مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh آشنایی با فرمت های گرافیکی

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: آشنایی با فرمت های گرافیکی

  1. #1
    m_a1100 آواتار ها
    وضعیت : m_a1100 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : mashhad
    نوشته ها : 704
    سپاس ها : 2,057
    سپاس شده 1,285 در 459 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 386 تاپیک

    آشنایی با فرمت های گرافیکی

    دسته بندی اصلی
    قبل از بحث در مورد جزئیات، دانستن اینكه دو دسته بندی اصلی و كلی در مورد ساختارهای گرافیكی وجود دارد، كمك موثری خواهد بود، این دو دسته بندی عبارتند از Bit map و Vector (نوع سوم كه كاربرد كمتری دارند فایل های متا هستند كه تلفیق این دو نوعند.)
    Bit map كـه پیكـسل یـا خـطوط مـوازی (Raster) نـیز نامیده می شود در هر گوشه و كنار، از تصاویر وب گرفته تا تصاویری كه در برنامه Paint ایجاد می كنید، یافت می شود. به عنوان مثال زمانی كه یك تصویر دیجیتال را باز می كنید به احتمال زیاد یك تصـویـر Bit map را شـاهد خواهـید بـود. در مـقابل بـرنامه های طراحی مانند CAD با استفاده از قالب برداری (Vector) شكل ها و تصاویر را ایجاد می كنند. حال به ارائه توضیحاتی در مورد هر یك از این دو ساختار گرافیكی می پردازیم.

    :Bit map
    این سـاختار گـرافیكی بـا تـقـسیم تـصویر به تعدادی پیكسل های ریز و سپس تخصیص رنگ به هر پیكـسل و تنظیم شدت رنگ و سـایه آن كار می كند. اگر چه هر پیكسل تنها می تواند یك رنـگ و شـدت آن را نمـایش دهد اما یـك تصویر می تواند شـامل صـدها و هزاران پیكسل باشد. گرافیك Bit map دارای یك مشكل اسـاسی اسـت و آن ایـن اسـت كـه چـنانچه بـخواهید انـدازه یـك فـایل Bit map را بـزرگ كـرده و یا كـوچك كنید، وضـوح و كیفیت آن تغـییر می كـند و حتی موجـب به هـم ریختگی تصویرمی شود.
    برنامه هایی كـه بـرای تـغـیـیر انـدازه تصاویر Bit map اسـتفاده می كـنـیـد یـكـی از ایـن دو شـیـوه را بـرای ایــن مـنـظـور به كار می گیرند، شیـوه اول از طریق كشیدگی پیكسل ها در هنـگام بـزرگ كـردن انـدازه تـصـاویـر عـمـل می كـند، بـدون اینكه تعـداد پیكسل ها را در كـل تـصویـر تغیـیر دهـد امـا ایـن شـیوه ممـكن اسـت لبه های تیز و دندانه دار در تصویر ایجاد كند.
    شـیـوه دوم، پـیـكسل هـای غـیـرضــروری را بــرای تـقـلیـل انـدازه تـصـویـر حـذف می كنـد. ایـن فـرآیـند اغـلب مـوجـب پـدیـد آمـدن یك تصویـر بـا كـیفـیـت نامـناسـب مـی شـود. تـصـور كـنـیـد كـه هـر تـصـویر Bit map هـمانند یـك موزائیك یا سنگ فرش طرح دار باشد.
    اگر موزائیك یا سنگ فرش را بزرگ كنید طـرح ها و شـكل های مـوجود در آن كـشیده شده و لـبه ها تیز و گـوشه دار می شـوند. زمـانی كه تـصویر Bit map را كوچك می كنید، مقداری از طرح ها و شكل ها را دور می اندازید كه این به نوبه خود باعث می شود موزائیك یا سنگ فرش ساختار و طراحی اولیه خود را از دست بدهد. البته شما می توانید درجه وضوح تصویر را به بالاترین تعداد نقطه در هر اینچ (dpi) افزایش دهید و تصویری واضح تر داشته باشید. به عنوان مثال تصاویر دیجیتال با درجه وضوح ۳۰۰ نقطه در اینچ جزئیات بیشتری نسبت به تصاویر با درجه وضوح ۷۲ نقطه در اینچ ارائـه می دهنـد. یـكی دیـگر از مـشكلات Bit map اندازه بزرگ فایل و اشغال كردن فضای زیادی از هارددیسك است.
    شما می توانید با فشرده سازی فایـل های Bit map با استفاده از برنامه های فشرده سازی مانند WinZip این مشكل را برطرف كنید. اگر می خواهید فایل های Bit map را از طریق پست الكترونیكی ارسال كنید، فشرده سازی آنها امری ضروری است كه هم زمان ارسال و هم زمان دریافت آنها را كاهش می دهد، به علاوه اینكه بسیـاری از كـامپیوترهای موجـود در شـبـكه های ایـنترنـت (كه در اصـطلاح بـه آنها كلایـنـت گـفتـه می شـود) مقدار محدودی فضا برای نگهداری فایل ها دارند.
    بزرگنمایی یك تصویر گرافیكی كه از قالب Bit map بهره گرفته باشد، موجب به هم ریختگی و دندانه دار شدن گوشه های تصویر می شود.

    Vector :
    اگر چه گـرافـیـك بـــرداری یــــا Vector كـاربرد كمـتری نـسـبت بــه Bit map دارد امـا ایـن نـوع گـرافیك بـرای ترسیمات بـا دقــت بـالا در بـرنامه های طـراحـی مثـل AutoCAD ایـده آل اســت. بــرنــامــه هـای CAD و مــعـمـــاری از شكل های هـندسی ســاده بـرای ایـجـاد فـایـل هـای Vector استفاده می كنند. از آنـجـا كـه شـكل های هــنــدســی Vector بـــا استـفـاده از فـرمـول هـا و مـعـادلات ریــاضـی ایـجاد می شوند، بنابراین دارای لبه های صـاف و هـموار هستـند. امـا مـزیت اصـلی گرافیك Vector ایـن اسـت كه می تـوانید طرح ها و ترسیمات خود را بدون به هم ریختن تصویر یا ایجاد لبه های تیز، بزرگ و یا كوچك كنید؛ ضمن اینكه فایل های برداری برخلاف Bit map فضای زیادی را اشغال نمی كنند.

    بیشتر بدانید!
    اكنون می دانید كـه گرافیك Bit map برای عكـس ها و تصاویری كه تغییرات تدریجی در سایه های رنگی آنها وجود دارد، مناسب است؛ در حالی كه بـردار برای برنامه های طراحی و نقشه كشی عملكـرد مناسـبی دارد؛ زیـرا كـاربر می تـوانـد بـدون تغیـیـر و به هم ریختگی، اندازه شكل را بـزرگ یا كـوچك كند. در ادامـه برخی از رایج ترین قالب های گـرافیكی از هر دو گـروه را شـرح می دهیم.

    BMP:
    پسونـد BMP نشان دهـنده یك فـایل از نـوع Bit map است. شما می توانید تصاویر ذخیره شده در قالب BMP را با بسیاری از برنامه های مایكروسافت باز كرده و ویرایش كنید. با در نظر داشتن معروفیت سیستم عامل ویندوز و فراگیر بودن آن منطقی به نظر می رسد كه BMP یكی از گسترده ترین قالب های مورد استفاده در فایل های گرافیكی باشد. اما همان طور كه قبلاً اشاره شد یكی از نكات منفی این قالب گرافیكی غیر فشرده بودن آن است، بدین معنی كه فایل های با پسوند BMP فضای زیادی از حافظه را اشغال می كنند.

    TIFF:
    یك قالب گرافیكی غیرفشرده دیگر از نوع Bit map است. TIFF كه به طور گسترده ای توسط برنامه های گرافیكی پشتیبانی می شود. TIFF از هر انـدازه، وضوح و یا عمق رنگ پشتیبانی می كـند، از ایـن رو عـرضه كـنندگان اسـكنر از توسعه دهندگان اصلی و عمده TIFF هستند. اكـثر برنامه های گرافیكی از جمله PowerPoint و Adobe Photoshop می تـوانـنـد فـایل های خود را تحت این قالب ذخیره كنند. اما فراموش نكنید كه TIFF به عنوان یك قالب غیر فشرده به فضای زیادی، حتی بیشتر از نوع BMP، برای ذخیره شدن نیاز دارد به خصوص اگر روی تصاویری با درجه وضوح بالا كار می كنید.

    GIF و JPEG:
    اگر در صفحات وب گشت وگذار كنید تصاویری را با پسوندهای JPEG ،JPG و GIF خواهید دید. هر دو قالب از فشرده سازی استفاده می كنند و نتیجه اینكه فایل های ایجاد شده كوچك تر بوده و سـریع تر دریافت و بـارگذاری می شوند. نوع GIF در ابتدا توسط شركت CompuServe برای تسریع انتقال فایل های گرافیكی به صورت online طراحی شد. این قالب در تصاویری با رنگ ها و خطوط متمایز كم یعنی كمتر از ۲۵۶ رنگ به خوبی عمل می كند و كاربرد خوبی دارد.
    قـالـب نـوع JPEG هـمانـند GIF فـایل های گـرافیكی را فـشرده می سازد و در برخی مـواقع حـجم فـایل را تـا۵۰ درصـد كـاهش می دهـد، امـا اینـكه یـك تـصـویـر تـا چـه حـد فـشرده می شــود بستگی بـه نــوع و شــرایـط تـصـویـر اولــیـه دارد و در شــرایــط مـخـتلف متفاوت اســت. فـایل هـای فـشـرده JPEG مـقــداری از رنــگ خـود را طـی فـرآیـنـدی كه فـشـرده سـازی تــقلـیـلی (Lossy Compression) نام دارد از دسـت می دهـنـد. یـعنی در ایـن حـالـت، شـمـا كـیـفیت تـصـویـر را با حـجم كـوچك تر مبـادله می كنید. امـا بسیـاری از برنامه های گرافیكی امكان كنترل مقدار فشرده سازی تصویر را برای كاربر فراهم می كنند.

    EPS:
    قالب گرافیكی EPS شامل دستورات PostScript است كه به یك چاپـگر PsotScript اعـلام می كـند كه چگونه یك فایل را چاپ كـنـد. PostScript زبـان اسـتفـاده شـده در فـایل هـای برنامه های نشر رومیزی و گرافیك پیشرفته برای انتشار و تكثیر بهتر است.

    انتخاب با شماست!
    حدس می زنید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر یك فایل گرافیكی را در برنامه ای دیگر، غیر از برنامه ای كه در آن ایجاد شده است باز كنید؟
    شاید هیچ اتفاقی روی ندهد زیرا اكثر برنامه های گرافیكی می توانند مجموعه زیادی از قالب های گرافیكی را پشتیبانی كنند. به عنوان مثال Microsoft Photo Editor فایل هایی از نوع GIF ،JPEG و BMP را باز می كند. اگر با یك فایل گرافیكی كه با آن آشنایی ندارید، كار می كنید و می خواهید بدانید كدام یك از برنامه هایتان از آن پشتیبانی می كنند، برنامه را باز كرده و در مـنوی File روی گزینه Save as كلیك كنید.
    در پنجره باز شده در كادر Save as، روی فلش رو به پاییـن آن كـلیك كنید تـا فهرستـی از قالب های گرافیـكی كه با آن برنامه كار می كنند را مشاهده كنید. برای ذخیره كردن فایل در یك قالب فایلی متفاوت، قالب مورد نظرتان را از این فهرست انتخاب كنید.
    اگر چه در اینجا مجال كافی برای بیان و توصیف همه قالب های گرافیكی در اختیار نیست اما به نظر می رسد كه همین اطلاعات ارائه شده تا حدودی موجب كاهش سر در گمی پیرامون قالب های گرافیكی است و می تواند شما را در تصمیم گیری در انتخاب نوع فایل گرافیكی یاری دهد.
    ویرایش توسط m_a1100 : 12-02-2010 در ساعت 15:55

  2. 2 کاربر از پست مفید m_a1100 سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    m_a1100 آواتار ها
    وضعیت : m_a1100 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : mashhad
    نوشته ها : 704
    سپاس ها : 2,057
    سپاس شده 1,285 در 459 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 386 تاپیک

    پاسخ : آشنایی با فرمت های گرافیکی

    فرمت تصويري Gif:
    تعداد رنگهاي موجود در اين فرمت ۲۵۶ رنگ مي باشد. از اين فرمت شما مي توانيد جهت ساخت تصاوير متحرك در Image Realy استفاده كنيد.
    عبارت كلمه GIF تشكيل شده از كلماتي ( GRAPHICS INTERCHENG FORMAT) است.
    اين نوع فايل از بهترين وضوح تصوير گرافيكي براي نمايش متنوع تصاوير و همچنين از حجم بسيار كمي برخوردار است.
    در ضمن فايلهاي تصويري كه با اين پسوند باشند به راحتي با هر نوع سخت افزاري قابل كار كردن مي باشند و مي توان آنها را تغير داد و مجددا بر روي رسانه ذخيره و بازيابي ، ذخيره نمود.
    يكي از دلايلي كه سخت افزار گرافيكي مي تواند با اين فايل به راحتي كار كند نوع قالب آن است.
    قالب كلي يك فايل با پسوند GIF بصورت زير مي باشد:
    توضيح
    توصيف گر نمايش
    نقشه رنگ سراسري فايل
    توصيف گر تصوير
    نقشه رنگ محلي داده ها
    داده هاي تصوير

    همانگونه كه مشخص شده است ، يك ساختار فايل گرافيكي با پسوند GIF از هفت لا يه تشكيل يافته ، كه به تر تيب هر كدام از لا يه ها را خواهيم گفت.

    1. توضيح تصوير ( GIF SIGNATURE) :
    اطلا عاتي بسيار محدود در اين قسمت درج مي شوند كه مشخص سازند اين فايل از چه نوع ساختاري است.
    شش كاراكتر مركب به اين ترتيب در اين قسمت مي باشند: G I F 8 7 a سه كاراكتر آخري " 8 7 a " نمايايي را مي سازند كه مخصوص اين نوع فايل تعريف شده است و هنگام استفاده از فايل بااين كاراكتر مشخص شده مي شود و ضمن استفاده از اين كاراكترها معلوم ميگردد كه اين فايل از نوع "GIF" مي باشد.

    2. توصيف گر نمايش ( SCREEN DESCRIPTOR) :
    در اين محل شرح كل فايل درج شده است كه سراسر آن را پارامترهاي تصوير پركرده اند و كل فايل از اين قسمت استفاده مي كند و با آن مداوم در تماس قرار دارد.
    اطلاعاتي كه در اين ناحيه قرار دارند شامل : تعريف كردن فضاي عكس و يا اطلاعاتي درباره نقشه رنگ زمينه و همچنين داده هايي كه عمق تصوير را مشخص مي سازند.
    اين قسمت شامل 6 لا يه مي باشد :
    پهناي نمايش، عمق نمايش، توصيف گر رنگهاي منطقي، وضوح رنگ تصاوير، رنگهاي زمينه، موجوديت هاي رنگ

    زماني كه يك تصوير با ساختار GIF بصورت فيزيكي به نمايش در مي آيد ، بلطبع از اندازه اصلي خودش كه بر روي رسانه ذخيره و بازيابي مي باشد بزرگتر است. به عنوان مثال در محيطي همچون ويندوز مي توان اين تصاوير را بزگتر نمود و يا امكان دارد قسمتي از يك تصوير را برش و يا اندكي از رنگ تصوير را كاهش داد.
    هر پيكسل را با يك عدد كه نمايانگر آن است مي تواند بر روي صفحه و بصورت تو در تو ارزش گذاري گردد. در ضمن براي رنگ زمينه و در حالي كه در مد DOS باشيم مي توانيم از اعداد 0 تا 7 استفاده كنيم .

    3. نقشه رنگ سرا سري ( GLOBAL COLOR MAP) :
    يك نقشه رنگ سراسري در فايلهايي با پسوند GIF بصورت اختياري است ، اما در صورتي كه از رنگهاي مختلفي مانند تر كيبي استفاده نموده ايم بايد وجود داشته باشد.
    هر تصوير به همراه خود نقشه رنگ مربوط به خودش را دارد و با استفاده از آن قسمت و رجوع به داده هاي موجود قسمت رنگها را مشخص مي سازد. امروزه اين نقشه رنگ بصورت نرمال بر روي سخت افزارها كار مي كند ، زيرا كه ساختار اين نوع نقشه رنگ به گونه اي است كه با سخت افزارهاي گرافيكي همخواني دارد.
    با وجود توصيف گر فايل ، پس از خواندن اطلاعات مر بوطه هويدا مي گردد كه چه رنگهايي بايد از نقشه رنگ استخراج شوند و نقشه رنگ نيز در هنگام خواندن فايل دائم با توصيف گر در تماس است و از داده هايي كه مر بوط به رنگ مي شود بهره مي برد تا رنگها بر روي تصوير مشخص گر دند . يك نقشه رنگ بصورت كلي از شش لايه تشكيل شده است ، كه سه لا يه آن تكرار رنگهاي بالايي مي باشد ، رنگها به ترتيب از قرمز ، سبز و آبي مي باشد كه اين سه رنگ مجددا در سه لايه با قيمانده تكرار مي گردند تا ارزش رنگهاي يك تصوير را مشخص سازند.
    براي نمايش دادن هر رنگ از
    فرمول2**( # BIT PER PIXEL) استفاده مي شود.

    شاخص بري ارزش رنگ قرمز
    شاخص براي ارزش رنگ سبز
    شاخص براي ارزش رنگ آبي
    تکرار رنگ - ئشاخص براي ارزش رنگ قرمز
    شاخص براي ارزش رنگ سبز
    شاخص براي ارزش رنگ آبي

    با تر كيب رنگهاي اين لايه ها رنگ مورد نظر بوجود مي آيد و نمايش داده مي شود.
    هر يك از پيكسلهاي موجود در يك تصوير با وجود داشتن يك نقشه رنگ محلي كه توضيح آن در بالا گفته شد ارزش گذاري مي شوند ، تمام اين رنگها با توجه به نقشه رنگ بوجود مي آيند.
    نمايش رنگهاي تركيب شده با استفاده از محدوده اعداد 0 تا 255 صورت مي پذيرد . با تركيب سه رنگ بصورت (255،255،255) رنگ مشكي بدست مي آيد ، رنگ زرد كم رنگ از تركيب اعداد (180،180،0) مي باشد. نا گفته نماند براي مشخص نمودن رنگ عمق يك تصوير مي توان از يك نقشه رنگ استفاده كرد.
    در صورتي كه توصيف گر ساختار فايل GIF بتواند به خوبي از عهده ترجمه كدها برآيد تمام اين رنگها به نوبه خودشان در كل تصوير استفاده مي شوند.

    4.توصيف گرتصوير( IMAGE DESCRIPTOR) :
    وظيفه يك توصيف گر تصوير معين كردن و تهيه نمودن قسمت كار و همچنين معلوم كردن فضاي داخلي يك عكس است.
    مي توان گفت يك توصيف گر در هنگام انجام عمليات مربوط به خودش تمام يك تصوير را تجزيه و تحليل مي كند، بصورت كاراكتر و هماهنگ كننده بين لايه هاي ديگر فايل است و در كل ارتباط بين لايه هاي يك تصوير را مطرح مي كند. لايحه هاي مربوط به توصيف گر:

    جدا كننده كاراكترهاي تصوير
    مشخص نمودن پيكسلهاي سمت چپ تصوير
    مشخص نمودن پيكسلهاي بالاي تصوير
    مشخص نمودن پكسلهاي پهناي تصوير
    مشخص نمودن تعداد پكسلهاي ارتفاع تصوير
    قسمت مربوط به رنگهاي محلي
    خصوصيات يك تصوير گر عالي بايد به گونهاي باشد كه بتواند اندازه يك تصوير را دقيق تشخيص داده و پس از رمز گشايي نمايش تصوير را انجام دهد.

    5.نقشه رنگ محلي ( LOCAL COLOR MAP) :
    يك نقشه رنگ محلي مي تواند تنظيمات را براي استفاده هاي بعدي از رنگها معين كند.
    در صورتي كه يك قسمت از يك تصوير توسط توصيف گر فايل خوانده شد ، پس از معين نمودن تركيب رنگها و نمايش آن نقشه رنگ مجددا به توصيف گر اشاره مي كند تا از دستورات بعدي آن پيروي نموده و ادامه تصوير را نمايش دهد و رنگها معلوم شوند.
    در كل مي توان گفت تمامي اين لايحه ها در هر لحظه با يكديگر ارتباط دارند تا يك تصوير به نمايش در آيد.

    6.محل تصوير ( RASTER DATA) :
    پيكسل ها بصورت سري و با يك شاخص ارزش گذاري مي شوند.
    هر پيكسل از سمت چپ به راست و به صورت پي در پي و رديفي ذخيره مي شود ، همچنين از بالا به پا يين يك تصوير اين حالت صدق مي كند.
    يك تصوير تا زماني كه به نمايش در مي آيد چهار مرحله را در اين لايه طي مي كند ، در مرحله اول از سمت چپ به راست و از بالا تا پايين خوانده مي شود ، پس از پايان رديف اول نوبت رديف دوم مي رسد و در آخر پس از عبور از چهار مر حله نقاطي كه در آنها تصوير قرار گرفته و حاوي داده بوده در خروجي نمايش داده مي شوند.
    اين حالت تا زماني ادامه پيدا مي كند كه تمام داده ها پو يش گردند و پس از ارزش گذاري به نمايش كلي در آيند.

    نكته:
    سا ختار فايل GIF بدليل فشردگي و حجم بسيار كم آن مورد استفاده هاي زيادي هستند.
    اين نوع فايل با كمك گرفتن از الگوريتم فشرده سازي كه به ( L Z W ) معرف است مي توان حجم آن را تا حدود نصف تقليل داد. به همين دليل از اين نوع پسوند در تصاوير اينترنتي زياد استفاده مي شود.
    در صفحات وب هر چه تصاوير حجم كمتري را بخود اختصاص دهند سريعتر صفحه به نمايش در مي آيد و كاربر زمان زيادي را منتظر نمي ماند.
    در حال حاضر تمام نرم افزارهاي گرافيكي ، شامل ويرايش كردن تصاوير از اين پسوند فايل پشتيباني مي كنند.
    اين ساختار فايل متعلق به يكي از شركتهاي نرم افزاري در آمريكا مي باشد كه با پرداخت هزينه سالانه مي توان از نوع پسوند در تصاوير اينترنتي و يا در نرم افزاري استفاده كرد.

    فرمت JPEG
    سر نام عبارت joint photogtraphic Experts Group است و يك استاندارد براي ذخيره سازي و فشرده سازي تصاوير است. در اين روش فشرده سازي مقدار زيادي از اطلاعات قرباني مي شوند تا حجم تصوير كاهش يابد. البته اگر فشرده سازي با كيفيت 100 باشد با اين كه حجم كاهش مي يابد اما كيفيت تصوير تغيير محسوسي نمي كند. اما اگر كمتر از اين ميزان باشد به همان نسبت افت كيفيت خواهيم داشت.

    اين فرمت با توجه به نياز شما مي تواند ايده آل ترين فرمت فشرده سازي باشد. اين فرمت جهت ارسال تصاوير تمام رنگي استفاده مي گردد، مخصوصاً كه در اين فرمت مي توانيد ۱۶ ميليون رنگ مختلف را نمايش دهيد. فرمت JPEG اطلاعات رنگي تصوير را حفظ مي كند اما از روش Lossy براي فشرده سازي استفاده مي كند. براي ذخيره سازي تصاوير در فتوشاپ با اين فرمت شما بايد مد رنگي تصاويرتان را به RGB تبديل نماييد. لابد مي پرسيد چرا RGB ؟ زيرا مد RGB مد رنگي مورد استفاده براي تمام مانيتورهاست.
    نكته: هر بار كه شما يك فايل تصويري را در فرمت JPEG ذخيره مي نماييد مقداري از داده ها هنگام فرآيند فشرده سازي از بين مي روند. اين كار باعث ايجاد بلوكها و نوارهايي از رنگ در تصويرتان مي شود. هيچ گاه تصويري كه داراي فرمت JPEG است را مجدداً با همان فرمت ذخيره ننماييد.

    فرمت PNG
    در فتوشاپ شما از دو نوع فرمت PNG جهت فشرده سازي تصاوير مي توانيد استفاده مي كنيد كه عبارتند از: ۸ بيت و ۲۴ بيت.
    در فرمت PNG-۸ از ۸ بيت رنگ (۲۸) استفاده مي گردد و بيشتر براي تصاويري كه داراي نواحي يكدست رنگ مي باشند استفاده مي شود. اين فرمت خيلي خوب جزيياتي مانند نقشهاي ترسيم شده، آرمها يا طرحهايي كه حاوي متن مي باشند را حفظ مي نمايد.
    نكته: اگر مي خواهيد كه افراد بيشتري از صفحه وب شما ديدن كنند از فرمت PNG-۸ استفاده نكنيد. زيرا مرورگرهاي قديمي اين فرمت پشتيباني را نمي كنند. فرمت PNG-۸ از روش فشرده سازي lossless استفاده مي نمايد. در اين روش هيچ داده از تصوير هنگام فرآيند فشرده سازي از بين نمي رود. اندازه تصاوير در اين فرمت نسبت به فرمت GIF ۱۰ تا ۳۰% كوچكتر مي باشد. در فرمت PNG-۲۴ از ۲۴ بيت (۲۲۴) رنگ استفاده مي شود و بيشتر براي تصاويري كه تغييرات شدت رنگ در آنها تدريجي است استفاده مي گردد. شفافيت چند سطحي توسط اين فرمت در تصاوير، پشتيباني مي گردد.

    NTSC
    برگرفته از حروف اول عبارت National Television system committee است كه تعيين كننده مشخصات استانداردهاي ويدئو و تلويزيوني در امريكاست. استاندارد NTSC براي رمزگذاري و كدگذاري رنگ و تصوير و سيستم مورد استفاده براي پخش رنگي در ايالات متحده است.

    PAL
    مشابه NTSC؛ استانداردي مخصوص پخش تلويزيوني براي اروپا، آسيا و اقيانوسيه است.

    MPEG
    سر نام عبارت Experts Group Moving pictutes است كه مجموعه اي از استانداردهاي فشرده سازي صدا و تصوير است و انواع مختلفي دارند. هر يك از اين انواع با توجه به شرايط و براي كاربرد خاصي طراحي شده اند.
    ویرایش توسط m_a1100 : 12-02-2010 در ساعت 15:57

  5. 4 کاربر از پست مفید m_a1100 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. گروه خبری - گفتگویی با ژولیت بینوش
    توسط ADoLF در انجمن آرشیـــو اخبـــار سینمای جهان سال 1389
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10-09-2010, 22:30
  2. گروه خبری - مهرجویی یک تئاتر را به روی صحنه می‌برد
    توسط ADoLF در انجمن آرشیـــو اخبـــار سینمای ایران سال 1389
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10-06-2010, 22:17

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •