مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای ایران Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 12

موضوع: Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

  1. #1
    کــــاش گاهی زنـــدگی هــم كليــد [◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►] داشت...!
    MiSS SAYTA آواتار ها
    وضعیت : MiSS SAYTA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 7,207
    سپاس ها : 10,748
    سپاس شده 16,645 در 4,253 پست
    یاد شده
    در 65 پست
    تگ شده
    در 850 تاپیک

    Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم



    نام فیلم: روز سوم
    اطلاعات فیلم
    کارگردان : محمدحسین لطیفی
    نویسنده فیلمنامه : مهدی سجاده چی
    تهیه‌کننده : علیرصا جلالی
    مدير فيلمبرداري : ابراهیم غفوری
    تدوین : کاوه ایمانی، رضا شیروانی
    موسیقی متن : علیرضا کهن دیری
    منشي صحنه : آتوسا شاه سیاه
    صدابردار : بهروز معاونیان
    طراح صحنه و لباس : محسن نوروزی
    طراح گریم : علی سام خواه
    بازیگران
    حامد بهداد، پوریا پورسرخ، باران کوثری، برزو ارجمند، مهدی صبایی، شهرام قائدی، مرتضی زارع، مالک سراج، مجید یاسر، مهدی ساکی
    اطلاعات دیگر
    ژانر: خانوادگی
    اکران :؟؟؟
    افتخارات و جوایز
    تندیس؛ بهترین جلوه‌های ویژه میدانی؛ محسن روزبهانی؛ یازدهمین جشن خانه سینما؛ بخش مسابقه فیلم‌های بلند؛ ۱۳۸۶
    سیمرغ بلورین؛ بهترین فیلم؛ علیرضا جلالی، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ بخش سینمای ایران (سودای سیمرغ)؛ ۱۳۸۵
    سیمرغ بلورین؛ بهترین کارگردانی؛ محمدحسین لطیفی؛ بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ بخش سینمای ایران (سودای سیمرغ)؛
    تحلیل و برررسی از: امیر حسین


    ویرایش توسط ScarFace : 06-15-2012 در ساعت 08:23

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید






  2. 18 کاربر از پست مفید MiSS SAYTA سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    Backstreetboy آواتار ها
    وضعیت : Backstreetboy آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2011
    محل سکونت : هیچی فعلا معلوم نیست!
    سن: 27
    نوشته ها : 1,497
    سپاس ها : 1,656
    سپاس شده 2,909 در 850 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 479 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.






    مقدمه
    روز سوم فیلمی است که مضامین لطیف عاشقانه را با فضای خشن جنگ در هم آمیخته است. بر اساس داستانی واقعی ساخته شده، و عظمت رزمندگان جنگ تحمیلی را به بیننده نشان میدهد، و چگونگی تغییر احساسات آدمی و به زانو درآمدن انسان در برابر عشق را در آن میتوان دید. داستان درباره برادری است که نمیتواند خواهرش را از دست عراقی ها فراری دهد. و به همین خاطر مجبور میشود که وی را زیر خاک پنهان کند. به خواهرش قول میدهد که شب برای نجات وی بیاید ولی مشکلی پیش می آید و نمیتواند به قولش عمل كند. سرانجام به همراهی گروهی از دوستان و همرزمان خود خواهرش را نجات میدهد، اما همه گروه بعد از این عملیات جان سالم به در نمیبرند. فواد که افسری عراقی است، عاشق سمیره است و همین عشق نیز برای او گران تمام میشود. میخواهد که در این عشق و این جنگ پیروز شود، اما عشق و خشونت در کنار هم پایدار نیستند، و فواد هر دو را از دست میدهد.


    تحلیل
    فیلم روز سوم

    دوربین تانکهای عراقی را نشان میدهد، که بدون توقف به سمت شهر می آیند. در اینجا عنصر غافلگیری به شروع فیلم کمک کرده است. بعضی از کاراکترها در همان ابتدا، شخصیت شوخ و یا جدی خود را به معرض نمایش میگذارند. مثلا سلیمان، با گفتن "حالا شام چه بخوریم"، شخصیت طنزگونه خود را نشان میدهد. کله شقی افراد نیز همواره کار دستشان میدهد. "رسول"، برادر کوچکتر "رضا" از این قاعده مستثنی نيست، که در آخر نیز شهید مي شود.
    زمان جنگ، هرکسی در کاری شریک میشد، کسانی که توانایی جنگیدن داشتند، چه زن و چه مرد، چه پیر و چه جوان، همه در جنگ به نوعی همکاری میکردند. در اوایل فیلم "محمد حسین لطیفی" تنها میخواسته شجاعت و یکپارچگی مردم ایران را در جنگ نمایش بدهد. اما تمام فیلم در دفاع مقدس خلاصه نمیشود. داستان، داستان عشقی است که نا به هنگام در دل "فواد" و "سمیره" مي افتد. افرادی از دو ملیت متفاوت. افرادی که جنگ باعث جدایی و کشتن عشق آنها مي شود.
    هنگامی که "رضا" به دنبال "سمیره" میرود و به او میگوید که بر دوشش بنشیند، مقداری عجیب است. عجیب از این نظر که آن دو با اينكه برادر و خواهرند اما این رابطه را با فرهنگ اسلامی در مقابل دوربین نمیشود در هم آمیخت. شاید اگر فیلم در کشوری غیراسلامی ساخته میشد، اصلا این داستان را نمیشد فیلم کرد. زیرا "سمیره" میتوانست بر دوش برادرش بنشیند و از آن مهلکه بگریزند.



    در آن شرایط باید خواهرش را از دست عراقی ها فراری بدهد. چاره ای هم ندارد، وظیفه برادری همین است. هنگامی که "سمیره" به "رضا" مي گويد، "من رو بکش" قلب "رضا" از جایش کنده مي شود. چگونه کسی میتواند همخون خود را از بین ببرد و دنیایش را نابود سازد؟ اما رضا که دیگر فکری به ذهنش خطور نمیکند، درصدد انجام این کار برمی آید. اما ندای قلبش از این کار ممانعت میکند. بیچارگی "رضا" را در آن زمان میشود دید.
    اوج داستان نیز زمانی است که دارد خواهر خود را زیر خروارها خاک دفن میکند. آیا یک برادر میتواند مرگ خواهر خود را تماشا کند؟ زمانی که دارد حصیر را بر روی سمیره قرار میدهد، نگاه هایی که رد و بدل ميشود، هزار حرف ناگفته ای که خواهر و برادر دارند به یکدیگر بزنند، اما مجال نیافتند و در آخر بغضی است که در گلوی رضا مي شکند. آن گریه تمام احساس برادر را در وجود خواهر مي ريزد.
    وار شدن "فواد" به فیلم، تمام تصور ما را نسبت به فیلم، که درباره دفاع مقدس است، بر هم میزند. طوری رفتار میکند که ميفهميم، چقدر "سمیره" را دوست میداشته است، نوع نگاهش به خانه، و اینکه چقدر ناراحت است که آن خانه را مانند بقیه خانه ها غارت کرده اند. اما این دوست داشتن، چیزی نيست که "سمیره" بخواهد. "فواد" به روش خودش "سمیره" را دوست دارد. میخواهد که هم در این عشق و هم این جنگ پیروز شود، اما عشق و خشونت در کنار هم پایدار نیستند، و فواد هر دو را از دست ميدهد.
    دوربین، دریاچه ای را در هنگام غروب آفتاب نشان میدهد. این صحنه در زبان نوشتار، قابل توصیف نیست، یا حداقل من از توصیف آن عاجزم. صحنه هایی در این فیلم وجود دارد، که باید خود آنها را ببینید، تا احساسی را که در آنها نهفته، دریافت کنید. احساسی را که "رضا" در این دریاچه دارد، تنها در شرایط خود وی میتواند فهمیده شود. من در این وضعیت نبوده ام. پس درباره آن نیز قضاوتی نمیکنم.
    به نظر من تنها دلیلی که لطیفی، "سلیمان" را در این فیلم قرار داده، این بوده که خواسته به ما بفهماند، حال و هوای جنگ خشک خشک هم نبوده است. "سلیمان" شخصیتی شوخ است که چندان نقشی در روند فیلم ندارد. اما حضور چنين نقشهای شوخی در فیلمهایی اینچنینی لازم است تا مخاطب را بر سر صندلی های سینما بنشاند. ضمن اینکه توانایی دیگر هنرپیشگان نیز جای تقدیر دارد.
    رفتار آدمی نمایانگر اسرار درون دل وی است. "رضا" به قرارگاه بازمیگردد و به "رسول" میگوید که هیچ اتفاقی نیفتاده است. اما "رسول" به گفته وی اعتماد نمیکند و "رضا" نیز تا حدودی بند را آب میدهد. در تاریکی شب، و در تنهایی "رضا" را میبینیم که دارد میگرید. سر رسول داد میزند، اما او را بسیار دوست دارد. دروغ هایی که به او میگوید، شوخی هایی که با وی میکند و دعواهایی که با او راه می اندازد، تماما گویای حس برادری "رضا" به "رسول" است. فکر میکنم تا همینجا دلایل خوبی برای توجیه بازی خوب پوریا پورسرخ باشد.
    شب هنگام، زمانی که با سرافکندگی به قرارگاه باز میگردد، راز دلش را فاش میکند. دیگر طاقت ندارد که راز به آن بزرگی را در سینه کوچک خود پنهان نگاه دارد. در این هنگام، موسیقی متن، به کمک بازی هنرپیشگان مي شتابد و آن را جلا مي بخشد. کلا در این فیلم، موسیقی متن، بیشتر ضعف های بازیگری هنرپیشگان را از بین برده. یکی از آنها نیز همین سکانس است.
    غیرت در این فیلم، خیلی مطرح است. غيرت عامل بیشتر اتفاقاتی است که باعث شده نقشهایی در این فیلم پدید آیند و یا اتفاقاتی جریان پیدا کنند. اما نقش این مسئله در فیلم، خیلی زیاد پر رنگ شده. اما خوب طبیعی است، آن موقع حال و هوای انقلاب بوده و مردم با این تفکرات رشد کرده بودند.
    گفتم که، کله شقی افراد کار دستشان میدهد. نمونه آن، زمانی است که "رسول" به دنبال برادرش به راه می افتد تا برای نجات خواهرشان بروند. پورسرخ به زیبایی در این صحنه ها بازی کرده است. هنگامی که رضا به صورت برادرش سیلی میزند، و برادرش را راهی میکند که به مقرشان برگردد، پشیمانی را در چهره برادر میشود دید. اما "رسول" گوش نمیدهد و درست جلوی چشمان برادر، نقش بر زمین میشود. موسیقی متن در اینجا نیز غوغا کرده و آن صحنه ها را به یکی از فراموش نشدنی ترین صحنه های فیلم تبدیل کرده است.
    اما در همین صحنه، جزئیاتی وجود دارد که واقعی نیستند. کاری به داستان واقعی فیلم ندارم. طوری که فیلم را ساخته اند، به نظر واقعی نمی آيد. مثلا، زمانی که "رسول" بر زمین افتاده و گروه دارند تانک را میزنند، آن تانک عقبی، یا حتی همان تانکی که دارند آن را منهدم میکنند، میتواند با یک توپ کل گروه را از پای درآورد. که اینگونه نمي شود.
    آنجا که "رضا" و بقیه افراد قرارگاه، برای نجات سمیره به آن خانه میروند نیز دلیل دیگری برای خوب بودن بازی "حامد بهداد" است. از همان اول نیز کاملا در نقشش قرار دارد. حرکاتش در اوایل، همانند یک ارتشی است که زخمی در دل دارد. اینجا نیز به خوبی نقش یک افسر عراقی را بازی کرده است. فواد در عین خشونت نشان مي دهد، به عشقی که برای "سمیره" قائل است، پایبند است. او را دوست دارد، از ته قلب. وقتی که "سمیره" به طرف در مي رود، "فواد" تنها وی را مي نگرد. حرف دلش را با اینکه اجازه مي دهد او به سوی برادرش برود، به او مي زند. باز هم اینجا موسیقی متن کار زیبایی را انجام مي دهد.
    آنجا که گروه میخواهد از خانه "رضا" و "سمیره" که به کلی محاصره شده، فرار كند، مشاهده میکنیم که دشمن حتی یک تیر هم به طرف آنها شلیک نمیکند و یا اگر هم میکند، هیچ کدام به هیچ یک از افراد گروه اصابت نمیکند و خطا میرود که دیگر زیاده از حد آرمانی از آب در آمده است. کارگردان فیلم، محمد حسین لطیفی، می تواند از همانجا شهید شدن افراد را شروع کند نه اینکه در آخر فيلم آنها را پشت سر هم از فیلم حذف کند.
    به نظر میرسد که در کانال، آنجا که افراد گروه دارند اعتراف میکنند، هدف کارگردان، نشان دادن مظلومیت رزمندگان جنگ است. اما دیالوگ های جالبی در آن گفته مي شود. این سکانس نیز از همانهایی است که نمیتوانم در موردش چیز زیادی بگویم. تحلیل این قسمت را به عهده خود خواننده میگذارم تا با احساس و منطق خود به آن بنگرد.
    لوکیشن دیگری که جالب گرفته شده آخر فیلم است، که فواد به سمیره میرسد و میخواهد او را از چنگ "امیر" درآورد، هنگامی که سمیره به سینه فواد شلیک میکند و فواد مبهم به او می نگرد، و در حالی که سمیره از او دور میشود، او نیز آرام آرام به زیر آب فرو میرود... . باز هم اینجا هنر سازنده موسیقی متن را میتوان دید.





    در آخر:
    فیلم تقریبا به دور از اندیشه های سیاسی است، و کار جالبی از آب درآمده است. کارگردانی محمد حسین لطیفی خوب است. لوکیشن ها، طراحی صحنه و گریم ها، عالی هستند. جلوه های ویژه نیز، در مقایسه با چیزی که در کشور میتواند ساخته شود، بد نيست. فیلم برداری ابراهیم غفوری نیز در حد مطلوب است و در کل اگر بخواهم به کار عوامل اجرایی فیلم نمره ای بدهم، از 10 به آن 8.5 میدهم.
    موسیقی متن نیز بسیار عالی است. در دو صحنه از فيلم، موسیقی متن، از دید من، درخشنده تر بودند. یکی لحضاتی که رسول تیر مي خورد و تانک به سمت وی می رود، و دیگری لحظه ای که در آخر فیلم تیرها به سینه فواد اصابت ميكنند و به زیر آب مي رود.
    از حق نگذریم، جوایز هنرپیشگان فیلم، به درستی انتخاب شده بودند و آنها شایسته اش بودند. مخصوصا، حامد بهداد، که واقعا برگ زرین دیگری را در کارنامه سینمایی خود برجای گذاشت.

    این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.

    با سپاس از مهناز عزيز بابت ويراستاري و علي عزيز بابت گرافيك






    ویرایش توسط MiSS SAYTA : 09-08-2011 در ساعت 21:05

  5. 17 کاربر از پست مفید Backstreetboy سپاس کرده اند .


  6. #3
    *Shiny* آواتار ها
    وضعیت : *Shiny* آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Mar 2011
    محل سکونت : تهران
    نوشته ها : 1,372
    سپاس ها : 4,310
    سپاس شده 3,488 در 920 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 376 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    ممنون امیرحسین جان بابت تحلیل زیبات!
    این فیلم یکی از فیلمای مورد علاقه ی منه کلا اینجور فیلمها خیلی آدمو تحت ثاثیر قرار میده. من در این فیلم بیشتر از بازی باران کوثری لذت بردم.
    با این تحلیل یک بار دیگه این فیلم برام یاداوری شد مرسی

  7. کاربر روبرو از پست مفید *Shiny* سپاس کرده است .


  8. #4
    هر نتی که از عشق بگوید، زیباست... حالا سمفونی پنجم بتهون باشد یا زنگ تلفنی که در انتظار صدای توست...
    Parnian آواتار ها
    وضعیت : Parnian آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2010
    نوشته ها : 1,879
    سپاس ها : 4,267
    سپاس شده 4,230 در 1,374 پست
    یاد شده
    در 4 پست
    تگ شده
    در 522 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    ممنون از امیر حسین عزیز بابت تحلیل این فیلم زیبا.
    فیلم روز سوم از اون فیلمهاییه که علی رغم همه ضعف هاش که امیر حسن عزیز هم بهش اشاره کردن، از نظر من تأثیر گذاره.
    فیلمیه در مورد روزهای آتش و خون، از خود گذشتن برای دفاع از خاک و فیلمی در مورد عشق.

    حامد بهداد، همونطور که به خوبی بهش پرداختی، خیلی خوب تونسته نقشش رو بازی کنه. هم نقش یک عاشق و هم یک متجاوز.
    صحنه ای که رضا به خاطر سمیره هموطنش رو می کشه رو میشه اوج عشقش به سمیره دونست اما این برای سمیره کافی نیست. از دید او فؤاد یک متجاوزه و یک قاتل. کسی که به هموطنانش خیانت کرده.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Backstreetboy نمایش پست ها
    اما این دوست داشتن، چیزی نيست که "سمیره" بخواهد. "فواد" به روش خودش "سمیره" را دوست دارد. میخواهد که هم در این عشق و هم این جنگ پیروز شود، اما عشق و خشونت در کنار هم پایدار نیستند، و فواد هر دو را از دست ميدهد.
    وقتی در پایان فیلم، سمیره به فؤاد شلیک می کنه کویی می خواد از این طریق انتقام بگیره. انتقام خون برادر، دوستان و هموطنانش.

    باز هم ممنون.




  9. کاربر روبرو از پست مفید Parnian سپاس کرده است .


  10. #5
    کــــاش گاهی زنـــدگی هــم كليــد [◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►] داشت...!
    MiSS SAYTA آواتار ها
    وضعیت : MiSS SAYTA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 7,207
    سپاس ها : 10,748
    سپاس شده 16,645 در 4,253 پست
    یاد شده
    در 65 پست
    تگ شده
    در 850 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    ممنونم اميرحسين جان بابت اين تحليل زيبا!
    راستش روز سوم گرچه ديدگاه جالبي داشت به حال و هواي اون زمان و فضاي جنگ... اما ضعف زياد داشت
    نمي دونم چرا اصلا با بازي باران كوثري تو اين فيلم نتونستم ارتباط برقرار كنم... هر چقدر بازي بهداد و حالا يه مقدار پورسرخ قوي بود، باران كوثري ضعيف بود به نظرم
    ريتم داستان يه مقدار فراز و نشيب داشت... صحنه ها و سكانس هايي كه سميره قرار بود منتقل بشه يه مقدار خوب كار نشده بود
    سكانسهايي كه مربوط به ورود دشمن به منزل سميره بود، در حالي كه سميره پنهان شده بود خيلي مهيج و سرشار از استرس بودند به نظرم!!
    راستش نقطه اوج داستان براي من تغيير موقعيت فواد در اين فيلم بود، تغيير موقعيتي كه در فيلم داشت و باعث شد به عنوان دشمن مقابل عشقش بايسته!
    اصلا آسون نبود عاقبت و نوع عكس العمل فردي كه در اين موقعيت قرار مي گيره...

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید






  11. کاربر روبرو از پست مفید MiSS SAYTA سپاس کرده است .


  12. #6
    taranom آواتار ها
    وضعیت : taranom آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2011
    محل سکونت : تهران خودمون
    سن: 29
    نوشته ها : 21
    سپاس ها : 50
    سپاس شده 15 در 15 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 234 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    واقعا از این تحلیل خوبتون ممنون.روز سوم با وجود ضعف هایی که داشت اما خوب تونست صحنه های جنگ رو باز سازی کنه...بعضی از سکانس هاش واقعا آدم رو منقلب میکرد.بازی پورسرخ بر عکس اکثر فیلم هایی که خیلی مصنوعیه در این فیلم فوق العاده بود.

  13. کاربر روبرو از پست مفید taranom سپاس کرده است .


  14. #7
    .:Reza:. آواتار ها
    وضعیت : .:Reza:. آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Feb 2012
    محل سکونت : بازم ب تو چ ؟! |:
    سن: 25
    نوشته ها : 436
    سپاس ها : 2,499
    سپاس شده 741 در 294 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 245 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    امیر حسین جان متشکرم بابت تحلیلت
    خیلی این فیلمو دوست دارم مخصوصا وقتی که حامد بهداد میگه : سمیرا حب می ! یعنی ماله منه یعنی عشق منه و حتی اون صحنه ای که هم رزم خودشو به خاطر سمیرا میکشه ولی سمیرا بازم آخر فیلم بهش تیر میزنه و میکشتش

  15. کاربر روبرو از پست مفید .:Reza:. سپاس کرده است .


  16. #8
    nariman 7 آواتار ها
    وضعیت : nariman 7 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Apr 2012
    نوشته ها : 244
    سپاس ها : 703
    سپاس شده 444 در 192 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 674 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    ممنون از امیر حسین بابت تحلیل اما به نظرم تحلیل خوبی نبود...
    روز سوم یکی ار محدودترین اثار لطیفی ست که ارزش یکبار دیدن رو داره..فضای جنگ بشدت شوخی داره،فیلمساز به هیچوجه از پس حال و هوای خرمشهر بر نمیاد، شجاعت و یکپارچگی نمی بینیم..شخصیت هایه اصلی در نیومدن...شخصیت بهداد حداقل برای من غیرقابل باوره...کدوم معلمی حاضر میشه نقش یه تروریست و ایفا کنه!(ولی بازیش بد نبود)
    باران کوثری و پورسرخ هم تیپ هستند نه شخصیت(مخصوصا پور سرخ)...و اون اکیپشون که همه رو هوان....با بسیاری از دیالوگ های بی جا و اضافه....
    انتخاب بازیگرها به جز بهداد و کوثری خوب نیست..
    به نظرم جناح دیگر فیلم که همون داستان عشقیست قشنگه اما پرداخت به این موضوع شاید بهتر بگم کم بود...فقط بجز چندتا رفتار هیستریک از بهداد ما چیز دیگه ای از عشق ندیدیم....
    سکانس کانال به نظرم ضعیف ترین بخش فیلم بود..تمام بازیگرها در کمال فرصت دراز کشیدن و دارن با دیالوگ هاشون کار فیلمسازو راحت میکنن! اصلا ارتباط برقرار نکردم..
    پایان فیلم بنظرم خوب بود...

  17. کاربر روبرو از پست مفید nariman 7 سپاس کرده است .


  18. #9
    Backstreetboy آواتار ها
    وضعیت : Backstreetboy آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2011
    محل سکونت : هیچی فعلا معلوم نیست!
    سن: 27
    نوشته ها : 1,497
    سپاس ها : 1,656
    سپاس شده 2,909 در 850 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 479 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    نقل قول نوشته اصلی توسط nariman 7 نمایش پست ها
    1.ممنون از امیر حسین بابت تحلیل اما به نظرم تحلیل خوبی نبود...
    2.شخصیت بهداد حداقل برای من غیرقابل باوره...کدوم معلمی حاضر میشه نقش یه تروریست و ایفا کنه!(ولی بازیش بد نبود)
    3.انتخاب بازیگرها به جز بهداد و کوثری خوب نیست..
    4.به نظرم جناح دیگر فیلم که همون داستان عشقیست قشنگه اما پرداخت به این موضوع شاید بهتر بگم کم بود...فقط بجز چندتا رفتار هیستریک از بهداد ما چیز دیگه ای از عشق ندیدیم....
    5.سکانس کانال به نظرم ضعیف ترین بخش فیلم بود..تمام بازیگرها در کمال فرصت دراز کشیدن و دارن با دیالوگ هاشون کار فیلمسازو راحت میکنن! اصلا ارتباط برقرار نکردم..
    6.پایان فیلم بنظرم خوب بود...
    1. خواهش میکنم، اما یه کسی که فیلم رو تحلیل میکنه بر اساس احساس خودش از فیلم، فیلم رو تحلیل میکنه!....این یه نظر شخصیه..
    2. تروریست ها حتی حاضر میشن که خانواده خودشون رو هم - در صورت لزوم - از بین ببرن
    3. تقریبا موافقم.
    4. میگم، کسی که اینجور تروریستیه، و وظیفشه که همه چیزش رو برای شورش فدا کنه، براش سخته که بتونه یه رابطه عاشقانه رو برقرار کنه. کلا کسی که نظامیه، رفتارش همینطوریه و بلد نیست رابطه برقرار کنه. درست مثل کسی که دفعه اولشه میخواد بره خواستگاری و نمیتونه حرف بزنه! به نظرم جوری که بهداد بازی کرد نقشش رو، از این بهتر (توسط هرکس دیگه ای) نمیشد!
    5. درسته. از اون کانال به بعد یه جوری لطیفی داشت کارو زودتر جمع و جور میکرد. گفتم که، از اونجا به بعد، همه یکی یکی مردن!
    6. تایید میشه

    ممنون که تحلیل رو خوندی

  19. کاربر روبرو از پست مفید Backstreetboy سپاس کرده است .


  20. #10
    nariman 7 آواتار ها
    وضعیت : nariman 7 آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Apr 2012
    نوشته ها : 244
    سپاس ها : 703
    سپاس شده 444 در 192 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 674 تاپیک

    پاسخ : Cia.04- تحلــيل و بــررسي فيــلم روز ســـوم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Backstreetboy نمایش پست ها
    1. خواهش میکنم، اما یه کسی که فیلم رو تحلیل میکنه بر اساس احساس خودش از فیلم، فیلم رو تحلیل میکنه!....این یه نظر شخصیه..
    2. تروریست ها حتی حاضر میشن که خانواده خودشون رو هم - در صورت لزوم - از بین ببرن
    3. تقریبا موافقم.
    4. میگم، کسی که اینجور تروریستیه، و وظیفشه که همه چیزش رو برای شورش فدا کنه، براش سخته که بتونه یه رابطه عاشقانه رو برقرار کنه. کلا کسی که نظامیه، رفتارش همینطوریه و بلد نیست رابطه برقرار کنه. درست مثل کسی که دفعه اولشه میخواد بره خواستگاری و نمیتونه حرف بزنه! به نظرم جوری که بهداد بازی کرد نقشش رو، از این بهتر (توسط هرکس دیگه ای) نمیشد!
    5. درسته. از اون کانال به بعد یه جوری لطیفی داشت کارو زودتر جمع و جور میکرد. گفتم که، از اونجا به بعد، همه یکی یکی مردن!
    6. تایید میشه

    ممنون که تحلیل رو خوندی

    تروریست ها! مگه با یه سکانس میشه شخصیت پردازی کرد و بیننده هم چنین برداشت بزرگی داشته باشه؟.... معلم،یه افسر ارشد نظامی.....شخصیتش نه قبل و نه بعد از اون سکانس هیچ ارتباطی با یک تروریست نداره...
    نه یه معلم میتونه تروریست باشه نه یه نظامی.. نظر من هم ارتباطی با روحیات و اخلاقیات تروریست ها نداره،منظورم شخصیت پردازیه فیلم ساز بود.
    اولا من نگفتم که بازیه بهداد بد بوده دوما ناتوانیه فواد برای برقرایه ارتباط با سمیره ربطی به نظامی بودنش نداشت...ملیت تجاوزگر فواد و همچنین عمل تروریستی که انجام داده بود باعث شده که سمیره ازش فرار کنه و نخواد بهش برسه،در مقابل فواد هم میخواست هدفش به زور تحقق پیدا کنه....

    اگر بنظر تو تحلیل اختصاصیه یه سایت فقط میتونه نظر شخصی باشه...منم هم نظر شخصیمو درباره ی نظر تو گفتم....
    وقتی خیلی ها برداشتشون از تحلیل(نظر شخصی)تو زیباست طبیعتا زیبا هم باید یه واژه ی متقابلی داشته باشه.

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آل پاچینو از دیروز تا به امروز(اختصاصی سینماسنتر)
    توسط LuCiFer در انجمن اطلاعــــــات سینمــــــــــایی
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: 03-19-2018, 21:24
  2. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: 01-15-2014, 00:20
  3. آخرین روز در اولین روز های پاییز پخش می شود (اختصاصی سینماسنتر)
    توسط joker در انجمن اخبار سينماي ايران - اختصاصي سينماسنتر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 07-18-2013, 16:04
  4. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 05-16-2011, 11:32
  5. دموكراسي تو روز روشن
    توسط PHOENIX در انجمن معـــرفی فیـــلم های ایـــرانی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 10-18-2010, 18:58

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •