متهمان) به جاسوسی اعتراف نکرده‌اند.»

    «سالت» را فیلیپ نویس فیلمساز استرالیایی کارگردانی کرده که تجربه کار ژانر جاسوسی دارد. او دو رمان تام کلنسی - «بازی‌های میهن‌پرستانه» 1992 و «خطر آشکار و حاضر» 1994 - را کارگردانی کرده است. نویس 60 ساله گفت برای بازگشت به ژانر جاسوسی دیدگاه‌ها و تجربیات ماموران مخفی واقعی را مبنا قرار داده است.
    کارگردان فیلم‌های «حصار ضدخرگوش» و «آمریکایی آرام» در‌این‌باره، گفت: «ما در تمام مدت شخصیت اصلی فیلم را بر مبنای آدم‌های در دسترس تعریف می‌کردیم؛ جاسوسان فعلی یا قبلی که برای آمریکا یا روسیه کار می‌کنند، کسانی که از ته دل می‌خواهند به دوران اوج خود برگردند. به لحاظ منابع الهام اصلا کم نداشتیم.»

    این نگاه در انتخاب بازیگران فیلم هم موثر بود: لیو شرایبر در «سالت» نقش مافوق سالت را بازی می‌کند و چوئیتل اجیوفور هم نقش تعقیب‌کننده اصلی او را دارد. جدیت و سختکوشی اجیوفور، نویس را به یاد معادل‌های واقعی می‌انداخت.
    نویس گفت: «ماموران ضد اطلاعات بدگمان‌ترین موجوداتی هستند که خداوند خلق کرده است. آنها همه را به شکل جاسوس می‌بینند.»

    جولی در کنار تمرینات بدنی خیلی سخت، زبان روسی را هم یاد گرفت. او گفت: «عاشق زبان روسی هستم. خیلی، خیلی سخت است. صدای بسیار جالبی دارد، برای اینکه می‌تواند هم خیلی سخت و قوی باشد و هم بسیار حساس و زیبا. خیلی طول کشید روسی یاد بگیرم.»
    البته، چاپمن و 9 نفر دیگر که گفته می‌شود بخشی از یک حلقه جاسوسی بودند، در اقدامی بسیار جنجالی که یادآور اوج دوران جنگ سرد بود از آمریکا اخراج و با چهار جاسوس آمریکایی معاوضه شدند. دولت آمریکا نهایت تلاش خود را کرد تا قضیه را جوری حل و فصل کند که تنش بین دو کشور به حداقل برسد.

    آنجلینا جولی: هیچ کدام از ما به خوبی مریل استریپ نیستیم
    «سالت» یک فیلم اکشن سرشار از صحنه‌های انفجار و تعقیب و گریز با ماشین است و خط داستانی ضرب‌آهنگ تندی دارد و آنجلینا جولی نقش اصلی آن را بازی می‌کند.

    بازیگر 35 ساله آمریکایی در آستانه آغاز اکران جهانی این فیلم به خبرگزاری فرانسه، گفت: «هیچ وقت نتوانسته‌ام زندگی مخفیانه‌ای داشته باشم، برای اینکه برای من و خانواده‌ام طبیعی نیست، اما به نظرم این آدم‌ها فداکاری بزرگی انجام می‌دهند.»

    آنجلینا جولی گفت مانند شخصیت خود در فیلم «سالت» در زندگی واقعی شرایط سختی دارد. او در این فیلم نقش اولین سالت افسر سازمان سیا را دارد که وقتی به جاسوسی برای روس‌ها متهم می‌شود، به ناچار می‌گریزد و با استفاده از مهارت خود می‌کوشد مشکل را حل کند.
    او گفت: «فکر می‌کنم بیشتر مردم آن قدر باهوش هستند که سرگرمی را تشخیص بدهند، برای اینکه ما خیلی وقت است فیلم‌های جاسوسی می‌بینیم و می‌دانیم سرگرمی چیست.»

    جولی برای بازی در نقش سالت با یک جاسوس واقعی، ملیسا بویل مال، مامور اطلاعاتی پیشین آمریکا و کارشناس خاورمیانه و مبارزه با تروریسم مشاوره کرد.
    او گفت: «سعی کردم به اندازه هر نقش دراماتیک دیگری آن را جدی بگیرم. سعی کردم به دوران کودکی او فکر کنم، اینکه چه شخصیتی داشت و چیزهایی که او را شاد یا غمگین می‌کرد.»

    جولی همچنین گفت حاضر است بار دیگر با براد پیت شریک زندگی خود همبازی شود، اما تاکید کرد فیلم بعدی باید به دقت انتخاب شود. آنها چند سال پیش در فیلم اکشن «آقا و خانم اسمیت» همبازی بودند.
    بازیگر برنده اسکار در این باره گفت: «چیزهایی هست که تماشاگران دوست دارند زوج‌های واقعی انجام بدهند و چیزهایی را هم دوست ندارند. برای همین باید حواست کاملا جمع باشد.»
    جولی اضافه کرد: «دوست دارم همه کارهایم را با او انجام بدهم. عاشق این هستم که با او باشم. فکر نمی‌کنم این مسئله هیچ خطری برای ما داشته باشد.»

    جولی با توجه به وظایفش به عنوان مادر، بازیگر و سفر حسن نیت سازمان ملل نیاز به یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق دارد.
    او در این باره گفت: «من فقط چند ماه در سال به عنوان بازیگر فعال هستم و بقیه ماه‌ها کاری انجام نمی‌دهم. قبل از «سالت» یک سال و نیم کار نمی‌کردم و فقط سفر می‌کردم و به وظایف مادری‌ام می‌رسیدم. الان هم پنج تا شش ماه کار نمی‌کنم. براد (پیت) کار می‌کند و من فقط یک مادر هستم و سفر می‌کنم.»

    جولی بیشتر دوست دارد به محل تولد بچه‌هایی که به فرزندی پذیرفته سفر کند. او گفت: «دوست دارم همه چیز را کشف کنم. همیشه عاشق کشورهایی هستم که بچه‌هایم در آنجا به دنیا آمده‌اند.»
    جولی پسرش مادوکس را از کامبوج، دخترش زهرا را از اتیوپی و پسرش پکس تی‌ین را از ویتنام به فرزندی پذیرفته است. شیلو دختر خود جولی در نامیبیا به دنیا آمد و دوقلوهای ناکس لئون و ویوین مارشلین هم متولد فرانسه هستند.

    هرچند جولی یک جایزه اسکار و جوایز دیگری در کارنامه دارد، اما همچنان اعتقاد دارد مریل استریپ اکنون بهترین بازیگر زن دنیاست.
    او گفت: «مطمئن نیستم هیچ‌وقت بتوانم به خوبی او باشم. مریل (استریپ) عالی است. او کسی است که همه ما سعی می‌کنیم به خوبی او باشیم، اما هیچ کدام از ما به اندازه مریل خوب نیستیم

    دردسرهای به ظاهر بی‌پایان «سالت»
    خبر تولید پروژه «سالت» که ابتدا «ادوین ای. سالت» نام داشت اولین بار سال 2007 اعلام شد. پیتر برگ و تری جرج در مقاطعی به عنوان کارگردان پروژه مد نظر قرار گرفتند، اما هر دو به دلایلی که اعلام نشد از پروژه کنار گذاشته شدند. یک سال بعد تایید شد فیلیپ نویس «ادوین ای. سالت» را کارگردانی می‌کند. ژوئیه 2008 نویس از تام کروز خواست نقش ادوین ای. سالت را بر مبنای فیلمنامه کورت ویمر بازی کند.

    قرار شد او به نقش افسر سازمان سیا که به جاسوسی برای روس‌ها متهم می‌شود، ظاهر شود، اما کروز به خاطر قراردادهای کاری دیگر خود نتوانست پیشنهاد نویس را بپذیرد. البته کروز یک نگرانی هم داشت: شباهت زیاد شخصیت ادوین ای. سالت با ایتن هانت، شخصیت او در مجموعه فیلم‌های «ماموریت: غیرممکن».

    سازندگان پروژه سعی کردند شخصیت سالت را طوری بازنویسی کنند که متفاوت با ایتن هانت باشد، اما در نهایت خودشان به این نتیجه رسیدند که شباهت‌ها انکارناپذیر است و به همین دلیل نخواستند ویژگی‌های شخصیتی سالت را تغییر بدهند.
    نویس با تایید نظر تام کروز، گفت: «او به نکته درستی اشاره کرد. بازی در نقش سالت یک جور تکرار شخصیتی بود که قبلا بازی کرده بود. انگار برادر یا پسرعموی کسی باشد که در یک فیلم دیگر نقشش را بازی کرده‌ای.»

    ایمی پاسکال مدیر استودیو کلمبیا پیکچرز آنجلینا جولی را به نویس پیشنهاد کرد. نویس و جولی چند بار درمورد به راه انداختن یک مجموعه جاسوسی زنانه صحبت کرده بودند. سپتامبر 2008 فیلمنامه «ادوین ای. سالت» را برای جولی فرستادند. او خواند و خوشش آمد.
    سپس ویمر، نویس و لورنزو دی بوناونچورا تهیه‌کننده پروژه به فرانسه رفتند تا درباره تغییر شخصیت اصلی از مرد به زن و بازنویسی فیلمنامه صحبت کنند. برایان هلگلند فیلمنامه‌نویس برنده اسکار («محرمانه لس آنجلس») بر مبنای نکات اشاره شده در جلسه گفت‌و‌گو با جولی کمک کرد شخصیت ادوین ای. سالت بازنویسی شود.

    به این شکل جنسیت این شخصیت عوض شد و نام او به اولین سالت تغییر کرد. عنوان فیلم هم از «ادوین ای. سالت» به «سالت» تغییر کرد.
    فیلیپ نویس درمورد شباهت‌ فیلمنامه‌ای که برای کروز نوشته شده بود با فیلمنامه نوشته شده برای جولی، گفت: «تصور می‌کنم یک پروسه پیوسته بود. البته تغییر جنسیت شخصیت اصلی این روند را تسریع کرد، اما ایده‌هایی که نیروی محرکه فیلم بود، یکی است.»

    او افزود: «یک مامور مخفی سازمان سیا که به متهم به جاسوسی برای روس‌ها می‌شود و باید برای دفاع از خود فرار کند: این ایده‌ای بود که از همان روز اول در ذهن داشتیم. در این روند لحن فیلم تغییر کرد. من هم اعتقاد دارم تریلرهای اکشن در مسیر مجموعه فیلم‌های جیمز باند و «بورن» عوض شده‌اند.»
    در نهایت پروژه «سالت» کلید خورد. فیلمبرداری از مارس تا ژوئن 2009 در لوکیشن‌هایی در نیویورک و واشینگتن دی. سی. انجام شد و دسامبر همان سال بعضی صحنه‌ها مجددا فیلمبرداری شد.

    منبع: khabaronline.ir


  11. #6
    متاسفانه بزرگترین اشتباه ما تو زندگی اینه که هر موجود دوپایی رو آدم حساب میکنیم
    .:SiSiBK:. آواتار ها
    وضعیت : .:SiSiBK:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 47
    نوشته ها : 628
    سپاس ها : 1,481
    سپاس شده 1,914 در 593 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 759 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : سالت؛ یك اكشن كامل در قرن بیست ویكم

    اکشن‌های معناگرا!





    نقد راجر ایبرت درباره فیلم سالت ساخته فیلیپ نویس
    در شلوغی ساخت و ساز‌های انبوه ژانر اکشن، دیگر بندرت بتوان فیلم خوش ساخت و متفاوتی را پیدا کرد که حرفی برای گفتن داشته باشد. از اینروست که عمده منتقدین سینما، مدتها است که کمتر به نوشتن درباره چنین فیلم‌هایی می‌پردازند. در این میان اما به نظر می‌رسد فیلم سالت salt توانسته نظرهای مثبت تعدادی از منتقدین مانند راجر ایبرت را به خود جلب کند. آنچه در پی می‌آید ترجمه‌ی نقد او درباره تریلر اکشن سالت است. با این یادآوری که سالت از 23 جولای سال جاری به اکران سراسری راه یافت و به عنوان یک تریلر اکشن جاسوسی با بودجه ساخت حدود 110 میلیون دلار، توانسته فروش نسبتا خوبی معادل 262 میلیون دلار نیز داشته باشد:
    "سالت" یک تریلر عالی است. این فیلم انگاره‌های یک فیلم بد و غیر قابل تحمل را بصورت لذت بخشی به تصویر کشیده و در حقیقت،‌ سرکوفتی به همه فیلمهای اکشن بدساختی است که در سرتاسر آنها تنها سر و صداهای اضافی و در هم برهم مغز آدم را متلاشی می‌کند. ممکن است اینقدر درگیر دیدن فیلم شوید که حدود 100 دقیقه به ساعت خود نیم نگاهی هم نکنید. در این فیلم همانند کارتون Road Runner اثری از قوانین فیزیک وجود ندارد. "آنجلینا جولی" در نقش "اولین سالت"، به سرعت باد در فضا حرکت می‌کند و اصلا به پایین نگاه نمی‌کند.

    "سالت" مامور باتجربه سازمان سیا، برای انجام ماموریتهای خود هر کاری می‌کند. از بلندترین ارتفاع‌ها می‌پرد و خود را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که هر لحظه امکان مرگش وجود دارد. او در بسیاری موارد از هنر پارکور استفاده می‌کند؛ یعنی بجای اینکه برای پایین آمدن از بلندیها از پله استفاده کند، از آن ارتفاع می‌پرد و یا اگر در مسیرش به مانعی برسد، تغییر ‌مسیر نمی‌دهد بلکه آن را با حرکات پارکور پشت سر می‌گذارد. به عبارتی هر طور بشود بر تمامی ‌موانع پیش روی خود غلبه می‌کند. تقلاهای "سالت" در این فیلم تقریباً یادآور "لولا" در فیلم " بدو لولا،‌ بدو" ساخته تام تیکور است. البته قرار نیست در این نقد چیز زیادی از داستان فیلم را لو بدهم.‌ زیرا آخرین ساخته "نویس" از آنگونه آثاری است که اطلاع نداشتن از داستان آن در هنگام دیدن فیلم لازم است.
    ولی اگر بخواهم ساده بگویم: این فیلم ماجرای زنی است که مصمم است جهان را یک تنه از یک ویرانگری اتمی ‌نجات دهد. در هر حال علت توجه به فیلم،‌ موضوع آن نیست بلکه کارگردانی ماهرانه فیلیپ نویس در خلق صحنه‌های اکشن به ویژه نمایش اتفاقات دلهره آور است که باعث جذب بیننده می‌شود. سالت از آن فیلمهایی نیست که بر سر هر گره مدت زیادی تلف و آنها را بی دلیل پیچیده کند.

    افشای هر رازی در فیلم،‌ موقعیتی برای بوجود آمدن یک صحنه تعقیب و گریز است. "اولین سالت" پشت سر هم موقعیت‌های دشوار را طی می‌کند ؛ او به تنهایی و فقط با تعداد محدودی اسلحه، ‌نارنجک و پرتاب کننده راکتی دست ساز به مکانهای غیر قابل نفوذ وارد می‌شود و حتی از آنها خارج می‌شود. گفته می‌شود تنها تفاوت "جینجر راجرز" (هنرپیشه امریکایی دهه 1930 ) با زوج هنری‌اش، "‌فرد آستر" از لحاظ مهارت و توانایی، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند بوده،‌ پس به این ترتیب "اولین سالت" نیز درست شبیه جیمز باند است. در صحنه آغازین فیلم، "اولین" را در زندانی در کره شمالی با دهان بسته و زنجیر شده به زمین بتونی می‌بینیم، ‌در حالیکه اطرافش را بنزین ریخته اند. البته نمی‌گویم که از این مخمصه نجات پیدا می‌کند یا نه.
    سالت جدیدترین فیلم "فیلیپ نویس" فیلمساز استرالیایی تبار سینما است که سبک‌های متنوعی را تجربه کرده، از تریلر "تام کلنسی" تا درام خشن و عالی "Rabbit-Proof Fence". او به کمک فیلمبرداری "رابرت السویت" و تدوین "استوارت بیرد" و "جان گیلوری" اثر فوق العاده ای را ارائه کرده. این فیلم مملو از صحنه‌های تعقیب و گریز خوب است. همانطوریکه خوانندگان نقدهای من می‌دانند بطور کلی صحنه‌های این چنینی تازگی‌شان را برای من از دست داده اند ولی به هر حال باید اذعان کنم که یک صحنه خوب، یک صحنه خوب است. علیرغم اینکه از جلوه‌های ویژه بوفور در آن استفاده شده ولی این موضوع در علاقمندی مخاطب تاثیری سوء نداشته است.

    آنجلینا جولی در نقش خود بخوبی جا افتاده و با بازی پخته خود ابعاد متفاوتی به فیلم بخشیده است. او با انرژی پایان‌ناپذیری به ایفای نقش می‌پردازد و بر خلاف انتظار، و با وجود دارا بودن مشخصه‌های کافی، ظاهر یک ابر قهرمان را بخود نمی‌گیرد و بیشتر شبیه یک مبارز شجاع و با اراده ظاهر می‌شود.
    "فیلیپ نویس" با ساخت "سالت" راه و روش نبوغ آمیز و هنرمندانه ای برای غلبه بر تاریخ و احیای روسها به عنوان خائن را ارائه کرده اما هیجان انگیزترین مسئله این است که وی یک ژانر سینمایی را با این کیفیت و بخوبی به تصویر کشیده است.


    منبع: hamshahrionline.ir

  12. 2 کاربر از پست مفید .:SiSiBK:. سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. فرزندان مایكل جكسون برای اولین بار پس از مرگ پدر به مدرسه رفتند
    توسط John Christopher Depp II در انجمن آرشیـــو اخبـــار سینمای جهان سال 1389
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 09-01-2010, 12:19

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •