سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh جدیدترین نکات درباره اصغر فرهادی و جدایی نادر از سیمین

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
نمایش شاخه ای2علاقمندی ها
  • 2 ارسال شده توسط Don Corleone

موضوع: جدیدترین نکات درباره اصغر فرهادی و جدایی نادر از سیمین

  1. #1
    علی اصغر بیات
    Don Corleone آواتار ها
    وضعیت : Don Corleone آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Apr 2011
    محل سکونت : ساوه
    سن: 33
    نوشته ها : 1,079
    سپاس ها : 3,778
    سپاس شده 2,940 در 843 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 849 تاپیک

    جدیدترین نکات درباره اصغر فرهادی و جدایی نادر از سیمین

    راجر ایبرت منتقد بزرگ و یکی از تاثیرگذارترین افراد معاصر برروی فرهنگ عامه‌ در آمریکا پیش از این نماینده امسال ایران را در اسکار را حسابی پسندیده بود و «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان بهترین فیلم سال 2011 انتخاب کرده‌بود. «جدایی...» جمعه‌ی همین هفته در شیکاگو(محل سکونت ایبرت) اکران خواهد شد و متعاقب آن نقد ایبرت بر‌روی فیلم هم در شیکاگو سان‌تایمز نیز منتشر می‌شود.
    به‌مناسب دو نامزدی اسکار برای «جدایی نادر از سیمین» در رشته‌ی بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم‌نامه‌ی غیر اقتباسی، ایبرت با اصغر فرهادی گفتگو کرده که بخش‌های مهم آن را در «کافه‌سینما» می‌خوانید. در این گفتگو درباره‌ی موضوعات مختلفی به‌بهانه‌ی «جدایی نادر از سیمین» اشاره شده‌است، از ساختار فیلم‌نامه، جنبه‌های اخلاقی، فلسفی و مذهبی فیلم گرفته تا تصویری که فیلم از جامعه‌ی امروز ایران و مردش نشان می‌دهد و دیدگاه‌های فرهادی در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی ایران مانند وضعیت جعفر پناهی.





    مصاحبه راجر ایبرت با اصغر فرهادی

    ایبرت - نکته‌ی فریبنده درباره‌ی فیلمنامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» این است که شدیدا مخاطب را درگیر می‌کمد اما هرگز سعی نمی‌کند به ما بگوید چه کسی درست فکر می‌کند و چه کسی غلط. یک سوال اخلاقی قدیمی وجود دارد که در یک گفتگوی آنلاین یک‌بار از فرهادی پرسیدم: اگر همسر و مادرت در حال غرق شدن باشند کدام را نجات می‌دهی؟ و فرهادی جواب داد که « تا پای مرگ تلاش می‌کنم که هردوی ان‌ها را نجات دهم.»
    فرهادی - انتخاب نتیجه‌ی آزادی واقعی است و دردناک بودن انتخاب نتیجه‌ی آزاد بودن برای انتخاب کردن است. جبر و تقدیر پشت به پشت در این مثال قدیمی وجود دارند. در این فیلم اساسا به دنبال مطرح کردن چنین سوال‌هایی بودم.


    ایبرت - به‌صورت کلی‌نگرانه ما انتظار داریم که فیلم نگاهی انتقادی به جامعه‌ی امروزی ایران داشته باشد، اگرچه اتفاقات در دل جامعه‌ای کاملا ایرانی روی می‌دهد اما من نمی‌توانم درباره‌ی اندیشه‌های و عقاید موجود در آن حکم صادر کنم. به‌نظرم همه‌ی شخصیت‌های فیلم آدم‌های خوبی هستند که در دل خود با سوال‌های غیرممکنی مواجه می‌شوند. نقطه نظر خود نویسنده در این باره چیست؟
    فرهادی -من همیشه فکر می‌کنم دیدگاه کارگردان در درجه‌ی دوم نسبت به کلیت فیلم قرار می‌گیرد. من ترجیح می‌دهم به‌جای سینمای انتقادی از اصطلاح سینمای پرسشگر استفاده کنم. من سعی می‌کنم جلوی مسائلی که نگرانم می‌کند علامت سوال قرار ‌دهم.


    ایبرت - آیا وضعیت فعلی جعفر پناهی فیلمساز مشهور ایرانی، بر روی خلق چنین اثری که به‌حوزهای مذهب و قانون نزدیک می‌شود، تاثیری گذاشته؟
    فرهادی - اگر چنین تاثیری هم وجود داشته من در طول ساخت فیلم از آن اگاه نبودم. فکر نمی‌کنم چنین مسایلی تاثیر کوتاه‌مدت چشمگیری داشته باشند اما در درازمدت آثار دلسردکننده‌ای بر‌روی فیلمسازان به‌جا خواهند گذاشت. شکی نیست که چنین شرایط و اتمسفری خودآگاه یا ناخودآگاه من را به سمت این شیوه‌ی روایتی سوق داده‌است. اما الان به این نتیجه رسیده‌ام که چنین سبکی در تمام جوامع و فرهنگ‌ها جواب می‌دهد. مردم نقاط مختلف دنیا با این سبک و شیوه ارتباط برقرار می‌کنند چون در این شیوه‌ی کار نگاه از بالا به پایین نسبت به آن‌ها وجود ندارد و با آن‌ها به‌عنوان ببینده‌های خنثی مانند تماشاگران فوتبال رفتار نمی‌شود.


    ایبرت - ایده‌ی اصلی فیلم از کجا آمده است؟
    فرهادی - من یک تصویری در ذهن خود داشتم که بعدها متوجه شدم از ماجرایی شکل گرفته که زمانی برادرم برایم تعریف کرده‌بود: مرد میان‌سالی که پدر پیر و مبتلا به آلزایمر خود را تنهایی حمام می‌کند. این تصویر مانند دکمه‌ای بود که من را وادار کرد برایش کت بدوزم!







    جواب ساره بیات به مریلا زارعی :
    ساره بیات: "چقدر خوشحالم كه ايران خوشحال شد."ساره بیات بازیگر موفق جدایی نادر از سیمین، در یادداشتی که اختصاصا برای کافه سینما فرستاده، تبریک همبازی‌اش در فیلم جدایی نادر از سیمین، مریلا زارعی را پاسخ گفته و از احساس‌اش از موفقیت‌های اخیر فیلم نوشته است: "چقدر خوشحالم كه ايران خوشحال شد. چقدر از تمام اهالي سينما سپاسگزارم. اين همه لطف را چگونه جبران كنم؟ اين همه محبت صادقانه را ؟ و چه خوب كه ياراني دارم خالص و صميمي. چقدر افتخار مي‌كنم كه سهم كوچكي در اين شادي ايفا كرده‌ام. و چقدر دينم به خانواده ام باقي مانده است. دنيايي تبريك براي آقاي فرهادي ، براي تمام همكاران مهربانش كه صبوري كردند مرا. كاش بوديد و مي‌ديديد كه مردم شما را چگونه دوست داشتند در شبي كه صداي صلح آنها را به جهان رسانديد. چقدر كشورم را بيش از پيش دوست دارم و مردمم را. چقدر انگيزه بودن در من پررنگ‌تر شد و چقدر مصمم‌ تر شدم به پيشرفت و به تلاش مضاعف. براي تمام بازيگران ، لذت از فرهادي آموختن را از صميم قلبم آرزو مي‌‌كنم،آنكه به من آموخت و به زندگي‌ام جان تازه‌اي بخشيد ،چقدر از او سپاسگزارم . سركار خانم مريلاي زارعي عزيز ، معلم مهربان جدايي نادر از سيمين ضمن عرض تبريك به شما براي تمام موفقيت‌هايتان چه در اين پروژه و چه در سالهاي پربار و پرافتخارتان در عرصه هنر سينماي ايران از شما سپاسگزاري مي‌كنم كه من را مورد لطفتتان قرار داديد. اميد آنكه سينماي ما هميشه از درّي چون شما محافظت كند. از تمام ياران سينماي ايران و از تمام مردم سربلندي كه به نوعي مرا مورد لطفشان قرار دادند از تمام مسئولين ، داوران جشنواره فجر ، خانواده خانه سينما ، انجمن منتقدين و نويسندگان كه نقشم را ديدند و حمايتم كردند بي‌نهايت سپاسگذارم. و كلام آخر اينكه: چقدر دلم براي راضيه جدايي نادر از سيمين تنگ شده است..."



    نظر اصغر فرهادی درباره نامزدی در اسکار

    اصغر فرهادی در جدیدترین مصاحبه‌ خود، درباره نامزد شدن در 2 بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هشتاد و چهارمین دوره مراسم آکادمی اسکار سخن گفت. به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، اصغر فرهادی؛ نویسنده فیلمنامه و کارگردان فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین»، پس از نامزد شدن در 2 بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هشتاد و چهارمین دوره مراسم آکادمی اسکار، در مصاحبه‌ای با پایگاه اطلاع رسانی «هالیوود ریپورتر» درباره این موضوع صحبت کرد. بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فرهادی در ابتدای مصاحبه خود با اشاره به این موضوع که نامزد شدن در بخش بهترین فیلمنامه برای او مهم‌تر از نامزد شدن در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان است، گفت: نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه برای من به این دلیل مهم است که بیش از هر چیزی من خودم را یک نویسنده می دانم. این کارگردان موفق ایرانی در ادامه نیز گفت: زمانی که دستیارم خبر نامزد شدن «جدایی نادر از سیمین» در 2 بخش مراسم آکادمی اسکار را به من داد، من در حال نوشتن صحنه ای بودم که چند روزی بود فکرم را درگیر کرده بود. احتمال نامزد شدن در بخش بهترین فیلمنامه کمتر از نامزدی در بخش های دیگر بود.
    فرهادی در ادامه صحبت های خود نیز درباره واکنش مردم ایران پس از نامزدی 2 جایزه اسکار گفت: این نامزدی، تصویری است که مردم ایران دوست دارند آن را به نمایش بگذارند. مردم ایران دوست دارند به خاطر فرهنگ‌شان دیده شوند. اصغر فرهادی درباره سینما نیز اظهار کرد: موضوع مهم‌تری هم وجود دارد و آن این است که زبان مشترک مردم سراسر جهان سینما است و با نامزد شدن «جدایی نادر از سیمین» در 2 بخش اسکار، ما این موضوع را بهتر درک می کنیم. اگر من برنده جایزه اسکار شوم، جایزه تنها برای من نیست، بلکه برای تمام کارگردانانی است که زبان فیلم هایشان، هر زبانی به جزء انگلیسی است. این موضوع بدین معنی است که زبان مانع سینما نیست. فرهادی درباره دیگر آثار نیز گفت: خاطره فیلم های اینگمار برگمن هنوز در ذهن من است و موضوعی که ارزش این نامزدی را برای من بیشتر می کند این است که مکس فن سایدو که با برگمن همکاری می کرد، یکی از نامزدها است. همزمان با برگزاری مراسم اعلام اسامی نامزدهای بخش های مختلف هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار در بعد از ظهر روز گذشته؛ 4 بهمن زمستان سال جاری، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در 2 بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم‌های سینمایی «سرسخت» (Bullhead) به کارگردانی ماسکل آر از بلژیک/ «پاورقی» (Footnote) به کارگردانی ژوزف سدار از رژیم صهیونیستی/ «در تاریکی» (In Darkness) به کارگردانی آگنیشکا هولاند از لهستان/ «آقای لاژار» (Monsieur Lazhar) به کارگردانس فیلیپ فالاردو از کانادا، 4 فیلم سینمایی هستند که به همراه «جدایی نادر از سیمین» از ایران برای دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم آکادمی اسکار به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. همچنین «جدایی نادر از سیمین» برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز با رقیبان برجسته ای مانند میشل هازاناویسیون، برای نوشتن فیلمنامه «هنرمند» (The Artist)/ آنی مومولو و کریستن ویگ، برای نوشتن فیلمنامه «ساقدوش‌های عروس» (Bridesmaids)/ جی. سی کاندار، برای نوشتن فیلمنامه «مارگین کال» (Margin Call)/ وودی آلن،برای نوشتن فیلمنامه «نیمه شب در پاریس» (Midnight in Paris) به رقابت می پردازند. هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار در تاریخ 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. بیلی کریستال مجری این دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار است و برایان گریزی و دون میشر نیز تهیه کنندگان تلویزیونی این مراسم سالیانه هستند.


    تقوایی: فرهادی وقتی جوان بود به او گفتم فیلمساز بزرگی می‌شوی
    بد نیست بدانید ناصر تقوایی کار گردان مطرح سینمای ایران مدتی قبل در مصاحبه‌ای درباره اصغر فرهادی گفته بود: فرهادی وقتی جوان بود من در جشنواره‌ای جایزه‌ای برای فیلم اولش به او اهدا کردم و عنوان کردم تو فیلمساز بزرگی خواهی شد و می‌بینم اینگونه می‌شود. فیلم‌های اول هر فیلمسازی ممکن است ایرادهای زیادی داشته باشند اما یک نکته را یادآوری می‌کند که فرد می‌تواند فیلمساز شود و یا نمی‌تواند. درباره فرهادی این موضوع مشخص بود.


    بزرگی به سن و سال نیست

    یا شاید برایتان جالب باشد چند سال پیش و درزمان حضور فیلم چهارشنبه سوری در جشنواره کیومرث ‌پوراحمد در یادداشتی در ماهنامه فیلم نوشته بود: با‌‌ همان دو فیلم رقص در غبار و شهر زیبا، فرهادی در رده بزرگان سینما در آمده است. البته آقای پوراحمد در ادامه یادداشت خود توضیح داده بود: بزرگی نه به سن و سال است و نه به پیشینه دراز. بزرگی در نگاه معاصر پر دغدغه انسانی، در نگاه شاعرانه ریزبین هنرمندانه است...


    فیلمسازی که هیچ‌گاه سرمست از خوشحالی نمی‌شود

    بد نیست بدانید که خود اصغر فرهادی آنچنان که باید و شاید اهل سرمست شدن از خوشحالی نیست. خود او زمانی در مصاحبه‌ای با یک نشریه سینمایی و پس از موفقیت فیلم درباره الی در جشنواره برلین گفته بود: پس از دریافت این جایزه، تعدادی از دوستان به من می‌گفتند که ما انتظار داشتیم بعد از دریافت این جایزه شور و هیجان بیشتری از خود نشان دهی. فرهادی هم به آن‌ها گفته بود بیشتر از آنچه که آن‌ها دیدند نمی‌توانسته از خود شور هیجان نشان دهد. فرهادی حتی پس از موفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین در برلین نیز در مصاحبه دیگری گفته بود: آن طور نیستم که مدت‌ها سرمست خوشحالی یک موفقیت باشم. این حس عمر طولانی ندارد. به گفته فرهادی او آدم لذت بردن افراطی از موفقیت‌هایش نیست. نه اینکه جایزه برایش بی‌ارزش باشد، اما از آنهایی نیست که در موفقیتی بماند و سعی کند بیشترین لذت را ببرد. فرهادی فیلمسازی است که لذت اصلی را زمانی می‌برد که گروه فیلمسازی‌اش کنار هم جمع می‌شوند. آن طور که خودش گفته لذتی که از مراحل نوشتن و جمع شدن گروه و تولید «جدایی نادر از سیمین» می‌برد قابل قیاس با اتفاقاتی که بعدا می‌افتد، نبود.


    علاقه‌مند به تماشای بالا رفتن دیوار

    اصغر فرهادی بر اساس آنچه که منتقدان علاقه‌مند به سینمایش گفته‌اند در آثارش بسیار وفادار به ساختار بوده است. شاید این موضوع ریشه در دوران کودکی‌اش داشته باشد. خود او در مصاحبه‌ای در این باره گفته: بچه که بودم، خانه‌ای می‌ساختند و همه علاقه من این بود که بعد از مدرسه آنجا بروم و دیوار‌ها را که بالا می‌روند تماشا کنم. من شکل گرفتن آن خانه را با لذت نگاه می‌کردم. این روحیه هنوز در من مانده است. به خاطر همین است که حالا که فیلمساز بزرگی نیز شده از زمانی که می‌نویسد تا لحظه‌ای که تیزر آماده می‌شود باید سر کار حضور داشته باشد. این مسئله به گفته خود فرهادی دلیل نداشتن اعتماد به بقیه نیست. شکل گرفتن کار برایش جذاب است درست مثل ساختمانی که در حال ساخت است. (گفت‌و‌گویی با سمیه علیپور در خبرآنلاین)


    نگاه اجتماعی فرهادی از کجا آمده؟

    فرهادی فیلمسازی است که پیش از اینکه به فیلمسازی علاقمند شود در نوجوانی به ادبیات علاقه زیادی داشت و وقتی وارد دانشگاه شد ادبیات نمایشی خواند. دوره نوجوانی او با خواندن رمان گذشت و همیشه هم سراغ کارهای ماندگار می‌رفت. نگاه اجتماعی که می‌گویند در کارهای فرهادی وجود دارد از‌‌ همان دوره می‌آید، زیرا در آن سال‌ها فقط چنین کارهایی می‌خواند. خواندن تمام آثار دولت‌آبادی، چوبک و ساعدی نوجوانی او را تا سن ۱۸ سالگی پر می‌کرد و در کنارش سینما قرار داشت. اما در مورد سینما، فرهادی هر فیلم ایرانی که فکر می‌کرد قابل دیدن است می‌دید. در مقاطع مختلف فیلمسازان مختلف برایش مهم بودند. در یک دوره کارهای ناصر تقوایی برایش خیلی محبوب بودند و هنوز هم هست. در یک دوره کارهای مهرجویی و فرمان‌آرا.


    پیش‌بینی جالب عباس جوانمرد

    عباس جوانمرد کار گردان بازیگر و پژوهشگر مطرح تئا‌تر حدود ده سال پیش در گفت‌و‌گویی با روزنامه همشهری گفته بود: جوانانی در تئا‌تر ایران وجود دارند که استعدادهای آتیه‌دار هنر ایران خواهند بود. خود او در‌‌ همان زمان‌ها وقتی نمایش ماشین‌ها را دیده بود گفته بود: من زمانی که ماشین‌ها را دیدم بسیار از آن خوشم آمد و این کار نشان می‌داد که فرهادی و پریسا بخت‌آور از استعدادهای درخشان هستند که آینده‌ای امیدبخش خواهند داشت.


    با جعبه شیرینی به سراغم آمدند

    جوانمرد امسال در مصاحبه‌ای با نشریه نافه به ماجرای جالبی اشاره کرده و گفته: آن موقع من متوجه انس اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور شدم و به آن‌ها پیشنهاد دادم که بهتر نیست با این مهر دوجانبه با هم ازدواج کنند؟ یک هفته بعد با یک جعبه شیرینی به سراغ من آمدند که بد نیست شما هم شیرینی ازدواج ما را بخورید. (گفت‌و‌گوی عباس جوانمرد با رضا آشفته)


    با خودم گفتم او هم از دست رفت اما...

    آقای جوانمرد در ادامه مصاحبه خود گفته بود: بعد متوجه شدم که اصغر فرهادی رفته تلویزیون و دارد سریال تلویزیونی می‌سازد. با خودم گفتم این هم از دست رفت. تا اینکه با آمدنم به ایران از من دعوت کرد تا سر فیلمبرداری‌اش بروم. متن را خواندم و کار گردانی پر از دقت و وسواسش را که دیدم خوشحال شدم. چون در آنجا هم موفق بود تا اینکه به سینما رفت. باز هم فیلم‌ها خبر از‌‌ همان استعداد درخشان را می‌داد.


    هیچ وقت در زندگی‌ام این قدر دنبال اینترنت نبوده‌ام

    این کارگردان مطرح سینما، مثل خیلی از ایرانی‌ها در چند سال اخیر اعتیاد شدیدی به اینترنت پیدا کرده. فرهادی در تیرماه سال ۸۹ در مصاحبه‌ای با ماهنامه نافه در پاسخ به سوالی که این یک سالی که فیلم نساخته‌اید چه کرده‌اید، گفته بود: بیشتر فیلم دیده‌ام و بیشتر از هر چیزی پای اینترنت بوده‌ام. هیچ وقت در زندگی‌ام این قدر دنبال اینترنت نبوده‌ام و بخش مهمی از زندگی من شده متاسفانه.... خبرنگاری که این مصاحبه را با فرهادی کرده بود پرسیده بود چرا متاسفانه؟ و فرهادی در جواب گفته بود: به خاطر اینکه مدام داری خبرهایی را سرچ می‌کنی که سرعتشان از سرعت جذب تو بالا‌تر است و هیچ وقت هم فکر نمی‌کنی که همین چیزهایی که حالا پیدا کرده‌ای کافی است. هرچه قدر بنشینی، باز هم خبر و تحلیل جدید است.


    هرچه تنها‌تر، بهتر

    اصغر فرهادی به گفته خودش آدم تنهایی است. مثل خیلی از انسان‌های دیگر: «من در زمان سریال داستان یک شهر حضور بیرونی بیشتری داشتم اما الان سه چهار سال است که اهل جمع نیستم و کنار کشیده‌ام. کاملا هم فکر می‌کنم ارثی است یا شاید برای همه همینطور است. اینکه سن بیشتر می‌شود به دنبال خلوت هستیم تا جمع. الان به سختی می‌توانم وارد یک جمع بشوم. هرچه تنها‌تر باشم برایم بهتر است. مثلا یک زمان دسته جمعی می‌رفتیم کوه ولی الان دنبال این هستم که در تنهایی و در شب بروم کوه.» (گفت‌و‌گوی اصغر فرهادی با پیمان قاسم‌خانی در اوائل سال جاری در چلچراغ)


    نظم وبی نظمی

    خودم دلم می‌خواهد این میزان نظمی که در کارم را دارم در بقیه قسمت‌های زندگی هم داشته باشم. مثلا می‌خواهم در رانندگی آدم منظمی باشم که نیستم. مسیر‌ها را همیشه اشتباه می‌روم سارینا (دختر آقای فرهادی) که سوار ماشین می‌شود می‌گوید می‌دانی از کدام مسیر می‌خواهی بروی؟ آن قدر که کار را جدی می‌گیرم بقیه اتفاقات را جدی نمی‌گیرم.


    فقط چند نفر هستند که...

    این روز‌ها در زندگی‌ام آدم‌های زیادی هستند دفتر چه تلفنم پر و پیمان است. اما اگر شبی در یکی از خیابان‌های تهران مشکلی برایم پیش بیاید چند نفر هستند که می‌توانم زنگ بزنم و مثلا بگویم: الو من تصادف کردم پاشین بیاین اینجا؟ همیشه فکر می‌کنم فقط چند نفر هستند که راحتم به آن‌ها زنگ بزنم.


    خود فیلم به من می‌گوید با چه کسی کار کن

    فرهادی بیشتر با چه بازیگرانی کار می‌کند؟ این سوالی است که شاید بسیاری از علاقه‌مندان سینما بخواهند جواب آن را بدانند. خود فرهادی در مصاحبه‌هایش در این باره گفته: بیشتر خود فیلم‌ها به من می‌گویند با چه کسی کار کنم. وقتی بحث فیلم پیش می‌آید ارتباط‌های شخصی خیلی دخیل نیستند. قصه به من می‌گوید این بازیگر باید باشد، حالا فرقی نمی‌کند دوست صمیمی من باشد و یا کسی که اصلا نسبت عاطفی با او ندارم. خیلی از دوستان من هستند که تاکنون امکان همکاری با آنان را نداشته‌ام و از سوی دیگر بازیگرانی هم هستند که آشنایی چندانی با آنان ندارم، اما آن‌ها انتخاب می‌شوند. پیش از شروع قصه هیچ‌کس نمی‌داند آدم‌های فیلمم چه کسانی هستند. بر اساس ارتباط‌های بیرون از کار عواملم را نمی‌چینم.


    ساخت فیلمی تاریخی درباره ۵۰ سال اخیر

    فرهادی عاشق ساختن فیلم تاریخی نیز بوده: «من بیشتر به فیلم‌های قصه‌گو علاقه دارم و بیشتر از آن به فیلم‌های تاریخی. فیلم‌های تاریخ معاصر را خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم یک روزی حتما فیلمی تاریخی درباره ۵۰ سال اخیر می‌سازم.» (گفت‌و‌گو با نافه، تیرماه ۸۹)

    منابع : سینمابوک، کافه سینما، خبرآنلاین، تماشا
    MiSS SAYTA و 1CHAMPION به این پست علاقمند بوده اند.

  2. 2 کاربر از پست مفید Don Corleone سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. شما انتخاب کنید: بهترین فیلم ایرانی از دید سینماسنتری ها(جدایی نادر از سیمین)
    توسط ScarFace در انجمن بخش آزاد فيــــلم هـــاي سيــنمايــي
    پاسخ ها: 28
    آخرين نوشته: 03-10-2014, 20:04
  2. جدایی نادر از سیمین در آمریکا اکران شد ...؟!
    توسط NAMAEINAZDIK در انجمن اخبــــار سينماي جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-19-2011, 16:58
  3. گفتگو با اصغر فرهادی درباره "جدایی نادر از سیمین"
    توسط 1CHAMPION در انجمن مصــــاحبـــه هـــا
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-11-2011, 16:34
  4. ناگفته‌های اصغر فرهادی از «جدایی نادر از سیمین»
    توسط ADoLF در انجمن آرشیـــو اخبـــار سینمای ایران سال 1389
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-07-2011, 20:08

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •