مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

  1. #1
    1CHAMPION آواتار ها
    وضعیت : 1CHAMPION آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : دروازه کویـر
    سن: 35
    نوشته ها : 7,425
    سپاس ها : 15,219
    سپاس شده 12,849 در 4,447 پست
    یاد شده
    در 30 پست
    تگ شده
    در 953 تاپیک

    نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

    این فیلم که در سه اپیزود روایت می​شود مجموعه​ای از اتفاقاتی است که طی یک روز در شهر تهران رخ می​دهد.

    افشین هاشمی، هدایت هاشمی، باران کوثری و حامد بهداد بازیگران این فیلم هستند.





    از ویژگی‌های این فیلم اولین حضور محسن عبدالوهاب به عنوان كارگردان مستقل است.
    وی قبلاً با رخشان بنی‌اعتماد همكاری‌های فراوانی داشت و این فیلم هم متاثر از همكاری با بنی‌اعتماد با رویكردی اجتماعی قصه خود را تعریف می‌كند.

    ویژگی مثبت دیگر این فیلم استفاده از ساختار و فرم اپیزودیكی است كه در هر اپیزود یك داستان مستقل معرفی می‌شود و هر اپیزود هویت مستقل خود را دارد اما در عین حال این سه اپیزود با هم مرتبط هستند و در انتهای هر اپیزود شخصیت اصلی و قهرمان داستان به اپیزود بعدی اضافه می‌شود و یك زنجیره دراماتیكی خلق می‌كند.

    یكی دیگر از نقاط مثبت كار انتخاب بازیگران كار است كه خیلی هوشمندانه صورت گرفته است.
    در اپیزود اول افشین هاشمی خوب بوده، در اپیزود دوم نیز «هدایت هاشمی» به نقطه عطف بازیگری این فیلم تبدیل شده و در اپیزود سوم نیز حامد بهداد بازی قابل قبولی از خود ارائه داده است و در كنار آن نابازیگران هم در این فیلم جواب داده‌اند، چنانچه شیرین یزدان‌بخش از جشنواره فیلم فجر نیز جایزه مكمل زن را دریافت كرد.

    نقشی كه هدایت هاشمی خلق كرده كمتر در آثار دیگر شاهد بودیم. تصویر روحانیت در سینمای ما بیشتر به وجوه سیاسی توجه داشته اما در اینجا هاشمی به خوبی توانسته است تصویر یك روحانی محضردار را بازنمایی كند.

    در مجموع این فیلم فقدان اعتماد اجتماعی را بازگو می‌كند.
    در اپیزود اول جدایی و اختلاف یك زن و شوهر كه ناشی از عدم اعتماد و یك نوع رفتار دوگانه در شخصیت مرد است كه این عامل باعث می‌شود ظاهر و باطن او با هم فرق كند.

    در این فیلم به نوعی یك نوع هراس از دیگری در زندگی مدرن شهری را می‌بینیم كه ارتباط انسانی در آن در حال گسست است و هیچ اعتمادی وجود ندارد.
    یكی دیگر از نقاط قوت این فیلم این است كه در بستری كاملاً اجتماعی طنز موقعیت ایجاد می‌كند، طنزی ناخواسته كه به بازنمایی معنایی اثر نیز كمك می‌كند.

    فیلم سینمایی «لطفا مزاحم نشوید» اثر خوش ساختی است و ریتم كار كنترل شده است و شخصیت‌ها جالب و جذاب هستند، نحوه فیلمبرداری بیشتر دوربین روی دست است و التهاب فضای داستان را به خوبی نشان می‌دهد و عجله و شتاب آدم‌ها را به خوبی تصویر می‌كند و البته هر سه اپیزود مانند نخ تسبیه به هم وصل هستند و شلختگی در اپیزودها دیده نمی‌شود و كمیك بودن داستان‌ها باعث می‌شود از تلخی كار كاسته شود.
    بازی باران كوثری نیز اغراق‌آمیز است اما سایر بازیگران به دلیل سبقه تئاتری بازی قابل قبولی ارائه داده‌اند.
    ▆ ▅ ▄ ▃ ▂ شاد بودن بزرگترین انتقامی است که می توان از زندگی گرفت ▂ ▃ ▄ ▅ ▆

  2. 2 کاربر از پست مفید 1CHAMPION سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    Eliya آواتار ها
    وضعیت : Eliya آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 44
    سپاس ها : 8
    سپاس شده 105 در 34 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 4 تاپیک

    پاسخ : نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

    نقد و بررسی فیلم "لطفاً مزاحم نشوید"

    در بحبوحه ساخت فیلم های سوپر مارکتی و بازار داغ خرید لوح فشرده این فیلمها به همراه ماست و آبلیمو و پفک و .... دیدن فیلمی از جنس سینمای اجتماعی و کمدی مبتنی بر موقعیت به نام "لطفاً مزاحم نشوید " از آن دسته از شانسهایی است که نباید از دست داد .
    فلیم لطفاً مزاحم نشوید به سبک سیاق علاقه متأخر فیلمسازان ایرانی به ساخت فیلم های اپیزودیک ساخته شده حال آنکه شاید پیشتر فیلمها سعی در ارتباط موضوعی در بین اپیزودها داشتند که عبدالوهاب در " لطفاً مزاحم نشوید " از این قاعده خارج گشته است که اشاره به از هم گستگی موقیعتهای شهر پر حادثه تهران دارد .
    اپیزود اول پارادوکس یک زندگی ویترین گونه از یک مجری را به نمایش می گذارد که ما هیچ وقت به حریم خصوصی آنها راه پیدا نمی کنیم صحنه ابتدایی فیلم که صدای جر و بحث زوج جوان از پشت درب بسته آپارتمان آنها به گوش ما می رسد سعی دارد تا عامدانه بگوید که این مجری جوان برای حفظ جایگاه اجتماعی خویش اجازه ورود هیچ ناظری را به زندگی خصوصی خود نمی دهد . پاردوکس از این لحاظ عنوان می گیرید که مجری جوان که با همسرش مشکلات اساسی دارد و در کشمکش همین مشاجرات مشکلات مجبور به حفظ ویترین تصنعی رضایتمندی می باشد .به عنوان مثال همسرش به دنبال شکایت از وی است و او در پاسخ به اظهار علاقه دو دختر از جنس دختران خیابانی مجبور به تمکین است.
    برخورد این زوج جوان که استرس و اضطراب خصیصه حال فعلی آنها می باشد با یک روحانی جوان که چهره او آرامشی اثیری را در بر دارد نقطه عطف داستان است . با عبور این زوج از کنار این مرد روحانی نا آرامی آنها به یکباره به مرد روحانی منتقل می شود و روحانی جوان متوجه می شود که کیف و مدارک او به سرقت رفته به ناگهان دچار تشویش و استرس می گردد . این انتقال حال و موقعیت از یک اپیزود به اپیزود دیگر از کارکردهای استادانه است که محسن عبدالوهاب به خوبی از پس آن برآمده است . و اما در اپیزود دوم یک شخصیت نقش اصلی داستان را بر عهده دارد که کمتر دیده شده است . فضای دفتر خانه پر تشنج که در دل شهر با آلودگیهای صوتی عجین شده به عقیده نگارنده خود قابلیت تبدیل شدن به یک شخصیت را داراست ، گو اینگه پیشتر نیز فیلمهایی ساخته شده که لوکشین به عنوان یک شخصیت کارکرد مستقلی را در بر گرفته است . در این اپیزود نیز لوکشین دفتر روحانی جوان که برای کسب درآمد بیشتر روانه تهران شده است است نیز کارکرد یک شخصیت را دارد .
    فیلم کمدی محض نیست ولی از جنس کمدی موقعیت محسوب می شود که معقولانه از این نوع کمدی استفاده شده . بار کمدی فیلم در اپیزود دوم بیشتر است به این علت که روحانی شهرستانی هنوز نوع مدیریت بحران را نیاموخته و در وادی استصیلال فکری از خود واکنش هایی را بروز می دهد که موجبات خنده تماشگر می شود و در خلق این موقعیت های بازی قابل تقدیر هدایت هاشمی اثر گذار بوده و یک روحانی با سیمایی آشنا را برای بینده تداعی می نماید . پایان اپیزود دوم نیز مقارن است با تصویر روحانی جوان که در کنجی قرار گرفته و انگار انتظار واقعه ای سخت تر از آنچه گذارنده را می کشد با یک آرامش کاذب همراه است .
    انتقال همین آرامش کاذب از مرد روحانی که پیر زنی در پی علت نبودن همسایه دفتر خانه با مرد روحانی همکلام می شود نیز نیز کارکرد خود را ایفا می نماید . با ورود پیر زن به منزلش درمی یابیم که یک زن و مرد پیر با خانه ساکت که سکوت آن موجب تشویش می شود شخصیتهای اپیزود سوم را خواهند ساخت . این زن و مرد با وجود کهولت سن و نا توانی جسمی اما قاعده مدیریت بحران بهتر از همه می دانند و در مواجهه با تعمیر کار تلویزیون که یک روز زودتر برای تعمیر آمده است قافیه را حفظ نموده به شک این که ممکن است دزد باشد به مخالفت و مقاومت با وی می پردازند . تجربه عنصر مهم اپیزود سوم است و شاید پیام مهم آن هم باشد . علیرغم اینکه تماشگر از ابتدا این اپیزود با تعمیرکار همراه می شود و شک پیر زن را بی اساس می پندارد ولی در انتهای اپیزود هنگامی که تعمیر کار در حال مصرف مواد مخدر می بیند به شک پیرزن ایمان آورده و مسیر همذات پنداری خویش را از تعمیرکار به پیر زن تغییر می دهد .
    فصل پایانی فلیم گذری کوتاه از سرانجام اپیزودهای فوق است که مجری جوان را تسلیم شده و همراه همسرش در حال رفتن به جشن عروسی نشان می دهد و روحانی جوان همچنان در حال روضه خواندن برای مادر دزد مذکور در حالی که به شدت از کیف دستی خویش محافظت می نماید نشان می دهد که به عقیده حقیر فصلی اضافی در این فیلم است . گو اینکه تمشاگر دوست داشت تا پایان داستان شخصیتهای فیلم را بداند اما فیلم یک اجتماعی شهری است که از دل زمانه خود سخن می گوید پس بهتر آن بود که با حذف این بخش تماشگر را متوجه می ساخت که روزانه از کنار خیلی چیزها و داستانها می گذرد بدون آنکه متوجه باشد سرانجام آن به کجا می انجامد .

    نویسنده : Eliya کاربر قدیمی سایت سینما سنتر (با احترام و آروزی موفقیت برای تمام دوستان در سینما سنتر )

  5. 4 کاربر از پست مفید Eliya سپاس کرده اند .


  6. #3
    کــــاش گاهی زنـــدگی هــم كليــد [◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►] داشت...!
    MiSS SAYTA آواتار ها
    وضعیت : MiSS SAYTA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 7,207
    سپاس ها : 10,748
    سپاس شده 16,645 در 4,253 پست
    یاد شده
    در 65 پست
    تگ شده
    در 850 تاپیک

    پاسخ : نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

    با سپاس فراوان از دوست عزيز و خوبمان ايليا ،‌بابت مطلب و نوشته ارزشمند و زيباشون ،‌اميدواريم لطفشون رو بار ديگر شامل حال انجمن سينما سنتر نمايند و ما رو از حضورشون شاد كنند !‌

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید






  7. #4
    RASHNO آواتار ها
    وضعیت : RASHNO آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج
    نوشته ها : 3,070
    سپاس ها : 6,228
    سپاس شده 6,215 در 2,018 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 763 تاپیک

    پاسخ : نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

    منم خیرمقدم میگم به ایلیا دوست عزیزم که مطلب خوبشون رو در انجمن ارائه کردند.
    البته ما امیدوار بودیم که مطالب بیشتری از شما ببینیم دوست عزیز.
    نقد این فیلم هم بسیار زیبا و عمیق بود...
    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.


    دوباره خواهيم روييد...




  8. #5
    1CHAMPION آواتار ها
    وضعیت : 1CHAMPION آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : دروازه کویـر
    سن: 35
    نوشته ها : 7,425
    سپاس ها : 15,219
    سپاس شده 12,849 در 4,447 پست
    یاد شده
    در 30 پست
    تگ شده
    در 953 تاپیک

    پاسخ : نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

    فيلم سينمايي «لطفا مزاحم نشويد» جايزه نقره هجدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم دمشق را شنبه شب دريافت كرد.

    بنا بر اعلام محمداطبايي (پخش مستقل‌هاي ايراني) فيلم «لطفا مزاحم نشويد» كه توسط محمد احمدي با مشاركت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي تهيه شده است در اولين حضور بين‌المللي خود در پانزدهمين جشنواره فيلم پوسان در كره جنوبي به نمايش درآمد و در دومين حضور خود موفق به دريافت جايزه نقره هجدهمين جشنواره فيلم دمشق شد.
    محسن عبدالوهاب و افشين هاشمي، بازيگر فيلم در سه روز نخست جشنواره به هنگام نمايش فيلم در دمشق حضور داشته و جايزه فيلم در روز اختتاميه توسط رايزني فرهنگي ايران در دمشق دريافت شد.
    فيلم «لطفا مزاحم نشويد» كه توسط محمد اطبايي در مستقل‌هاي ايراني عرضه و پخش بين‌المللي مي‌شود در ادامه حضورهاي جهاني خود در بيست و پنجمين جشنواره بين‌‌المللي فيلم ماردل پلاتاي آرژانتين نمايش دارد كه امسال بخش ويژه‌اي را به سينماي مستقل ايران اختصاص داده و فيلم‌هاي «اشكان، انگشتر متبرك و داستان‌هاي ديگر» ساخته شهرام مكري، «فصل باران‌هاي موسمي» ساخته مجيد برزگر، «دويدن در ميان ابرها» ساخته امين فرج پور، «مغزهاي كوچك زنگ زده» ساخته هومن سيدي، «مرهم» ساخته عليرضا داوودنژاد و «لطفا مزاحم نشويد» را از 22 تا 30 آبان به نمايش مي‌گذارد. فيلم «شكارچي» ساخته رفيع پيتز فيلمساز ايراني مقيم فرانسه در بخش مسابقه و فيلمي ساخته حسن كشاورز ايراني مقيم آمريكا نيز در اين جشنواره حضور دارند.
    ▆ ▅ ▄ ▃ ▂ شاد بودن بزرگترین انتقامی است که می توان از زندگی گرفت ▂ ▃ ▄ ▅ ▆

  9. #6
    1CHAMPION آواتار ها
    وضعیت : 1CHAMPION آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : دروازه کویـر
    سن: 35
    نوشته ها : 7,425
    سپاس ها : 15,219
    سپاس شده 12,849 در 4,447 پست
    یاد شده
    در 30 پست
    تگ شده
    در 953 تاپیک

    پاسخ : نقد فیلم لطفا مزاحم نشوید

    «لطفا مزاحم نشوید» به فیلیپین رفت
    «لطفا مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب در چهارمین حضور بین‌المللی‌اش در دوازدهمین جشنواره فیلم «فینه مانیلا» در فیلیپین به نمایش درآمد. این فیلم در بخش سینمای جهان این جشنواره نمایش داده شد. جشنواره «فینه مانیلا» که از 10 آذر ماه آغاز شده تا 14 آذر ماه ادامه دارد.
    «لطفا مزاحم نشوید» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی و با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پیش از این در اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره «پوسان» و سپس در جشنواره «دمشق» جایزه نقره‌ای را گرفت و در جشنواره «ماردل پلاتا» نیز به نمایش درآمد.
    «لطفا مزاحم نشوید» فیلمی اپیزودیک است که در آن بازیگرانی چون باران کوثری، افشین هاشمی، مزدک‌میرعابدینی، شمسی صادقی، ارغوان آقایی، فوژان قبادیان، هدایت هاشمی، لیلی فرهادپور، حمید جوکار، هادی عامل هاشمی، مرتضی اکبری، شیرین زنگنه، شیرین یزدانبخش، محسن کاظمی و حامد بهداد حضور دارند.
    ▆ ▅ ▄ ▃ ▂ شاد بودن بزرگترین انتقامی است که می توان از زندگی گرفت ▂ ▃ ▄ ▅ ▆

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •