مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh گروه خبری- بیوگرافی کمال تبریزی

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: گروه خبری- بیوگرافی کمال تبریزی

  1. #1
    Amélie آواتار ها
    وضعیت : Amélie آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 30
    نوشته ها : 910
    سپاس ها : 3,829
    سپاس شده 1,528 در 607 پست
    یاد شده
    در 4 پست
    تگ شده
    در 413 تاپیک

    گروه خبری- بیوگرافی کمال تبریزی




    کمال تبریزی

    متولد :1338
    تهران
    نام کامل : کمال مصفای تبریزی

    کمال تبریزی در سال 1338 در تهران به دنیا آمد و در سال 1356 توانست در رشته ی راه و ساختمان وارد دانشگاه امیر کبیر شود.او در این سال ها به عضویت کمیته ی فرهنگی دانشجویان مسلمان در آمدو به فعالیت هایی نظیر نمایش برخی فیلم های سینمایی پرداخت.وی از دانشجویان فاتح سفارت آمریکا بود و از آن ماجرا عکس هایی تهیه و نمایشگاهی بر پا کرد.


    کمال تبریزی(اولین نفر از سمت راست) در بین فاتحان سفارت آمریکا

    او بعد از انقلاب اسلامی و وقوع انقلاب فرهنگی وارد بخش فرهنگی سازمان صدا و سیما شد و چندین کار کوتاه و بلند و داستانی حاصل فعالیت هایش در این دوران است و هم زمان دوره هایی را با برخی از اساتید سینما گذراند.
    با شروع جنگ تحمیلی به همراه یک گروه برای فیلمبرداری عازم میدان جنگ شد و سپس بعد از پایان جنگ و بازگشایی دوباره ی دانشگاه ها تغییر رشته داد و در رشته ی سینما از دانشکده ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد.
    تبریزی فعالیت های سینمایی اش را با کارگردانی و نویسندگی و فیلم برداری و تدوین فیلم های کوتاه از سال 1358 با فعالیت در سینمای آزاد تهران آغاز کرد و سپس مسئول پخش آموزش مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی از سال 1359 تا 1362 شد و بعد از آن اولین فعالیت سینمایی اش را به عنوان فیلم بردار فیلم آوای غریب(سعید حاجی میری) در سال 62 آغاز کرد اما فعالیت حرفه ای او به عنوان دستیار" ابراهیم حاتمی کیا" در فیلم" هویت" آغاز شد و او تجربه ای را در زمینه ی کارگردانی به دست آورد.




    فیلم شناسی

    عبور
    تبریزی در سال 1366 اولین تجربه ی مستقل فیلم سازی اش را با فیلم "عبور" ارائه داد که فیلم نامه ی این اثر را نیز خود او نوشته بود.فیلم عبور دارای ضعف هایی بود که تنها تجربه می توانست آنها را برطرف کند ولی به عنوان اولین اثر تبریزی فیلمی قابل قبول بود.داستان فیلم درباره ی فردی به نام محسن محامدي،مسئول فرهنگی یک اداره ی دولتیست که پس از شش سال جدایی از دوستش حسن سلطانی به دنبال او به جبهه می رود و مشخص می شود جدايي چند ساله بین دو دوست شکاف فرهنگي به وجود آورده است اما در جبهه روحيه ي محامدي تغيير مي كند و در يك عمليات گشت و شناسايي همرزمان او از پا در مي آيند و محامدي اطلاعات به دست آمده را به فرماندهان خودمی رساند.

    در مسلخ عشق
    دومین فیلم بلند تبریزی" در مسلخ عشق" نام داشت که در سال 1369 ساخته شد و چندان مورد توجه قرار نگرفت.داستان این فیلم در دوره اي كه بني صدر فرماندهي كل قوا را به عهده دارد، محمود آيت، فرمانده يك گروه عملياتي، در حمله ي گسترده اي عليه نيروها و مواضع دشمن شركت مي كند. آيت كه به نحوه ي فرماندهي ارتش بدگمان است اطمينان دارد كه در اين عمليات، به دليل آشفتگي در جبهه، به شهادت خواهد رسيد. گروه عملياتي تحت فرمان او در محاصره ي دشمن قرار مي گيرد و شكست مي خورند.

    پایان کودکی
    تبریزی سومین اثر خود را در سال 1372 با نام "پایان کودکی"(کودک قهرمان)ساخت که آغازی برای دوران درخشش او بود.پایان کودکی فیلمی ساده است درباره ی هیوا پسر بچه ای که موظف است در نبود پدرش که برای آوردن آب به چشمه رفته است از مادر و خواهرش در مقابل عراقی ها در یک دشت بزرگ محافظت کند او پس از کشتن عراقی ها به وسیله ی تفنگی که پدرش به او داده است به سوی چشمه می رود تا پدرش را پیدا کند.

    لیلی با من است
    وی در سال 1374 دست به تجربه ای جسارت آمیز زد و نخستین فیلم کمدی-جنگی سینمای ایران را با نام"لیلی با من است"را ساخت.این فیلم که نوشته ی رضا مقصودی است از خط قرمز ها عبور کرد و سرگذشت صادق تصویر بردار تلویزیون را نشان می دهد که به وام احتیاج دارد همکارش به او می گوید در صورت رفتن به جبهه و تصویر برداری وام او حاضر است و او راهی جبهه می شود را نشان می دهد که برای فرار از خط مقدم اقداماتی را انجام می داد که او را مرحله به مرحله به خط مقدم نزدیک تر می کند و در آخر او تصمیم به مقابله با دشمن می گیرد.این فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاچیان روبه رو شد.

    مهر مادری
    تبریزی فیلم بعدی اش را در سال 1376 به نام "مهر مادری"ساخت که به ویژه در جشنواره ی فیلم کودک مورد توجه قرار گرفت.این فیلم ماجرای ساده ی دلتنگی پسر بچه ای را در کانون اصلاح و تربیت را نشان می دهد که در رویاهایش به دنبال مادر نداشته اش می گردد و در آخر به اشتباه فکر می کند که مینا فهمیمی مدد کار کانون مادر اوست و با پیدا کردن آدرس مدد کار به خانه ی آنها می رود و مینا فهیمی به شدت با او برخورد کرده و او را تحویل مامور می دهد ولی با دیدن کادویی که پسرک در روز مادر برای او خریده پشیمان می شود و به دنبال او می رود ولی او از کانون فرار کرده.

    شیدا
    کمال تبریزی پروژه ی بعدی اش را در سال 1377 با نام" شیدا" ساخت.تبریزی بار دیگر به سراغ جنگ رفت اما این بار جنگ موضوع حاشیه ای بود که در متن آن ماجرایی عاشقانه روایت می شود.داستان فیلم درباره ی فردی به نام فرهاد است که در جنگ چشمانش مجروح می شود و به بیمارستانی صحرایی آورده می شود که در آن شیدا پرستار است و آن ها دلبسته ی هم می شوند ولی با مرخص شدن فرهاد بین آنها جدایی می افتد و سعی فرهاد در پیدا کردن شیدا بی نتیجه است عاقبت فرهاد با دختری که قصد رفتن از ایران را دارد نامزد می کند ولی دختر وقتی متوجه می شود که در بدن فرهاد ترکشی دارد که ممکن است موجب مرگش شود او را رها می کند و فرهاد را برای جراحی به بیمارستانی می آورند که شیدا در آن کار می کند

    گاهی به آسمان نگاه کن
    فیلم بعدی تبریزی که در سال 1381 ساخته شد" گاهی به آسمان نگاه کن" نام داشت که فیلم نامه ی آن اثر فرهاد توحیدی و برداشتی آزاد از کتاب مرشد و مارگاریتا نوشته ی بولگالف نویسنده ی روسی تبار است.داستان فیلم در مورد هاتف روحي است كه از زندگي و زمان مرگ آدم ها خبر دارد. او در مقطعي از آسمان به زمين مي آيد تا اين بار با رفتن به آسايشگاهي كه جانبازان جنگ در آن سكونت دارند به زندگي و سرنوشت آنها بپردازد.

    فرش باد
    فیلم"فرش باد"اثر دیگری از کمال تبریزی است که محصول مشترک ایران و ژاپن است که در سال 1381 ساخته شد و قرار بود به نوعی تبلیغاتی درباره ی ایران به خصوص اصفهان باشد.فرش باد با اینکه بهترین فیلمی ست که ایران با سایر کشورها تولید کرده اما جنبه های تبلیغاتی به فیلم صدمه زده است ولی با این وجود این فیلم هم از سوی منتقدان و هم از سوی تماشاگران با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.داستان فیلم :در شهر تاكاياماي ژاپن قرار است كارناوال سالانه راه بيفتد.يك طراح زن ژاپني به قالي بافان اصفهان سفارش بافت يك قالي را مي دهد، اما مرگ او در تصادف باعث ناتمام ماندن سفارش مي شود. شوهرش ماكوتو و دخترش ساكورا براي اينكه قالي حتماً بافته شود به ايران مي آيند و مهمان اكبر و همسرش فريبا مي شوند. اكبر كه دلال است و قبلاً پول فرش را از آنها گرفته، در فرصت باقي مانده سعي مي كند به هر نحو ممكن در بافته شدن فرش به پدر و دختر كمك كند. به تدريج ميان ماكوتو و دخترش با ساكنان خانه بزرگي كه فرش در آن بافته مي شود ارتباطي صميمانه به وجود مي آيد. ساكورا كه پس از مرگ مادرش دچار افسردگي شده، در ارتباط و آشنايي با نوجواني به نام روزبه و آدم هاي اطرافش شور و شادي خود را بازمي يابد و ماكوتو نيز بيشتر با فرهنگ و مردم ايران آشنا مي شود. بافتن فرش هر بار با مشكلي روبرو مي شود، اما در نهايت با همكاري و اراده همه بافت آن ادامه پيدا مي كند. در روز آخر هر كس آرزويي مي كند و گره اي كوچك مي زند. ساكورا و روزبه نيز هر كدام گره كوچكي به رنگ سبز و صورتي در كنار هم مي زنند. فرش بافته مي شود و ساكورا و پدرش از ايران مي روند. در روز جشن و راه افتادن كارناوال، فرش با آن دو گره مشخص خودنمايي مي كند.

    مارمولک
    فیلم بعدی تبریزی فیلم پرسر و صدای "مارمولک"است که بر اساس فیلم نامه ای از پیمان قاسم خوانی در سال 1382ساخته شده است مارمولک به دلیل مضمون و جمع آوری یکباره از سینماها بسیار جنجالی شد.داستان فیلم رضا مثقالي معروف به رضا مارمولك دزد سابقه داري است كه بارها دستگير و زنداني شده، اما در آخرين دستگيري، اتهام او سرقت مسلحانه است. رضا را به زنداني تحويل مي دهند كه رئيس آن (آقاي مجاور) مردي بسيار سختگير و انعطاف‌ناپذير است. او عقيده دارد بايد آنقدر نسبت به مجرمان ـ با روش هايي خاص ـ سخت گيري كند كه حتي فكر اعمال خلاف به مغزشان نرسد. و معتقد است زندانيان را به زور هم كه شده بايد وادار به درستكاري كرد تا به بهشت بروند. رضا در حادثه اي مجروح مي شود و به بيمارستان خارج از زندان منتقل مي شود. در آنجا لباس يك روحاني بيمار را مي ربايد و در لباس روحانيت موفق به فرار از زندان مي شود. او با مصونيتي كه در لباس تازه پيدا كرده به يك شهرك مرزي مي رود تا از طريق و با گذرنامه جعلي از كشور خارج شود اما به دلايلي با يك روحاني ديگر اشتباه گرفته مي شود و امامت جماعت محلي را برعهده اش مي گذارند. او با شيوه هاي خودش مردم را موعظه و راهنمايي مي كند و چندين بار اعمال خلافكارانه اش به سوءتغيير نيكوكاري قلمداد مي شود. به هر حال در روستا مريدهاي زيادي پيدا مي كند و خود او نيز كم كم تحت تأثير لباس و موقعيت جديد به اعمال مثبتي روي مي آورد تا اينكه آقاي مجاور رئيس زندان كه همه جا به دنبال او مي گردد، به سراغش مي آيند اما او هم ديگر مايل نيست رضا را با دستبند دستگير كند

    یک تکه نان
    فیلم "یک تکه نان"که در سال 1383 ساخته شد فیلمی معناگراست و در باره ی گروهي از جوانها ست که براي استخدام در اداره محيط باني بايد در مسابقه اي شركت كرده و مسيري سخت را طي كنند تا به هدف برسند

    همیشه پای یک زن در میان است
    فیلم"همیشه پای یک زن در میان است" در سال 1385 بر اساس برداشتی آزاد از کتاب غیر قابل چاپ نوشته ی سید مهدی شجاعی ساخته شد.داستان در باره ی اميد و مريم مثل خيلي از زوجهاي امروز، به قدري درگير روزمره گي و فشارهاي كاري و اجتماعي هستند كه نكات و لحظات بسيار ارزشمند و غيرقابل بازگشت زندگي زناشويي خود را كاملاً از ياد برده اند و مصرانه تصميم گرفته اند از هم جدا شوند. غافل از اينكه اگر كمي به سلايق و علايق يكديگر احترام بگذارند مي توانند مثل پدر و مادر مريم كه اتفاقاً در همسايگي آنان هم زندگي مي كنند، حتي دعوا مي كنند اما چند ثانيه بعد دوباره به جريان عادي و پر از احترام زندگي خود برمي گردند. چون معتقدند اگر دعوا نمك زندگيست و اجتناب ناپذير، اما قهر سم زندگيست و كاملاً قابل كنترل. جامعه امروز هر چند داراي نگاه هاي شريف و انساني هم هست، اما به علت سرعت بيش از حد زندگي، فرصت تأمل و توجه به آدمهاي آسيب ديده و تنها را ندارد. با هم بودن بزرگترين سلاح و محافظ انسانهاست در برابر سختيها و تنهايي ها و سوء تفاهمات. در طول قصه مي بينيم كه نگاه جامعه بر آدمهايي كه قادر به ادامه زندگي مشترك خود نيستند، نگاهي انتقاديست و آدمهاي تنها شده فرصت ايجاد سوء تفاهمات را براي ديگران بيشتر ايجاد مي كنند. در طول فيلم با يك ذره بين نكات ظريف و گاه نديده گرفته شده ايي كه روابط زن و مرد در جامعه و محيط پيرامون با دقت طنز بيشتري نمايش داده ميشود و آينه اي در مقابل آدمها قرار مي گيرد. تا با كمي بزرگ نمايي همگي به احترام و حرمت نگه داشتن به يكديگر دعوت شوند. طنز ظريف و عميقي كه سعي شده در صحنه هاي فيلم پيش بيني شود باعث مي شود تلخي حقيقت روابط آدمها بهتر منتقل گردد.

    پاداش
    فیلم"پاداش"تبریزی که در سکوت خبری ساخته شد بعدها توقیف شد و البته سجاد پور طی صحبت هایی که با تهیه کننده ی این فیلم داشته است اعلام کرده ست که این فیلم در صورت حذف برخی صحنه ها قابل پخش خواهد بود.داستان این فیلم درباره ی يكي از مديران دولتی است كه به ماموريت هاي خارجي متعدد مي رود تا اينكه در يك نوبت او را براي تشويق به سفر حج مي فرستند.


    کارگردان
    پاداش(1387)
    همیشه پای یک زن در میان است(1386)

    یک تکه نان(1383)

    مارمولک(1382)

    فرش باد(1381)

    گاهی به آسمان نگاه کن(1381)

    شیدا(1377)

    مهر مادری(1376)

    لیلی با من است(1374)

    پایان کودکی(1372)
    در مسلخ عشق(1369)
    عبور(1367)
    مشاور کارگردان
    ما همه خوبیم(1383)
    شاهرگ(1376)
    نویسنده
    همیشه پای یک زن در میان است(1386)
    مهر مادری(1376)
    لیلی با من است(1374)
    در مسلخ عشق(1369)
    عبور(1367)
    مجری طرح
    آتش در خرمن(1369)
    مدیر تولید
    هویت(1364)
    مدیر فیلم برداری
    آتش در خرمن(1369)
    تا مرز دیدار(1368)
    توهم(1364)
    تدوین
    لیلی با من است(1374)
    پایان کودکی(1372)
    تا مرز دیدار(1368)
    طراح صحنه و لباس
    پایان کودکی(1372)
    طراح صحنه
    عبور(1367)
    امور فنی
    باران(1379)
    سریال های تلویزیونی
    دوران سرکشی(1380)
    شهریار(1384)
    جوایز
    برنده ی سیمرغ بلورین و جایزه ی هیئت داوران برای فیلم مارمولک(1382)
    برنده تندیس زرین فیلم منتخب انجمن نویسندگان و منتقدان برای فیلم فرش باد(1382)
    کاندید سیمرغ بلورین فیلم منتخب تماشاگران برای فیلم گاهی به آسمان نگاه کن(1381)
    کاندیدسیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم گاهی به آسمان نگاه کن(1381)
    کاندید سیمرغ بلورین بهترین اثر هنر و تجربه برای فیلم برای فیلم فرش باد(1381)
    برنده ی سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت داوران برای فیلم فرش باد(1381)
    برنده ی سیمرغ بلورین فیلم منتخب تماشاگران برای فیلم فرش باد(1381)
    برنده ی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای فیلم لیلی با من است (1374)
    کاندید سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و دوم برای فیلم عبور(1367)

  2. 7 کاربر از پست مفید Amélie سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    1CHAMPION آواتار ها
    وضعیت : 1CHAMPION آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : دروازه کویـر
    سن: 35
    نوشته ها : 7,425
    سپاس ها : 15,219
    سپاس شده 12,849 در 4,447 پست
    یاد شده
    در 30 پست
    تگ شده
    در 953 تاپیک

    پاسخ : گروه خبری- بیوگرافی کمال تبریزی

    ممنون پریساجان خیلی خوب و کامل بود یادم رفته بود فیلم زیبای مارمولک اثر کمال تبریزی هستش
    یادآوری خوبی بود
    ▆ ▅ ▄ ▃ ▂ شاد بودن بزرگترین انتقامی است که می توان از زندگی گرفت ▂ ▃ ▄ ▅ ▆

  5. #3
    RASHNO آواتار ها
    وضعیت : RASHNO آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج
    نوشته ها : 3,070
    سپاس ها : 6,228
    سپاس شده 6,215 در 2,018 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 763 تاپیک

    پاسخ : گروه خبری- بیوگرافی کمال تبریزی

    من فیلمهای مارمولک، فرش باد، لیلی با من است و همیشه پای یک زن در میان است رو دیدم و میتونم بگم همه اش عالی بود. کمال تبریزی کارنامه درخشانی در این مورد داره.


    دوباره خواهيم روييد...




اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •