سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh بخش های مختلف اسکار

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بخش های مختلف اسکار

  1. #1
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,647 در 7,116 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    بخش های مختلف اسکار


    بهترین فیلم

    بخش بهترین فیلم یکی از بخش های اصلی اسکار است که از اولین برگزاری این مراسم وجود داشته. بهترین فیلم ، تنها رشته از جایزه ها است که نامزدها و برنده آن ، توسط آرای تمامی اعضای آکادمی انتخاب می شوند.
    بهترین کارگردانی

    رشته کارگردانی ، نیز از اولین سال برگزاری وجود داشته ولی در دو شاخه : کارگردانی فیلم های درام و کارگردانی فیلم های کمدی. اما این شیوه در سال بعد برچیده شد و تنها یک جایزه به این رشته اختصاص یافت.

    با مروری بر نام کارگردان هایی که به دریافت جایزه نائل شده اند ، این نکته به وضوح دیده می شود که فیلم های آنها دارای مفهومی صریح و روشن بوده و به خوبی توانسته با تماشاگران ارتباط برقرار کند. در بین کارگردان ها ، جان فورد ، با 4 جایزه اسکار بیشترین افتخار را در این بخش کسب کرده است و مارتین اسکورسیسی با 5 بار نامزدی بی حاصل ، بد شانس ترین کارگردان بوده است.
    امکان تکرار و چندبار جایزه گرفتن در این بخش بیش از هر رشته دیگری است.
    اگر چه هر یک از رشته ها به صورت کاملا مستقل از هم عمل می کنند ، اما نوعی ارتباط بین جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان به چشم می خورد. معمولا فیلم هایی که برنده بهترین فیلم می شوند کارگردانشان نیز شانس بیشتری دارد.


    بهترین دستیار کارگردان

    این جایزه اولین بار در سال 1934 اعطا شد و علت آن این بود که در آن زمان کارگردان ها بسیار پر کار بودند و ممکن بود هم زمان چند فیلم را بسازند ، به همین خاطر بخش زیادی از کارهایشان را به دستیارانشان می سپردند. لازم به ذکر است بسیاری از کارگردانان بزرگ بعدی ، دستیاران کارگردانان بزرگ قبلی بودند.
    امروزه دیگر به دستیار کارگردان جایزه ای تعلق نمی گیرد


    بهترین بازیگری ( زن و مرد)

    جایزه بازیگری ، هم از اولین سال برگزاری اهدا شده است. مقررات گزینش نامزدها و اهدای جایزه برای بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن ، یکسان است.


    بهترین بازیگری نقش دوم ( مرد و زن)

    در سال 1936 این جایزه برای اولین بار اختصاص یافت.
    اختلاف در تشخیص نقش های اول و دوم ، ابتدا آکادمی را بر آن داشت که از مسئولان فیلم ها بخواهند ، خودشان اعلام کنند که کدام نقش اول و کدام ، دوم است. آکادمی هم این اطلاعات را در فهرست سالانه خود قبل از رای گیری منتشر می کرد. اما در سال 1964 هیات مدیره آکادمی تصمیم گرفت که این تشخیص را بر عهده خود رای دهندگان بگذارد.


    بهترین فیلم نامه

    این جایزه از همان دوره اول اعطا شد. در این دوره این جایزه در دو رشته اهدا شد : بهترین فیلم نامه ارجینال و بهترین فیلم نامه اقتباسی. علت این مسئله آن بود که از همان ابتدا اقتباس از داستان ها و نمایش نامه ها در سینما بسیار رواج داشت.
    در دو دوره بعد این جایزه تنها به عنوان بهترین فیلم نامه اهدا شد و در دوره های دیگر در همان دو رشته اهدا شد.


    بهترین فیلم برداری

    در سال های اول اهدای جایزه که فیلم ها سیاه و سفید بودند تنها یک جایزه به فیلم برداری اهدا می شد اما با روی کار آمدن فیلم برداری رنگی این جایزه هم در دو بخش فیلم برداری سیاه و سفید و فیلم برداری رنگی اهدا می شد ( در سال 1939 فیلم برداری رسما دارای دو جایزه شد) و این شیوه تا سال 1966 ادامه یافت. تا سال 1964 فیلم های سیاه و سفید نسبت به فیلم های رنگی کمی بیشتر بودند و لی طی سه سال بعد به طور چشمگیری کاهش یافتند و دیگر فیلم ها به طور کامل رنگی شدند و جایزه هم فقط در یک شاخه ، فیلم برداری ، اهدا شد.
    فیلم هایی که جایزه فیلم برداری را به خود اختصاص داده اند ، برخی به دلیل آن بوده که دارای صحنه های غیر متعارف و مبتکرانه بوده اند ، مانند چشم انداز پوشیده از مه در بلندی های بادگیر ( 1939- Wuthering Heights ) ، برخی به خاطر سبک خاصی که برای بیان تصویری فیلم برگزیده اند و برخی نیز به دلیل ماهرانه فیلم برداری کردن از صحنه هایی که سختی بسیار داشته اند.


    بهترین طراحی صحنه

    رشته طراحی صحنه نیز از اولین سال مراسم وجود داشته است. این رشته تا سال 1940 با نام کارگردانی هنری ( Art Direction ) وجود داشت. در سال 1941 که فیلم های رنگی رواج بیشتری یافتند این جایزه در دو رشته ، بهتری کارگردانی هنری فیلم سیاه و سفید و بهترین کارگردانی هنری فیلم رنگی اهدا شد. در سال 1942 نام این رشته به آرایش صحنه های داخلی تغییر یافت ، اما کماکان در دو بخش فیلم های سیاه و سفید و فیلم های رنگی اهدا شد.
    بنا به تعریف آکادمی ، این جایزه به بهترین دستاورد در صحنه آرایی ، با توجه دقیق به کیفیت هنری ، جزئیات صحیح ، کاربرد داستانی و خلاقیت اعطا می شود.
    در سال 42 این رشته را در دو شاخه گسترش دادند: طراحی صحنه و صحنه آرایی. ولی این دو جایزه به عنوان دو رشته جدا از هم به حساب نیامده ، به همین دلیل هر دو جایزه به فیلمی واحد تعلق می گیرد.
    از سال 1940 تا سال 1967 به استثنای سال های 1357 و 1358 به تفکیک برای فیلم های سیاه و سفید و رنگی جایزه جداگانه داده شد.


    بهترین موسیقی فیلم

    بخش بهترین موسیقی در سال 1934 ایجاد شد. در ابتدا جایزه های این رشته به دو شاخه بهترین موسیقی و بهترین موسیقی اورجینال تقسیم شد و لی این دسته بندی چندین بار دچار تغییر شد تا اینکه امروزه این جایزه در شاخه های بهترین موسیقی اورجینال و بهترین موسیقی برای آواز اورجینال و بهترین تنظیم اهدا می شود.


    بهترین دستاوردهای ویژه

    در سال 1938 اهدای جایزه ویژه به مسئولان خلق جلوه های خاص تصویری و تاثیرهای صوتی در فیلم ، در دستور کار آکادمی قرار گرفت و در سال 1939 رسما جایزه جلوه های خاص به جمع جایزه ها افزوده شد. این جایزه تنها در سه سال 1951 ، 1953 و 1963 اهدا نشده است.


    بهترین صدا

    در اولین دوره برگزاری مراسم جایزه ای به صدا تعلق نگرفت ، زیرا هنوز ناطق شدن سینما جا نیفتاده بود ، اما در سال بعد فیلم های ناطق وارد میدان شدند و همه جایزه ها را درو کردند و به این ترتیب اهمیت صدا بیش از پیش درک شد. به همین خاطر در سال سوم رشته جدیدی به جایزه ها اضافه شد به نام بهترین صدا برداری. از سال 1957 این بخش تغییر نام داد و فقط جایزه صدا نامیده شد.


    بهترین فیلم مستند

    با وجود آنکه فیلم های مستند جزء اولین گونه های سینمایی بودند و در دهه سی به شکوفایی رسیدند و به عنوان گونه ای مهم و مطرح معرفی شدند ، اما در آکادمی برای آن جایزه ای در نظر گرفته نشد ، تا بعد از جنگ جهانی دوم. علت این مسئله شاید فیلم های درخشان و تاثیر گذاری بود که مستند سازان از جنگ تهیه کرده بودند و دیگر جایی برای بی توجهی نسبت به فیلم های مستند باقی نمی گذاشتند.
    از سال 1942 تا 1947 ، جایزه اسکار تنها به مستندی تعلق می گرفت که با فیلم قطع 35 میلیمتر و توسط یک استودیوی بزرگ یا یک سازمان دولتی تهیه شده باشند. از سال 1975 ، همه نوع فیلم مستند قابل قبول بودند به شرط آنکه قبلا در یک مسابقه معتبر سینمایی شرکت کرده و جایزه دریافت کرده باشند.


    بهترین فیلم کوتاه


    در سال 1932 ، رشته ای به رشته ها اظافه شد ، به نام ، موضوع های کوتاه. این جایزه به هر نوع فیلم کوتاهی چه انیمیشن و چه زنده می توانست ، تعلق بگیرد. این جایزه اولین بار به انیمیشن کوتاهی از کمپانی والت دیسنی ( Walt Disney ) به نام گل ها و درختان ( 1932- Flowers And Trees ) تعلق گرفت.
    در سال 1936 ، این جایزه در جهار رشته اعطا شد : انیمیشن کوتاه ، فیلم کوتاه سیاه و سفید یک پرده ای ، فیلم کوتاه سیاه و سفید دو پرده ای و فیلم کوتاه رنگی.
    بار دیگر در سال 1957 ، این بخش تنها به دو رشته تقسیم شد : فیلم کوتاه انیمیشن و فیلم کوتاه زنده و تا به امروز هم حفظ شده است.


    جایزه هنری

    این جایزه از همان دوره اول ، جزء جوایز بود ، ولی اهدای آن به طور مرتب ، هر ساله ، انجام نشده است و بستگی به این دارد که آیا در آن سال ، اعضای آکادمی فردی را لایق دریافت این جایزه بدانند یا نه.
    این جایزه اولین بار به چارلی چاپلین برای فیلم سیرک ( 1928- Circus ) و همچنین به کمپانی برادران وارنر ( Warner Bros ) برای ارائه نخستین فیلم ناطق سینمای آمریکا به نام خواننده جاز ( 1928- The Jazz Singer) اهدا شد.
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  2. 4 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •