سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh ماه رمضان 89 - شبکه سه و مجموعه "جراحت"

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: ماه رمضان 89 - شبکه سه و مجموعه "جراحت"

  1. #1
    SIGMA آواتار ها
    وضعیت : SIGMA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    نوشته ها : 98
    سپاس ها : 285
    سپاس شده 188 در 75 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 20 تاپیک

    ماه رمضان 89 - شبکه سه و مجموعه "جراحت"



    با بازی امین تارخ، علی عمرانی، آتنه فقیه نصیری، رامین راستاد، لیلا بلوکات و ...
    سریال تلویزیون «جراحت» به عنوان اولین سریال مناسبتی رمضان مقابل دوربین رفت.
    به گزارش «بانی‌فیلم»، محمدمهدی عسگرپور و گروهش که مشغول پیش تولید سریال جراحت بودند، این کار را کلید زدند تا شبکه سوم سیما نخستین شبکه‌ای باشد که تولید سریال مناسبتی ویژه رمضان خود را آغاز کرده است.
    «جراحت» توسط سعید نعمت‌ا... نوشته شده است و مضمونی اجتماعی دارد.
    امین تارخ، علی عمرانی، آتنه فقیه‌نصیری، مهوش صبرکن، رامین راستاد، لیلا بلوکات، هستی مهدوی‌فر، یاسر جعفری، ملیشا مهدی‌نژاد، کریم اکبری مبارکه، گیتی قاسمی و ... نقش‌های اصلی این کار را بر عهده دارند.
    «جراحت» بطور کامل در تهران مقابل دوربین می‌رود و طبق پیش‌بینی‌ها نزدیک به پنج ماه تصویربرداری آن به طول خواهد انجامید.
    «گل‌های گرمسیری» آخرین مجموعه تلویزیونی است که از عسگرپور در تلویزیون به نمایش درآمد.
    «جراحت» با مضمونی اجتماعی در حالی در شبکه سوم سیما برای مناسبت رمضان مقابل دوربین رفته که این شبکه همواره طی این سال‌ها با سریال‌های طنز در این ایام حضور داشته است و این تغییر رویکرد از نکات جالب توجه امسال به حساب می‌آید.
    محمدرضا شفیعی تهیه جراحت را برعهده دارد و عوامل اصلی که در ساخت این کار همکاری دارند عبارتند از: مدیرتولید: حسین یعقوبی، جانشین تولید: فرشید رئوفی، مدیرتدارکات: سعید نظری، مدیرتصویربرداری: رضا شیخی، صدابردار: عباس رستگارپور، طراح صحنه و لباس: سعید آهنگرانی، طراح چهره‌پردازی: محمد قومی، دستیار اول کارگردان: لیلا رنگرزان، برنامه‌ریز: امین وجگانی، دستیار دوم کارگردان: فرزین فتحی، منشی صحنه: مهین شهبازی، تصویربردار پشت‌صحنه: مهدی حیدری‌، عکاس: مهدی دلخواسته، مدیر مالی: محبوبه بختیاری، روابط عمومی: طیبه رهنما، پشتیانی: مجتبی مؤمنی، مجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری وصف صبا و ....
    بانی فیلم




    ویرایش توسط 1CHAMPION : 12-11-2011 در ساعت 20:58

  2. کاربر روبرو از پست مفید SIGMA سپاس کرده است .


  3. # ADS
     

  4. #2
    'A Bad Word...That Starts With 'F
    FTSAMO آواتار ها
    وضعیت : FTSAMO آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : خیلی دور خیلی نزدیک
    نوشته ها : 1,299
    سپاس ها : 4,723
    سپاس شده 2,889 در 963 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 534 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : ماه رمضان - شبکه سه - مجموعه "جراحت"

    "جراحت" می‌خواهد داشته‌هایمان را از نو به دست آوریم


    یک منتقد در یادداشتی که برای خبرگزاری مهر نوشته، آورده است: سریال "جراحت" در یک بستر مضمونی و داستانی بدیع بخشی از جامعه و روابط درون خانواده و فامیل را به ما نشان می‌دهد که سالهاست به تصویر نیامده‌اند.
    بعد از تماس خبرنگار مهر با غلامعباس فاضلی، منتقد برای گفتگو درباره مجموعه های ماه رمضان او ترجیح داد به جای گفتگو یادداشتی درباره مجموعه تلویزیونی "جراحت" بنویسد. یادداشت او در زیر آورده شده است.

    فکر می کنم سریال "جراحت" یک اتفاق خوب و خجسته در روال سریال های ماه مبارک رمضان باشد. در چند سال گذشته روال سریال سازی در ماه مبارک رمضان حول و حوش سه گرایش مضمونی چرخش داشته است.

    دسته اول سریال هایی با مضمون فرشته و شیطان و برزخ و دوزخ هستند. این دسته سریال ها در حال حاضر به نوعی بن‌بست رسیده اند، هر سال ناامید کننده تر از سال گذشته می شوند و مضامین دینی را به سطح رقت باری تقلیل می دهند. دسته دوم سریال‌های کمدی هستند که مناسبت چندانی هم با ماه مبارک رمضان ندارند و عمدتاً بر داستان‌های سخیف و پیش پاافتاده از پیدا کردن گنج گرفته تا مأمور و متهم فراری و یا روابط زن و شوهری استوار هستند و دسته سوم سریال هایی هستند که به انتقاد دینی/اجتماعی می پردازند و عموماً مسائل خانواده های مذهبی را محور داستانی خود قرار می دهند.اگرچه این سریال ها در بسیاری موارد در مورد نقاط آسیب پذیر خانواده های مذهبی بزرگنمایی می کنند، اما از آنجا که در ماه مبارک رمضان حال و هوایی پر آرامش و طبیعتاً با سعه صدر و انتقادپذیری بیشتر بر جامعه حاکم است، این سریال ها با مخالفت جدی مواجه نمی شوند.
    اما سریال "جراحت" عملاً در هیچکدام از سه محور یاد شده قرار نمی گیرد. جنبه هایی از انتقاد اجتماعی را در خود داراست، اما به سبک و سیاق روزنامه های زرد از انتقاد اجتماعی به عنوان حربه ای برای نشاندن مخاطب پای صفحه تلویزیون استفاده نمی کند. سریال "جراحت" در یک بستر مضمونی و داستانی بدیع بخشی از جامعه و روابط درون خانواده و فامیل را به ما نشان می دهد که سالها بود به تصویر کشیده نشده بود و این اولین امتیاز آن است.

    "جراحت" به سیاق سریال‌های سری دوزی شده این سال ها سرشار از نماهای کج و معوج نیست و تماشاگر را در معرض بمباران جامپ کات ها قرار نمی‌دهد. سبک بصری معقول و مناسبی دارد. صدا و تصویر و موسیقی در آن جیغ و فریاد نمی زند تا خودش را به تماشاگر یادآوری کند.

    روابط شخصیت ها خوب تعریف شده است و انتخاب بازیگرها فوق العاده است. معمولاً بازیگران جوان زن از روزی که نقش "مادر" را ایفا کنند واهمه دارند. چرا که فکر می کنند دوران سالخوردگی آنها فرا رسیده است، اما آتنه فقیه نصیری با نقشی که در سریال "جراحت" بازی کرده در واقع پا به عرصه ایفای بهترین نقش کارنامه حرفه‌ای اش تا امروز گذاشته از همیشه بهتر است. حضور او باعث می شود شخصیت "انسیه" از ورطه یک نقش پیش پا افتاده ی منفی خارج شود و اعتلاء پیدا کند.

    ثریا قاسمی از زمان سریال "در پناه تو" چنین خوب ندرخشیده بود. امین تارخ و علی عمرانی نیز انتخاب‌های خوبی برای ایفای نقش دو برادر هستند که رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند.
    سریال "جراحت" خوشبختانه مبتلا به سندرم تجمل گرایی که بسیاری سریال های این سال ها به آن مبتلا بوده‌اند هم نیست و خوشبختانه داستان پیچ خورده و تو در توی هفتاد خانواده و یک توطئه گر بزرگ را روایت نمی کند، و تلاش برای ساختن یک جور "هزار و یک شب" هم در آن صورت نگرفته است. "جراحت" درباره یک خانواده است. دو برادر و مادرشان، اما ورای همه اینها فکر می کنم بزرگترین امتیاز این سریال وجود یک فرهنگ اصیل و سنتی ایرانی/تهرانی در آن است.

    سال‌های سال است که همه تصور می کنند وقتی از فرهنگ اصیل و سنتی ایران یا تهران صحبت می کنیم باید یک جور جاهل مسلکی را به تصویر بکشیم. بسیاری فراموش کرده‌اند قبل از اینکه به جامعه پرغوغای فعلی برسیم، در دهه 1360 و حتی اوائل دهه 1370 ما روابط عمیق و شایسته ای را در مناسبت بین دو برادر، مادر و فرزند، و زن و شوهر داشتیم و آدم ها جور دیگری با هم حرف می زندند.

    حالا "جراحت" این را به ما یادآوری می کند. به ما یادآوری می کند که صاحب چه چیزهایی بودیم و می توانیم آنها را از نو به دست آوریم. توجه کنیم که شخصیت های "جراحت" گاهی فریاد می زنند و عصبانی می شوند، اما در عصبانیت آنها یک جور نجابت و شرافت هست. فحاشی و پلیدی نیست.

    البته قسمت های اول این سریال به لحاظ معرفی شخصیت ها و روابط خیلی بد بود و باعث شد بسیاری این سریال را پس بزنند. هم کارگردان و هم فیلمنامه نویس به این قاعده بی توجه بودند که "یک شروع خوب باعث می شود نیمی از بازی را ببریم" اما پس از گذشت چند قسمت "جراحت" راه خودش را پیدا کرد.

    خبرگزاری مهر
    ویرایش توسط 1CHAMPION : 12-11-2011 در ساعت 20:59


    I’m past patiently waiting. I’m passionately smashin’ every expectation
    !Every action’s an act of creation



  5. #3
    'A Bad Word...That Starts With 'F
    FTSAMO آواتار ها
    وضعیت : FTSAMO آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : خیلی دور خیلی نزدیک
    نوشته ها : 1,299
    سپاس ها : 4,723
    سپاس شده 2,889 در 963 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 534 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : ماه رمضان - شبکه سه - مجموعه "جراحت"

    منتقد سينما: جراحت درامي موفق به سبك ايراني است

    تهران- 'محسن سليماني فاخر' عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينما گفت: جراحت يك درام موفق و كاملا ايراني است كه نويسنده و فيلمساز با آگاهي كامل از روابط و مناسبات سنتي، به خلق قصه و شخصيت ها پرداخته اند.
    سليماني فاخر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود: مرگ در لايه زيرين قصه جريان دارد و عاملي حساب شده براي ايجاد اختلاف بين افراد است و سبب شده تا كينه وانتقام شكل بگيرد.
    عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينما افزود: اين رخنه باعث شده تا شخصيت ها نيات دروني و پنهاني خود را به نمايش بگذارند.
    وي، درون مايه جراحت را محكم توصيف و اضافه كرد: بارداري دختر خانواده و چالش هاي پيش رو؛ عكس العمل ها و راهكارهاي مبارزه و حفظ آبرو دقيقا برگرفته از غيرت و سرشت يك خانواده ايراني است و تماشاگر بخوبي با تقابلات دو خانواده احساس همذات پنداري مي كند.
    سليماني فاخر تصريح كرد: شعله وركردن مقوله انتقام درخانواده و وساطت مادر به عنوان يك داور مصلحت انديش در فرهنگ فولكوريك ايران از عناصري است كه عسگر پور به زيركي در خدمت روايت خود قرار داده است.
    وي عنوان كرد: بازي ها ملموس و همذات پنداري تماشاگر را با خود همراه مي كند. امين تارخ، علي و محمد عمراني و ثريا قاسمي چنان بر شخصيت خود سوارند كه مخاطب را همراه و دلسوز مي كند هرچند كه برخي ديگر از بازيگران در تقابل با اين اكشن ها ناتوان ظاهر شده اند.
    اين منتقد تصريح كرد: يكي ديگر از عناصر قوت دهنده مجموعه استفاده از گره هاي نو در روايت است، به گونه اي كه هر جا قصه در حال افت است و بر يك نوار ثابت حركت مي كند، با ورود گره و چالش بديع روند داستان قوت گرفته، يك خطي بودن روايت از بين مي رود و با درگير شدن شخصيت ها، مخاطب نيز وارد قضيه اي ديگر مي شود كه اين مهم در عرصه سريال هاي روتين شبانه مي تواند مثمر ثمرباشد.
    فاخر متذكر شد: به نظر مي رسد، جراحت با حكايت تعليق محور خود از ديگر سريال هاي ماه رمضان پيشي خواهد گرفت.
    اين سريال درايام ماه مبارك رمضان از شبكه سه سيما پخش مي شود.

    ایرنا


    I’m past patiently waiting. I’m passionately smashin’ every expectation
    !Every action’s an act of creation



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •