مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh جدایی نادر از سیمین؛ فیلمی بـــــرای اسکار

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: جدایی نادر از سیمین؛ فیلمی بـــــرای اسکار

  1. #1
    مرا در گورستان سگها دفن کنید شاید دمی در میان با وفایان عالم باشم
    SovRan آواتار ها
    وضعیت : SovRan آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : همه جای ایران سرای من است
    نوشته ها : 1,337
    سپاس ها : 3,252
    سپاس شده 4,260 در 923 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 725 تاپیک

    جدایی نادر از سیمین؛ فیلمی بـــــرای اسکار

    نام: A_Separation.jpg نمایش: 263 اندازه: 45.5 کیلو بایت



    این روزها همه جا اسم فیلم جدایی نادر از سیمین به گوشهای آدم میرسه. اتفاقا زمانی که این فیلم از طرف بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده ایران برای حضور در آکادمی اسکار انتخاب شده، شهرتش را دو چندان کرده است. همین موضوع کاملا ذهن هر فردی را درگیر خودش می کند و عطش دیدن آن را بعد از اینکه به شدت از سینمای کمدی و فیلم های سرد این روزها خسته شده است اضافه می کند.
    فیلم جدایی نادر از سیمین تقریبا از دسته فیلم های سنگین به حساب می آید؛ البته سنگین نه به معنای زمانی و درازای فیلم بلکه از نظر عمق و مفهوم آن. زمانی که بیننده شروع به دیدن این فیلم می کند بعد از گذشت چند دقیقه ای متوجه این موضوع می شود که این فیلم قصد در نشان دادن صحنه ها به بیننده به دید یک ژانر اول شخص را دارد . اول شخص بودن منظور این است که فیلمبرداری فیلم به گونه ای باشد که بیننده حضور خودش را در آن مکان و در بین کارکتر ها و داستان اصلی فیلم احساس کند. چیزی که کارگردان این اثر آقای فرهادی توانسته است آن را خیلی زیبا و تقریبا بی نقص بر فضای فیلم پیاده کند همان چیزی که ما آن را در فیلم درباره الی و شاید در فیلم بی موضوع و بی سر و ته دایره زنگی نیز دیده باشیم.شاید یک مثال زیبایی که در این مورد می توان زد بازی اول شخص ندای وظیفه است که در زمان ورودش به بازار بیشتر محبوبیتش را از بابت طراحی منحصر به فرد کنترلی و احساس حضور گیمر در صحنه های نبرد بود و این یکی از موضوعاتی بود که باعث محبوبیت زیاد آن شد. شاید یکی از دلایل موفقیت و بیننده های زیاد فیلم درباره الی هم همین موضوع بود اما چون از نظر محتوایی آن چیزی که واقعا باید داشته باشد را نداشت؛ نتوانست جایگاه خیلی بالایی در نگاه بسیاری از بیننده ها پیدا کند؛ اما جدایی نادر از سیمین اینگونه نیست. این فیلم با مضوعی کاملا جا افتاده، کامل و عمیق و با یک نگرش متفاوت بعلاوه یک فیلمبرداری فوق العاده پا به صحنه گذاشت و همانطور که انتظار می رفت جایگاه خودش را نیز پیدا کرد.
    موضوع فیلم به دعوای زن و شوهری می پردازد که این روز ها بحث داغی هم هست.مشکلات بزرگی که بعد از یک سری مسائل کوچک به وجود می آید و ثمره آن می تواند به از هم پاشیدگی و نابود کردن بنیاد یک خانواده و از بین بردن تمام احساسات کودکان آن باشد. جدایی نادر از سیمین داستان پر کشش و جذابی دارد ولی در بعضی قسمت ها آشفتگی داستانی آن به حدی است که بیننده به سختی می تواند مضمون آن را درک کند و آن را در ذهن خود جدا کرده و در انتاظر ادامه داستان باشد. شاید تنها مشکل این فیلم نیز همین است و مسئله بازی کردن با قضاوت تماشاگران! زمانی که همه به دنبال این هستند که حق را به کدام طرف داستان می توانند بدهند ما شاهد آن هستیم که شاخه دیگری از سوالات توسط بازیگران و عوامل دیگر وارد جریان اصلی می شود و ذهن بیننده را با موضوع جدیدی درگیر می کند. البته اینگونه شاخه ها کمک بسیاری در جذابیت فیلم می کند اما استفاده بی اندازه از آن ثمره ای جز خسته کردن ذهن تماشاگر ندارد.
    یکی دیگر از مسائلی که خیلی مبتدیانه در این فیلم به آن اشاره شده است، نشان دادن وجود برخی مسائل مابین قشر مذهبی جامعه کنونی و شاید تحصیل کرده آن است. مبتدیانه بودن این مسئله در اینجاست که ما از یک طرف دیالوگ های تکراری و مداوم شهاب حسینی را که به مسئله برخورد این قشر با خانواده و خدا و پیغمبر می پردازد می بینیم که در نهایت آخر فیلم این دیالوگ ها بیشتر شبیه به تکه کلام های طنز شده بود و از طرف دیگر صحنه های وجود ماهواره در خانه طرف مقابل را می بینیم که بیشتر شاید به دنبال نشان دادن این مسئله بود که قشر پول دار جامعه همه از ماهواره استفاده می کنند و بیشترشان غرب زده هستند و آرزوی رفتن به کشور های غربی را دارند و همه مشکلات این خانواده از اینجا شروع شده است!
    در آخر داستان با توجه به تمام زیبایی های آن این نکته همچنان برای من نا مفهوم است که کدام طرف قسمت مذهبی تری داشتند! در بیشتر مواقع در اینگونه فیلم ها اندازه ریش و تسبیح به دست بودن طرفین ملاک تعیین این موضوع است اما در این فیلم ما در آخر نفهمیدیم کدام طرف انسان مقدس تری نسبت به طرف مقابلش است.البته این موضوع خیلی به جذابیت داستان کمک می کند و به اصطلاح شاید یکی از موارد استثنایی است که در در بقیه فیلم های سینمای ایران آن را نمی توانیم ببینیم.
    در آخر باید بگویم فیلم جدایی نادر از سیمین یک فیلم جذاب و دیدنی و متفاوت از آن چیزی است که ما چندین سالی است در سینماها و ... تماشا می کنیم و شاید یکی از دلایل موفقیتش این باشد که توانست بعد از سیل عظیمی از فیلم های کمدی بی سر و ته و وقت تلف کن یک فیلم متفاوت با یک داستان عمیق و روزمره را روانه بازار کند و بتواند شاید ذره ای حیثیت از دست رفته سینمای ایران را به آن بازگرداند.


    پایان


  2. 8 کاربر از پست مفید SovRan سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,699 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : جدایی نادر از سیمین؛ فیلمی بـــــرای اسکار

    بر خلاف نظر شما که درباره الی رو فیلمی با عمق کم نسبت به جدایی میدونید، عرض می کنم که هر دو فیلم از یک سطح برخورداند. فیلم الی در مورد قضاوت های غلط و سوء تفاهم هاست و فیلم جدایی درباره دروغ.
    نکته دیگه اینه که اصلا نمی گه که مشکلات از تصمیم به مهاجرت شروع میشه و نمی دونم چطوری شما همچین برداشتی کردید، به قول مسابقه هفته: این تو فیلم نبود
    ببینید اصلا کل حرف فیلم اینه که جامعه پر شده از بی اخلاقی و انسان رو مجبور به فرار از این شرایط می کنه.
    به نظر من تمام فیلم برای همین نتیجه ساخته شده، این که همه کاراکترهای اصلی فیلم آدمهایی هستند که در لحظات حساس گفتن دروغ را بر حقیقت ترجیح می دهند غیر از کاراکتری که لیلا حاتمی ایفا می کنه و در سكانس ابتدایی فیلم در دادگاه، دلیل خودش برای جدایی رو رفتن به خارج از كشور بیان می کنه و در این رابطه میگه: «من ترجیح می‌دهم دخترم در این شرایط بزرگ نشه» و از این به بعده که ما وارد دنیای دروغ ها می شیم. و همه این بحث های زن و شوهری و کشمکش های داستان بر همین پایست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:Αριοβαρζάνης:. نمایش پست ها
    یکی دیگر از مسائلی که خیلی مبتدیانه در این فیلم به آن اشاره شده است، نشان دادن وجود برخی مسائل مابین قشر مذهبی جامعه کنونی و شاید تحصیل کرده آن است. مبتدیانه بودن این مسئله در اینجاست که ما از یک طرف دیالوگ های تکراری و مداوم شهاب حسینی را که به مسئله برخورد این قشر با خانواده و خدا و پیغمبر می پردازد می بینیم که در نهایت آخر فیلم این دیالوگ ها بیشتر شبیه به تکه کلام های طنز شده بود و از طرف دیگر صحنه های وجود ماهواره در خانه طرف مقابل را می بینیم که بیشتر شاید به دنبال نشان دادن این مسئله بود که قشر پول دار جامعه همه از ماهواره استفاده می کنند و بیشترشان غرب زده هستند و آرزوی رفتن به کشور های غربی را دارند و همه مشکلات این خانواده از اینجا شروع شده است!
    در آخر داستان با توجه به تمام زیبایی های آن این نکته همچنان برای من نا مفهوم است که کدام طرف قسمت مذهبی تری داشتند! در بیشتر مواقع در اینگونه فیلم ها اندازه ریش و تسبیح به دست بودن طرفین ملاک تعیین این موضوع است اما در این فیلم ما در آخر نفهمیدیم کدام طرف انسان مقدس تری نسبت به طرف مقابلش است.البته این موضوع خیلی به جذابیت داستان کمک می کند و به اصطلاح شاید یکی از موارد استثنایی است که در در بقیه فیلم های سینمای ایران آن را نمی توانیم ببینیم.
    اما این نکاتی که راجبه مذهبی بودن و ... فیلم گفتید، برخلاف نظر شما باید بگم که تمام این مواردی که فرمودید مبتدیانه تو فیلم گنجونده شده، کاملا روش فکر شده و عمدا به این شکل متفاوت اومده، یعنی خواسته بگه که کسایی که مذهبی هستند تا وقتی عقیدشون رو حفظ می کنند که مخالف سودشون نباشه، یا همون اصالت سود. بطور مثال اون سؤال پرسیدن های ابتدای فیلم راضیه از مرجع و در ادامه دروغی که میگه. اینا همه به عمد گنجونده شده، البته من یادم نمیاد که کجا دیش ماهواره رو نشون میده ولی اینم دلیل دیگری بر این آگاهانه بودنه.


  5. کاربر روبرو از پست مفید Ali سپاس کرده است .


  6. #3
    مرا در گورستان سگها دفن کنید شاید دمی در میان با وفایان عالم باشم
    SovRan آواتار ها
    وضعیت : SovRan آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : همه جای ایران سرای من است
    نوشته ها : 1,337
    سپاس ها : 3,252
    سپاس شده 4,260 در 923 پست
    یاد شده
    در 1 پست
    تگ شده
    در 725 تاپیک

    پاسخ : جدایی نادر از سیمین؛ فیلمی بـــــرای اسکار

    نقل قول نوشته اصلی توسط "Ali" نمایش پست ها
    بر خلاف نظر شما که درباره الی رو فیلمی با عمق کم نسبت به جدایی میدونید، عرض می کنم که هر دو فیلم از یک سطح برخورداند. فیلم الی در مورد قضاوت های غلط و سوء تفاهم هاست و فیلم جدایی درباره دروغ.
    نکته دیگه اینه که اصلا نمی گه که مشکلات از تصمیم به مهاجرت شروع میشه و نمی دونم چطوری شما همچین برداشتی کردید، به قول مسابقه هفته: این تو فیلم نبود
    ببینید اصلا کل حرف فیلم اینه که جامعه پر شده از بی اخلاقی و انسان رو مجبور به فرار از این شرایط می کنه.
    به نظر من تمام فیلم برای همین نتیجه ساخته شده، این که همه کاراکترهای اصلی فیلم آدمهایی هستند که در لحظات حساس گفتن دروغ را بر حقیقت ترجیح می دهند غیر از کاراکتری که لیلا حاتمی ایفا می کنه و در سكانس ابتدایی فیلم در دادگاه، دلیل خودش برای جدایی رو رفتن به خارج از كشور بیان می کنه و در این رابطه میگه: «من ترجیح می‌دهم دخترم در این شرایط بزرگ نشه» و از این به بعده که ما وارد دنیای دروغ ها می شیم. و همه این بحث های زن و شوهری و کشمکش های داستان بر همین پایست.



    اما این نکاتی که راجبه مذهبی بودن و ... فیلم گفتید، برخلاف نظر شما باید بگم که تمام این مواردی که فرمودید مبتدیانه تو فیلم گنجونده شده، کاملا روش فکر شده و عمدا به این شکل متفاوت اومده، یعنی خواسته بگه که کسایی که مذهبی هستند تا وقتی عقیدشون رو حفظ می کنند که مخالف سودشون نباشه، یا همون اصالت سود. بطور مثال اون سؤال پرسیدن های ابتدای فیلم راضیه از مرجع و در ادامه دروغی که میگه. اینا همه به عمد گنجونده شده، البته من یادم نمیاد که کجا دیش ماهواره رو نشون میده ولی اینم دلیل دیگری بر این آگاهانه بودنه.

    سلام...
    باید بگم که فیلم درباره الی باز هم بر خلاف نظرتون که اون رو با جدایی در یک سطح دیدین من درست متوجه سطحی که این دو در اون قرار دارند نشدم؟! از نظر من همانطور که تویه بحث سینمای هفته به اون اشاره کردم فیلم درباره الی کلا به 4 قسمت مسافرت و رقصیدن و خوش بودن و گم شدن الی و مرده نشان دادن بیشتر نمیشه تقسیم کرد! البته بعلاوه اینکه دوربین با تکان دادن بیش از حد و ... سعی در این داشت یک تلاطم خیلی زیادی رو به بیننده نشون بده و من به شخصه در قسمتی از این فیلم سرم داشت گیج می رفت چیزه دیگری نمی توانم برداشت کنم و حتی در آخر داستان پیام اخلاقی که معمولا هر فیلم ایرانی دارد را هم متوجه نشدم...
    اما در رابطه با برداشت شما از جمله «من ترجیح می‌دهم دخترم در این شرایط بزرگ نشه» کاملا با برداشتی که من از این جمله داشتم تفاوت دارد! فکر کنم منظور از شرایط همان مسائلی است که من و شما و بقیه دوستان می دانند و برای برخی مسائل از گفتن آنها در اینجا خودداری می کنیم. این مساله و این برداشت را شما می توانید از جمله رئیس دادگاه که در جواب تکرار بیش از حد این جمله به سیمین گفت: یعنی چی خانوم؟! چه شرایطی. گفت متوجه شوید.
    از طرفی دیگر همانطور که این فیلم به مسائل موجود در جامعه امروزی اشاره می کند من فکر نمی کنم منظور آن دروغ و ریا های رایج در زندگی های امروزی باشد و این دلیل را بتوان مسئله مهاجرت مردم عنوان کرد. البته اگر ما این فیلم را به عنوان یک فیلم اجتماعی می پذیریم و البته باز باید بگویم که دروغ هایی که مردم جامعه می گویند نمی تواند دلیل جدا شدن یک خانواده و فروپاشی آن شود.

    در رابطه با مسئله مذهب که به اشاره شد باید بگم که ما میتوانیم اینگونه مسائل را به طور خیلی زیباتری در یک فیلم بگنجانیم تا آنکه اینطور آن را به بیننده نشان دهیم. اگر قرار بود فیلم به این واضحی به بیننده چیزی را نشان دهد فکر کنم استفاده از یک راوی کمک خیلی بیشتری می تواند به فهمیدن بیننده بکند تا اینکه آن اینطور به طور مداوم دیالوگ هایی تکراری و مبتدیانه را از یکی از کارکتر های اصلی فیلم بشنود..

    و اما فکر کنم این عکس بتواند به یادآوری فیلم در ذهن شما کمک کند


    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  111.png
مشاهده: 251
حجم:  456.2 کیلو بایت

    البته این سکانس سیگار کشیدن سیمین هست و سکانسی که کل ماهواره به صورت کامل و جامع نشان داده می شود را خودتان می توانید با کمی دقت در فیلم مشاهده کنید.

    ممنون



  7. #4
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,699 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : جدایی نادر از سیمین؛ فیلمی بـــــرای اسکار

    البته توصیه می کنم که یه بار دیگه درباره الی رو ببینید چون خیلی برداشت ظاهری از فیلم دارید.
    و دیگه اینکه اون شرایطی که شما گفتید رو من هم قبول دارم و منظورم از دروغ تو جامعه همینه دیگه
    و البته که این فیلم بر اساسه دروغه و شما اگر مصاحبه های خود فرهادی رو هم بخونید در همه شون به این تأکید کرده که این شرایط جامعه باعث میشه آدم ها دروغ بگن و اصلا موضوع اصلی همینه و اختلاف خانواده ها یه موضوع جزیی

    اینم قسمتی از مصاحبه فرهادیه:
    سرچشمه فیلم کجاست، چطور ایده آن به ذهنتان رسید؟ سه عامل باعث شد تا من جدایی نادر از سیمین را بسازم. اول این که من پدربزرگی داشتم که شبیه پدربزرگ فیلم بود. او آلزایمر داشت و یک پرستار به او رسیدگی می کرد. دوم ادامه فکرهایی بود که با درباره الی شروع شد، درباره رد کردن قضاوت اخلاقی. عامل سوم علاقه من به جامعه ایران امروز بود. من در برلین بودم وداشتم فیلمنامه ای می نوشتم که باید در آن شهر اتفاق می افتاد. یک شب، یک موسیقی از کشورم شنیدم و به فکر یک داستان متفاوت افتادم که در ایران می گذشت. نتوانستم آن را از فکرم خارج کنم و تصمیم گرفتم روی روایتی از آن کار کنم که در کشورم اتفاق می افتاد.
    دست مایه فرهادی برای مطرح کردن و نقد شرایط موجود جامعه همین اختلاف خانوادگیه و این تفاوت های مذهبی هم بخاطر فلسفه ای است که فرهادی سال ها تو فیلم هاش بدنبال اون بوده که همون نسبیت اخلاقیاته

    من هم نفی نکردم که دیش تو فیلم نیست، عرض کردم که یادم نیست و این ها رو اتفاقا فرهادی به منفی نگرفته و نکته مثبت ارزیابی می کنه


  8. #5
    کــــاش گاهی زنـــدگی هــم كليــد [◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►] داشت...!
    MiSS SAYTA آواتار ها
    وضعیت : MiSS SAYTA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 7,207
    سپاس ها : 10,748
    سپاس شده 16,645 در 4,253 پست
    یاد شده
    در 65 پست
    تگ شده
    در 850 تاپیک

    پاسخ : جدایی نادر از سیمین؛ فیلمی بـــــرای اسکار

    نقل قول نوشته اصلی توسط .:Αριοβαρζάνης:. نمایش پست ها
    یکی دیگر از مسائلی که خیلی مبتدیانه در این فیلم به آن اشاره شده است، نشان دادن وجود برخی مسائل مابین قشر مذهبی جامعه کنونی و شاید تحصیل کرده آن است. مبتدیانه بودن این مسئله در اینجاست که ما از یک طرف دیالوگ های تکراری و مداوم شهاب حسینی را که به مسئله برخورد این قشر با خانواده و خدا و پیغمبر می پردازد می بینیم که در نهایت آخر فیلم این دیالوگ ها بیشتر شبیه به تکه کلام های طنز شده بود و از طرف دیگر صحنه های وجود ماهواره در خانه طرف مقابل را می بینیم که بیشتر شاید به دنبال نشان دادن این مسئله بود که قشر پول دار جامعه همه از ماهواره استفاده می کنند و بیشترشان غرب زده هستند و آرزوی رفتن به کشور های غربی را دارند و همه مشکلات این خانواده از اینجا شروع شده است!
    ابتدا تشكر كنم از يحيي عزيز بابت اين مقاله زيباشون براي فيلمي كه مطمئن هستم سال هاي سال از خاطر ايرانيان محو نمي شه
    راستش باهات موافقم يحيي، جدايي نادر از سيمين فيلم سنگيني بود... شايد تا انتهايي ترين لحظات فيلم، نشه بطور قطع در مورد بازيگران و كاراكترها قضاوت كرد و رفتارشون رو با اعملشون سنجيد.... شخصيت هاي فيلم همه خاكستري هستند و حتي در بدبينانه ترين حالاتي كه شهاب حسيني بر سر ادعاي خود پافشاري مي كرد هم نشه عنوان تيره بودن رو بهش اختصاص داد
    اما در مورد اين پاراگراف بالا يه جورايي باهات موافق نيستم .... ببين دو خانواده تقريبا بار اين فيلم رو به دوش مي كشيدند...يه خانواده كه از لحاظ مالي و موقعيتي در سطح پايين و ضعيفي بودند و يك خانواده كه متوسط بودند نه مرفه و نه پولدار! خانواده نادر اصلا نمي تونند بار پولدار بودن رو به دوش بكشند، واسه ديه اون جنين نادر پول نداشت و من كلا شگفت زده شدم كه سيمين پافشاريش براي رفتن به خارج و استفاده از امكانات رفاهي براي فرزندش چي بود؟؟؟؟؟ يعني كلا سيمين با اين وضع متوسط مالي با چه انگيزه اي مي خواست بره خارج؟؟؟!!!! اين از سطح اين خانواده... اما خانواده راضيه و بستر مذهبي اون.... هر چقدر كه بتونيم ديدگاه و اعتقاد اين خانواده رو در اين فيلم بررسي كنيم، به بن بست مي خوريم... كسي كه ابتداي فيلم براي هر كاري، مسائل شرعي رو به ميون مي آورد، تا زماني كه بحث قسم پيش نيومده بود همچنان بر دروغ خودش پافشاري مي كرد... يعني با اين كه مي دونست اين پول ديه حرام هستش، اگر بحث قرآن پيش نيومده بود به راحتي تمام پول رو گرفته بود! كلا من با اين كاراكتر و رفتارهاش مشكل داشتم... راضيه از همون ابتدا مي دونست كه نادر مقصر نيست و تا آخرين لحظات از موضع خودش پايين نيومد، بهانه اش چي بود... تهمت دزدي!!!
    كلا از لحاظ مذهبي هر دو خانواده در يك سطح اعتقادي بودند به نظرم... كسي كه پافشاري مي كرد دروغ گفت، كسي هم كه ادعايي نداشت و البته ايمان داشت هم دروغ گفت

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید






اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 124
    آخرين نوشته: 03-04-2012, 16:12
  2. جدایی نادر از سیمین نماینده ی ایران در اسکار شد.
    توسط Amélie در انجمن اخبــــار سينماي ايران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 01-21-2012, 02:45
  3. یادداشت هایی بر فیلم جدایی نادر از سیمین
    توسط MiSS SAYTA در انجمن بخش آزاد تحلیل و بررسي فيلمهاي ايراني
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 06-30-2011, 23:55
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 06-10-2011, 19:56
  5. نقد فیلم جدایی نادر از سمین
    توسط Eliya در انجمن تحلیل و بررسي فيلـــم هاي ايراني
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 05-15-2011, 14:26

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •