مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

موضوع: نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

  1. #1
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,699 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    نام: Tribute-to-C.-Nolan1.jpg نمایش: 653 اندازه: 63.4 کیلو بایت

    جوان خانواده دوست انگلیسی – امریکایی آنچنان مستعد بود که تنها با ساخت اولین فیلم بلندش به دنیایی وارد شد که دیگران سال ها برایش تلاش می کنند، کار با بزرگان. شاید پیوندهای خانوادگی او را بتوان با فیلم پرستیژ اش قیاس کرد. وی فیلم هایش را برای خودش می سازد و از قضا دنیای او برای بسیاری خوشایند است. صحبت از جوان خوش فکری است که بدان جا رسیده که دی کاپریو از وی می خواهد تلقین را دنباله دار کند، اما به نظر می رسد او با هوش تر از آن است که با طناب آقای بازیگر به چاه رود، و بعد از سال ها متأسف شود که، چرا ادامه ی پدرخوانده را ساختم!
    با این مقدمه به پیشواز نظرات کاربران محترم می رویم و از هم اکنون تا ساعت 24 یکشنبه، فیلم های انگشت شمار این کارگردان سرشناس را با یکدیگر به گفتگو می نشینیم تا بیاندوزیم و بیاموزیم از: کریستوفر نولان



    برای اطلاعات بیشتر درباره این بخش می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
    اعلام برنامه های «سینمای هفته»
    ویرایش توسط Ali : 11-24-2011 در ساعت 21:14 دلیل: مرتب سازی


  2. 14 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    کــــاش گاهی زنـــدگی هــم كليــد [◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►] داشت...!
    MiSS SAYTA آواتار ها
    وضعیت : MiSS SAYTA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 7,207
    سپاس ها : 10,748
    سپاس شده 16,645 در 4,253 پست
    یاد شده
    در 65 پست
    تگ شده
    در 850 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    نولان کارگردانیه که با شروع کار یه سبک جدید و منحصر به فرد خودش رو همراه آورد
    به نظرم با یه مرور کوتاه روی کارنامه نولان خیلی زود متوجه این قضیه می شیم که در ساخت فیلم کیفیت مهم ترین هدف نولانه, تعداد فیلم براش مهم نیست
    این کیفیت به قدری روی اثرهای نولان قابل لمسه که به راحتی می شه از تماشای چند باره شون لذت کافی رو برد
    یادآوری, پرستیژ, شوالیه تاریکی, اینسپشن... همه از فیلم هایی بودند که تو ذهنم واقعا ماندگار بودند... فیلمی مانند پرستیژ شاید در نگاهی اجمالی اثری سطحی و ساده و متمایز از سایر فیلم های نولان به نظر برسه, اما واقعا فیلمی زیبا و دل انگیز و البته بسیار ظریف محسوب می شه.
    بر خلاف اون اثری مثل اینسپشن که به یه لایه بندی در فیلم نامه پرداخته و به شکل زیبایی روند داستان رو به شکل پیچیده اما قابل لمسی به خورد بیننده می ده
    صحبت در مورد این کارگردان زیاده و امیدوارم با شرکت دوستان بحث خوبی در این رابطه داشته باشیم

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید






  5. #3
    Anti Trust آواتار ها
    وضعیت : Anti Trust آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2011
    محل سکونت : In Wonderland
    نوشته ها : 3,432
    سپاس ها : 8,366
    سپاس شده 7,934 در 2,131 پست
    یاد شده
    در 10 پست
    تگ شده
    در 952 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    شاید یه چیز درباره این کارگردان میشه گفت که کمتر کارگردانی این جنبه مثبت رو داره.شاید تهداد این نوع کارگردان ها حتی از تعداد 5 تا انگشت 1 دست هم کمتر باشه که ای خصوصیات رو دارند و اون نکته مثبت اینه که تو کارنامش اصلا فیلمی وجود نداره که هم از لحاظ فروش کل و هم از لحاظ انتقاد کردن و هم از لحاظ بد بودن فیلم بشه ایراد گرفت ازش.
    هر چی ساخته تو همه جهات خوب به بالا بوده.و این هنز کریستوفر نولانه...







  6. #4
    joker آواتار ها
    وضعیت : joker آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Mar 2011
    محل سکونت : همدان
    نوشته ها : 1,983
    سپاس ها : 3,635
    سپاس شده 4,006 در 1,164 پست
    یاد شده
    در 12 پست
    تگ شده
    در 994 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    نولان واقعا یکی از بزرگترین کارگردان های دنیاست
    به نولان استنلی کوبریک نسل جدید میگن اما به نظر من نولان از استنلی کوبریک هم بهتره.نولان برای رسیدن به این جایگاهی که داره خیلی زحمت کشیده.زمانی که دانشگاه میرفته مجبور بوده چهار صبح از خواب بلند شه تا صبحونه ی مجانی بخورهاما از همون اول عاشق سینما بوده زمانی که بچه بوده با دوربین سوپر هشت خودش فیلم میساخته . برادرش جاناتان نولان رو هم با این کاراش عاشق سینما کرده.
    من خودم از همکاری دو برادر خیلی خوشم میاد.فیلمنامه ی شوالیه تاریکی به خوبی نشون دهنده ی اتحاد خطرناک این دوبرادره.یچیزی رو هم که باید بگم اینکه نولان نسبت به رنگ های سبز و فکر کنم ابی کورنگه
    یکی از صفت های خوب نولان استفاده ی درستش از جلوه های ویژه است.یه جمله ای ازش خوندم که گفته بود فقط وقتی از جلوه های ویژه استفاده میکنه که بهش نیاز داشته باشه.و واقعا به این جمله اش عمل میکنه.مثلا صحنه ی واگن معلق در اینسپشن رو میتونست کامپیوتری درست کنه اما ترجیح داد از بازیگرا کار بکشه.یا در زمانی که ا.ج هجوم فیلم های سه بعدی به سینما یود تصمیم گرفت شوالیه ی تاریکی برمیخیزد رو به فرمت دوست داشتنی دو بعدی بسازه.یکی دیگه از خوبی های نولان بازی خوب گرفتن از بازیگراش هست مثلا بازی که از کیریستین بل در بتمن اغاز میکند یا هیث لجر در شوالیه ی تاریکی گرفت واقعا عالی بود.
    یکی دیگه از هنر های نولان ربط دادن سکانس های فیلم به هم است مثلا در اینسپشن کاب و اریانی مشغول صحبت هستند همه چیز عادی به نظر میرسه تا اینکه یهو متوجه میشیم همه چیز در رویا اتفاقمی افته.علاوه بر بیان این موضوع که ایا دنیای ما واقعی است یا خیر مقدمه ای است برای سکانس پایانی و ادامه ی چرخش مرگبار توتم روی میز.
    یک سوال پس از اکران شوالیه ی تاریکی از برادرش جاناتان نولان درباره ی اثر بعدی که قرار است بر محوریت بتمن ساخته شود پرسیده اند جواب جاناتان نشنان دهنده ی هوش این کارگردان است:منتظر اثر بعدی باشید چون کریس فکر بکری دارد


  7. #5
    خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش // بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
    Ali_Silent-Killer آواتار ها
    وضعیت : Ali_Silent-Killer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2011
    محل سکونت : Cinema paradiso
    سن: 29
    نوشته ها : 827
    سپاس ها : 2,933
    سپاس شده 2,375 در 654 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 732 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    نقل قول نوشته اصلی توسط joker نمایش پست ها
    به نولان استنلی کوبریک نسل جدید میگن اما به نظر من نولان از استنلی کوبریک هم بهتره
    از سری حرف های به شدت احساسی بودا علی! مگه میشه ادم از الگوش بهتر شه؟ که اگه بشه خیلی بد میشه بگذریم ...
    اما در مورد نولان
    از اونجا که فکر میکنم اکثر دوستان تحسین میکنن نولان رو بنده دیگه از تعریف هام ازش میگذرم و اندک نقدی که به ذهنم میرسه رو بیان میکنم
    در مورد کیقیت بالای کارهای نولان بحثی نیست اما فکر میکنم کارهای نولان اون رمز ماندگاری رو نداره بر خلاف اینکه شاید بهترین شکل ممکن رو در ساخت داشته باشه دلیلش هم به نظرم نداشتن پیام و دغدغه و مهمتر فقدان لحظه های درام کلیدی و کلاً کمبود لحظات دراماتیک در کارهای نولان هست
    همیشه از خودم پرسیدم که با اینکه کارهای نولان در بهترین کیفیت ساخته میشن چرا هنوزم من احساس میکنم یک فیلم فان عالی دیدم تا ماندگار فیلم هایی مثل اینسپشن که هرچند فکرم رو مشغول کردن اما باز برام اون احساس موندگاری ای که از امثال گاد فادر ها و ... میگیرم نداشت که به تنها جوابی که رسیدم همون فقدان درام و لحظات کلیدی که باعث گره خوردن لحظه ایه کار به ادم میشه بود.
    نکته بعدی اینکه اهمیت دادن به کیفت نسبت به کمیت خیلی خوبه اما اینکه ادم بترسه زیاد فعالیت کنه و ژانرهای مختلف رو امتحان کنه به قیمت خوب ساختن بد نیست اما خب نشون دهنده قدرت هم نیست در نتیجه باید بهش زمان بدیم ببینیم در سنین کهنسالی میتونی کارنامه ای هرچند اندک مثل استاد کوبریک داشته باشه یا نه.

  8. کاربر روبرو از پست مفید Ali_Silent-Killer سپاس کرده است .


  9. #6
    joker آواتار ها
    وضعیت : joker آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Mar 2011
    محل سکونت : همدان
    نوشته ها : 1,983
    سپاس ها : 3,635
    سپاس شده 4,006 در 1,164 پست
    یاد شده
    در 12 پست
    تگ شده
    در 994 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali_Silent-Killer نمایش پست ها
    از سری حرف های به شدت احساسی بودا علی! مگه میشه ادم از الگوش بهتر شه؟ که اگه بشه خیلی بد میشه
    علی جان به نظر من که میشه ادم از الگوش بهتر باشه اگرم بشه اصلا بد نمیشه تو هر زمینه ای که حساب کنی همینطوره مثلا در همین سینما.اکثر افرادی که وارد این حوضه میشن یه الگویی برای خودشون دارن حالا اگر قرار باشه یکنفر از الگوش بهتر نشه پس همه چیز نسل به نسل به جای اونکه پیشرفت کنه,پسرفت میکنه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali_Silent-Killer نمایش پست ها
    ما فکر میکنم کارهای نولان اون رمز ماندگاری رو نداره بر خلاف اینکه شاید بهترین شکل ممکن رو در ساخت داشته باشه دلیلش هم به نظرم نداشتن پیام و دغدغه و مهمتر فقدان لحظه های درام کلیدی و کلاً کمبود لحظات دراماتیک در کارهای نولان هست
    علی جان این حس شاید برای شما بوده چون خود من به خاطر صحنه های ماندگار فیلمهای نولان از این کارگردان خوشم میاد.مثلا در اینسپشن صحنه ی پایانی که توتم هنوز داره روی میز میچرخه برای من از جذابترین و ماندگارترین صحنه هایی که در سینما دیدم یا مثلا گفتوگوی جوکر و بتمن در پایان فیلم شوالیه ی تاریکی که بسیار دراماتیک و جذاب هستش.


  10. #7
    Anti Trust آواتار ها
    وضعیت : Anti Trust آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2011
    محل سکونت : In Wonderland
    نوشته ها : 3,432
    سپاس ها : 8,366
    سپاس شده 7,934 در 2,131 پست
    یاد شده
    در 10 پست
    تگ شده
    در 952 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    از سری حرف های به شدت احساسی بودا علی! مگه میشه ادم از الگوش بهتر شه؟ که اگه بشه خیلی بد میشه بگذریم ...
    علی یونتووسی ضعیفالان این حرف فیلسوفانتو از کی برداشت کردی؟کجا دید؟خوندی ؟که کسی نمیتونه از الگوش بهتر باشههی من میگم یونتووسیا ضعیفند شما گوش نمیکنید
    بعد علی جان قربونت برم تو اینسپشن رو داری با برترین فیلم قرن مقایسه میکنی؟گاد فادر رو الان از هر منتقد تو ایران گرفته تا دنیا میگن بهترنی فیلم تاریخه!!!!
    الان یه مثال دیگه بزن بیشتر متوجه منظورت شم که میگی اون حس رو بر جای نمیگذاره و مثله اینا نیست یعنی چی؟
    چون میگی موندگاری نداره...من به شخصه نظر شخصیمه هر بار که بتمن و پرستیژ و اینسپشن رو میبینم چه دوبله تلویزیون و چه زبان اصلی خسته نمیشم ازش و تو ذهنم جزو بهتین فیلمای بوده که تا حالا دیدم.







  11. کاربر روبرو از پست مفید Anti Trust سپاس کرده است .


  12. #8
    خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش // بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
    Ali_Silent-Killer آواتار ها
    وضعیت : Ali_Silent-Killer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2011
    محل سکونت : Cinema paradiso
    سن: 29
    نوشته ها : 827
    سپاس ها : 2,933
    سپاس شده 2,375 در 654 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 732 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    نقل قول نوشته اصلی توسط joker نمایش پست ها
    علی جان به نظر من که میشه ادم از الگوش بهتر باشه اگرم بشه اصلا بد نمیشه تو هر زمینه ای که حساب کنی همینطوره مثلا در همین سینما.اکثر افرادی که وارد این حوضه میشن یه الگویی برای خودشون دارن حالا اگر قرار باشه یکنفر از الگوش بهتر نشه پس همه چیز نسل به نسل به جای اونکه پیشرفت کنه,پسرفت میکنه.
    اول اینکه علی جان الگو با محرک فرق داره الگو به تعریف من حداقل! یعنی انتها یعنی سقف ادم باید خیلی ساده باشه که الگویی برای خودش انتخاب کنه که اول راهش بهش برسه یا از اون بهتر شه! اما سینما که متر نیست یعنی درجه نداره که فیلما رو بذاریم توش هرکدوم به 100 رسید بگیم این خوب هست اون بد یعنی میزان سنجش ثابتی نیست و تا حدود زیادی سلیقه هست (هرچند که سلیقه های حرفه ای از مترهای ثابتی به وجود میاد) برای همین شما فکر میکنی نسل به نسل پسرفت نکرده اما من میگم کرده امثال کوبریک ها و برگمان ها و هیچکاک و انتونیونی و جان فرد ها کجا و نولان و ایناریتو ها و ارنوفسکی ها کجا (هرچند که من خیلی اینها رو هم دوست دارم اما پسرفت به نظرم مشخصه)
    اما اگه متری نیس چرا من میگم ادم نمیتونه از الگوش بهتر شه این دلیلش اینه که اصولا الگو های شاخص ماندگار هستن چون هم پیش قدم و شروع کننده بودن هم اینکه اگر اگر امروز کسی هست که از الگوش بهتره باز به خاطر الگوش هست که همچین کسی هست مثال هاش هم زیاد هستن خیلی وقت ها شاید واسه همه پیش اومده باشه که مثلا تو یه توپ پلاستیکی داشته باشی باهاش بزرگ شدی کلی حال کردی حالا امروز میری یه 40 تیکه میگیری میگی خیلی خوبه اما اون یه چیز دیگه بود! یا مثال فوتبالی فرض کن زیاده من میگم مسی بهتره اما مارادونا یه چیز دیگه بود و ..... یه نوستالژی اضافه میشه در مورد الگوها که ...

    نقل قول نوشته اصلی توسط joker نمایش پست ها
    علی جان این حس شاید برای شما بوده چون خود من به خاطر صحنه های ماندگار فیلمهای نولان از این کارگردان خوشم میاد.مثلا در اینسپشن صحنه ی پایانی که توتم هنوز داره روی میز میچرخه برای من از جذابترین و ماندگارترین صحنه هایی که در سینما دیدم یا مثلا گفتوگوی جوکر و بتمن در پایان فیلم شوالیه ی تاریکی که بسیار دراماتیک و جذاب هستش.
    100% همینطوره علی جان من حس و نظر خودم رو گفتم خیلی ها تو فیلم ها کشته میشن خیلی از نقش اول ها میمیرن اما اینکه مرگی یا اتفاقی موندگار میشه طبیعتاً فقط تو اون سکانس یا اون لحظه خلاصه نمیشه و بر میگرده به کل بستری که فیلم و فیلمساز تا اون لحظه فراهم کرده که خب به دل من اونقد نشسته وقتی لحظات دراماتیکی مثل مرگ لئون و هکتور و و و یادم میاد میبینم هیچ سکانسی از نولان توش نیست

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anti Trust نمایش پست ها
    علی یونتووسی ضعیفالان این حرف فیلسوفانتو از کی برداشت کردی؟کجا دید؟خوندی ؟که کسی نمیتونه از الگوش بهتر باشههی من میگم یونتووسیا ضعیفند شما گوش نمیکنید
    سلام بر لوزرین سرخ انگلستان مشکل من همینه امیر دیگه سعی میکنم از جایی برداشت نکنم وگرنه اکثراً موافق جمع میشدم نه مثل بیشتر مواقع خلاف جهت میخوای چنتا برام مثال بزن کسایی که از الگوهای شاخصی که داشتن پیشی گرفتن دکتر امیر مام یاد بگیریم اتفاقا یووه ای ها افرادی هستن که حرف دلشون رو میگن حرفشون رو میزنن حتی در بدترین شرایط الکی حذب باد نمیشن (اشاره ابراز علاقه به تیم در هنگام حضور در سری بی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anti Trust نمایش پست ها
    بعد علی جان قربونت برم تو اینسپشن رو داری با برترین فیلم قرن مقایسه میکنی؟گاد فادر رو الان از هر منتقد تو ایران گرفته تا دنیا میگن بهترنی فیلم تاریخه!!!!
    الان یه مثال دیگه بزن بیشتر متوجه منظورت شم که میگی اون حس رو بر جای نمیگذاره و مثله اینا نیست یعنی چی؟
    چون میگی موندگاری نداره...من به شخصه نظر شخصیمه هر بار که بتمن و پرستیژ و اینسپشن رو میبینم چه دوبله تلویزیون و چه زبان اصلی خسته نمیشم ازش و تو ذهنم جزو بهتین فیلمای بوده که تا حالا دیدم.
    مقایسه نکردم فدات شم مثالکی بود ساده حالا خودت جا گذاری کن با فیلم های مورد علاقم باز هم درست در میاد هرچند که گادفادر هم تو مثالم اومد به خاطر همون تاثیری بود که گفتم وگرنه اعتقاد ندارم به بهترین فیلم تاریخ و تاپ تن و ....
    اره امیر جان سلیقه هست دیگه منم همین رو گفتم منم میشینم اینسپشن و جوکر رو میبینم برام لذت بخشه ممنتو برام فوق العاده هست اما وقتی یه فلش بک میزتم به فیلم های مورد علاقم یا سکانس ها چیزی از نولان توش نمیاد! بهتر بخوام بگم از نظر حسی و معنایی راضیم نمیکنه مثل یه درخت که تصور کن خیلی پر شاخ و برگ هست اما ریشه نداره اما گاهی میبینی یه درخت بی شاخ برگ چنان ریشه ای میکنه تو وجودت که ....

  13. #9
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 43
    نوشته ها : 7,666
    سپاس ها : 11,414
    سپاس شده 25,940 در 4,667 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    با سلام ...

    من اولین فیلمی که از نولان دیدم فیلم بی خوابی بود که اتفاقا در جشنواره فجر چند سال پیش و به اتفاق آقای مدیری تونستیم فیلم رو ببینیم.
    البته اون زمان با نولان آشنائی زیادی نداشتم و اتفاقا ممنتو رو هم ندیده بودم. بیخوابی فیلم خاصی بود. در یک موقعیت مکانی خاص "آلاسکا" و یک شرایط خاص "بیخوابی"
    این فیلم رو دوست داشتم. با این که در پایان هم قهرمان ماجرا میمرد و هم آبرو باخته بود.

    اما سبک کار، فیلم برداری، فضاهای خارجی و بازی فوق العاده آل پاچینو باعث شد که لذت خاصی از دیدن این فیلم ببرم.
    آغاز بتمن فیلم دیگری بود که از این کارگردان دیدم. تنها چیزی که در این فیلم برام جالب بود این بود که حس کردم بتمن داره از چهارچوب تخیل بیرون میاد و واقعی میشه. اما داستان و کلیت ماجرا حقیقتا جذابیت خاصی نداشت. با این وجود تنها بتمنی بود که به دیدنش نشستم.
    یعنی قبلش هیچ بتمن دیگه ای رو به طور کامل ندیده بودم. بازی ها در این فیلم خوب بود و به طور خاص بازی لیام نیسن رو بیشتر دوست داشتم.

    میتونم بگم که با شوالیه تاریکی بود که من به طور خاص به آثار این سازنده علاقمند شدم.
    فیلمنامه قوی در کنار بازی های زیبای گری اولدمن و هیث لیجر و همچنین جلوه های ویژه کارآمد و غیر اضافه سبب شده بود تا شوالیه تاریکی مبدل به اثری خاص شود.
    اما نکته ای که از آن در شوالیه تاریکی خوشم نیامد و اتفاقا در اینسپش هم تکرار شد مسئله افتتاحیه فیلم بود.
    هم شوالیه تاریکی و اینسپشن خیلی زودتر از آنکه بیننده بتواند خودش را آماده برخورد با قضایا کند او را در جریان اصل مسائل قرار میدهند.
    در واقع هر دو فیلم فاقد شخصیت پردازی آغازین هستند. با این که شخصیتها تا پایان برای بیننده مشخص و واضح میشوند اما خودم با چند نفری که از دوستان صحبت میکردم متوجه شدم که به خاطر همین مسئله بعد از 15 دقیقه اول دیگر به دیدن فیلم ادامه نداده اند.
    البته به نظرم این مسئله در شوالیه تاریکی بارز تر است. اما در اینسپشن به دلیل ساختار غیر شلوغ این مشکل باعث نمیشود تا بیننده بی خیال باقی ماجرا شود.

    از دیگر ضعفهای شوالیه تاریکی سرعت رخدادهاست. من خودم طرفدار دیدن فیلمهائی هستم که سرعت بالائی در انتقال اطلاعات به بیننده دارند. اما در صورتی که با داستانی تخیلی سرو کار داشته باشیم این سرعت بالای وقایع داستان را دچار شلوغی خواهد کرد. جالب اینجاست که من خودم متوجه این شلوغی نبودم، چون داستان را با دقت پیگیری میکردم. اما با دوستانی که به دیدن این فیلم نشستیم و تقریبا بیش از 5 نفر هم بودیم (توضیح این که من برای بار دوم بود که فیلم را میدیدم) همه بدون استثنا به شلوغی بیش از حد فیلم اشاره کردند.

    دیدن چنین فیلمی نیاز به قدرت تفکیک بالای اجزا داستان داره که در اثر دیدن فیلمها و ماجرای اینچنینی حاصل میشه. در صورتی که بیننده ای نتونه ماجرا رو به سرعت دریافت کنه دچار سردرگمی میشه و فکر میکنه که فیلم سردرگمه و یا شلوغه و از دیدن اون لذت نمیبره.

    البته لازم به توضیحه که من این حس رو نداشتم. اما به هر حال این مسئله در فیلم وجود داشت.
    در اینسپشن به دلیل ساختار علمی تر و نیاز به دقت در سورس علمی مسئله بیننده بیشتر گیج میشه و به نظر من بهتره که برای بار اول بیننده سعی کنه یکبار کلیت ماجرا رو ببینه و در بار دوم و یا حتی سوم به سراغ صحت سنجی و کیفیت علمی داستان بره.
    در کل باید بگم که فیلمهای اخیر نولان فیلمهائی هستند که مخاطبان خاص خودشون رو دارند و در این باره اینسپشن خیلی مشخص تره. چون اینسپشن بدون درک درست علمی از پدیده خواب در واقع یک فیلم کاملا تخیلی و بی معنی خواهد بود.

    با این حال در حال حاضر آثار نولان رو دوست دارم و پیگیری میکنم. اما منم فکر میکنم که این آثار ممکنه در دراز مدت موندگاری زیادی نداشته باشند و دلیلش هم میتونه فاصله گرفتن نولان با فضای آثار اولیه اش مثل بیخوابی و ممنتو باشه و نزدیک شدن به فضائی تجاری تر و در نظر گرفتن موفقیت فیلماه در گیشه.

    ممنون

    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید





    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  14. 2 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  15. #10
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,699 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : نقد و بررسی کارگردان هفته: «کریستوفر نولان»

    نولان از جمله سینما گرانی ست که با فیلم های شخصی آغاز کرد و بسیار موفق عمل کرد اما در ادامه با درک درست کمپانی های بزرگ از استعداد های او، جذب سینمای سرگرمی و گیشه شد. هر چند او همچنان دست از ساخته های شخصی خود برنداشته اما برای ساخت مثلا فیلم اینسپشن امتیازاتی هم به کمپانی داد و آن هم قول ساخت قسمت بعدی شوالیه بود. مسیری که نولان طی می کند با پیش زمینه ی اولیه ای که از او میشناسیم، وی را بیشتر به سمت سینمای سرگرمی سوق می دهد و از ساخت های روانشناختی ابتدایی خود فاصله گرفته هر چند که اینسپشن جزو فیلم های مورد علاقه من است و تنها دلیل آن هم ایده ی بکر و ناب آن است. هر چند خیلی ها خواستند که با مقایسه هایی پیش و پاافتاده ارزش این ایده پردازی را کم کنند اما هر انسان عاقلی تفاوت های فاحش بین فیلم اخیر او و ادعاهای مطرح شده را می فهمد.
    در نهایت می توان گفت نولان با استعداد تر از آن است که به سری سازی روی آورد و بهتر است سینماهای مختلف را تجربه و به دوستداران و طرفدارانش هدیه دهد.

    اما نکته ی دیگر مقایسه ای است که بسیاری در مورد او و کوبریک می کنند. هر چند او در ابتدا نشان هایی از کوبریک و سینمای بی نظیر او داشت اما در ادامه نولان مقهور آن چیزی شد که کوبریک از آن گریزان بود، نولان در دام کمپانی های عظیم هالیوودی گرفتار است اما استاد سینما ...

    به امید روزی که نولان به سمت سینمای شخصی خود حرکت کند و آغازگر باشد نه ادامه دهنده.
    ویرایش توسط Ali : 11-27-2011 در ساعت 15:29 دلیل: جاستیفای


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نظرسنجی: انتخاب کارگردان هفته
    توسط Ali در انجمن سينمــــــاي هفتــــــــــــه
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: 11-24-2011, 20:39
  2. نقد و بررسی فیلم A Single Man
    توسط seven pounds در انجمن بخش آزاد تحلیل و بررسي فيلمهاي جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 08-25-2011, 17:16
  3. نقد و بررسی «بی‌پولی»
    توسط hossein.r در انجمن بخش آزاد تحلیل و بررسي فيلمهاي ايراني
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: 01-04-2011, 13:16

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •