سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول - صفحه 10

نمایش نتایج نظرسنجی: ارزیابی شما از کیفیت این تحلیل کدام گزینه است ؟

رأی دهندگان
54. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • خـــــوب

    49 90.74%
  • متـــوسط

    4 7.41%
  • ضعـــیــف

    1 1.85%
صفحه 10 از 10 نخستنخست ... 8910
نمایش نتایج: از شماره 91 تا 97 , از مجموع 97
نمایش شاخه ای133علاقمندی ها

موضوع: Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,617
    سپاس ها : 11,343
    سپاس شده 25,842 در 4,623 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    نام فيلم : پــــــدر خوانـــــــــــــــــده (GODFATHER)
    اطلاعات فیلم
    تهيه كننده : آلبرت . اس . رودي و گري فردريكسون
    كارگردان : فرانسيس فــورد كاپـــــــولا
    نويسنده متن اصلي : ماريو پوزو
    نويسنده فيلم نامه : ماريو پوزو و فرانسيس فورد كاپولا
    موزيك متن : نينو روتـــــــــــــا
    فيلم بردار : گوردون ويليــس
    تدوين : ويليام رينولدز، پيتر زينــر
    ژانـــــر : جنائي، عشقي، هيجان انگيز
    تاريخ نمايش : 24 مارس 1972 آمريكــــا
    بازیگران
    مارلون براندو (دون ويتو كورلئونه)
    آل پاچينو (مايكل كورلئونه)
    جيمز كان (سنتينو كورلئونه)
    ريچارد . اس . كاستلانو (پيتر كلمنزا)
    رابرت دووال (تام هيگن)
    استرلينگ هايدن (كاپيتان مك گلاسكي)
    جان مارلي (جك ولتز)
    تاليا شاير (كنستزيا كورلئونه)
    ريچارد كنت (دون اميليو بارزيني)
    آل له تيري (ويرجيل سولاتزو)
    دايان كيتون (كي آدامز)
    آبه ويگودا (سالواتوره تسيو)
    جياني روسو (كارلو ريتزي)
    جان كازاله (فردريكو كورلئونه)
    اطلاعات دیگر
    ژانر: درام، جنائی
    درجه نمایش: R
    توزیع شده توسط کمپانی: پارامونت پیکچرز، آلفران پروداکشن
    اکران: 24 مارچ 1972 در آمریکا
    مدت زمان: 147 دقیقه
    ساخته شده توسط: ایالات متحده
    زبان: انگلیسی، ایتالیائی، لاتین
    بودجه: 6 میلیون دلار
    فروش کل فیلم: 245 میلیون دلار
    IMDB Rate 9.2 از 395 هزار راي
    رتبه : دوم با ريت ثابت اما تعداد راي بيشتر نسبت به رستگاري در شاوشنگ
    افتخارات و جوایز
    برنده اسكار بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه، بهترين بازيگر نقش اول مرد مارلون براندو 1972
    نامزد اسكار در رشته هاي بهترين بازيگر نقش دوم مرد (آل پاچينو، رابرت دووال، جيمز كان)
    بهترين كارگردان، بهترين طراحي لباس، بهترين تدوين، بهترين موزيك متن فيلم، بهترين صدا و موسيقي
    برنده بهترين موزيك متن از بافتا
    برنده بهترين فيلم و بهترين بازيگر (آل پاچينو) از فستيوال ديويد دي دوناتللو
    برنده جايزه هاي بهترين فيلم، بهترين كارگردان، بهترين بازيگر نقش اول مرد، بهترين موزيك متن، بهترين فيلم نامه از گلدن كلاب
    و ............
    درباره داستان : با پايان جنگ جهاني دوم، خانواده مافيايي كورلئونه در ميان دو راهي وارد شدن و يا نشدن به دنياي جديدي تبهكاران قرار دارد، دنيايي كه در آن مواد مخدر حرف اول را ميزند. پدر خوانده (دون ويتو كورلئونه) با اين تجارت جديد موافق نيست. اما شرايط تغيير ميكند....
    نقد و بررسي از : فرخ فرمان


    ویرایش توسط FFKIA : 06-15-2012 در ساعت 00:20
    Kiarash, M.Night, ADoLF و 16 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #91
    voldemort آواتار ها
    وضعیت : voldemort آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Sep 2010
    نوشته ها : 140
    سپاس ها : 1,108
    سپاس شده 405 در 113 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 586 تاپیک

    پاسخ : Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    ممنون از دقتتون به موضوع
    البته پرتغال مورد نظرم هیچ کدوم از اینها نبود.
    ممنون میشم اگر بحث را بازش کنید.خیلی دوست دارم که ببینم دیدگاه شما نسبت به این موضوع چیه.
    کلا در مورد همه چیز این فیلم به نظرم میشه ساعت ها صحبت کرد و به تبادل نظر پرداخت.
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.

  4. کاربر روبرو از پست مفید voldemort سپاس کرده است .


  5. # ADS
     

  6. #92
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,617
    سپاس ها : 11,343
    سپاس شده 25,842 در 4,623 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط donkishot نمایش پست ها
    از آنجا که بارها هم گفتم آدم کنجکاوی هستم و lucifer محترم در پاسخ به یکی از پستهایم منو ارجاع دادند به تحلیل شما از فیلم پدر خوانده امروز موفق شدم آنرا بخوانم. بسیار جالب بود اما شما هم برای تحلیل خود برای تشریح و تعریف مافیا مطالبی را از نت گردآوری نمودید و سپس با قلم زیبای خودتون به تحلیل فیلم پدر خوانده پرداختید. اما یقینا آنچه مسلم است آن مطلب با قلم خودتان است و کسی ارزش کار شما را نمی تواند صرف جمع آوری اطلاعاتی درباره مافیای آمریکا و .... از نت به آن نام گردآوری را بدهد.
    با سلام مجدد
    دوست عزیز تحلیل پدرخوانده بعد از ارائه در سینماسنتر بیش از 1000 بار در سایتها و منابع دیگر بازنشر شد به طوری که در حال حاضر یکی از تحلیلهای مورد اشاره در این باره است. در این تحلیل از هیچ منبع اینترنتی استفاده نشده است. در واقع هیچ منبع فارسی اینترنتی به جزئیات تشریح شده در تحلیل پدرخوانده (بحش مستندات تاریخی) نپرداخته و خیلی مطمئن خدمتتون عرض میکنم که هیچ کس در این حد اطلاعات نداشته که بخواهد چنین بررسی ای انجام دهد.
    بخش تاریخی پدرخوانده کاملا کریتیو بوده و حاصل تحقیقات 3 ساله من درباره مافیا در حول و حوش سالهای 1377 تا 1380 میباشد. این تحقیقات به تالیف کتابی 5 جلدی منجر شد که در حدود سالهای 1379 تا 1381 سه جلد آن به نگارش در آمد، بخشهائی از این کتاب در سایت سینماسنتر هم ارائه شده است. (این کتاب در ایران منتشر نشده است)
    روش سولیو جلد اول (پاورقی هفتگی)

    همچنین کتاب دیگری تحت عنوان "ولستید" (دوران ممنوعیت الکل در آمریکا) با مستندات کاملا تاریخی و البته تحلیلی در حال نگارش است که بخشی از آن در تحلیل پدرخوانده در بخش مستندات تاریخی آن استفاده شده است. تمام اطلاعات ارائه شده با مطالعه ده ها کتاب در این زمینه (لاتین و فارسی) و همچنین بازبینی صدها ساعت فیلم مستند و سینمائی، بازخوانی مستندات موجود روزنامه ای و استفاده از مجموعه اخبار روز مربوط به دوران مذکور (هم در ایتالیا و هم آمریکا و فرانسه) و ... حاصل شده است. هیچ چیزی در این تحلیل گردآوری نیست و صد البته کلمه به کلمه آن تحلیل شخصی بنده از وقابع آن روزگار است که ممکن است صرفا شبیه تحلیلهای دیگری که در این باره وجود دارد نباشد که نیست.
    دوست عزیز، در تحلیلهای نوشته شده توسط بنده همیشه یک بخش تاریخی وجود دارد که با توجه رشته تحصیلی بنده و علاقه وافر به مباحث تاریخی، همه مبتنی بر تحقیقات وسیع و مستند در رابطه با موضوع تحلیل است. حیلی از این نوشته ها حاصل تجربیات و علاقمندی های بنده در این حوزه است.
    پس فکر نمیکنم این بحث شما شباهتی به موضوع مطرح شده داشته باشد. من کلا علاقه ای به گردآوری ندارم. اگر موضوعی باشد که به آن تسلط کافی نداشته باشم سعی میکنم در مورد آن ننویسم.

    موفق باشید
    ویرایش توسط FFKIA : 05-15-2014 در ساعت 12:02
    Cold Hand, RASHNO و TheGodfather به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  7. 3 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  8. #93
    صدای گرم: ناصر تهماسب* صدای آسمانی:احمد رسول زاده*صدای مهر:جلال مقامی*صدای صلابت:بهرام زند*
    حکمتی آواتار ها
    وضعیت : حکمتی آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2014
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 104
    سپاس ها : 46
    سپاس شده 548 در 93 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 17 تاپیک

    پاسخ : Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    از مدتها پیش متنی را برای برخی از تحلیلهای ارائه شده و حتی گردآوری شده در این سایت آماده نموده بودم که به سبب برخی از حواشی عطای ارسالش را به لقایش بخشیدم. چون اصولا عادت ندارم پستی را کمتر از 10 خط ارسال دارم و معتقدم خواننده زمانی که وقتش را برای خواندن پستی می گذارد باید برای وقتش احترام قائل شوم و جهانبینی خود را در فرومها بر این اساس استوار نموده ام که خواننده زمانیکه به انتهای پست رسید باید خرسند شوم از اینکه توانسته ام ولو به حد یک کلمه به اندوخته هایش اضافه کرده باشم.

    پس از ارسال نظر خود در دو تحلیل اختصاصی این سایت (فیلم حسن کچل و دیوانه از قفس پرید) امشب به سراغ این فیلم آمده ام. و از آنجا که نحوه و نگارش دید من نسبت به اثرهای بزرگ سینمایی معمولا فنی و گاهی فلسفی است تا ادبی و اقتباسی و از آنجا که بررسیهای ادبی فیلمهای سینمایی در این سایت بیشتر محوریت دارد تا فنی و تخصصی لذا بصورت خلاصه به چند موضوع در خصوص این فیلم می پردازم:

    ابتدا اینکه به راستی راز جذابیت پدر خوانده در چیست؟
    با دیدن شخصیتی بزرگ یا دست نیافتنی (چه از لحاظ زیبائی ، چه از لحاظ قدرت و چه پست و مقام) اولین چیزی که به ذهن همه ما میرسد آنست که این شخص با بقیه فرق دارد (با من فرق دارد با تو فرق دارد با ما فرق دارد)... درحالیکه اینطور نیست. چرا اینطور نیست؟ مثال کوچکی میزنم : گاهی شما با چنین افرادی خواسته یا ناخواسته دم خور شده اید. شاید یک شب مهمان آنها بوده باشید. شاید حتی با آن زن فوق العاده زیبا که زمانی فکر میکردید این شخص فوق بشری است حتی ازدواج هم کرده باشید و یا شاید زیر دست همان مدیر مقتدر مشغول بکار شده باشید... آنچه شما را بعد از ارتباطات کوتاه یا دراز مدت با اینگونه افراد به فکر فرو می برد این بوده است که : عجب!! این که عین خود منه، این که عین همه ماست... مثل ما خوشحال میشود ، عصبانی میشود ، گریه میکند،حساس است، غصه دار است، می خندد و و و ... " گاهی ما انسانها فراموش میکنیم که همه ما عین همیم. ظاهرها مختلف است اما عمق وجودی خواسته ها و ناخواسته های همه ما کاملا یکی است" آنچه مرا عصبانی میکند شما را هم عصبی میکند پس آن چیز بد است چه در نظر من چه در نظر تو چه در نظر همه انسانها.

    انسانی نیست که دروغ را خوب بداند،قتل کردن را خوب بشمارد،دزدی را کاری زیبا فرض کند، زنا را کاری قشنگ بداند (چون زنا در اصل معنی تجاوز را دارد تجاوز به آنچه مال تو نیست و متعلق به دیگری است. شکل ساده تجاوز همان دزدی است و در شکلهای پیچیده تر به چنین اشکالی در می آید)... به همیبن دلیل است که عده ای اخلاقیات را در جوامع بشری ثابت فرض میکنند (که البته از نظر من همه ی مصادیق اخلاقیات چنین نیست و در طول زمان مثبت و منفی میشود ، یعنی در زمانی خوب است و زمانی دیگر نه)... آنچه موجب وضع قوانین یکسان (مانند منشور حقوق بشر) در بین جوامع بشری میشود یکسان بودن خلق و خوی همه ماست. اینکه یکی جانی میشود و یکی عبد صالح خدا دلیل بر اختلاف در ذات نیست چون همان شخص قاتل یا زناکار موقع ارتکاب جرم میداند که کارش درست نیست اما لذتی که می برد او را از عدم انجام برحذر میدارد. یک دزد هرگز در انظار دزدی نمیکند چون میداند که کارش موجب اعتراض دیگران میشود.

    او میداند. همه ما میدانیم که چه کارهائی زشت است و چه کارهائی زیبا...
    فیلمی مثل پدرخوانده انگشت روی این نکته میگذارد که : کسانی که ما در ذهن خود از آنها یک فوق بشر ساخته ایم در واقع عین خود ما هستند، بسته و بستگان دارند ، گریه میکنند ، به انتقام فکر میکنند ، عصبانی میشوند ، گاهی بچه ی خردسال آنها از آنها حرف شنوی ندارد، تحقیر میشوند ، عشق می ورزند و و و ... دیدن زندگی خصوصی یک انسان که ظاهرش فوق تصور است لذتبخش است. گوئی با یک دوربین مخفی به شکار لحظات زندگی آنها رفته ایم... شاید در ذهن ما گاهی این حقیقت شکل گرفته باشد که یک گنگستر فقط کارش اینست که در خیابان (الله بختکی) اسلحه را از غلاف بکشد و ماشه را فشار دهد و چندنفر را به خاک و خون کشد. همین. اما فیلمی مثل پدرخوانده بخوبی (تاکید میکنم بخوبی) نشان میدهد که هرگز اینطور نیست.پشت سر هر کشتاری ، هدفی و خواسته ای و بهانه ای و علتی نهفته است. در پس هر معلولی علتی هست و اوج این علتهاست که شخص را در نهایت از کوره بدر می برد تا بالاخره کاری کند و این لحظه زمانی است که او به اینکه ماهیت اینکار خوب است یا بد دیگر نمی اندیشد.

    ما کشتن را بد میدانیم اما کشتن کسی که خائن است ، خود او قاتل است ، همسر بیگناه تو را با بمب گذاری کشته است عین اجرای عدالت. دزدی بد است اما دزدیدن از یک دزد که تمام زندگیش از راه دزدی سروسامان داده و دادن این مال به صاحبانشان کاری پسندیده است... و تماشگر از شرح و بسط وقابع در جهت رسیدن به یک هدف لذت می برد. ما از کشتن بیزاریم اما وقتی آل پاچینو در نهایت تک تک سران مافیا را می کشد، از فرط لذت در پوست خود نمی گنجیم چرا؟ چون فیلم بخوبی(بازهم تاکید میکنم بخوبی) توجیه میکند که در پس این کشتارها چه عالم بزرگی نهفته است...


    در پدر خوانده نیز می توان مانند آنچه من در برباد رفته از زاویه دیگر به آن پرداختم برای تک تکِ کارکترهای فیلم پستی ارسال کرد و یک به یک آنها را به نقد و بررسی بکشیم اما این موضوع قطعا جایش در اینجا نیست.

    بنظر من یکی از کارکتر های مظلوم این فیلم ، شخصیت لوکا براتسی است. فردی که ما فقط در چند سکانس کوتاه او را می بینیم :

    1- اولین بار در حیاط خانه دُن کارلئونه که مشغول تمرین جمله تبریک عروسی به پدرخوانده است. همانجاست که مایکل در همانجا او را به نامزدش معرفی می کند. اولین بار اینجاست که شخصیت جالب او برای ما شناخته می شود که تا حدودی هم بچگانه و مهربان است.

    2- با همراهی تام ( وکیل خانواده ) او به اتاق دن کارلئونه هدایت می شود تا جمله تبریک خود را به او بگوید. با اینکه او اینهمه تمرین کرده اما گفتارش تحت تاثیر جیغ و داد بچه ها قرار می گیرد و دن کارلئونه حواسش زیاد به او جلب نمی شود و این موضوع ترحم تماشاگر را بر می انگیزد.

    3- در سکانسی بسیار کوتاه ، او توسط پدرخوانده احضار می شود تا به دیدن یک گانگستر تُرکِ مشکوک و خطرناک برود. او بدون کوچک ترین سوالی اطاعت می کند و بلند می شود می رود .

    4- او را در آپارتمانش می بینیم که در حال پوشیدن جلیقه ضد گلوله است و هفت تیرش را مرتب می کند. صدای گرامافون در پشت زمینه به گوش می رسد و نوید یک اتفاق در آینده را می دهد.

    5- لوکا براتسی به سر قرار می رود اما از بدشانسی جلیقه ضد گلوله اصلا به کارش نمی آید ! چون او را با سیمی بر گردن ، از پشت ( به نامردی ) خفه می کنند. حتی به او فرصت نمی دهند که دست و پا بزند چون دستش را بوسیله کارد به میز میخکوب کرده اند.

    6- قاتلان ، مقداری ماهی را در جلیقه لوکا می گذارند و آنرا برای منزل پدرخوانده می فرستند. کـِلِمنزو ی کارکشته می گوید که این یک پیام سیسیلی است : " لوکا براتسی الان پیش ماهی ها خوابیده ! " . این پایان کار این شخصیت در پدرخوانده است. شخصیتی که افراد خانواده دن کارلئونه حساب ویژه ای روی او باز کرده بودند. با آن هیبت و هیکل درشت ، سابقه درخشان انجام ماموریت های مشکل ، و مجهز به جلیقه ضد گلوله که در آن زمان فقط تعداد انگشت شماری در جهان چنین ابزاری را دارا بودند.

    سانی هم مانند لوکا :
    ،فردی بسیار کلّه شق،قلدر و در عین حال بی سیاست است بلکه فقط زور داره؛فکر میکند که با زور میتواند روی همه را کم کند و همه مشکلات رو حل کنه!!نمونه اش اونجایی که شوهر خواهرش را در خیابان جلوی مردم به قصد کشت کتک میزد،هر چند که با کلّی اصرار خود خواهرش هم منصرف نشد!شاید هم همین خصوصیت یا در واقع نقطه ی ضعفش بود که باعث به تله افتادن و در نهایت،کشته شدنش شد.

    البته در سوی دیگر شخصیت ها ، کــلمنزو را داریم که یکی از کارآمدترین مهره های پدرخوانده است. با اینکه به دلیل هیکل بزرگ اش فـِرز نیست اما آرامش و هوشمندی زیادی هنگام انجام ماموریت ها از خود نشان می دهد. توصیه هایی که به مایکل می کند ( باندپیچی کردن ماشه هفت تیر ، انداختن هفت تیر در محل جنایت و ... ) خونسردی اش هنگام کشتن یکی از افراد مورد غضب سانی در حاشیه شهر .

    او حتی شم سیاسی خوبی هم دارد و به مایکل می گوید: همان طور که باید جلو هیتلر را در مونیخ می گرفتند تا کار به جنگ جهانی نکشد ، ما هم باید همان اول جلو قدرت گرفتن سایر خانواده های را می گرفتیم تا کار به این درگیری ها نکشد.
    در فیلم پدرخوانده ثابت می شود که دیگر کار گانگسترهای صرفا خشن مانند لوکا و سانی تمام شده است . حالا تنها گانگسترهایی زنده می مانند که مثل کلمنزو ، مایکل و یا تام ، تدبیر و فکر را چاشنی کار خود کرده باشند. اما حتی ممکن است با وجود تدبیر ، باز به مانند تـِسیو ی نگون بخت بازی بخورید و نابود شوید ، هر چند مایکل کارلئونه را از ته دل دوست داشته باشید . به هر حال ، کار در دنیای گانگستری قواعد خاص خودش را دارد که باید تابع آن بود . بر اساس این قواعد ، خیانت به پدرخوانده گناهی نابخشودنی است حتی اگر فـِردو ، برادر پدرخوانده باشید .

    در مجموع باید گفت پدر خوانده به راستی فیلم زیباییست ... هیچ چیز در آن تصادفی نیست و هیچ ماجرایی در آن به حال خود رها نشده ... داستانی قوی با فیلم نامه ای کار شده ... بازیگرانی در حد کمال ... دکور ، طراحی صحنه و لباس ها همه باور پذیر و موسیقیی که تا اعماق وجود ادمی رسوخ می کند و اصلا پس از تماشای فیلم قسمتی از وجود شخص می شود ... همه و همه اینها دست به دست هم می دهند و پدید می آورند شاهکاری را که (( پدرخوانده )) می نامیمش ...

    فیلم زیبای پدرخوانده خیلی روانشناسانه شخصیت ها و دیدگاه های کاراکتر ها را در دل ماجراهایش تحلیل می کند ...

    شخصیت دون ویتو کورلئونه دارای خصوصیات مهمیست که به نظر من برای اداره کردن یک مجموعه به نحو احسن بسیار مهم است و در عین حال متفاوت از روش و دیدگاه پسرش مایکل است که پس از بازنشستگی او اداره خانواده را بر عهده می گیرد ...
    دون ویتو در عین حال که تصمیم نهایی را شخصا اتخاذ می کند اما به خرد جمعی اعتقاد دارد ...

    در هنگام تصمیم گیری ها از حضور فرزندان و متفکران خانواده و نفرات اصلی اجرایی خانواده ( سانی و فردو ، تام هیگان ، کلمنزو و سالتسیو ,) سود می برد و حداقل فایده این نحوه اداره کردن مجموعه این است که همگی احساس می کنند تصمیم گرفته شده بهترین انتخاب ممکنه است و هر یک به نحوی در اداره خانواده سهمی داشته اند ...

    و این در حالیست که مایکل بیشتر بر هوش خودش متکی است و تصورش بر این است که خود اوست که بهترین تصمیم ها را می تواند اتخاذ کند ...

    هنگامیکه مایکل در آستانه جانشینی پدر ، وکیل و مشاور خانواده ((تام هیگان )) را کنار می گذارد (و من بالشخصه چقدر از کاراکتر تام هیگان با بازی به نظر من ماندگار جناب اقای رابرت دووال ، خوشم می آید ) متوجه می شویم که مایکل کسی نیست که بتواند بهتر فکر کردن دیگران را تحمل کند و باز به یاد بیاوریم که دون ویتو هم این را فهمیده بود و در هنگام دلجویی از تام هیگان می گوید که این پیشنهاد خودش بوده ولی ما می توانیم بفهمیم که از ته دل راضی به این تصمیم نبوده و اگر هم این مورد را پذیربفته برای پیشگیری از مشکلاتی بوده که تضاد دیدگاه های مایکل با دیگر متفکران خانواده بعدها ممکن بوده ایجاد کند ...

    و به یاد داشته باشیم که اگر سانی پسر بزرگتر دون ویتو جانشین پدر شده بود تا چه حد به در کنار داشتن مشاوری امین مثل ((تام هیگان )) محتاج می بود ... اصلا در همان چند روز بلاتکلیفی خانواده پس از سوء قصد به دون ویتو ، این تام هیگان است که سانی را از اتخاذ تصمیم های احساساتگرایانه برحذر می دارد تا بحران ها فروکش کنند ... هنوز این دیالوگ سانی خطاب به تام هیگان برایم جالب است : (( فقط یک کاری بکن که برنده بشیم ...! ))

    احساس مسئولیت ویتو کورلئونه در قبال همه دور و بری هایش ترکیبی است از اقتدار اما آمیخته به محبت ... اما مایکل متاسفانه بخش دوم یعنی محبت را چندان ضروری نمی یابد و مشکل از همینجاست که گریبانگیر مایکل و مجموعه تحت کنترلش می شود ...
    به حالت صحبت کردن دون ویتو با جانی فانتین دقت کنید وقتی از رفتار عاجزانه اش برآشفته می شود و او را نصیحت می کند که بیشتر خویشتندار باشد ... پدرانه و با محبت به چهره مغمومش نگاهی می اندازد و با تاسف می گوید تو آینه یه نگاهی به خودت بنداز ! چقدر بد شدی ! برو و یه استراحتی بکن و حل کردن این مشکل رو بزار به عهده من . پیشنهادی بهش میدم که نتونه رد بکنه !)) و من فکر می کنم جان فانتین به معنی واقعی کلمه می فهمد که دون ویتو چقدر دوستش دارد و وجودش برای او تا چه حد مهم است ...
    دون ویتو کورلئونه در این شاهکار سینمایی نشان می دهد که تنها یک نقطه ضعف دارد و آن ((مهر پدری)) است و البته باید گفت که اگر به واقع هم این یک نقطه ضعف برای او باشد چه خوشایند است که همه ما با دیدن این فیلم او را به خاطر همین نقطه ضعفش بیش از هر چیز تایید و تحسین می کنیم ...

    در مجموع باید گفت :
    پدر خوانده فیلم مردانه ای است.همه چیز در ان مردانه است و غالب مردان عاشق ان اند.دن کورلئونه مظهر مرد قدرتمند است.
    ولی ایا کم بوده اند فیلمهایی که در ان مردان قدرتمند وجود داشته اند؟
    پس راز جذابیت پدر خوانده در چیست؟
    دن کورلئونه پایبند خانواده است.هیچ چیز برایش از خانواده مهم تر نیست.به فرزندان ونوه هایش عشق می ورزد و از این که دائم دور وبرش پرسه بزنند لذت میبرد وهمین است که میتواند مخاطبان خسته از قدرتمندان بوالهوس که اطرافشان پر است از زنان جورواجور،را شیفته خود کند.

    دن کورلئونه عدالت محور هم هست.انجا که قانون امریکایی کاری برای اجرای عدالت پیش نمیبرد ،خود دست به کار میشود واینجاست که مخاطب از خشونتها زیاد ناراحت نمیشود زیرا حس میکند عدالت اجرا می شود،عدالت باید اجرا شود.

    از ایراداتی که منتقدان به فیلنامه این فیلم و کلا نوشته های ماریو پوزو گرفته اند این است که زنان داستان های او در حاشیه اند.به داستانهای دیگرش کاری ندارم ،اما در پدر خوانده معتقدندزنان نهایتا همسران خوب،مادران نمونه واشپزهای قابلی هستند.

    ایا اگر زنان داستان چپ وراست به همسرانشان خیانت میکردند یا اسلحه به کمر می بستند و در کشت و کشتارها شرکت میکردندو مثل ان چه دراغلب دیگر فیلمها اتفاق می افتد مثلا نقشهای اساسی تری ایفا میکردند!!! ان وقت پدر خوانده این پدرخوانده می شد؟ اصلا خانواده ای پابر جا می ماند که دن کورلئونه بدان عشق بورزد؟ مگر نه این که از سکانس های خوب این فیلم،عکس انداختن خانواده در عروسی و غسل تعمید در کلیسا میدانیم.خانواده در کنار هم.(والبته قدرت مرد خانواده در اولی دن کورلئونه که اجازه عکس انداختن نداد ودومی مایکل بابرنامه ریزی قتلها).

    همسر دن کورلئونه در عروسی دخترش از دوست داشتنی ترین زنانی است که من در فیلمها دیده ام.

    مسلما درباره شاهكاري مثل پدرخوانده جز ستايش و تحسين چيز ديگری نمی توان گفت. فيلم داستان بسيار جذاب , گيرا و قدرتمندي داره به همراه يك فيلمنامه دقيق و بي نقص كه بر مبناي رمان ماریو پوزو شكل گرفته است.تمام عوامل فيلم كار خودشون رو به بهترين نحو انجام دادند. كارگرداني فورد كاپولا بسيار تحسين برانگيزه. ترانه فيلم جزو بهترين موسيقي هاي متن فيلم در تاريخ سينماست و يكي از عوامل به ياد ماندني شدن اين اثراست. درباره بازيگران اين فيلم همين كه اسم مارلون براندو در اول ليست بازيگران فيلم به چشم ميخوره نشان دهنده با ارزش بودن اين فيلمه. آل پاچينو در يكي از اولين فيلم هاي دوران بازيگريش بازي اي فراموش نشدني اي به جا ميذاره. درواقع شايد بتوان گفت بهترين بازي دوران بازيگريش. با تمام حركاتش و چشم هاي سردش به زيبايي هر چه تمام تر با مخاطب ارتباط برقرار ميكند. رابرت دووال هم به عنوان اولين تجربه هاي سينماييش بازي زيبايي در نقش تام هگن ارائه ميدهد كه نامزد دريافت جايزه اسكار مكمل مرد هم شد. جيمز كان و دايان كيتون هم درنقش هاي ساني و كي آدامزاز بهترين بازي هاي دروان بازيگريشان رو ارائه ميدهند.

    ... پرداختن به این فیلم در هرجا و در هر زمان هر عاشق به سینمایی را وادار به واکنش میدارد. ایکاش فرصتی بود تا سکانس به سکانس ، لحظه به لحظه و دیالوگ به دیالوگ این فیلم مورد بحث و بررسی قرار می گرفت. قطعا آنچه که میتواند سایتی را نسبت به سایر سایتها متمایز کند پرداختن به چنین آثاریست تا آنکه بدانیم کدام سریال نوروزی پر بیننده بوده است ؟ البته من مطالب بسیاری را در خصوص حواشی و مسائل پشت صحنه این فیلم جمع آوری نموده ام که قاطعانه بگویم بیش از 50 درصد آنرا شاید دوستان ندانند اما چون ما میهمانیم و این سرا، سرای ما نیست در همین حد بسنده میکنم و اگر در پیچ و خمهای بخشهای این سایت تاپیکی را دیدم که مسائل تکنیکی و تخصصی سینمایی پدر خوانده را مورد بررسی قرار داده است آن مطالب را در آنجا خدمت دوستان ارائه خواهم داد. زیرا تاپیکی که فرخ خان مدیریت سایت زحمت آنرا کشیده اند تحلیلی ست و بنظر من بیش از این دخالت در آن جایز نیست.

    همچنین بی انصافیست اگر بخواهم جایی در خصوص این فیلم چیزی بنویسم اما به دوبله بی نظیر آن اشاره نکنم. اما همانطور که خدمت دوستان عرض کردم پرداختن به چنین موضوعاتی خارج از مبحث تحلیل می باشد لذا در همین حد اشاره کنم که برای دوبله این فیلم عوامل کمپانی سازنده نماینده ای را به ایران فرستادند که بر امر دوبله آن نظارت داشته باشد و در آنجا بود که برای اولین بارصدای چنگیز جلیلوند که دوبلور ثابت مارلون براندو بود مورد قبول واقع نگردید که این خود داستان مفصلی دارد.........




    ویرایش توسط حکمتی : 05-31-2014 در ساعت 02:11
    FFKIA, Mohsen.R و حسام ص به این پست علاقمند بوده اند.

  9. 7 کاربر از پست مفید حکمتی سپاس کرده اند .


  10. #94
    محمدی،اسماعیل آواتار ها
    وضعیت : محمدی،اسماعیل آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Dec 2015
    نوشته ها : 2
    سپاس ها : 0
    سپاس شده 1 در 1 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 0 تاپیک

    پاسخ : Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    با سلام و تشکر از تحلیل اندیشمندانه و مستند جناب آقای فرخ. پدرخوانده جزو نقاط عطف تاریخ سینماست به یقین.بحث مافیایی مطرح در کتاب و همچنین فیلم یک طرف و پرداختن به موضوع خانواده که بحث کلی تری است جای بحث دیگری دارد.به نظر سیستم حاکم بر نظام اجتماعی همه دوران بالاخص قرون اخیر و مشخصا خانواده بیشتر مطمح نظر می باشد. خارج از فعالیت کاری خانواده روابط عمیق اعضای آن در عمده شرایطی که ممکن است در یک بازه زمانی چنین خانواده قدرتمندی با آن درگیر باشد برجستگی خاص و قابل تاملی دارد. رویکرد مشخص یک خانواده چه در نسل حاضر و چه در نسل های بعدی و پایبند بودن به اصول آن و تلاش در افزایش قدرت با نپرداختن به فعالیتهای دیگر و تمرکز فکر و ایده های جدید در پیشبرد و تحول اصول اساسی پیام در خور توجه این شاهکار است چرا که وجود تمام طبقات با قدرت از اصول اساسی پیشرفت هر جامعه ای است.دیدی ژرف که بر این اثر حاکم است بسیار فراتر از روابط معمول خانوادگی و اجتماعی مطرح شده می باشد. بعبارتی خانواده های مافیایی می تواند ماکت اکثر جوامع امروزی و دیروزی و حتی آینده را با تمام اسباب و لوازم انسانی تصویر کند.سرمایه داران و کارگران و کلاً تمام اقشار و گروههای جامعه در حوضه نقش آفرینی خود می بایست با قدرت تمام ظاهر و ایفای نقش نماید. دوباره از نقد و تحلیل کامل دوست گرامی نهایت تشکر را دارم.به شخصه مواردی تازه و ارزشمند آموختم.موفق باشید
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.

  11. کاربر روبرو از پست مفید محمدی،اسماعیل سپاس کرده است .


  12. #95
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,617
    سپاس ها : 11,343
    سپاس شده 25,842 در 4,623 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی،اسماعیل نمایش پست ها
    با سلام و تشکر از تحلیل اندیشمندانه و مستند جناب آقای فرخ. پدرخوانده جزو نقاط عطف تاریخ سینماست به یقین.بحث مافیایی مطرح در کتاب و همچنین فیلم یک طرف و پرداختن به موضوع خانواده که بحث کلی تری است جای بحث دیگری دارد.به نظر سیستم حاکم بر نظام اجتماعی همه دوران بالاخص قرون اخیر و مشخصا خانواده بیشتر مطمح نظر می باشد. خارج از فعالیت کاری خانواده روابط عمیق اعضای آن در عمده شرایطی که ممکن است در یک بازه زمانی چنین خانواده قدرتمندی با آن درگیر باشد برجستگی خاص و قابل تاملی دارد. رویکرد مشخص یک خانواده چه در نسل حاضر و چه در نسل های بعدی و پایبند بودن به اصول آن و تلاش در افزایش قدرت با نپرداختن به فعالیتهای دیگر و تمرکز فکر و ایده های جدید در پیشبرد و تحول اصول اساسی پیام در خور توجه این شاهکار است چرا که وجود تمام طبقات با قدرت از اصول اساسی پیشرفت هر جامعه ای است.دیدی ژرف که بر این اثر حاکم است بسیار فراتر از روابط معمول خانوادگی و اجتماعی مطرح شده می باشد. بعبارتی خانواده های مافیایی می تواند ماکت اکثر جوامع امروزی و دیروزی و حتی آینده را با تمام اسباب و لوازم انسانی تصویر کند.سرمایه داران و کارگران و کلاً تمام اقشار و گروههای جامعه در حوضه نقش آفرینی خود می بایست با قدرت تمام ظاهر و ایفای نقش نماید. دوباره از نقد و تحلیل کامل دوست گرامی نهایت تشکر را دارم.به شخصه مواردی تازه و ارزشمند آموختم.موفق باشید
    با سلام ...
    ممنون از مطالعه مطلب و وقتی که گذاشتین. امیدوارم با شروع فعالیت جدید سایت کم کم به ادامه این نقد بپردازیم.
    موفق باشید.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  13. کاربر روبرو از پست مفید FFKIA سپاس کرده است .


  14. #96
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,617
    سپاس ها : 11,343
    سپاس شده 25,842 در 4,623 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    نقل قول نوشته اصلی توسط voldemort نمایش پست ها
    ممنون میشم اگر بحث را بازش کنید.خیلی دوست دارم که ببینم دیدگاه شما نسبت به این موضوع چیه.
    کلا در مورد همه چیز این فیلم به نظرم میشه ساعت ها صحبت کرد و به تبادل نظر پرداخت.
    در مورد انتخاب موثرترین پرتغال داستان توصیه میکنم به بخشهای انتهایی پدرخوانده 2 مراجعه کنید.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  15. #97
    realize آواتار ها
    وضعیت : realize آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Sep 2018
    نوشته ها : 1
    سپاس ها : 0
    سپاس شده 0 در 0 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 0 تاپیک

    پاسخ : Cwa.01- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش اول

    سلام . من تازه عضو شدم و واسه تحلیل و نقد فیلم آیا اجازه دارم یا باید از قبل اعلام امادگی کنم ؟ و اینکه اگر در مورد نقدی سوال داشتم در کدام تاپیک باید بپرسم ؟

صفحه 10 از 10 نخستنخست ... 8910

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دانلود موسیقی متن فیلم Godfather III
    توسط Dexter. در انجمن بخش موسيقـــي فیلــــــــم
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 07-21-2013, 15:03
  2. دانلود موسیقی متن فیلم Godfather II
    توسط Dexter. در انجمن بخش موسيقـــي فیلــــــــم
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 07-21-2013, 13:44
  3. دانلود موسیقی متن فیلم Godfather I
    توسط Dexter. در انجمن بخش موسيقـــي فیلــــــــم
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 07-21-2013, 13:43
  4. تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.21- تحلیل و بررسی فيلـــــــم پدرخوانده 1 (GODFATHER Part1) بخش دوم
    توسط FFKIA در انجمن ريليزهاي رسمي گروه تحلیل و بررسي سينماي جهان
    پاسخ ها: 47
    آخرين نوشته: 10-05-2012, 15:59
  5. پوسترهای سه گانه پدرخوانده (Godfather)
    توسط AloneDreamer در انجمن مجموعه پوسترها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-16-2011, 14:15

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •