سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX) - صفحه 5

CinemaCenter Navigation Bar & SlideShow

دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت  طراحی دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه 

 هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته , طراحی وب سایت , سئو سازی , کابل هلوکیبل , اعلام حریق , پیاده سازی دیتاسنتر

 

صفحه 5 از 6 نخستنخست ... 3456 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 54
نمایش شاخه ای31علاقمندی ها

موضوع: Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    نام فیلم : اینک آخرالزمان Apocalypse Now نسخه Redux
    قابل توجه دوستانی که قصد دیدن فیلم رو دارند, این تحلیل مربوط به نسخه REDUX است که 50 دقیقه بیشتر از نسخه اولیه میباشد
    فایل پیوست 3752
    اطلاعات فیلم
    تهیه کننده : فرانسیس فورد کاپـــولا
    کــــارگردان : فرانسیس فورد کاپـــولا
    نویسنده : جوزف کنــــــراد
    نویسنده فیلم نامه : فرانسیس فرود کاپــــولا , جان میلوش
    موزیک متن : کارمینا کاپولا , فرانسیس فورد کاپــــولا
    فیلم بردار : ویتوریو استرارو
    تدوین : لیزا فراچتمن , جرالد بی گرینبرگ , والتر مارچ
    کارگردان هنری : آنجلو پی گراهام
    طراح صحنه : دین توولاریس
    بازیگران
    مارلون براندو : سرهنگ کورتز
    رابرت دووال : سرهنک کیلگور
    مارتین شین : سروان ویلارد
    لارنس فیشبرن : تیرون میللر
    هریسون فورد : سرهنگ لوکاس
    دنیس هوپر : عکاس خبری
    سام باتومز : لانس بی جانسون
    فردریک فارست : جی هایکز

    اطلاعات دیگر
    ژانر: درام، تاریخی، جنگی
    درجه نمایش: R
    توزیع شده توسط کمپانی: زئوتروپ استودیو
    تاریخ نمایش: 15 آگوست 1979
    تاریخ نمایش نسخه ریداکس: یازدهم می 2001 در فستیوال کن
    زمان نمایش نسخه ریداکس: 202 دقیقه

    زمان فیلم 202 دقیقه در نسخه Redux
    محصول کشور: ایالات متحده
    زبان: انگلیسی
    بودجه ساخت: 31 میلیون دلار
    فروش کل: 83 میلیون دلار
    رتبه در IMDB از تعداد 186000 رای 8.6
    افتخارات و جوایز
    نامزد 8 رشته در اسکار 1980 : بهترین فیلم, بهترین کارگردان, بهترین فیلم برداری, بهترین فیلم نامه اقتباسی, بهترین تدوین, بهترین صدابرداری, بهترین بازیگر نقش مکمل مرد, بهترین کاگردان هنری
    برنده اسکار بهترین فیلم برداری (ویتوریو استرارو) و بهترین صدابرداری
    برنده جوایز بهترین فیلم و کارگردانی از فستیوال فیلم کن 1979
    برنده جایزه بهترین فیلم , بهترین کارگردان , بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رابرت دووال) , بهترین موزیک متن از گلدن گلوب سال 1980
    برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردان و همچنین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (رابرت دووال) از بفتا BAFTA 1980
    تقدیر ویژه فستیوال کن در سال 2000 از نسخه REDUX
    تحلیل و بررسی از فرخ
    ویرایش توسط FFKIA : 06-14-2012 در ساعت 22:51
    HEARTLESS, اینجا نیست, LOSTFarid و 6 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #41
    arshpa آواتار ها
    وضعیت : arshpa آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    سن: 32
    نوشته ها : 8
    سپاس ها : 9
    سپاس شده 8 در 5 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 57 تاپیک

    پاسخ : 33- تحليل و بررسي فیلم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    فرخ عزیز وقتی تحلیلت رو خوندم به هیچ چیز جز دوباره دیدن فیلم فکر نکردم,
    اولین بار پس از دیدن فیلم چیز زیادتری گیرم نیومد.
    بار دوم به تنها چیزی که فکر کردم کارگردان بود، مگه میشه کسی بتونه این فیلمو بسازه .

    کاپولا اسمیه که برای ارزش گذاری یه فیلم به تنهایی کافیه.
    اون در فیلمش به دنبال مخاطب نیست کما اینکه سالها گذشت تا این فیلم به جایگاهش رسید، بلکه فریادیست بر علیه جنگ که به تصویر کشیده شده، فریادی از جنس وحشت.
    کاپولا فیلسوفانه به اثر جوزف کنراد نقش بخشید. در ارتباط با جنگ فیلم های زیادی ساخته شده شاهکارهایی که هیچ وقت از یادمون نمیره... اما باید برای دیدن این فیلم وقت گذاشت این تنها فیلمیه که به جنگ معنای جدیدی میده چیزی به معنای زندگی،

    در آخر یه تحلیل از فیلیپ نویس فیلمساز سرشناس استرالیایی و خالق‏ آثاری چون بازیهای‏ میهن‏ پرستانه درباره ارتش‏ آزادیخواه ایرلند،حصار ضد خرگوش که در گذشته جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت‏ و البته آمریکایی آرام

    «روزی را که برای تماشای اینک آخرالزمان»راهی سینما شدم،به خوبی‏ به یاد می‏آورم.چرا که فیلم از زاویه دید فرانسیس فورد کاپولا به جنگ می‏نگریست.به همین دلیل بود که در همان روز اول اکران برای دیدن فیلم‏ به یک مجموعه بزرگ سینمایی در خیابان جرج شهر سیدنی رفتم و آن‏را یکبار در ساعت یازده دیدم.بعد بیرون آمدم و دوباره ساعت دو به داخل سالن‏ تاریک سینما بازگشتم.ساعت پنج و هشت هم دوبار دیگر فیلم را دیدم. حدس می‏زنم دوبار اول برای دیدن کوپولا رفتم و دوبار آخر برای شنیدن‏ موسیقی و تجربه یک حس شاعرانه.بله،من یک فیلم 153 دقیقه‏ای را چهار مرتبه و آن هم تنها در عرض یک روز تماشا کردم.حسابی گیج شده بودم. ولی فیلم،درسهای بسیاری درباره ارائه صحیح یک داستان درام بر روی‏ پرده به من آموخت.همانجا دانستم که شنیدن،هرگز به پای دیدن نمی‏رسد، حتی اگر یکی داستان و رویدادهای فیلم را تماما با همه دیالوگها برایتان‏ تعریف کند.البته،آنچه مرا وادار به تماشای چهار باره فیلم اصلی(نه نسخه‏ به نمایش درآمده در سال 2002)آن هم در طی یک روز کرد،نه فیلمبرداری‏ هیجان‏انگیز و نفس‏گیر ویتوریو استورارو،نه بازیهای درخشان و به یادماندنی‏ مارتین شین،مارلون براندو و رابرت دووال و نه حتی فصل درخشان حمله‏ (به تصویر صفحه مراجعه شود)به روستا،بلکه کار فوق‏العاده والتر مرچ،در تدوین صدا بود که برای آن‏ برنده اسکار نیز شد.فیلم در استرالیا بر روی نوار هفتاد میلیمتری ظاهر شد و به نمایش درآمد و برایش‏ صدای استریوفونیک مغناطیسی در شش باند تعبیه کردند.گرچه ما امروز از این فناوری برای صدا و موسیقی بهره می‏بریم،ولی تا پیش‏ از به وجود آمدن صدای دیجیتال، فیلمهما،معمولا 35 میلیمتری‏ فیلمبرداری شده و سپس بر روی‏ نوار.هفتاد میلیمتری ظاهر می‏شدند که بسیار عریض‏تر،با قاب بزرگتر و یک تصویر طبیعتا دینامیک‏تر بود. این اندازه بزرگ نوار فیلم،به فیلمساز و گروه او اجازه می‏داد تا در حاشیه نوار، کارهای صوتی و مغناطیسی فراوانی انجام دهند.به همین دلیل صدای شش‏ بانده سراوند به بینده حس جدا شدن خارق‏العاده از محیط اطراف در سینما می‏بخشد.در واقع،این فناوری تنها یک بخش از نکته‏های فیلم بود که البته‏ از میانه‏های دهه شصت میلادی در آثار سینمایی به کار گرفته می‏شد و چیز جدیدی به شمار نمی‏رفت.ولی روش شگفت‏انگیز به کار گرفته شده توسط مرچ و کاپولا در فیلم این بود که آنها اساسا یک فیلمنامه جایگزین نوشته‏ بودند.صدا در فیلم مثل موسیقی گاهی برای تاءکید بر داستانی به کار می‏رفت‏ که شما در حال تماشای آن هستید و گاهی اصلا یک داستان جداگانه عرضه‏ می‏کرد.بسیاری از واکنشهای احساسی من نسبت به فیلم از آن قمست از صدای فیلم سرچشمه می‏گرفت که نه دیالوگ بود و نه موسیقی؛یعنی‏ جلوه‏های صوتی و خلق محیطی که داستان را به جلو می‏راند.بهترین مثال‏ برای این تجربه،همانجایی است که مارتین شین به همراه یارانش وارد منطقه وحشتناک دولونگ می‏شوند تا در محلی نزدیک یک منطقه غیر نظامی پلی بر روی رودخانه بزنند.در آنجا دنیایی کاملا بکر،خیالی و وحشتناک‏ وجود دارد که ما هرگز نمی‏بینیم.اما می‏توانیم آن‏را احساس کنیم.خیال‏ می‏کنیم که می‏توانیم ببینیم.اما اجازه بدهید کمی به عقب برگردم تا دلیل‏ اصلی علاقه‏ام به این فیلم را برایتان بگویم.اینک آخرالزمان درباره موضوعی‏ است که کاملا واقعی بود و به تشریح دست‏وپا زدن ارتش ایالات متحده‏ در ویتنام می‏پرداخت.با تماشای فیلم،من هرگز آنچه را که می‏دیدم باور نکردم.بلکه به احساس خودم از فیلم کاملا ایمان آوردم.به محیط دیوانه‏واری‏ که سربازان در آن می‏جنگیدند.حس شاعرانه موجود در فیلم مطلقا وابسته‏ به صدا بود و ما را همچون شخصیت مارتین شین در فیلم دیوانه و هیپنوتیزم‏ می‏کرد.الان چنین برای من تداعی می‏شود که گویی آن آوازه گروه«دورز» با صدای هلیکوپترها در آغاز فیلم شنیده می‏شود.ولی وقتی دقت می‏کنم‏ می‏بینم که آن ترانه در آخر فیلم بوده.بگذارید یک مثال بزنم:ما صحنه‏ای‏ را می‏بینیم که بسیار وحشتناک و در عین حال واقعی است،مثل افتادن یک‏ بمب ناپالم بر روی جنگل.بعد هنگامی که موسیقی اوج می‏گیرد در می‏یابیم‏ که آن صحنه صرفا بخش کابوس مانندی از دنیای زندگی این مرد بوده که‏ قرار است ما سراسر فیلم را با او بگذرانیم.مرد می‏گوید:سایگون لعنتی،من‏ هنوز در سایگون هستم.اما تنها موقعیت مکانی خود را مشخص می‏کند و از نظر عاطفی و ذهنی چیزی برای عرضه ندارد.»
    فیلیپ ‏نویس
    ویرایش توسط arshpa : 08-18-2012 در ساعت 17:20
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.

  4. کاربر روبرو از پست مفید arshpa سپاس کرده است .


  5. # ADS
     

  6. #42
    P_Knight آواتار ها
    وضعیت : P_Knight آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    نوشته ها : 294
    سپاس ها : 491
    سپاس شده 435 در 226 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 316 تاپیک

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    واقعا زیباست...آدم لذت میبره همچین انسانی با درک بالا از سینما رو میبینه.این فیلم جزو فیلمایی بود که متوجه شدم سطح سینماییش از سطح درک من از سینما بالاست ولی نقد شما کمک فراوانی کرد...
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.
    <a href=http://forum.cinemacenter.ir/signaturepics/sigpic13490_5.gif target=_blank>http://forum.cinemacenter.ir/signatu...pic13490_5.gif</a>

  7. کاربر روبرو از پست مفید P_Knight سپاس کرده است .


  8. #43
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 40
    نوشته ها : 7,505
    سپاس ها : 11,203
    سپاس شده 25,636 در 4,555 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    نقل قول نوشته اصلی توسط P_Knight نمایش پست ها
    واقعا زیباست...آدم لذت میبره همچین انسانی با درک بالا از سینما رو میبینه.این فیلم جزو فیلمایی بود که متوجه شدم سطح سینماییش از سطح درک من از سینما بالاست ولی نقد شما کمک فراوانی کرد...
    با سلام ...

    دوست عزیز نظر لطف شماست.
    خوشحالم که این تحلیل براتون مفید واقع شده است.

    ارادتمند ...فرخ
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  9. #44
    shotlist آواتار ها
    وضعیت : shotlist آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Mar 2013
    محل سکونت : شهرک سینما سنتر
    سن: 29
    نوشته ها : 7
    سپاس ها : 10
    سپاس شده 33 در 8 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 24 تاپیک

    Icon1 پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    با نام و یاد خدا

    با سلام

    اثری تکان دهنده . از لحاط تکنیکی پیچیده ترین و استادانه ترین فیلم جنگی که تا به حال دیده ام.

    از تحلیل به جا و به واقع دل نشین تان لذت بردم واز اینکه پیچیده ترین روایت جنگی سینمای جهان را به تحلیل گذاشتید.
    دو اسکار به فیلم تعلق گرفت که عبارتند از : (بهترین فیلمبرداری:ویتوریو استورارو) و (بهترین صدا: والتر مرچ , مارک سرگر , ریچارد بگز , نیتن باکستر) و نامزدی های آن دراسکار بهترین فیلم,بهترین کارگردان,بهترین بازیگر
    مرد نقش دوم,بهترین فیلنامه ی غیر اورجینال,بهترین تدوین و بهترین طراحی صحنه.

    سایر برندگان اسکار در همان سال (1979) : بهترین فیلم:کریمر علیه کریمر-
    بهترین کارگردان:رابرت بنتون(کریمر علیه کریمر)-بهترین بازیگر مرد:داستین هافمن(کریمر علیه کریمر)-بهترین بازیگر زن:سلی فیلد(نورماری) و بهترین بازیگر زن نقش دوم:مریل استریپ(کریمر علیه کریمر)


    این اثر فاخر کاپولا که ضد جنگ است که در مورد شکست خفت بار ارتش آمریکا در برابر ویت کنگ ها بود .
    "شکارچی گوزن" (مایکل چیمینو) ، "بازگشت به خانه"(هال اشبی) و " اینک آخرالزمان"(فرانسیس فورد کاپولا) که مورد بحث بنده است می توان به عنوان اولین در نوع خود نام برد که در سالهای 1978 و 1979 به اکران عمومی راه پیدا کردند.




    قلب تاریکی


    از فراز رديف درختها و با صداي خفه ی چرخش پره هاي چرخ بال و ترانه ي فراموش نشدني the end گروه (دورز) قدم به ويتنام مي گذاريم.گرد و غباري از آسمان مي رود و ناگهان ابري از (ناپالم)اي رنگين آسمان را مي پوشاند.سر و صداي پره ي چرخ بال جاي خود را به صداي چرخش يک پنکه ي سقفي ميدهد و سرو صورت وارونه ي مارتين شين(درنقش سروان ويلرد) نمايان مي شود.هموست که نخستين خط ديالوگ فيلم را ادا مي کند: ((آه.سايگون...هنوز در سايگون ام.)) جريان بي امان و خلسه آورصدا و نور و خشونت اين فيلم تکان دهنده به ما مي قبولاند که حس و حال و جنس و شکل جنگ ويتنام همين طور بوده است و همين به نوبه ي خود کافي است تا از فيلم اکسپرسيونيستي کاپولا يک شاهکار سازد.برخي به خاطر آنکه *او توانسته داستاني منسجم را تعريف کتد يا به گونه اي عميق تر به مضامين اصلي خود بپردازد,فيلم را اثري آشفته قلمداد کردند و خود کاپولا نيز به اين خاطر که در نهايت نتوانسته آن پايان آخرزماني مورد اشاره را پياده کند,از فيلم اش ايراد گرفت.ماموريت ويلرد براي((تمام کردن کار))پر افتخارترين نظامي ارتش,سرهنگ کورتز ديوانه که به عنوان يک سرباز منفعل به منزله ي يک سلحشور بي رحم,نفوذ و شهرت زيادي پيدا کرده,نتوانست ايده هاي فيلم را به هم گره بزند.بيست و دو سال پس از نمايش اوليه فيلم,کاپولا و همکارانش دوباره روي فيلم شان کار کردند و بازگشت اينک آخرازمان را عرضه کردند تا بدين ترتيب نکته هاي جا افتاده را سر جايش بگذارندومضمون هاي مبهم فيلم را آشکارتر بيان کنند.ولي باز بيننده ها در مورد دستاوردهايش شک وترديدهايي داشتند و آنچنان که بايد از فيلم استقبال نکردند.حالا,بدون توجه به اين مسئله که شما کدام ورسيون را تماشا مي کنيد,اينک آخرالزمان فيلمي است حيرت آورکه بسياري ار جهات موفق است, از جمله از ان حمله رعب آور هلي کوپترها با نواي گوينده اپرا واگنر گرفته تا زرق و برق در دل جنگل,کاپولا تصاوير ولحظات فراموش ناشدني را آفريده و داستاني ترسناک و پر فراز و نشيب را تعريف کرده است.وقايع و حوادث سورئال فيلم و تصوير بي رحمانه اي که از جنگ نشان ميدهد,اينک آخر الزمان را به اثري موفق و پيروز مندانه تبديل کرده;موفقيتي که به خصوص به روشي بر ميگردد که کاپولا توانسته بده/بستان سربازهارا در طول سفرشان و بر رودخانه تا قلب تاريکي,به توصيف در آورد.
    حکايت بزرگ بيني هاي کاپولا,سکته ي قلبي مارتين شين و رفتار((پراندوگونه ي)) براندو,الهام بخش مستندي خارق العاده و يک نمايش کمدي مستقل شد.در حالي که فيلم را تماشا مي کنيم,ناخواسته به ياد بساطي مي افتيم که در پشت صحنه جريان داشته است.به جاي آنکه مسايل حواسمان را پرت کند,به لذت مان از تجربه باز بيني اين فليم,اضافه مي کند.درست است که اين فيلم در مورد ويتنام بوده ولي ضمنا خروار/خروار از دوراني بلند پروازانه در هاليوود حکايت دارد و از افرط کاري هايي که گاه به هنر منتهي ميشود.



    جمله به ياد ماندني:

    ((وقتي اينجا بودم مي خواستم آنجا باشم;وقتي آنجا بودم هم ي فکر و ذکرم اين بود که دوباره به داخل جدول برگردم.))
    سروان بنجامين ال.ويلرد (مارتين شين)



    بازیگران
    و توضیحات تکمیلی:




    (یک یاد آوری کوچک)

    قرار بود چی بشه چی شد


    تيم بازيگري که قرار بود انتخاب شوند, ولی جور دیگری سرنوشت فیلم رقم خورد.کاپولا قرار بوده ايفاي نقش اصلي رو به آل پاچينو,جيمز کان,جين همکمن,جک نيکلسون و -بله- کلينت ايستوود پيشنهاد کرد و همه ي آنها عذر خواستند .سال ها بعد ايستوود اظهار داشت که اين نقش(همان مارتين شين) را به اين خاطر رد کرده که حدس زده نقش آفريني او باعث خواهد شد که از همان ابتدا بيننده هاي فيلم شک نکنند که ويلرد مي تواند کورتز رابکشد و اين کار هم خواهد کرد وفقط بي صبرانه لحظه شماري خواهند کرد که چه وقت ويلرد تير خلاص را شليک مي کند.
    تیم بازیگری:

    مارتين شين:که توصيف جذاب وپيچيدهاي از افسري اطلاعاتي که درعين ره سپردن به سوي قرارگاه سرهنگ کورتز به قلب تاريکي خودش سفر مي کند.شين آنقدر نقش را جدي گرفت و براي ايفايش آنقدر تمرين کرد و زحمت کشيد که در نتيجه سکته کرد ولي خوشبختانه پس از مت کوتاهي استراحت دوباره به سر فيلمبرداري برگشت تا کارش را تکميل کند.

    رابرت دووال:دراينک آخرالزمان نميشه چشم از دووال در نقش سرهنگي ياغي بداريد برداريد که هم ميخنداند هم به وحشت مي اندازد.وي با همان هنر نمايي کوتاه ولي پر قدرتش,سايه ي خود را بر کل فيلم انداخته است.

    دنيس هاپر:نقش خبرنگار/عکاس هپورروتي را(بر اساس شخصيت خبرنگاري واقعي با نام تيمپيچ)با تعادلي درست بين عقل و ديوانگي,بازي مي کند.او,هم راهنماي غير قابل اعتماد ويلرد است و هم يک احمق خل وچل وسرخورده که آشکارا,هم از اوضاع سر در مي آورد وهم نمي داند چه خبر است.

    مارلون براندو: با وجود تمامي مشکلاتي که ايجاد مي کرد , براندو در سراسر زندگي حرفه اي اش بازي هاي منسجمي ارائه داده .اتوبوسي به نام هوس(1951) و در بار انداز(1954)ش هنوز هم به عنوان نمونه هايي از نبوغ بازيگري مثال زده مي شود.اينک آخرالزمان در اين زمينه استثناء است و سرخورده مي کندپس از آن که در سه چهارم فيلم صحبت کورتز مرموز را مي شنويم سرانجام اورا در سايه/روشن مي بينيم که شعر دکلمه مي کند و حرف هاي نا مربوط در باب سرنوشت آدمي به زبان مي آورد.مارلون براندو پيشاپيش,يک ميليون دلاراز کاپولا گرفت ولي ادا در آورد و سر فيلمبرداري نيامد.مدام تهديدش مي کرد که پروژه را ترک مي کند و پول را پس نمي دهد.کاپولا به کارگزار براندو پيغام داده بود که برايش اهميتي ندارد و اگر نتواند با براندو بهکار کند مي رود سراغ جک نيکلسون,رابرت دونيرو, يا آل پاچينو .ولي سرانجام سروکله ي براندو پيدا شد 50-40 کيلو اضافه وزن داشت و اعتراف کرده بود که نه فيلنامه را خوانده نه حتي خود کتاب قلب تاريکي کنراد را . وقتي هم بالاخره فيلمنامه را خواند,حاضرنشد طبق آن کار کند.پس ازروزها جرو بحث و دعوا سر تک تک ديالوگها,بالاخره سر بداهه پردازي و جولان دادن بر اساس همان ديالوگ ها توافق شد و در نهايت بر خواسته ي براندو,در سايه/روشن از او فيلم برداري شد(چون نمي خواست شکم گنده اش توي ذوق بزند).براندو گردوخرده زمزمه کرد: (انسان تنها جانوري است که خونين ترين...که بي هدف مي کشد,به خاطر لذت اش مي کشد...(مکث طولاني) يه پشه قورت دادم)متاسفانه از آن به بعد ديگر نتوانست ادامه دهد.

    لارنس فيشبورن:چهرده سال بود که در اينک آخرالزمان بازي کرد وگفته شده که تجربه ي کاري اش در آن فيلم تاثيري عميق بر زندگي اش گذاشته است.(هنرنمايي پر احساس اش در نقش تفنگدار تايرون ميلر اين را به خوبي نشان مي دهد.)

    فردريک فارست:اگر کاپولا گروه بازيگري هميشگي خودش را مي داشت,فردريک فارست در ميانه فهرست اش قرار مي گرفت.


    پشت صحنه:



    -کاپولا مدام به فيلم برداري ادامه داد و داد و کيلومترها فيلم گرفت چون نمي دانست که دقيقا چه داستاني را مي خواهد تعريف کند و چطور بايد تمام اش کند.
    -کاپولا در بوروشــور تبليغاتي بازگشت اينک آخرالزمان مي نويسد(وحشت کرده بودم مبادا فيلم زيادي طول باشدو زيادي عجيب و غريب و چون مثل خيلي از فيلم هاي ديگر با زد و خورد و با يک نتيجه گيري واضح,به پايان نمي رسد,مورد استقبال قرار نگيرد.بيست و دو سال پيش تحت فشار بيشتري بودم تا ايت را تبديل به چيزي کتم که اسمش را گذاشته اند يک فيلم جنگي "معمولي".حالا اين فرصت برايم پيش آمده تا ذهن ام را روي نکات ديگري متمرکز کنم.)
    -دولت فيليپين از کاپولا خواسته بود تا پس از پايان فيلمبرداري,قرارگاه کورتز را ويران کند.کاپولا از منفجر کردن آنجا فيلم گرفت ومصمم شد از آن در عنوان بندي پاياني استفاده نمايد.نابودي مخفيگاه کورتز بعدا باعث سوء تفاهماتي شد وآن را يک سکانس پاياني جايگزين تلقي کردند.
    -ابتداي فيلمبرداري شش هفته برنامه ريزي شده بود ولي در نهايت 16 ماه طول کشيد.
    -کشتن گاو در صحنه نهايي واقي است.
    -فرديناند مارکوس,رئيس جمهور وقت فيليپين چرخ بال وخلبان در اختيار گروه توليد فيلم گذاشت.مارکوس در ضمنا به چرخ بال ها و خلبان هايش براي مبارزه عليه شورشيان داخلي نياز داشت و گاهي در لا به لاي فيلم برداري آنها را پس مي گرفت و خلبان هايي سر صحنه مي فرستاد که در جر يان کار فيلم بودند.
    -وقتي مارتين شين سکته قلبي کرد کاپولا آنچنان نگران قطع حمايت استديو و پخش کننده هايي بود که صداي مشکل جسمي مارتين شين را در نياورد و در توضيح بستري شدن وي در بيمارستان گفت که وي به خاطر ((گرمازدگي))به آن روز افتاده است.
    -کاپولا بدون در نظر گرفتن شرايط جوي در فصل باران تصميم به فيلم برداري در فيليپين گرفته بود و با نابود شدن دکورهايش در طي طوفان شديد تاوان بلند پروازي هايش را پرداخت.
    -کاپولا نمي دانست چطوري فيلم را تمام کند تا اينکه همسرش,اليتورد کاپولا,بومي هاي ايفگائو(Ifugao)را که بعنوان سياهي لشکر به کار گرفته بودند,در حال برگذاري مراسم قرباني کردن احشام شان ديد.
    -آنطور که والتر مر تعريف مي کند,تدوين فيلم دو سال طول کشيد,يعني به طور متوسط تدوين حدودا دو نما در روز.



    کلام آخر,صحنه فراموش نشدنی:



    در آخر مي خواهم براتون صحنه فراموش نشدني فيلم رو از نگاه خودم و به گمانم خيلي هاي ديگه رو بيان کنم:سرهنگ کليور (رابرت دووال) رهبري دسته ي چرخ بال هايي را بر عهده دارد که رويشان بلندگو کار گذاشته و موقع حمله به دهکده هاي ويتنامي,قطعه ي پرواز والکوره ي واگنر را پخش مي کند و مي تازد.او در اين صحنه چرخ بال هاي قاتل را به طرف دهکده اي فرستاده تا آن را از صفحه ي روزگار محو کند و بدين ترتيب ساحل دريا را براي موج سواري آماده و امن نمايد.در حالي که چرخ بال خودش به طرف مدرسه اي پر از بچه شيرجه مي رود,کلنل مي گويد: (بوش را حس مي کني؟بوش را حس مي کني؟ناپالم,جانم.هيچي تو دنيا همچنين بو و عطري نداره.صبح ها عاشق بوي ناپالم ام.مي دوني,يه دفعه يه تپه اي رو دوازده ساعت تمام بمباران کرديم,وقتي کا تموم شد رفتم اون بالا.اثري ازيه دونشم پيدا نکرديم.چه برسه به جسدي از اون بدبختاي بو گندو.مي دوني,توي تپه بويي ميداد تو مايه بنزين.بويي مي داد تو مايه هاي...پيروزي.يه روز بالاخره اين جنگ تموم مي شه...)

    معجون غریبی است از افراط کاری و بلند پروازی که با درد و رنج و مصیبت طراحی و پیاده شده است و جرقه های نبوغ نجات اش داده است .


    تحلیل ونگارش: شات لیست


    ومن الله توفيق
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.

  10. 5 کاربر از پست مفید shotlist سپاس کرده اند .


  11. #45
    P_Knight آواتار ها
    وضعیت : P_Knight آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    نوشته ها : 294
    سپاس ها : 491
    سپاس شده 435 در 226 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 316 تاپیک

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    مطالبی که در مورد براندو در قسمت تیم بازیگری نوشتین واقعیت داره؟جریان چی بوده؟من که خشکم زد.مارلون براندو از نماد های سینماست.اگه همچین رفتاری از او سر بزنه وای به حال اونیکی هنرپیشه ها...
    <a href=http://forum.cinemacenter.ir/signaturepics/sigpic13490_5.gif target=_blank>http://forum.cinemacenter.ir/signatu...pic13490_5.gif</a>

  12. #46
    shotlist آواتار ها
    وضعیت : shotlist آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Mar 2013
    محل سکونت : شهرک سینما سنتر
    سن: 29
    نوشته ها : 7
    سپاس ها : 10
    سپاس شده 33 در 8 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 24 تاپیک

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    نقل قول نوشته اصلی توسط P_Knight نمایش پست ها
    مطالبی که در مورد براندو در قسمت تیم بازیگری نوشتین واقعیت داره؟جریان چی بوده؟من که خشکم زد.مارلون براندو از نماد های سینماست.اگه همچین رفتاری از او سر بزنه وای به حال اونیکی هنرپیشه ها...
    Marlon Brando was paid $1 million in advance. He threatened to quit and keep the advance. Francis Ford Coppola told his agent that he didn't care, and if they couldn't get Brando, they would try Jack Nicholson, Robert Redford, and then Al Pacino. Brando eventually turned up late, drunk, 40kg overweight, and admitted he hadn't read the script or even "Heart of Darkness", the book it was based on. He read Coppola's script, and refused to do it. After days of arguments over single lines of dialogue, an ad-lib style script was agreed upon, and this was shot according to Brando's stipulations that he appears in shadows.

  13. کاربر روبرو از پست مفید shotlist سپاس کرده است .


  14. #47
    P_Knight آواتار ها
    وضعیت : P_Knight آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    نوشته ها : 294
    سپاس ها : 491
    سپاس شده 435 در 226 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 316 تاپیک

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    یکی از زیبایی های فیلم موسیقی فوق العاده ای هست که در اول فیلم پخش میشه.این موسیقی توسط یکی از معروفترین گروه های موسیقی که دوران فعالیتش در اوج موسیقی راک بود ساخته شده.این آهنگ مربوط به گروه افسانه ای The Doors است.این آهنگ هم از بهترین کار های این گروهه.این موسیقی مطابقت عجیبی با فیلم داره و حس وحشت و پایان رو به خوبی القا میکنه.به شما هم پیشنهاد میکنم این موسیقی 11 دقیقه ای که سرشار از نامیدی است رو دانلود کنین تا براتون اثبات بشه که این فیلم از بی نقص ترین های دنیای سینماست.این هم شعر این آهنگ:

    This is the end, beautiful friend
    This is the end, my only friend
    The end of our elaborate plans
    The end of everything that stands
    The end

    No safety or surprise
    The end
    I'll never look into your eyes again
    Can you picture what will be
    So limitless and free
    Desperately in need of some stranger's hand
    In a desperate land

    Lost in a Roman wilderness of pain
    And all the children are insane
    All the children are insane
    Waiting for the summer rain
    There's danger on the edge of town
    Ride the king's highway
    Weird scenes inside the gold mine
    Ride the highway West, baby

    Ride the snake
    Ride the snake
    To the lake
    To the lake

    The ancient lake, baby
    The snake is long
    Seven miles
    Ride the snake

    He's old
    And his skin is cold
    The West is the best
    The West is the best
    Get here and we'll do the rest

    The blue bus is calling us
    The blue bus is calling us
    Driver, where are you taking us?

    The killer awoke before dawn
    He put his boots on
    He took a face from the ancient gallery
    And he walked on down the hall
    He went into the room where his sister lived
    And then he paid a visit to his brother
    And then he walked on down the hall
    And he came to a door
    And he looked inside
    Father?
    Yes, son?
    I want to kill you
    Mother, I want to...

    Come on, yeah

    Come on, baby, take a chance with us
    Come on, baby, take a chance with us
    Come on, baby, take a chance with us
    And meet me at the back of the blue bus
    Fuck, fuck
    Kill, kill, kill

    This is the end, beautiful friend
    This is the end, my only friend
    The end

    It hurts to set you free
    But you'll never follow me

    The end of laughter and soft lies
    The end of nights we tried to die

    This is the end
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.
    <a href=http://forum.cinemacenter.ir/signaturepics/sigpic13490_5.gif target=_blank>http://forum.cinemacenter.ir/signatu...pic13490_5.gif</a>

  15. کاربر روبرو از پست مفید P_Knight سپاس کرده است .


  16. #48
    P_Knight آواتار ها
    وضعیت : P_Knight آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    نوشته ها : 294
    سپاس ها : 491
    سپاس شده 435 در 226 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 316 تاپیک

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    دوستان نام اون اثر واگنر که در حین حمله ی کلیگور به روستای ویتنامی پخش میشه چیه؟
    <a href=http://forum.cinemacenter.ir/signaturepics/sigpic13490_5.gif target=_blank>http://forum.cinemacenter.ir/signatu...pic13490_5.gif</a>

  17. #49
    ناگهان، چقدر زود دیر می‌شود...!
    F-Gladiator آواتار ها
    وضعیت : F-Gladiator آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jun 2012
    محل سکونت : کرج
    سن: 26
    نوشته ها : 1,290
    سپاس ها : 2,798
    سپاس شده 5,029 در 1,118 پست
    یاد شده
    در 44 پست
    تگ شده
    در 834 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)



    دیدم تحلیل به این با ارزشی داره همین جور خاک می‌خوره

    گفتم پست بزنم هم تاپیک بیاد بالا، هم عکسی از استاد براندو گذاشته باشم



    پای همه گلدسته‌ها دوباره اعدام صدا
    دوباره مرگ گل سرخ، دوباره‌ها دوباره‌ها
    حریق سبز جنگلا به دست کبریت جنون
    از کاشی‌های آبیمون سر زده فواره خون


  18. #50
    CaPiTaNo FuTuRo آواتار ها
    وضعیت : CaPiTaNo FuTuRo آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Oct 2011
    محل سکونت : شیراز
    نوشته ها : 403
    سپاس ها : 1,386
    سپاس شده 1,579 در 349 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 885 تاپیک

    جعبه مدال ها
        
     

    پاسخ : Cwa.33- تحليل و بررسي فيلـــــــم اینک آخرالزمان (Apocalypse Now. REDUX)

    من این فیلم رو خیلی وقت نیست دیده ام!!
    راستش زیاد باهاش ارتباط برقرار نکردم!!نمی دونم چرا فیلم رو الکی پیچونده بودنش!!
    کاش نیم ساعت آخر فیلم که همزمان با ورود ویلارد به کمپ سرهنگه بود اتفاقاتش جور دیگه ای رقم می خورد!!کلا من با آخر فیلم مشکل دارم!!


صفحه 5 از 6 نخستنخست ... 3456 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تحلیل و بررسی ایران Cia.05- تحلــيل و بــررسي فيــلم یه حبــه قند
    توسط MiSS SAYTA در انجمن بخش رسمي تحلیل و بررسي فيلمهاي ايراني
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: 02-17-2014, 02:39
  2. تحلیل و بررسی ایران Cia.08- تحلــيل و بــررسي فيــلم مـن مـادر هســتم
    توسط MiSS SAYTA در انجمن بخش رسمي تحلیل و بررسي فيلمهاي ايراني
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: 01-07-2013, 20:07
  3. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 08-05-2012, 01:29
  4. بررسي صد جنگ بزرگ تاريخ (بخش سي و هفتم)
    توسط Parnian در انجمن صد جنگ بزرگ تاریخ
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 12-12-2011, 23:40
  5. نقد و بررسي فيلم مظنونين هميشگي
    توسط MOHAMMAD در انجمن بخش آزاد تحلیل و بررسي فيلمهاي جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 07-27-2010, 08:57

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •