سلام مهمان گرامي؛

دوست عزیز ضمن عرض خیر مقدم، با توجه به این که شما به صورت مهمان به انجمن سینماسنتر وارد شده اید براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
مرجع تخصصی سئو سپهر صنعت سهند Navid Mirzaaghazadeh تحلیل و بررسی سینمای جهان Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War) - صفحه 4

صفحه 4 از 5 نخستنخست ... 2345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 41
نمایش شاخه ای59علاقمندی ها

موضوع: Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

  1. #1
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,364
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    نام فیلم: گلهای جنگ Flowers Of War
    فایل پیوست 11362
    اطلاعات فیلم
    کارگردان: ایمو ژانگ
    تهیه کننده: ویپینگ ژانگ
    فیلمنامه: هنگ لیو

    بر اساس داستانی از: گلینگ یان
    موزیک متن: کایگنگ چن
    فیلم برداری: ژیاوداینگ ژائو
    تدوین: پیکونگ منگ
    بازیگران
    کریستین بل: جان میلر
    نی نی: یومو
    ژینی ژانگ: شوی
    تیانیون هاونگ: ایی
    دویدو ژانگ: لینگ
    تونک داووی: سرگرد لی
    اطلاعات دیگر
    ژانر: درام، تاریخی، جنگی
    درجه نمایش R
    IMDB Rate: 7.6
    تولید شده توسط کمپانی:
    تصویر دنیای جدید پکن
    اکران: 16 دسامبر 2011
    مدت زمان: 146 دقیقه
    ساخته شده توسط: چین و هنگ کنگ
    زبان: انگلیسی و چینی
    بودجه: 100 میلیون دلار
    فروش کل فیلم: 83 میلیون دلار
    افتخارات و جوایز
    نامزد گلدن گلوب 2011 برای بهترین فیلم خارجی
    برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از جوایز فیلم آسیا (نی نی)
    نامزد 5 جایزه از جوایز فیلم آسیا
    نامزد بهترین فیلم چینی زبان از جوایز فیلم هنگ کنگ
    برنده جایزه تدوین گران صدا و تصویر آمریکا در سال 2011
    تحلیل و بررسی از: فرخ فرمان
    ویرایش توسط FFKIA : 07-29-2012 در ساعت 20:33
    Anti Trust, 1CHAMPION, .:Reza:. و 9 کاربر دیگر به این پست علاقمند بوده اند.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته



  2. # ADS
     

  3. #31
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,364
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    نقل قول نوشته اصلی توسط MISS SAYTA نمایش پست ها
    ببین فرخ، من از یک جنگی دارم حرف می‌زنم که مطمئنن واسه ملتی که تحملش کردند فراموش کردنش ممکن نیست
    همین الان بعد از گذشت این همه سال، ما نتونستیم جنگی که عراق بهمون تحمیل کرد رو از یاد ببریم. اینکه مردم در ظاهر چیزی از اون جنگ نمی‌گن دلیل بر فراموشی نیست
    کافیه بری مناطق جنگ‌زده جنوب و پای درد و دل اون‌ها بشینی، یا پای صحبت کسانی که عزیزانشون رو از دست دادن، مگه مرگ انسان‌ها موضوع ساده‌ایه که مردم یک ملت بخوان کشور مهاجم به وطنشون رو ببخشن؟ یا مگه چنین ظلمی بخشیدنیه؟ نفرت یه اصلیه که هنوزم مطمئن باش در دل مردم ایران یا چین یا هر کشور جنگ‌زده دیگه نسبت به متجاوزان به وطنشون وجود داره
    تو چطور انتظار داری کسانی که توی جنگ همه زندگیشون رو از دست دادن، نسبت به دشمنشون محبت و احترام پیشه کنند؟ جنگ موضوع کمی نیست فرخ، چطور انتظار می‌شه داشت که خیلی راحت از یاد بره؟
    مسلمه که من انتظار ندارم ملتی رنجهائی رو که کشیده از یاد ببره. اما رنجهائی در این باره مهمه که اون ملت به خوبی درکش میکنه. اتفاقاتی که الان درباره اش داره صحبت میشه مربوط به 70 سال پیشه. بهترین مقایسه اینه که ما ببینیم در هفتاد سال پیش در مملکت خودمون چه اتفاقاتی افتاد و ما چقدر از اون اتفاقات رو یادمونه و چقدر بهشون اهمیت دادیم و میدیم!
    جواب تقریبا صفره. چون ما تقریبا از جنایات روسهایی که وارد شمال ایران شدن نه چیزی یادمونه و نه اگه یادمون باشه به روی خودمون میاریم.
    شاید هم فراموش کردیم. شاید هم نسل قبلی ما یادش بود. اما به ما منتقل نکرد. ما هم به نسل بعدی منتقل نمیکنیم. اما از یک جائی ارتباط ما با روسها عادی شده و این عادی شدن هم تا به حال ادامه داشته. بسته به منافع یا هر چیز دیگه ای.
    مناسبات بین کشورها همیشه قرار نیست بر مبنای کینه باشه. آیا کشوری هست که بیشتر از ویتنام از دست آمریکائی ها عذاب کشیده باشه؟
    به نظر من نه ... اما الان ویتنام و آمریکا با هم دوست هستند. رو الان در سطوح نظامی و اقتصادی با هم شریک هستند و بهترین روابط رو دارند.

    مثال دیگه ... مگه ژاپن در جنگ تقریبا به دست آمریکا ویران نشد؟
    مگه ژاپن تنها قربانی سلاح هسته ای توسط آمریکا نبود؟
    مگه در طی سالهای متمادی شاهد اخبار تعدی و تجاوز سربازان آمریکائی به ژاپنی ها در سالهای گذشته نبودیم؟
    مگر بخش اعظم نیروی دریائی آمریکا در پرل هاربر به دست هواپیماهای ژاپنی نابود نشد؟

    همه اینها و خیلی بیشتر از اینها هم شد. اما الان روابط دو کشور چطوریه؟
    از سالهای بعد از جنگ بلافاصله ژاپن فهمید که اگر این دشمنی کنار گذاشته نشود ژاپنی در کار نخواهد بود. در عرض 30 سال بعد از جنگ ژاپن به یکی از بازیگران اصلی عرصه اقتصاد جهان بدل شد و شریک اصلی آمریکا در همه جا ...
    بعد از 70 سال هم اکنون هم اوضاع تجاری این دو کشور کاملا برادرانه به پیش میرود. آمریکا، ژاپن و انگلستان کاملا مانند یک کشور هستند. فیلمهای هالیوود همزمان با آمریکا در ژاپن هم اکران میشوند و اولین محصولات آمریکائی همزمان با آمریکا در ژاپن ارائه میشودن و گاهی حتی زودتر ...
    آیا اگر این دشمنی توسط ژاپنی ها (که اتفاقا به کینه توزی مشهورند) به کنار گذاشته نمیشد الان جایگاه ژاپن همین بود؟

    بحث محبت پیشه کردن نیست. بحث اینه که سیاستمداران باید فکر کنند که برای پیشرفت مملکتشون و خیلی از مسائل دیگه میشه که به این اختلافات دامن نزد.
    فرض کن که ادامه این نفرت به یک جنگ دیگه منجر بشه. فکر کن این بار چینی ها برن و همین بلاها رو سر ژاپنی ها بیارن. آیا اتفاق خوبیه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط MISS SAYTA نمایش پست ها
    نه، ادامه دادنش قرار نیست معجزه کنه، قرار نیست نتیجه رو عوض کنه، اما کسی که زندگیش از دست رفته، نمیتونه دلش رو صاف کنه و بگه مهم نیست!
    به نظرت ادامه ندادن این نفرت چیزی رو عوض می‌کنه؟ چیزی رو درست می‌کنه؟ مرده‌ها رو زنده می‌کنه یا زندگی رو به جنگ‌زده‌ها برمی‌گردونه؟
    به هر حال همیشه صلح بهتر از جنگه. چه فیزیکی و چه لفظی ... وقتی نه قراره مرده ای زنده بشه و نه قراره مقصری مجازات بشه و نه مقصری مونده که مجازات بشه ...
    چرا لحن کشورها با هم دوستانه نباشه؟
    این مردم حال حاضر نباید تاوان چیزی رو پس بدن که در اون سهمی نداشتن. اگه فردا مثلا مصر به خاطر حمله 2500 سال پیش کبوجیه به مصر به ما حمله کنه ... ما چی میگیم؟
    آیا نخواهیم گفت که آقا 2500 سال پیش به ما چه مربوط ... اصلا نه ما اون ملتیم و نه شما ... چرا داریم با هم دعوا میکنیم؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط MISS SAYTA نمایش پست ها
    واقعن؟ پس معنای فداکاری و ایثار چی می‌شه فرخ؟ پس کلن فداکاری نباید وجود داشته باشه با این تعریفت دیگه؟!
    فرخ کلن حس می‌کنم یه دید منفی نقدت رو در مورد این فیلم تحت تاثیر قرار داده، چون نقدت بی‌طرف نوشته نشده اصلن!
    نازنین جان چیزی که من گفتم این بود که در زیر نقل میشه. اون بخشی که شما جدا کردی به تنهائی معنی متفاوتی میده. ضمن این که من در نوشته ام به طور کلی توضیح دادم که شرایط ایثار با حماقت تفاوت داره. اگه کسی ایثار کنه و جان فرد دیگه ای رو نجات بده حتی اگه خودش بمیره این کاملا ارزشمنده. اما این چیزی که در فیلم دیدیم رو من اسمش رو حماقت هدفمند میذارم.

    ببین من فکر میکنم که این فیلم تا بیش از 70 درصد فمینیستیه و مسلما تاثیرش رو خانمها خیلی بیشتر از آقایان خواهد بود. بنابر این ممکنه همین مسئله به نظر شما منطقی بیاد. اما از دید من این مسئله منطقی نیست. چون آدم در چنین مواقعی که از ترس دشمن به پناهگاهی خزیده جون خودش رو مقدم بر جون کسی در نظر میگیره که در حال مرگه. یک زمان این کار به زنده ماندن فردی کمک میکنه. بله .. این ارزش داره. اما آوردن سیم تار و گوشواره آنهم در اوج گرفتاری جنگی و در حالی که دیده بودند که ژاپنی ها با دختران باکره در کلیسا چه رفتاری کردند مقداری عجیب بود. چون یکطرف مرگ و تجاوز به بدترین شکل قرار داشت و طرف دیگه شاد کردن یک فرد در حال مرگ.
    ضمن این که هر هدفی که ارزش داشته باشه قابل اجرا نیست. کما این که در فیلم هم دیدیم که قابل اجرا نبود.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  4. # ADS
     

  5. #32
    کــــاش گاهی زنـــدگی هــم كليــد [◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►] داشت...!
    MiSS SAYTA آواتار ها
    وضعیت : MiSS SAYTA آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
    نوشته ها : 7,207
    سپاس ها : 10,745
    سپاس شده 16,641 در 4,252 پست
    یاد شده
    در 65 پست
    تگ شده
    در 850 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    نقل قول نوشته اصلی توسط FFKIA نمایش پست ها
    جواب تقریبا صفره. چون ما تقریبا از جنایات روسهایی که وارد شمال ایران شدن نه چیزی یادمونه و نه اگه یادمون باشه به روی خودمون میاریم.
    شاید هم فراموش کردیم. شاید هم نسل قبلی ما یادش بود. اما به ما منتقل نکرد. ما هم به نسل بعدی منتقل نمیکنیم. اما از یک جائی ارتباط ما با روسها عادی شده و این عادی شدن هم تا به حال ادامه داشته. بسته به منافع یا هر چیز دیگه ای.
    مناسبات بین کشورها همیشه قرار نیست بر مبنای کینه باشه. آیا کشوری هست که بیشتر از ویتنام از دست آمریکائی ها عذاب کشیده باشه؟
    به نظر من نه ... اما الان ویتنام و آمریکا با هم دوست هستند. رو الان در سطوح نظامی و اقتصادی با هم شریک هستند و بهترین روابط رو دارند.
    من مثالم کلی بود. همین ایران رو که توضیح دادی، مگه همین الان روابطش با عراق بده؟ همین الان وقتی عراق شرایط بحرانی و نابه‌سامان داره از جانب ایران حمایت می‌شه
    الان دیگه خصومتی بین این دو تا کشور نیست، اما حرف اینه که مردم عادی نمی‌تونند احساس خودشون رو در بازی‌های سیاسی از یاد ببرن
    من موافق جنگ نیستم، اما ظلمی که به مردم یک کشور در قالب جنگ روا می‌شه رو نمی‌تونم تحمل کنم، یعنی هیچ‌کسی نمی‌تونه تاب بیاره
    من منظورم اینه که نباید انتظار داشت که خاطره تلخ و ننگین جنگ و فجایع اون از ذهن مردم عادی پاک بشه، کاری به دولت‌مردان ندارم

  6. #33
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,364
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    نقل قول نوشته اصلی توسط MISS SAYTA نمایش پست ها
    من مثالم کلی بود. همین ایران رو که توضیح دادی، مگه همین الان روابطش با عراق بده؟ همین الان وقتی عراق شرایط بحرانی و نابه‌سامان داره از جانب ایران حمایت می‌شه
    الان دیگه خصومتی بین این دو تا کشور نیست، اما حرف اینه که مردم عادی نمی‌تونند احساس خودشون رو در بازی‌های سیاسی از یاد ببرن
    من موافق جنگ نیستم، اما ظلمی که به مردم یک کشور در قالب جنگ روا می‌شه رو نمی‌تونم تحمل کنم، یعنی هیچ‌کسی نمی‌تونه تاب بیاره
    من منظورم اینه که نباید انتظار داشت که خاطره تلخ و ننگین جنگ و فجایع اون از ذهن مردم عادی پاک بشه، کاری به دولت‌مردان ندارم
    مسلمه که نباید انتظار داشت. اما در این جا منظورم این بوده که دولت مردان دارن از حس مردم در جهت منافع سیاسیشون سو استفاده میکنند.
    این چیزیه که خوب نیست.
    وقتی یک دیکتاتور یا جنگ سالار مثل هیتلر میاد و جهان رو به آشوب میکشه قطعا نمیشه مردمش رو کاملا بی گناه دونست. چون اونها هم در خیلی از این جنایات نه تنها همراه بودن که همکاری مثبتی هم با اون فرد داشتن. اما نسل بعدی که مسئول این طرز تفکر نیست. سه نسل بعد که نباید به خاطر رفتار مردمش در هفتاد سال قبل جواب پس بده.
    همون طور که ما نمیتونیم و نمیخواهیم جواب گوی عملکرد سیاستمداران کشورمون در 100 سال قبل باشیم.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  7. 2 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  8. #34
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,364
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    گفت و گو با ژانگ ییمو و کریستین بیل درباره «گلهای جنگ»
    سفری به فراسوی زبان
    پاملا مک کلینتاک
    ترجمه رؤیا حیدری


    هنگامي كه كريستين بيل در ماه ژانويه به فیلم حماسي-تاريخي یکصد ميليون دلاري «گلهاي جنگ» ژانگ ييمو پيوست، از ديدن سكوت و سرمای موجود در گروه شوكه شد. بيل بعد از پرواز چهارده ساعته از لس آنجلس به نانجينگ چين، اين سكوت را به تمام معنا هراس انگيز يافت. گروه ها معمولاً مركز فعاليت هاي پر سر و صدا هستند نه محل دفن مرده ها. بيل به ياد مي آورد: «دويست نفر آنجا بودند كه فقط به من زل مي زدند. حتي خود ييمو هم نجوا كنان حرف مي زد. من فكر كردم که در چين اينگونه كار مي كنند. بعد معلوم شد علتش این بود که آنها روز قبل دور هم جمع شده و گفته بودند كه در آمريكا همه در گروه ساكت هستند. من به آنها گفتم لطفاً داد بزنید!»پيوند جديدي آغاز شد: گران ترين فيلم چيني كه تا كنون ساخته شده، توسط كارگردان برجسته كشور و با بازی يك بازيگر غربي در نقشی مهم مدیریت شد– امری که در سينماي صد ساله چين بی سابقه بود. فيلم براي هر دو طیف تماشاگران داخلي و بين المللي طراحي شد، فیلمی درباره حمله ژاپني ها به نانجينگ (که بعداً نانكينگ ناميده شد) در سال 1937 و فجايعي كه به دنبال آن آمد، 60 درصد به زبان چيني و 40 درصد به زبان انگليسي. ژانگ با صداي نرم و ملايمش از طريق يك مترجم (دخترش مومو) مي گويد: «قبلاً شخصيت هاي خارجي تقريباً مثل دكور بودند، آنها گوشت و استخوان نداشتند. اين تنها فيلمي است تا این زمان که حقيقتاً شرق و غرب را به طور اساسي با هم جمع مي كند و در واقع اين فيلم، چين را به يك شاخص جهاني نزديكتر مي كند.»

    ژانگ و بيل در هتلی در بورلي هيلز نشسته اند. نيمه نوامبر است، يك ماه پس از اولين نمايش جهاني «گلهای جنگ» در چين كه با تشویق منتقدان درآمريكا مواجه شد و با اکران گسترده در ژانويه دنبال مي شود. فيلم انتخاب رسمي چين براي اسكار بهترين فيلم خارجي زبان است (چهارمين نامزدي براي ژانگ) اما تهيه كنندگان اميدوارند علاوه بر اين بخش هاي بيشتري از گلدن گلوب و اسكار را به دست آورند.
    بيل که اخیراً فیلمبرداری تازه ترین قسمت از مجموعه فیلم های «بتمن» را به پایان برده پروژه های دیگری را از پیش تدارک دیده است. «من واقعاً درباره کار بعدی فكر نمي كنم اما چند پروژه وجود دارد كه من با ترنس ماليك كار مي كنم، اما اين خيلي طول نخواهد كشيد بنابراين وقت برای استراحت دارم.» او درباره پذیرش پروژه «گلهای جنگ» می گوید: «بعضي ها وقتی شنیدند كه مي خواهم در اين پروژه کار کنم، به فكر فرو رفتند و گفتند «واقعاً چرا؟» من اين طرز فكر كردن را نمي فهمم. من ماجراجويی را در فيلم ساختن را دوست دارم بنابراين فرصت براي كاركردن در چين، نه دريك فيلم آمريكايي بلكه در فيلمی چيني، واقعاً برايم جالب بود. چند بار مي توانيد چنين فرصتي را به دست آوريد و با يك كارگردان خارق العاده كار كنيد؟ بديهي بود که قبول کنم.»

    براي ژانگ ييمو و شريك تهيه كننده قديمي او، ژانگ ويپينگ، هدف، بالا بردن چهره چين در صحنه جهاني فيلمسازي است. اما هدف ها يك چيز هستند و به ثمر رساندن آنها، چيز ديگري. تماشاگران آمريكايي میلی به تماشاي يك فيلم با زيرنويس ندارند، حتي اگر در آن فيلم يك بازيگر مشهور بازي كند و چهل درصد آن به زبان انگليسي باشد. ( پردرآمدترين فيلم چيني تا به امروز، «ببر خیزان، اژدهاي پنهان» محصول 2000 است كه 128.1 ميليون دلار در آن كشور فروش داشت)
    ژانگ – كه در 14 نوامبر روز مصاحبه 60 ساله شد – مانند بيل 37 ساله به فراری بودن از انظار عموم معروف است. او در سراسر جهان براي مجموعه آثارش، از جمله كلاسيك هايي مانند «ذرت سرخ»، «ژو دو»، «فانوس سرخ را بردار» و فيلم هاي هنرهاي رزمي چيني «قهرمان» و «خانه خنجرهاي پران»، شناخته شده است.
    بيل به شوخي مي گويد: « فكر مي كنم در ابتدای کار یک سوء تفاهم باعث شد من به این پروژه دعوت شوم که علتش هم موانع زبانی بود. ييمو در واقع مي خواست نقش را به كريستين اسليتر بدهد اما ناگهان من سر و کله ام پیدا شد و او وانمود كرد كه از ابتدا من را مي خواست.»

    طنز يك عامل نيروبخش ضروري در فیلم «گلهاي جنگ» است. بيل نقش جان ميلر را بازي مي كند، يك متصدي كفن و دفن آمريكايي كه در مرگ دختر جوانش سوگوار است و در طول حمله ژاپنی ها به نانكينگ – شهری در مركز چين– سر از يك كليساي كاتوليك و مدرسه ي راهبه ها در می آورد. او در ملاقات با سربازان ارتش امپراتوري ژاپن تظاهر می کند که كشيش است و به تدريج دگرگون می شود و تبديل به حامي پناهندگان و ساکنان صومعه مي شود.
    ژانگ ميگويد: «داستان تجاوز به شهر نانكينگ قبل از اين هم در فيلم ها گفته شده و يك موضوع سياسي و جدي است. اما آنچه كه كنجكاوي مرا نسبت به اين داستان برانگيخت، اين است كه داستان درواقع از چشم انداز زنانه گفته شده، بنابراين انساني تر و تأثیرگذارتر است.» عنوان اصلي فيلم، «قهرمانان نانكينگ» بود اما در اواسط تولید فیلم عنوان آن تغيير كرد تا جنبه زنانه داستان مورد تأکید قرار گیرد.
    ژانگ، بيشتر از سه سال درباره موضوع تحقيق كرد و تعدادي از صحنه هاي گوياتر فيلم ارا ز عكس هاي واقعي گرفت، درصورتي كه خود فيلم از رمان «13 زن نانكينگ» گلينگ يان اقتباس شد.

    در طول سال ها، ژانگ مسائلش را با دولت چين داشته است –تعدادي از فيلم هاي او توقيف شدند - و «گلهاي جنگ» به طور بالقوه و بر اساس ظاهرش مشكل آفرين بود. ژانگ مي گويد: «اين فيلم از آن فيلم هاي رايجي كه دولت چين معمولاً با آن موافقت مي كند، نيست. مسائلی درباره خارجي ها، مذهب و جنگ جهاني دوم از طرف دولت قابل قبول نيستند. اما به دليل اينكه فيلم درباره اين است كه ما انسانها كه هستيم و چه مي توانيم بكنيم تا ديگران را نجات دهيم، دولت واقعاً آن را حمايت كرد.»
    ژانگ ييمو و ژانگ ويپينگ از آغاز مي دانستند كه که به يك بازيگر غربي نیاز دارند تا نقش شخصيت مركزي كتاب را بازي كند. (از آنجایی كه ژاپني ها، غربي ها را مورد هدف قرار نمي دادند، آنها مي توانستند از خطر بگریزند و حتي فرار كنند و بنابراین نقشی سرنوشت ساز در مستند كردن حمله نانكينگ بازي كردند.) در جریان جشنواره فيلم برلين در سال 2010، ويپينگ و بيل كونگ كه او هم تهيه كننده بسياري از فيلم هاي ييمو است، به ليند، رئيس سابق استوديو يونيورسال كه از طريق رتبه هاي فروش هاي بين المللي ترقي كرد و تعدادي از فيلم هاي ييمو را در دست گرفت، نزديك شدند. ليند كه در حال حاضر Lava Bear Entertainment را اداره مي كند، موافقت كرد كه نقش يك تهيه كننده را داشته باشد و در انتخاب بازيگر كمك كند. کریستین بيل بر اساس توانايي اش در وفق دادن و سازگاري كاملش با شرايط جديد در صدر ليست قرار داشت و سال ها پیش در «امپراطوري خورشيد» استيون اسپيلبرگ با موضوعی مشابه بازی کرده بود، بنابراین لیند اين بازيگر را به دوستش ژانگ ييمو پيشنهاد داد.
    بیل در زمانی که «مشتزن» آماده نمایش شده بود، فیلمنامه را دریافت کرد و بلافاصله جذب داستان شد. مي گويد: «دوران بسيار غم انگيز و دردناكي در تاريخ چين بود و این تناقض که در چنین فاجعه ای، چه انسانيت شگفت انگيزي نمايان شد، جالب به نظرم رسید. ييمو و من كمي در مورد شخصيت صحبت كردیم. او فردي نبود كه از ابتدا قهرمان باشد، واقعاً فقط مي خواست اوقات خوبي در چين داشته باشد و پول در بیاورد.»

    بازيگر شدن براي بيل كه در ویلز از والدين انگليسي متولد شده بود، امری طبيعي محسوب می شد. مادرش بازيگر سيرك بود بنابراين بيل و سه خواهرش سال هاي ابتدايي زندگي را با زندگي كردن در كشورهايي كه شامل انگلستان و پرتغال مي شد، در سفر گذراندند. پدر او مؤسس يك شرکت استعداديابي بود كه بعدها با گلوريا استینم فمينيست ازدواج کرد.
    20 سال قبل در جشنواره فيلم تلورايد، هنگامي كه بيل 17 ساله «فانوس سرخ را بردار» را ديد، مسير او و ژانگ با هم تلاقی کرد. بيل از آن زمان ژانگ را كه از نسل پنجم فيلمسازان چيني است، تحسین می کرد. ژانگ بزرگ شده در زيان، شهر مركزي ايالت شانکسي،در جوانی به نقاشي و عكاسي پرداخت. هنگامي كه آكادمي فيلم پكن بعد از انقلاب فرهنگي دهه 60 و 70 بازگشايي شد، سن او بالاتر از 25 سال، سن مجاز برای ورود به آکادمی بود. اما او تسليم نشد و پرونده هنري اش را به مقام هاي وزارت فرهنگ نشان داد كه بالاخره انعطاف نشان دادند و جایی را به او اختصاص دادند. ژانگ با داشتن 19 فيلم، شامل «گلهاي جنگ»، به همان اندازه كه تحسين شده، پرکار است. شهرت او با كارگرداني افتتاحيه و اختتاميه جشن هاي المپيك تابستاني در پكن در سال 2008 بیشتر شد.
    ژانگ ييمو از آغاز حرفه اش، عمداً از بازيگران آماتور استفاده كرد كه در ادامه ستارگان مشهوري شدند مانند گونگ لي كه در بسياري از فيلم هاي او ظاهر شد. ژانگ در راستای همین سیاست، از بچه مدرسه ها و اهالی نانجينگ درفیلم «گلهاي جنگ» استفاده کرد تا لهجه ی واقعی داشته باشند. گروه بازيگران شامل ژانگ زيني 13 ساله هم مي شود كه نقش شو را بازي كرده و راوي فيلم است. ييمو مي گويد: «هنگامي كه بازيگران آماتور داريد، در بیشتر موارد آنها اجراهايي بسيار واقعي و تازه ارائه مي دهند.»

    ژانگ همچنين مي خواست از بازيگران ژاپني در نقش سربازان امپراتوري استفاده كند اما از آنجايي كه دولت ژاپن هرگز به فجايعي که اتفاق افتاد، اذعان نکرد و فقط مرگ نظاميان را قبول داشت، پيشنهاد حساسي بود. ژانگ مي گويد: «به آن سختي كه تصور مي كردم، نبود. فكر مي كنم هر كسي كه در اين فيلم كار كرد، تصميم گرفت كه تاريخ را كنار بگذارد و فقط روي داستان تمركز كند.»
    يكي از لحظات دشوار فيلمبرداري زماني فرا رسيد كه ژان از بيل خواست تا بازيگران آماتور را آموزش دهد. از آنجايي كه بيل تا به حال با كارگرداني كار نكرده بود كه چنين دخالتي را تحمل كند، متحير شد.بيل مي گويد: «ييمو توضيح داد كه شرایط در چين متفاوت است و اگر بازيگر با تجربه تر به يك بازيگر كم تجربه تر نگويد كه چطور در يك صحنه عمل كند، گستاخانه به نظر مي رسد. آنچه ما داشتيم يك برخورد فرهنگي بود در این مورد که چه چیزی قابل پذيرش است و چه چیزی نيست. به نظرم می رسید که پا در کفش ییمو می کنم و بسیارخودپسندانه است. نمي توانستم آن كار را انجام دهم. درعین حال نمي خواستم خودم را گستاخ نشان دهم.» بيل طرحي را پيشنهاد داد که خارج از صحنه و فقط در حضور ژانگ با بازيگران صحبت كند.
    عجیب است که تفاوت زبان میان بيل و كارگردان مشكلي ایجاد نکرد.بيل مي گويد: « خودم را آماده کرده بودم تا بودن در تاريكي را تجربه کنم، ندانم چکار باید بکنم یا ييمو چه می خواهد. اما اين چيزي نبود كه اتفاق افتاد. من و ييمو به مرور بیشتر هم را شناختیم و به فراسوي زبان حركت كرديم.»
    بيل به منظور آماده شدن براي نقش، زماني را صرف تحقیق، خواندن كتاب ها و دیدن عكس ها کرد. از آنجايي كه شخصيت او خود را به شكل يك كشيش در مي آورد، او نيايش هاي كاتوليكي را مطالعه كرد و دراستفاده از تسبيح ماهر شد. همچنين براي نقش، ريش خود را بلند كرد و فوريه گذشته در مرسم اهدای جوايز آكادمي نیز با آن چهره ظاهر شد، چهره ای «اسرارآميز» که منجر به شايعات فراواني شد و اينترنت پر شد از پرس و جوی طرفداران بیل درباره اینکه آيا این چهره جديد او برای بازی در «شواليه تاريكي برمي خيزد» است یا نه.

    بعد از اسكار، بيل در اواسط آوريل به نانجينك بازگشت. او قصد داشت همسر و دختر هفت ساله اش را براي باقي مدت فیلمبرداری با خود به چین ببرد اما آنها نهايتاً براي يك ملاقات كوتاه رفتند که كه به گفته بیل، از آنجايي كه ژانگ هفت روز هفته را كار مي كرد، موهبتي بود.
    تا به امروز ژانگ کمتر علاقه ای به کار با يك استوديوي آمريكايي نشان داده است. تنها كار رسمي او در آمريكا، كارگرداني اپرای «اولين امپراتور» در سال 2006 در اپرای متروپولیتن نیویورک بود. ژانگ مي گويد: «خيلي با كاركردن درهاليوود مخالف بودم براي اينكه من به آن زبان صحبت نمي كنم و تفاوت هاي فرهنگي را نمي دانم. مسافرت را هم دوست ندارم. اما كار كردن با كريستين تجربه لذت بخشي بود كه حالا به من اين اعتماد به نفس را داد كه با يك استوديو هاليوودي همكاري كنم. «گلهاي جنگ» نظرم را در مورد کار كردن با بازيگران خارجي عوض کرد و حتماً مي خواهم كه پروژه هاي مشابهی را در آينده انجام دهم.»

    ژانگ از يك چيز مطمئن است – بيل آنقدر در چین مشهور است که فیلم او پرفروش شود. بسياري از فيلم هاي بيل، از جمله «شواليه تاريكي» و «مشتزن» در سينماهاي آن در کشور پخش نشده اند، هر چند بيل با خنده تعريف مي كند كه كپي هاي قاچاقي تكثير شده هر دو فيلم به طور وسيع در خيابان هاي نانجينگ در دسترس بودند.
    در واقع اولين بار كه ژانگ يكي از كپي هاي «مشتزن» را تماشا كرد زيرنويس ها افتضاح بودند و بعد از اينكه فيلمبرداري «گلهاي جنگ» انجام شد، او نسخه ديگري را تماشا كرد که اين بار زيرنويس هایش درست بودند.
    در پايان مصاحبه در حوالی هتل مانتیج، بار دیگر برقی درچشمان ژانگ ظاهر می شود و به بيل مي گويد: «حیف شد كه اولين بار مشتزن را با زيرنويس خوب نديدم، بازي تو عالي بود. (اگر با زیرنویس خوب می دیدم) صحنه هاي بيشتري را در گلهاي جنگ براي تو اضافه مي كردم.»

    منبع : هالیوودریپورتر
    روزنامه شرق، سه شنبه 6 دی 1390، صفحه 10
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  9. 4 کاربر از پست مفید FFKIA سپاس کرده اند .


  10. #35
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,364
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    نگاهی به فیلم «گُلهای جنگ»

    جنگ خیزان، زخم پنهان

    جاستین چانگ

    ترجمه: پریا لطیفی خواه


    استعداد فوق العاده ژانگ ییمو برای پرداخت داستان هایی با قهرمانان زن سرسخت و مقاوم در «گلهای جنگ»، گزارشی هراس آور درباره فجایع به بار آمده در تهاجم نظامیان ژاپنی به نانجینگ چین، به خوبی ثمر داده است. این درام تخیلی درباره مخفی شدن تعدادی از دانش آموزان و زنان در یک صومعه در جریان کشتار سال 1937 ژاپنی ها در آن شهر، اثری است با زرق و برق خیره کننده دراماتیک و در عین حال از لحاظ احساسی بسیار قدرتمند که در داستانی درباره نامحتمل ترین اعمال قهرمانی، طنز و غم را در هم می آمیزد. جنجال های حاشیهای و حضور کریستین بیل به پرهزینه ترین فیلم تاریخ چین کمک خواهد کرد که با وجود موضوع دلخراش و زمان نمایش طولانی 141 دقیقه ای آن بتواند هزینه خود را برگرداند.

    فیلم که در تاریخ 16 دسامبر (25 دی) در چین و در اواخر ماه دسامبر در آمریکا به نمایش در می آید تا امکان حضوردر رقابت های اسکار را پیدا کند، نماینده امسال کشور چین در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان اسکار است؛ امکانی که مقامات آن کشور از فیلم تلخ تر و پر افت و خیز تر لو چوان با عنوان «شهر زندگی و مرگ» (2009) درباره نانجینگ دریغ کردند.«گلهای جنگ» با بهره گیری از ستاره های سینما، طیفی از سبک های بازیگری متعلق به فرهنگ های مختلف و دیالوگ های انگلیسی به آن اندازه که تعدادی از تماشاگران قرار گرفتن آن در بخش فیلم های غیرانگلیسی زبان را مورد تردید قرار دهند، کاملاً نقطه مقابل برخورد واقع گرایانه لو در فیلم «شهر زندگی و مرگ» با این مقوله است. با اینحال این فیلم تلاشی کم نظیر از سوی یک فیلمساز بزرگ چینی برای پرداختن به موضوعی است که زخم درمان نشده آن بر دل یک ملت مانده و اهمیت فرهنگی و تأثیر آن بر افکار عمومی را نباید دست کم گرفت.

    جان میلر (بیل) یک آمریکایی متصدی کفن و دفن، برای شرکت در مراسم درگذشت یک کشیش به صومعه ای می رود که جورج (هوانگ تیانیوان) سرپرست آن است و دختران نوجوان دانش آموز در آن تحصیل می کنند.در این زمان شهر در اشغال نظامیان ژاپنی است و چند زن به آن صومعه پناه می روند. یکی از آنها که انگلیسی می داند از جان درخواست می کند با توجه به اینکه ژاپنی هابه سفیدپوستان حمله نمی کنند، به فرار آنها از نانجینگ کمک کند و جورج نیز از اومی خواهد که دانش آموزان را از آنجا فراری دهد. ژانگ به شکل سرگرم کننده ای تنش میان این جمع نامعمول و نا همخوان را دنبال می کند و حتی کار را به زد و خوردی میان دانش آموزان خشمگین و میهمانان آنها می رساند. اما مبارزه آنها با حمله ژاپنی هابه صومعه پایان می گیرد، صحنه ای که حس هراس آن با کمک دوربین روی دست ژائو زیائودینگ مدیر فیلمبرداری تشدید می شود و در پی این حمله شجاعت اخلاقی میلر به شیوه ای که سزاوار کارل مالدن فیلم «در بارانداز» است، به یاری آنها می آید. شیوه داستانگویی «گلهای جنگ» زمخت و بی نظم است، سرشار از چرخش های داستانی ملودراماتیک و افراطهای بصری گروتسک (مثلاً گلوله ای دیده می شود که اول شیشه ای رنگی را سوراخ می کند و بعد به گردن یک نفر برخورد می کند) که با این حال، به طرز شگفت انگیزی متقاعدکننده است. ژانگ علاقه ای ندارد که احساسات تماشاگر را جریحه دار نکند و علاقه او برای پشت سر گذاشتن مرزهای ذوق سلیم، تشخصی به فیلمش می دهد که تناقض آمیز و عجیببه نظر می رسد.

    مسأله ای که در فیلمنامه لیوهنگ (اقتباس شده از رمان «13 گل نانجینگ» یان گلینگ) بیش از همه مشکل آفرین به نظر می رسد، راه و رسم آشنایی است که در استفاده از یک شخصیت آمریکایی به کار می گیرد تا مدخلی برای دعوت تماشاگران غربی باشد. با این حال شخصیت میلر بعداً به فقط یکی از چهره ها در چشم اندازی تبدیل می شود که وزن دراماتیک هر یک از شخصیت ها در آن به طور یکنواخت توزیع شده است و به این ترتیب دانش آموزان و مخصوصاً زنان داستان فرصت پیدا می کنند که نقشی غیر منتظره ایفا کنند و اقدامی مؤثر از سر نیکی و ازخودگذشتگی نشان دهند. البته همه شخصیت ها در این گروه بزرگ بازیگران فردیت پیدا نکرده است و تماشاگر با بوم نقاشی وسیعی از خصوصیات گوناگون انسانی رو به رو میشود که با بروز یک فاجعه درخشان تر و رنگارنگ تر می شود.

    بازی در نقش آدمی فرصت طلب و عیاش که در سیر داستان متحول می شود و چهره ای محبوب و پدرانه به خود می گیرد برای بیل، بیست و چهار سال بعد از بازی در نقش پسرکی به دام افتاده در چین تحت اشغال ژاپن در «امپراتوری خورشید» اسپیلبرگ تفریح لذت بخشی است. او این تحول را بیش ازهر چیز مدیون نیروی کاریزمایی است که در مقام یک ستاره سینما دارد. شگفت اینکه این بازیگر کار کشته به خوبی در میان مجموعه بازیگران اکثراً غیر حرفه ای فیلم جا میافتد. از بازیگران دیگری که قدرتمند ظاهر شده اند می توان به آستورو واتابه در نقش سرهنگ ژاپنی با ظاهر فریبنده مهربان و فرهیخته، تونگ داوی در نقش یک سرباز قهرمان چینی که تا آخرین نفس از صومعه دفاع می کند، ژانگ زینیی 13 ساله در نقش دانش آموز شجاعی که راوی داستان است و کائو کفان در نقش پدر ناامید و بیچاره او اشاره کرد.

    بودجه فیلم که گفته می شود 100میلیون دلار بوده است در سکانس های جنگ عظیم که به شدت واقعی و با فضاسازی مؤثری تصویر شده، خود را نشان می دهد. یوهی تاندا طراح صحنه، مخصوصاً در طراحی صحنه صومعه که به غار شبیه است و بازسازی سرگیجه آور یک دوره تاریخی در خیابان های شهر نانجینگ امروز کار درخشانی انجام داده است. موسیقی متن چان گویگانگ نافذ است اما صدای ویولن ها بر آن سنگینی می کند.

    منبع: ورایتی
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  11. کاربر روبرو از پست مفید FFKIA سپاس کرده است .


  12. #36
    می خواهم اقلاً یک نفر باشد که من با او از همه چیز همانطور حرف بزنم که با خودم حرف میزنم!
    The Pianist آواتار ها
    وضعیت : The Pianist آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Aug 2012
    نوشته ها : 416
    سپاس ها : 4,831
    سپاس شده 1,753 در 593 پست
    یاد شده
    در 2 پست
    تگ شده
    در 436 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    من بالاخره دیشب موفق شدم این فیلم رو ببینم....
    به نظرم فیلم خیلی خوبی بود و شدیدا تاثیرگذار!!اصلا از یک فیلم چینی همچین انتظاری نداشتم!!
    بازیگر نقش شوی...با اینکه دیالوگ زیادی نداشت ولی با نگاهش حسش رو خوب منتقل میکرد....و همچنین کریستین بل و یومو!!
    خیلی از صحنه اشکمو درآورد....ولی کمی اغراق هم داشت...
    اما درکل عالی بود!

  13. کاربر روبرو از پست مفید The Pianist سپاس کرده است .


  14. #37
    H Seven آواتار ها
    وضعیت : H Seven آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Jan 2013
    محل سکونت : یزد
    نوشته ها : 125
    سپاس ها : 329
    سپاس شده 167 در 75 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    تگ شده
    در 502 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    فیلم در ابتدا با صحنه هایی از یک جنگ شروع می شود. در واقع کارگردان مجال گذران حتی اندکی از فیلم را به مخاطب نداده و سریعا شروع به ارائه تصاویری فجیع و غیر انسانی از سمت نظامیان ژاپنی علیه مردم چین می کند. در اولین نگاه به جان میلر و در اولین حضوری که در فیلم دارد با یک کلاه لبه دار، یک کیف کوله پشتی و ریشی که قسمت زیرین چانه را خصوصا فرا گرفته است، در فضای دودآلود و مبهم فیلم می تواند به صورت غیر مستقیم متداعی کننده یک فرد سارق گونه باشد که از جنگ چیزی جز به دست آوردن منافع خویش نمی خواهد و در واقع مال از دل خون به کف می آورد. کما این که در هنگام بلوغ معنوی جان میلر، وی به کوتاه کردن ریش هایش دست می زند. در ادامه کودکانی هراسان دیده می شوند که در جستجوی پناهگاه از سوی افراد پناه یافته طرد می شوند. فیلم در ادامه با ظرافت، نتیجه این عمل غیر اخلاقی آن دسته از افراد پناه یافته را با مرگی فجیع و دردناک به تصویر می کشد. فیلم از همان ابتدا نشان می دهد معتقد به ارزش های انسانی است و اجازه نمی دهد این نگاه در فیلم تا به آن جایی برسد که شعارگونه شود. سپس جان میلر از فراز یک بلندی، درون انبوهی از مواد سفید رنگ می افتد و به ناگاه از دورنمایی که او را به مثابه یک فرد سارق در پیش چشمان مخاطب جلوه داده است، به نمادی از صلح بدل می شود. او سراسر پوشیده در رنگ سفید می شود و در این حین خطاب به سربازی که او را هدف قرار داده است خود را یک آمریکایی معرفی می کند و پرچم آمریکا را نیز به عنوان نماد دیگری از صلح به نمایش می گذارد. در واقع دولت آمریکا که کوچک ترین کمکی به بهبود تنش میان این دو کشور ننموده است، در این جا خود را به عنوان نماد صلح معرفی می کند. این نکته آزاردهنده را می توان با تمرکز بر شخصیت جان میلر – و نه ملیت او- در ذهن به عقب راند. سپس سیر صعودی شخصیت آمریکایی این فیلم، مدام متعالی تر شده تا بدانجا که در نقش یک منجی برای دو تن از دختران کلیسا ظاهر می شود. جان میلر فردی عیاش است که در ابتدا شیفته ظاهر خوش رنگ و لعاب سرپرست زنان فاحشه می شود. در واقع تصوری بیشتر از این نیز نمی توان از او داشت. او تا بدینجا تنها ظاهری از مخاطبش را می بیند و شیفته همان ظاهر نیز می گردد. در ادامه با جنبه های والای درونی آن زن آشنا می شود. و این شیفتگی ظاهری بدل به علاقه ای ریشه ای می شود. در واقع روند این تغییر، به هیچ عنوان منطقی و دور از ذهن نیست، بلکه در زیر لفافه گذر زمان فیلم، جان میلر به بلوغ می رسد. جان میلر دیگر نگاهی فاحشه وار به آن زن ندارد، او بدن این زن را به کنار گذاشته و تنها در اندیشه تسخیر روح آن زن است. در نقطه مقابل آن زن فاحشه نیز بدینگونه به سمت جان میلر متمایل می شود و هنگامی از از فطرت پاک میلر آگاه می شود، با اشتیاق خود را در مسیر مواج رودخانه یک عشق پاک رها می کند. زن دیگری که شیفته کودک سربازی که در حال جان دادن است می شود، در واقع او نیز عشق پاک دیگری را تجربه می کند. عشقی خواهرانه که تمام وجود وی را احاطه کرده و تا بدانجا پیش می رود که جانش را نیز در این راه فدا می کند. آن زن در واقع خود را برای ظاهر بی ارزش تارهای مورد نظر فدا نمی کند، بلکه او در مسیر یک عشق پاک بازانه سر می بازد و البته که به رستگاری می رسد. تداوم خشونت های انسانی روح هر انسانی را می تواند جریحه دار کند، این اتفاق بعضا با یک بار رخ دادن منجر به تحولی اساسی در افراد می شود و گاهی نیز با تکرار مداوم این امر، فرد مغفول از مفاهیم انسانی، از خواب بیدار می شود. مسلما جان میلر در طیف دومین جای می گیرد. او در ابتدا به بسیاری از خشونت ها بی توجه است و یا این که خود را به ندیدن می زند ولی سرانجام خود را با واقعیت مواجه می سازد و به بصیرتی دست می یابد که او را نیز به رستگاری می رساند. هنگامی که جان میلر برای کمک به دو دختری که از صومعه بیرون رفته اند، به بیرون کلیسا می رود، با یک دوست قدیمی به نام تری آشنا می شود. تری نمادی از شخصیت پیشین جان میلر است، فردی خودخواه که تنها به منافع خویش می اندیشد. جنبه تاریک و گذشته جان، این بار در نقش تری ظاهر می شود و او را به فرار از صومعه و تنها گذاشتن زنان و دختران و بی پناه تشویق می کند. البته جان از این مخمصه نیز خود را می رهاند. هنگامی که با سرکرده نظامیان ژاپنی مواجه می شویم، او را فردی می یابیم که در زیر نگاهی آرام، به موسیقی علاقه مند است. در دل این شائبه ایجاد می شود که در سیاهی مطلق این فیلم، شاید هنر را بتوان به منزله امیدی برای نجات و رهایی دانست. اما به هر حال نقاب از این حقیقت تلخ نیز گشاده می شود که هنر و بسیاری از مفاهیم متعالی در جنگ های مرگ و زندگی هیچ ارزش ندارند. در واقع نظام حاکم، تبدیل به یک نظام جنگل گونه گشته است که در آن چیزی به جز ارضای غرایز حیوانی، به چشم نمی آید. زنان روسپی در نهایت به بالاترین نقطه کمال و ایثار دست می یابند و خودخواسته خود را در مسیر تجاوز و مرگ آگاهانه قرار می دهند. دختران باکره صومعه به هرحال باید دست نخورده و در سلامت بمانند، چراکه به منزله نمادی از وطن و میهن هستند که برای سالم ماندن این وطن، نیاز به شهیدانی بسیار است. شهیدانی که مهم نیست گذشته آن­ ها چگونه بوده است، بلکه عشق به وطن و شهادت در راه وطن تمامی گناهکاران را پاک می سازد و سعادتی ابدی را برایشان به ارمغان می آورد. نکته دیگر این که جان میلر و بد مستی هایش به واسطه پیاپی نوشیدن الکل در ابتدای فیلم هرگز از یاد نمی رود، اما همین ماده منفور و منحوس ابتدایی که شخصیتی بسیار حقیر از جان میلر ساخته در نهایت به منزله رهایی او و دخترکان صومعه می گردد. کارگردان بسیار زیرکانه، صحنه ابتدایی ورود روسپیان به صومعه را در پایان فیلم نیز تکرار می کند. روسپیان در ابتدا به اجبار و توسط شرایط ملتهب ایجاد شده به واسطه جنگ به صومعه می آیند. ورود روسپیان از یک فاحشه خانه به یک صومعه خود به منزله یک رستگاری اولیه تلقی می شود. ولی در ادامه با فدا کردن جان خویش، به سعادتی جاوید دست می یابند که می توان نقطه پایانی فیلم را به منزله ورود سرافرازانه روسپیان، این بار در نقش شهیدانی وارسته، دانست.
    در پایان بسته به افق انتظار خوانندگان می توان برداشت های متفاوتی داشت. از منظر انسانی و مفاهیم ارزشی، فیلمی است بی نظیر. در این فیلم با وجود محوریت قهرمانانی که فاحشه اند، بر خلاف فیلم هایی با محوریتی مشابه، مفاهیمی بسیار والاتر، هدف قرار گرفته است:
    1. مرگ اختیاری و شهادت از سمت کسانی اعمال می شود، که شاید در ظاهر پست تر از آن ها در اجتماع وجود نداشته باشد. جزئی نگری و ظاهر نگری در این فیلم شدیدا تقبیح می شود و فیلم مخاطبانش را به نگریستن از یک نظام کل نگر و عاقبت نگر فرا می خواند.
    2. وحدت عناصر متضاد برای رسیدن به یک هدف متعالی در آن جا لازم شمرده می شود که روسپیان با دخترکان باکره در نهایت برای یک هدف با یکدیگر متحد و همدل می شوند.
    3. دین و خدا، بر خلاف بسیاری از دیگر فیلم ها که با اندیشه های آتئیستی ساخته می شوند، در این فیلم رکن اساسی دارد. قهرمان در نهایت یک کشیش است که سرانجام به درک حقیقت لباسی که پوشیده است، دست می یابد و به فراخنای این تک مصرع حضرت سعدی «نه همین لباس زیباست نشان آدمیت»، می رسد. کلیسا به عنوان مکانی مقدس است که در نهایت سرپناه پناه یافتگان به آن می شود. (هرچند در مدتی محدود)
    4. اسطوره سازی در تمامی فیلم های جنگی، خود به خود وجود دارد. در این فیلم نیز به نمایش دلاوری های قهرمانان جنگی چینی پرداخته شده است. رسالت هنر این گونه است که زیبایی ها و ارزش ها را پررنگ تر نماید و این فیلم نیز علاوه بر این که در این ریل حرکت کرده است، از طرفی متناسب با اندیشه های اگزیستانسیالیستی، صحنه های خشونت بار تجاوز و کشتارهای وحشیانه را نیز به تصویر کشیده است. پس صحنه های اغراق گونه دلاوری های سربازان چینی نیز نمی تواند، چیزی از محبوبیت این فیلم کاسته کند.
    5. خود را وابسته کردن به دلایل علی و معلولی و صرفا به دنبال دلیل گشتن، نمی تواند همه جا راهگشا باشد. از متافیزیک و کمک های معنوی به هرحال نمی توان غافل شد. این نکته در سایه توضیح شماره 3، با مشخص نمودن اعتقاد قلبی کارگردان به معنویت، بیشتر قابل درک است. خود را محدود کردن به ظواهر نه چندان با ارزش فیلم، فرد را از دستیابی به معنای حقیقی و لایه های درونی تر فیلم باز می دارد. به هرحال در دقایق اولیه نیز با معجزه مواجه می شویم، در آن جا که جان میلر در هنگام مورد تهدید واقع شدن توسط سرباز ژاپنی، با خراب شدن آوار بر سر آن سرباز نجات می یابد.
    6. از منظر نقد فمینیستی، این فیلم به هیچ عنوان افراط نکرده است و در واقع به هدف اولیه فمینیسم، یعنی داشتن حقوق و ارزش های مستقل در کنار مردان اشاره کرده است. فیلم، این بار هدف اصلی خویش را معطوف به مصیبت های زنان جنگ زده کرده است و محوریت، دیگر با قهرمانان رزمی و مردان سلحشور نیست، هرچند که به ستایش مردان جنگی نیز آن چنان که باید و شاید پرداخته شده است. در واقع این فیلم به رسالت زنانه خود که آفریدن اثری مستقل با فرهنگ زنانه حاکم بر آن است، پرداخته است.
    در نهایت این فیلم برای بنده، فیلمی تاثیرگذار بود. نقدهای دوستان بعضا در نظرم قابل قبول نبود و به نظرم اندکی در حق این فیلم از سوی دوستان اجحاف شده است. در نهایت چیزی را که من از یک فیلم می خواهم، این فیلم به من داد. امیدوارم همه دوستان نیز از این فیلم نهایت بهره مندی را داشته باشند.

    ویرایش توسط H Seven : 01-19-2016 در ساعت 02:14 دلیل: تکمیل
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.

  15. کاربر روبرو از پست مفید H Seven سپاس کرده است .


  16. #38
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,364
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    نقل قول نوشته اصلی توسط H Seven نمایش پست ها
    6. از منظر نقد فمینیستی، این فیلم به هیچ عنوان افراط نکرده است و در واقع به هدف اولیه فمینیسم، یعنی داشتن حقوق و ارزش های مستقل در کنار مردان اشاره کرده است. فیلم، این بار هدف اصلی خویش را معطوف به مصیبت های زنان جنگ زده کرده است و محوریت، دیگر با قهرمانان رزمی و مردان سلحشور نیست، هرچند که به ستایش مردان جنگی نیز آن چنان که باید و شاید پرداخته شده است. در واقع این فیلم به رسالت زنانه خود که آفریدن اثری مستقل با فرهنگ زنانه حاکم بر آن است، پرداخته است.
    در نهایت این فیلم برای بنده، فیلمی تاثیرگذار بود. نقدهای دوستان بعضا در نظرم قابل قبول نبود و به نظرم اندکی در حق این فیلم از سوی دوستان اجحاف شده است. در نهایت چیزی را که من از یک فیلم می خواهم، این فیلم به من داد. امیدوارم همه دوستان نیز از این فیلم نهایت بهره مندی را داشته باشند.
    بسیار هم عالی. البته این فیلم همان طور که تحلیل گفته شده، چنانچه بدون اطلاعات قبلی دیده شود، بسیار هم هیجان انگیز خواهد بود. مشکل این است که ببینیم از فیلم چه توقعی داریم. توقع یک فیلم ملی گرا و مدافع حقوق ملی و یا یک فیلم تاریخی با مستندات مشخص و قابل تائید.

    ممنون
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


  17. #39
    گاهی آدمی در 20 سالگی میمیرد ولی در 70 سالگی به خاک سپرده می شود...
    LuCiFer آواتار ها
    وضعیت : LuCiFer آنلاین نیست.
    تاریخ عضویت : Nov 2012
    محل سکونت : 021
    نوشته ها : 1,944
    سپاس ها : 2,718
    سپاس شده 7,604 در 1,715 پست
    یاد شده
    در 9 پست
    تگ شده
    در 338 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    با نام و ياد خدا...


    ازنظرمن وقتي فيلمي داراي ابعادچندلايه ي سياسي وتاريخي و ... هست نميشه بهش بعنوان يه اثرمستقل نگاه كرد
    بنظرم مستقلترين اثرجنگي كه تابحال سينما بخودش ديده،غلاف تمام فلزي كوبريك وبقيه ي آثارجنگي تاحدودي(گاهي خيلي زياد گاهي خيلي كم) دستخوش پس زمينه هاي سياسی و ... شدن(نمونه ي بارزآخرين سامورائي)


    نوع نگاه راوي فيلم(كه دراينجا من كارگردان ميدونمش) خيلي مهمه چرا كه بخواد اسير ارق بيش ازحد ملي بشه بجاي اينكه واقعيت رو مبناي روايت قرار بده يكسري اتفاقات فوق تراژدي(!) رو بصورت متناوب تو داستان ميگنجونه كه فقط و فقط رو تماشاگر تاثيربزاره و اونو درحين ديدن فيلم متاثر كنه و درآخر اين موضوع روالقا كنه كه آره ديدین چه به ماگذشت... ماظلم ديده بوديم وا ونا خونخوارو ظالم...


    با جرئت تمام میگم که از دیدن گل های جنگ لذت بردم ولی قبولش ندارم(بشکلی که ژانگ ایموو روایت کرده)




    ویرایش توسط LuCiFer : 03-01-2018 در ساعت 01:02
    FFKIA به این پست علاقمند بوده است.

  18. 3 کاربر از پست مفید LuCiFer سپاس کرده اند .


  19. #40
    آنقدر قدرتمند باشيد كه هيچ كس نتواند آرامش ذهني تان را به هم بريزد. از كتاب "كليد" اثر "جو ويتال
    FFKIA آواتار ها
    وضعیت : FFKIA هم اکنون آنلاین است.
    تاریخ عضویت : Jul 2010
    محل سکونت : تهران
    سن: 41
    نوشته ها : 7,619
    سپاس ها : 11,364
    سپاس شده 25,849 در 4,626 پست
    یاد شده
    در 59 پست
    تگ شده
    در 751 تاپیک

    پاسخ : Cwa.74- تحليل و بررسي فيلـــــــم گلهای جنگ (Flowers Of War)

    نقل قول نوشته اصلی توسط LuCiFer نمایش پست ها
    با جرئت تمام میگم که از دیدن گل های جنگ لذت بردم ولی قبولش ندارم(بشکلی که ژانگ ایموو روایت کرده)
    به نظر من نتیجه یک فیلم باید قبول کردنش باشه. ما در مدت یکسال سینمائی فیلمهای زیادی میبینیم که ممکنه هم ازشون لذت زیادی ببریم اما قطعا مورد قبولمون واقع نمیشن.
    نمونه بارزش سری فیلمهای سریع و خشنه. من خیلی هم بهشون علاقه دارم و خیلی هم ممکنه با ذوق ببینمشون، اما قطعا قبولشون نمیکنم.
    از یک فیلم با ادعاهای تاریخی جدی عجیبه که گرفتار همون وضعیت باشه که در مورد سریع و خشن گفته شد.
    در واقع باید استناد های تاریخی محکمی پشتش باشه که البته در تحلیل توضیح داده شده که چرا نیست.
    Они говорят: "Зло преобладает, когда хорошие люди не в состоянии действовать."
    Что они должны сказать, "Evil преобладает"



    امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است.
    تزویر با لباس دیانت و تقوا به میدان می آید.
    تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.
    عوام خدایش را میبینند،
    و اهل معرفت ابلیسش ...
    و چه خون دلها خورد علی (ع) از این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.
    تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند،
    پس از تسلیم، شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست.
    یا ایها الذین آمَنو ...آمِنو

    سخنان پایانی مختار در جمع مردم کوفه


    مرکز شبکه و امنیت پارت شبکه پرداز
    دوربین مداربسته , نظارت تصویری , حفاظت پیرامونی , اعلام و اطفاء حریق , شبکه و زیرساخت
    دیتاسنتر , یو پی اس , برق بدون وقفه , هوشمند سازی ساختمان , دوربین مدار بسته


صفحه 4 از 5 نخستنخست ... 2345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. معرفی فیلم Flowers Of War (اختصاصی سینماسنتر)
    توسط ScarFace در انجمن سينماي جنگی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 03-11-2012, 22:36
  2. کریستین بل در فیلم گل های جنگ(The Flowers of War)(اختصاصی)
    توسط FTSAMO در انجمن اخـــبار سينماي جهان (اختصاصي)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 02-03-2012, 01:15
  3. گروه خبری _ «فارسي 1» و صحبتهای ناصر ممدوح
    توسط 1CHAMPION در انجمن آرشیـــو اخبـــار سینمای ایران سال 1389
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11-06-2010, 21:01

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده نموده اند: 0

There are no members to list at the moment.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •