مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 43
    نوشته ها : 7,666
    سپاس ها : 11,414
    سپاس شده 25,940 در 4,667 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)


    نام: Malake.jpg نمایش: 912 اندازه: 43.3 کیلو بایت

    نام فیلم: ملکه

    کارگردان: محمد علی باشه آهنگر
    فیلمنامه: محمد علی باشه آهنگر
    تهیه کننده و مجری طرح: سید ابوالقاسم حسینی
    مدیر فیلم برداری: علیرضا زرین دست
    طراح چهره پردازی: سعید ملکان
    صدابردار: عباس رستگارپور
    آهنگساز: استاد حسین علیزاده
    تدوین: حمید باشه آهنگر
    صداگذاری و ترکیب صدا: امیر حسین قاسمی
    طراح صحنه و دکور و لباس: عباس بلوندی
    مدیر تولید: رستم اکبری زادگان

    بازیگران:

    میلاد کی مرام
    مصطفی زمانی
    مهدی سلطانی
    حمید آذرنگ
    حسین باشه

    سالن نمایش: سینما استقلال
    ساعت نمایش: 18.00

    جمشید جامی داشت که با آن رویدادهای جهان را نظاره میکرد. به آن جام جهان نما میگفتند و همه مردمان در آرزوی نگاهی در آن جام بودند. روزی که جمشید به دست ضحاک کشته شد آن جام هم دیگر دیده نشد و مردمان در اندوه فقدان جمشید و جامش سوگوار شدند، اما روزی دیگر سیاووش پدیدار شد و خبر از یافتن جام جهان نما داد، همان جام که ضحاکیان در آن دیده میشدند و همان جام که دشمن با وجودش خواب نداشت!

    داستان بالا دقیقا شبیه داستان جمشید و سیاووش و جام جهان نما در داستانهای اساطیری ایرانی نیست، اما شباهت غیر قابل انکاری به داستان جمشید و سیاووش و جام جهان نما در اثر عمیق باشه آهنگر دارد.

    از سینمای جنگ آثار مختلفی دیده ام، اما شاید هیچ کدام مانند "ملکه" تاثیر عمیقی بر من نداشته است. باشه آهنگر در این اثر بیش از هر چیز به ماهیت ایرانی تکیه دارد و این را حتی از نامگذاری های وی میتوان دریافت، جمشید، سیاووش ... ، حداقل میتوان گفت که باشه آهنگر تعادل را در میان اسامی رعایت کرده است و دیگر اسامی تاریخی ایرانی آدم بدهای داستان نیستند.

    "ملکه" به روزهای پایانی جنگ میپردازد، روزهائی که رکود بر جبهه های جنگ سایه افکنده بود و هر آن ممکن بود دشمن تا بن دندان مسلح آخرین ستونهای پایداری رزمندگان را در هم شکند و دگربار به میان شهرها و روستاهای کشور سرازیر گردد. آخرین روزهای قبل از قبول قطعنامه 598 برای جبهه نشینان روزهای سخت و پر التهابی بود. آنچه در این زمان برای رزمندگان مانده بود چیزی جز سلاحهای سبک و چند قبضه خمپاره انداز نبود و این در حالی بود که میدانستند دشمن در روزهای آخر جنگ به تجدید قوا پرداخته و لحظه به لحظه قوی تر گشته است.

    "ملکه" داستان همین رزمندگان نگران است، آخرین بازماندگان نیروهای دفاعی ای مستقر در پالایشگاه از کار افتاده آبادان، اما همین پالایشگاه از کار افتاده در خود ابزارهائی برای دفاع دارد که گاهی میتواند بر لشگرهای بسیار قویتر نیز چیره شود.

    نام: Malake1.jpg نمایش: 490 اندازه: 52.6 کیلو بایت

    باشه آهنگر در "ملکه" سراغ ثابتهای سینمای دفاع مقدس نمیرود، با پیشینه ای که از او سراغ داریم میدانیم که جنگ را به خوبی میشناسد و تلخی های آن را کاملا درک کرده است. روتین ها در "ملکه" کاملا کنار گذاشته شده اند و جای آن را حقایق گرفته اند. افراد داخل ماجرا کاملا واقعی و قابل درک هستند، از سرگرد امجد و سیف الله گرفته تا سامی و موسی و حتی زنبورهای عسل دستپرورده سیاووش. دوربین حرکتی هدفمند دارد و تا جائی که لازم نبوده از دوربین روی دست استفاده نشده است. با این که در کل فیلم برخی صحنه ها و وقایع نالازم به نظر میرسد، اما تدوین قابل قبول است. نکته بسیار مهم و برجسته در فیلم موسیقی متن است. موسیقی ای پر طنین و عظیم، کاری از استاد حسین علیزاده که در میان قطعاتش میتوان جای پای نینوا را تشخیص داد. شکی نیست که این موسیقی گزینه اول جشنواره برای بهترین موسیقی متن خواهد بود.

    کارکرد جلوه های ویژه در فیلم مفید و خوب است و من در آن نقطه ضعفی ندیدم، مشخص است که تولید فیلم زحمت زیادی داشته است، اما هیچ کجا حس نخواهید کرد که جزئی از فیلم با دیگر اجزای آن سنخیت ندارد. به نظر من سازندگان فیلم همکاری خوبی با نیروهای نظامی بخصوص یگانهای زرهی ارتش داشته اند.
    با این که دست گروه فیلم ساز در استفاده از لوکیشنهای پالایشگاه آبادان باز نبوده، اما از قسمتهای متروک این پالایشگاه حداکثر استفاده شده و بخصوص برجهای اصلی برای استفاده سازنده به عنوان لوکیشن اصلی "دیدگاه" کاملا در اختیار باشه آهنگر قرار گرفته است.

    در نهایت باید گفت که ترکیب یک فیلمنامه قوی و برآمده از واقعیات جنگ با کارگردانی کار آشنا، فیلم برداری چیره دست، آهنگسازی اسطوره ای و همچنین بازی های روان، از "ملکه" فیلمی یکدست و قابل توجه ساخته است که حرفهای بسیاری در جشنواره سی ام برای گفتن خواهد داشت. با این که فیلم بدون ضعف نیست اما ضعفهای آن در پایین ترین سطح ممکن نسبت به شرایط و موضوع کار قرار دارد که از این بابت میتوان نمره خوبی به فیلم داد. ملکه مطمئنا در بین کاندیداهای سودای سیمرغ قرار خواهد داشت.

    ارادتمند...فرخ

    این گزارش تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید





    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. 13 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  3. # ADS
     

  4. #2
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,699 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)

    روایتی تازه از دفاع مقدس

    فیلم ملکه از سه دیدگاه بصورت موازی جنگ را روایت می کند:
    دیدگاه اول، دید همیشگی فیلم سازان به جنگ است که شامل ظاهر آن مانند کشتن و کشته شدن ها، حمله ها و ترس ها و دفاع هاست.
    دیدگاه دوم، نگاه از بالا به جنگ است؛ زمانی که سیاوش به دیدگاه اش می رود و از بالا به شهر خود و دشمن می نگرد.
    دیدگاه سوم، کشمکش های درونی سیاوش است.

    دیدگاه اول که به کرات و اشکال مختلف در فیلم های این ژانر مطرح شده، المانی جدا ناپذیر از فیلمی است که به جنگ می پردازد اما دیدگاه دوم که نگاه از بالا به جنگ چه از وجه خودی و چه دشمن است، نو و تازه است. این دیدگاه زمانی به میان می آید که سیاوش در بالای برج دیدگاه پشت دوربین می رود و شاهد جریان زندگی در خلال جنگی دردناک است. دیدگاهی که سرانجام باعث می شود که در سکانسی طلایی در زمان صلح و برای نجات افسر عراقی خمپاره هایی را روانه خاک دشمن کند. دیدگاه سوم که عمیق ترین، زیباترین و متفاوت ترین نگاه فیلم است، درگیری و کشمکش های درونی سیاوش با دلش و البته جمشید، شهید زنده ای است که پیش از او مسئولیت خطیر دیده بانی را بر عهده داشته و در این راه جان خود را فدا می کند. جمشید که به مانند ندای درونی سیاوش نمود پیدا می کند، راهنمای او در مسیری پر پیچ و خم است. سیاوش که با داشتن دیدگاهی استثنایی تسلط کافی بر خودی و دشمن را دارد، غیر از آنکه مختصات شلیک خمپاره ها را مشخص می کند، خصوصی ترین لحظات آدم های پیرامون خود و حتی دشمن را هم از بالای برج دیدگاه نظاره گر است و چه سخت است در این موقعیت تصمیم بر سر کشتن یا نکشتن انسانی که اکنون دیگر یک دشمن ناشناس نیست و ابعاد مختلف زندگی اش برای سیاوش هویدا می شود.

    سیاوش کاراکتر اصلی داستان اینک در دو جبهه در حال جنگ است، جبهه اول جنگ با متجاوز بیگانه که 8 سال ادامه دارد، اما بر اثر پیدا کردن دیدگاه او برای کاری متعالی و آزمایشی سخت برگزیده می شود و از این جاست که او وارد جبهه دوم یعنی جنگ درونی می شود. جنگ درونی که موازی با جنگ بیرونی تا آخرین لحظات ادامه دارد.

    فیلم به ظاهر مملو از خشونتِ باشه آهنگر در لایه های دیگر بشدت لطیف و روایتگر درونیات و احساسات انسان های درگیر جنگ است. در حالی که اکثر کارگردان های ژانر دفاع مقدس حتی از پس درآوردن فیلم یک بعدی و اکشن خود هم بر نمی آیند، کارگردان ملکه جنگ را از زوایای مختلف و با عمقی قابل قبول به نمایش می کشد.

    دلیل اول و آخر موفقیت ملکه چه در فرم و چه در محتوی بشدت به فیلمنامه ای گسترده، پر جزئیات، قصه گو و دارای خط داستانی مشخص باز می گردد. فیلمنامه ای که از ابتدا با رزمنده ای همراه می شود و با شهادت او هم پایان می یابد. با توجه به شخصیت های اصلی محدودی که فیلم حول و حوش روابط سیاوش با آنها می گردد، شخصیت پردازی فیلم قابل توجه و قابل همذات پنداری است، این مدل شخصیت پردازی آنچنان درست عمل می کند که بیننده حتی به سرهنگ عراقی که تنها در دوربین از فاصله ای دور دیده می شود، هم نزدیک می شود و همانند سیاوش انسان بودن او را درک می کند.

    اولین نکته که منجر به موفقیت فیلم در ارتباط با مخاطب می شود، عدم شعار زدگی است که مشکل اول فیلم هایی از این دست است. چه رزمندگان خودی و چه ارتش عراق خاکستری اند و به واقع انسان اند، نه خودی ها فرشته اند و نه دشمنان شیطان.

    یکی از دیگر نکات قابل توجه فیلم نام گذاری هاست، کاراکترهایی که نام هایی مانند: سیاوش، جمشید، موسی و عیسی دارند و در این وجه متمایز از دیگر فیلم های شبیه خود است. نکته ی بعدی در مبحث اسم گذاری به نام فیلم باز می گردد، مکان اصلی اتفاقات فیلم برج پالایشگاهی است که به واسطه کارکرد آن در جنگ، دیدگاه نامیده می شود که در همان ابتدا اسم ملموسی نیست اما کارگردان با انتخاب بجای این اسم از مقایسه ذهنی تماشگر خود با فیلم حاتمی کیا که دیده بان نام دارد می گریزد و در دام اسامی گرفتار نمی شود. نام فیلم هم با هوشمندی ملکه انتخاب شده که موضوعیت این انتخاب در نریشن های پایان فیلم به وضوح برای تماشاگر توضیح داده می شود.

    فیلمبرداری ملکه یکی از بهترین های جشنواره امسال بود، و البته به عقیده بنده مهمترین رشد جشنواره امثال به نسبت سال های گذشته همین بحث فیلمبرداری است که در بیشترین کارها شاهد فیلمبرداری های خوبی بودیم که اکثرا جلوتر از فیلم ها حرکت می کردند اما در فیلم اخیر این مبحث در کنار تمام نکات مثبت فیلم به خوبی قابل مشاهده است. لانگ شات هایی که همراه تراولینگ و چرخش هایی گاه در ارتفاع بسیار بالاست بشدت خوب و در سینمای ایران کم نظیر است. بطور کلی انتخاب جای دوربین و زاویه دید آن نسبت به رویدادها هوشمندانه است. شما تصور کنید که قسمت زیادی از فیلم در یک محفظه ای به شعاع 3 متر روی می دهد و در این جایگاه کوچک، فیلم بردار هوشمندانه به انتخاب زاویه دید دوربین پرداخته. یکی دیگر از ویژگی های دوربین زرین دست عبور آن از میان انبوه فضاهای شلوغ فیلم است. بطوری که در بسیاری از لحظات بازیگران و فیلم در لایه دوم تصویر جریان دارد که این خود نشان دهنده عمق نگاه دوربین به پدیده جنگ است.

    پلان های طولانی بدون هیچ دیالوگی که تصویرسازی های عمیق و زیبایی دارد یکی از نکات جذاب و از نقاط قوت فیلم است که در کمتر کار ایرانی شاهد آن هستیم. فیلم پر از تصویرسازی هایی است که بدون دیالوگ حاصل شده و از عمق قابل قبولی هم برخوردارد است.

    نکته دیگر در مورد رنگبندی فیلم است. استفاده گسترده از طیف رنگ آبی سردی و خستگی روحی و جسمی جنگ را بطور کامل به بیننده منتقل می کند.
    ویژوال افکت ها و انفجاراتی که بسیار در فیلم اتفاق می افتد هم کاملا طبیعی و باور پذیر است. سعی بسیار بر باور پذیر بودن این صحنه ها شده است که انصافا خوب و جذاب از کار درآمده.

    اما از ضعف های فیلم می توان به موسیقی آن اشاره کرد که اگر مجزا از آن شنیده شود بشدت زیبا است اما گاهی از تصویر بیرون می زند و گاهی از آن جلوتر است، بنده در شناخت استاد علیزاده از موسیقی کوچکترین شکی ندارم اما ارتباط برقرار کردن میان تصویر، محتوی و موسیقی متفاوت از مباحث تخصصی موسیقی است. انتخاب بازیگر نقش مرتبط قرارگاه که در پایان فیلم ظاهر می شود هم بشدت مبتدیانه است، کمتر کسی است که شناختی از هومن برق نورد و قدرت او در ارائه کارکترهای طنز نداشته باشد و این پیش زمینه و تصور ذهنی مخاطب در باور کردن کارکتر جدی او در فیلم ملکه بشدت به فصل پایانی فیلم لطمه می زند. خود من زمانی که او را با گریم جدید دیدم، در آن لحظات حساس و پر تنش اولین رِاَکشنی که داشتم لبخندی بر صورت بود.

    در مجموع و در بین تمام فیلم هایی که تا امروز در جشنواره دیدم، با در نظر گرفتن تمام کاستی ها، ملکه چه به لحاظ فرم و چه به لحاظ محتوی و هدفی که دارد بهترین فیلم جشنواره سی ام بود و طیف افکار و آدم های جدیدی که سعی در پیدا کردن مسیر خود در سینمای ایران هستند هرچند که دارای کاستی های فراونی باشند نوید بخش سینمایی جدید و با نگاه هایی تازه را می دهد.


    این گزارش تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.
    ویرایش توسط Ali : 02-11-2012 در ساعت 21:28


  5. 5 کاربر از پست مفید Ali سپاس کرده اند .


  6. #3
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 43
    نوشته ها : 7,666
    سپاس ها : 11,414
    سپاس شده 25,940 در 4,667 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)

    علی جان ممنون از دقت فوق العاده ای که به این اثر داشتی.
    از دید من این اثر یکی از کاملترین ساخته های چند سال اخیر است. اما مسلما بی ضعف هم نیست.
    من فقط نکته ای رو به بحث اضافه کنم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    اما از ضعف های فیلم می توان به موسیقی آن اشاره کرد که اگر مجزا از آن شنیده شود بشدت زیبا است اما گاهی از تصویر بیرون می زند و گاهی از آن جلوتر است، بنده در شناخت استاد علیزاده از موسیقی کوچکترین شکی ندارم اما ارتباط برقرار کردن میان تصویر، محتوی و موسیقی متفاوت از مباحث تخصصی موسیقی است.
    باید در نظر داشت که استاد علیزاده در ژانر جنگی تا کنون موسیقی متن فیلم ارائه نکرده اند، چند سالیست که در این باره تلاشهای جدیدی را آغاز کرده اند که سعی در ساخت در موسیقی متن آثار سینمائی هم جزو آنهاست. در این باره آواز گنجشکهای مجید مجیدی برنده سیمرغ شد و آثار قوی ای مانند زمانی برای مستی اسبها، تنها دو روز زندگی میکنی، نیمه ماه، این زمستان است و قبل تر هم گبه و دلشدگان در این بین دیده میشود. اما با توجه به تبحر و شناختی که از موسیقی دارند و بخصوص نیاز وافر به حضور اساتید موسیقی ایران و خصوصا اساتیدی که با موسیقی مدرن هم آشنائی دارند در سینمای این مرز و بوم قبول زحمت کردند و برای ملکه موسیقی ای در خور ساختند. منتها از اونجائی که موسیقی فیلم استادانه تر از خود اثر ساخته شده میبایست که گروه سازنده در این میان به هماهنگی با استاد علیزاده اهتمام بیشتری میورزیدند تا نکاتی که شما گفتین پیش نیاید.

    البته با این وجود من فکر میکنم که موسیقی فیلم نقطه ضعف فیلم نیست و نهایتا میتوان گفت که گاهی برجسته تر از اثر است. مثال این قضیه هم همان موسیقی متن مشهور الرساله است. با این که موسیقی خاطره انگیز و فوق العاده است، اما بیشتر مواقع بیرون از فیلم است. مسلما این نقطه قوت نیست، اما همچنان سکانسهائی در الرساله وجود دارد که تنها با موسیقی معنا میابد و بدون موسیقی "jarre" اهمیت سکانس تا حد زیادی کاهش پیدا میکند.

    در ملکه هم من موسیقی ای با چنین کیفیتی شنیدم. به نظر من باید ورود اساتید موسیقی ایران (بخصوص استاد علیزاده که جایگاه جهانی در موسیقی دارند) را به عرصه فیلمها به فال نیک گرفت، هر چند که باید توسط فیلمسازان همکاری های لازم صورت گیرد تا فیلم و نوا در هماهنگی کاملتری ارائه گردند و نقاط ضعف به حداقل برسند.
    نکته مهمی که در این میان باید در نظر گرفت این است که موسیقی ضعف غالب بیشتر فیلمهائی است که در ایران ساخته میشود. فیلمهائی که یا موسیقی متن ندارند یا اگر دارند در خور نیست و گاها در حد یک تکنوازی مدام در تمام فیلم و یا یک موسیقی محدود در پس زمینه مطرح است، موسیقی ای که گاها به سختی میتوان آنرا تشخیص داد و تاثیر آنها را تشخیص داد.

    شاید به همین خاطر است که موسیقی های برجسته تر در فیلم نامانوس به نظر میرسند. از دید بنده باید این ضعف همیشگی فیلمهای ایرانی به شک قابل قبولی مرتفع گردد و تنها راه حل هم حضور افرادی است که توامان با موسیقی ایرانی و غیر ایرانی و خصوصا موسیقی فیلم آشنائی داشته باشند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید





    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  7. 4 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  8. #4
    Ali آواتار ها
    وضعیت : Ali آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : May 2011
    محل سکونت : Tehran
    نوشته ها : 1,077
    سپاس ها : 2,597
    سپاس شده 3,699 در 655 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    تگ شده
    در 801 تاپیک

    پاسخ : معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    باید در نظر داشت که استاد علیزاده در ژانر جنگی تا کنون موسیقی متن فیلم ارائه نکرده اند، چند سالیست که در این باره تلاشهای جدیدی را آغاز کرده اند که سعی در ساخت در موسیقی متن آثار سینمائی هم جزو آنهاست. در این باره آواز گنجشکهای مجید مجیدی برنده سیمرغ شد و آثار قوی ای مانند زمانی برای مستی اسبها، تنها دو روز زندگی میکنی، نیمه ماه، این زمستان است و قبل تر هم گبه و دلشدگان در این بین دیده میشود. اما با توجه به تبحر و شناختی که از موسیقی دارند و بخصوص نیاز وافر به حضور اساتید موسیقی ایران و خصوصا اساتیدی که با موسیقی مدرن هم آشنائی دارند در سینمای این مرز و بوم قبول زحمت کردند و برای ملکه موسیقی ای در خور ساختند. منتها از اونجائی که موسیقی فیلم استادانه تر از خود اثر ساخته شده میبایست که گروه سازنده در این میان به هماهنگی با استاد علیزاده اهتمام بیشتری میورزیدند تا نکاتی که شما گفتین پیش نیاید.
    فرخ جان؛
    من از طرفداران موسیقی کلاسیک ایران هستم اما این که من علاقه شخصی به موردی دارم نباید ارتباطی با نظراتم داشته باشه
    همان طور که گفتم موسیقی فیلم جدا از تصویر خوبه اما این دلیل نمیشه که ما ایراد رو به گردن سازندگان بندازیم، در حالی که موسیقی جزو موارد پس از تولید اثر، مواردی در فیلم هست که موسیقی بیرون از فیلم و این به معنی بهتر بودن یا قوی تر بودن نیست، برخی اوقات این به معنی بی ربط بودنه و بی ربط بودن به معنی ضعفه. بنده قبل از اینکه مطلب رو بنویسم گزارش شما رو نخونده بودم و بعد از پست نوشته خودم، مطلب شما را خوندم و متوجه شدم که شما شانس اول موسیقی رو ایشون می دونید.
    مقایسه ای که شما بین موسیقی ملکه با الرساله کردی به نظرم خیلی مرتبط نیست، زیرا در الرساله تم فیلم با موسیقی بطور کامل فیکس است، حالا شاید به قول شما موسیقی در مواردی قوی تر باشه اما تم فیلم و موسیقی یکسانه در صورتی که در ملکه در مواردی (نه کل فیلم) موسیقی به اصطلاح ساز خودش رو می زنه.
    صحبت های من ربطی به سه بار نامزدی جوایز گرمی یا همکاری استاد به اساتید موسیقی ایران نظیر لطفی و مشکاتیان یا عضویت در گروه چهار نفره با همایون و استاد شجریان و کلهر ندارد، ارتباطی هم با کارهای سینمایی و تلویزیونی ندارد، بلکه متمرکز بحث بنده در مورد ملکه است.


  9. کاربر روبرو از پست مفید Ali سپاس کرده است .


  10. #5
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 43
    نوشته ها : 7,666
    سپاس ها : 11,414
    سپاس شده 25,940 در 4,667 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali نمایش پست ها
    فرخ جان؛
    من از طرفداران موسیقی کلاسیک ایران هستم اما این که من علاقه شخصی به موردی دارم نباید ارتباطی با نظراتم داشته باشه
    همان طور که گفتم موسیقی فیلم جدا از تصویر خوبه اما این دلیل نمیشه که ما ایراد رو به گردن سازندگان بندازیم، در حالی که موسیقی جزو موارد پس از تولید اثر، مواردی در فیلم هست که موسیقی بیرون از فیلم و این به معنی بهتر بودن یا قوی تر بودن نیست، برخی اوقات این به معنی بی ربط بودنه و بی ربط بودن به معنی ضعفه. بنده قبل از اینکه مطلب رو بنویسم گزارش شما رو نخونده بودم و بعد از پست نوشته خودم، مطلب شما را خوندم و متوجه شدم که شما شانس اول موسیقی رو ایشون می دونید.
    مقایسه ای که شما بین موسیقی ملکه با الرساله کردی به نظرم خیلی مرتبط نیست، زیرا در الرساله تم فیلم با موسیقی بطور کامل فیکس است، حالا شاید به قول شما موسیقی در مواردی قوی تر باشه اما تم فیلم و موسیقی یکسانه در صورتی که در ملکه در مواردی (نه کل فیلم) موسیقی به اصطلاح ساز خودش رو می زنه.
    صحبت های من ربطی به سه بار نامزدی جوایز گرمی یا همکاری استاد به اساتید موسیقی ایران نظیر لطفی و مشکاتیان یا عضویت در گروه چهار نفره با همایون و استاد شجریان و کلهر ندارد، ارتباطی هم با کارهای سینمایی و تلویزیونی ندارد، بلکه متمرکز بحث بنده در مورد ملکه است.
    علی جان به نظرم این مسئله ارتباط زیادی با گوش موسیقی داره و تشخیص هماهنگی نوا و نما ...
    متاسفانه از دید من این طور نبود.
    موسیقی این فیلم کاملا در خدمت ضرباهنگ سریعتر و جریان فیلم بود. متاسفانه من زیاد موسیقی رو خارج از فیلم ندیدم.
    به هر حال همون طور که شما هم احتمالا در جریان هستید بعد از ساخت موسیقی کارگردان بر نحوه هماهنگی و تصویری کار نظارت میکنه و امکان نداره اگه کار رو خارج حس کنه و این مسئله به فیلم ضربه بزنه در موردش سکوت کنه. پس اگه مشکلی باشه کارگردان میتونه در خروجی نهائی تغییراتی بده هر چند که موسیقی هم ساخته شده باشه و تموم شده باشه.
    خاطرم هست که در موسیقی امام علی دقیقا چنین اتفاقی افتاد و آقای فخرالدینی بنا به نظر آقای میرباقری بخشهائی رو به طور کامل تغییر داد و بنا شد در عوض حق کپی رایت موسیقی به طور کامل در اختیار خود ایشون باشه که چنین هم شد.

    باز این نظر منه ممکنه افراد فنی تر در این باره تو جشنواره نظر دیگه ای داشته باشند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید





    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  11. #6
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 43
    نوشته ها : 7,666
    سپاس ها : 11,414
    سپاس شده 25,940 در 4,667 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : معرفی فیلم "ملکه" (جشنواره سی ام فیلم فجر)

    با سلام ...

    فیلم ملکه یکی از بهترین فیلمهای امسال که از ساختاری خوب و منحصر به فرد برخوردار بود توانست از برنده دو سیمرغ بهترین طراحی لباس و صحنه و بهترین موسیقی فیلم شود.
    همان طور که در بحث های قبلی هم گفته شده بود این فیلم دارای ارزشهای فراوانی بود که خیلی از آنها در جشنواره سی ام نادیده گرفته شد. اما یکی از بهترین رشته هائی که فیلم در آن نامزد شده بود و از ابتدا هم موفقیت آن را پیشبینی کرده بودم رشته بهترین موسیقی متن بود که به حق سیمرغ آن به استاد حسین علیزاده اعطا شد.

    استاد حسین علیزاده یکی از متبحر ترین و با استعداد ترین موسیقی دانان ایرانی هستند که آثار ایشان نه تنها در ایران معتبر و یگانه اند که در جهان هم مورد توجه علاقمندان موسیقی ایرانی و شرقی قرار دارند.
    آلبوم مشهور نی نوا ساخته ایشان یکی از پرفروشترین و شنیده شده ترین آثار صنعت موسیقی بوده است که در عرض سالهای بعد از انقلاب اسلامی ایران بارها و بارها در رادیو تلویزیون ایران پخش شده است.

    به شخصه خرسندم که این جایزه سپاس خیلی خیلی کوچکی بود از زحمات ایشان برای موسیقی ایران و مخصوصا موسیقی به یادماندنی فیلم ملکه.

    ارادتمند ...فرخ
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"

    سینماسنتر را در فضای مجازی دنبال کنید





    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  12. 3 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. معرفی فیلم "پذیرائی ساده" (جشنواره سی ام فیلم فجر)
    توسط FFKIA در انجمن معرفی فیلم های سی امین جشنواره فجر
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: 02-15-2015, 22:47
  2. معرفی فیلم "زندگی خصوصی" (جشنواره سی ام فیلم فجر)
    توسط FFKIA در انجمن معرفی فیلم های سی امین جشنواره فجر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 05-30-2012, 15:50
  3. معرفی فیلم "پله آخر" (جشنواره سی ام فیلم فجر)
    توسط FFKIA در انجمن معرفی فیلم های سی امین جشنواره فجر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 02-09-2012, 22:36
  4. معرفی فیلم "خرس" (جشنواره سی ام فیلم فجر)
    توسط FFKIA در انجمن معرفی فیلم های سی امین جشنواره فجر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 02-05-2012, 23:02
  5. گزارشهای خبری اولین روز از جشنواره سی ام فیلم فجر
    توسط FFKIA در انجمن گزارش روزانه جشنواره فجر سال 1390
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 02-02-2012, 23:35

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •