سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh نقد و بررسی فیلم Inglorious Bastards

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نقد و بررسی فیلم Inglorious Bastards

  1. #1
    Dr.House آواتار ها
    وضعیت : Dr.House آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : اراک
    سن: 24
    نوشته ها : 52
    سپاس ها : 128
    سپاس شده 173 در 43 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 20 تاپیک

    نقد و بررسی فیلم Inglorious Bastards

    فیلمی که همه در انتظار بودن تا اسکار بگیره ولی در عین ناباوری این اتفاق نمی افته.
    صفحه ی این فیلم در IMDB



    1– موضوع چیست ؟ نازی ها در فرانسه تحت اشغال، توسط افسری اس اس، به نام لندا بدنبال چند خانواده فراری یهودی به مزرعه دور افتاده ای در حومه پاریس می رود ... در همان صحنه ابتدائی فیلم دختری جوان از خانواده یهودی ای که بیرحمانه قتل عام میشوند، بصورت معجزه آسائی از مرگ می گریزد.داستان اصلی و همچنین عنوان فیلم، حرامزاده های بیشرف Inglorious Bastards ، در واقع مربوط به گروهی از چریک های آمریکایی ـ یهودی هستند به فرماندهی ستوان خشن و بیرحمی بنام آلدو راین که به حرامزاده ها معروفند و ماموریت پیدا می کنند که به فرانسه بروند و آنجا به قتل و کشتار افسران نازی بپردازند. خشونت و ترور و ایجاد رعب و وحشت در میان افسران نازی از اهداف اصلی آنهاست. از تکنیکهای آنها کندن پوست سر افسران نازی کشته شده، وهمچنین بریدن و کشیدن نقش صلیب شکسته بر پیشانی افسران دستگیر شده است. در صحنه های اواسط فیلم، شوسانا، همان دختر از مرگ نجات یافته یهودی که حال دختری زیبا و صاحب سینمائی در پاریس هست، مورد توجه یک افسر نازی که قهرمان جنگ است قرار می گیرد. این افسر ترتیب نمایش افتاحییه فیلمی از داستان جنگ خودش و چگونگی قهرمان شدنش، را در سینمای کوچک شوسانا میدهد و به او قول میدهد که تمام افسران بلندپایه نازی از جمله دکتر گوبلز و حتی خود هیتلر را به سالن نمایش بیاورد .... در ذهن دخترک نقشه انتقام شکل میگیرد و در طی ماجراهائی که با گروه حرامزاده ها هماهنگ میشود تصمیم به بستن دربهای خروجی سینما در حین نمایش فیلم، انفجار و سوزاندن سینما میگیرند...
    2 مفاهیم پنهان فیلم چیست ؟
    خشونت و ترس و تعلیق و حتی لحظه های کمیک و خنده دار. شوسانا در ابتدا حس ترحم و در نهایت حس قوی و ویرانگر انتقام را به تصویر می کشد.
    همه چیز در این فیلم به نوعی اشاره به سینما دارد و ذهن مخاطب را به فیلم‌ها یاشخصیت‌هایی در تاریخ سینما ارجاع می‌دهد؛ از تیتراژ فیلم گرفته تا عنوان فیلم کهتارانتینو آن را غلط نوشته است هم نام یک فیلم ایتالیایی دهه ۷۰ به کارگردانی انزو کاستلانی است. تارانتینو حتی نام کمپانی فیلم‌سازی‌اش «بند اپارت» (Band Apart) را از نام فیلم معروف ژان لوک گدار «دسته جدا افتاده» گرفته است. تارانتینو در این فیلم به فیلم‌های «بی مووی» ایتالیایی، وسترن‌های اسپاگتی سرجیو لئونه، سینمای کامراشپیل جی دبلیو پابست، امیل یانینگز، لنی رفینشتال و بسیاری دیگر از چهره‌های نام‌دار سینما ادای احترام کرده و دل‌بستگی و عشق عمیق‌اش را به تاریخ سینما به نمایش می‌گذارد. اگر ژان لوک گدار را کنار بگذاریم، شاید هیچ‌کس به اندازه تارانتینو این قدر در فیلم‌هایش آگاهانه به تاریخ سینما ارجاع نمی‌دهد. هرقدر ارجاعات گدار، روشنفکرانه، پیچیده و دیرهضم است، تارانتینو برعکس سعی می‌کند ساده و عامه‌پسند باشد.
    3 کدام یک از جنبه های فیلم باعث رضایت خاطر شما می شود ؟
    تارانتینو در حرامزاده های بی شرف از بسیاری از نشانه های ناب سینمائی استفاده میکند که هرکدام و هر لحظه از آن بسیار تماشائی، هیجان انگیز، ابتکاری و خلاقانه هستند... سکانسهائی که برای همیشه در ذهن و یاد و حافظه تماشاگر باقی خواهد ماند... هنگام نمایش صحنه بستن دربهای سینما و آتش زدن و کشتن تماشاگران نازی که مجموعه ای از بزرگترین دیکتاتوران را در خود جای داده احساس رضایت حاصل از نابودی قاتلان و ستمکاران تاریخ که هیتلر نماینده آنهاست و ایادی آن ها که با تبلیغات خود جنگی کثیف را به راه می اندازند بسیار دردناک تر از جنگ فیزیکی ، همگی در آتش انتقام خدا و مردمش خواهند سوخت. سرنوشت جانیان و جنایتکارانی که هنگام به قدرت رسیدن و تسلط بر ملتها، به جان و مال و ناموس مردم بیرحمانه تجاوز میکنند و اخلاق و انسانیت را زیر پا میگذارند جز نابودی و فنا و لعن و نفرین ابدی نبوده، نیست و نخواهد بود. ملتها همیشه پیروز هستند و دیکتاتورها و جانیان دیر یا زود به زیر کشیده شده، مجازات و به سیاهی تاریخ سپرده خواهند شد....
    غم، ترس، انتقام و خنده و لذت پایان بسیار غافلگیر کننده داستان دلایل بسیار خوبی برای رضایت مخاطب را فراهم می آورد.
    تارانتینو با قواعد ژانر و سنت های تاریخ سینما بازی می‌کند و سعی می‌کند عادت های ذهنی و بصری تماشاگر را تغییر دهد. نمی‌شود انتظار داشت چیزی قابل پیش‌بینی در فیلمهای او اتفاق بیفتد.و این خود دلیلی محکم برای لذتبخشی و رضایتمندی مخاطب است.مخاطبی که هر بار انتظار تجربه ای جدید را از نابغه سینما دارد.این داستانها را تارانتینو با ظرافت و اغراق خاص خودش و با غلو و با الهام از سینما، به هم مربوط کرده در یک فیلم طولانی پر از صحنه های خون و خونریزی و خشونت کنار هم گذاشته. و این خشونت دوستداران خشونت را نیز بسیار راضی و خشنود می کند.

    4 شخصیت های فیلم هر کدام نماد چیست ؟ در جامعه یا در خود ؟
    برد پیت فرمانده آن جوخه آمریکائی است متشکل از افسران و سربازان یهودی، که پشت جبهه، در فرانسه تحت اشغال آلمان ها، به انتقام گیری از افسران اس اس مشغول هستند، آنهم انتقامی خشن و توام با خونریزی. برخلاف فیلمهای جنگ جهانی دوم، در این فیلم نازی ها و امریکائی ها به یک اندازه خشن و خبیث هستند.
    اما قهرمان دیگر فیلم یک زن یهودی فرانسوی که از چنگ کشتار آلمان ها گریخته و در مقام صاحب یک سینمای پاریسی، در عملیات خرابکاری شرکت می‌کند نماد انتقام گیری مظلومان می باشد.
    و بالاتر از همه ی کلنل لانداکه مهم‌ترین شخصیت فیلم می باشد، افسر زبان‌باز، باهوش و در عین حال روان‌پریش و بی‌رحمی است معروف به شکارچی یهودی‌ها. معرفی او در ابتدای داستان زمینه را برای توجیه هر گونه انتقام و خشونتی علیه نازی‌ها در فصل‌های بعد به وسیله دسته حرام‌زاده‌های بی‌شرف آماده می‌کند .او فردی وحشی و حیوان صفت بوده و رهبری سازمان امنیتی نازی ها در فرانسه را بر عهده دارد. گاهی وحشی گاهی رام، گاهی خشن گاهی خندان.
    در این فیلم تارانتینو همان قدر که با تاریخ سینما شوخی کرده ، سر به سر شخصیت‌های تاریخی مثل هیتلر و مردان وفادار او مثل گوبلز و گورینگ می‌گذارد.
    گروه حرام‌زاده‌ها و سربازان نازی همچون کابوی‌های سرجیو لئونه، رو در روی هم می‌ایستند و برای هم هفت‌تیر می‌کشند. خشونت فیلم در برخی صحنه‌ها به ویژه صحنه کندن پوست سر سربازان آلمانی و حک نشان صلیب شکسته بر پیشانی سرباز نازی با خنجر، خارج از حد تحمل تماشاگر معمولی است (آپاچی در ابتدای این فصل به افراد جوخه‌اش می‌گوید که از آن‌ها می‌خواهد به نازی‌ها رحم نکنند و پوست سر ۱۰۰ نازی مرده را برایش بیاورند.)
    5 شخصیت ها یا مکان ها یا موقعیت ها نماینده چیست ؟
    فیلم ترکیبی است از یک فیلم جنگ دومی، با همان دکورها و لباسها و فضاسازی، با وسترن اسپاگتی، یا فیلمهای ایتالیائی وسترن های انتقامی، که تارانتینو دوگانه بیل را بکش را هم در ستایش آنها ساخته بود. حرامزاده های بی‌شرف علاوه بر اینها می‌تواند ستایشی هم باشد از فیلمهای جنگی اروپائی دهه شصت و هفتاد و تقدیری از سینماگران برجسته آلمان قبل از جنگ و دوران جنگ. دیالوگ های خاص تارانتینویی، تکنیک ساخت، انتخاب بازیگر و کارگردانی جسورانه همه در این فیلم به اوج رسیده‌اند. تاریخ و ماجراهایی که تارانتینو روایت شان می‌کند اتفاق نیفتاده اند، اما چنان باورپذیر به تصویر کشیده می‌شوند که تماشاگر آنها را بخشی از حوادث واقعی جنگ جهانی دوم به شمار می‌آورد.
    او روایت تازه ای از فاشیسم، نژادپرستی و یهود ستیزی نازی‌ها و سرنوشت هیتلر و دار و دسته اش در این فیلم ارائه می‌دهد. روایتی کاملاً تخیلی و فانتزی و آمیخته با طنز درباره جنگ جهانی دوم که مبنای آن را عشق تارنتینو به تاریخ سینما تشکیل می‌دهد و از ذهنیت سینمایی او برمی‌خیزد.
    این‌که سرنوشت هیتلر و جنگ جهانی دوم در داخل یک سالن سینما تعیین شود، این‌که تاریخ معاصر اروپا با تاریخ سینمای آلمان گره خورده و عجین شود، این‌که مأمور نفوذی ارتش انگلیس در میان نیروهای آلمانی، یک منتقد فیلم باشد و برای مافوق خود درباره سینمای نازی و محصولات کمپانی فیلم‌سازی یوفا (UFA) حرف بزند، تنها از مخیله آدمی مثل تارانتینو برمی‌آید.

    6 شخصیت ها هر کدام چه چیزی را سرکوب می کنند ؟ مکانیزم های دفاعی شخصیت های فیلم چیست ؟
    یکی از ایده هایی که از فیلم برمی‌آید ایده نفی و تقدیس خشونت است. بنظر می‌رسد که فیلم از نمایش خشونت و علاقه تماشاگر به دیدن خشونت استفاده یا سوء‌استفاده می‌کند. سینمای تارانتینو در حوزه سینمای پست مدرن طبقه‌بندی می‌شود، از همین رو برداشت های متفاوت از مضامین فیلم‌های او طبیعی بنظر می‌آید. تارانتینو تفکر خشونت‌آمیز را نفی می‌کند و در عین حال نشان می‌دهد که اعمال خشونت و تماشای اعمال خشونت برای آدمیزاد جذابیت دارد. او از تاریخ و از تاریخ سینما وام می‌گیرد تا تماشاگر را به سمت نگاهی متفاوت به تاریخ و سینما راه ببرد. منتقد برجسته دیوید دنبی نویسنده نیویورکر، از سنگدلی اخلاقی فیلم انتقاد کرده و نوشته این فیلم همه اش هیجان است بدون احساس و عاطفه، سراسر جوشش است بدون حس.
    در این فیلم افسران آلمان نازی صرفا استعاره های سینمائی هستند، هیولاهائی سخنگو که استعداد اصلی آنها، سادیسم است. اما آمریکائی ها همینطور هستند و با ظالم نشان دادن آمریکائی ها، تارانتینو می خواهد از تفکیک عادتی نیک و شر در امتداد مرزهای ملی، پرهیز کند ولی با این کار، از پاسخگوئی اخلاقی هم فرار کرده است.
    دنبی می نویسد اما اگر سنگدلی اخلاقی در فیلم قصه های عامه پسند Pulp Fiction تا جائی می رود که خشونت و خونریزی ناگهانی شخصیت ها برای تماشاگر خنده دار می شود، اینجا در فیلم «حرامزاده ها» تارانتیو یک مصیبت یا تراژدی واقعی تاریخی را گرفته دارد با آن شوخی می کند. گوبلز کنار هیتلر نشسته و از این‌که می‌بیند هیتلر با لذت به صحنه‌های خشن محصول سینمایی حماسی تبلیغاتی او خیره شده، هیجان‌زده می‌شود و از شادی اشک می‌ریزد. اگرچه این لذت چندان طول نمی‌کشد و با ابتکار سینمایی شوزانا و دستیار سیاه‌پوست او، اندکی بعد زجرآور می‌شود.
    شوزانا در یک اقدام مبتکرانه و جالب درست همانند تارانتینو، قسمت‌هایی از فیلم پروپاگاندای حماسی جنگی نازی‌ها را با فیلمی که خود و دستیارش به سرعت ساخته‌اند، سرهم‌بندی کرده و برای هیتلر و مهمانانش نشان می‌دهد؛ نمایشی که لحظات خوش هیتلر و مشاور فرهنگی و سینمایی او یعنی گوبلز را به کامشان زهر می‌سازد.
    یکی از ضعف‌های اساسی فیلم پایان آن است. از آدمی با هوش و درایت کلنل لاندا که با زیرکی تمام به خیانت بریجت فون‌همراسمارک، ستاره سینمای آلمان که جاسوس انگلیسی‌هاست، پی می‌برد، و کسی که شامه‌اش آن قدر قوی است که بوی یهودی‌ها را که زیر پایش در زیرزمین مخفی شده‌اند، حس می‌کند، بسیار بعید است که این قدر ناشیانه عمل کرده و بر مبنای حرص و جاه‌طلبی، به رهبرانش خیانت کرده و خود را بدون هیچ تضمینی، تسلیم برد پیت و دارو دسته حرام‌زاده او بکند.






    منبع:سویدا

  2. 4 کاربر از پست مفید Dr.House سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    مردی تنهای تنها...
    .:Reza:. آواتار ها
    وضعیت : .:Reza:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Feb 2012
    محل سکونت : 卐 Deutschland 卐
    سن: 21
    نوشته ها : 436
    سپاس ها : 2,499
    سپاس شده 741 در 294 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 245 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی فیلم Inglorious Bastards

    این فیلم نشون میده تنها نازی ها و هیتلر جنایت کار و بی رحم و آدم کش نبودند بلکه یهودی ها یه چیزی فراتر از اونا بودند!
    طبق گفته درجه این فیلم r بوده و به دلیل این که صحنه های خشنی مثل حک آرم سواستیکا روی پیشونی سربازان نازی و کندن پوست سر و له کردن کله و تن نازی ها و کشتن بی رحمانه سربازان و ...
    من فقط میخواستم انتقام زن و بچه امو بگیرم که با بی رحمی کشتنشون ...



  5. کاربر روبرو از پست مفید .:Reza:. سپاس کرده است .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •