سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh بررسی و تحلیل بازی Quantum Theory

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بررسی و تحلیل بازی Quantum Theory

  1. #1
    ایــستاده مــردن ..
    ADoLF آواتار ها
    وضعیت : ADoLF آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,541
    سپاس ها : 3,447
    سپاس شده 2,143 در 951 پست
    یاد شده
    در 5 پست
    تگ شده
    در 486 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    بررسی و تحلیل بازی Quantum Theory

    تکیه بر جای بزرگان نتوان زد!

    پس از عرضه سری بازی های Gears of War بسیار از کمپانی های بازیسازی شروع به تعریف و تمجید از این بازی زیبا کردند. اما در بین آن ها استودیوی بازیسازی Tecmo لقمه ای بزرگتر از دهان خود برداشت و اعلام کرد که قصد ساخت بازی به نام Quantum Theory را دارد که بسیار شبیه عنوان Gears of War خواهد بود و حتی از آن نیز بهتر خواهد شد. نکته جالب تر اینجا بود که این بازی به طور انحصاری برای PS3 تایید شد. همگان فکر می کردند که قرار است شاهد یک Gears of War شرقی روی کنسول PS3 باشند. اما پس از مدتی Tecmo اعلام کرد که این بازی را روی کنسول Xbox 360 نیز منتشر خواهد کرد. تا آن زمان باز هم فکر می کردیم که قرار است با یک بازی حداقل در سطح عنوان Gears of War روبرو شویم. اما مثل اینکه تمام آن ها یک خیال خام و به نوعی یک توهم فانتزی بود! با انتشار اولین تصاویر و تریلرها شاهد بودیم که این بازی با آن چیزی که شعار می داد و قصد آن را داشت، فاصله زیادی دارد. اما باز هم گمان می رفت که تا زمان عرضه بازی و پولیش بیشتر آن با یک عنوان بهتر روبرو باشیم. اکنون این عنوان تقریبا پر سر و صدا عرضه شده و ما هم به بررسی آن می پردازیم.





    داستان


    بازی Quantum Theory از داستانی خلاقانه و با ظرافت برخوردار نیست. یک داستان کاملا کلیشه ای که نمونه آن را در بازی های گوناگون به شکل های متفاوت دیده ایم. داستان بازی از این قرار است که سال ها از یک جنگ جهانی فرضی گذشته است. این جنگ آسیب های جدی را به نژاد انسان ها وارد کرده و به همین دلیل تعداد آن ها بسیار کم شده است. در یک اجتماع جدید از انسان ها که پیله (Cocoon) نام دارد، زندگی بسیار سخت بر مردم آنجا می گذرد و یک ماده سیاه به نام Erosion که بعد از جنگ از محیط به وجود آمده، خطری بسیار بزرگ برای آن ها به حساب می آید. این ماده بر گروهی از این انسان ها نفوذ می کند و آن ها را به هیولاهایی شیطان صفت تبدیل می کند. در این قسمت، داستان شما را با جنگجویی به نام سید (Syd) آشنا می کند. کسی که به نظر می رسد توانایی از بین بردن این موجودات انسان نما را دارد. در ادامه سید با دختری به نام فیلنا (Fillena) آشنا می شود. آن دو تصمیم می گیرند به کمک یکدیگر راهی برای رسیدن به هدف خود پیدا کنند که البته به این راحتی ها هم نیست. داستان بازی یک روایت جدید از دنیای Post-Apocalyptic است. دنیایی که در آن نژاد انسان رو به انقراض است و خطرات بسیاری آن را تهدید می کند. بازی هایی مانند Metro 2033 ،S.T.A.L.K.E.R و چندین عنوان دیگر دقیقا همین سبک داستان را روایت می کنند.





    گرافیک


    اگر به امید دیدن یک گرافیک خوب، قصد خرید این عنوان را دارید به شما توصیه می کنم دست نگه دارید. گرافیک بازی اصلا در سطح بازی های این نسل نیست. یک محیط بسیار گرفته که در بدترین حالت سعی شده شبیه به محیط های بازی Gears of War ساخته شود. یکی از مشکلاتی که در سری بازی های Gears of War وجود داشت، دیر پردازش شدن بافت های بازی برای چند ثانیه بود. در این چند ثانیه بازیکن ها با یک محیط کم جزئیات و بسیار ساده روبرو بودند. به نظر می رسد که گرافیک Gears of War در این قسمت مورد توجه سازندگان قرار گرفته است و Quantum Theory را به گونه ای ساخته اند که بازیکنان هر لحظه انتظار پردازش شدن بافت های بیشتر را داشته باشند. همان طور که گفته شد، بافت های بازی بسیار بی کیفیت هستند. طراحی اجزای محیط مانند سنگرها، ماشین ها و... اصلا خوب نیستند و بیشتر شما فکر می کنید که این بازی یک عنوان بازسازی شده از نسل گذشته است. طراحی شخصیت های بازی هم در نوع خود یک شاهکار به شما می رود. شاهکاری که دوست دارید هر چه زودتر آن را درون سطلح زباله بیندازید! شخصیت سید به جای آن که یک جنگجو و مبارز به نظر برسد، بیشتر به یک ابله دست و پا چلفتی شباهت دارد! در کل این شخصیت در مقایسه با مارکوس فنیکس (Marcus Fenix) بیشتر به یک پسر دبیرستانی شباهت دارد. در کل می توان گفت که سازندگان بازی به بدترین نحوه از روی بازی Gears of War کپی کرده اند تا توانسته اند این محیط را برای بازی طراحی کنند.





    موسیقی/صداگذاری


    هر چقدر خواستم که دنبال یک نکته درخور و قابل ذکر در بخش موسیقی و صداگذاری این بازی پیدا کنم، چیز جالب توجهی پیدا نکردم. بازی هیچ گونه نو آوری در قسمت موسیقی همراه خود ندارد و به همین دلیل این بخش یک قسمت متوسط رو به ضعیف است. جو کلی بازی باعث شده موسیقی بازی نیز جذاب نباشد. موسیقی در طول بازی گم می شود و اصلا وجود آن حس نمی شود. افکت های صوتی بسیار ساده و نه چندان جالب در بازی استفاده شده است که از هیجان بازی کاسته است. از طرف دیگر صداگذاری روی شخصیت های بازی خوب نیست. عدم استفاده از دیالوگ های خوب و بیان آن ها در مکان های درست به بازی لطمه زیادی زده است. دیالوگ های سید، سعی می کند او را یک فرد جذاب نمایش دهد، اما همانطور که گفته شد، آو را بیشتر ابله جلوه می دهد. صدای شخصیت ها زیاد با خود آن ها همخوانی ندارد و بهتر بود از صداپیشگان دیگری برای شخصیت های بازی استفاده می شد.





    گیم پلی


    اوج شاهکار سازندگان بازی، خلق یک گیم پلی ضعیف بوده است. در نگاه اول گیم پلی بازی همانند گیم پلی بازی Gears of War است، بدون اینکه کوچکترین تغییری در آن داده شود. پناه گرفتن پشت اجسام مختلف، دویدن و پریدن پشت سنگرهای مختلف و... تماما از روی عنوان Gears of War الگوبرداری شده اند. به طور کاملا ناشیانه، اشیا مختلفی در بازی پراکنده شده اند که می توانید پشت آن ها پنهان شوید. اینجاست که باید به طراح مراحل این بازی برای خلق چنین محیط هایی آفرین گفت! سازندگان ژاپنی این بازی واقعا یکی از شگفت انگیزترین گیم پلی های اشکن این نسل را خلق کرده اند!!! با الهام گیری از سبک اکشن غربی این احساس به بازیکنان دست می دهد که انگار اولین بازی اکشن سوم-شخص که دارای سیستم کاورگیری است را بازی می کنند. گیم پلی بازی زیادی از حد خطی، آرام و کسل کننده است. تیراندازی های بازی جذاب نیستند و بازیکنان را مجذوب خود نمی کنند. تنوع دشمنان در بازی زیاد نیست و با مدل های تکراری زیادی روبرو می شویم. هوش مصنوعی بازی حرفی برای گفتن ندارد. اوج کاری که هوش مصنوعی در طول بازی انجام می دهد، این است که دشمنان را وادار به تیراندازی به سوی شما و کاور گرفتن می کند. درست زمانی که همه دست اندکاران صنعت بازی، حتی بازیسازان کنسول DS نیز سعی می کنند تنوع و خلاقیتی در بازی وگیم پلی آن ایجاد کنند، استودیوی بازیسازی Tecmo دست به یک کپی برداری کاملا غیرحرفه ای زده است.





    نتیجه گیری


    بازی Quantum Theory می تواند یک کلاس درس خوب برای بازیسازان ژاپنی باشد. کلاس درسی که در آن ساخت یک بازی اشکن سوم-شخص که هر قسمت آن یک شکست سنگین به حساب می آید، آموزش داده می شود. در کل می توان گفت بازی ای که سعی در غلبه بر عنوان Gears of War داشت، توسط سازندگان خود به نابودی کشیده شد. با بازی نکردن این عنوان چیزی را از دست نداده اید. اما اگر خدای ناکرده قصد بازی کردن آن را داشتید، من به شما توصیه می کنم وقتی را که می خواهید صرف این بازی کنید، صرف دوباره بازی کردن عنوان Gears of War بکنید. حداقل با بازی نکردن عنوان Quantum Theory خاطرات خوب Gears of War همچنان برای شما باقی خواهد ماند.



    نویسنده : مجید نوردوست
    منبع : www.pardisgame.net

    آنان که میفهمند عذاب میکشند
    و آنان که نمیفهمند عذاب میدهند


  2. # ADS
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: 07-28-2014, 18:30
  2. پاسخ ها: 37
    آخرين نوشته: 06-09-2013, 01:07

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •