مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh فيلم جزيره شاتر shutter island

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

موضوع: فيلم جزيره شاتر shutter island

  1. #1
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    سن: 32
    نوشته ها : 11,484
    سپاس ها : 10,173
    سپاس شده 25,842 در 7,194 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    معرفی Shutter Island



    فیلم بسیار زیبای shutter island
    با بازی لئوناردو دیکاپریو و کارگردانیه مارتین اسکورسیزی

    ویرایش توسط ScarFace : 08-23-2010 در ساعت 10:21

  2. کاربر روبرو از پست مفید ScarFace سپاس کرده است .


  3. # ADS
     

  4. #2
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    سن: 32
    نوشته ها : 11,484
    سپاس ها : 10,173
    سپاس شده 25,842 در 7,194 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک
    کاور این فیلم زیبا و دیدنی

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  Shutter Island(2010).jpg
مشاهده: 4406
حجم:  288.5 کیلو بایت

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید






    ----------------------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.
    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه
    گروه بین المللی ستاره داوود

    ---------------

  5. #3
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    سن: 32
    نوشته ها : 11,484
    سپاس ها : 10,173
    سپاس شده 25,842 در 7,194 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک
    یک زندانى از سلولى با بیشترین تدابیر امنیتى می گریزد و بعد از چند روز سر و كله اش از نو پیدا مى شود، دیوانه خانه اى كه او و سایر تبهكاران مجنون در آن نگهدارى مى شوند، گوتیك وار و كم از بازداشتگاه هاى آلمان نازى نیست، اما حتى مأمور پلیسى كه به آن جا اعزام می شود روحى به شدت پریشان دارد. شكى نیست كه جزیره شاتر كار جدید مارتین اسكورسیزى كه از 16 اسفند 88 در آمریكاى شمالى و از 5 فروردین 89 در اروپاى غربى اكران شده، یك فیلم برجسته و كارى ممتاز از سبك و روش موسوم به « فیلم نوار » و ازبهترین نمونه هاى آن در دو دهه اخیر است.
    در این فیلم جذاب و مرموز با كارآگاهان پلیس بسیار هوشمند، اما تحت عذاب روانى اى مواجهیم كه پرونده جدید محوله به آنها اسرارآمیزتر و مخوف تر از آن است كه حتى عقل شیطانى و كاراكتر رو به سیاهى آنها قادر به حل سریع آن باشد. در هر جاى قصه اسكورسیزى 68 ساله به ژانر پر رمز و راز و جذاب فیلم نوآر اداى احترام و چنان در این دنیا خود را غرق مى كند كه بیننده افسوس مى خورد او چرا رگه اى از این روش را به كارهاى پرشمار گنگسترى قبلى اش هم نزده بود و به چه سبب این همه دیر مجرى این روش شده است.

    در هنگامه جنگ سرد
    از هر گوشه فیلم جزیره شاتر توطئه و رازى مى بارد و جذابیت قصه در همین جا و در غیرقابل پیش بینى بودن چیزى است كه اتفاق خواهد افتاد. اسكورسیزى ما را به سال 1954 مى برد. جنگ جهانى دوم 9 سال است تمام شده، اما ما در دوران اوج پدیده اى به سر مى بریم كه به نام جنگ سرد بین آمریكا و اتحاد شوروى پیروز در جنگ و منفعل كننده ارتش یخ زده آلمان براه افتاده و دنیاى غرب در یك نوع بى اطمینانى و فضاى ترس و بدبینى غرق شده است. ما یك مارشال جوان ایالتى و افسر ارشد پلیس را در گوش هاى از آمریكا به نام تدى دانیلز (با بازى لئوناردو دى كاپریو) و دستیار تازه اش (مارك رافالو) را پیش رو داریم كه به یك تیمارستان محل بسترى بودن و نگهدارى جانیان و تبهكاران دیوانه گسیل مى شوند و ماموریت شان در آغاز یافتن زن جنایتكارى است كه به طرز محیرالعقولى از سلول خود در زندان گریخته است. این زندانى مادر جوانى بوده كه به جرم قتل سه فرزند كوچكش در یك واحد ویژه و تحت مراقبت 24 ساعته نگهدارى مى شده، اما ناگهان یك روز ناپدید مى شود. سؤال این است؛ او چطور توانسته است از سلولى كه درب آهنین سنگین اش از بیرون قفل خورده و قفل اش و حتى قابل تكان خوردن هم نیست، خارج شود؟

    مثل موش هاى آزمایشگاهى
    اما ماجرا فقط به همین نكته ختم نمی گردد و تنها این سؤال نیست كه مطرح مى شود و در منظر خاص و اندیشه هاى پیشرفته اسكورسیزى مسایل دیگرى هم نهفته و ماجراها از اینها مفصل تر است. از یك سو خطر بمب اتمى و این كه روسیه و آمریكا در تدارك استفاده مجدد از آن هستند حتى بر ساكنان تبهكار این كلینیك/زندان نیز سنگینى می كند، فضاى زندان مثل بازداشتگا ههاى آلمان نازى مى ماند و انگار نه انگار كه نزدیك به یك دهه است كه جنگ دوم تمام شده است. افزون بر این بنظر مىرسد كه مدیران این كلینیك برخلاف قواعد رایج در حال اجراى طرح هاى آزمایشى و غیر علمى ابتكارى و خطرناك بر روى برخى زندانیان هستند و آنها را تبدیل به موشهاى آزمایشگاهى كرده اند. به اینها اضافه كنید خطر یك توفان بزرگ منطقه اى را كه در راه است و وقتى برسد آب دریا را تبدیل به یك سد شكن وعامل ویرانى كل زندان هم خواهد كرد.

    وجه تفكیك بین دیوانگان و سالم ها
    براى اسكورسیزى نكته اى مهمتر از تمام موارد فوق هم وجود دارد و او نیز مثل میلوش فورمن در پرواز بر فراز آشیانه فاخته شاهكار سال 1975 این كارگردان «چك»ی این را مىپرسد كه وجه تفكیك بین دیوانگان و آدم هاى سالم و عادى كدام و چیست و چه كسانى را باید افرادى عقلایى شمرد و با كدام مشخصه ها باید عده اى را دیوانه تلقى كرد؟ اسكورسیزى و قصه نویس، ما را آرام آرام بر روى كاراكتر دى كاپریو متمركز و همه چیز را بر دوش هاى نه چندان استوار وى منتقل مى كنند و به ما مى گویند كه این مأمور پلیس هرگز آدمى بدون خدشه و صاحب روحى دست نخورده نبوده است و برعكس هنوز از واقعه قتل همسرش رنج مى برد و كابوس آن را مى بیند و آن چه در درجه اول وى را به این تیمارستان در یك جزیره بسیار كم سكنه در دوردست آورده، این نكته است كه قاتل همسر او یكى از زندانیان و ساكنان همین دیوانه خانه است. او بعد از آمدن به آن جا مسئله زن ناپدید شده و بقیه مسایلى را كه برشمردیم آن قدر مهم تر مى یابد كه در عمل از انگیزش نخست خود و تسویه حساب با قاتل همسرش بازمى ماند و ترس و نگرانى مسایل مهم تر و بزرگ تر در چهره اش حلول مى كند. لئوناردو دى كاپریو در چهارمین همكارى متوالى خود با اسكورسیزى به خوبى توانسته است این دغدغه را جلوه گر سازد و كارگردان نیز با كلوزآپ هاى خود و تمركز بر چهره تدى دانیلز قادر شده است اضطراب او رابه بیننده ها نیزانتقال بدهد.

    دلهره ساز و شك برانگیز
    تمامى اتفاقات در دیوانه خانه اى كه وصف آن را آوردیم و اطراف آن بر كرانه شرقى آمریكا روى مى دهد و اوضاع نامطمئن جزیره و چهره تند و دیوانه وار برخى زندانیان همان حالت تعلیقى را كه اسكورسیزى می خواسته و از نیازهاى اصلى «فیلم نوار» است، به فیلم مى افزاید: دانته فرتى هم در هفتمین مرتبه همكارى اش با اسكورسیزى دكور صحنه را و فضاى تیمارستان و جزیره كوچك و محجورى را هم كه این كلینیك در آن قرار دارد، به بهترین شكل فراهم آورده است. با نظر اسكورسیزى و همت فرتى این تیمارستان همچون عمارتى از عصر گوتیك و به تبع آن دلهره ساز و شك برانگیز می نماید و همین روش معمارى بدون این كه تماشاگران به سرعت متوجه شوند، یك وسیله قوى و تأثیرگذار در انتقال مضامین مورد نظر و ترسى پنهان به بینندگان است. موسیقى متن فیلم نیز از رابى رابرتسون دیگر همكار طولانى مدت اسكورسیزى است و هر تك صدا و زنگ و نواى مرموز سازهاى او و اركستر وى كافى است تا همه چیز را به هم ریزد و عوامل اندك اطمینانی را كه در محیط وجود دارد و البته لرزان و ناپایدار است ، از نو محو كند.

    كم شدن فاصله ها
    همه اینها مقدمات و وسایلی برای اسكورسیزی جهت رسیدن به هدف اصلی اوست، وی با تمهیدات و برنامه ریزی موفق به آرامی فاصله بین متخلفان مجنون و پزشكان و زندانبانان ناظر بر كار آنها را كمتر می كند و با حقیقی تر جلوه دادن اسكلت ها و نمادهای مرگ كه از نگاه دانیلز دورادور او و در كمد اتاقش در دیوانه خانه نهفته (اما قابل حس كردن) است، ترس و خطر را فزون تر از پیش بر محیط حاكم می كند و این چنین است كه خط نازك حائل و تفاوت های اندك بین تعقل و دیوانگی و حقیقت و خیال پیوسته كم و كمتر می شود و تو گویی كه آنها در نهایت یكی می شوند. فیلم به واقع از اینجا آغاز می شود، زیرا سكانسی است كه نقطه آغاز حركت به سمت كشف واقعیت و یكسره كردن موضوع و در عین حال گم شدن در وهم مطلق است. البته رابرت ریچاردسون مدیر فیلمبرداری از همان سكانس نخست كه دانیلز را با وضعیتی شبیه به حال به هم خوردگی دریایی بر روی عرشه كشتی كوچكی كه او را به سمت دیوانه خانه می برد به معرض تماشا می گذارد، ما را به این باور می رساند كه روزهای تلخ و سختی در انتظار این مأمور پلیس است و به زودی در مرز غیرقابل رویت بین خیال و حقیقت گم خواهد شد.

    وسلیه اصلی
    آب، یك وسیله اصلی در دست اسكورسیزی در این فیلم برای رساندن مفاهیم مورد نظر خود به بیننده هاست. دریایی كه جزیره را در برگرفته، عامل مقدماتی در اختیار این كارگردان كهنه كار است كه اولین فیلم بلندش را 42 سال پیش عرضه كرد و در كارنام هاش فیلم های ماندگار راننده تاكسی (1976)، گاو خشمگین (1980)، رفقای خوب (1990)، عصر معصومیت (1993)، دار و دسته های نیویوركی (2002)، هوانورد (2004)،و مرحوم (2006) هم مشاهده می شود. آبی كه 3 فرزند كوچك زندانی فراری در آن غرق شدند و به واقع توسط مادرشان به وسیله قتل آنان بدل گشتند و در نهایت حركت هولناك آب دریا با رسیدن توفان به منطقه، همه و همه وسیله ای برای ایجاد ناامنی های تازه در محیط شكل گیری اتفاقات است. به این ترتیب اسكورسیزی توانسته است از آب ترسناكترین شیء را در این فیلم بسازد. فضای فیلم «نوار» نیز از همین طریق پدیده می آید. چانه زنی دانیلز و همكارش با پزشكان و زندان بانان تیمارستان به سركردگی دكتر كاولی (بن كینگزلی) و همچنین مك فرسون معاون سرسخت زندان (جان كارول لینچ) رویدادهایی در همین راستا است، اما آشكارترین تقابل و مؤثرترین نمادهای مرموز در فیلم و وسلیه اصلی برای محكم تر كردن پایه های یك كار «فیلم نوآر» در شاترایلند، تلاقی ای است كه بین كارآگاهان و حاكم اصلی تیمارستان یعنی دكتر نارینگ (ماكس فون سیدو) شكل می گیرد. در این رویارویی، دانیلز با سلاح كلماتش نارینگ را به رگبار می بندد، اما این پزشك مسن و كهنه كار و مشكوك با پختگی آدمهای از این دست از هر یك از آنها هنرمندانه می گریزد و با لبخند تلخش نقشه هایی پلی سپریشان را بی اثر می كند.


    عذا ب های روحی
    یك نقطه قوت شاتر ایلند جدا از دید قوی و حرف های اسكورسیزی در برخورد با داستانی كه روحیات روانی در آن حرف نخست را می زند، سناریوی آن است كه لائه تا كالوگریدیس براساس رمان پرفروشی از دنیس لی هان نوشته است و در آن مجال حتی یك لحظه آرامش به كاراكتر دان ییلز داده نمی شود و او پیوسته مجبور است با موانع و حالات پارانوییدی بستیزد كه با هر قدمی كه بر می دارد بیش از پیش در راه وی سبز می شوند. به آرامی تصورات و عذاب های روحی دان ییلز به هر چیزی سایه می اندازد و جلوی دید او را می گیرد و تصویر نخست را برای او خاطره همسر از دست رفته اش دلورس (میشل ویلیامز) تشكیل می دهد. میگرن ها و سردردهای مخوف وی را اسیر می كند و اسكورسیزی حتی تصاویری از مشاركت او در جنگ جهانی دوم و آزادسازی داخائو، یكی از زندان های بزرگ آلمان نازی را به دست می دهد و وحشت سال های جنگ را به اذهان متبادر می كند. این وسلیه ای است تا این نكته تبلیغ شود كه هر چند جنگ جهانی دوم پایان یافته است، اما آثار و زخم های آن به شدت پا بر جا و حتی در تیمارستان مورد بحث با همان وسعت و حدت و در فضایی و هم آلود جاری است.

    ویرایش توسط ScarFace : 09-15-2010 در ساعت 14:15

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید






    ----------------------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.
    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه
    گروه بین المللی ستاره داوود

    ---------------

  6. کاربر روبرو از پست مفید ScarFace سپاس کرده است .


  7. #4
    sepide آواتار ها
    وضعیت : sepide آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2010
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 155
    سپاس ها : 287
    سپاس شده 491 در 154 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 4 تاپیک

    فيلم جزيره شاتر shutter island

    فيلمي كه بايد چند بار ديد


    ابتدا از معرفي دست اندركان اين كار شروع مي كنم
    بازيگران
    لئوناردو دی کاپریو....تدی دنیلز
    مارک روفالو....چاک ال
    بن کینگزلی.....دکتر جان کولی
    میشله ویلیامز....همسر دنیل
    امیلی مورتیمر....راسیل سولاندو
    تهيه كنندگان
    مارتین اسکورسیزی
    بردلی جی. فیشر
    آرنی مسر
    مایک مداووی
    كارگردان
    مارتین اسکورسیزی

    داستان اين فيلم درباره مارشالي تدی دانیلز از بوستون است كه براي تحقيق درباره فرار يك بيمار رواني به جزيره شاتر مي‌رود تا در بيمارستان رواني ‌آنجا به همراه همكارش، چاك، تحقيق كند. بيمار رواني‌اي كه متهم است سه فرزند خود را به قتل رسانده؛ اما ماجراهاي عجيب تيمارستان، تدي، يعني همان مارشال اف بي آي را به اين نتيجه مي‌رساند كه مسوولان بيمارستان آزمايش هاي خطرناكي را بر روي مغز بيماران آن‌جا مي‌كنند و همچنين مانع خروج وي از جزيره خواهند شد.


    اما در پايان درمی‌يابيم كه (تدي يا همان آندرو) بيماري است كه دو سال در جزيره اقامت داشته و مسوولان بيمارستان براي ياري به وي او را آزاد گذاشته‌اند تا خود را پليس بوستون تصور كند و سفر خيالي خود را براي يافتن قاتل همسرش آغاز كند. در واقع همسر وي به دست خود او كشته شده چون زن تدي (لایدیس ) سه فرزندش را در رودخانه غرق كرده است.


    من به شخصه از ديدن اين فيلم انقدر لذت بردم كه بي انصافي ديدم كه به دوستان معرفي نكنم.پس از ديدن اين فيلم معناي يك فيلم واقعي را در ميبابيد.

  8. 4 کاربر از پست مفید sepide سپاس کرده اند .


  9. #5
    P!NK آواتار ها
    وضعیت : P!NK آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jun 2013
    محل سکونت : 021
    سن: 28
    نوشته ها : 457
    سپاس ها : 3,304
    سپاس شده 1,245 در 461 پست
    یاد شده
    در 5 پست
    تگ شده
    در 365 تاپیک

    پاسخ : فيلم جزيره شاتر shutter island

    این فیلم رو الان داشتم میدیدم، دقیقا وقتی فیلم تموم شد یه سرگیجه عجیبی گرفتم!
    بازی دی کاپریو مثل همیشه عالــی بود... در کل فیلم متفاوت و جالبی بود، اما من یکی که دیشارژ شدم

  10. کاربر روبرو از پست مفید P!NK سپاس کرده است .


  11. #6
    vampire_sh17 آواتار ها
    وضعیت : vampire_sh17 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Apr 2017
    نوشته ها : 45
    سپاس ها : 3
    سپاس شده 5 در 5 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 0 تاپیک

    پاسخ : فيلم جزيره شاتر shutter island

    فیلمش واقعا عالیه و پایانی دراه که کل فیلمو میبره زیر سوال من شخصا هر دفعه فیلمو میبینم نظرم عوض میشه که تدی واقعا یک بیمار بوده و هم چیز صحنه سازی بوده یا تدی یه مارشال بود که دکترای جزیره شاتر با تحت تاثیر قرار دادن مغزش می خواستن اونو تبدیل به یک بیمار روانی بکنن

  12. #7
    zakaria20 آواتار ها
    وضعیت : zakaria20 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jun 2017
    سن: 32
    نوشته ها : 1
    سپاس ها : 0
    سپاس شده 0 در 0 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 0 تاپیک

    پاسخ : فيلم جزيره شاتر shutter island

    فیلم خوبی بود .

  13. #8
    sara_1400 آواتار ها
    وضعیت : sara_1400 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2017
    نوشته ها : 6
    سپاس ها : 0
    سپاس شده 0 در 0 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 0 تاپیک

    پاسخ : فيلم جزيره شاتر shutter island

    فیلم خوبیه . میشه بقیه فیلم های دیکاپریو رو هم معرفی کنید. ممنون

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. معرفی و بحث و تبادل نظر در مورد ميني سریال " Harper Island "
    توسط ADoLF در انجمن میـــنی ســـریال هــا
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 09-02-2013, 20:50

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •