سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch) - صفحه 3

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 30
نمایش شاخه ای19علاقمندی ها

موضوع: Cwa.20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)


    نام فیلم: این گروه خشن
    اطلاعات فیلم
    کارگردان : سام پکین پا
    تهیه کننده : فیل فلدمن
    نویسنده : والون گریین
    فیلم نامه : سام پکین پا
    موزیک متن : جری فیلدینگ
    فیلم برداری لوسین بالارد
    تدوین : لو لومباردو
    کارگردان هنری: ادوارد کاریری
    بازیگران
    ویلیام هولدن : پایک بیشاپ
    ارنست بورگناین : داچ انگستروم
    رابرت رایان : دیک تورنتون
    ادموند اوبراین : فردی سایکس
    وارن اوتس : لایل گروچ
    جایم سانچز : آنجل
    بن جانسون : تکتور گروچ
    امیلیو فرناندز : ژنرال ماپاچی
    اطلاعات دیگر
    ژانر : حادثه ای , وسترن
    تاریخ نمایش : 29 ژانویه 1970
    درجه نمایش: R
    زمان فیلم : 143 دقیقه
    شرکت تولید کننده: برادران وارنر
    محصول ایالات متحده
    بودجه: 6 میلیون دلار
    فروش: 10میلیون دلار
    IMDB Rate 8.1 از مجموع 41 هزار رای

    افتخارات و جوایز
    نامزد اسکار بهترین موزیک متن
    نامرد اسکار بهترین نویسنده اورژینال
    نامزد اسکار بهترین فیلم نامه
    تحلیل و بررسی از فرخ

    ویرایش توسط FFKIA : 06-15-2012 در ساعت 16:53 دلیل: در جریان بید :دی
    SEYED AMIR, .:SoMaYeH:., LOSTFarid و 4 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #21
    مرا در گورستان سگها دفن کنید شاید دمی در میان با وفایان عالم باشم
    SovRan آواتار ها
    وضعیت : SovRan آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : همه جای ایران سرای من است
    نوشته ها : 1,334
    سپاس ها : 3,243
    سپاس شده 4,257 در 922 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 725 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    اين گروه خشن يكي از فيلمهاي بزرگ تاريخ سينما و سينماي وسترن است كه هرگز مشابهي براي آن ساخته نشد. اين فيلم 3600 كات دارد كه هنوز در تاريخ سينما يك ركورد محسوب ميشود. طول5/3 ساعته اين فيلم را در نهايت به 140 و اندي دقيقه تقليل دادند كه داد پكين پا را نيز درآورد. يك لحظه اضافي در طول فيلم مشاهده نميشود. مونتاژ 10 دقيقه پاياني فيلم در گيروداري كه 4 نفر از گروه پايك بيشاب(ويليام هولدن) در برابر 300 سرباز مكزيكي ماپاچه شجاعانه مي جنگند يك شاهكار در تاريخ تدوين است چنانكه تعداد اين صحنه هاي اين 10 دقيقه از مرز 1700 صحنه فراتر ميرود (يعني بطور ميانگين 8/2 تصوير در هر ثانيه كه هرصحنه بطور كاملا حرفه اي فيلمبرداري شده است . بطور مثال در فاصله سقوط يك سرباز تير خورده از بام تا زمين بشكل اسلوموشن شاهد كشتار 5 تا 7 سرباز ديگر نيز هستيم) و بعد فريادهاي ويليام هولدن خطاب به ارنست بورگناين كه : ... بلند شو تنبل بي فاميل ...
    بازيها در اوجند و موسيقي با انسان روايت مظلوميت عده اي را سر ميدهد كه گويي سالها از جامعه متمدن جا مانده اند اما شرف را هرگز از خود نرانده اند چنانكه بخاطر يك دوست (خايمه سانچز) بسوي مرگ مي روند.
    گفتني در مورد اين فيلم بسيار است و من پيش از اين بشكلي كاملا مبسوط در گفتمان و در جستاري بنام سينماي وسترن بدان پرداخته بودم ...

    کاش می شد که کسی می آمد/ باور تیره ما را می شست
    و به ما می فهماند دل ما منزل تاریکی نیست

    اخم بر چهره بسی نا زیباست/بهترین وقت همان لبخند است

    کاش می شد که به انگشت نخی می بستیم


    تا فراموش نگردد که هنوز انسانیم

    که هنوز انسانیم...


  4. 2 کاربر از پست مفید SovRan سپاس کرده اند .


  5. # ADS
     

  6. #22
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:Αριοβαρζάνης:. نمایش پست ها
    اين گروه خشن يكي از فيلمهاي بزرگ تاريخ سينما و سينماي وسترن است كه هرگز مشابهي براي آن ساخته نشد. اين فيلم 3600 كات دارد كه هنوز در تاريخ سينما يك ركورد محسوب ميشود. طول5/3 ساعته اين فيلم را در نهايت به 140 و اندي دقيقه تقليل دادند كه داد پكين پا را نيز درآورد. يك لحظه اضافي در طول فيلم مشاهده نميشود. مونتاژ 10 دقيقه پاياني فيلم در گيروداري كه 4 نفر از گروه پايك بيشاب(ويليام هولدن) در برابر 300 سرباز مكزيكي ماپاچه شجاعانه مي جنگند يك شاهكار در تاريخ تدوين است چنانكه تعداد اين صحنه هاي اين 10 دقيقه از مرز 1700 صحنه فراتر ميرود (يعني بطور ميانگين 8/2 تصوير در هر ثانيه كه هرصحنه بطور كاملا حرفه اي فيلمبرداري شده است . بطور مثال در فاصله سقوط يك سرباز تير خورده از بام تا زمين بشكل اسلوموشن شاهد كشتار 5 تا 7 سرباز ديگر نيز هستيم) و بعد فريادهاي ويليام هولدن خطاب به ارنست بورگناين كه : ... بلند شو تنبل بي فاميل ...
    بازيها در اوجند و موسيقي با انسان روايت مظلوميت عده اي را سر ميدهد كه گويي سالها از جامعه متمدن جا مانده اند اما شرف را هرگز از خود نرانده اند چنانكه بخاطر يك دوست (خايمه سانچز) بسوي مرگ مي روند.
    گفتني در مورد اين فيلم بسيار است و من پيش از اين بشكلي كاملا مبسوط در گفتمان و در جستاري بنام سينماي وسترن بدان پرداخته بودم ...
    یحیی از این پستت حسابی ذوق زده شدم.
    واقعا آمار جالبی بود. یک جورائی آدم رو سر هیجان میاره.
    با این که سام پکین پا یک سریال ساز بود, اما در این فیلم در حد یک مولف عمل میکنه.
    واقعا بخش فینال ماجرا یک شاهکار تمام عیار است. من موندم که این تدوین گر چی کار داره میکنه تو این فیلم.
    لحظه ای که پایک تیر میخوذه و همچنان داره با مسلسل شلیک میکنه و همزمان داچ داره فریاد میزنه از استثنائی ترین صحنه های سینما محسوب میشه.
    در این صحنه ها هم تدوینگر کارش رو عالی انجام داده و بسیار حرفه ای .
    خیلی خوشحالم که یک نفر با این دقت در مورد فیلم حرف زده...
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  7. #23
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,647 در 7,116 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    نمیدونم چرا یه دفعه این فیلم این وقت شب اومد تو ذهنم!!
    ساعت 2 شبه و حال و هوای این فیلم رو دارم کاملا !!!!
    مرسی فرخ جان
    یه چیزی یادم اومد که برام جالبه تو این فیلم اصلا یک دوئل رو شاهد نیستیم!!!
    سکانسی که تو اکثره فیلم های وسترنی یک مزیت هستش برا خودش و یکی از عناصر جدایی ناپذیر فیلم های وسترنی!!
    جالبه تو این فیلم اصلا وجود نداره !!!
    شاید به استقبال مرگ رفتن این گروه رو بشه یه نوعی دوئل فرض کرد اما دوئل واقعی نیست!!! دوئلی هستش 4.5 نفر در مقابل 100 ها نفر
    مثل دوئل فیلمه به من میگن هیچکس که در اخره فیلم تنهایی حمله میکنه به یک گروه حدود 100ها نفره و با شلیک های پیاپی به دینامیت هایی که تو اسب ها جاسازی شده انها رو نابود میکنه!!!
    چه حس قشنگی امشب بهم دست داد درباره این فیلم
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  8. کاربر روبرو از پست مفید ScarFace سپاس کرده است .


  9. #24
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    نقل قول نوشته اصلی توسط ScarFace نمایش پست ها
    نمیدونم چرا یه دفعه این فیلم این وقت شب اومد تو ذهنم!!
    ساعت 2 شبه و حال و هوای این فیلم رو دارم کاملا !!!!
    مرسی فرخ جان
    یه چیزی یادم اومد که برام جالبه تو این فیلم اصلا یک دوئل رو شاهد نیستیم!!!
    سکانسی که تو اکثره فیلم های وسترنی یک مزیت هستش برا خودش و یکی از عناصر جدایی ناپذیر فیلم های وسترنی!!
    جالبه تو این فیلم اصلا وجود نداره !!!
    شاید به استقبال مرگ رفتن این گروه رو بشه یه نوعی دوئل فرض کرد اما دوئل واقعی نیست!!! دوئلی هستش 4.5 نفر در مقابل 100 ها نفر
    مثل دوئل فیلمه به من میگن هیچکس که در اخره فیلم تنهایی حمله میکنه به یک گروه حدود 100ها نفره و با شلیک های پیاپی به دینامیت هایی که تو اسب ها جاسازی شده انها رو نابود میکنه!!!
    چه حس قشنگی امشب بهم دست داد درباره این فیلم
    خوب سروش جان در واقع جذابیت صحنه های پایانی این فیلم غیر قابل انکاره.
    همون طور که مهناز خانم هم اشاره کردند, آدم آخر فیلم دلش میخواد همه این گروه ماپاچی به درک واصل بشن. بس که گروه بد کرداری هستند.
    خود ماپاچی هم که به شدت نفرت انگیزه. بنابر این لذتی که از صحنه های پایانی حاصل میشه در نوع خودش جالبه.
    همون طور که یحیی هم گفت اون دقایق کشتار بیشتر از 1700 کات داره ... که یک رکورده استثنائیه .
    کار تدوین این فیلم واقعا سخت بوده. حقش به راحتی یک اسکار بود
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  10. 2 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  11. #25
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    خبرآنلاین : نزهت بادی

    بعید می‌دانم کسی فیلم «این گروه خشن» را ندیده باشد. همین تلویزیون خودمان بارها آن را پخش کرده و اگر هزار دفعه دیگر هم نشان دهد، مخاطبانش از این تله‌فیلم‌های بی‌خاصیت بیشتر خواهد بود. من هم که دنبال بهانه‌ای بودم تا دوباره به سراغ فیلم محبوبمان برویم و درباره‌اش حرف بزنیم، از خداخواسته پخش مجدد آن از تلویزیون را غنیمت دانستم تا با آن تجدید دیداری داشته باشیم.

    «این گروه خشن» شاه‌ فیلم سام پکین پای کبیر است که هر چه بیشتر از آن می‌گذرد، فیلم هم بزرگتر می‌شود. اساسا خاصیت فیلم‌های خوب این است که هر چه قدیمی‌تر می‌شوند، عزیزتر می‌گردند.

    شاید مهم‌ترین راز ماندگاری آن در این باشد که می‌تواند فراتر از زمان خود عمل کند و مخاطبان در هر دوره‌ای چیزی از روح و جنس زمانه و حال و هوای خود را در آن بیابند. پکین پا یک چیزی می‌دانست که می‌گفت وسترن یک قالب جهانی است که در آن امکان نقد زمان معاصر وجود دارد.

    به همین دلیل در هر بار تماشای فیلم احساس و برداشت متفاوتی در ما شکل می‌گیرد. درواقع بستگی دارد از چه دریچه‌ای وارد دنیای فیلم شویم و آن را با شرایط دوران و زندگی خود مطابقت دهیم.

    اگر موافق باشید این بار از همان صحنه افتتاحیه فیلم راهی برای نفوذ به دنیای غریب و هولناک آن بیابیم.

    گروه پایک وارد شهری می‌شوند که از یک سو یک گروه مصلح مذهبی در حال موعظه و تبلیغ است. از سوی دیگر گروهی از مردان قانون برای شکار آنها کمین کرده‌اند و در این میان تعدادی بچه در حال بازی با عقرب‌هایی هستند که در میان انبوه مورچگان محاصره شده‌اند و راه گریزی ندارند.

    قطع نمای پشت سر پایک و گروهش را به نمای درشت از همان عقرب‌ها که میان مورچه‌ها دست و پا می‌زنند، به یاد بیاورید.

    انگار همه فیلم همین است، داستان قهرمان‌هایی که در میان یک مشت انسان حقیر و بی‌مقدار گرفتار شده‌اند، مردانی که در این دنیای ترسو و ریاکار که پر از جایزه‌بگیر و مزدور و موعظه‌گر قلابی است، زیادی خشن به حساب می‌آیند.

    چون نمی‌خواهند در برابر این دنیایی که زیر لایه زیبای اخلاق‌گرایی و قانون‌مداری‌اش، تعفن و کثافت پنهان شده، دست از اصولشان بردارند و تسلیم شوند، اما چاره‌ای ندارند جز اینکه بپذیرند دورانشان به سر آمده و خیلی‌ها منتظرند شر این گروه سرسخت و سازش‌ناپذیر را کم کنند و کلکشان را بکنند.

    در دورانی که آدم‌های کوچک و حقیر توانسته‌اند امکان ابراز وجود و قدرت بیابند. آدمهایی که از برتری قهرمان‌هایشان می‌ترسند و می‌کوشند آنها را از بالای اسب‌هایشان به پایین بکشانند و بعد به نظاره سقوطشان بنشینند.

    صحنه معروف حرکت گروه به سوی ژنرال ماپاچه را که به یاد دارید. چهار مرد اسلحه‌هایشان را برمی‌دارند، سوار اسب‌هایشان می‌شوند و می‌روند رفیقشان را نجات دهند. شکوه این حرکت جمعی اسطوره‌وار آن‌قدر زیاد است که شاید کسی متوجه چند کوتوله‌ای که دور و بر گروه پرسه می‌زنند، نشود اما آن‌ها منتظرند وقتش که برسد، قهرمان‌ها را به زیر بکشند و به زمین بزنند.

    همانطور که درنهایت هم یک پسربچه کوتوله پایک را می‌کشد و هنوز چیزی نگذشته که سرو کله جایزه‌بگیرهای لاشخور بر سر جنازه‌هایشان پیدا می شود. باز هم خدا را شکر که دک تورنتن به موقع می رسد و اسلحه پایک را برای یادگاری برمی‌دارد و نمی‌گذارد که این میراث مقدس به دست یک مشت ترسویی بیفتد که حتی بلد نیستند چطور با آن به هدف بزنند.

    یادتان است که دک مدام با حسرت و دریغ از گروه پایک یاد می‌کرد و درباره‌شان می گفت که ما دنبال یک مشت مردیم، از خدا می‌خواهم منم جزو آنها بودم. حالا از این به بعد هر کس اسلحه پایک را در دستان دک ببیند، خیال می‌کند او هم یکی از آنها بوده است، یکی از همان قهرمان‌هایی که ترجیح دادند به جای مصالحه و سازش با این دنیای شرم‌آور به استقبال مرگی خودخواسته بروند.

    حالا که دوباره فیلم را نگاه می کنیم دلمان برای پکین‌پا بیشتر تنگ می‌شود. فقط آدم سرکش و سرسختی مثل او می‌تواند این دنیای محافظه‌کار و ریاکار را به رگبار گلوله ببندد و از زبان قهرمانش بگوید «هر کسی تکان خورد، بکشینش».
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  12. کاربر روبرو از پست مفید FFKIA سپاس کرده است .


  13. #26
    کــــاش گاهی زنـــدگی هــم كليــد [◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►] داشت...!
    MiSS SAYTA آواتار ها
    وضعیت : MiSS SAYTA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 7,155
    سپاس ها : 10,643
    سپاس شده 16,549 در 4,216 پست
    یاد شده
    در 63 پست
    تگ شده
    در 850 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    «این گروه خشن» شاه‌ فیلم سام پکین پای کبیر است که هر چه بیشتر از آن می‌گذرد، فیلم هم بزرگتر می‌شود. اساسا خاصیت فیلم‌های خوب این است که هر چه قدیمی‌تر می‌شوند، عزیزتر می‌گردند.

    شاید مهم‌ترین راز ماندگاری آن در این باشد که می‌تواند فراتر از زمان خود عمل کند و مخاطبان در هر دوره‌ای چیزی از روح و جنس زمانه و حال و هوای خود را در آن بیابند. پکین پا یک چیزی می‌دانست که می‌گفت وسترن یک قالب جهانی است که در آن امکان نقد زمان معاصر وجود دارد.
    دقیقا یکی از خاصیت های فیلم اینه که با وجود گذشت زمان خیلی زیادی از ساختش همچنان واسه مخاطبان و بیننده هاش جذابه و هر بار دیدنش هم چیزی از زیباییش کم نمی کنه
    شاید بارها و بارها لحظات انتهایی فیلم رو ببینیم و با اون موزیک فوق العاده محسور هنر کارگردانش بشیم
    سینمای وسترن سینماییه که ارزش بارها و بارها نقادی و تحلیل داره به نظرم ، سینمای خشنیه اما خشونت این ژانر هم ستودنیه

  14. #27
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,647 در 7,116 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    دوست دارم هر روز این فیلم رو ببینم و ازش لذت ببرم
    این فیلم رو روزی که فرخ جان انتخاب کرد برای تحلیل فکر کنم 2باری فقط از تی وی دیده بودم!! اما کم و بیش از فیلم چیزی یادم میومد اما اسمش برام خیلی مشهور بود!!
    دیدمش ازش لذت بردم به طوری که هر روز دوست دارم این فیلم رو ببینم شاید این علاقه به فیلم های وسترن باشه که این عمل رو دوست دارم انجام بدم !! اما باز سام پکین پا فیلمی افریده که جا برای بحث زیاد داشته و خیلی لذت بخش بوده صحنه ابتدایی فیلم که مثل همیشه حمله به بانک است و کشت و کشتار بعدی ان. کشت و کشتاری که پیر و جوان و کودک نمیشناسد هرکس جلوی تیر باشد خواهد مرد!! سارقین به رگبار بسته میشند اما باز این سارقین هستند که موفق میشوند و فرار میکنند با اینکه شلیک صدها گلوله به سمت انها است . این شروعی به فیلم این مردان خشن است که اخر فیلم نیز مثل اول فیلم پیش میرود و به همان منوال شروع به تیراندازی میشود شلیک صدها گلوله که شاید به هزارها نیز برسد گلوله ها پشت سره هم افراد ماپاچی را میکشد و انها را بر زمین می اندازد!!و خود این افراد که اول فیلم از دست قانون فرار کرده اند اینبار برای از بین بردن افرادی کثیف جون خود را ازدست میدهند!!
    فیلم قابل تعملی است فیلمی رویایی از سام پکین پا!! که هربار دیدنش انگار تازگی همان اولین بار را دارد!!!
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  15. کاربر روبرو از پست مفید ScarFace سپاس کرده است .


  16. #28
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : 20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    نقل قول نوشته اصلی توسط ScarFace نمایش پست ها
    دوست دارم هر روز این فیلم رو ببینم و ازش لذت ببرم
    این فیلم رو روزی که فرخ جان انتخاب کرد برای تحلیل فکر کنم 2باری فقط از تی وی دیده بودم!! اما کم و بیش از فیلم چیزی یادم میومد اما اسمش برام خیلی مشهور بود!!
    دیدمش ازش لذت بردم به طوری که هر روز دوست دارم این فیلم رو ببینم شاید این علاقه به فیلم های وسترن باشه که این عمل رو دوست دارم انجام بدم !! اما باز سام پکین پا فیلمی افریده که جا برای بحث زیاد داشته و خیلی لذت بخش بوده صحنه ابتدایی فیلم که مثل همیشه حمله به بانک است و کشت و کشتار بعدی ان. کشت و کشتاری که پیر و جوان و کودک نمیشناسد هرکس جلوی تیر باشد خواهد مرد!! سارقین به رگبار بسته میشند اما باز این سارقین هستند که موفق میشوند و فرار میکنند با اینکه شلیک صدها گلوله به سمت انها است . این شروعی به فیلم این مردان خشن است که اخر فیلم نیز مثل اول فیلم پیش میرود و به همان منوال شروع به تیراندازی میشود شلیک صدها گلوله که شاید به هزارها نیز برسد گلوله ها پشت سره هم افراد ماپاچی را میکشد و انها را بر زمین می اندازد!!و خود این افراد که اول فیلم از دست قانون فرار کرده اند اینبار برای از بین بردن افرادی کثیف جون خود را ازدست میدهند!!
    فیلم قابل تعملی است فیلمی رویایی از سام پکین پا!! که هربار دیدنش انگار تازگی همان اولین بار را دارد!!!
    شاید بیشتر از 5 یا 6 بار این فیلم رو به طور کامل دیده باشم و در هر بار از دیدن مجدد اون همون حس تازگی بار اول رو داشتم.
    شاید دلیل این حس تازگی این باشه که فیلم از لحظات اولیه هیچ گاه بیننده رو به حال خودش رها نمیکنه و همین باعث میشه که حتی اگه بارها فیلم رو دیده باشین بازم درگیرش بشین.
    سام پکین پا در واقع یک سریال ساز خوب در آمریکا بود. اما با این فیلم نشان داد که دارای استعداد قابل توجهی در ساخت آثار بلند سینمائیست.
    هر پند که از این استعداد زیاد نتوانست بهره ببرد.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  17. #29
    هیچ وقت به رفقات خیانت نکن و سعی کن دهنتو ببندی (رابرت دنیرو : رفقای خوب)
    ScarFace آواتار ها
    وضعیت : ScarFace آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : کرج . گوهردشت
    نوشته ها : 11,461
    سپاس ها : 10,060
    سپاس شده 25,647 در 7,116 پست
    یاد شده
    در 50 پست
    تگ شده
    در 758 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)




    اخرین بازمانده این گروه خشن هم به کنار گروهش رفت...

    بازیگر فیلم این گروه خشن ارنست بورگنین که در این فیلم نقش داچ انگستروم رو ایفا میکرد امروز بر اثر بیماری نارسایی کلیوی در کلینیکی در لوس انجلس در سن 95 سالگی جان به جان افرین تسلیم کرد! ارنست بورگنین با نزدیک به 205 نقش مختلف و صداپیشگی و برنده شدن بهترین نقش اول مرد در اسکار به خاطره نقشش در فیلم مارتی جاودانه شد...
    ویرایش توسط ScarFace : 07-09-2012 در ساعت 09:01
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.
    ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!
    ----------
    دم ازبازی حکم میزنی!دم ازحکم دل میزنی!پس به زبان"قمار"برایت میگویم!قمار زندگی را به کسی باختم که"تک" "دل" را با"خشت"برید!جریمه اش"یک عمر" حسرت"شد!باخت ِ زیبایی بود!یاد گرفتم به "دل"،"دل" نبندم!یاد گرفتم از روی"دل"حکم نکنم!"دل"را باید" پر"زد جایش"سنگ"ریخت"که با"خشت""تک پری" نکنند.


  18. 3 کاربر از پست مفید ScarFace سپاس کرده اند .


  19. #30
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.20- تحليل و بررسي فيلـــــــم این گروه خشـن (The Wild Bunch)

    قرار است درباره فيلمي حرف بزنيم که دو شاه سکانش در فيلمنامه اوليه وجود نداشته اند؛ سکانس بازي بچه ها با مورچه ها و عقرب ها در ابتدا و سکانس حرکت چهار نفره ياران پايک بيشاپ جهت رويارويي با ارتش ماپاچي در انتهاي فيلم دو سکانسي که نه تنها قسمت بزرگي از جذابيت اين گروه خشن را ايجاد کرده اند، بلکه بار بخش مهمي از جهان بيني اثر را هم به دوش مي کشند. پس جدا کردن فيلمنامه اوليه از محصول نهايي، نه تنها کاري دشوار، که اصلاً اقدامي ناجوانمردانه است! از طرف ديگر، قرار است در مورد اثري صحبت کنيم که جهان بيني و فرم کارگرداني اش به شدت درهم تنيده شده است. پس صحبت از نقاط قوت فيلمنامه اين گروه خشن بدون اشاره به هنر کارگرداني پکين پا کار فوق العاده سختي است. چگونه مي توان درباره اين حرف زد که پايک بيشاپ و يارانش در دوراني که همه چيز به شدت در حال نو شدن بود روي اصول سنتي خود پايبند بودند و به همين دليل از نگاهي پيشرو هم محسوب مي شدند و به اين اشاره نکرد که سبک کارگرداني پکين پا هم دقيقاً همين طور است؟
    همه اين حرف ها را بگذاريد کنار اين نکته که اين گروه خشن فيلمي با ابعاد غول آساست که نوشتن درباره آن در حالت عادي هم دل شير مي خواهد! چه برسد به اين که قرار باشد تنها يکي از اجزاي آن را بررسي کنيم. اميدوارم منظورم را رسانده باشم راه پيش رو، سخت ترين راه ممکن است.

    بياييد از سکانس اول فيلم شروع کنيم سکانسي که گفتيم بخش مهمي از آن در فيلمنامه وجود نداشته است. پايک بيشاپ و گروهش وارد شهري مي شوند تا يک بانک را سرقت کنند. در حين ورود آنها، عده اي از کودکان شهر در حال يک بازي هولناک هستند. آنها تعداد کمي عقرب را در ميان خيل مورچگان رها کرده اند تا مورچه ها، عقرب ها را شکنجه دهند. آن طرف عده اي از مذهبيون پاي سخنراني کشيشي نشسته اند که از مضرات الکل مي گويد. ضمن اين که ديک تورنتون، دوست ديروز پايک که از طرف راه آهن مأمور شده تا پايک و دار و دسته اش را گير بيندازد، در انتظار او کمين کرده است؛ پکين پا همين جا دسته بندي فيلم را براي تماشاگر مشخص کرده است؛ از يک بعد با تقابل بچه ها، مورچه ها و عقرب ها روبه روييم و از طرف ديگر تقابل پايک بيشاپ افراد ديک تورنتون (و نه خودش) و مذهبيون، پيام واضح است. ما داريم در دنيايي زندگي مي کنيم که مورچه ها نه تنها فرصت ابراز وجود، که حتي امکان نابود کردن همين اندک عقرب ها را هم پيدا کرده اند. همان طور که در اين دنيا جايي براي افرادي چون پايک بيشاپ باقي نمانده است. دوره دوره افرادي است که الکل را بلاي خانمانسوز مي دانند، در حالي که فرزندانشان کمي آن طرف تر در حال شکنجه مشتي مورچه و عقرب اند! کافي است مراسم سرد و بي روح اين گروه را با نبرد خونين، اما پر از گرما و هيجان دو گروه پايک و ديک مقايسه کنيد تا همه چيز دستتان بيايد. حضور کودکان در اين سکانس به عنوان ناظران ماجرا (که البته در انتهاي کار خودشان هم وارد بازي مي شوند) احتمالاً کليدي ترين عنصر ماجراست. در اين گروه خشن (و البته ديگر آثار پکين پا) کودکان علاوه بر اين که نشانه اي از معصوميت روبه زوال جامعه هستند نقش مهم ديگري را نيز بر عهده دارند آنها بخشي از وجود شخصيت هاي اصلي فيلم را باز تاب مي دهند بخش پاک و معصومي که از وراي خشونت ظاهري اين اشخاص قابل رؤيت است. آنها، همان گروه خشن هستند!

    اين گروه خشن داستان هميشگي تقابل کهنه و نو را روايت مي کند. تقابل ميان گذشته و آينده، اسب و ماشين، قدرت و سرگرداني و... سيد فيلد، پايک بيشاپ را «آدمي تغيير نيافته در سرزميني تغيير يافته» مي دانست در طول فيلم هم مي بينيم که آدم هاي ماپاچي با ماشين اين طرف و آن طرف مي روند و ياران پايک کماکان سوار بر اسب هستند.

    جايي از فيلم هم پايک از اختراعي در شمال آمريکا حرف مي زند که مي تواند پرواز کند و 60 مايل هم سرعت دارد! خصوصياتي که طبيعتاً در اسب هاي ياران پايک يافت نمي شود!اما اشاره کرديم که پايک آدمي تغيير نيافته است. به جز پايک، ما ديک تورنتون را هم در فيلم داريم که فردي از جنس پايک است.مردي از زمان گذشته نشان به آن نشان که وقتي دار و دسته پايک واگن حاوي مهمات را براي ماپاچي مي دزدند، ديک و گروهش با «اسب» هايي که به همراه قطار آورده اند، آنها را تعقيب مي کنند. وقتي حال او را در ميان گروه مزدوري که دور او را گرفته اند و به جز پول، هيچ ارزش ديگري را نمي شناسند مشاهده مي کنيم، احساس مي کنيم او حتي بيشتر از پايک يادآور عقرب هايي است که در سکانس اول در محاصره مورچگان قرار گرفته بودند. لااقل پايک گروهي را با خودش دارد که در طول فيلم مي تواند به درک متقابلي با آنها دست يابد.

    طبيعي است که پکين پا به عنوان يک کارگردان دست راستي طرف ارتجاع و گذشته گرايي را بگيرد. اما اوآگاهانه، گذشته قهرمانانش را هم چيزي جز زخم و نابودي نشان نمي دهد. جيم کيتس در مقاله اش درباره ژانر وسترن، در مقايسه جامعه متمدن و طبيعت وحشي، يکي از تفاوت هاي بنيادين اين دو را وابسته بودن جامعه متمدن به آينده و دلبستگي طبيعت وحشي به گذشته مي داند. اما جالب است که پايک هرگز نشاني از «وابستگي» به گذشته نشان نمي دهد؛ غير از يک صحنه. جايي که داچ از او مي پرسد آيا مردي که اين زخم را روي پاي او ايجاد کرده و محبوبش را کشته، گير آورده است؟ پاسخ پايک اين است که: «نه. ولي ساعتي از زندگي ام نمي گذرد که به اين کار فکر نکنم.» پس هر چه وابستگي به گذشته هم وجود دارد، به واسطه تباهي هايش است، نه خاطرات خوش. از زخم هاي پاي پايک (که آشکارا جلوه بيروني و نمادي از غم هاي درونش است) تا آرزوي انتقام که انگار تنها دليل زنده بودن پايک است.

    البته درباره اين که پايک (يا داچ، يا برادران گروچ، چه فرقي مي کند؟) مردي از دوران گذشته است، صحبت کرديم (هر چقدر به اين نکته ساده، اما کليدي اشاره مي کنم، سير نمي شوم!) در اولين ملاقات گروه او با دار و دسته ماپاچي، پايک مي گويد نياز به حمام دارد و جوابي که مي شنود اين است: «همه شما نياز به حمام داريد» چه کسي است که بتواند انکار کند حمام در سينماي وسترن هميشه نمادي بوده از انتقال وسترنر کلاسيک و وابسته به سنت ها، به دنياي متمدن. اما پايک و دسته اش متعلق به اين جهان نيستند. پس برمي گردند به همان خاک و خل آشناي بيابان. با اين وجود، همه اين حرف ها دليل نمي شود که پايک را ادامه دهنده وسترنرهاي کلاسيک سينما بدانيم. چرا که اگر وسترنر کلاسيک، لااقل گذشته اي را دارد که آن را دوست داشته باشد، گذشته پايک چيزي جز تباهي، و زخم و خشم نيست. به خصوص اين که پايک، بر خلاف تصويري که آندره بازن از قهرمانان وسترن مشخص مي کند، نه از سطحي فوق انساني برخوردار است و نه دلاوري هايش شکوهي افسانه اي دارد. زخم پاي پايک و لنگيدن او، پوزخند پکين پاست به همه وسترن هايي که سعي مي کردند قهرمان تنهاي شکست ناپذير را به تصوير بکشند. پايک البته تنهاست. اما نه قهرمان است، نه شکست ناپذير. به خصوص وقتي به خاطر همين زخم، نمي تواند سوار اسب شود و غرورش جلوي برادران گروچ مي شکند. پس براي پايک (و باز تأکيد مي کنم ديگر اعضاي گروه) که نه گذشته دلپذيري دارند و نه آينده روشني، فقط يک چيز باقي مي ماند؛ زمان حال. بنابراين آنها بايد از «حالا» بهترين استفاده را بکنند که آينده اي در کار نيست. همان طور که براي پکين پا اين گونه بود. فراموش نکنيد يکي از معروف ترين جملات پکين پا اين است: «پايان ساخت هر فيلم، پايان يک زندگي است.»

    اما اين تنها شباهت پايک و پکين پا نيست. مي توان راحت به اين نتيجه رسيد که پايک همان سام پکين پاست. (اين که واضح است.) گفتيم که پايک مردي است از دوراني سپري شده. کنايه آميز هم هست که خود پکين پا وسترن هايش را در زماني مي ساخت که اضمحلال ژانر وسترن آغاز شده بود و تلاش هاي پکين پا و تغييرات بنياديني که در قواعد ژانر ايجاد کرد هم تأثيري درجلوگيري از زوال وسترن نداشتند و باز اتفاقي نيست که سام ياغي هم مثل پايک در دوران زندگي اش تقريباً با همه (و قبل از همه با خودش) در افتاد تا اصولش را به اثبات برساند جايي از فيلم، ديک تورنتون به گروهش مي گويد که پايک بيشاپ و آدم هايش را نمي توان دستگير کرد. اين آزادگي و رهايي پايک و سام پکين پا، ريشه مشترکي دارد. ريشه اش را هم مي توان در عبارتي جست و جو کرد که کن کيسي در کتاب پرواز بر فراز آشيانه فاخته درباره مک مورفي مي گويد: «نه زني که از او فرش تازه بخواهد، نه قوم و خويش پيري که با چشم هاي تازه و فرسوده دلش را به رحم بياورد. بي کس و کار، اين چيزهاست که از او مرد آزاد همه فن حريفي ساخته است.»
    سوي ديگر قضيه، ديک تورنتون را داريم. رفيق و همکار قديمي پايک که حالا در دو راهي رفتن به زندان و نابودي پايک، دومي را انتخاب مي کند. هر چند مي داند پايک آدمي نيست که بتوان اسيرش کرد. خودش هم وقتي فرصت کشتن پايک را دارد. از اين کار خودداري مي کند. هدف ديک اين است که تا حد ممکن بازگشتش به زندان را به تأخير بيندازد. و احياناً در اين ميان راه ميان بُري براي رهايي پيدا کند. پس او قرار است در انتها به آن آزادي برسد که پايک مدت هاست در زندگي اش دارد آن را تجربه مي کند. هر چند در انتهاي فيلم، به نظر مي رسد ديک به هدفش رسيده و حالا مي تواند بدون نگراني از بازگشت به زندان، به زندگي اش ادامه دهد. اما در واقع آن چه ديک در طول مسير به دست مي آورد، بسيار اساسي تر و مهم تر از اين حرف هاست.
    در طول فيلم، نوعي رابطه استاد و شاگردي ميان پايک بيشاپ و ديک تورنتون قابل رديابي است. چندين بار در طول فيلمنامه به توصيفات تحسين آميز ديک از پايک اشاره مي شود. حتي ديک جايي از فيلم اشاره مي کند که دوست داشت يکي از اعضاي اين گروه باشد پس در طول اين مسير، ديک تورنتون يک مريد است و پايک بيشاپ، مراد او. بنابراين ديک هم در مسير و سلوک تيمي پايک و همراهانش شريک است. به همين علت است که در انتهاي فيلم به نقطه مهمي مي رسد، نقطه صفر! شخصيت پاتريس در فيلم دانش شاد (ژان لوک گدار / 1969) مي گويد: «قبل از اين که از صفر شروع کنيم، بايد به نقطه صفر برگرديم.» ديک هم در انتهاي اين گروه خشن، وقتي به دروازه هاي غبار آلودي که به درگاه قبرستان گروه پايک تبديل شده اند تکيه مي زند، در اين نقطه قرار دارد و نه چيزي براي از دست دادن. آن آزادي که در طول فيلم به دنبالش بود، نقطه صفر پاياني است. پس حالا ديک مي تواند به اصل خود برگردد. به مسيري که خودش مي خوهد. اين، احتمالاً بزرگ ترين و بهترين فرصتي است که يک آدم مي تواند در طول زندگي اش پيدا کند. و البته بزرگ ترين درسي که اين گروه خشن سام پکين پاي ياغي به ما مي دهد.

    منبع: نشريه فيلم نگار شماره 103
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ترجمه نقد فیلم Cwr.88- نقد و بررسی فیلم Beasts of the Southern Wild توسط راجر ایبرت(اختصاصی سینماسنتر)
    توسط ScarFace در انجمن نقــدهای معتبر جهانی (اختصاصی)
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 10-09-2013, 15:11
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 02-04-2013, 09:29
  3. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 09-03-2012, 00:28
  4. سکانس برگزيده فيلمنامه «اين گروه خشن» wild bunch
    توسط ♚ReZa__SoLtAn♚ در انجمن نقـــــدهای آزاد سینمای جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 06-13-2012, 16:22
  5. معرفی فیلم در دل طبیعت وحشی(into the wild)
    توسط desmound در انجمن معـرفی فیــلم‌های جهان (آزاد)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 08-11-2011, 15:49

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •